Connect with us

ACTUALITATE

INTERVIU/ Alexandra Botezan, profesor „virtual” la o școală din Cluj-Napoca: „Elevii se plafonează doar dacă simt că și tu ai făcut-o”

Publicat


Pandemia de coronavirus a reușit să schimbe peste noapte școala și învățământul, în special în România, unde școala online nu era nici măcar aproape de a fi implementată.

Cum învață acum copiii, dar mai ales cum predau profesorii în condițiile actuale? Sunt întrebări care diferă în funcție de oraș, școală, elevi și bineînțeles, profesori.

O profesoară care s-a adaptat rapid vremurilor actuale

Cluj24.ro a vrut să afle cum se descurcă un profesor clujean cu școala online, cum este ținută „vie” atenția elevilor aflați dincolo de ecran și care sunt diferențele între școala fizică și cea virtuală, din perspectiva unui cadru didactic care predă în 2020, anul care a marcat și schimbat definitiv învățământul românesc.

Alexandra Botezan, profesoară de Limba Română în cadrul Liceului de Informatică „Tiberiu Popoviciu” din Cluj-Napoca, ne povestește într-un interviu acordat exclusiv pentru Cluj24.ro, cum ies la tablă elevii școlii online, la ce tactici trebuie să apeleze un profesor pentru a-i convinge pe elevi să își deschidă camera web sau ce strategii abordează chiar aceștia, acum că tema nu mai poate fi uitată acasă.

Empatia față de elevi, un mod de a le păstra atenția

„Mai mult decât orice altceva, încerc să manifest empatie față de elevii mei, iar, în consecință, mă străduiesc să exprimentez noi căi de a le păstra atenția și de a-i face interesați de materia mea.

Recunosc faptul că mă simt avantajată prin natura acesteia, întrucât îmi permite să mă conectez și cu alte domenii mereu, obținând astfel și interesul celor care nu se declară de la bun început fani ai literaturii sau gramaticii”, povestește Alexandra Botezan, cadru didactic.

Reporter: Cum menține un profesor atenția elevilor în „era” școlii online?

A.B: Mă gândesc la cel puțin două exemple în care consider că am reușit să obțin într-o măsură mai mare atenția elevilor mei. De pildă, în vederea exersării competenței care vizează utilizarea corectă, adecvată și eficientă a limbii în procesul comunicării orale, le-am propus unor clase prezentarea unor obiecte care se conectau cu tematica ultimelor ore.

Elevii, încurajați să își argumenteze opiniile

Întrucât ceea ce au prezentat era din sfera intereselor acestora, au primit cu entuziasm provocarea și au reușit să pună în aplicare o calitate oratorică deosebită: persuasiunea.

Manifestarea calităților teatreale, în cadrul orelor online

De asemenea, alte activități pe care le organizez au în vedere intrarea în pielea unor personaje și implicit, costumarea în acestea pentru a realiza unele sarcini. De exemplu, la clasele de liceu, organizez așa-zise procese literare pentru unele personaje, iar elevii, în urma unei ore dedicate familiarizării cu sistemul juridic din țara noastră, au ocazia să intre în pielea judecătorilor, a avocaților, a psihologilor, a jurnaliștilor și, nu în ultimul rând, în pielea personajelor din opera literară studiată.

Ei învață astfel, să își argumenteze cât mai solid poziția față de un personaj, dar și să își schimbe perspectiva în cazul observării unor aspecte susținute cu dovezi mai grăitoare decât cele pe care le-au găsit ei. Dincolo de faptul că opera respectivă este reținută la un nivel mai profund, ei își pot manifesta originalitatea, calitățile oratorice, dar și cele teatrale.

Rep: Care sunt strategiile la care apelați pentru a-i convinge pe elevi să își deschidă camera web, respectiv să o păstreze deschisă, în timpul orelor online?

A.B: Încerc să nu merg în zona coerciției, fără a le lăsa vreun drept de apel elevilor în privința felului în care se implică și în privința momentelor în care își deschid camera. Totuși, în măsura în care e posibil, îi angrenez în jocuri și activități care reclamă și utilizarea camerei.

Gestica și mimica, un element important pentru profesor

Totodată, le-am subliniat cât de important e pentru noi, în calitate de profesori, să le urmărim gestica și mimica pentru a conștientiza pe ce aspecte ar trebui să insistăm, ce impact are asupra noastră faptul de a le putea observa micile momente de revelații în urma unor explicații.

Rep: Pe de altă parte, care sunt strategiile la care apelează elevii pentru a justifica lipsa temelor ori lipsa de activitate în general?

A.B: Dacă temele nu mai pot fi uitate acasă, acesta e noul domeniu în care creativitatea elevilor debordează. Totuși, în majoritatea cazurilor, există unele probleme tehnice reale, confirmate ulterior de părinții acestor elevi și care, în cele din urmă, se rezolvă.

Școala online vs școala în format fizic

Indiferent că au sau nu camera deschisă tot timpul, mare parte dintre elevi răspund cu promptitudine solicitărilor mele și acesta e cel mai mare câștig.

Rep: Care sunt diferențele între școala față în față și cea online, și cum s-a schimbat interacțiunea profesor-elev de când s-a trecut la școala online?

A.B: Școala online își provoacă în fiecare zi actanții și, la aproape două luni de experimentare a acestui sistem, cred că pot spune că am învățat mult cu toții. Elevii se plafonează doar dacă simt că și tu ai făcut-o. Nu ai cum să stârnești entuziasm când tu emani platitudine.

„Nu poți să abuzezi de metodele clasice, atunci când lecțiile se desfășoară online”

În primul rând, eu îmi redescopăr domeniul zi după zi și sunt fascinată de tot ceea ce îmi oferă spațiul virtual pentru a-l promova și elevilor mei. Blaga avea un aforism care, dincolo de nota ludică, exprima acest adevăr absolut al schimbării pe care o poți genera în jur. El spunea, parafrazând, că două lucruri sunt contagioase: căscatul și entuziasmul.

Diversificarea platformelor, o modalitate de a stârni atenția

Dacă ție ți se închid ochii la propria materie, elevii tăi vor sforăi de-a dreptul. Astfel că, nu poți să abuzezi de metodele clasice atunci când lecțiile se desfășoară online.

Rep: Ce noi metode de predare aduce școala online? Cum se desfășoară o oră în 2020, în „era” COVID?

A.B: În primul rând, eu mă străduiesc să diversific platformele pe care le utilizez, atât în privința livrării de informații, cât și în privința evaluării. De pildă, pe platforma Quizizz se pot concepe lecții pe care elevii să le urmărească direct pe dispozitivul lor, fără a fi necesară utilizarea opțiunii de Share Screen.

O altă platformă pe care am folosit-o este Emaze. Cu ajutorul ei, am putut crea unele prezentări într-o manieră captivantă.

„Greșeala e considerată în continuare un pas spre judecată”

Chiar și așa, în mod paradoxal, în sistemul actual, poate că sunt într-o măsură mai mare alături de ei decât eram înainte în unele circumstanțe, întrucât ei pot lăsa drept comentarii private pe Google Classroom, întrebări legate de ceea ce au de făcut, pot solicita ajutor.

Elevii, scoși la tabla virtuală

În felul acesta, jena pe care ar fi putut-o simți față de colegi se risipește. În ciuda repetatelor încurajări în acest sens, din nefericire, greșeala e considerată în continuare un pas spre desconsiderare, judecată și nu învățare, așa cum ar fi normal.

Rep: Cum este scos „la tablă” un elev, în cadrul orelor online?

A.B: Școala noastră folosește platforma G-Suite for education, și avem opțiunea de a crea acolo un Jamboard sau, cu alte cuvinte, o tablă virtuală pe care pot scrie toți elevii solicitați. Uneori, am organizat și muncă pe grupe, întrucât pot fi generate mai multe pagini.

Portofoliul virtual, o nouă metodă

Eu pot verifica fiecare pagină și mă pot asigura că elevii lucrează la ceea ce au fost solicitați.  De asemenea, pentru a le verifica temele, le postez la finalul fiecărei ore tema și termenul limită de încărcare a unei poze cu aceasta.

Astfel, am o evidență a implicării acestora. La unele clase, am creat și un portofoliu virtual, în care elevii să încarce temele creative pe care li le dau de-a lungul unui semestru și pe care le voi nota la finalul acestuia. 

Rep: Apropo de verificarea elevilor, cum sunt aceștia evaluați?

A.B: Una dintre modalități este cea în care îi provoc să răspundă la ore aleatoriu, folosindu-mă de platforma Wheelofnames. Acolo, încarc în pauză numele elevilor de la clasa respectivă și ele apar într-un cerc pe care îl pot roti virtual.

Evaluarea elevilor școlii online

Cel în dreptul căruia se oprește acul, va trebui să răspundă. Așa, pot implica mai mulți elevi în cadrul orei și îi pot recompensa cu puncte pentru activitatea la ore, care, la un moment dat, se pot cuantifica într-o notă.

Rep: Explicați-ne puțin cum se dă un test ori un examen în aceste vremuri.

A.B: O manieră de evaluare este cea în care folosesc platforme în care concep teste. Chiar dacă am început cu platforma Kahoot, am ajuns ulterior la Quizizz și, momentan, acolo realizez toate testele pe care le dau elevilor.

Un profesor dedicat, căruia îi lipsește sala de clasă

Am reușit să creez acolo atât teste care vizau cunoștințele gramaticale, cât și teste de lectură. Avantajul acestora e faptul că poți fixa un timp de răspuns pentru fiecare întrebare și poți seta ca întrebările să le apară amestecat elevilor.  

Și elevilor le lipsește mersul la școală

Pasiunea pentru materia predată și iubirea pentru copii i se citesc profesoarei Alexandra în fiecare cuvânt, și deși a reușit să se adapteze nevoilor școlii online și mai ales nevoilor elevilor, aceasta povestește că orele desfășurate în sala de clasă îi lipsesc, acestea presupunând un alt tip de interacțiune cu elevii.

„Îmi este extrem de dor să mă întâlnesc, fără mijlocirea unui ecran, cu elevii mei, să simt atmosfera aceea pe care o răspândește orice clasă, să îmi culeg feedback-ul fără întrebări, fără așteptarea deschiderii unui microfon, fără descifrarea unei imagini difuze, ci printr-o simplă și eficientă survolare cu privirea spre ochii acestora.

Școala fizică, „una dintre cele mai vii interacțiuni din câte pot exista”

Orele susținute într-o sală de clasă ne prilejuiesc tuturor trăirea acelorași clipe, nu tărăgănează procesul în poticniri de sistem, ci dezlănțuie una dintre cele mai vii interacțiuni din câte pot exista. Și elevilor le este dor, mi-o spun în repetate rânduri”, a mai spus profesoara, sperând că într-o zi lucrurile vor reveni la normal și își va putea privi în ochi elevii, fără a mai depinde de un ecran.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Scandalagiul din cartierul Plopilor, condamnat la 9 luni închisoare cu executare pentru lovire și distrugere. A bătut un vecin

Publicat

De

scandalagiu

Scandalagiul din cartierul clujean Plopilor, care are dosare penale, a fost amendat de nenumărate ori de polițiști și internat la Psihiatrie, și despre Cluj24 a mai relatat, a fost condamnat de Judecătoria Cluj-Napoca la 9 luni și 20 de zile de închisoare cu executare pentru lovire sau alte violențe și distrugere.

Potrivit dispozitivului sentinței de la jumătate lunii iulie, instanța l-a condamnat pe Federiga Jan Andrei la 6 luni închisoare, pentru săvârșirea infracțiunii de lovire sau alte violenţe, și la 4 luni închisoare, pentru săvârşirea infracțiunii de distrugere, a contopit pedepsele și a aplicat, în final, pedeapsa de 9 luni şi 20 zile închisoare (în regim de detenţie).

De asemenea, magistrații clujeni l-au obligat pe scandalagiu la tratament medical, până la însănătoşire sau până la obţinerea unei ameliorări care să înlăture starea de pericol.

Decizia instanței poate fi atacată în apel.

A lovit un vecin cu dizabilități

Condamnarea a avut drept cauză plângerea depusă de un vecin al lui Federiga după ce, în 1 mai 2022, acesta se afla în fața porții de la curtea comună, iar scandalagiul l-a jignit și a sărit la el.

”M-a lovit, m-a trântit la pământ, după care mi-a smuls telefonul și mi l-a distrus, lovindu-l de perete de mai multe ori. Am încercat să fug în curte și să sun la 112, dar a venit după mine și m-a lovit din nou.

Eu sunt o persoană cu dizabilități, am certificat de handicap gradul 1 și îmi este foarte greu să mă apăr, mă dezechilibrez ușor, iar Federiga este pentru mine un pericol”, a explicat vecinul Nelu.

Cere majorarea pedepsei

Acesta a declarat că va ataca sentința Judecătoriei Cluj-Napoca și va cere majorarea pedepsei aplicată scandalagiului.

”Federiga Jan Andrei continua acțiunile și nu am văzut nicio îmbunătățire a comportamentului său.

Când m-a văzut zilele trecute a strigat <<pușcărie>> și <<cătușe>>, agitându-și mâinile, continuă să bată în pereții casei și să arunce cu diverse obiecte.

În plus, tatăl său și-a trimis un emisar la mine, chipurile să îmi dea bani pentru a nu mai depune apel, dar în același timp face gesturi obscene la adresa mea pe care le-am surprins cu camera de supraveghere”, a precizat vecinul.

Citește mai departe

EVENIMENT

Femeie pe bicicletă, lovită de o mașină în centrul Clujului. A fost dusă la spital

Publicat

bicicleta

Un eveniment rutier a avut loc joi dimineață pe strada Emil Isac, din municipiul Cluj-Napoca, iar din primele cercetări efectuate la fața locului a rezultat că un bărbat de 41 de ani, din municipiul Cluj-Napoca, care se deplasa de pe strada Sindicatelor înspre strada Emil Isac, nu ar fi acordat prioritate de trecere unei biciclete condusă de o femeie de 42 de ani, din același municipiu, intrând în coliziune cu aceasta.

”În urma evenimentului a rezultat rănirea femeii de 42 de ani, ulterior fiind transportată la spital pentru acordarea îngrijirilor medicale de specialitate.

Testările cu aparatul etilotest au rezultat negative.

În continuare se efectuează cercetări pentru săvârșirea infracțiunii de vătămare corporală din culpă”, au transmis polițiștii clujeni.

Citește mai departe

EVENIMENT

Vreți să cumpărați un vehicul electric la mâna a doua? Atenție la ÎNȘELĂTORII

Publicat

masini electrice

Popularitatea vehiculelor electrice este în continuă creștere la nivel mondial. Având în vedere că tot mai mulți șoferi sunt interesați să achiziționeze un vehicul electric, acest nou segment de cerere se reflectă și în piața mașinilor second hand.

„Potrivit lui Matas Buzelis, expert automobilistic din cadrul companiei de date auto carVertical, vânzătorii necinstiți pot modifica kilometrajul mașinilor electrice pentru a ascunde starea reală a bateriei și pentru a crește valoarea vehiculului. Ce ar trebui să ia în considerare cumpărătorii atunci când cumpără o mașină electrică la mâna a doua?

Modelele Tesla domină piața mașinilor electrice rulate

Vehiculele electrice mai scumpe se depreciază mai repede și prin urmare cumpărătorii aleg adesea să cumpere mașini vechi de câțiva ani care și-au pierdut deja o parte semnificativă din valoare. Acest lucru este relevant în special pentru șoferii care achiziționează un vehicul electric în leasing și care doresc să evite plățile lunare mari.

Vreți să cumpărați un vehicul electric la mâna a doua? Atenție la ÎNȘELĂTORII

Tesla Model 3 este vehiculul electric cel mai frecvent verificat pe platforma carVertical (cu o pondere de 16,1% din toate verificările vehiculelor electrice). Acest model este cunoscut pentru deprecierea redusă și pentru popularitatea ridicată de care se bucură pe piața autoturismelor rulate. Model S (11,84%), Nissan Leaf (11,83%), Audi e-tron (9,8%) și Volkswagen Golf (9,5%) se numără și ele printre cele mai verificate modele EV.

„Tesla are o imagine puternică pe piața vehiculelor electrice și mulți șoferi își doresc un model de la acest producător. Aceste mașini oferă kituri excelente de siguranță și tehnologie, precum și autonomie mare după o încărcare completă. Cel mai important avantaj este că își păstrează foarte bine valoarea în timp. Puteți găsi prețuri foarte bune pentru un Model 3 la mâna a doua, dar cu siguranță nu sunt cele mai ieftine opțiuni”, explică Buzelis.

Un kilometraj ridicat înseamnă o baterie uzată

Producătorii de vehicule electrice oferă de obicei o garanție pentru baterii de 8-10 ani sau de 160.000 de kilometri. Cu cât kilometrajul unui vehicul electric este mai mare, cu atât starea bateriei acestuia poate fi mai proastă. Cu toate acestea, uzura bateriei depinde și de modul în care a fost încărcată mașina: dacă proprietarul a folosit frecvent stații de încărcare rapidă sau a încărcat-o lent, până la 80%, așa cum recomandă producătorii.

Vehiculele electrice care au kilometrajul dat înapoi reprezintă o problemă majoră deoarece îngreunează evaluarea stării reale a bateriei. Conform datelor carVertical, 2,6% dintre toate vehiculele electrice verificate pe platformă aveau kilometraj dat înapoi. Kilometrajul mașinilor hibride (4,5%), pe benzină (5,4%) și diesel (6,2%) a fost și mai des modificat.

Cu cât bateria unui vehicul electric este mai uzată, cu atât distanța pe care o poate parcurge este mai mică. O mașină electrică mai veche nu va avea o autonomie la fel de mare ca un model similar abia scos de pe linia de asamblare. Scăderea autonomiei provoacă anxietate în rândul șoferilor și este probabil unul dintre motivele principale pentru care mulți încă evită să cumpere vehicule electrice.

Întreținere ieftină dar reparații mai costisitoare

Deși mulți cumpărători se tem că întreținerea unui vehicul electric ar putea fi costisitoare, acest lucru nu este adevărat în totalitate. Vehiculele electrice au în general o construcție mai simplă decât mașinile cu motoare cu ardere internă și au mai puține părți mobile.

Totuși, dacă un vehicul electric este implicat într-un accident grav de circulație, lucrările de reparație pot costa mii de euro. Dintre toate mașinile verificate pe carVertical, vehiculele electrice au avut cea mai mare valoare medie a daunelor – 7.023 de euro. Valoarea medie a daunelor pentru mașinile hibride (6.793 de euro), pe benzină (5.957 de euro) și diesel (4.256 de euro) a fost mai mică.

În comparație cu alte vehicule, cele electrice sunt implicate în accidente mai rar. Dacă 45% dintre hibride, 49,1% dintre mașinile pe benzină și 46% dintre cele diesel au fost avariate cel puțin o dată, ponderea vehiculelor electrice avariate care au fost verificate pe carVertical a fost de doar 35,4%. Potrivit lui Buzelis acest lucru se datorează prevalenței relativ scăzute a vehiculelor electrice – acestea nu sunt încă foarte populare în majoritatea țărilor, iar vechimea lor medie este semnificativ mai scăzută”, scrie carVertical.

Acest studiu a fost realizat utilizând date din Marea Britanie, Lituania, Estonia, Letonia, Polonia, România, Ungaria, Franța, Ucraina, Suedia, Belgia, Cehia, Croația, Bulgaria, Slovacia, Serbia, Finlanda, Slovenia, Germania, Italia, Elveția, Danemarca, Spania, Portugalia, Grecia.

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Incendiu la o cabană din lemn din Cluj-Napoca. Pompierii au stabilit cauza izbucnirii focului

Publicat

cabana

Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca au intervenit în cursul nopții trecute pentru stingerea unui incendiu care a cuprins o cabană, construită pe structură din lemn, situată pe strada Odobești din municipiul Cluj-Napoca.

”La fața locului au ajuns două autospeciale pentru stingerea incendiilor și o autoscară, unde au găsit o cabană cu o suprafață de aproximativ 100 mp, construită pe structură din lemn, cuprinsă în totalitate de flăcări.

Pompierii au acționat pentru stingerea flăcărilor, folosind echipamentele din dotare, astfel încât a fost împiedicată propagarea acestora mai departe de limitele în care au fost găsite”, arată ISU Cluj.
Nu au fost persoane care să solicite consult medical, iar cercetările preliminare au arătat că incendiul a pornit de la o defecțiune a instalației electrice a cabanei.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax