Connect with us

EDUCATIE

Inspectoratul Școlar Județean Cluj a distribuit 228.500 de teste de salivă mediului preuniversitar de stat și privat

Publicat


teste saliva cluj scoli

În vederea aplicării Instrucțiunii, nr.2503/19.11.20021, emisă de către Ministerul Sănătății, privind aprobarea procedurii de administrare a testelor rapide antigen non-invazive, efectuate din proba de salivă, Inspectoratul Școalar Județean Cluj a distribuit reprezentanților desemnați de către unitățile de învățământ preuniversitar de stat și privat, din județul Cluj, 228.500 de teste, în vederea testării periodice, cu teste antigen rapide, a elevilor și angajaților.

Pentru testarea propriu-zisă a elevilor conducerea unităților de învățământ decide modalitatea de efectuare periodică, în prima și a patra zi lucrătoare a săptămânii, în conformitate cu prevederilor Anexei 1 la Instrucțiunea Ministerului Sănătății.

„ Doresc să mulțumesc reprezentanților Inspectoratului Județean pentru Situații de Urgență Cluj, care au adus testele la Cluj, pentru excelenta colaborare și, de asemenea, directorilor unităților deînvățământ, care au înțeles cât este de important ca, joi, după revenirea la școală, elevii să aibă acces la teste și, în acest scop, au desemnat persoane pentru a le ridica azi de la Inspectoratul Școlar Județean Cluj. Consider că este foarte importantă comunicarea cu cadrele didactice, dar mai ales cu părinții elevilor noștri pentru ca testarea elevilor să se efectueze periodic și elevii care vor fi identificați pozitivi să rămână în izolare în timp util, pentru a putea preîntâmpina transmiterea virusului a declarat  Marinela Marc, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Cluj.


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



EDUCATIE

FOTO PREMIERĂ. Comenzi en-gros pentru răsaduri de legume la USAMV Cluj-Napoca

Publicat

De

legume 1

Stațiunea de Cercetare Horticolă a USAMV Cluj-Napoca lansează în premieră un program de comenzi en-gros pentru răsaduri de legume care vor fi produse din semințe profesionale de către specialiști în serele stațiunii.

”Astfel, pasionații de legumicultură vor putea face comenzi, începând din data de 18 ianuarie 2021, de răsaduri din mai multe specii de legume: ardei, vinete, castraveți, dovlecei, varză, conopidă, gulie, broccoli, precum și plante medicinale, aromatice și decorative”, arată USAMV.

legume 2

l

Clujenii au ocazia să achiziționeze și răsaduri din soiuri de tomate, inclusiv din cele create la SCH de-a lungul anilor, mai precis din soiurile Naty, Perla Clujului, Cluj 80, Cluj 17.

Comanda minimă este de 500 fire, iar răsadurile comandate ar urma să fie disponibile pentru ridicare la începutul lunii aprilie.

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News

legume 5

 

legume 9

legume 8

Citește mai departe

ACTUALITATE

UPDATE Un liceu și două grădinițe din Cluj-Napoca trec în sistem online din cauza Covid-19

Publicat

De

Colegiul Național „Gheorghe Șincai” și Grădinița cu program prelungit „Poienița” din Cluj-Napoca trec în sistem online începând de marți, 18 ianuarie.

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență a aprobat luni suspendarea cursurilor în format fizic în cele două unități de învățământ preuniversitar din Cluj-Napoca.

Suspendarea cursurilor față în față va fi în vigoare pe o perioadă de 10 zile potrivit deciziei.

Potrivit prefectului județului Cluj, Tasnádi Szilárd, decizia a fost luată având în vedere că în cel puțin 50% dintre clasele colegiului și grupele grădiniței sunt cazuri de Covid-19.

UPDATE

Tot astăzi s-a decis suspendarea activității cu prezență fizică și la Grădinișa cu program prelungit „Zâna Zorilor” din Cluj-Napoca.

Astfel, copiii care învață la grădinița de pe strada Louis Pasteur vor trece la activități online până la data de 23 ianuarie.

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News

Citește mai departe

ACTUALITATE

191 de directori și 64 de directori adjuncți ai școlilor din Cluj și-au preluat mandatele. Majoritatea au rămas în funcții

Publicat

De

directori licee,directori scoli generale,mandat scoala

Directorii și directorii adjuncți din unitățile de învățământ preuniversitar de stat din Cluj, care au promovat concursul pentru ocuparea funcțiilor vacante, au preluat luni mandatul pentru următorii 4 ani.

Este vorba de 191 de directori și 64 de directori adjuncți din unitățile de învățământ preuniversitar de stat care au promovat concursul pentru ocuparea funcțiilor vacante în unitățile de învățământ preuniversitar de stat din județul Cluj, concurs desfășurat în perioada septembrie-decembrie 2021.

Directorii și directorii adjuncți au semnat un contract de management educațional cu inspectorul școlar general, iar directorii și un contract de management administrativ-financiar cu primarul unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază teritorială se află unitatea de învăţământ preuniversitar, respectiv cu preşedintele consiliului judeţean, pentru unităţile de învăţământ preuniversitar special.

„Îi felicit pe directorii care au participat la concurs și care au promovat în procent foarte mare. În foarte mare măsură nu sunt schimbări, stabilitatea la nivelul managementului fiind un indicator important al reușitei școlare în județul Cluj, dar mă bucur să văd că sunt și cadre didactice care nu au mai ocupat funcții de conducere și care și-au dorit să își asume acest rol.

Directorul este reprezentantul legal al unităţii de învăţământ şi realizează conducerea executivă a acesteia, organizând și monitorizând întreaga activitate educaţională, răspunzând de aplicarea legislaţiei în vigoare, la nivelul unităţii de învăţământ, de elaborarea bugetului și încadrarea în bugetul aprobat, de atragerea de resurse extrabugetare, de angajarea personalului din unitate, prin încheierea contractului individual de muncă, coordonează activitatea de elaborare a ofertei educaţionale a unităţii de învăţământ, a regulamentelor, a tuturor documentelor de prognoză și diagnoză a calității procesului educațional.

Având un mandat de 4 ani, sunt convinsă că vor fi mult mai motivați să implementeze proiecte și strategii educaționale pe termen lung, care să contribuie la dezvoltarea instituțiilor pe care le conduc.

Le doresc tuturor mult succes, să fie acei factori de echilibru, care să coaguleze echipe în jurul lor și să aibă disponibilitate de comunicare cu toți partenerii educaționali”, a declarat Marinela Marc, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Cluj.

În județul Cluj au rămas 23 de posturi de directori și alte 15 de directori adjuncți care nu au fost ocupate prin concurs.

Pe aceste posturi au fost numite cadre didactice prin detașare în interesul învățământului, până la organizarea unui nou concurs, dar nu mai târziu de sfârșitul anului școlar, respectiv 31 august 2022, au arătat reprezentanții Inspectoratului Școlar Cluj.

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News

 

Citește mai departe

ACTUALITATE

GREVĂ în învățământul clujean. Ce vor PROFESORII. Lista revendicărilor

Publicat

De

elevi
Salariații din învățământul clujean, membri ai sindicatelor Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, vor intra în grevă de avertisment miercuri, 19 ianuarie 2022, între orele 11-13, cu încetarea activității.
Protestul membrilor celor două organizații sindicale este cauzat de refuzul guvernanților de a purta negocieri cu reprezentanții federaţiilor sindicale din educaţie și de a adopta măsuri concrete pentru:
1. ACORDAREA, încă de la începutul anului 2022, a salariilor de bază prevăzute de anexele la Legea-cadru nr. 153/2017 pentru personalul din învățământ (cadre didactice, personal didactic auxiliar și nedidactic);
2. ALOCAREA procentului de 6% din P.I.B. pentru finanțarea educației;
3. ADOPTAREA UNEI MĂSURI LEGISLATIVE DE NATURĂ REPARATORIE, prin care întregul personal didactic să beneficieze de calculul și plata corecte ale drepturilor salariale cuvenite conform tranșelor de vechime în învățământ (de la data de 01.09.2017), respectiv ale drepturilor reglementate ca majorări/creșteri salariale (începând cu 01.01.2019), potrivit Legii-cadru nr. 153/2017;
4. ACORDAREA SPORURILOR PENTRU CONDIȚII DE MUNCĂ prevăzute de Regulamentele emise în baza Legii-cadru nr. 153/2017;
5. PLATA ORELOR SUPLIMENTARE pentru munca prestată de personalul didactic auxiliar și nedidactic peste timpul normal de muncă;
6. SUPLIMENTAREA NUMĂRULUI DE POSTURI DIDACTICE AUXILIARE ȘI NEDIDACTICE necesare pentru ca unitățile de învățământ să își desfășoare activitatea în condiții cât mai bune.
Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News
Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate
Publicitate