Connect with us
Advertisement
Advertisement

ADMINISTRAȚIE

Locuitorii din 10 comune clujene nu au vrut cărți electronice de identitate cu cip. Cât costă?

Publicat


carte electronica de identitate

La nivelul Direcției Județene de Evidență a Persoanelor (DJEP) Cluj au fost emise un număr de 3.611 cărți electronice de identitate în perioada 02.08.2022- 04.09.2023, iar la acestea se adaugă cele aproape 10.000 emise la nivelul municipiului Cluj-Napoca. De asemenea, se înregistrează 10 comune în care locuitorii nu au solicitat niciun document cu cip.

Potrivt DJEP Cluj, primele 3 localități din județul Cluj, altele decât muniicpiul Cluj-Napoca, cu cel mai mare număr de cărți electronice de identitate eliberate sunt comunele Florești – 618, Apahida – 358 și Baciu – 352.

De asemenea, sunt 10 comune la nivelul cărora nu au fost eliberate cărți electronice de identitate, arondate Serviciilor Publice Comunitare Locale de Evidența Persoanelor (SPCLEP.) după cum urmează: Ploscoș,  Bobâlna, Chiuiești, Mica, Aluniș, Cornești, Fizeșu Gherlii, Sânmartin, Izvorul Crișului și Săcuieu.

Citește și FOTO/ Buletinul cu cip, prezentat la Cluj-Napoca. Înlocuiește cardul de sănătate. Vezi cum arată și cât costă

Pentru eliberarea cărții electronice de identitate a fost implementat un proiect pilot la nivelul Direcției de Evidența Persoanelor a municipiului Cluj-Napoca și, ulterior, la Direcția Județeană de Evidența Persoanelor Cluj, care vizează testarea funcționalităților necesare pentru generalizarea sistemului la nivel național.

De asemenea, la nivelul județului Cluj există un număr de 7 Servicii Publice Comunitare Locale de Evidența Persoanelor la care sunt arondate unitățile administrative pe baza criteriului teritorial.

”Acest proiect, fiind în faza de testare în vederea generalizării la nivel național, nu a fost implementat la nivelul celor 7 servicii aflate în coordonarea instituției noastre, cu excepția municipiului Cluj-Napoca, astfel încât cetățenii care doresc eliberarea cărții electronice de identitate trebuie să se prezinte la instituția noastră, cei cu vârsta peste 18 ani și domiciliul pe raza județului Cluj sau la Direcția de Evidența Persoanelor a municipiului Cluj-Napoca (pentru cei cu domiciliul în mun. Cluj-Napoca sau în localitățile arondate), în urma unei programări prealabile și cu actele necesare, urmând ca după implementarea la nivel național și Serviciile Publice Comunitare Locale de Evidența Persoanelor la care aceștia sunt arondați cu domiciliul să poată elibera cărți electronice de identitate”, a transmis conducerea DJEP Cluj pentru Cluj24.

Cât costă un astfel de document

Această instituție organizează deplasări cu stația mobilă pentru preluarea cererilor pentru eliberarea actelor de identitate, la solicitarea sau a persoanelor interesate, pentru cetățenii netransportabili sau internați în unităţi sanitare ori în unităţi de ocrotire socială și pentru cei care locuiesc în localităţi izolate sau aflate la distanţe mari de serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor la care sunt arondați.

Citește și Când vor avea primii clujeni cărți electronice de identitate. Anunțul ministrului de Interne, Lucian Bode

”Menționăm că până la implementarea la nivel național a actualului program pilot de eliberare a cărții electronice de identitate și implicit a infrastructurii tehnice de preluare a documentelor, în cadrul acestor acțiuni pot fi preluate doar cereri pentru eliberarea cărților de identitate tradiționale.

Potrivit dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 97/2005 privind evidență, domiciliul, reședință și actele de identitate ale cetățenilor români, republicată, cu modificările și completările ulterioare, actul electronic de identitate se eliberează de către serviciul public comunitar de evidență a persoanelor de la locul de domiciliu sau reședință al persoanei fizice, în baza cererii depusă personal și a documentelor cu care potrivit legii, se face dovada numelui de familie și a prenumelui, datei de naștere, stării civile, cetățeniei române, adresei de domiciliu /reședință, precum și dovada achitării contravalorii actului de identitate în valoare de 67 de lei.

Termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea cărții electronice de identitate este de până la 30 de zile de la data înregistrării cererii, iar în situații deosebite acesta putând fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful serviciului public comunitar de evidență a persoanelor.

Termenul efectiv de eliberare a cărții electronice de identitate este de aproximativ 14 zile calendaristice, solicitanții fiind anunțați pe e-mail”, au precizat reprezentanții Direcției.

Costul unei cărți de identitate clasice este de 7 lei.

Care este procedura obținerii cărții electronice de identitate

Depunerea cererii pentru eliberarea cărții electronice de identitate se adresează persoanelor cu vârsta peste 18 ani și cu domiciliul pe raza județului Cluj și se realizează pe bază de programare online, accesând direct portalul rezervări carte electronică de identitate al Ministerului Afacerilor Interne, https://programare-cei.mai.gov.ro sau prin intermediul site-ului DJEP Cluj, www.djepcluj.ro, secțiunea Acasă și/sau secțiunea Evidența Persoanelor/Carte Electronică de identitate/ Programare Online în vederea depunerii documentelor.

Conform cerințelor programului privind eliberarea CEI, solicitanții se prezintă atât cu dovada programării în vederea verificării codului QR cât și cu documentele necesare conform legislației în vigoare.

Timpul alocat pentru preluarea cererilor pentru fiecare cetățean în parte este de 15 minute, cele două ghișee de preluări acte funcționând în paralel, pe baza listei de programări pentru fiecare ghișeu.

Ce acte sunt necesare

Actele necesare eliberării unei cărți electronice de identitate sunt următoarele:

  1. a) actul de identitate, cu excepția cazului prevăzut la art. 19 alin. (1) lit. g) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005, republicată, cu modificările și completările ulterioare; (g) în cazul pierderii, furtului sau distrugerii).
  2. b) certificatul de naștere, original;
  3. c) certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor, original;
  4. d) certificatul/hotărârea judecătorească de divorț definitivă/irevocabilă, după caz, original; dacă cetățeanul nu poate prezenta ertificatul/hotărârea judecătorească de divorț, dovada statutului civil și, după caz, a numelui se poate face cu certificatul de naștere sau de căsătorie cu mențiuni pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate; în cazul modificărilor intervenite în străinătate cu privire la datele de stare civilă, solicitantul actului de identitate prezintă certificatul de naștere sau de căsătorie cu mențiunile aplicate care să dovedească statutul civil și numele pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate;
  5. e) certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta de până la 14 ani care își schimbă domiciliul împreună cu solicitantul actului de identitate;
  6. f) extrasul de carte funciară sau documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original; (extrasul de carte funciară trebuie să fie obținut cu cel mult 30 de zile anterior datei depunerii cererii);
  7. g) documentul cu care face dovada achitării contravalorii actului de identitate.

Conform art. 60 din același act normativ, atunci când persoana care solicită eliberarea actului de identitate declară că are domiciliul într-un imobil care este proprietatea altei persoane, proprietarul, în calitate de găzduitor, trebuie să își dea consimțământul de primire în spațiu și să prezinte documentul cu care face dovada dreptului de proprietate. Consimțământul găzduitorului se consemnează pe cererea pentru eliberarea actului de identitate, în prezența personalului serviciului public comunitar de evidență a persoanelor.

În situația în care găzduitorul nu se poate prezenta la momentul depunerii cererii, împreună cu solicitantul, declarația de primire în spațiu poate fi dată cu cel mult 90 de zile înainte de data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate la notarul public din țară ori în fața polițistului din structurile teritoriale ale Poliției Române și cu cel mult 6 luni înainte de această dată, la misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României din străinătate ori la autoritățile străine competente. Declarația găzduitorului se prezintă de solicitant odată cu depunerea documentelor pentru eliberarea cărții de identitate.

Toate informațiile despre documentele necesare pentru emiterea cărții electronice de identitate se găsesc pe site-ul www.djepcluj.ro, secțiunea Evidența Persoanelor/Carte electronică de identitate.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Mesajul mitropolitului Clujului pentru Florin Piersic: Să-i dea Dumnezeu sănătate, să se facă bine

Publicat

De

mitropolit Andrei

Mitropolitul Clujului, IPS Andrei Andreicuț, a transmis, sâmbătă, un mesaj pentru actorul Florin Piersic, care este internat la Institutul Inimii din Cluj-Napoca.

”Să-i dea Dumnezeu sănătate să se facă bine, să mai poată merge la Ierusalim”, a spus mitropolitul Clujului.

Florin Piersic își va petrece Paștile în Institutul Inimii.

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO. Dinamo București scoate un egal pe Cluj Arena în fața lui ”U” Cluj, scor 3-3

Publicat

U dinamo

Dinamo București smulge, sâmbătă seara, un egal pe Cluj Arena în fața ”U” Cluj, scor 3-3, după un meci plin de răsturnări de situație din play-out-ul Superligii de fotbal.

Clujenii au deschis scorul în prima repriză prin Popa în minutul 6, Dinamo a egalat prin Bani în minutul 37, după care a preluat avantajul în repriza a doua, când Milanov a marcat în minutul 48.

”Șepcile roșii” au egalat prin Oancea în minutul 61, după care dinamoviștii au înscris prin Pavicic în minutul 87, iar clujenii au egalat prin Bic în minutul 90+1.

Meciul a avut 8 minute de prelungiri dictate de arbitrul de centru, Szabolcs Kovacs.

Citește mai departe

CULTURA

VIDEO FOTO. Lumina Sfântă de la Ierusalim a ajuns pe Aeroportul ”Avram Iancu” Cluj. E împărțită la biserci pentru Înviere

Publicat

De

Ierusalim

Lumina Sfântă de la Ierusalim a ajuns, sâmbătă seara, pe Aeroportul ”Avram Iancu” Cluj, avionul cu care a fost adusă fiind întâmpinat pe pistă de mitropolitul Clujului, IPS Andrei, și mai mulți preoți. Lumina este distribuită la bisericile din județul Cluj pentru slujba de Înviere.

Mitropolitul Andrei a spus că Sfânta Lumină este un dar care îi mângâie sufletește pe creștinii ortodocși.

”S-a coborât azi la Ierusalim și a ajuns și la noi. Mulțumim celor ce au adus-o. Dacă este să dăm o definiție scurtă luminii acesteia, ne vom inspira din Evanghelia după Ioan unde Mântuitorul ne spune <<Eu sunt lumina lumii. Ce-l ce-mi urmează Mie nu va umbla întru întuneric, ci va avea lumina vieții>>.

Paști cu bucurie

Așa că le dorim tituror credincioșilor noștri Paști cu bucurie, cu binecuvântare, la toate mesele inimi vesele, iar lumina sfântă adusă de la Ierusalim și împărțită prin toate bisericile să le lumineze calea”, a spus IPS Andrei.

Înaltul ierarh ortodox va oficia la miezul nopții slujba de Înviere la Catedrala Mitropolitană din Cluj-Napoca unde sunt așteptați mii de credincioși să ia lunină.

ierusalim

Citește mai departe

EVENIMENT

Probleme cu alimentarea cu apă înaintea zilei de Paști în mai multe localități din Cluj. Sistemul e suprasolicitat

Publicat

alimentare apă

Compania de Apă Someș anunță, sâmbătă seara, că din cauza suprasolicitarii sistemului de alimentare cu apă, furnizarea apei potabile se realizeaza cu dificultate mai multe localități din mediul rural din județul Cluj.

Astfel, sunt afectate Iclod – zona superioară, Dezmir – zona panoramic, Pata, Boju, Iacobeni, Ceanu Mare, Valea Largă și, parțial, Chinteni.

Scuze de la companie

”Compania de Apa Somes S.A. face eforturi pentru restabilirea situatiei in cel mai scurt timp.

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat, situatia fiind independenta de vointa Companiei de Apa Somes S.A. Multumim pentru intelegere”, a transmis compania.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax