Connect with us

ADMINISTRAȚIE

În Baciu și alte patru localități din Cluj se activează noi restricții COVID

Publicat


Potrivit Prefecturii Cluj, în următoarele unități administrativ-teritoriale: comuna Aiton (2.88), comuna Baciu (2.34), comuna Cășeiu (2.51), comuna Câțcău (2.18) și comuna Geaca (2.07) unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mare de 2/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, se dispun, începând cu data de 14.09.2021, pe o perioadă de 14 zile, următoarele măsuri:

a) în spațiile închise sau deschise, competițiile sportive se pot desfășura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei distanțe de minimum 1 metru între persoane. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR

pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 43 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

🔹b) organizarea şi desfăşurarea activităţii în cadrul cinematografelor, instituţiilor de spectacole şi/sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi cu purtarea măştii de protecţie;

🔹c) organizarea și desfășurarea spectacolelor  de tipul drive-in sunt permise numai dacă ocupanții unui autovehicul sunt membrii aceleiași familii sau reprezintă grupuri de până la 4 persoane. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2  și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS- CoV-2

nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2  nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății,  emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.;

Spectacole cu maxim 2500 de participanți

🔹d) organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 2.500 de spectatori și cu purtarea măștii de protecție. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare. Persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau

rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările  și completările ulterioare;

🔹e) se permit activitățile recreative și sportive desfășurate în aer liber, cu participarea a cel mult 30 de persoane care nu locuiesc împreună, stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, după caz, cu ministrul tineretului și sportului, ministrul  mediului, apelor și pădurilor sau ministrul agriculturii și dezvoltării rurale.

🔹f) se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) cu un număr de participanți de maximum 150 de persoane în exterior sau de maximum 100 de persoane în interior, cu respectarea normelor de protecție sanitară. La stabilirea numărului de persoane în exterior și/sau în interior nu sunt luate în calcul persoanele care au vârsta mai mică de 16 ani;

Maxim 300 de participanți la nuntă

🔹g) se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri) cu un număr de participanți de maximum 300 de persoane în interior și cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

🔹h) se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri) până la capacitatea maximă a spațiului în exterior, în localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ

certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore sau se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;

🔹i) se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spațiului în interior, în localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

🔹j) se permite organizarea de evenimente private aferente meselor festive, cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spațiului în exterior sau în interior, în localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

Conferințe cu maxim 150 de persoane

🔹k) se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, cu un număr de participanți de maximum 150 de persoane în interior și de maximum 200 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății;

🔹l) se permite organizarea de conferințe cu un număr de participanți de maximum 150 de persoane în interior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății;

🔹m) se permite, în condițiile Legii nr. 60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice, republicată, organizarea de mitinguri și demonstrații cu un număr de maximum 100 de persoane cu respectarea anumitor măsuri;

Orar special

🔹 n) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice, de tipul restaurantelor şi cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum şi la terase este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 05:00-02:00;

🔹 o) activitatea restaurantelor şi a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unităţi de cazare, precum şi la terasele acestora este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 05:00-02:00;

🔹p) măsurile prevăzute la lit.n) și lit.o) se aplică şi operatorilor economici care desfăşoară activităţi în spaţiile publice închise care au un acoperiş, plafon sau tavan şi care sunt delimitate de cel puţin 2 pereţi, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

🔹q) în situaţia în care activitatea operatorilor economici prevăzuţi la lit.n) și lit.o) este restricţionată sau închisă se permit prepararea hranei şi comercializarea produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice care nu se consumă în spaţiile respective;

🔹r) operatorii economici prevăzuţi la lit.n) și lit.o) vor respecta obligaţiile stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii şi al ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;

🔹s) prepararea, comercializarea şi consumul produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice sunt permise în spaţiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepţia celor prevăzute la lit. p), cu respectarea măsurilor de protecţie sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătăţii, al ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;

🔹t) activitatea în baruri, cluburi și discoteci este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 05:00-02:00 dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

Săli de fitness și jocuri de noroc

🔹u) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activitatea în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 7 mp pentru fiecare persoană;

🔹v) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activitatea în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARSCoV2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

🔹w) activitatea cu publicul a operatorilor economici licenţiaţi în domeniul jocurilor de noroc este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului; operatorii economici care desfăşoară activităţi de jocuri de noroc au obligaţia să respecte orarul de lucru cu publicul şi restricţiile stabilite prin hotărâre a Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, la propunerea Grupului de suport tehnico-ştiinţific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României;

🔹 x) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de administrare a piscinelor interioare este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului;

🔹y) activitatea operatorilor economici care administrează săli de jocuri este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 05:00-02:00 dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

FOTO. Livrator lovit de mașină în sensul giratoriu din Mărăști, Cluj-Napoca

Publicat

Un livrator aflat pe bicicletă a fost lovit de o mașină în zona OMV Mărăști. Acesta se adaugă unei serii de evenimente similare petrecute recent în județul Cluj.

Un livrator pe bicicletă a fost lovit de o mașină în zona OMV Mărăști, potrivit unui martor. Circulația nu a fost afectată.

Acesta nu este un caz izolat. În ultima perioadă, mai mulți livratori au fost implicați în accidente rutiere, fapt ce a determinat autoritățile locale să lanseze o campanie de informare privind regulile de circulație și siguranța bicicliștilor.

Totodată, s-au intensificat controalele și sancțiunile pentru firmele de livrări care nu dotează bicicletele corespunzător cu echipamente de siguranță, precum lumini, veste reflectorizante și sisteme de frânare eficiente.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

OMV Petrom va amenaja spații de servicii pe Autostrada Transilvania, la Turda și Biharia

Publicat

Compania OMV Petrom Marketing a fost desemnată câștigătoarea licitației pentru concesionarea unor spații de servicii și parcări situate pe Autostrada Transilvania. Contractele au fost atribuite pentru perioade cuprinse între 23 și 32 de ani, a anunțat directorul CNAIR, Cristian Pistol.

Pe tronsonul Câmpia Turzii – Gilău, noile spații de servicii vor fi amplasate în zona nodului rutier Turda, pe ambele sensuri de mers. Acestea vor oferi șoferilor parcări, toalete publice cu dușuri, stații de alimentare cu carburant, spații comerciale, snack bar-uri și stații de încărcare pentru vehicule electrice.

De asemenea, pe tronsonul Gilău – Borș, în zona localității Biharia, va fi amenajată o parcare securizată, destinată în special transportatorilor de marfă.

„Compania OMV PETROM MARKETING a fost desemnată câștigătoarea licitației pentru contractele de concesionare a unor spații de servicii și parcări situate pe A3 și DEX Craiova-Pitești. (…)

Pe secțiunea de autostradă Câmpia Turzii – Gilău (A3), spațiile (stânga/dreapta), în zona Nodului rutier Turda, iar pe secțiunea de autostradă Gilău -Borș (A3), spațiile (stânga/dreapta) sunt amplasate în zona localității Biharia.

Principalele dotări pe care le vor oferi aceste spații concesionate sunt:

  • Parcări,
  • Toalete publice (inclusiv dușuri),
  • Stații pentru distribuția carburanților,
  • Spații comerciale,
  • Snack bar,
  • Stație reîncărcare vehicule electrice ușoare și grele.

Pe secțiunea Gilău -Borș a A3 va fi amenajată și o parcare securizată, în zona localității Biharia (partea stângă)”, a anunțat Cristian Pistol, directorul CNAIR.

În total, 12 spații de servicii au fost concesionate în cadrul acestui proiect, fiind poziționate pe A3 București – Ploiești, A3 Câmpia Turzii – Gilău, A3 Gilău – Borș și pe DEx12 Craiova – Pitești (Slatina).

Citește mai departe

EVENIMENT

Coaliție la Cluj-Napoca pentru combaterea cancerului. Ovidiu Cîmpean: Suntem printre țările UE cu cea mai ridicată incidență

Publicat

Deputatul PNL Ovidiu Cîmpean trage un semnal de alarmă privind incidența mare a cancerului de col uterin în România, în ciuda faptului că boala este prevenibilă. La Cluj-Napoca, acesta susține formarea unei coaliții pentru combaterea cancerului, reunind specialiști din sănătate, universități și autorități locale.

România continuă să fie una dintre țările europene cu cea mai ridicată incidență și mortalitate cauzată de cancerul de col uterin, potrivit Profilului de Țară privind Cancerul 2025, un studiu realizat de OECD și Comisia Europeană.

„Cancerul de col uterin rămâne o problemă majoră de sănătate publică”

Deputatul PNL de Cluj, Ovidiu Cîmpean, a subliniat necesitatea unor măsuri urgente pentru combaterea acestei probleme de sănătate publică.

„În România, cancerul de col uterin rămâne o problemă majoră de sănătate publică. Suntem printre țările europene cu cea mai ridicată incidență și mortalitate cauzată de această boală, în ciuda faptului că este unul dintre cele mai prevenibile tipuri de cancer. Testarea regulată și vaccinarea împotriva HPV pot reduce semnificativ numărul de îmbolnăviri și decese”, a declarat deputatul liberal.

Coaliție la Cluj-Napoca pentru combaterea cancerului

Astfel, printre măsurile susținute de deputat pentru un viitor mai sănătos se numără:

  • Extinderea gratuității pentru testarea și vaccinarea anti-HPV de la 18 la 26 de ani, pentru a crește accesul femeilor tinere la prevenție (în prezent gratuitatea este doar pentru categoria de vârstă 11 – 18 ani).
  • Formarea unei coaliții la Cluj-Napoca pentru lupta împotriva cancerului, reunind unități de sănătate publică, universități, autorități locale și societatea civilă.
  • Campanii de conștientizare și accesibilitate la testare pentru ca fiecare femeie să aibă șansa unei prevenții eficiente.

Date alarmante privind impactul economic al cancerului în România

În cadrul evenimentului, au fost prezentate și date alarmante privind impactul economic al cancerului în România: pierderea anuală de productivitate a pacienților și îngrijitorilor lor este estimată la 3% din PIB.

„Cancerul de col uterin se află pe locul al treilea în rândul celor mai frecvente tipuri de cancer din România după cancerul de sân și cancerul colorectal, ceea ce diferă de tiparul din UE. Cancerul de col uterin are o rată de incidență de aproape trei ori mai mare în România în comparație cu UE, fapt ce subliniază importanța vaccinării împotriva papiloma virusului uman (HPV), conform Profilului de țară privind cancerul 2025. Pierderea cumulativă de productivitate a bolnavilor de cancer și a celor ce ii îngrijesc a fost estimată că ajunge la o valoare anuală de 3% din PIB-ul României.

O femeie din România are un risc de 2,5 ori mai mare de-a lungul vieții de a fi diagnosticată cu cancer de col uterin și un risc cumulat de 3,2 ori mai mare de a muri din cauza acestuia, comparativ cu media femeilor din Uniunea Europeană”, a mai arătat Ovidiu Cîmpean.

„Lupta împotriva cancerului trebuie să devină o prioritate reală!”

Potrivit studiului OECD, dacă România ar implementa măsuri eficiente de prevenție și tratament, 1 din 3 decese premature prin cancer ar putea fi prevenite, iar speranța de viață a populației ar crește cu opt luni.

„Pentru a răspunde acestor provocări, România trebuie să îmbunătățească accesul la prevenție, screening, diagnosticare și la tratamente adecvate pentru cancer. Conform OECD, prin implementarea de măsuri consistente ar putea fi prevenite 1 din 3 decese premature prin cancer, iar speranța de viață medie a populației ar crește cu 8 luni.

Lupta împotriva cancerului trebuie să devină o prioritate reală! Voi continua să susțin politici publice care salvează vieți și oferă șanse reale la prevenție și tratament”, a mai arătat parlamentarul clujean.

Evenimentul a fost organizat cu sprijinul Departamentului de Sănătate Publică al Universității Babeș-Bolyai, alături de specialiști precum Prof. Dr. Patriciu Achimaș-Cadariu (Institutul Oncologic Cluj-Napoca), Conf. Univ. Dr. Marius Ungurean (UBB) și Livia Stan (MSD România).

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. S-a deschis punctul de lucru pentru permise și înmatriculări auto de la Dej. Programul de lucru

Publicat

Serviciile de înmatriculare a vehiculelor și de eliberare a permiselor de conducere, mai aproape de locuitorii din Dej. Vineri a fost inaugurat sediului secundar Dej al Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor Cluj.

Astăzi, în prezența oficialităților județene și locale, a avut loc inaugurarea Sediului secundar Dej al Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor Cluj.

Deschiderea acestui sediu de pe strada Ștefan Cicio Pop, nr. 10, din municipiul Dej, reprezintă un pas important în facilitarea accesului cetățenilor din zonă la serviciile de înmatriculare a vehiculelor și de eliberare a permiselor de conducere, fără a mai fi necesară deplasarea la Cluj-Napoca.

„Ne dorim să aducem serviciile publice cât mai aproape de cetățeni, să simplificăm procedurile și să reducem timpul de așteptare. Deschiderea acestui sediu secundar este un pas concret în această direcție”, a declarat Irina Munteanu, prefectul județului Cluj.

Circa 80.000 de beneficiari

La evenimentul inaugural au fost prezenți prefectul Irina Munteanu, senatorul Mircea Abrudean, primarul municipiului Dej, Costan Morar, subprefectul Maria Buzás-Fekete și Comisarul-Șef Carmen Dan, Șeful Serviciul SPRCPIV Cluj.

„Peste 80.000 de persoane, din Dej, Gherla și din peste 20 de comune, nu vor mai fi nevoite să meargă la Cluj pentru a-și ridica permisul sau pentru a-și înmatricula un autovehicul. Vorbim de un proiect pe care l-am demarat în perioada când am ocupat funcția de prefect de Cluj. Descentralizarea serviciilor publice, indiferent de domeniu de activitate, este un pas înainte pentru servicii locale mai eficiente și echitabile, ceea ce cu toții ne dorim”, a declarat senatorul Mircea Abrudean.

Programul de lucru

Programul de lucru al serviciului este următorul:

Înmatriculări vehicule:

  • Luni și miercuri, între orele 9:30 – 14:30.

Preschimbări permise românești:

  • Miercuri, între orele 9:00 – 14:30.

Pentru a beneficia de serviciile oferite, cetățenii sunt rugați să efectueze programările online prin portalul MAI.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate