Connect with us

ADMINISTRAȚIE

În Baciu și alte patru localități din Cluj se activează noi restricții COVID

Publicat


Potrivit Prefecturii Cluj, în următoarele unități administrativ-teritoriale: comuna Aiton (2.88), comuna Baciu (2.34), comuna Cășeiu (2.51), comuna Câțcău (2.18) și comuna Geaca (2.07) unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mare de 2/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, se dispun, începând cu data de 14.09.2021, pe o perioadă de 14 zile, următoarele măsuri:

a) în spațiile închise sau deschise, competițiile sportive se pot desfășura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei distanțe de minimum 1 metru între persoane. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR

pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 43 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

🔹b) organizarea şi desfăşurarea activităţii în cadrul cinematografelor, instituţiilor de spectacole şi/sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi cu purtarea măştii de protecţie;

🔹c) organizarea și desfășurarea spectacolelor  de tipul drive-in sunt permise numai dacă ocupanții unui autovehicul sunt membrii aceleiași familii sau reprezintă grupuri de până la 4 persoane. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2  și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS- CoV-2

nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2  nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății,  emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.;

Spectacole cu maxim 2500 de participanți

🔹d) organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 2.500 de spectatori și cu purtarea măștii de protecție. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare. Persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau

rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările  și completările ulterioare;

🔹e) se permit activitățile recreative și sportive desfășurate în aer liber, cu participarea a cel mult 30 de persoane care nu locuiesc împreună, stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, după caz, cu ministrul tineretului și sportului, ministrul  mediului, apelor și pădurilor sau ministrul agriculturii și dezvoltării rurale.

🔹f) se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) cu un număr de participanți de maximum 150 de persoane în exterior sau de maximum 100 de persoane în interior, cu respectarea normelor de protecție sanitară. La stabilirea numărului de persoane în exterior și/sau în interior nu sunt luate în calcul persoanele care au vârsta mai mică de 16 ani;

Maxim 300 de participanți la nuntă

🔹g) se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri) cu un număr de participanți de maximum 300 de persoane în interior și cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

🔹h) se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri) până la capacitatea maximă a spațiului în exterior, în localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ

certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore sau se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;

🔹i) se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spațiului în interior, în localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

🔹j) se permite organizarea de evenimente private aferente meselor festive, cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spațiului în exterior sau în interior, în localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

Conferințe cu maxim 150 de persoane

🔹k) se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, cu un număr de participanți de maximum 150 de persoane în interior și de maximum 200 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății;

🔹l) se permite organizarea de conferințe cu un număr de participanți de maximum 150 de persoane în interior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății;

🔹m) se permite, în condițiile Legii nr. 60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice, republicată, organizarea de mitinguri și demonstrații cu un număr de maximum 100 de persoane cu respectarea anumitor măsuri;

Orar special

🔹 n) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice, de tipul restaurantelor şi cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum şi la terase este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 05:00-02:00;

🔹 o) activitatea restaurantelor şi a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unităţi de cazare, precum şi la terasele acestora este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 05:00-02:00;

🔹p) măsurile prevăzute la lit.n) și lit.o) se aplică şi operatorilor economici care desfăşoară activităţi în spaţiile publice închise care au un acoperiş, plafon sau tavan şi care sunt delimitate de cel puţin 2 pereţi, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

🔹q) în situaţia în care activitatea operatorilor economici prevăzuţi la lit.n) și lit.o) este restricţionată sau închisă se permit prepararea hranei şi comercializarea produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice care nu se consumă în spaţiile respective;

🔹r) operatorii economici prevăzuţi la lit.n) și lit.o) vor respecta obligaţiile stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii şi al ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;

🔹s) prepararea, comercializarea şi consumul produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice sunt permise în spaţiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepţia celor prevăzute la lit. p), cu respectarea măsurilor de protecţie sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătăţii, al ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;

🔹t) activitatea în baruri, cluburi și discoteci este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 05:00-02:00 dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

Săli de fitness și jocuri de noroc

🔹u) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activitatea în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 7 mp pentru fiecare persoană;

🔹v) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activitatea în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARSCoV2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

🔹w) activitatea cu publicul a operatorilor economici licenţiaţi în domeniul jocurilor de noroc este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului; operatorii economici care desfăşoară activităţi de jocuri de noroc au obligaţia să respecte orarul de lucru cu publicul şi restricţiile stabilite prin hotărâre a Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, la propunerea Grupului de suport tehnico-ştiinţific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României;

🔹 x) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de administrare a piscinelor interioare este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului;

🔹y) activitatea operatorilor economici care administrează săli de jocuri este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 05:00-02:00 dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

CLUJ24 TV

VIDEO. Podcast Cluj24 Test de sinceritate. Ioan Oleleu (PSD Cluj): Am lansat proiectul ”Dezvoltăm Comunități Locale”

Publicat

Oleleu

Candidatul PSD la Consiliul Județean Cluj, Ioan Oleleu, a declarat la podcastul Test de sinceritate de la Cluj24 realizat de jurnalistul Vasile Măgrădean că social-democrații au lansat încă în prima zi de campanie electorală un proiect la care s-a lucrat cu specialiști din domeniul agricol și care se numește ”Dezvoltăm Comunități Locale”. 

Ioan Oleleu, care este și vicepreședinte al ANSVSA, a afirmat că acesta se adresează sectorului agroalimentar din satul românesc, care nu este dezvoltat așa cum s-ar dori.

Acesta a precizat că va pregăti și un proiect concret pentru Consiliul Județean Cluj care prevede reorganizarea Centrului Agro-Transilvania din Dezmir, pe care îl consideră ”un eșec”.

CMF: 21240002

Citește mai departe

Clujul de altădată

Clujul care a fost. Ziarul Universul, 6 ianuarie 1940: Construirea unei băi populare la Cluj

Publicat

băi comunale

Clujul de astăzi nu are încă un Aquapark modern, aşa cum ar trebui să aibă un oraş de talia municipiului nostru reşedinţă de judeţ, mare centru universitar, tehnologic şi financiar. Tentative de realizare au fost multe, de-a lungul vremii, fără sorţi de izbândă, din păcate, până acum. Astăzi, în sfârşit avem un proiect gata, care încă se află pe circuitul de primire a avizelor instituţiilor abilitate şi nu ştim deocamdată peste cât timp vom putea face o baie şi, de ce nu, un facebook live – pentru că suntem în era tehnologiei, din noul Aquapark al Clujului.

Răsfoind în presa interbelică şi fiind cu Aquapark-ul viitorului în minte, am dat peste un articol despre Cluj, cu o tematică oarecum asemănătoare, publicat de ziarul Universul într-o sâmbătă, 6 ianuarie 1940, cu titlul „Construirea unei băi populare la Cluj”.

Medici eminenți

Articolul începe abrupt, suntem anunţaţi că: „Eforia sanitară a municipiului Cluj a ţinut Marţi după masă o importantă şedinţă sub preşedinţia d-lui primar dr. Sebastian Bornemisa”. (n.red. – eforie = nume dat unor instituţiii administrative de utilitate publică sau social-culturală din trecut; consiliul de conducere al acestor instituţii)

„La această şedinţă, în cadrul căreia s’au discutat diferite probleme de igienă au participat d-nii dr. Petre Vlad, dr. Ştefan Hossu, dr. Dominic Stanca şi d-na Ghidionescu.

S’a hotărit construirea unei băi populare pe terenul spitalului Epidemic din strada Cernăuţi”, se mai arată în articol, preluat cu sprijinul bibliotecii digitale Arcanum, pasaj în care vedem numele unor medici cunoscuţi ai acelor vremuri.

Ce avea baia populară

Pentru cei curioşi, vă arătăm şi cum a fost compartimentată baia populară a Clujului interbelic: „Această baie populară, care va avea, în afară de instalaţii de aburi şi duşuri, 16 cabine cu vană, va fi construită după planuriile aprobate de ministerul sănătăţii în cursul anului curent şi va fi inaugurată în vara anului 1940.”

Putem observa termenul scurt de realizare a obiectivului şi nu facem nicio comparaţie cu anii buni de când aşteptăm Aquapark-ul Clujului, care, să fim corecţi, este o lucrare mult mai complexă decât o baie populară.

Mircea Tătar

 

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. UPDATE. Accident GRAV la Sânicoară. Mai multe persoane rănite. Una a fost resuscitată de medici

Publicat

De

Accident grav la Sânnicoară

Un accident de circulație, în care au fost implicate un autocamion și două autoturisme, a avut loc în urmă cu puțin timp la Sânicoară, în comuna Apahida.

Doi bărbați sunt încarcerați și grav răniți.

Accident GRAV la Sânicoară. Două persoane rănite

Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca și Punctul de Lucru Jucu sunt cei care intervin în aceste momente accidentul petrecut pe strada Principală din localitatea Sânicoară.

La fața locului s-au deplasat două autospeciale cu modul de descarcerare și două echipaje SMURD, unde au găsit un autocamion și două autoturisme avariate.

Doi bărbați încarcerați

Într-unul dintre autoturisme se aflau două persoane încarcerate.

Se acționează pentru asigurarea accesului salvatorilor la victimele din autoturism, cât și pentru extragerea în siguranță a acestora.

 

Conform primelor informații, este vorba despre un doi bărbați, în vârstă de aproximativ 40 de ani, care prezintă mai multe traumatisme.

Traficul, în jurul orei 18.30 este blocat total.

UPDATE 1

Pompierii au descarcerat cele două victime din autoturismul avariat. Întrucât condiția medicală a unuia dintre bărbați este gravă, echipajele au operat o extragere de urgență.

Imediat, bărbatul a fost intubat, dar a intrat în stop cardio-respirator, astfel că în aceste momente se aplică manevre de resuscitare.

Cealaltă victimă extrasă este conștientă, cooperantă.

Alte două persoane primesc îngrijiri medicale.

UPDATE 2

Doi bărbați, de aproximativ 40 de ani, vor fi transportați la spital. În cazul bărbatului aflat în stop cardio-respirator s-au continuat la fața locului manevrele de resuscitare.

Din fericire, bărbatul a răspuns manevrelor de resuscitare și va fi transportat la spital.

UPDATE 3

Potrivit IPJ Cluj, din cercetările preliminare s-a constatat că, la momentul pătrunderii unui autoturism condus de un bărbat de 37 de ani pe DN1C, dinspre strada Tirajului, a avut loc o coliziune cu autoutilitara condusă din direcția Apahida spre Cluj-Napoca, de un bărbat de 61 de ani.

Ulterior, autoturismul a fost proiectat într-un alt autoturism, aflat în coloană, în direcția localității Apahida.

Testările conducătorilor auto cu aparatul etilotest au indicat rezultate negative.

Conducătorul autoturismului, bărbatul de 37 de ani și cei doi pasageri din mașina acestuia au fost transportați la unitatea medicală.

Traficul a fost reluat.

Foto: ISU Cluj

Video: Facebook/ INFO TRAFIC jud. Cluj

Citește mai departe

EVENIMENT

Ce soluții pentru problema locuirii propune Aurelia Cristea (PSD)? „Digitalizare și transparentizare «la sânge»!”

Publicat

De

Aurelia Cristea, candidata PSD la funcția de primar al Clujului, își propune „să trimită în istorie” prețurile mari la apartamente și chirii. Cum? Prin digitalizare, construirea de locuințe publice și crearea unui centru integrat de urbanism.

Candidatul Partidului Social Democrat (PSD) la Primăria Cluj-Napoca, Aurelia Cristea, a prezentat într-o conferință de presă o serie de măsuri menite să rezolve problema locuirii din municipiu.

„În momentul acesta, tinerii noștri au o problemă în a-și achiziționa o locuință în municipiul Cluj-Napoca. Nu e vorba doar de tineri, e vorba de toate persoanele care au venituri medii sau chiar peste medie.

Am ajuns subiect de glume pe social media despre cât de mari sunt prețurile la Cluj, absolut nejustificat. Astăzi, discutăm despre niște soluții pe care PSD, prin candidatura noastră la Municipiul Cluj-Napoca, ni le asumăm, în ceea ce înseamnă locuirea”, a declarat candidata PSD la funcția de primar al Clujului.

Trei soluții pentru problema locuirii din Cluj-Napoca

Aurelia Cristea a subliniat necesitatea unor schimbări majore în politica de urbanism și dezvoltare a orașului, cu scopul de a face locuințele mai accesibile pentru toți cetățenii.

Aurelia Cristea a identificat trei soluții principale care să răspundă nevoilor urgente ale locuitorilor din Cluj-Napoca:

  • Crearea unui centru integrat de urbanism pentru eliberarea tuturor avizelor și autorizațiilor de construire;
  • Digitalizare și transparentizare;
  • O actualizare realistă a planului urbanistic general (PUG).

Centru integrat de urbanism

În primul rând, Aurelia Cristea propune înființarea unui birou unic pentru eliberarea tuturor avizelor și autorizațiilor de construire. Acest centru va reuni toate companiile de utilități și instituțiile relevante, simplificând și accelerând procesul birocratic.

„Primul lucru este să facem un centru integrat de urbanism, un birou unic, prin care se eliberează toate avizele și autorizațiile de construire. Aici, vor conlucra furnizorii de apă, canal, gaz, curent, telecomunicații, ISU, poliție, chiar și DSP-ul acolo unde este cazul. Acest birou unic va scurta toate deplasările și termenele care în prezent afectează toată piața imobiliară”, a afirmat Cristea.

Digitalizare și transparență totală

Candidata PSD susține digitalizarea completă a procesului de autorizare, asigurând transparență și respectarea tuturor termenelor.

„Cea de-a doua soluție este digitalizarea și transparentizarea «la sânge». Suntem în orașul de cinci stele, orașul smart, atât de mult clamat de actuala administrație, în care nu avem acest proces digitalizat și care să asigure o transparență clară a modului în care se operează pe parcursul procesului de autorizare”, a mai arătat Aurelia Cristea.

Actualizare realistă a planului urbanistic general (PUG)

De asemenea, Cristea propune o actualizare realistă a PUG-ului, care să includă o viziune clară și o strategie de dezvoltare urbană pentru următorii 10-20 de ani.

„Cea de-a treia chestiune extrem de importantă este actualizarea realistă a planului urbanistic general, cu o viziune clară și o strategie de dezvoltare urbană a municipiului Cluj-Napoca și a zonei metropolitane. Planul urbanistic general trebuie să ofere predictibilitate și claritate în ceea ce privește modul în care se dezvoltă orașul în viitorii 10-20 de ani”, a mai arătat candidata PSD.

Program de locuire accesibilă

Aurelia Cristea propune și un program de locuințe publice destinat tinerilor, persoanelor care lucrează în servicii publice esențiale și grupurilor vulnerabile.

Acest program ar putea include parteneriate public-private sau utilizarea fondurilor necheltuite din PNRR, propunere susținută și de socialiștii europeni.

„Este foarte important să avem un program de locuințe publice, investiții în locuințe. La nivelul Uniunii Europene, în Comitetul Regiunilor, există o discuție extrem de intensă pe adoptarea unui Plan Marshall pe construirea de locuințe publice, astfel încât să răspundem acestor nevoi. Practic, ar urma ca acestea să fie finanțate prin fondurile necheltuite din PNRR, undeva până la 10%, asta au propus socialiștii europeni, dar în același timp, sunt și fonduri necheltuite de la nivel local și național. Putem încuraja și parteneriatul public-privat”, a conchis aceasta.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax