ADMINISTRAȚIE
Liceu clujean ameninţat cu mutarea. Petiţie a profesorilor, elevilor şi părinţilor. Ameninţare cu proteste
Profesori, părinţi şi elevi ai Colegiului Tehnic „Anghel Saligny” Cluj-Napoca au deschis o petiţie publică prin care cer ajutorul în urma zvonurilor că liceul ar urma să fie mutat în Iris.
Colegiul Tehnic Anghel Saligny este în fierbere, după ce părinţii şi elevii, precum şi cadrele didactice au aflat că ar urma să fie obligaţi să evacueze clădirea în care activează şi să fie mutaţi în Iris. Părinţii şi profesorii s-au întâlnit într-o şedinţă la şcoală şi ameninţă cu proteste în stradă. Ba mai mult, unii părinţi ameninţă cu faptul că n-o să-şi mai dea copiii la şcoală dacă sunt mutaţi în Iris.
VEZI ŞI:
Revoltă la un liceu clujean. Părinţii şi elevii ameninţă cu proteste. „Dacă ne mută, renunț la școală!”. ISJ îi vrea în Iris
Colegiul Tehnic „Anghel Saligny” riscă să-și piardă identitatea!
În vârstă de 73 de ani, instituția școlară situată pe Bulevardul 21 Decembrie 1989, nr. 128 – 130, care promovează standardele educaționale europene specifice unei școli moderne, preocupate de formarea tinerilor și adulților în vederea inserției pe piața muncii, se confruntă cu un moment de criză.
AICI PETIŢIA
O privire retrospectivă susține calitatea actului educațional oferit de școală:
1949 – s-a înființat ca Școală Medie Tehnică de Construcții Civile și Industriale;
1970 – a primit denumirea de Grup Școlar Industrial de Construcții – Montaj „TRAIAN VUIA”;
2000 – a obținut acreditarea de Colegiul Tehnic „Anghel Saligny”;
1994-1998 – a fost numită ca ȘCOALĂ PILOT în programul Phare VET RO 9405, în familia ocupațională Construcții – lucrări publice, cu rol de proiectare curriculum, evaluare, formare formatori și implementare;
2003 – a fost selectată ca ȘCOALĂ CENTRU DE RESURSE pentru zona de Nord – Vest în programul Phare 2001 „Coeziune Economică și Socială”. Școala noastră a participat la asistarea demersurilor de schimbare propuse pentru 17 din școlile participante la program, acordând sprijin metodologic și consultanță școlilor implicate și facilitând comunicarea între nivelul central și scoli, în direcția implementării Principiilor de asigurare a calitătii în învățământul preuniversitar și pentru realizarea Principiilor educației incluzive;
2004 – 2005 s-a implementat Principiul 5 – „Predarea și Învățarea” din Cadrul Național de Asigurare a Calității, astfel că, în urma evaluării anuale efectuate de echipa de monitorizare Phare TVET alături de Inspectoratul Școlar Județean Cluj, școala a obținut calificativul maxim;
2005-2006 s-a realizat implementarea tuturor celor 8 principii din Cadrul Național de Asigurare a Calității pe toate compartimentele; în aceste conditii, în urma evaluărilor externe, școala a obtinut tot calificativul maxim.
recunoașterea faptului că în școala noastră se desfășoară un act educațional de calitate la nivelul standardelor europene, este dovedită prin acordarea în mai 2013 de către Parlamentul României a Diplomei de Merit pentru obținerea a trei certificate de Școala Europeană consecutive, în perioada 2006-2013; Ministerul Educației și Cercetării ne-a acordat din nou certificatul de „ȘCOALA EUROPEANĂ” în perioada 2013-2016 și 2016-2019.
În prezent, Colegiul Tehnic “Anghel Saligny” Cluj-Napoca oferă o gamă largă de specializări cerute pe piața muncii: tehnician desenator pentru construcții și instalații, tehnician în construcții și lucrări publice, tehnician ecolog și protecția calității mediului, tehnician în silvicultură și exploatări forestiere, tehnician designer mobilă și amenajări interioare, tehnician în prelucrarea lemnului, instalator instalații tehnico-sanitare și de gaze, zugrav, tâmplar universal.
Pregătirea temeinică a elevilor noștri este oglindită prin rezultatele acestora la olimpiadele județene și naționale ale disciplinelor de profil. Dintre acestea, le menționăm pe cele mai recente:
2017-2018
– Olimpiada interdisciplinară tehnică – etapa județeană – 1 premiu I, 1 premiu II și 1 mențiune la domeniul Construcții
– Olimpiada interdisciplinară tehnică – etapa județeană – 2 premii I, 2 premii II și 1 mențiune la domeniul Protecția mediului;
– Olimpiada interdisciplinară tehnică – etapa națională la domeniul Protecția mediului s-a obținut 1 mențiune;
– Concursul de chimie ,,Petru Poni” – 1 premiu I la etapa județeană;
– Concursul de matematică ,,Adolf Haimovici” – 2 mențiuni la etapa județeană;
– Concursul interregional „Zidarul priceput” – 1 premiu I
2018-2019
– Olimpiada interdisciplinară tehnică – etapa județeană – 1 mențiune la domeniul Construcții
– Olimpiada interdisciplinară tehnică – etapa județeană – 2 premii II, 1 premiu III și 2 mențiuni la domeniul Protecția mediului;
– Olimpiada interdisciplinară tehnică – etapa națională la domeniul Protecția mediului s-a obținut 2 mențiuni;
– Concursul de chimie ,,Petru Poni” – 1 premiu I la etapa județeană și 1 mențiune la etapa națională;
– Concursul interregional „Termoizolatorul eficient” – 2 premii II
2019-2020
– Olimpiada interdisciplinară tehnică – etapa județeană – 1 premiu II și 1 mențiune la domeniul Construcții
– Olimpiada interdisciplinară tehnică – etapa județeană – 2 premii I și 3 premii III la domeniul Protecția mediului;
2021-2022
– Olimpiada interdisciplinară tehnică – etapa județeană – 1 premiu I, 1 premiu II și 1 premiu III la domeniul Construcții
– Olimpiada interdisciplinară tehnică – etapa județeană – 1 premiu I, 2 premii II, 2 premii III și 2 mențiuni la domeniul Protecția mediului;
– Olimpiada interdisciplinară tehnică – etapa națională la domeniul Construcții s-a obținut 1 mențiune;
Ca urmare a rezultatelor obținute, în anii școlari 2018-2019 și 2019-2020 la Colegiul Tehnic „Anghel Saligny” s-au desfășurat activități la grupele de excelență, domeniul Protecția mediului
Promovarea standardelor educaționale europene este reflectată prin proiectele școlii: Erasmus+ VET: În pas cu lumea verde!, Erasmus+: TRIC-Bullying and Cyberbullying, Programul Internațional ECO-Școala, Concursul Național „Să păstrăm un mediu sănătos” și altele. Recunoașterea implicării în aceste proiecte s-a materializat prin obținerea locului III la Concursul Național „Made for Europe”, faza județeană, în anul 2022.
Școala are relații de colaborare cu instituțiii de profil din țară și străinătate, agenți economici, universități și organizații nonguvernamentale.
În consecință, prin cele menționate mai sus, este evidentă valoarea educațională a instituției, iar o măsură precum comasarea prin absorbție, cu schimbarea sediului de desfășurare a activităților didactice ar avea un impact socio-economic major.
Un procent semnificativ din elevii școlii sunt domiciliați în zona extrametropolitană și în mediul rural, iar modificarea locației ar duce la riscul de abandon școlar.
Ca soluție de prevenire a acestui risc, propunem ca Liceul Tehnologic nr 1 să fie comasat la sediul de pe Bulevardul 21 Decembrie 1989, nr. 128 – 130. În plus, prin inversarea sensului direcției de comasare prin absorbție, instituția nou formată ar putea păstra titulatura de „Colegiu”, conform OM 3732/2013, ceea ce ar fi în avantajul ambelor școli.
Suntem deschiși următoarelor soluții alternative de dezvoltare instituțională:
Orientarea înspre învățământul primar având în vedere că școala are experiență în această direcție; Legea Educației stipulează ca cerință obligatorie ca elevilor din clasele primare să le fie asigurat programul de dimineață. Pentru multe școli clujene, există o imposibilitate logistică de-a asigura această condiție, iar noi, în prezent, avem această disponibilitate.
Susținerea creșterii numărului de clase la nivel liceal, zi și seral, având în vedere că universitățile (UTCN, UBB, USAMV), cu care am avut parteneriate de succes de-a lungul anilor, formează specialiști în domeniile oferite de școala noastră. Elevii noștri se orientează înspre învățămâtul terțiar universitar menționat mai sus.
Mai mult, după finalizarea studiilor liceale, noi le putem asigura continuarea formării prin învățământul terțiar nonuniversitar.
Prin prezenta intervenție facem apel la principiul fundamentării deciziilor pe dialog și consultare din Legea Educației Nr. 1/2011 cu modificările și completările ulterioare, articolul 3, paragraful t.
Așa cum am arătat mai sus, există multiple soluții, care pot fi găsite și abordate prin dialog, cu impact minim asupra copiilor, părinților, actului educațional, dar și din punct de vedere social, motiv pentru care solicităm modificarea deciziei!
Părinții elevilor Colegiului Tehnic „Anghel Saligny” Cluj-Napoca
Atașăm anexele:
Semnăturile susținătorilor petiției
Punctele de vedere ale partenerilor educaționali
MARIA MERMEZAN – PARINTE Contactați autorul petiției
Revoltă la un liceu clujean. Părinţii şi elevii ameninţă cu proteste în stradă. „Dacă ne mută, eu renunț la școală!”. ISJ Vrea să-i mute
Un liceu clujean, Colegiul Tehnic Anghel Saligny, este în fierbere, după ce părinţii şi elevii, precum şi cadrele didactice au aflat că ar urma să fie obligaţi să evacuze clădirea în care activează şi să fie mutaţi în Iris. Părinţii şi profesorii s-au întâlnit într-o şedinţă la şcaolă şi ameninţă cu proteste în stradă. Ba mai mult, unii părinţi ameninţă cu faptul că n-o să-şi mai dea copiii la şcolă dacă sunt mutaţi în Iris”, se arată în petiţie.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
Evenimentul este organizat în ajunul lui Moș Nicolae, pe data de 5 decembrie, 2024, între orele 10.00 și 13.30, iar vânzători vor fi elevii de la clasele primare și gimnaziale.
Ei pregătesc bunătăți, cum ar fi dulciuri, realizate acasă împreună cu părinții, frații și bunicii, și obiecte artizanale specifice sărbătorilor de iarnă: globuri, steluțe sau aranjamente florale, potrivite pentru decorarea bradului ori a meselor de Crăciun.
Produsele vor avea prețuri accesibile, iar, cu ajutorul și implicarea profesorilor, toată lumea se așteaptă ca manifestarea să aibă succes. Toți banii adunați vor fi virați apoi în contul Asociației Sfântul Nectarie din Cluj.
Un ajutor binevenit din partea copiilor
Invitat la podcastul Human Hub, medicul-preot, Bogdan Chiorean, ne-a oferit toate detaliile despre acest proiect, construirea unui Centrul de îngrijiri paliative, denumit „Sfântul Hristofor”, care a început cu un gând, de fapt cu o întrebare: unde se duc copiii care sunt foarte bolnavi?
În prezent clădirea este ridicată la roșu. Centrul va avea o capacitate de 25 de paturi pentru micuții care au probleme grave de sănătate și 13 pentru părinții acestora.
Cu mic, cu mare, toată comunitatea școlii, este invitată să participe la târg. Diana Mureșan, directoarea instituției de învățământ, este încrezătoare că acțiunea va fi un real succes, și, pe lângă caracterul caritabil al evenimentului, ea promite participanților timp de calitate petrecut împreună, dar și un prilej de a medita la adevărata esență a sărbătorilor.
Sprijin pentru realizarea unui centru paliativ pentru copii
Fiecare obiect achiziționat în cadrul târgului, a mai adăugat Mureșan, înseamnă un sprijin pentru construirea centrului, care va asista gratuit copiii a căror supraviețuire până la vârsta adultă nu este garantată și care va oferi îngrijire psihică și spirituală membrilor familiei.
Este pentru prima oară când Târgul de Crăciun organizat de comunitatea școlii din Cluj-Napoca este caritabil. Până acum, banii erau folosiți de cei care se arătau merituoși și harnici, o activitate destinată dezvoltării simțului antreprenorial al elevilor.
Evenimentul caritabil se va desfășura în curtea sediului școlii, de pe strada Memorandumului, numărul 22. Oricine dorește să contribuie la construirea noului centru de îngrijiri paliative pediatrice, o poate face în conturile Asociației „Sfântul Nectarie” din Cluj.
Cristina Șendrea
Cardurile educaționale în valoare de 500 de lei au început să fie încărcate în mai multe județe. Preșcolarii și elevii de primar și gimnaziu defavorizați primesc acești bani dacă se încadrează în condițiile ordonanței de urgență nr. 83/2023.
Cardurile educaționale trebuie utilizate exclusiv pentru cumpărarea de rechizite și articole de vestimentaţie necesare frecventării şcolii şi grădiniţei, potrivit OUG nr. 83/2023. Pe site-ul -ul Ministerului Fondurilor Europene apar mai multe informații despre tichete și utilizarea lor.
Au început să intre BANII pe cardurile educaționale. Ce poți CUMPĂRA cu aceștia
– Nu sunt permise operațiuni de retragere de numerar sau preschimbare în numerar a celor 500 de lei și utilizarea lor în alte scopuri;
– Pot fi folosite doar pe teritoriul României, doar în unitățile afiliate;
– Nu se poate emite restul banilor în cash, la unitățile de unde se achiziționează rechizitele /articolele de vestimentație necesare frecventării școlii și grădiniței;
– Cât timp este valabil tichetul social pe suport electronic pentru sprijin educațional: Tichetul social pe suport electronic pentru sprijin educațional are perioada de valabilitate de un an de la data emiterii, fără a se înțelege că aceasta este perioada de valabilitate a suportului electronic.
– Însă, sprijinul financiar de 500 lei se acordă o singură dată pentru un întreg an școlar, într-o tranșă unică. În funcție de evoluția veniturilor familiei, cei care au dreptul la această măsură de sprijin vor încasa sumele cuvenite pe tichetele pe suport electronic emise în acest an.
Sursa: Edupedu.ro
EVENIMENT
Nicolae Ciucă, întâlnire-surpriză cu cancelarul Austriei: Vom avea curând susținerea Austriei pentru INTRAREA în Schengen (PE)
Președintele Senatului și candidatul prezidențial al PNL, Nicolae Ciucă, a făcut luni o vizită-fulger la Viena, unde s-a întâlnit cu cancelarul austriac Karl Nehammer. Tema principală a dialogului a fost aderarea completă a României la Spațiul Schengen.
„Am încredere că vom avea în curând susținerea Austriei pentru intrarea deplină a României în Schengen. Finalizăm în aceste zile un proces început cu multă vreme în urmă. Mulțumesc pentru efort miniștrilor noștri ai Afacerilor Interne și Afacerilor Externe, Cătălin Predoiu și Luminița Odobescu. România e pregătită, merită să intre pe deplin în Spațiul Schengen și va intra”, a declarat Nicolae Ciucă după întrevederea cu cancelarul Austriei.
Nicolae Ciucă, întâlnire-surpriză cu cancelarul Austriei: Vom avea curând susținerea Austriei pentru INTRAREA în Schengen (PE)
Pentru vizita în capitala austriacă, Nicolae Ciucă a fost însoțit de ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, cel care va reprezenta România în ședința Consiliului Justiție și Afaceri Interne (JAI) al U.E. de luna viitoare, ce are pe agendă tema aderării complete a țării noastre la Spațiul Schengen. Vizita lui Nicolae Ciucă la Viena a fost organizată pe filiera Partidului Popular European, cel mai mare partid politic din Uniunea Europeană, de care aparțin atât PNL, cât și Partidul Popular Austriac (al cancelarului Nehammer).
Cătălin Predoiu, împreună cu precedentul ministru al Afacerilor Interne, Lucian Bode, au făcut demersuri insistente în ultimii ani pentru a crea toate condițiile tehnice necesare intrării țării noastre în Schengen. Ca urmare a acestor eforturi liberale, anul acesta, pe 31 martie, a avut loc aderarea parțială a României la Schengen, cu granițele aeriene.
Întâlnirea dintre Nicolae Ciucă și Karl Nehammer vine în contextul în care, pe 22 noiembrie, la Budapesta, va avea loc o discuție informală a miniștrilor de Interne din România și Bulgaria cu omologul lor austriac, Gerhard Karner. Această discuție va pregăti ședința Consiliului JAI din 12 decembrie, din Luxemburg, unde este așteptată decizia politică la nivel european privind intrarea deplină a României și Bulgariei în Spațiul Schengen.
CMF 31240003
ADMINISTRAȚIE
Scandal privind desființarea ciclului primar la Colegiul „Gheorghe Șincai”. Emil Boc: Nu toată lumea poate studia la Șincai
Propunerea de desființare a ciclului primar de la Colegiul „Gheorghe Șincai” din Cluj-Napoca a stârnit controverse aprinse în ședința consiliului local de luni.
Decizia Consiliului Profesoral al Colegiului Național „Gheorghe Șincai” de a renunța la ciclul primar a fost dezbătută la ședința Consiliului Local Cluj-Napoca de luni, 18 noiembrie. Decizia luată pe fondul lipsei de spațiu a stârnit nemulțumiri în rândul părinților și cadrelor didactice.
Sute de elevi și zeci de profesori afectați
Problema a fost semnalată în plen de reprezentanta învățătorilor de la Colegiuil „Gheorghe Șincai”, Mihaela Bacu, care a atras atenția asupra impactului acestei decizii asupra elevilor și cadrelor didactice.
„Avem 533 de elevi înscriși în ciclul primar și 23 de învățătoare care riscă restrângeri de activitate. Colegiul deservește 23 de străzi arondate, iar anual se înscriu peste 100 de copii în clasa pregătitoare. Este o decizie internă, luată de Consiliul Profesoral, nu pentru că nu am avea elevi, ci din cauza lipsei de spațiu,” a explicat Bacu.
Propuneri privind relocarea elevilor
Învățătoarea a propus o soluție: relocarea claselor primare în clădirea Colegiului Tehnic „Anghel Saligny”, care dispune de săli de clasă, sală de sport și spații exterioare adecvate.
„Din punctul nostru de vedere, rezolvarea pentru circumscripția aparținătoare Colegiului ar fi una simplă: vizavi de noi, pe Bulevardul 21 Decembrie, se găsește clădirea Colegiului Tehnic „Anghel Saligny”, care este perfect dotată și potrivită ciclului primar, adică are sală de sport, săli de clasă, teren de sport, iar aici ar putea fi relocate clase de la Gheorghe Șincai”, a arătat învățătoarea.
Emil Boc: „Decizia a fost luată la nivelul școlii, nu de primărie”
Primarul Emil Boc a subliniat că decizia nu îi poate afecta pe elevii actuali din ciclul primar, dar susține că conducerea școlii poate decide ca de la anul să nu mai fi organizate clase pregătitoare.
„Aceasta este o decizie a Consiliului Profesoral, aprobată de Inspectoratul Școlar. Elevii existenți își vor finaliza studiile, dar dacă colegiul nu mai poate gestiona ciclul primar din cauza lipsei de spațiu, atunci poate opri înscrierile de la anul. Nu putem anunța de pe o zi pe alta astfel de măsuri, totul se va face cu previzibilitate”, a declarat Boc.
„De ce să ne înghesuim toți în centrul Clujului?”
Primarul a mai subliniat că investițiile realizate în alte școli din Cluj, precum cele de la Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” sau de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu,” ar trebui să contribuie la descentralizarea învățământului.
„De ce să ne înghesuim toți în centrul Clujului, când avem școli moderne în cartiere? Am investit bani pentru descentralizarea educației, iar părinții și cadrele didactice trebuie să înțeleagă că nu toată lumea poate studia la Șincai”, a subliniat edilul.
Părinții, nemulțumiți de decizie
Părinții prezenți la ședință au cerut păstrarea ciclului primar la Șincai, arătând că școala oferă programe de excelență, precum orele extinse de limba engleză.
„Nu putem accepta ca o instituție de elită să renunțe la ciclul primar. Copiii noștri merită continuitate, iar această decizie este luată fără consultarea noastră”, a spus unul dintre părinți.
Primarul Emil Boc a dat asigurări că Primăria, Inspectoratul Școlar și conducerea Colegiului Șincai urmează să analizeze situația și să găsească o soluție. Deciziile vor fi luate doar după consultări cu toate părțile implicate, a mai spus Boc, dar a reafirmat că învățământul din Cluj trebuie să se dezvolte echilibrat, nu doar în centrul orașului sau la școlile considerate de elită.
Subiectul a generat circa două ore de discuții în contradictoriu între părinți, învățători, primar și consilieri locali. Întreaga discuție poate fi urmărită în filmarea de mai sus.