ACTUALITATE
Înapoi pe STADION după 14 luni! Cum vor putea reveni în tribune FANII fotbalului
Federația Română de Fotbal a anunțat că a fost aprobat noul protocol medical pentru desfășurarea competițiilor! Fanii revin pe stadion, iar persoanele vaccinate nu vor mai fi testate.
Noul protocol medical a fost aprobat joi, prin decizie de Comitet de Urgență, și permite accesul spectatorilor în tribune până la o capacitate maximă de 25%, anunță FRF.
Accesul spectatorilor într-o proporție mai mare se face numai cu titlu excepțional, la evenimente pilot. Acesta trebuie să fie aprobat de Comitetul Național pentru Situații de Urgență, pe baza propunerii Ministerului Tineretului și Sportului și cu avizul Ministerului Sănătății.
Accesul pe stadion
La eveniment pot participa persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-COV-2, pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.
Persoanele care nu îndeplinesc această condiție, trebuie să prezinte un rezultat negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore.
Pentru procurarea tichetelor de acces este necesară dovada testului negativ sau a adeverinței de vaccinare cu a doua doză din care să reiasă că au trecut peste 10 zile de la rapel.
Stadioanele deschid toate porțile de acces
Toate porțile de acces în interiorul arenei sportive vor fi deschise. Organizatorii vor comunica spectatorilor orele recomandate pentru sosirea la eveniment, precum și poarta de acces recomandată, pentru a minimiza riscul de creare a aglomerației în aceste puncte.
De asemenea, vor exista marcaje care să ajute persoanele să păstreze distanța de siguranță de minimum 1,5 metri.
Accesul în incintă nu va fi permis persoanelor care prezintă febră, tuse, dureri în gât, dificultate în respirație. Persoanelor care prezintă unul sau mai multe dintre aceste simptome li se va recomanda să contacteze medicul de familie.
Control „vizual”
Controlul de securitate de la porți se va face doar vizual, spectatorii fiind rugați să colaboreze și să prezinte de bună voie obiectele pe care le dețin în buzunare și / sau genți.
Dacă este necesar, verificarea corporală va fi efectuată de stewarzi folosind măști de protecție, mănuși de unică folosință și se vor schimba / dezinfecta la fiecare control sau se va recurge la auto-verificare.
Accesul în arenă este permis doar cu genți mai mici sau egale cu o foaie de hârtie A4.
Nu se permite accesul cu mâncare sau băutură.
Așezarea în tribune
Organizatorul evenimentului sportiv are obligația de a marca în mod corespunzător spațiile unde spectatorii se pot așeza, astfel încât să se poată respecta o distanță minimă de 1,5 metri între oricare două persoane.
Purtarea măștii de protecție de către spectatori este obligatorie pe toată durata participării la evenimentul sportiv.
În tribune, pe fiecare rând, un scaun ocupat trebuie să fie urmat de 3 scaune libere. Spectatorii vor avea obligația de a nu părăsi locul alocat, în caz contrar fiind invitați să părăsească incinta.
În cazul evenimentelor pilot, organizate cu aprobarea Comitetului Național pentru Situații de Urgență, se poate depăși limita de 25% din capacitatea tribunelor.
Participanții la evenimentul pilot își vor da acordul privind procesarea datelor cu caracter personal, în vederea monitorizării evoluției stării lor clinice. Baza de date cu participanții la evenimentul pilot va fi transmisă către Direcția Județeană de Sănătate Publică sau Direcția de Sănătate Publică a Municipiului București, pentru a face verificările necesare.
Persoanele vaccinate nu mai au nevoie de teste Covid-19
Un alt pas important spre normalitate îl reprezintă faptul că persoanele implicate în organizarea meciurilor de fotbal vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei de vaccinare sunt exceptate de la obligația testării.
Sursa: FRF
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
EVENIMENT
TAXELE judiciare de timbru se vor putea plăti și în NUMERAR, la ghișeele deschise la instanțele de judecată
Începând din 21 februarie 2025, taxele judiciare de timbru se vor putea plăti și în numerar, la ghișeele deschise la instanțele de judecată.
Legea nr. 324/2024 pentru completarea art. 40 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 80/2013 privind taxele judiciare de timbru a fost publicată în Monitorul Oficial pe 23 decembrie, scrie Alba24.
TAXELE judiciare de timbru se vor putea plăti și în NUMERAR, la ghișeele deschise la instanțele de judecată
Potrivit acesteia, taxele judiciare de timbru vor putea fi încasate în numerar de la debitorul taxei la ghișeele deschise la sediile oricărei instanțe judecătorești. Taxele se transferă, până la sfârșitul următoarei zile lucrătoare, în contul distinct de venituri al bugetului local „Taxe judiciare de timbru și alte taxe de timbru”, al unității administrativ-teritoriale în care persoana fizică are domiciliul sau reședința ori, după caz, în care persoana juridică are sediul social.
Noile reglementări vor intra în vigoare la 60 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial, respectiv începând cu data de 21 februarie 2025.
„Costurile operațiunilor de transfer (…) sunt în sarcina debitorului taxei”
În prezent, taxele judiciare de timbru se plătesc de debitorul taxei, în numerar, prin virament bancar sau printr-un sistem electronic de plată la distanță/online, într-un cont distinct de venituri al bugetului local, „Taxe judiciare de timbru și alte taxe de timbru”, al unității administrativ-teritoriale în care persoana fizică are domiciliul sau reședința ori, după caz, în care persoana juridică are sediul social. Costurile operațiunilor de transfer, al sumelor datorate ca taxă judiciară de timbru sunt în sarcina debitorului taxei.
Dacă persoana care datorează taxa judiciară de timbru nu are nici domiciliul, nici reședința ori, după caz, sediul în România, taxa judiciară de timbru se plătește în contul bugetului local al unității administrativ-teritoriale în care se află sediul instanței la care se introduce acțiunea sau cererea.
În cazul în care plata a fost efectuată prin virament bancar, ordinul de plată semnat de debitor și vizat de instituția de credit, extrasul de cont emis de instituția de credit plătitoare sau orice alt document care atestă viramentul recunoscut de lege prezumă efectuarea plății, până la proba contrară.
Dacă viramentul bancar a fost efectuat prin ordin de plată electronic, documentul emis de bancă prin care se atestă viramentul prezumă efectuarea plății, până la proba contrară.
Dacă plata a fost efectuată printr-un sistem electronic de plată la distanță/online și confirmarea plății este transmisă de sistemul informatic direct debitorului sau/și instanței de judecată, aceasta prezumă efectuarea plății, până la proba contrară. În toate cazurile, debitorul trebuie să individualizeze dosarul sau cererea pentru care a fost făcută plata.
Noua lege a pensiilor vine cu o veste bună pentru o anumită categorie de pensionari, e vorba de cei care au studii superioare. Aceștia vor primi mai mulți bani.
Dacă până acum erau luate în considerare, ca vechime în muncă, doar diplomele de licență și doctorat, acum și studiile de masterat sunt puse în calcul.
Bani mai mulți pentru o anumită categorie de PENSIONARI
Acest lucru este valabil doar pentru cei care au reușit să finalizeze studiile în întregime, adică cei care pot prezenta diploma. Dacă doar au mers la cursuri, însă nu au susținut disertația, anii de studiu nu se consideră vechime.
Pensionarii care nu au depus toate documentele, de când a intrat în vigoare noua lege a pensiilor, pot merge să-și actualizeze situația în cazul în care au omis să adauge și diploma de masterat.
„În sistemul public de pensii sunt considerate perioade asimilate acele perioade în care asiguratul: a urmat cursurile de zi sau, după caz, cu frecvență ale învățământului universitar, organizat potrivit legii, pe durata normală a studiilor respective ori a unui ciclu de studii universitare, de formare inițială, cu condiția absolvirii acestora/acestuia cu diplomă, diplomă de licență, diplomă de master sau diploma de doctor, după caz”, se arată în articolul 14 din Legea Pensiilor.
Ce condiție trebuie să îndeplinească
Totuși, pentru ca acest lucru să fie valabil, există o condiție. Studiile sunt luate în calcul doar dacă, în perioadele respective, cei vizați nu s-au aflat în situația de a fi asigurați.
Așadar, pot primi bani în plus la pensie doar cei care nu au lucrat pe timpul facultății, adică cei care nu au fost asigurați în sistemul public de pensii. Este important acest aspect și trebuie verificat înainte de a actualiza situația.
În cazul românilor care au terminat cursuri la mai multe facultăți, ei pot alege o singură perioadă de studii pentru fiecare nivel, adică licență, masterat, doctorat, care să fie luată în considerare ca stagiu de cotizare.
„Asigurații care au absolvit mai multe instituții de învățământ superior sau, după caz, mai multe cicluri de studii universitare de același nivel (…) beneficiază de asimilarea, ca stagiu de cotizare, a unei singure perioade de studii de același nivel, la alegere.
Perioadele prevăzute (…) se valorifică numai în situația în care aceste perioade nu se suprapun cu stagii de cotizare realizate în condițiile prezentei legi”, mai scrie în noua lege.
EVENIMENT
Atenție, șoferi, la CONDIȚIILE de trafic! Informați-vă înainte de a porni în călătorie! Echipați-vă MAȘINA corespunzător
Șoferii sunt sfătuiți să se informeze cu privire la condițiile meteorologice și starea drumurilor de pe traseul care urmează a fi parcurs, precum și posibilitatea utilizării unor rute alternative înainte să plece la drum și să ia în calcul faptul că pot fi sectoare de drum închise sau aflate în iminență de înzăpezire din cauza viscolului sau altor fenomene meteorologice.
„Mașina trebuie să fie echipată cu anvelope de iarnă (acestea trebuie să fie inscripționate cu unul dintre simbolurile ,,M+S”, ,,M.S.”, ,,MS” sau ,,M&S”), în cazul deplasării pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei.
De asemenea, șoferii trebuie să verifice nivelul combustibilului/bateriei anterior călătoriei și, de asemenea, să verifice nivelul lichidului de parbriz, care să fie rezistent la îngheț. Trebuie îndepărtată complet zăpada/gheața de pe parbriz, oglinzi, faruri și plafon, înaintea deplasării pe drumurile publice și să se utilizeze, pe cât posibil, frâna de motor, în cazul în care partea carosabilă este alunecoasă.
Atenție, șoferi, la CONDIȚIILE de trafic! Informați-vă înainte de a porni în călătorie! Echipați-vă MAȘINA corespunzător
Un alt sfat este evitarea bruscării comenzilor autovehiculului și efectuarea oricărei manevre numai după o temeinică asigurare și adaptarea vitezei la condițiile de drum, cu precizarea că deplasarea trebuie să se realizeze cu o viteză care să nu depășească 30 km/h în localități sau 50 km/h în afara acestora, când partea carosabilă este acoperita cu polei, gheață, zăpadă sau mâzgă, piatră cubică umedă dar și când vizibilitatea este redusă sub 100 m, în condiții de ceață sau ninsoare abundente.
Este necesară păstrarea unei distanțe de siguranță față de vehiculul care circulă în față sau din sens opus, evitarea efectuării depășirilor în condiții de vizibilitate redusă și punerea în funcțiune a luminilor de avarie, în mod succesiv, în ordinea opririi, în cazul în care această manevră este impusă de blocarea circulației pe sensul de mers. Se vor pune în funcțiune luminile de semnalizare a avariilor și se va utiliza triunghiul reflectorizant în cazul în care autovehiculul rămâne imobilizat (pană, defecțiuni etc)”, atrage atenția IPJ.
EDUCATIE
De ce a preluat Daniel David funcția de ministru al Educației. Prorectorul Adrian Petrușel preia INTERIMATUL în fruntea UBB
Prof. Univ Dr. Daniel David, rectorul UBB Cluj, a transmis un mesaj cu privire la preluarea postului de ministru al educației.
„Dragi colegi,
Așa cum deja știți, am preluat portofoliul Ministerului Educației și Cercetării. Am făcut asta pentru a ajuta România euroatlantică să facă față unui demers bizar, izolaționist, antiștiință și cu elemente de pseudoreligie. Situația este atât de gravă, încât, dincolo de îndoieli și nemulțumiri, nimeni care poate contribui cu ceva nu poate refuza să ajute. Iar antidotul principal la acest demers împotriva României euroatlantice este reprezentat de educație și știință (cercetare).
De ce a preluat Daniel David funcția de ministru al Educației. Prorectorul Adrian Petrușel preia INTERIMATUL în fruntea UBB
În acest sens, situația și planurile mele sunt descrise inițial și succint aici.
De asemenea Programul de Guvernare, cu componenta de educație și cercetare (știință), se găsește aici.
În conformitate cu cerințele legii, m-am suspendat din poziția de rector al Universității noastre, iar, începând cu data de 30 decembrie 2024, la propunerea Consiliului de Administrație și cu condiția aprobării acesteia de Senatul UBB, interimatul va fi asigurat de prorectorul UBB pentru cercetare-dezvoltare-inovare și relația cu doctoratele, prof. univ. dr. Adrian Petrușel.
Am încredere că Universitatea noastră este o instituție deja bine așezată instituțional, care nu va fi afectată major de această situație, iar rectorul interimar este o personalitate academică (între primii 2% cei mai citați oameni de știință ai lumii în domeniu său de specialitate), cu multă experiență administrativă (ca fost decan pentru mai mult mandate și prorector), care va continua implementarea Programului „UBB Q-Optimum” (2024-2029): UBB – Universitate europeană de clasă mondială (world-class), demers început în luna martie 2024 de întreaga echipă a rectoratului și asumat de comunitatea noastră.
La încheierea mandatului de ministru – mai scurt sau mai lung – voi fi onorat să reiau poziția de rector în funcție al Universității noastre.
Vă urez în continuare Sărbători Fericite”, a transmis Daniel David.