Connect with us

ACTUALITATE

INTERVIU/ Alexandra Botezan, profesor „virtual” la o școală din Cluj-Napoca: „Elevii se plafonează doar dacă simt că și tu ai făcut-o”

Publicat


Pandemia de coronavirus a reușit să schimbe peste noapte școala și învățământul, în special în România, unde școala online nu era nici măcar aproape de a fi implementată.

Cum învață acum copiii, dar mai ales cum predau profesorii în condițiile actuale? Sunt întrebări care diferă în funcție de oraș, școală, elevi și bineînțeles, profesori.

O profesoară care s-a adaptat rapid vremurilor actuale

Cluj24.ro a vrut să afle cum se descurcă un profesor clujean cu școala online, cum este ținută „vie” atenția elevilor aflați dincolo de ecran și care sunt diferențele între școala fizică și cea virtuală, din perspectiva unui cadru didactic care predă în 2020, anul care a marcat și schimbat definitiv învățământul românesc.

Alexandra Botezan, profesoară de Limba Română în cadrul Liceului de Informatică „Tiberiu Popoviciu” din Cluj-Napoca, ne povestește într-un interviu acordat exclusiv pentru Cluj24.ro, cum ies la tablă elevii școlii online, la ce tactici trebuie să apeleze un profesor pentru a-i convinge pe elevi să își deschidă camera web sau ce strategii abordează chiar aceștia, acum că tema nu mai poate fi uitată acasă.

Empatia față de elevi, un mod de a le păstra atenția

„Mai mult decât orice altceva, încerc să manifest empatie față de elevii mei, iar, în consecință, mă străduiesc să exprimentez noi căi de a le păstra atenția și de a-i face interesați de materia mea.

Recunosc faptul că mă simt avantajată prin natura acesteia, întrucât îmi permite să mă conectez și cu alte domenii mereu, obținând astfel și interesul celor care nu se declară de la bun început fani ai literaturii sau gramaticii”, povestește Alexandra Botezan, cadru didactic.

Reporter: Cum menține un profesor atenția elevilor în „era” școlii online?

A.B: Mă gândesc la cel puțin două exemple în care consider că am reușit să obțin într-o măsură mai mare atenția elevilor mei. De pildă, în vederea exersării competenței care vizează utilizarea corectă, adecvată și eficientă a limbii în procesul comunicării orale, le-am propus unor clase prezentarea unor obiecte care se conectau cu tematica ultimelor ore.

Elevii, încurajați să își argumenteze opiniile

Întrucât ceea ce au prezentat era din sfera intereselor acestora, au primit cu entuziasm provocarea și au reușit să pună în aplicare o calitate oratorică deosebită: persuasiunea.

Manifestarea calităților teatreale, în cadrul orelor online

De asemenea, alte activități pe care le organizez au în vedere intrarea în pielea unor personaje și implicit, costumarea în acestea pentru a realiza unele sarcini. De exemplu, la clasele de liceu, organizez așa-zise procese literare pentru unele personaje, iar elevii, în urma unei ore dedicate familiarizării cu sistemul juridic din țara noastră, au ocazia să intre în pielea judecătorilor, a avocaților, a psihologilor, a jurnaliștilor și, nu în ultimul rând, în pielea personajelor din opera literară studiată.

Ei învață astfel, să își argumenteze cât mai solid poziția față de un personaj, dar și să își schimbe perspectiva în cazul observării unor aspecte susținute cu dovezi mai grăitoare decât cele pe care le-au găsit ei. Dincolo de faptul că opera respectivă este reținută la un nivel mai profund, ei își pot manifesta originalitatea, calitățile oratorice, dar și cele teatrale.

Rep: Care sunt strategiile la care apelați pentru a-i convinge pe elevi să își deschidă camera web, respectiv să o păstreze deschisă, în timpul orelor online?

A.B: Încerc să nu merg în zona coerciției, fără a le lăsa vreun drept de apel elevilor în privința felului în care se implică și în privința momentelor în care își deschid camera. Totuși, în măsura în care e posibil, îi angrenez în jocuri și activități care reclamă și utilizarea camerei.

Gestica și mimica, un element important pentru profesor

Totodată, le-am subliniat cât de important e pentru noi, în calitate de profesori, să le urmărim gestica și mimica pentru a conștientiza pe ce aspecte ar trebui să insistăm, ce impact are asupra noastră faptul de a le putea observa micile momente de revelații în urma unor explicații.

Rep: Pe de altă parte, care sunt strategiile la care apelează elevii pentru a justifica lipsa temelor ori lipsa de activitate în general?

A.B: Dacă temele nu mai pot fi uitate acasă, acesta e noul domeniu în care creativitatea elevilor debordează. Totuși, în majoritatea cazurilor, există unele probleme tehnice reale, confirmate ulterior de părinții acestor elevi și care, în cele din urmă, se rezolvă.

Școala online vs școala în format fizic

Indiferent că au sau nu camera deschisă tot timpul, mare parte dintre elevi răspund cu promptitudine solicitărilor mele și acesta e cel mai mare câștig.

Rep: Care sunt diferențele între școala față în față și cea online, și cum s-a schimbat interacțiunea profesor-elev de când s-a trecut la școala online?

A.B: Școala online își provoacă în fiecare zi actanții și, la aproape două luni de experimentare a acestui sistem, cred că pot spune că am învățat mult cu toții. Elevii se plafonează doar dacă simt că și tu ai făcut-o. Nu ai cum să stârnești entuziasm când tu emani platitudine.

„Nu poți să abuzezi de metodele clasice, atunci când lecțiile se desfășoară online”

În primul rând, eu îmi redescopăr domeniul zi după zi și sunt fascinată de tot ceea ce îmi oferă spațiul virtual pentru a-l promova și elevilor mei. Blaga avea un aforism care, dincolo de nota ludică, exprima acest adevăr absolut al schimbării pe care o poți genera în jur. El spunea, parafrazând, că două lucruri sunt contagioase: căscatul și entuziasmul.

Diversificarea platformelor, o modalitate de a stârni atenția

Dacă ție ți se închid ochii la propria materie, elevii tăi vor sforăi de-a dreptul. Astfel că, nu poți să abuzezi de metodele clasice atunci când lecțiile se desfășoară online.

Rep: Ce noi metode de predare aduce școala online? Cum se desfășoară o oră în 2020, în „era” COVID?

A.B: În primul rând, eu mă străduiesc să diversific platformele pe care le utilizez, atât în privința livrării de informații, cât și în privința evaluării. De pildă, pe platforma Quizizz se pot concepe lecții pe care elevii să le urmărească direct pe dispozitivul lor, fără a fi necesară utilizarea opțiunii de Share Screen.

O altă platformă pe care am folosit-o este Emaze. Cu ajutorul ei, am putut crea unele prezentări într-o manieră captivantă.

„Greșeala e considerată în continuare un pas spre judecată”

Chiar și așa, în mod paradoxal, în sistemul actual, poate că sunt într-o măsură mai mare alături de ei decât eram înainte în unele circumstanțe, întrucât ei pot lăsa drept comentarii private pe Google Classroom, întrebări legate de ceea ce au de făcut, pot solicita ajutor.

Elevii, scoși la tabla virtuală

În felul acesta, jena pe care ar fi putut-o simți față de colegi se risipește. În ciuda repetatelor încurajări în acest sens, din nefericire, greșeala e considerată în continuare un pas spre desconsiderare, judecată și nu învățare, așa cum ar fi normal.

Rep: Cum este scos „la tablă” un elev, în cadrul orelor online?

A.B: Școala noastră folosește platforma G-Suite for education, și avem opțiunea de a crea acolo un Jamboard sau, cu alte cuvinte, o tablă virtuală pe care pot scrie toți elevii solicitați. Uneori, am organizat și muncă pe grupe, întrucât pot fi generate mai multe pagini.

Portofoliul virtual, o nouă metodă

Eu pot verifica fiecare pagină și mă pot asigura că elevii lucrează la ceea ce au fost solicitați.  De asemenea, pentru a le verifica temele, le postez la finalul fiecărei ore tema și termenul limită de încărcare a unei poze cu aceasta.

Astfel, am o evidență a implicării acestora. La unele clase, am creat și un portofoliu virtual, în care elevii să încarce temele creative pe care li le dau de-a lungul unui semestru și pe care le voi nota la finalul acestuia. 

Rep: Apropo de verificarea elevilor, cum sunt aceștia evaluați?

A.B: Una dintre modalități este cea în care îi provoc să răspundă la ore aleatoriu, folosindu-mă de platforma Wheelofnames. Acolo, încarc în pauză numele elevilor de la clasa respectivă și ele apar într-un cerc pe care îl pot roti virtual.

Evaluarea elevilor școlii online

Cel în dreptul căruia se oprește acul, va trebui să răspundă. Așa, pot implica mai mulți elevi în cadrul orei și îi pot recompensa cu puncte pentru activitatea la ore, care, la un moment dat, se pot cuantifica într-o notă.

Rep: Explicați-ne puțin cum se dă un test ori un examen în aceste vremuri.

A.B: O manieră de evaluare este cea în care folosesc platforme în care concep teste. Chiar dacă am început cu platforma Kahoot, am ajuns ulterior la Quizizz și, momentan, acolo realizez toate testele pe care le dau elevilor.

Un profesor dedicat, căruia îi lipsește sala de clasă

Am reușit să creez acolo atât teste care vizau cunoștințele gramaticale, cât și teste de lectură. Avantajul acestora e faptul că poți fixa un timp de răspuns pentru fiecare întrebare și poți seta ca întrebările să le apară amestecat elevilor.  

Și elevilor le lipsește mersul la școală

Pasiunea pentru materia predată și iubirea pentru copii i se citesc profesoarei Alexandra în fiecare cuvânt, și deși a reușit să se adapteze nevoilor școlii online și mai ales nevoilor elevilor, aceasta povestește că orele desfășurate în sala de clasă îi lipsesc, acestea presupunând un alt tip de interacțiune cu elevii.

„Îmi este extrem de dor să mă întâlnesc, fără mijlocirea unui ecran, cu elevii mei, să simt atmosfera aceea pe care o răspândește orice clasă, să îmi culeg feedback-ul fără întrebări, fără așteptarea deschiderii unui microfon, fără descifrarea unei imagini difuze, ci printr-o simplă și eficientă survolare cu privirea spre ochii acestora.

Școala fizică, „una dintre cele mai vii interacțiuni din câte pot exista”

Orele susținute într-o sală de clasă ne prilejuiesc tuturor trăirea acelorași clipe, nu tărăgănează procesul în poticniri de sistem, ci dezlănțuie una dintre cele mai vii interacțiuni din câte pot exista. Și elevilor le este dor, mi-o spun în repetate rânduri”, a mai spus profesoara, sperând că într-o zi lucrurile vor reveni la normal și își va putea privi în ochi elevii, fără a mai depinde de un ecran.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Studiu: Temperaturile PREFERATE de români în locuințe

Publicat

canicula termometru pixabay

Interesul manifestat pentru reducerea consumului de energie a crescut semnificativ în ultima perioadă, circa 80% dintre români afirmând că au luat măsuri în acest sens sau se gândesc să o facă, fiind conștienți că un comportament responsabil îi ajută să realizeze economii și, implicit, să scadă valoarea facturilor. 

·        Aproape jumătate dintre români preferă temperatura în locuințe  între 22 și 24°C, și chiar peste;

·        Peste 40% și-au montat termostate inteligente pentru controlul temperaturii;

·        Foarte mulți români încearcă să își reducă facturile prin economii de consum;

·        Acestea sunt concluzii ale studiului realizat pentru platforma despre-energie.ro, un proiect E.ON și Delgaz Grid;

temperatura ideala in casa

Studiu: Temperaturile PREFERATE de români în locuințe

Între metodele de eficiență energetică a căror popularitate este în creștere se numără dispozitive precum termostatul inteligent, 43% dintre români declarând că îl folosesc în locuințele lor. Sub 10% dintre cei chestionați utilizează diverse aplicații pe telefonul mobil, precum cele de tip smart home.

Legat de utilizarea termostatului, aproape 32% spun că îl folosesc pentru a face reglaje ori de câte ori consideră că este nevoie, iar 24,6% doar în funcție de temperaturile exterioare. În același timp, circa 15% setează temperatura pe care o consideră potrivită pentru ei la începutul sezonului rece, iar 7,1% păstrează la termostatul din locuință aceeași temperatură pe tot parcursul anului.

„Aproape 50% dintre români optează pentru o temperatură cuprinsă între 22 și 24°C”

Acestea sunt câteva dintre concluziile unei cercetări sociologice* realizate pentru platforma despre-energie.ro, un proiect susținut de companiile E.ON și Delgaz Grid.

Pe de altă parte, când vine vorba despre temperatura ideală din locuințe, aproape 50% dintre români optează pentru o temperatură cuprinsă între 22 și 24°C, și chiar peste, iar 45,8% spun că temperatura cuprinsă între 19 și 21°C le oferă confortul de care au nevoie. La polul opus, doar 3,8% susțin că se simt confortabil având în casă între 16 și 19°C.

Folosirea iluminatului economic este o altă metodă preferată de români atunci când vine vorba despre măsuri concrete de economisire a energiei. Foarte mulți merg mai departe, astfel că, pe lângă folosirea de becuri eficiente energetic, decid și să reducă durata iluminatului (circa 44%).

„Radiatoarele sau aerotermele electrice sunt primele aparate electrocasnice la care 49% dintre români intervin pentru a face economii”

La întrebarea legată de reducerea timpului de utilizare a aparaturii electrocasnice, respondenții s-au împărțit în două părți egale: cei dispuși să le folosească mai rar și cei care le folosesc ori de câte ori este nevoie, fără vreo restricție.

Radiatoarele sau aerotermele electrice sunt primele aparate electrocasnice la care 49% dintre români intervin pentru a face economii, prin reducerea duratei de funcționare. La scurtă distanță sunt cei care au recunoscut că folosesc mai puțin mașinile de spălat rufe – 47,4%, urmați de cei care dețin mașini de spălat vase – 35%, respectiv uscătoare de haine – aproape 30%.

Platforma despre-energie.ro, un proiect susținut de companiile E.ON și Delgaz Grid, a fost lansată în anul 2020 cu obiectivul de a deveni, pentru consumatorii de electricitate și gaze, una dintre principalele surse de informare și, în același timp, de explicare, într-un limbaj clar și accesibil, a evoluțiilor relevante și de impact de pe piața de energie, dar și să îi ghideze pe cititori în drumul prin acest univers complex, astfel încât să poată lua decizii corecte privind tot ceea ce ține de energia și sursele de energie din propriile gospodării.

Sfaturi și recomandări de eficiență energetică, cele m

Sfaturi și recomandări de eficiență energetică

ai importante legi și reglementări din domeniu, o amplă rubrică în care specialiștii noștri răspund întrebărilor venite din partea cititorilor, ghiduri privind alegerea și utilizarea echipamentelor electrice și a electrocasnicelor din gospodării, cele mai importante știri și noutăți, dar și un bogat conținut explicativ multimedia, sunt doar câteva dintre ancorele platformei despre-energie.ro.

Platforma a fost relansată, recent, cu un logo nou și un website redesenat, intuitiv, astfel încât să îmbunătățească experiența utilizatorilor, atât pe varianta desktop, cât și pe cea destinată dispozitivelor mobile.

*) Cercetarea sociologică a fost realizată de Sondaje Marketing Relaţii Publice SRL pentru platforma despre-energie.ro, un proiect al E.ON și Delgaz Grid, în perioada 10-18.01.2024, pe un eșantion de 1.053 de utilizatori online, cu o marjă de eroare de +/-3%, fiind considerat reprezentativ pentru populația adultă a României, dar asumând limitările din derularea online. 

Citește mai departe

EVENIMENT

Medic de familie din Cluj, SANCȚIONAT cu 6.000 de lei pentru eliberarea unui concediu medical de ÎNGRIJIRE a unui copil bolnav

Publicat

boala mana gura picior

Un medic de familie din Cluj a fost sancționat de către Casa de Asigurări de Sănătate cu 6.000 de lei pentru că a eliberat un concediu medical pentru îngrijirea unui copil bolnav în condiții neconforme.

„Sanctiune de 6.000 lei pentru un medic de familie pentru eliberarea unui concediu medical de îngrijire copil bolnav!!! Motivul – adeverinta eliberata de angajator este neconformă. Nu pentru ca actul medical nu a fost corect, nu pentru asistenta medicala nepotrivită acordată copilului. NU! Pentru hârtii neconforme!

Medic de familie din Cluj, SANCȚIONAT cu 6.000 de lei pentru eliberarea unui concediu medical de ÎNGRIJIRE a unui copil bolnav

IN CE TARA TRAIM??? Cum am ajuns ca medicul sa fie transformat in functionar ce verifica adeverinte, cupoane, scrisori medicale??? Ca apoi să fie sanctionat cu sume astronomice… Intelegeti acum de ce pleacă tinerii medici?”, a scris pe Facebook dr. Emiliana Costiug, președintele Asociației Medicilor de Familie din Cluj.

sanctiune

„Atenție părinți care solicitați concediu medical când este bolnav copilul. Vă prezentați la cabinet cu adeverință anexa 7 de la ambii părinți, sau declarație notariala dacă unul nu lucrează. Milă mi de tine dar de mine mi se rupe inima… la propriu!”, a postat dr. Claudia Buțanu, medicul în cauză.

„Traim intr-o tara in care se moare cu zile in spitale, in care se moare cu dreptatea in mana ! O tara care pune pret pe hartie nu pe OM! O tara care exploateaza oamenii care muncesc cinstit si favorizeaza furtul si trandaveala”, comentează la postare un cetățean.

Citește mai departe

EVENIMENT

Kelemen Hunor la Cluj: Sunt convins că listele UDMR pentru alegerile din 9 iunie sau fost semnate și de români

Publicat

De

kelemen

Președintele UDMR, Kelemen Hunor, se declară convins că listele UDMR pentru alegerile din 9 iunie au fost semnate și de cetățeni români și crede că Uniunea va avea rezultate bune la scrutinul pentru europarlamentare și locale.

Kelemen Hunor a declarat, joi, la Cluj-Napoca, la finalul ședinței Consiliului Permanent al Uniunii, că UDMR a finalizat procedurile de desemnare a candidaților la alegerile locale pentru municipii, președinți de consilii județene și consilieri județeni.

”Suntem pregătiți pentru a intra în campania electorală.

În 12 județe vom avea candidați la funcția de președinte, printre care și Clujul, iar în 17 județe vom avea liste pentru consilii județe, printre are Gorj și Bacău.

De asemenea, avem 280 de candidați la primăriile din țară și în acest moment avem 200 de primari. Sunt convins că după alegeri vom avea 200 sau peste 200 de primari.

În 525 de localități vom avea liste pentru consilieri locali.

Am încheiat procedurile și am început să depunem listele de candidați.

Liste UDMR pentru CJ Gorj

Am constatat că oamenii semnează pentru noi și spun că este nevoie de UDMR în consiliile locale și județene, în fruntea localităților și în PE și sunt convins că după 9 iunie vom avea rezultate bune: 200 de primari, 4 președinți de consilii județene, 2500 – 2600 de consilieri locali și 100 de consilieri județeni”, a spus Kelemen.

Acesta s-a declarat convins că au fost și români care au semnat listele UDMR și a explicat că Uniunea va depune lista pentru Consiliul Județean Gorj deoarece acolo există o organizație a UDMR și o comunitate mică, dar activă de maghiari.

Citește mai departe

EDUCATIE

VIDEO FOTO. Târgul OFERTELOR educaționale: 42 de licee și colegii, întrunite la Cluj Arena

Publicat

targ de oferte educationale

Un târg de prezentare și promovare a liceelor și colegiilor, organizat de Inspectoratul Școlar Județean Cluj, a avut loc miercuri, 17 aprilie la Cluj Arena, începând cu ora 10:00.

În cadrul evenimentului, elevii de clasa a VIII-a, din județul Cluj, au avut oportunitatea de a primi informații privind oferta educațională pentru anul 2024-2025. Manifestarea a fost privită cu mult entuziasm de către elevi, fiindu-le prezentate o multitudine de licee – 42 la număr, dar și numeroase informații despre acestea. Aceste școli au acoperit, astfel, o diversitate de ramuri academice, începând de la instituții teoretice și practice, până la școli de artă și licee cu orientare creștină.

targ de oferte educationale

VIDEO FOTO. Târgul OFERTELOR educaționale: 42 de licee și colegii, întrunite la Cluj Arena

Totodată, de anul trecut, târgul a început să își extindă porțile și pentru elevii din împrejurimile Clujului, conform purtătorului de cuvânt IȘJ Cluj, Amalia Gurzău: ,,Este al doilea an în care
organizăm activitatea, înainte de pandemie se organiza doar în municipiul Cluj-Napoca un astfel de eveniment.

targ de oferte educationale

Însă am considerat că este util și pentru copiii din celelalte zone ale județului să aibă posibilitatea de a găsi într-un singur loc oferta educațională din zona lor deoarece aceștia nu sunt întotdeauna foarte bine informați în momentul în care trebuie să își completeze fișele de opțiuni pentru înscrierea la liceu sau la învățământul profesional.

Dincolo de broșura pe care o primesc cu numărul de locuri și datele școlii, consider că este important pentru copii să vadă și ceva din specificul școlilor respective, să interacționeze cu liceenii și profesorii”.

Așadar, evenimente similare au fost organizate zilele trecute la Turda, Câmpia Turzii, Gherla și Dej pentru a oferi tuturor copiilor din județ oportunitatea de a se informa bine cu privire la pasul important care urmează.

targ de oferte educationale

Ce ne spun voluntarii și participanții

,,Unde vom merge la liceu?” este întrebarea care îi preocupă pe elevii clasei a VIII-a, iar târgul din dimineața zilei de miercuri a reușit să furnizeze informații esențiale care să îi ajute în alegerea
parcursului educațional.

targ de oferte educationale

„Acest târg este o idee inovativă. M-a ajutat foarte mult să mă lămuresc cu privire la diversele proiecte pe care le au liceele din Cluj. (…) Am venit aici având o idee de liceu, dar după ce am văzut și ofertele celorlalte, rămâne să mă mai gândesc”, spune Patricia, elevă în clasa a opta.

Cu același entuziasm au privit acest eveniment și elevii de liceu, care au avut ocazia de fi pentru o zi reprezentanți ai instituției lor de învățământ: „Simt că e în datoria mea să-mi reprezint liceul.

targ de oferte educationale

În plus, e liceul la care am ales să merg, nesilit de nimeni și consider că ar trebui să-mi împărtășesc experiența și colegilor mei mai mici, care sunt indeciși sau nu știu la ce liceu să meargă.

Totodată mi se pare o inițiativă foarte bună, pentru că ajută elevii să se decidă, mai mult decât au făcut-o până acum. Practic e o piață liberă – asta ar trebui să fie liceul. Ar trebui ca elevii să aleagă singuri, iar târgurile de acest gen îi ajută să vadă perspective diferite”, spune Tudor, reprezentant al liceului Nicolae Bălcescu din Cluj-Napoca.

targ de oferte educationale

Despre licee

Conform unui clasament realizat de către www.bacplus.ro în anul 2023, Colegiul Național ,,Emil Racoviță” s-a situat în fruntea listei privind atât media examenului de admitere, cât și cea a
examenului de bacalaureat. Rezultate foarte bune au fost obtinute și pe plan extra-curricular, unde elevii din cluburile de teatru și robotică s-au remarcat prin clasificarea la olimpiadele naționale.

targ de oferte educationale

Îndreptându-ne spre profilele umaniste, Colegiul Național ,,George Barițiu” promite pregătirea la un nivel intensiv al elevilor în ceea ce privește studiul limbilor străine: italiana, franceza și engleza. De asemenea, acestora li se oferă oportunitatea de a-și testa cunoștiintele în cadrul centrelor de
pregătire Cambridge și CELI, colegiul Barițiu fiind singurul din Transilvania dotat cu un centru de pregătire al examenului CELI.

targ de oferte educationale

Printr-o trecere de la teorie la practică, la târg s-a remarcat și „Colegiul Tehnic Energetic” care a reușit să acapareze atenția participanților prin mașinării și experimente științifice, pe care Andrei, reprezentantul școlii, le-a prezentat pe larg pentru pasionați.

Un alt domeniu de interes pentru cei din clasa a VIII-a îl reprezintă școlile de artă care le oferă tinerilor prilejul ideal de a-și dezvolta creativitatea și aptitudinile artistice. Printre cele mai optate se enumeră astfel Colegiul de Muzică ,,Sigismund Toduță” și Liceul de Coregrafie și Artă Dramatică „Octavian Stroia”, despre care Amalia Gurzău susține că ,,sunt reprezentative la nivel național”.

targ de oferte educationale

„Admiterea la liceele de artă este considerată dificilă”

Purtătorul de cuvânt a subliniat și faptul că anul trecut Colegiul de Muzică a obținut cele mai multe
premii la olimpiadele de muzică instrumentală & canto, în timp ce Liceul de Coregrafie și Artă Dramatică, în acest an, grație rezultatelor obținute de copii, găzduiește olimpiada națională de
coregrafie la Cluj-Napoca.

Deși liceele de artă sunt recunoscute pentru atmosfera lor vibrantă și plină de creativitate, admiterea în aceste instituții este considerată dificilă de către elevi din cauza complexității procesului de admitere.

targ de oferte educationale

Un exemplu în acest sens îl constituie admiterea pentru secția de teatru a Liceului „Octavian Stroia”, desfășurată în data de 21 mai, care constă în recitarea a două poezii, cântarea unei piese, o povestire și o fabulă prezentate toate în fața unei comisii, probe precedate de susținerea unui interviu.

Astfel, târgul desfășurat la Cluj Arena a oferit elevilor informațiile necesare cu privire la o varietate de oferte educaționale pentru a putea lua cele mai potrivite decizii privind viitorul lor academic.

Daria Mustea

Bianca Matei

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax