Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Boc: Infrastructură de 230 milioane euro, la vot în Consiliul Local. Culoarul de nord și primele drumuri de legătură cu centura

Publicat


Proiecte de infrastructură de peste 230 milioane de euro ajung vineri, 13 iunie, pe masa consilierilor locali din Cluj-Napoca. Vor intra în dezbatere culoarul de nord și primele drumuri de legătură cu centura metropolitană, a anunțat primarul Emil Boc.

În primul rând, este vorba despre proiectul culoarului de mobilitate nord, din zona Gării până la Podul IRA, estimat la peste 1 miliard de lei (circa 200 de milioane de euro). În ședința de vineri, va fi supusă votului consilierilor locali aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

Proiectul, prezentat clujenilor încă din 2022, a stagnat până recent, fiind necesară corearea sa cu lucrările la trenul metropolitan, a explicat primarul Emil Boc.

„Până acum s-a lucrat la documentația necesară culoarului de nord, pentru că aici a fost o treabă foarte grea, corelată cu proiectul trenului metropolitan. A trebuit să avem multe întâlniri pentru a ne putea corela, astfel încât să putem veni acum în fața consiliului local cu aprobarea indicatorilor tehnico-economici. Culoarul de mobilitate nord e Podul Oașului-Răsăritului, străzile Răsăritului, Câmpul Pâinii, Podul IRA”, a declarat edilul, la Ziua Live.

Investiție de circa 1 miliard de lei

Potrivit primarului, investiția cuprinde circa 10 kilometri de drum, 12 kilometri de piste de biciclete, spații verzi, dar și reabilitarea a două poduri existente și realizare a trei poduri noi, a două parcări subterane, a 13 stații de transport în comun și a șase sensuri giratorii, ridicându-se la peste 1 miliard de lei, aproximativ 200 de milioane de euro. Investiția cuprinde însă și lucrări ce urmează să fie realizate de dezvoltatorii proiectelor imobiliare din această zonă.

„Trebuie precizat faptul că aici e de așteptat ca și dezvoltatorii proiectelor imobiliare care sunt în zona aceasta nu vor putea trece la faza de execuție dacă nu vor face ceea ce li s-a stabilit de către consiliul local ca parte din acest culoar. Mă bucur că am ajuns în faza de aprobare, pentru că, după asta, urmează practic pregătirea organizării licitației, să vedem cum planificăm fondurile, pentru că 200 de milioane de euro nu e o sumă de ici, de colo”, a mai arătat Emil Boc.

Potrivit edilului, durata de execuție este de 45 de luni, potrivit studiului de fezabilitate, din care 3 luni pentru achiziție, 12 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru execuție.

Primele drumuri de legătură la centura metropolitană

Mai mult, tot în ședința de vineri, 13 iunie, consilierii locali vor aproba primele trei drumuri de legătură pentru tronsonul 2 al centurii metropolitane, în valoare de circa 30 milioane de lei.

„Pe lângă acestea, mai avem tot în ședința de vineri, pe lângă aceste 200 de milioane de euro încă 30 de milioane de euro pentru primele trei drumuri de legătură în tronsonul 2 al centurii metropolitane. Centura metropolitană de 1,2 miliarde de euro, care sunt din bani europeni, bani naționali, rezolvă doar 85% din probleme. Mai sunt drumuri de legătură, cum este strada Edgar Quinet, care trebuie să fie făcute de către Primăria Cluj-Napoca pe raza municipiului nostru”, a mai arătat edilul.

Traseul drumurilor de legătură

Traseul celor trei drumuri de legătură ce vor fi amenajate se desprind din nodul 8 al centurii metropolitane și sunt următoarele:

  • Drumul 22 – urmează traseul Cernăuți–Basarabiei–Dimitrie Gusti, până la Aleea Bâlea (872 m).

  • Drumul 23 – merge pe străzile Bucovina și Huedinului până pe Mehedinți, pătrunzând în Mănăștur (697 m).

  • Drumul 24 – modernizează complet strada Edgar Quinet, pe aproape 1 km.

RADP va fi executantul lucrărilor

Lucrările urmează să fie realizate de Primăria Cluj-Napoca prin RADP, a mai arătat edilul.

„Aici le facem cu RAPD, nu trebuie licitație, pentru că noi avem posibilitatea pe drumuri din interior să le facem cu compania, cu societatea comercială pe care noi o avem în subordinea Consiliului Local, și anume RADP-ul, deci, practic, urmează partea de proiectare și se trece direct la lucru.

Ne sincronizăm cu ceea ce se întâmplă în momentul de față cu centura metropolitană, unde, începând cu data de 23 iunie, am dat ordinul de începere a proiectării. Proiectarea se face pe mai multe tronsoane, cel mai devreme, un tronson va fi gata în 5 luni de zile, și, în funcție de aceasta, se emite apoi autorizația de construcție și se poate trece la execuție”, a conchis Emil Boc.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate