ACTUALITATE
ÎNSCRIERILE la admitere în instituțiile de învățământ militare se fac până în 19 mai 2023
În perioada iulie-august, sunt disponibile 123 de locuri pentru studii de licență – ofițeri, personal MAI, la academiile militare și universitatea militară. Alte 77 de locuri sunt pentru maiștri militari. Înscrierile la admitere în instituțiile de învățământ militare se fac până în 19 mai 2023, scrie Alba24.ro.
Cererea de înscriere se completează de către candidați, se semnează și se depun la unitatea de recrutare până la data de 19 mai 2023.
Repartizarea candidaților pe locurile alocate beneficiarilor din MAI se realizează ulterior admiterii și se ocupă de candidații admiși în funcție de necesarul instituțional, în ordinea mediilor de admitere și a opțiunilor.
Locurile aprobate MAI la instituţiile de învăţământ ale MApN și la Academia Națională de Informații „Mihai Viteazul”:
Proba de evaluare a performanței fizice se susține la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, în perioada 7 – 11 iulie 2023, potrivit planificării DGMRU care va fi adusă la cunoștința candidaților în timp util, prin postarea acesteia pe site-ul MAI la secțiunea carieră/instituții de învățământ/formare profesională.
Condiții pentru candidați
Pentru a participa la concursul de admitere în instituţiile de învăţământ superior ale M.Ap.N. şi S.R.I. şi instituţiile de învăţământ postliceal ale M.Ap.N., candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare prevăzute de Legea nr. 360/2002, cu modificările și completările ulterioare, precum și de actele normative privind activitatea de management resurse umane în unitățile M.A.I., de dispozițiile D.G.M.R.U. din cadrul M.A.I. și dispozițiile I.G.P.R.. Totodată, candidații trebuie să îndeplinească și criteriile specifice de recrutare și selecție impuse de organizatori, după caz.
Candidații la Academia Națională de Informații ,,Mihai Viteazul” trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiții legale și criterii specifice de recrutare:
– să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
– să cunoască foarte bine și să aibă capacitatea de a se exprima clar și corect în limba română;
– să aibă capacitate deplină de exercițiu;
– să fie apți din punct de vedere medical, fizic și psihologic (îndeplinirea condiției se constată de structurile de specialitate ale M.A.I, printr-o examinare medicală și evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu);
– să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau să îi împlinească în cursul anului în care participă la concursul de admitere;
– să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat sau să prezinte adeverință care atestă că au susținut/ vor susține examenul de bacalaureat în sesiunea iunie – iulie 2022;
– să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist;
– să aibă o conduită civică și morală corespunzătoare;
– să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
– să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
– să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
– să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
– să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară (verificarea îndeplinirii se realizează cu ocazia examinării medicale);
– să fi obținut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puțin 9,00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului și media minimă la examenul de bacalaureat 7,00;
– să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ;
acceptă că activitățile didactice se desfășoară în regim cazarmat, cu posibilitatea de deplasare în oraș, în timpul săptămânii, în intervalul 16.00 – 22.00, în funcție de programul activităților didactice și de evoluția contextului pandemic;
– acceptă că pot părăsi campusul universitar pentru deplasare la domiciliu doar la sfârșit de săptămână, sau că, în cazul menținerii actualului context pandemic, deplasarea la domiciliu se va putea efectua odată la câteva săptămâni;
– au parcurs procesul de selecție desfășurat de către instituția beneficiară din cadrul sistemului de apărare, ordine publică și securitate națională pe ale cărei locuri alege să candideze și au fost declarați APT pentru participarea la concursul de admitere;
– își exprimă acordul ca, după numirea în funcție, ca urmare a finalizării ciclului de studii universitare de licență în cadrul Academiei Naționale de Informații ,,Mihai Viteazul” să îndeplinească serviciul timp de 10 ani în unitățile la care vor fi încadrați sau mutați ulterior, în raport de nevoile M.A.I.;
– acceptă, în situaţia în care vor fi declaraţi ADMIS, interzicerea ori restrângerea exercitării unor drepturi şi libertăţi cetăţeneşti, conform dispozițiilor din legislaţia în vigoare;
– acceptă efectuarea de verificări asupra activităţii şi comportamentului lor, precum şi verificările de securitate prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 585/2002 pentru aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, cu modificările şi completările ulterioare, pentru determinarea eventualelor elemente de incompatibilitate privind accesul la informaţii clasificate, respectiv acceptă faptul că vor fi înmatriculați doar candidații declarați ADMIS care obțin autorizația de acces la informații clasificate până la data de 30 septembrie 2022;
– în situaţia în care candidaţii au mai urmat o formă de pregătire similară, cu suportarea cheltuielilor de la bugetul de stat, în conformitate cu art. 142 din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, achită contravaloarea serviciilor de şcolarizare de care au beneficiat anterior cu finanţare de la bugetul de stat. Încasarea sumei reprezentând contravaloarea serviciilor de şcolarizare se realizează de către instituţia de învăţământ superior de stat care a asigurat şcolarizarea. Cu ocazia înmatriculării în cadrul Academiei Naţionale de Informaţii „Mihai Viteazul”, candidaţii vor prezenta dovada că au efectuat integral sau efectuează în rate plata serviciilor de şcolarizare.
Pentru a participa la concursul de admitere în instituţii de învăţământ superior ale M.Ap.N. şi instituţii de învăţământ postliceal ale M.Ap.N., candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii legale şi criterii specifice de recrutare:
– să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
– să cunoască limba română, scris şi vorbit;
– să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
– să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic (îndeplinirea condiției se constată de structurile de specialitate ale M.A.I, printr-o examinare medicală și evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu);
– să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau să îi împlinească în cursul anului în care participă la concursul de admitere;
– să aibă vârsta de până la 27 ani împliniți în anul 2022;
– să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat sau să prezinte adeverință care atestă că au susținut/ vor susține examenul de bacalaureat în sesiunea iunie – iulie 2022;
– să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist;
– să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
– să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
– să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
– să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
– să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară (verificarea îndeplinirii se realizează cu ocazia examinării medicale);
– să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9,00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului;
– să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ;
nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic odată declarați ADMIS.
Candidaţii care au fost declaraţi „admis” la concursul de admitere în instituţiile de învăţământ nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic.
În vederea participării la concursul de admitere, candidații susțin evaluarea psihologică și examinarea medicală, potrivit prevederilor legale în vigoare.
Pentru anumite specialități/specializări este necesară obținerea unor avize medicale și psihologice/psihotehnice suplimentare (ex.: aviație, marină, auto etc.).
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
CLUJ24 TV
VIDEO. Diana Șoșoacă (S.O.S. România): Alegerile prezidențiale, lovite de nulitate absolută. Au loc într-o stare de ilegalitate
Președintele Partidului S.O.S România, eurodeputatul Diana Iovanovici Șoșoacă, susține că alegerile prezidențiale care vor avea pe 24 noiembrie și 8 decembrie sunt lovite de nulitate absolută și vor avea loc într-o stare de ilegalitate.
Diana Șoșoacă a făcut această afirmație în cadrul podcastului Test de sinceritate de pe Cluj24 realizat de Vasile Măgrădean, unde a explicat că a constestat decizia CCR prin care i s-a interzis candidatura la Președinția României, iar ÎCCJ a dat o soluție care vine în favoarea sa.
”În primul rând, vorbiți cu candidatul la președinție, Diana Iovanovici Șoșoacă, pentru că onorata Curte Constituțională nu este o instanță de judecată și nu poate anula dreptul unui candidat care a îndeplinit toate formele legale, așa cum a constatat Biroul Electoral Central, pentru a candida. Nici nu poate anula cele peste 300.000 de semnături validate. Curtea Constituțională și-a depășit atribuțiile, chiar a săvârșit o serie de peste șapte infracțiuni.
Le-am depus plângere penală celor cinci judecători. Și evident că am acționat pe cale legală”, a spus Șoșoacă.
Potrivit acesteia, ÎCCJ a stabilit, joi, că decizia CCR este un act administrativ și a trimis contestația noastră la Curtea de Apel București pentru dreapta judecată.
Alte declarații ale Dianei Șoșoacă:
”Probabil că am venit în lumea asta și mai ales în politica românească să fac dreptate”.
”Eu voi intra în Senatul României și, matematic vorbind, pot deveni președintele Senatului. Dacă președintele are o problemă, moare sau se bolnăvește, nu-și mai poate exercita atribuțiile sau este suspendat, cum a fost cazul lui Băsescu, eu, ca președinte al Senatului, devin președinte al României pe perioada interimatului. Și atunci eludez hotărârea CCR”.
”Ne vom prezenta la vot. Vom desena un pătrățel în care vom scrie Diana Iovanovici Șoșoacă, președinte. Și vom pune ștampila în pătrățelul nostru, tăind celelalte persoane care sunt candidați.
Voturile anulate însă, într-un anumit procentaj, anulează alegerile prezidențiale”.
”Poporul își alege președintele, nu sistemul. Se duce și pune pe buletinul de vot și în cazul ăsta anulează alegerile, pentru că vor fi în ori de multe voturi anulate”.
Am vorbit cu cei din mafie
”Prima întrebare pe care mi-o adresează absolut toți românii este unde sunt bodyguarzii dumneavoastră? În viața mea n-am avut bodyguard. Dar unde-i SPP-ul?
Dar n-am avut. Păi și nu vă e frică? Păi de ce să fie frică?
Ce am eu aici? Îl am pe Dumnezeu. Nu cred că am făcut vreun rău cuiva ca să îmi facă mie rău să mă omoare sau ce să-mi facă.
Vorbesc și cu infractori. Am vorbit inclusiv cu cei din mafie. Am fost deschisă să-i ascult.
Pentru că și ei sunt cetățeni români. Nu știu dacă mă votează. Problema este că inclusiv cei din mafie consideră că nu li se respectă drepturile, dacă vă puteți închipui. Nu poți să eradichezi mafia dacă nu o cunoști”.
”Am ridicat problema distrugerii drogurilor care se confiscă. Pentru că eu știu din interior că drogurile acestea se vând. În mafia asta sunt implicați atât persoane din justiție, polițiști, jandarmi, oameni politici și o foarte mare parte din acești bani se duc între partidele politice care își plătesc oamenii, așa ajungi să dai și câte 2.000 lei unui om să te voteze”.
”Înainte să fiu candidat mi-au propus or să mă retrag și să negociem funcții pentru mine sau pentru partid. Am vorbit cu Ciolacu. Condiția era să nu mai vorbesc. Și să nu mai spun nimic. Și am spus cum vă închipuiți voi că eu o să mă retrag vreodată dintr-o cursă?”
”Dacă nu ajung președintele României voi fi propusă de S.O.S premierul României. Dar îți trebuie o mână de fier și nu-ți mai trebuie mănușă de catifea”.
EVENIMENT
Decizie istorică la Budapesta. România şi Bulgaria intră în Schengen TERESTRU de la 1 ianuarie 2025. Fără CONTROALE la frontiere
România și Bulgaria devin, intră în zona Schengen, inclusiv pe cale terestră, de la 1 ianuarie 2025, după 13 ani de negocieri.
”România și Bulgaria se pot alătura pe deplin spaţiului Schengen de liberă circulaţie din ianuarie 2025”, a declarat vineri ministrul de interne ungar, Sandor Pinter, potrivit Agerpres.
Decizie istorică la Budapesta. România şi Bulgaria intră în Schengen TERESTRU de la 1 ianuarie 2025
Decizia finală va fi luată la reuniunea miniştrilor de interne ai UE din 11 decembrie, dar Ursula von der Leyen, care a salutat decizia luată, vineri, la Budapesta, a precizat că va fi vorba de o simplă formalitate.
„România şi Bulgaria aparţin pe deplin spaţiului Schengen. Eliminarea controalelor la frontierele terestre interne este ultimul obstacol. Salut rezultatul pozitiv al discuţiilor informale de astăzi, la Budapesta. Urmează decizia oficială a @EUCouncil”, a transmis pe platforma X preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen.
Miniştrii afacerilor interne din România, Bulgaria, Ungaria şi Austria s-au reunit vineri, la Budapesta, pentru discuţii informale legate de data la care ar urma să aibă loc intrarea României şi Bulgariei în Schengen terestru.
EVENIMENT
FOTO. Dispozitiv de alertare în premieră europeană, dezvoltat la Cluj. Primește și transmite mesaje dacă nu este semnal GSM
Un prototip al dispozitivului de alertare AlertBox, dezvoltat la Cluj-Napoca de compania AROBS, se află în fază de testare, acesta făcând parte dintr-un proiect co-finanțat de Agenția Spațială Europeană (ESA) prin programul ARTES (Advanced Research in Telecommunications Systems).
Reprezentanții AROBS au explicat, vineri, că prototipul este un sistem inovativ conceput în România și creat pentru a oferi populației acces neîntrerupt la serviciile de tip RO-Alert si 112 pentru zonele în care nu funcționează serviciile de tip GSM, de telefonie mobile, și pentru zonele dens populate în cazul unor evenimente neprevăzute/catastrofe – inundații, cutremure, ce întrerup aceste servicii și/sau furnizarea de energie electrică.
Conectat la satelit
”Dacă nu mai ai current nu mai ai nici servicii de telefon și nu mai primești mesaje de tip Ro Alert, astfel că nu știi ce să faci într-o situație de urgență și nu mai poți să raportezi urgențele pe care le poți avea.
Echipamentul AlertBox este conectat prin satelit, la rețelele Iridium și Starlink, are sistem de baterii care permite o autonomie de o jumătate de zi, îți dă voie să primește exavt aceleași mesaje de tip Ro-Alert pe care le-ai primi pe telefon în caz că se întâmplă o calamitate.
De asemenea, sistemul permite transmiterea unor mesaje redefinite către 112 și 113 să raportezi evenimentele urgente”, a spus Cosmin Stanciu, manager al Aerospace Business Group, AROBS Engineering.
Acesta a explicat că dispozitivul AlertBox este conceput pentru a conecta două sisteme globale de constelație de sateliți (Starlink și Iridium) la sistemele naționale de intervenție în caz de urgență.
Cost sub 1000 de euro
”AlertBox este un dispozitiv robust, construit pentru a face față mediului exterior si șocurilor termice și fizice. Este proiectat pentru a fi accesibil publicului larg – în special pentru situațiile când cetățenii nu dețin dispozitive mobile costisitoare de ultimă generație ce permit conexiune direct la sisteme satelitare”, a precizat Stanciu.
Potrivit acestuia, AROBS trebuie să livreze prin proiect 5 prototipuri, primul fiind, deja, în fază de testare, iar pentru a deveni viabil, dispozitivul complet va trebui să aibă un preț de cost de sub 1000 de euro.
Sistem de masă
CEO AROBS, Voicu Oprean, a declarat la rândul că proiectul AlertBox a fost dezvoltat de AROBS în cadrul unei colaborări cu ESA, în valoare de 300.000 de euro, fiecare parte suportând jumătate din costuri.
”Am dezvoltat un produs extraordinar de alertare pentru situațiile în care sistemele GSM sau de electricitate nu mai funcționează. Ne dorim ca acest sistem să devină disponibil în masă, în România și în alte state europene, astfel încât să poată salva vieți în momentele critice.
Noi încercăm să dezvoltăm o relațiile cu instituțiile statului, cu ISU, cu DSU, care ar putea să folosească aceste dispositive. Ne gândim că ar fi nevoie la nivelul țării de sute sau mii de astfel de AlertBox-uri, în zone izolate, care nu au acces la GSM și care permite o alertare.
La nivelul județului Cluj există un interes din partea Primăriei Cluj-Napoca și Consiliului Județean pentru un astfel de dispozitiv”, a explicat Oprean.
AlertBox-ul are și un modem care este conectat de STS, fiind un dispozitiv care se poate configura și adapta conform cerințelor beneficiarului.
Versiune cu camere video
AROBS este partener al ESA încă din 2011 dezvoltând de atunci mai multe proiecte. Pentru AlertBox, ESA a organizat o licitație la nivel European câștigată de AROBS.
Echipa de proiect de la AROBS Engineering dorește să identifice surse de finanțare pentru a dezvolta versiunea 2.0 a prototipului, care ar urma să asigure conexiunea la sistemul european Galileo și ar include camere video și cu infraroșu. AlertBox 2.0 ar fi capabil, pe baza unui algoritm AI, să auto-detecteze situațiile de urgență – incendiii, inundații, cutrenure, exploozii, și să transmită mesajul de alertă.
Iarna începe să-și intre în drepturi și în jud. Cluj. A nins viscolit azi-noapte și șoferii au început să aibă probleme pe unele drumuri județene.
Este și cazul celui dintre Ciurila și Sălicea, pe care s-a circulat în condiții dificile, fapt pentru care administratorul drumului a fost amendat pentru că nu a efectuat deszăpezirea acestuia și nu a acționat cu material antiderapant.
Administratorul drumului dintre Ciurila și Sălicea, AMENDAT pentru necurățarea zăpezii
„În urma fenomenelor meteorologice recente din județul Cluj, caracterizate de ninsori abundente, traficul rutier pe sectorul de drum DJ107R, între localitățile Ciurila și Sălicea, s-a desfășurat în condiții dificile.
Polițiștii au efectuat verificări asupra stării de viabilitate a drumului, constatând că partea carosabilă era acoperită cu zăpadă, ceea ce a generat dificultăți pentru participanții la trafic.
Pentru a asigura desfășurarea în siguranță a circulației, polițiștii au intervenit pentru dirijarea traficului și au dispus măsuri operative pentru remedierea situației.
Totodată, în perioada 21-22 noiembrie a.c., polițiștii Secției 9 Poliție Rurală Turda au aplicat două sancțiuni contravenționale operatorului economic responsabil pentru întreținerea acestui tronson de drum, având în vedere obligațiile legale privind deszăpezirea”, a transmis IPJ Cluj.