Connect with us

EVENIMENT

INTERVIU Caz unic în România. Cum a învins sistemul subprefectul de Cluj, Györke Zoltán?

Publicat


Györke Zoltán a câștigat un proces unic în România. A fost schimbat din funcția de subprefect al județului Cluj, s-a considerat nedreptățit, a dat Guvernul în judecată și a câștigat. De peste două săptămâni așteaptă să fie reintegrat în funcție.

Clujul este singurul județ din țară la această oră care are trei subprefecți, doi în funcție și unul care a câștigat un proces care îi dă dreptul să fie reîncadrat în Prefectură.

Györke Zoltán a acordat un interviu pentru Cluj24.ro.

O hotărâre definitivă a instanței nu este pusă în aplicare

Î: Ați câștigat procesul în urmă cu peste două săptămâni, aveți o sentință definitivă, dar încă nu ați fost reintegrat în funcție? De ce? Ce credeți că se întâmplă? Ce explicații ați primit?

R: Nu știu ce se întâmplă, dar constat cu surprindere că o hotărâre definitivă a instanței de judecată nu este încă pusă în executare.

Nu era cazul să primesc explicații, ministrul de Interne trebuia să înainteze propunerea iar Guvernul să adopte hotărârea de încetare a exercitării temporare a funcției de subprefect al județului Cluj de către unul din cei doi ocupanți ai acestei funcții publice.

Situație deloc normală

Î: Ce căi aveți pentru a obliga Guvernul să pună în aplicare o sentință definitivă a instanței? Este normală o astfel de situație?

R: Sper să nu se repete situația din anul 2015 când Guvernul a amânat punerea în executare a unei decizii definitive timp de mai multe luni.

În martie 2015 hotărârea Tribunalului Cluj, prin care Guvernul era obligat să mă numească în funcția de subprefect, a rămas definitivă, însă a fost pusă în executare doar în luna iulie și numai după ce am cerut instanței de judecată obligarea primului ministru și a ministrului de Interne la suportarea unei amenzi în cuantum de 20% din salariul minim brut pe economie, pe fiecare zi de întârziere.

Nu poate fi normal, desigur, ca într-un singur județ din România să funcționeze de iure trei subprefecți.

Două procese, ambele câștigate

 

Î: Explicați, vă rog, cum a început totul?

R: Pentru anularea unor acte normative am chemat în instanță Guvernul doar de două ori și am câștigat în ambele cazuri.

În august 2013, în urma desființării funcțiilor de inspector guvernamental prin simularea reorganizării Secretariatului General al Guvernului, prim-ministrul a refuzat să dea curs cerereii mele de transfer într-o funcție publică vacantă corespunzătoare, deși acest drept era expres prevăzut de lege.

De aceea, am cerut instanței de judecată să oblige guvernul să mă numească în funcția vacantă de subprefect al județului Cluj.

Instanța de judecată a dispus atunci și plata unei despăgubiri egale cu salariile calculate de la data încetării raportului de serviciu cu Secretariatul General al Guvernului și până la data reintegrării în funcţia publică.

Mutare din Prefetura Cluj fără fundamentare

Î: Ce a urmat în 2019?

R: În februarie 2019 am fost mutat din funcția publică de subprefect în cea de inspector guvernamental și, deoarece nu mi-au fost stabilite atribuții, în luna iulie m-am adresat din nou instanței de contencios administrativ pentru anularea actului normativ.

Vreau să precizez că nu a existat o fundamentare efectivă a măsurii dispuse de Guvern.

În plus, deși ministrul de interne de la acea dată a susținut că „experiența acumulată” mă „recomandă pentru funcția de inspector guvernamental”, nici acesta și nici un alt ministru nu mi-au stabilit atribuții, deși aveau această obligație legală.

Potrivit unei hotărâri de guvern, inspectorii guvernamentali trebuie să coordoneze activităţi, proiecte sau programe complexe în legătură cu statutul României de stat membru al Uniunii Europene, precum şi cu priorităţile strategice de dezvoltare a capacităţii administrative şi instituţionale.

Am obținut și de această dată o soluție favorabilă, rămasă definitivă în 16 iulie 2020.

Conform hotărârii instanței, pârâții sunt obligați și de această dată să-mi plătească despăgubiri egale cu diferența dintre salariul aferent funcției de subprefect și cel corepsunzător funcției de inspector guvernamental, de la data aplicării mobilității și până la data reintegrării în funcția de subprefect.

În martie 2019 am reușit să obțin suspendarea efectelor hotărârii de guvern privind aplicarea mobilității, dar în recurs soluția a fost favorabilă guvernului.

Înalt funcționar public din 2008

Î: Cum ați devenit înalt funcționar public?

R: În anul 2006, în timp ce ocupam funcția de director de cabinet în Ministerul Administrației și Internelor, am decis să intru, prin examen național, în corpul atunci creat al înalților funcționari publici.

Pentru aceasta am urmat în 2007 programul de formare specializată destinat înalților funcționari publici organizat de Institutul Național de Administrație, iar în anul 2008 m-am înscris la concursul organizat pentru ocuparea funcției publice vacante de subprefect al județului Cluj.

Fiind declarat admis, am exercitat această funcție până în anul 2009, când am fost numit inspector guvernamental la Secretariatul General al Guvernului, cu atribuții în domeniul situațiilor de urgență.

Aș dori să facem abstracție de cazul meu și să vorbim despre situația corpului înalților funcționari publici, sau mai precis să punem în context aceste acțiuni îndreptate împotriva puterii politice pentru apărarea drepturilor conferite prin lege funcționarilor publici.

Subprefecți politici vs apolitici

 

Î: Care este istoricul corpului înalților functionari publici și de ce este nevoie de el?

R: Aș vrea să fac câteva aprecieri în calitate de specialist în administrația publică în condițiile în care sunt licențiat în științe administrative, doctor în istoria administrației publice și sunt cadru didactic asociat la UBB.

Este cunoscut faptul că Parlamentul României a adoptat relativ târziu, în anul 1999, Statutul funcționarului public cu scopul asigurării unui serviciu public stabil, profesionist, transparent, eficient şi imparţial.

Apoi, prin acte normative succesive a fost creată categoria înalților funcționari publici formată din prefecți, subprefecți, inspectori guvernamentali, secretari generali și secretari generali adjuncți ai ministerelor și celorlalte organe de specialitate din subordinea guvernului și a ministerelor.

Cu toate acestea, deja în 2011 Guvernul a decis să desființeze funcțiile de inspectori guvernamentali, dar proiectul de lege a fost respins de Parlament.

În această perioadă, pentru apărarea intereselor proprii, ne-am constituit atunci în asociații profesionale și ne-am adresat președintelui Comisiei Europene.

După doi ani, primul ministru sub pretextul reducerii efortului bugetar, a simulat reorganizarea Secretariatului General al Guvernului și a eliberat din funcție inspectorii guvernamentali, dar instanțele de judecată au anulat deciziile acestuia și au dispus reintegrarea inspectorilor guvernamentali în funcțiile publice deținute.

Partidele au preferat politicieni în fruntea prefecturilor

Apoi, în mai multe rânduri atât guvernul cât și majoritatea parlamentară au inițiat mai multe acte normative cu scopul revenirii la calitatea de demnitar al prefectului și subprefectului (cu rang de secretar de stat și subsecretar de stat), pentru a le conferi acestora atribuții lărgite, similare cu cele exercitate înaintea integrării euro-atlantice a României.

Toate aceste intenții se manifestau în ciuda faptului că în perioada de preaderare la UE, România se angajase să depolitizeze funcțiile de prefect și subprefect iar Comisia Europeană a apreciat atunci că depolitizarea serviciului public reprezintă un pas important în reforma administrației publice românești.

De altfel, Codul administrativ adoptat de Parlament ar fi repolitizat funcțiile de prefect și subprefect, însă în anul 2018 Curtea Constituțională a decis că Legea privind Codul administrativ al României este neconstituţională, în ansamblul său.

În aceste condiții, după aderare, guvernele succesive ale României (cu excepția guvernului de tehnocrați) au trecut la o interpretare originală a actelor normative și excepțiile prevăzute de lege s-au transformat în regulă generală: au numit fără examen în funcțiile de prefecți și subprefecți (ultimele concursuri au fost organizate în anul 2009) persoane care nu posedau calitatea de înalt funcționar public, multe nu îndeplineau minime criterii de competență sau performanță profesională.

Atribuțiile prefectului

În acest fel, pe parcursul acestor exercitări temporare (care au durat și cinci ani) noii prefecții și subprefecți de județe, aparținând anturajului liderilor politici locali au indus temerea că nu vor reprezenta guvernul pe plan local ci interesele președintelui organizației județene de partid în administrația centrală, susceptibili fiind de urmărirea unor scopuri politice, electorale, personale sau de grup.

De altfel, s-a constatat în practică faptul că imediat după publicarea hotărârilor de guvern privind încetarea exercitării funcțiilor publice de prefect și subprefect, apoape fără excepție, aceste persoane care au ocupat funcții publice neutre din punct de vedere politic s-au reînscris în partidele politice vremelnic părăsite.

Potrivit legii, principala atribuție a prefectului este controlul actelor adoptate sau emise de autoritățile administrației publice locale.

Ce propuneri are Györke Zoltán

Î: Ce credeți că ar trebui făcut?

R: Este lăudabil că, potrivit prevederilor Codului administrativ, până la finele anului 2021 toate aceste funcții publice vacante corespunzătoare înalților funcționari publici vor fi ocupate prin concurs organizat de Agenția Națională a Funcționarilor Publici.

Dar, în opinia mea, după încetarea stării de alertă este necesară modernizarea urgentă a funcției publice și renunțarea la măsuri precum reducerea de personal fără criterii clare, sub pretextul unor reorganizări instituționale.

Cred că modernizarea funcției publice ar trebui să vizeze în principal următoarele obiective:

Deschiderea autorităților și instituțiilor publice spre recurtarea și selecția absolvenților facultăților de administrație publică (condițiile de studii să se limiteze la specializarea în administrație publică și mai puțin în științe inginerești, umaniste, etc) concomitent cu promovarea rapidă conform competențelor și a performanței.

Perfecționarea temeinică și continuă a funcționarilor publici, în special în domeniul digitalizării.

Trebuie garantată stabilitatea pe post

Asigurarea unei perspective certe de carieră prin garantarea stabilității în exercitarea funcției publice.

Potrivit legii, funcționarii nu pot fi eliberați din funcția public din motive independente de voința lor, ceea ce însemnă că aceștia beneficiază de dreptul de ocupare a unor funcții publice corespunzătoare în situația reorganizării instituției sau a reducerilor de personal, dar legea în vigoare nu corelează acest drept cu obligația autorității publice.

Trebuie să ne îndreptăm către stadiul în care cariera unui funcționar public nu poate fi afectată de decidenții politici prin exces de putere, deoarece autoritățile administrației publice centrale nu pot fi eficiente decât dacă sunt conduse de specialiști.

Funcțiile publice de conducere să fie scoase de sub presiunea politicienilor, sau de sub colonizarea politică, ca să folosesc termenul diplomatului român Filon Morar, inclusiv cele de directori ai Direcțiilor județene de sănătate publică.

Subscriu total la opinia lui Filon Morar, care într-o analiză recentă susținea că funcționarii publici nu trebuie să preia servil ceea ce ar putea contraveni interesului general și nu trebuie reduși la statutul de simple instrumente la cheremul curentului dominant al zilei.

 

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

POLITICA

Gheorghe Piperea (AUR): Programe de construcție de locuințe IEFTINE, cu sprijin de la stat, există peste tot în Europa

Publicat

gheorghe piperea

Europarlamentarul AUR, avocatul Gheorghe Piperea, a declarat că acele forțe politice, PNL și USR, care astăzi diabolizează Planul Simion sunt tocmai cele care au susținut de-a lungul timpului programe de construcție de locuințe ieftine, cu sprijin de la stat și cu implicarea statului. Acesta a dat exemplul băncilor pentru locuințe practic și în România de mai multe instituții bancare.

„Programe de construcție de locuințe ieftine, cu sprijin de la stat și cu implicarea statului, există peste tot în Europa și au existat și în România. Nu le-a constestat, nu le blamează nimeni pe motiv că ar fi comuniste, iluzorii, frauduloase etc. Nu le-a torpilat nimeni în presă – dimpotrivă, au fost atât de eficient promovate încât, în hora celor două bănci au intrat 360 de mii de clienți.

Gheorghe Piperea (AUR): Programe de construcție de locuințe IEFTINE, cu sprijin de la stat, există peste tot în Europa

Când s-a descoperit că băncile fură, înșeală consumatorii și fraudează statul, nu numai că nu a fost niciun scandal, dar avocații (ex)politicieni s-au implicat în „optimizări judiciare”, la fel cum au făcut-o și lobby-știi, ambasadele, influencerii și presa plătită să furnizeze știri pozitive. Acest sistem (pervertit prin fraudă de cele 2 bănci austriece) a fost aplaudat de acele forțe politice – PNL și USR – care azi diabolizează Planul Simion. Nimeni nu a făcut meme-uri cu cele 2 bănci de locuințe, nimeni nu a sesizat parchetul”, a afirmat Gheorghe Piperea.

Acesta arată că în Germania și Austria funcționează un sistem de economisire – creditare în vederea construcției sau achiziției de locuințe, denumit bauspar, prin care persoanele fizice majore pot depune progresiv sume de bani într-un cont de economii și, după 8 ani, pot contracta un credit pentru construcția sau achiziția de locuințe. Pe toată perioada celor 8 ani de economisire, statul bonifică o dobândă anuală care se adaugă dobânzii la depozit plătită de bancă.

„Bonificația nu se plătește deponentului, ci băncii”

„Acest sistem a fost implementat și în România, dar a fost pervertit de cele două bănci austriece care l-au pus în practică: Raiffeisen – banca pentru locuințe și BCR – banca pentru locuințe. Când a fost lansat, sistemul a avut un imediat și uriaș succes. Nu mai puțin de 360 de mii de persoane fizice au devenit clienți ai acestor bănci, fără a ști cu exactitate ce anume au contractat.

Deponenții au fost lăsați să creadă că bonificația de la stat, în cuantum de 25% pe an, era o dobândă la depozit. În realitate, așa cum am spus mai sus, bonificația nu se plătește deponentului, ci băncii, ca parte din avansul necesar creditului, care trebuia contractat după minim 8 ani de acumulare, exclusiv pentru construcția sau achiziția unei locuințe. În practică, clienți au fost chiar și bebeluși sau pensionari în vârstă de peste 70 de ani.

Aproape toți clienții (minus câteva sute, din 360 de mii) au pus bani în acele bănci pentru a câștiga 25% pe ani, bani de la stat. Dobânzile și bonificația nu au fost niciodată achitate. Ba, mai mult, nici banii proprii depuși în sistem nu s-au mai încasat înapoi. Încă sunt pe rol litigii cu cele două bănci (aflate acum în lichidare). Cu toate acestea, cele două bănci pentru locuințe au încasat toată bonificația de la stat, deși au fost semnate doar câteva zeci de contracte”, arată europarlamentarul AUR.

„În Parlament s-a încercat schimbarea legii”

Gheorghe Piperea a precizat că, printr-un raport foarte dur, Curtea de Conturi a dispus restituirea acestor sume preluate ilegal de bănci, cu titlu de bonificație de dobândă, fiind vorba de peste 300 de milioane de euro.

„Băncile au contestat raportul și, într-o primă fază, Curtea de Apel București l-a anulat. Apărătorul băncilor, în acest litigiu, a fost profesorul profesorului de optimizare fiscală. Numai că, la ÎCCJ, în recurs, a avut câștig de cauză Curtea de Conturi. Băncile au fost obligate să restituie statului cei 300 de milioane de euro. Executarea obligației de restituire a fost anevoioasă.

Au fost implicate în blocarea executării cele mai „strălucite” minți ale optimizării fiscale, ambasadele, precum și companiile de consultanță și lobby. În Parlament s-a încercat schimbarea legii, în așa fel încât băncile să iasă basma curată. Până la urmă, totuși, cele două banci au achitat suma, după care au intrat în lichidare”, a subliniat eurodeputatul AUR.

Gheorghe Piperea a adăugat că, până la urmă, „Dreptatea a triumfat”. „Aceeași Dreptate care trebuie să triumfe și în plan economic și social printr-un Plan Simion”, a conchis avocatul.

Citește mai departe

EVENIMENT

Gigi Becali s-a dezlănțuit împotiva UNTOLD: Stadioanele sunt pentru fotbal, nu pentru droguri și sataniști. Vrea lege

Publicat

Festivalul UNTOLD

Gigi Becali, patronul FCSB, a avut o reacție virulentă la adresa Untold, festival care are loc la Cluj-Napoca, și pe care l-a catalogat ca fiind pentru “drogați și sataniști”.

Becali, care spune că stadioanele sunt pentru fotbal și vrea lege care să le interzică.

Gigi Becali s-a dezlănțuit împotiva UNTOLD: Stadioanele sunt pentru fotbal, nu pentru droguri și sataniști. Vrea lege

Festivalul UNTOLD care e pe cale să înceapă la Cluj-Napoca pe stadionul Cluj Arena îl deranjează pe Gigi Becali.

„Să mai facă ei Untold pe stadioane? Stadioanele sunt pentru fotbal! Nu pentru droguri, staniști! Cocaină, marijuana. Ce să facă statul român? Acolo sunt mii și mii! Cocaină și hașiș.

La ăia n-ai ce să le faci. Dacă ei bagă cocaină pe scenă, direct în nas, ce să le mai faci?”, a declarat Gigi Becali, într-o emisiune de la DigiSport, scrie Pro Sport.

Gigi Becali promite o lege care să interzică concerte de acest gen pe stadioane

Becali a continuat și a spus că am adoptat ce era mai rău din Europa, deși susține că e bine că suntem parte a uniunii.

Citește și: Unde se dispută DERBY-ul Clujului? Festivalul UNTOLD blochează Cluj Arena

„Normal ar trebui să nu mai facem concerte de drogangeală, de cocaină. O să fac eu legea asta!”, a mai spus Gigi Becali.

UNTOLD a ajuns la a noua ediție

Festivalul UNTOLD, care are un buget de câteva zeci de milioane de euro, aduce în România „crema” DJ-ilor internaționali și alți artiști în vogă, dar și mii de turiști la Cluj.

Festivalul naște în ficecare an polemici în rândul clujenilor, în special din cauza zgomotului produs și care se aude tare toată noaptea în proximitatea stadionului, dar și în alte zone din oraș.

În acest an, UNTOLD are loc între 8 și 11 august.

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO. Cum arată PLAJA din Grigorescu? Copii și adulți se bucură de festivalul Vamos a la Playa

Publicat

plaja

Vineri a început cea de-a șasea ediție a festivalului Vamos a la Playa. Timp de 10 zile, între 26 iulie și 4 august, litoralul se mută pe malul Someșului Mic, pe plaja din Grigorescu.

Copii și adulți s-au bucurat încă din prima zi de momentele de relaxare oferite de vremea frumoasă și răcoarea apei.

plaja

plaja

VIDEO FOTO. Cum arată PLAJA din Grigorescu? Copii și adulți se bucură de festivalul Vamos a la Playa

Sâmbătă, la ora 17 are loc deschiderea campionatului de table, iar de la 18 va urca pe scenă trupa Dean Klooge. De la 20, pe malul Someșului vor cânta cei de la Luna Amară.

plaja

plaja

plaja

Duminică, tot de la ora 17, va avea loc finala campionatului de table, iar atmosfera va fi întreținută de Bogdan Roșca.

De la 20, va avea loc concertul celor de la Om la lună.

plaja

plaja

plaja

Festivalul continuă cu activități interesante și diverse pe parcursul întregii săptămâni. Sunt programate întâlniri, ateliere și dezbateri, iar weekend-ul viitor aduce noi trupe și spectacole pe scena din Grigorescu. Programul integral poate fi vizualizat aici.

plaja

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO. Cine e traficantul de DROGURI prins la Cluj. E un temut MAFIOT italian

Publicat

mafiot

Procurorii DIICOT anunțau, vineri, că un bărbat, cetățean străin, a fost prins în flagrant în timp ce vindea cocaină în Cluj-Napoca. Acesta a fost arestat preventiv pentru 30 de zile.

mafiot

Este vorba de un sicilian, Vito Cocimano, membru al temutei mafii siciliene, care încerca să-și facă o piață de desfacere în România, vânzând cocaină la jumătate de preț.

VIDEO FOTO. Cine e traficantul de DROGURI prins la Cluj. E un temut MAFIOT italian

mafiot

Sicilianul a fost depistat de către un polițist sub acoperire pe când încerca să-și piardă urma la Hunedoara. Din cercetările efectuate a reieșit faptul că italianul a procurat drogul din Italia și l-a introdus în țară prin intermediul unei firme de curierat.

mafiot

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax