Connect with us

ACTUALITATE

INTERVIU/ Alexandra Botezan, profesor „virtual” la o școală din Cluj-Napoca: „Elevii se plafonează doar dacă simt că și tu ai făcut-o”

Publicat


Pandemia de coronavirus a reușit să schimbe peste noapte școala și învățământul, în special în România, unde școala online nu era nici măcar aproape de a fi implementată.

Cum învață acum copiii, dar mai ales cum predau profesorii în condițiile actuale? Sunt întrebări care diferă în funcție de oraș, școală, elevi și bineînțeles, profesori.

O profesoară care s-a adaptat rapid vremurilor actuale

Cluj24.ro a vrut să afle cum se descurcă un profesor clujean cu școala online, cum este ținută „vie” atenția elevilor aflați dincolo de ecran și care sunt diferențele între școala fizică și cea virtuală, din perspectiva unui cadru didactic care predă în 2020, anul care a marcat și schimbat definitiv învățământul românesc.

Alexandra Botezan, profesoară de Limba Română în cadrul Liceului de Informatică „Tiberiu Popoviciu” din Cluj-Napoca, ne povestește într-un interviu acordat exclusiv pentru Cluj24.ro, cum ies la tablă elevii școlii online, la ce tactici trebuie să apeleze un profesor pentru a-i convinge pe elevi să își deschidă camera web sau ce strategii abordează chiar aceștia, acum că tema nu mai poate fi uitată acasă.

Empatia față de elevi, un mod de a le păstra atenția

„Mai mult decât orice altceva, încerc să manifest empatie față de elevii mei, iar, în consecință, mă străduiesc să exprimentez noi căi de a le păstra atenția și de a-i face interesați de materia mea.

Recunosc faptul că mă simt avantajată prin natura acesteia, întrucât îmi permite să mă conectez și cu alte domenii mereu, obținând astfel și interesul celor care nu se declară de la bun început fani ai literaturii sau gramaticii”, povestește Alexandra Botezan, cadru didactic.

Reporter: Cum menține un profesor atenția elevilor în „era” școlii online?

A.B: Mă gândesc la cel puțin două exemple în care consider că am reușit să obțin într-o măsură mai mare atenția elevilor mei. De pildă, în vederea exersării competenței care vizează utilizarea corectă, adecvată și eficientă a limbii în procesul comunicării orale, le-am propus unor clase prezentarea unor obiecte care se conectau cu tematica ultimelor ore.

Elevii, încurajați să își argumenteze opiniile

Întrucât ceea ce au prezentat era din sfera intereselor acestora, au primit cu entuziasm provocarea și au reușit să pună în aplicare o calitate oratorică deosebită: persuasiunea.

Manifestarea calităților teatreale, în cadrul orelor online

De asemenea, alte activități pe care le organizez au în vedere intrarea în pielea unor personaje și implicit, costumarea în acestea pentru a realiza unele sarcini. De exemplu, la clasele de liceu, organizez așa-zise procese literare pentru unele personaje, iar elevii, în urma unei ore dedicate familiarizării cu sistemul juridic din țara noastră, au ocazia să intre în pielea judecătorilor, a avocaților, a psihologilor, a jurnaliștilor și, nu în ultimul rând, în pielea personajelor din opera literară studiată.

Ei învață astfel, să își argumenteze cât mai solid poziția față de un personaj, dar și să își schimbe perspectiva în cazul observării unor aspecte susținute cu dovezi mai grăitoare decât cele pe care le-au găsit ei. Dincolo de faptul că opera respectivă este reținută la un nivel mai profund, ei își pot manifesta originalitatea, calitățile oratorice, dar și cele teatrale.

Rep: Care sunt strategiile la care apelați pentru a-i convinge pe elevi să își deschidă camera web, respectiv să o păstreze deschisă, în timpul orelor online?

A.B: Încerc să nu merg în zona coerciției, fără a le lăsa vreun drept de apel elevilor în privința felului în care se implică și în privința momentelor în care își deschid camera. Totuși, în măsura în care e posibil, îi angrenez în jocuri și activități care reclamă și utilizarea camerei.

Gestica și mimica, un element important pentru profesor

Totodată, le-am subliniat cât de important e pentru noi, în calitate de profesori, să le urmărim gestica și mimica pentru a conștientiza pe ce aspecte ar trebui să insistăm, ce impact are asupra noastră faptul de a le putea observa micile momente de revelații în urma unor explicații.

Rep: Pe de altă parte, care sunt strategiile la care apelează elevii pentru a justifica lipsa temelor ori lipsa de activitate în general?

A.B: Dacă temele nu mai pot fi uitate acasă, acesta e noul domeniu în care creativitatea elevilor debordează. Totuși, în majoritatea cazurilor, există unele probleme tehnice reale, confirmate ulterior de părinții acestor elevi și care, în cele din urmă, se rezolvă.

Școala online vs școala în format fizic

Indiferent că au sau nu camera deschisă tot timpul, mare parte dintre elevi răspund cu promptitudine solicitărilor mele și acesta e cel mai mare câștig.

Rep: Care sunt diferențele între școala față în față și cea online, și cum s-a schimbat interacțiunea profesor-elev de când s-a trecut la școala online?

A.B: Școala online își provoacă în fiecare zi actanții și, la aproape două luni de experimentare a acestui sistem, cred că pot spune că am învățat mult cu toții. Elevii se plafonează doar dacă simt că și tu ai făcut-o. Nu ai cum să stârnești entuziasm când tu emani platitudine.

„Nu poți să abuzezi de metodele clasice, atunci când lecțiile se desfășoară online”

În primul rând, eu îmi redescopăr domeniul zi după zi și sunt fascinată de tot ceea ce îmi oferă spațiul virtual pentru a-l promova și elevilor mei. Blaga avea un aforism care, dincolo de nota ludică, exprima acest adevăr absolut al schimbării pe care o poți genera în jur. El spunea, parafrazând, că două lucruri sunt contagioase: căscatul și entuziasmul.

Diversificarea platformelor, o modalitate de a stârni atenția

Dacă ție ți se închid ochii la propria materie, elevii tăi vor sforăi de-a dreptul. Astfel că, nu poți să abuzezi de metodele clasice atunci când lecțiile se desfășoară online.

Rep: Ce noi metode de predare aduce școala online? Cum se desfășoară o oră în 2020, în „era” COVID?

A.B: În primul rând, eu mă străduiesc să diversific platformele pe care le utilizez, atât în privința livrării de informații, cât și în privința evaluării. De pildă, pe platforma Quizizz se pot concepe lecții pe care elevii să le urmărească direct pe dispozitivul lor, fără a fi necesară utilizarea opțiunii de Share Screen.

O altă platformă pe care am folosit-o este Emaze. Cu ajutorul ei, am putut crea unele prezentări într-o manieră captivantă.

„Greșeala e considerată în continuare un pas spre judecată”

Chiar și așa, în mod paradoxal, în sistemul actual, poate că sunt într-o măsură mai mare alături de ei decât eram înainte în unele circumstanțe, întrucât ei pot lăsa drept comentarii private pe Google Classroom, întrebări legate de ceea ce au de făcut, pot solicita ajutor.

Elevii, scoși la tabla virtuală

În felul acesta, jena pe care ar fi putut-o simți față de colegi se risipește. În ciuda repetatelor încurajări în acest sens, din nefericire, greșeala e considerată în continuare un pas spre desconsiderare, judecată și nu învățare, așa cum ar fi normal.

Rep: Cum este scos „la tablă” un elev, în cadrul orelor online?

A.B: Școala noastră folosește platforma G-Suite for education, și avem opțiunea de a crea acolo un Jamboard sau, cu alte cuvinte, o tablă virtuală pe care pot scrie toți elevii solicitați. Uneori, am organizat și muncă pe grupe, întrucât pot fi generate mai multe pagini.

Portofoliul virtual, o nouă metodă

Eu pot verifica fiecare pagină și mă pot asigura că elevii lucrează la ceea ce au fost solicitați.  De asemenea, pentru a le verifica temele, le postez la finalul fiecărei ore tema și termenul limită de încărcare a unei poze cu aceasta.

Astfel, am o evidență a implicării acestora. La unele clase, am creat și un portofoliu virtual, în care elevii să încarce temele creative pe care li le dau de-a lungul unui semestru și pe care le voi nota la finalul acestuia. 

Rep: Apropo de verificarea elevilor, cum sunt aceștia evaluați?

A.B: Una dintre modalități este cea în care îi provoc să răspundă la ore aleatoriu, folosindu-mă de platforma Wheelofnames. Acolo, încarc în pauză numele elevilor de la clasa respectivă și ele apar într-un cerc pe care îl pot roti virtual.

Evaluarea elevilor școlii online

Cel în dreptul căruia se oprește acul, va trebui să răspundă. Așa, pot implica mai mulți elevi în cadrul orei și îi pot recompensa cu puncte pentru activitatea la ore, care, la un moment dat, se pot cuantifica într-o notă.

Rep: Explicați-ne puțin cum se dă un test ori un examen în aceste vremuri.

A.B: O manieră de evaluare este cea în care folosesc platforme în care concep teste. Chiar dacă am început cu platforma Kahoot, am ajuns ulterior la Quizizz și, momentan, acolo realizez toate testele pe care le dau elevilor.

Un profesor dedicat, căruia îi lipsește sala de clasă

Am reușit să creez acolo atât teste care vizau cunoștințele gramaticale, cât și teste de lectură. Avantajul acestora e faptul că poți fixa un timp de răspuns pentru fiecare întrebare și poți seta ca întrebările să le apară amestecat elevilor.  

Și elevilor le lipsește mersul la școală

Pasiunea pentru materia predată și iubirea pentru copii i se citesc profesoarei Alexandra în fiecare cuvânt, și deși a reușit să se adapteze nevoilor școlii online și mai ales nevoilor elevilor, aceasta povestește că orele desfășurate în sala de clasă îi lipsesc, acestea presupunând un alt tip de interacțiune cu elevii.

„Îmi este extrem de dor să mă întâlnesc, fără mijlocirea unui ecran, cu elevii mei, să simt atmosfera aceea pe care o răspândește orice clasă, să îmi culeg feedback-ul fără întrebări, fără așteptarea deschiderii unui microfon, fără descifrarea unei imagini difuze, ci printr-o simplă și eficientă survolare cu privirea spre ochii acestora.

Școala fizică, „una dintre cele mai vii interacțiuni din câte pot exista”

Orele susținute într-o sală de clasă ne prilejuiesc tuturor trăirea acelorași clipe, nu tărăgănează procesul în poticniri de sistem, ci dezlănțuie una dintre cele mai vii interacțiuni din câte pot exista. Și elevilor le este dor, mi-o spun în repetate rânduri”, a mai spus profesoara, sperând că într-o zi lucrurile vor reveni la normal și își va putea privi în ochi elevii, fără a mai depinde de un ecran.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

L-ați văzut? Bărbat din Cluj-Napoca, dat dispărut de familie

Publicat

Un bărbat din Cluj-Napoca a plecat de acasă sâmbătă și nu s-a mai întors. Familia cere ajutorul publicului pentru a-l găsi.

Iuhos Alexandru, un bărbat în vârstă de 66 de ani din municipiul Cluj-Napoca, a plecat sâmbătă dimineață de acasă și nu a mai revenit.

Bărbatul nu s-a mai întors acasă

Familia a semnalat poliția cu privire la dispariția bărbatului și cere ajutorul clujenilor pentru a-l găsi.

„La data de 26 mai, Poliția municipiului Cluj-Napoca a fost sesizată despre faptul că la data 25 mai, în jurul orei 08.00, Iuhos Alexandru, în vârstă de 66 de ani, a plecat voluntar de la locuința sa din municipiul Cluj-Napoca și nu a revenit până în prezent.

La momentul plecării acesta era îmbrăcat cu pantaloni negri, geacă neagră, bluză  maro și pantofi negri.

Semnalmente: înălțime aproximativă 1,60 m, greutate aproximativă 55 kg, păr grizonat, ochi căprui.

Persoanele care pot furniza orice informaţii despre acesta sunt rugate să se adreseze celei mai apropiate unităţi de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic de urgenţă 112!”, a transmis IPJ Cluj.

Citește mai departe

EVENIMENT

„U” Cluj RATEAZĂ calificarea în Conference League după un meci NEBUN. CSU Craiova învinge după penalty-uri

Publicat

u cluj

Universitatea Cluj a disputat, duminică seara în Bănie, cu Universitatea Craiova, barajul de accedere în Conference League. După un meci nebun, oltenii câștigă după executarea loviturilor de departajare. În timpul regulamentare a fost 0-0, iar după reprizele de prelungire, 1-1, goluri marcate din două penalty-uri de Houri, respectiv Nistor.

Echipele de start:

Universitatea Craiova: L. Popescu – Soiri, Zajkov, Raul Silva, Bancu – A. Crețu, Mateiu, Mekvabishvili – Danciu, A. Ivan, Mitriță
Rezerve: D. Lazar, Ndong, Badelj, Houri, D. Badbu, Bana, Blesa, Koljic, Markovic
Absenți: Maldonado, Screciu, Vlădoiu, Baiaram, Câmpanu (accidentați)
Antrenor: Costel Gâlcă

„U” Cluj RATEAZĂ calificarea în Conference League după un meci NEBUN. CSU Craiova învinge după penalty-uri

U Cluj: Gertmonas – Oancea, Thalisson, Masoero, Chipciu – Silaghi, Simion, Bic – Nistor, Anselmo, Roger
Rezerve: Gorcea, Mitrea, A. Suciu, Chinteș, Techeres, Grobry, Bota, V. Gheorghe, F. Ilie
Absenți: D. Popa (accidentat), Roguljic (indisponibil)
Antrenor: Ioan Ovidiu Sabău

„Nu pot exprima în procente ce șanse avem. Este o finală, important este să credem. Jucătorii trebuie să aibă curaj, să lupte, ar fi o performanță unică pentru toți. Vom face tot ce depinde de noi să fim buni. Nu vrem să fim temători, este un aspect important. Rolul meu este să transmit încredere băieților”, a spus Ioan Ovidiu Sabău înaintea partidei.

Prima repriză a fost una alertă, s-a jucat pe contre, fără a pune în pericol, însă, vreuna din porți. Cea mai mare ocazie le-a aparținut clujenilor în min.25 când Thalisson trimite cu capul din 6m însă Popescu respinge cu piciorul.

În min.44, Chipciu șutează periculos puțin pe lângă poartă.

Cea mai mare ocazie a oltenilor vine abia în min.38 când Danciu nu ajunge la o minge centrată perfect de Mitriță, Gertmonas fiind mai rapid.

În repriza a doua s-au înmulțit și ocaziile. Deși oltenii au dominat, ocaziile mai clare le-au avut clujenii. Cea mai mare i-a aparținut lui Vali Gheorghe care, în min.86, scăpat singur cu portarul, a tras peste poartă. Doukoure putea s-o trimită pe „U” în Conference League în min.95 însă Popescu apără.

Prima repriză a prelungirilor a fost controlată de clujeni. Două șuturi ale lui Nistor și unul al lui Chipciu au creat panică la poarta lui Popescu.

A doua repriză a fost una de așteptare a penaltyurilor. Din păcate pentru „U”, a venit doar unul și acela pe gafa lui Vali Gheorghe. Houri înscrie și Craiova conduce cu 1-0.

Peste cinci minute, Mitrea este faultat în careu și Nistor egalează din penalty, ducând meciul la loviturile de departajare.

La loterie, Craiova se califică în Conference League, după ratările lui Nistor și Ilie.

Foto: Facebook FC Universitatea Cluj

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Pompier clujean, erou în timpul liber. A salvat de la moarte o cățelușă îngropată de vie, după opt ore de căutare

Publicat

De

„Misiune imposibilă”, dusă la bun sfârșit de Rareș, pompier al Detașamentului 2 Cluj-Napoca. A salvat de la moarte o cățelușă gestantă, blocată sub fundația unui garaj.

Pompierul clujean Rareș Urs și câinele lui, Max, au oferit lumii întregi un exemplu de dedicare și curaj, demn de urmat de către oricine.

După ce anul trecut, au fost implicați într-o misiune de căutare a victimelor cutremurului din Turcia, cei doi răspund, în continuare, la astfel de intervenții dificile și nu se dau bătuți până nu duc misiunea la capăt.

În familia Urs există doi salvatori: Rareș și cățelul său, Max!

Ieri, la finalul turei de serviciu, Rareș a fost solicitat de un prieten disperat de soarta propriului său patruped, prins sub fundația unui imobil.

Întreaga întâmplare a fost povestită pe pagina de Facebook a Inspectoratului pentru Situații de Urgență Cluj.

„În familia Urs, există doi salvatori. Rareș și cățelul său, Max.

Anul trecut au luat parte împreună la copleșitoarea misiune de căutare a victimelor cutremurului din Turcia. S-au specializat pe astfel de intervenții dificile și răspund prezent oricând e nevoie de ei.

La muncă, Rareș e unul dintre pompierii de bază ai Detașamentului 2 Cluj-Napoca. Așa se face că ieri, când a ieșit din tura de serviciu, l-a sunat un prieten:

– Rareș, n-am știut la cine să apelez! Maya, cățelul meu de vânătoare, a găsit o vizuină de vulpi sub fundația unei case și a intrat acolo. Nu mai poate ieși și nu-mi dau seama exact unde e. Doar o aud cum latră. Te rog să mă ajuți ori tu, ori colegii!”, arată reprezentanții ISU Cluj.

„Nu vom pleca de aici până când nu o salvăm!”

Rareș nu a ezitat și a sărit de îndată în ajutorul prietenului său.

„Pentru că știe ce înseamnă legătura dintre om și câinele său, Rareș a ajuns în câteva minute pe șantierul casei din localitatea Popești.

Și-a dat seama că operațiunea de salvare va fi provocatoare și a luat, cu aprobarea comandantului, o trusă de căutare, dotată cu cameră video și senzori de mișcare.

Când a sosit la fața locului, situația nu părea optimistă, însă Rareș nu s-a gândit în nicio clipă să renunțe. Folosindu-se de aparatura cu senzori, a localizat cățelușa sub fundația de la garaj.

– Trebuie să ne săpăm drumul spre ea, dar să avem grijă. Siguranța noastră e cea mai importantă!

– Rareș, nu putem să o pierdem! E cel mai bun câine de vănătoare al meu și va avea în curând pui!

– Nu vom pleca de aici până când nu o salvăm!”, se mai relatează în postare.

Misiune încheiată cu succes, după opt ore!

Misiunea a durat mai bine de opt ore, dar Rareș nu s-a gândit nicio clipă să se dea bătut. Astfel, întreaga întâmplare a avut deznodământ fericit și cățelușa a fost returnată stăpânului ei.

„Timp de opt ore, Rareș și oamenii inimoși din jurul său au muncit cot la cot, săpând un tunel lung de șase metri. Deși totul părea pierdut, la un moment dat, o urmă de speranță a apărut pe neașteptate. Rareș a pus lumina lanternei în direcția unde se afla cățelușa, văzându-i ochii cum licăreau.

– Băieți, o văd! Ajutați-mă să o scot!

La ieșirea la suprafață, cățelușa era epuizată. Prietenul colegului nostru, care e și medic veterinar de profesie, a dus-o de urgență la cabinet. Duminică dimineața l-a sunat și i-a dat vestea mult așteptată:

– Maya e bine, sunt șanse mari să supraviețuiască și cățelușii. Rareș, îți mulțumesc din suflet!

Plutonier adjutant șef Rareș Urs, felicitări! Ne mândrim cu tine și reprezinți un exemplu pentru mulți dintre noi!”, au mai transmis pompierii ISU Cluj.

Citește mai departe

EVENIMENT

Alocare de 4,25 milioane de lei de la bugetul local al municipiului Cluj-Napoca pentru culte

Publicat

De

Primăria Cluj-Napoca va aloca suma de 4,25 milioane de lei din bugetul local pentru cultele religioase, în 2024.

Un proiect de hotărâre privind alocarea sumei de 4.250.000 de lei de la bugetul local pe anul 2024 pentru cultele religioase va fi supus la vot în ședința Consiliului Local Cluj-Napoca de marți, 28 mai.

Primăria Cluj-Napoca oferă anual sprijin financiar de la bugetul local al municipiului pentru unitățile de cult aparținând cultelor religioase recunoscute din România.

Cum sunt împărțite fondurile?

Cea mai mare parte a finanțării merge spre cultul Ortodox – 3.110.000 lei. Cele mai mari sume merg spre două proiecte ale Arhiepiscopiei Vadului, Feleacului și Clujului, respectiv continuarea lucrărilor de construcție a Centrului Misionar – 670.000 lei și realizarea lucrărilor la mozaic în Catedrala Metropolitană și restaurarea iconostasului – 400.000 lei.

Cultul Reformat va primi 490.000 lei, în timp ce cultul Unitarian va primi o alocare de 400.000 lei, iar cultul Romano-Catolic, 250.000 lei.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax