ADMINISTRAȚIE
Lucrările la electrificarea căii ferate Cluj-Oradea progresează. Stadiul pe fiecare lot
Proiectul de modernizare și electrificare a căii ferate între Cluj-Napoca și granița cu Ungaria progresează. Termenul de finalizare estimat a lucrărilor demarate în urmă cu un an este 2026.
Lucrările se desfășoară pe patru loturi care acoperă o lungime totală de aproximativ 166 kilometri. Proiectul beneficiază de o finanțare semnificativă din fonduri europene prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), în valoare totală de 9,47 miliarde lei, dintre care 5,64 miliarde lei reprezintă sprijin nerambursabil din partea Uniunii Europene.
Care este stadiul lucrărilor la fiecare lot?
Potrivit ultimei monitorizări a CFR Infrastructură, stadiul lucrărilor este următorul:
- Lot 1 Cluj Napoca – Aghireş (30,41km) electrificare linie cf, 2 stații de cale ferată, 13 poduri: 35 podețe, 1 pasaj denivelat, implementare ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R); Stadiu fizic al lucrărilor: 18,00%, lucrări în derulare, termen estimat finalizare 2026.
- Lot 2 Aghires – Poieni (36,33 km) electrificare linie cf, 2 stații de cale ferată. 3 poduri: 67 podețe, 1 pasaj denivelat, 2 tuneluri, implementare ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R); Stadiu fizic al lucrărilor: 22,60%, lucrări în derulare, termen estimat finalizare 2026.
- Lot 3 Poieni-Aleşd (52,74 km) electrificare linie cf. 2 stații de cale ferată, 10 poduri: 91 podețe, 2 pasaje denivelate, 2 tuneluri, implementare ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R); Stadiu fizic al lucrărilor: 4,03%, lucrări in derulare, termen estimat finalizare 2026.
- Lot 4 Aleşd – Frontieră Ungaria (46.74 km) electrificare linie cf. 4 stații de cale ferată, 8 poduri: 17 podețe, implementare ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R); Stadiu fizic al lucrărilor: 7,10% lucrări în derulare, termen estimat finalizare 2026.
Proiectul include implementarea sistemului ERTMS (European Rail Traffic Management System), care asigură un nivel ridicat de siguranță și interoperabilitate în transportul feroviar. Subcomponentele ETCS Nivel 2 (European Train Control System) și GSM-R (Global System for Mobile Communications – Railway) vor moderniza semnalizarea și comunicarea între trenuri, crescând eficiența și reducând timpul de călătorie.
FOTO: Captură vidoe – Youtube/ marin marian
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






