Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Instalarea unei capacități de producere a energiei electrice din surse solare cu o capacitate de minim 400 kW în comuna Fărcașa

Publicat


UBB

Comuna Fărcașa, în calitate de Beneficiar, anunță începerea implementării proiectului ”Instalarea unei noi capacități de producere a energiei electrice din surse solare cu o capacitate de minim 400 kW în Comuna Fărcașa”, cod SMIS 315161, finanțat prin Fondul pentru Modernizare, ”Programul cheie 1 – Surse regenerabile de energie și stocarea energiei”, apelul de proiecte ”PFM/169/PFM_P1/NA/ P1_OS1/FM_1.1 – Sprijinirea investiţiilor în noi capacităţi de producere a energiei electrice produsă din surse regenerabile pentru autoconsum pentru entități publice”.

Contractul de finanțare nr.274 din 30.09.2024 a fost semnat cu Ministerul Energiei în calitate de Autoritate Națională de Implementare și Gestionare a fondurilor alocate României prin Fondul pentru Modernizare.

Obiectivul general al proiectului de investiție propus vizează valorificarea resurselor energetice regenerabile pentru producerea energiei „verzi” pentru autoconsum și reducerea globală a emisiilor de gaze cu efect de seră la nivelul UAT Comuna Fărcașa din județul Maramureș.

Obiectivele proiectului

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

  1. Cresterea nivelului de independenta energetica al Comunei Fărcașa prin realizarea de sisteme cu panouri fotovoltaice, cu o putere totala de 0,4 MW, care vor produce energie electrica din surse regenerabile de tip solar pentru consumul propriu din cladirile publice, serviciul public de apa-canal si pentru iluminatul public din Comuna Fărcașa.
  2. Reducerea anuala a emisiilor de carbon in atmosfera cu 328,65 echivalent tone de CO2 prin asigurarea consumului propriu de energie electrica din surse regenerabile de tip solar.
  3. Cresterea productiei medii de energie electrica din surse regenerabile de energie de tip solar cu 537,09 MWh/an.

Durata proiectului este de 26 de luni, începând cu luna noiembrie 2023 și 31.12.2025, acestea cuprinzând și perioada de derulare a activităților înainte de semnarea contractului de finanțare. Perioada de implementare a proiectului este între 30.09.2024 si 31.12.2025.

Valoarea totală a proiectului este de 2.602.966,19 lei asigurată în procent de 100% din Fondul pentru Modernizare. Contribuția Comunei Fărcașa este de 0,00 lei.

Proiectul se va implementa pe terenul identificat cu nr. cadastral 53188 Fărcașa, aflat domeniul public al Comunei Fărcașa, județul Maramureș,  Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest.

Activitățile proiectului:

  1. Întocmirea documentației pentru depunerea cererii de finanțare
  • Elaborarea studiului de fezabilitate si a studiilor suport
  • Elaborarea și depunerea cererii de finanțare împreuna cu documentele anexă

 Managementul proiectului

  • Managementul proiectului
  • Derularea procedurii de achiziție publică pentru proiectare și execuție
  • Audit financiar al proiectului

 Informare și publicitate

  1. Realizarea investiției
  • Elaborarea Proiectului Tehnic
  • Dirigenție de șantier
  • Execuția lucrărilor

Indicatorii proiectului:

Indicatori de realizare (program):

  • FMS04_Capacitate nou instalată de producere a energiei din surse regenerabile eolian, solar sau hidro (MW) (MW) – Țintă: 0,40 MW

Indicatori de rezultat (program):

  • FMS06_Producţia medie de energie din surse regenerabile (MWh/an) (MWh/an) – Țintă: 537,09 MWh/an
  • FMS09_Factorul de capacitate al centralei (%) – Țintă: 15,33 %
  • FMS05_Reducerea gazelor cu efect de seră: scădere anuală estimată a gazelor cu efect de seră (Echivalent tone de CO2/an) (Echivalent tone de CO2/an – Țintă: 328,65 Echivalent tone de CO2/an
  • FMS07_Producția totală de energie din surse regenerabile pentru perioada de referință (MWh) – Țintă: 10.145,72 MWh

Informații suplimentare despre proiect se pot obține:

  • accesând site-ul: www.farcasa-maramures.ro
  • Pe email: primaria@farcasa-mm.ro
  • Telefon: +40262266001



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

În ce situații se face RADIEREA din oficiu a unei mașini

Publicat

masina rar kilometraj pixabay

Prin radierea din oficiu a unui autoturism, autoritățile competente scot un vehicul din evidențele oficiale fără a fi necesară o solicitare directă din partea proprietarului.

Conform legislației în vigoare în 2025, această procedură poate fi inițiată în următoarele situații:​

În ce situații se face RADIEREA din oficiu a unei mașini

Vehicul scos definitiv din uz:

Atunci când autoritățile competente sau operatorii economici autorizați emit un certificat de distrugere care atestă că vehiculul a fost dezmembrat și scos definitiv din circulație, radierea se efectuează din oficiu, pe baza notificării primite de la aceste entități. ​

Înmatriculare permanentă în alt stat:

Dacă un vehicul a fost scos definitiv din România și înmatriculat permanent într-o altă țară, autoritățile române pot radia vehiculul din oficiu, în baza notificării primite de la autoritățile competente care confirmă noua înmatriculare. ​

Suspendarea prelungită a înmatriculării:

Vehiculele istorice pentru care există mențiunea corespunzătoare în rubrica „Observații” a certificatului de înmatriculare vor fi radiate, din oficiu, de către autorități dacă suspendarea înmatriculării este mai veche de 10 ani, potrivit OUG 84/2024, scrie Alba24.

Înmatriculare suspendată:

Se radiază automat vehiculele a căror înmatriculare a fost suspendată timp de nouă luni pentru că noul proprietar nu a solicitat transcrierea transmiterii dreptului de proprietate și cele a căror înmatriculare a fost suspendată, în celelalte cazuri prevăzute de lege, timp de trei ani.

ITP expirat de 3 ani sau mai mult:

Autoturismele aflate în această situație sunt radiate automat. O notificare se emite în termen de 10 zile, cu care trebuie să mergi la primărie pentru a scoate vehiculul din evidență și pentru a înceta plata impozitului.

În termen de 30 de zile de la data radierii vehiculului din oficiu, autoritatea competentă va informa titularul certificatului de înmatriculare, respectiv proprietarul înscris în ultima notificare a organului fiscal în legătură cu această operațiune.

Este important de menționat că, în cazul în care un vehicul este radiat din oficiu, proprietarul are obligația de a preda plăcuțele de înmatriculare și certificatul de înmatriculare autorităților competente.

Alte situații în care se face radierea din oficiu

Se radiază din oficiu vehiculul abandonat ori fără stăpân, în condiţiile prevăzute de lege, precum şi vehiculul care a aparţinut unei persoane juridice desfiinţate şi pentru care nu s-a achitat impozitul asupra mijloacelor mecanice de transport pe o perioadă mai mare de 3 ani”, stabilește Art. 47 (5) din legea circulației.

De asemenea, un vehicul indisponibilizat prin instituirea unui sechestru asigurător se poate radia în baza ordonanţei procurorului sau a deciziei instanţei de judecată.

Când se radiază autoturismul

Proprietarii de vehicule înmatriculate sau înregistrate sunt obligaţi să solicite radierea din evidenţă a acestora, în termen de 30 de zile, în următoarele cazuri:

a) la trecerea vehiculului în proprietatea altei persoane;

b) la schimbarea domiciliului sau sediului în raza de competenţă a altei unităţi administrativ-teritoriale decât aceea unde vehiculul este înmatriculat sau înregistrat;

c) la scoaterea definitivă din România a autovehiculului sau remorcii;

d) când vehiculul a devenit impropriu din punct de vedere tehnic pentru a circula pe drumul public şi dacă fac dovada că acesta este dezmembrat de un agent economic autorizat potrivit legii.

(2) În cazul furtului, radierea din circulaţie se efectuează după 90 de zile de la data înregistrării plângerii, la solicitarea proprietarului.

(3) Vehiculul indisponibilizat prin instituirea unui sechestru asigurător se radiază în baza ordonanţei motivate a procurorului sau a încheierii instanţei de judecată.

(4) Proprietarul vehiculului poate solicita radierea acestuia dacă nu mai doreşte să-l păstreze în circulaţie, cu condiţia depozitării lui în alte spaţii decât cele aparţinând domeniului public.

(5) Se radiază din oficiu vehiculul abandonat ori fără stăpân, în condiţiile prevăzute de lege, precum şi vehiculul care a aparţinut unei persoane juridice desfiinţate şi pentru care nu s-a achitat impozitul asupra mijloacelor mecanice de transport pe o perioadă mai mare de 3 ani.

(6) Radierea se comunică în termen de 30 de zile, de către autoritatea care a efectuat-o, administraţiei financiare competente, potrivit legii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Duminică se trece la ORA de vară. Ce modificări sunt la transportul feroviar

Publicat

tren

Începând de duminică, 30 martie 2025, în activitatea de transport feroviar se va trece la ora oficială de vară, ora 3.00 devenind ora 4.00, anunță CFR Călători.

Trecerea la ora de vară nu modifică mersul trenurilor în vigoare, circulaţia se va efectua conform orarului prevăzut în mersul trenurilor.

Transportul feroviar de călători trece, duminică, la ORA de vară

Trenurile operate de CFR Călători vor circula după ora actuală (de iarnă) până în noaptea de 29/30 martie la ora 3.00, care va deveni ora 4.00. După ora 4.00, trenurile vor pleca la orele din mersul de tren în vigoare, respectând ora oficială de vară.

Trenurile operate de CFR Călători aflate în circulație după ora 3.00, care devine ora 4.00, își vor continua mersul până la stația de destinație, iar în cazul în care orele de plecare ale acestor trenuri se suprapun cu orele normale de plecare în intervalul orar 4.00 – 5.00, trenurile vor pleca în ordinea rangului.

Având în vedere că şi în ţările vecine trecerea la ora de vară se face în aceeaşi zi de duminică, 30 martie 2025, între staţiile de frontieră cu țările vecine, trenurile vor circula după graficele din mersul de tren în vigoare.

Citește mai departe

EDUCATIE

FOTO. Elevii clujeni experimentează viața de student la UBB. Se cazează în Campusul Studențesc Hașdeu și iau masa la cantină

Publicat

De

student

Proiectul Junior Summer University (JSU) este pregătit să găzduiască și în acest an elevii de clasa a XI-a, care își doresc să experimenteze viața de student din Cluj-Napoca, la Universitatea ”Babeș-Bolyai” (UBB). Ajungând la ediția XVIII, JSU a devenit cea mai mare universitate de vară pentru elevi din sud-estul Europei, ghidând anual sute de tineri în alegerea informată asupra viitorului lor academic.

Persoanele din spatele proiectului sunt voluntarii din cadrul Organizației Studenților din Universitatea Babeș-Bolyai (OSUBB), cea mai mare organizație la nivel de universitate din Cluj-Napoca. Junior Summer University este unul dintre cele mai mari proiecte ale organizației și are scopul de a promova educația de calitate și de a integra tinerii în mediul universitar clujean.

Gustul studenției

În acest an, proiectul se va desfășura în perioada 16-30 iulie 2025, iar participanții vor avea ocazia să trăiască două săptămâni de studenție autentică. De la cazarea în Campusul Studențesc Hașdeu, mesele la cantină și ocazia de a lua parte la cursurile interactive ale facultății la care au fost repartizați, elevii vor simți studenția încă din băncile liceului.

Dincolo de cursuri, JSU înseamnă și distracție, prietenii pe viață și momente care transformă o vară obișnuită într-una memorabilă. Ediția de anul acesta se desfășoară sub conceptul „Are we a moment or a lifetime?”, provocând participanții să descopere impactul pe care doar 14 zile îl pot avea asupra viitorului lor.

Unde se pot face înscrierile

”Elevii interesați se pot înscrie între 20 martie și 6 aprilie, accesând formularul disponibil pe site-ul oficial al proiectului, unde vor găsi toate informațiile necesare și răspunsurile la curiozitățile despre proiect.

Pentru a facilita accesul, taxa de participare de 820 lei poate fi achitată integral sau în două tranșe”, arată inițiatorii proiectului.

 

Citește mai departe

ECONOMIE

Curs diferit la o casă de schimb valutar din Cluj. Euro, mai scump dacă e schimbat cu cardul decât cash. OPC, se aude?

Publicat

De

Euro

Un clujean reclamă cursul valutar în euro practicat de o casă de schimb valutar din mall-ul Vivo, care percepe mai mulți lei pentru un euro dacă schimbul se face cu cardul.

”Am fost la Prima Echange in Vivo sa-mi schimb banii de chirie si neavând cash, am vazut ca au POS, asa ca m-am bucurat ca pot plati cu cardul. Numai ca, surpriză neplăcută.

Doamna de la ghiseu mi-a spus ca daca vreau sa platesc cu cardul, e un alt curs, mai mare. Daca plateam cash, cursul era de 5,01 lei pentru un euro, iar daca plateam cu cardul, cursul era de 5,12 lei pentru un euro.

La o suma de cateva sute de euro, era o diferenta pe care o simti. Nu cred ca e legal si nici corect sa fie curs diferit in functie de cum alegi sa platesti.

În plus, cursul afisat era cel de 5,01 lei, nu avea voie sa imi ceara un curs mai mare, altul in afara de cel afisat.

Ar fi bine ca cei de la Protecția Consumatorilor Cluj sa faca o vizita prin aceste case de schimb, pentru ca unele functioneaza dupa propriile reguli”, a relatat clujeanul pentru Cluj24.

Ca să nu plătească în plus, acesta a scos lei de la bancomat și a schimbat euro cu cash.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate