Connect with us
Advertisement
Advertisement

CULTURA

Lansare de carte Gaudeamus Cluj. „Despre iubire ca fapt divers. În sala pașilor pierduți”, autori Daniela și Felix Ostrovschi

Publicat


Gaudeamus

O nouă carte aparținând istoricului Felix Ostrovschi va fi lansată în cadrul Târgului de Carte „Gaudeamus” din Cluj-Napoca, în ziua de joi, 25 aprilie, la ora 15.

Deja suntem familiarizați cu modul de abordare a recuperării trecutului de către istoricul Felix Ostrovschi care ne-a convins, de altfel, prin cele trei volume deja publicate, „Faptul divers în Clujul interbelic”, „Cartierele Clujului în anul 1937” și „Vremea vremurilor. Oameni sub povara extremelor”, că materialele publicate în presa de altă dată constituie o reală sursă de recuperare a trecutului.

Cartea care se va lansa în curând, „Despre iubire, ca fapt divers. În sala pașilor pierduți”, are de fapt doi autori și anume Daniela Ostrovschi (bibliotecar în cadrul Bibliotecii Universitare) și pe Felix Ostrovschi (istoric).

Această colaborare specială a celor doi a dus la finalizarea unui proiect de cercetare vizând iubirea de la sfârșitul secolului al XIX-lea și începutul secolului XX, materializată într-o carte care are  trei volume și peste 1200 de pagini.

Despre iubiri

Gaudeamus

În primul volum, găsim două mari capitole dedicate „Iubirii împlinite” și „Iubirii interzise”. Iată deci, povești de iubire în antiteză, unele materializate metaforic, altele interzise tragic. Cel de-al doilea volum cuprinde povești despre „Iubiri răpite” și „Iubiri fatale”, iar ultimul volum, al treilea, ne prezintă povești de „Iubire răzbunată” și „Iubire refuzată”.

Love story din 1888

Și dacă tot am răsfoit cele trei volume, să vă redăm și una din cele peste șapte sute de povești conținute de acestea. Am ales la întâmplare o poveste reală, publicată în ziarul „Tribuna”, apărut la Sibiu în luna martie a anului 1888:

„La Bolon, o nuntă a dat peste o întâmplare de tot caraghioasă. Întorcându-se invitații de la biserică, s-au pus cu mirele, mireasa și părinții în jurul mesei și au mâncat și au băut într-atâta că au fost cuprinși de un entuziasm de nedescris pentru jocul numit ciardaș.

Tinerii au dat numai decât scaunele și mesele afară și s-au pus să bată scândurile cu tălpile, la sunetul vioarelor și cobzelor.

Tropoitura a continuat vreun ceas cu un avânt din ce în ce mai mare. Deodată se aude o trosnitură, scândurile se lăsară fără de veste în jos și invitații, cu mirele, mireasa și lăutarii, se deșteptară în pivniță.

Un invitat căzu în putina cu varză, care era descoperită; un muzicant își scrânti mâna; ceilalți se aleseseră cu spaima și arcușurile rupte.

Fetele și femeile ieșiră repede din pivniță și plecară spre casă. Bărbații continuară nunta în pivniță cu un singur lăutar și între poloboace cu mai multe feluri de vin”.

Procesul iubirii

Cei doi autori prezintă de fapt încercarea a doi tineri ziariști interbelici de a găsi un subiect fabulos pentru un viitor articol al lor.

În căutările lor, ajung în „Sala pașilor pierduți”, acolo unde se judecă „procesul iubirii”. Astfel, au ocazia să răsfoiască peste 700 de „dosare”, care conțin tot atâtea povești de iubire.

Printr-un efort gigantic, bazat pe o enormă bibliografie, cei doi autori reușesc să ne aducă în față o enciclopedie a iubirii, ante și interbelice, reușind să ne întoarcă în timp, într-o vreme de mult apusă. Citite și simțite, toate aceste povești, reușesc să ne încălzească inimile, să ne ofere o rază de speranță, să fim poate mai buni și mai iubitori.

Nu vom spune mai multe despre această carte, pentru că cel mai bine ar fi ca fiecare dintre noi nu doar să o aibă, ci chiar să o citească. Interesantă va fi cu siguranță și întâlnirea de joi cu cei doi autori, care cu siguranță ne vor explica motivele pentru care au ales să re-spună „povestea iubirii”, dificultățile cu care s-au confruntat și, mai mult decât atât, ne vor oferi și chei de lectură, cheia cu care vom reuși să pătrundem și noi, în „sala pașilor pierduți”.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

PASTORALA de Paști a mitropolitului Clujului, IPS Andrei Andreicuț

Publicat

andreicut

Mitropolitul Clujului, IPS Andrei, a transmis Pastorala la Învierea Domnului intitulată „Iubirea adevărată este jertfelnică”, scrisoare care va fi citită, duminică, în toate bisericile de pe raza Mitropoliei.

Cucernicului Cler, Cuviosului Cin Monahal şi dragilor noştri credincioși, împărtășire deplină din iubirea lui Hristos și sărbători pascale pline de bucurie,

Iubirea adevărată este jertfelnică

„Dumnezeu așa a iubit lumea, încât pe Fiul Său Cel Unul-Născut L-a dat, ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică.” (Ioan 3, 16).

Iubiți credincioși,

Domnul Iisus Hristos este iubirea absolută. Din dragoste pentru noi S-a adus jertfă pe cruce. Lucrul acesta îl subliniază El în Evanghelia după Ioan: „Dumnezeu așa a iubit lumea încât pe Fiul Său Cel Unul-Născut L-a dat, ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică” (Ioan 3, 16). Dragostea adevărată este jertfelnică.

Acest adevăr ni-l descoperă în discuția nocturnă pe care a avut-o cu bătrânul Nicodim, care era preocupat de mântuirea lui. Din jertfa crucii Sale izvorăsc sfintele Taine. Îi spune Domnul Iisus lui Nicodim: „după cum Moise a înălțat șarpele în pustie, așa trebuie să Se înalțe Fiul Omului, ca tot cel ce crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică” (Ioan 3, 14-15).

Știm că la ieșirea israeliților din Egipt, la un moment dat au fost atacați de șerpi veninoși, iar Dumnezeu i-a poruncit lui Moise să facă un șarpe de aramă și să-l pună pe un stâlp. Șarpele pus de-a curmezișul pe stâlp preînchipuia sfânta cruce. Citim în cartea Numerii că „a făcut Moise un șarpe de aramă și l-a pus pe un stâlp; și când un șarpe mușca vreun om, acesta privea la șarpele cel de aramă și trăia” (Numerii 21, 9).

Din iubirea Lui cea mare, pe lemnul crucii, Domnul Hristos S-a adus jertfă pentru noi, păcătoșii. Ne relatează Sfântul Ioan că atunci când Domnul Iisus a murit pe cruce, „unul dintre ostași cu sulița a împuns coasta Lui și îndată a ieșit sânge și apă” (Ioan 19, 34). Apa sfântului Botez și sângele sfintei Cuminecături, sfânta cruce fiind izvorul tainelor. Nicodim a înțeles că nașterea lui din nou se face prin Taina Botezului și creșterea duhovnicească prin sfânta Cuminecătură.

Când ne pregătim pentru Liturghie, la Proscomidie citim troparul: „Răscumpăratu-ne-ai pe noi din blestemul Legii cu scumpul Tău sânge. Pe cruce fiind răstignit și cu sulița împuns, nemurire ai izvorât oamenilor, Mântuitorul nostru, slavă Ție”[1]. Iar în rugăciunea Sfintei Jertfe, zicem: „pogorându-Se prin cruce în iad, ca să plinească toate ale Sale, a dezlegat durerile morții. Și, înviind a treia zi și cale făcând oricărui trup spre învierea cea din morți, făcutu-S-a începătură celor adormiți”[2].

Din marea Sa dragoste, Domnul Hristos Se aduce jertfă pentru noi pe cruce. De aceea, în grai liturgic, zicem: „Bucură-te, preacinstită cruce a lui Hristos, că tu ai mântuit lumea ridicând asupra ta pe Iisus țintuit. Bucură-te, pom preamărit, pentru că tu ai ținut rodul vieții ce ne-a mântuit din moartea păcatului”[3].

Domnul Iisus Hristos prin iubirea Sa jertfelnică ne-a răscumpărat din păcat și din moarte. Pe bună dreptate, Sfântul Pavel ne spune că „precum prin greșeala unuia a venit osânda pentru toți oamenii, așa și prin îndreptarea adusă de Unul a venit, pentru toți oamenii, îndreptarea care dă viață” (Romani 5, 18). 

Iubiți frați și surori,

Mântuitorul ne învață și pe noi să-L iubim pe Dumnezeu și să ne iubim semenii. Spune El în Evanghelia după Ioan: „Aceasta este porunca Mea: Să vă iubiți unul pe altul, precum v-am iubit Eu” (Ioan 15, 12). Deci, măsura iubirii este jertfelnicia. Subterfugiul nu ține în fața lui Dumnezeu. Tot evanghelistul Ioan spune în prima sa epistolă: „Dacă zice cineva: iubesc pe Dumnezeu, iar pe fratele său îl urăște, mincinos este! Pentru că cel ce nu iubește pe fratele său, pe care l-a văzut, pe Dumnezeu pe Care nu L-a văzut, nu poate să-l iubească. Și această poruncă avem de la El: Cine iubește pe Dumnezeu, să iubească și pe fratele său” (1 Ioan 4, 20-21).

Bietul om căzut se poartă aberant. Pe bună dreptate, Sfântul Maxim Mărturisitorul spune: „Așa s-a tăiat firea cea unică în nenumărate părticele și noi, cei ce suntem de aceeași fire, ne mâncăm unii pe alții ca reptilele și fiarele. Căci căutând plăcerea din pricina iubirii trupești de noi înșine și străduindu-ne să fugim de durere din aceeași pricină, născocim surse neînchipuite de patimi făcătoare de stricăciune”[4].

Declarațiile teoretice de dragoste n-au nicio valoare, pentru că dragostea adevărată este jertfelnică. Ea se concretizează în fapte. Sfântul Pavel ne spune: „dragostea îndelung rabdă; dragostea e binevoitoare, dragostea nu pizmuiește, nu se laudă, nu se trufește. Dragostea nu se poartă cu necuviință, nu caută ale sale, nu se aprinde de mânie, nu gândește răul. Nu se bucură de nedreptate, ci se bucură de adevăr. Toate le suferă, toate le crede, toate le nădăjduiește, toate le rabdă. Dragostea nu cade niciodată” (1 Corinteni 13, 4-8). Dragostea este altruistă și jertfelnică.

Sfântul Diadoh al Foticeii spune că atunci când omul „începe să simtă cu îmbelșugare dragostea lui Dumnezeu, începe să iubească și pe aproapele întru simțirea duhului. Și aceasta este dragostea despre care grăiesc toate Sfintele Scripturi. Căci prietenia după trup se desface foarte ușor când se găsește o cât de mică pricină. Pentru că nu a fost legată cu simțirea duhului. Dar sufletul ce stă sub înrâurirea lui Dumnezeu, chiar dacă s-ar întâmpla să se producă vreo supărare, totuși legătura dragostei nu se desface dintr-însul”[5].

Ne relatează o povestire pioasă că un tată avea doi feciori. Când era pe punctul de a trece în eternitate, le-a împărțit pământul în părți egale. Fratele mai mare era însurat, avea copii, avea o soție bună și o gospodărie. Fratele mai mic nu era căsătorit.

Amândoi frații au semănat pe pământ grâu. A venit secerișul, au secerat grâul și l-au făcut clăi. Ce s-a gândit cel mai mare dintre frați? Eu sunt om la casa mea, am soție și copii, și nu-mi lipsește nimic. Fratele meu încă nu e însurat, e nevoie să se rostuiască. Mă voi duce la miezul nopții să iau din snopii mei și să-i trec pe holda lui.

Ce s-a gândit cel mic? Eu sunt singur și fără greutăți. Fratele meu are familie de întreținut și greutăți. La miezul nopții voi merge și voi lua din snopii mici și-i voi trece pe holda lui.

La miezul nopții s-au întâlnit pe hatul dintre holde cu snopul de grâu în brațe. Dându-și seama ce s-a întâmplat, s-au îmbrățișat și au început să plângă. Dragostea adevărată este, așa cum se vede, jertfelnică.

Dreptmăritori creștini,

Modelul suprem de dragoste jertfelnică este Domnul Iisus Hristos. El ne învață și pe noi: „Aceasta este porunca Mea: Să vă iubiți unul pe altul, precum v-am iubit Eu”, adică până la jertfă (Ioan 15, 12). Dragostea își pune viața pentru semenul său: „Mai mare dragoste decât aceasta nimeni nu are, ca sufletul lui să și-l pună pentru prietenii săi” (Ioan 15, 13).

În nuvela „Săptămâna Patimilor”, Ion Agârbiceanu ni-l prezintă pe un tânăr preot entuziast și foarte exigent, care era total nemulțumit de progresul spiritual al credincioșilor lui. Nu mai avea răbdare cu ei. În noaptea din Joia Patimilor are un coșmar. Desprindem din dialogul lui interior următorul crâmpei: „Eu îi urăsc pe oameni pentru că nici după a treia dezlegare nu s-au făcut mai buni. Dar am dreptul acesta? Eu iert păcatele lor cu puterea mea? Nu este Hristos Cel Care le iartă? Și dacă El află de bine ca să le ierte de șaptezeci de ori câte șapte, nu-s eu un rău preot dacă nu mă supun voinței Lui? Și pentru ce ne iartă? Pentru că îi iubește pe oameni”. Iubirea L-a făcut să se jertfească pentru ei.

Privind în jurul nostru, vedem că într-o lume ce se secularizează, dragostea jertfelnică este ignorată. Altfel, cum s-ar explica războaiele din Ucraina și din Orientul Mijlociu? Iubirea jertfelnică ar trebui să îmbrățișeze pe tot omul, pe toate popoarele, întreaga omenire și toată lumea. E adevărat că aceste cuvinte sunt prea mari, iar noi suntem prea mici ca să le putem implementa. Mare însă este Dumnezeu, Căruia ne rugăm pentru pace.

Domnul Hristos, a Cărui Înviere o sărbătorim, este Domnul Păcii. În ziua Învierii Sale, apărând între ucenicii Săi, „le-a zis: Pace Vouă!” (Ioan 20, 19). El este Domnul păcii și al iubirii jertfelnice. „Pacea lui Hristos este pacea între noi și Dumnezeu, este pacea sufletului pătruns de luminile harului, este pacea dintre oameni care sunt frați întreolaltă, este pacea dintre popoare care fac parte din marea familie umană, este pacea întregii făpturi, pacea cosmică. Pacea aceasta e un dar de la Dumnezeu, însă spre a se menține, a se dezvolta și a ajunge la biruință deplină, ea pretinde angajarea tuturor forțelor umane în acțiunea pentru pace, conlucrarea necontenită cu Iisus Hristos”[6].

Cântarea de la sfârșitul Slujbei Învierii este inegalabilă: „Ziua Învierii! Și să ne luminăm cu prăznuirea, și unul pe altul să ne îmbrățișăm. Să zicem: fraților și celor ce ne urăsc pe noi; să iertăm toate pentru Înviere. Și așa să strigăm: Hristos a înviat din morți, cu moartea pe moarte călcând, și celor din morminte viață dăruindu-le”[7].

Hristos Cel Înviat din morți să vă umple de dragoste jertfelnică și sărbătorile Paștilor să vă fie pline de bucurie.

Hristos a înviat!

ANDREI

Arhiepiscopul Vadului, Feleacului şi Clujului

şi Mitropolitul Clujului, Maramureşului şi Sălajului

[1] Liturghier, E.I.B.M.B.O.R., București, 2012, p. 117.

[2] Ibidem, p. 251.

[3] Ceaslov, E.I.B.M.B.O.R., București, 1973, p. 366.

[4] Filocalia 3, Tipografia Arhidiecezană, Sibiu, 1948, p. 10.

[5] Diadoh al Foticeii, Cuvânt ascetic, Filocalia 1, Sibiu, 1947, p. 341.

[6] † Nicolae, Mitropolitul Ardealului, Studii de Teologie Morală, Sibiu, 1969, p. 115.

[7] Slujba Învierii, Alba Iulia, Editura Episcopiei Ortodoxe, 1997, p. 49.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Încep lucrările pe încă un lot al căii ferate Cluj-Oradea. A fost emisă autorizația de construire

Publicat

De

Pot începe lucrările pe lotul 4 Aleșd – Frontieră Ungaria al liniei de tren Cluj-Napoca – Oradea. Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire, scrie Economedia.

Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire pentru modernizarea lotului 4 Aleșd – Frontieră Ungaria, unul dintre cele mai dificile tronsoane de pe magistrala M 300 Cluj – Oradea. Durata de execuție a lucrărilor este de 36 luni.

Autorizația de construire este emisă pentru lucrări de 1,96 miliarde lei, potrivit sursei citate. Contractul pentru lotul 4 Aleșd – Frontieră Ungaria este finanțat din PNRR, iar lungimea lotului este de 47 de kilometri. Lucrările vor fi realizate de constructorul italian WeBuild.

Contract împărțit pe patru loturi

Lucrările pe tronsonul de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria sunt împărțite pe patru loturi, după cum urmează:

– Lotul 1: Cluj Napoca – Aghireșu (30,41 km);

– Lotul 2: Aghireșu – Poieni (36,53 km);

– Lotul 3: Poieni – Aleșd (52,74 km);

– Lotul 4: Aleșd – Frontieră Ungaria (46,74 km).

Lucrările pe linia Cluj-Oradea au început în ianuarie

La finalul lunii februarie, Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire parțială pentru lotul 3 Poieni – Aleșd al Magistralei CFR Cluj-Oradea, însă doar pe 15 din cei 53 de kilometri.

Pe lotul 2 Aghireș – Poieni lucrează Asocierea Alstom – Arcada cu autorizație completă, iar în ianuarie 2024, Ministerul a emis Autorizația de Construire și pentru Lotul 1 Cluj – Aghireș (fără pasajul Tăietura Turcului).

Cele patru contracte pentru modernizarea/electrificarea magistralei M 300 Cluj – Oradea au fost scoase la licitație pe 1 ianuarie 2022, iar finanțarea prin PNRR este de 1,3 miliarde euro.

FOTO: Arhivă

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Frumoasa fiică a unui lider PSD Cluj, Miss Tourism World 2024 România

Publicat

Ioana Oleleu, fiica politicianului PSD Cluj Ioan Oleleu, a fost desemnată Miss Tourism World 2024 România. Va reprezenta țara noastră la competiția găzduită în China.

Ioana Oleleu va reprezenta țara noastră în competiția internațională de frumusețe Miss Tourism World 2024. Tânăra este studentă în anul I la Facultatea de Psihologie și Stiințe ale Educației din cadrul Universității Babeș-Bolyai.

Într-un interviu din 2022, Ioana arăta că face parte din lumea modell-ingului de la vârsta de 14 ani, dar a practicat și fotbalul pentru mai mulți ani. De asemenea, mai arăta ea, are zeci de mii de urmăritori pe contul său de TikTok.

Ioana este fiica lui Ioan Oleleu. politician PSD Cluj și vicepreședintele Autorității Naționale Sanitar-Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA). Originar din comuna Beliș, județul Cluj, Ioan Oleleu a fost consilier județean și vicepreședinte al Consiliului Județean Cluj în perioada 2012-2016 (USL) și secretar executiv al PSD Cluj. Ioan Oleleu a ocupat de asemenea funcția de director al DSVSA Cluj.

Concursul internațional Miss Tourism World 2024 se va desfășura în lunile august și septembrie 2024 în China. Anul trecut, câștigătoare a fost desemnată reprezentanta Cehiei. Competiția aduce împreună reprezentante de pe tot globul. Câștigătoarea competiției va deveni ambasadoare a Turismului din țara reprezentată și va putea contribui la promovarea turismului în țara de origine.

Citește mai departe

EVENIMENT

„U” Cluj – Dinamo. „Șepcile roșii” au nevoie de victorie pentru a rămâne în lupta pentru primele două locuri din play-out.

Publicat

Echipele „U” Cluj și Dinamo București se vor întâlni, sâmbătă, de la ora 20:00 pe Cluj Arena unde vor disputa a opta partidă din play-out. „Șepcile roșii” trebuie să obțină o victorie pentru a avea șansa să revină pe primele locuri din play-out la finalul etapei.

FC Universitatea Cluj vine după o înfrângere suferită în deplasare împotriva echipei U Craiova 1948. Oaspeții au început prima parte a partidei în forță și au deschis scorul în minutul 16 prin Robert Silaghi, dar egalarea a venit până la pauză urmând ca în minutul 55, oltenii să preia conducerea, dar ardelenii au păstrat șansele egalând în minutul 74 prin Federico Anselmo, dar nu a fost suficient pentru că două minute mai târziu Blănuță a marcat si a stabilit scorul final 3-2 în favoarea gazdelor.

Dinamo București are nevoie disperată de victorie pe terenul clujenilor, câinii roșii se află la subsolul clasamentului si dacă sunt învinși sâmbătă vor fi cu un picior in liga a II-a.

Echipa bucureșteană a disputat ultima partidă din play-out pe teren propriu împotriva echipei FC Voluntari și a reușit să deschidă scorul în minutul 35, dar două minute mai târziu a fost egalată și partida s-a încheiat cu scorul de 1-1, dar Dinamo are în continuare șanse să evite retrogradarea, dar trebuie să câstige ultimele două partide rămase.

„U” Cluj poate obține a doua victorie din acest sezon împotriva lui Dinamo București

Prima dată când cele două echipe s-au întâlnit în acest sezon a fost la 5 august 2023 pe Stadionul Gaz Metan din Mediaș, acolo unde „șepcile roșii” au obținut acasă doar cu un punct după ce partida s-a încheiat cu scorul de 1-1.

Scorul a fost deschis de către oaspeți prin Denis Politic, ca mai apoi atacantul clujenilor, Daniel Popa să stabilească egalitatea în minutul 51 și acesta a fost deznodământul partidei. Returul dintre cele două echipe s-a desfășurat la 11 decembrie pe Stadionul Arcul de Triumf din București, iar echipa victorioasă a fost U Cluj care s-a impus cu 1-0 golul fiind marcat de Dan Nistor.

După șapte partide desfășurate în play-out, ‘U’ Cluj se află pe a patra poziție în play-out cu 29 de puncte, în timp ce Dinamo București se află pe penultimul loc în clasament cu doar 21 de puncte și riscă retrogradarea în liga secundă a României.

„Trebuie să câștigăm pentru a fi în primele nouă clasate”

Tehnicianul „șepcilor roșii”, Ioan Ovidiu Sabău a declarat într-o conferință premergătoare partidei cu Dinamo București că echipa nu a arătat în ultimele jocuri așa cum ar fi trebuit, dar este mândru de jucătorii săi și de ceea ce au reușit să realizeze în acest sezon.

„Îmi pare rău că Dinamo a ajuns în situația asta, nu aș fi vrut, dar noi trebuie să fim profesioniști și să arătăm ca o echipă care știe să lupte pentru interesele ei, să nu dezamăgească, să fiu eu foarte inspirat în alegeri și să putem câștiga ultimul joc de acasă” a declarat de asemenea Neluțu Sabău.

Cosmin Olaru

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax