Connect with us

ADMINISTRAȚIE

În Baciu și alte patru localități din Cluj se activează noi restricții COVID

Publicat


Potrivit Prefecturii Cluj, în următoarele unități administrativ-teritoriale: comuna Aiton (2.88), comuna Baciu (2.34), comuna Cășeiu (2.51), comuna Câțcău (2.18) și comuna Geaca (2.07) unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mare de 2/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, se dispun, începând cu data de 14.09.2021, pe o perioadă de 14 zile, următoarele măsuri:

a) în spațiile închise sau deschise, competițiile sportive se pot desfășura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei distanțe de minimum 1 metru între persoane. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR

pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 43 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

🔹b) organizarea şi desfăşurarea activităţii în cadrul cinematografelor, instituţiilor de spectacole şi/sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi cu purtarea măştii de protecţie;

🔹c) organizarea și desfășurarea spectacolelor  de tipul drive-in sunt permise numai dacă ocupanții unui autovehicul sunt membrii aceleiași familii sau reprezintă grupuri de până la 4 persoane. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2  și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS- CoV-2

nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2  nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății,  emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.;

Spectacole cu maxim 2500 de participanți

🔹d) organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 2.500 de spectatori și cu purtarea măștii de protecție. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare. Persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau

rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările  și completările ulterioare;

🔹e) se permit activitățile recreative și sportive desfășurate în aer liber, cu participarea a cel mult 30 de persoane care nu locuiesc împreună, stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, după caz, cu ministrul tineretului și sportului, ministrul  mediului, apelor și pădurilor sau ministrul agriculturii și dezvoltării rurale.

🔹f) se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) cu un număr de participanți de maximum 150 de persoane în exterior sau de maximum 100 de persoane în interior, cu respectarea normelor de protecție sanitară. La stabilirea numărului de persoane în exterior și/sau în interior nu sunt luate în calcul persoanele care au vârsta mai mică de 16 ani;

Maxim 300 de participanți la nuntă

🔹g) se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri) cu un număr de participanți de maximum 300 de persoane în interior și cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

🔹h) se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri) până la capacitatea maximă a spațiului în exterior, în localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ

certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore sau se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;

🔹i) se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spațiului în interior, în localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

🔹j) se permite organizarea de evenimente private aferente meselor festive, cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spațiului în exterior sau în interior, în localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

Conferințe cu maxim 150 de persoane

🔹k) se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, cu un număr de participanți de maximum 150 de persoane în interior și de maximum 200 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății;

🔹l) se permite organizarea de conferințe cu un număr de participanți de maximum 150 de persoane în interior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății;

🔹m) se permite, în condițiile Legii nr. 60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice, republicată, organizarea de mitinguri și demonstrații cu un număr de maximum 100 de persoane cu respectarea anumitor măsuri;

Orar special

🔹 n) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice, de tipul restaurantelor şi cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum şi la terase este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 05:00-02:00;

🔹 o) activitatea restaurantelor şi a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unităţi de cazare, precum şi la terasele acestora este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 05:00-02:00;

🔹p) măsurile prevăzute la lit.n) și lit.o) se aplică şi operatorilor economici care desfăşoară activităţi în spaţiile publice închise care au un acoperiş, plafon sau tavan şi care sunt delimitate de cel puţin 2 pereţi, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

🔹q) în situaţia în care activitatea operatorilor economici prevăzuţi la lit.n) și lit.o) este restricţionată sau închisă se permit prepararea hranei şi comercializarea produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice care nu se consumă în spaţiile respective;

🔹r) operatorii economici prevăzuţi la lit.n) și lit.o) vor respecta obligaţiile stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii şi al ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;

🔹s) prepararea, comercializarea şi consumul produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice sunt permise în spaţiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepţia celor prevăzute la lit. p), cu respectarea măsurilor de protecţie sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătăţii, al ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;

🔹t) activitatea în baruri, cluburi și discoteci este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 05:00-02:00 dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

Săli de fitness și jocuri de noroc

🔹u) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activitatea în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 7 mp pentru fiecare persoană;

🔹v) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activitatea în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARSCoV2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

🔹w) activitatea cu publicul a operatorilor economici licenţiaţi în domeniul jocurilor de noroc este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului; operatorii economici care desfăşoară activităţi de jocuri de noroc au obligaţia să respecte orarul de lucru cu publicul şi restricţiile stabilite prin hotărâre a Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, la propunerea Grupului de suport tehnico-ştiinţific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României;

🔹 x) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de administrare a piscinelor interioare este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului;

🔹y) activitatea operatorilor economici care administrează săli de jocuri este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 05:00-02:00 dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Medic de familie din Cluj, SANCȚIONAT cu 6.000 de lei pentru eliberarea unui concediu medical de ÎNGRIJIRE a unui copil bolnav

Publicat

boala mana gura picior

Un medic de familie din Cluj a fost sancționat de către Casa de Asigurări de Sănătate cu 6.000 de lei pentru că a eliberat un concediu medical pentru îngrijirea unui copil bolnav în condiții neconforme.

„Sanctiune de 6.000 lei pentru un medic de familie pentru eliberarea unui concediu medical de îngrijire copil bolnav!!! Motivul – adeverinta eliberata de angajator este neconformă. Nu pentru ca actul medical nu a fost corect, nu pentru asistenta medicala nepotrivită acordată copilului. NU! Pentru hârtii neconforme!

Medic de familie din Cluj, SANCȚIONAT cu 6.000 de lei pentru eliberarea unui concediu medical de ÎNGRIJIRE a unui copil bolnav

IN CE TARA TRAIM??? Cum am ajuns ca medicul sa fie transformat in functionar ce verifica adeverinte, cupoane, scrisori medicale??? Ca apoi să fie sanctionat cu sume astronomice… Intelegeti acum de ce pleacă tinerii medici?”, a scris pe Facebook dr. Emiliana Costiug, președintele Asociației Medicilor de Familie din Cluj.

sanctiune

„Atenție părinți care solicitați concediu medical când este bolnav copilul. Vă prezentați la cabinet cu adeverință anexa 7 de la ambii părinți, sau declarație notariala dacă unul nu lucrează. Milă mi de tine dar de mine mi se rupe inima… la propriu!”, a postat dr. Claudia Buțanu, medicul în cauză.

„Traim intr-o tara in care se moare cu zile in spitale, in care se moare cu dreptatea in mana ! O tara care pune pret pe hartie nu pe OM! O tara care exploateaza oamenii care muncesc cinstit si favorizeaza furtul si trandaveala”, comentează la postare un cetățean.

Citește mai departe

EVENIMENT

Kelemen Hunor la Cluj: Sunt convins că listele UDMR pentru alegerile din 9 iunie sau fost semnate și de români

Publicat

De

kelemen

Președintele UDMR, Kelemen Hunor, se declară convins că listele UDMR pentru alegerile din 9 iunie au fost semnate și de cetățeni români și crede că Uniunea va avea rezultate bune la scrutinul pentru europarlamentare și locale.

Kelemen Hunor a declarat, joi, la Cluj-Napoca, la finalul ședinței Consiliului Permanent al Uniunii, că UDMR a finalizat procedurile de desemnare a candidaților la alegerile locale pentru municipii, președinți de consilii județene și consilieri județeni.

”Suntem pregătiți pentru a intra în campania electorală.

În 12 județe vom avea candidați la funcția de președinte, printre care și Clujul, iar în 17 județe vom avea liste pentru consilii județe, printre are Gorj și Bacău.

De asemenea, avem 280 de candidați la primăriile din țară și în acest moment avem 200 de primari. Sunt convins că după alegeri vom avea 200 sau peste 200 de primari.

În 525 de localități vom avea liste pentru consilieri locali.

Am încheiat procedurile și am început să depunem listele de candidați.

Liste UDMR pentru CJ Gorj

Am constatat că oamenii semnează pentru noi și spun că este nevoie de UDMR în consiliile locale și județene, în fruntea localităților și în PE și sunt convins că după 9 iunie vom avea rezultate bune: 200 de primari, 4 președinți de consilii județene, 2500 – 2600 de consilieri locali și 100 de consilieri județeni”, a spus Kelemen.

Acesta s-a declarat convins că au fost și români care au semnat listele UDMR și a explicat că Uniunea va depune lista pentru Consiliul Județean Gorj deoarece acolo există o organizație a UDMR și o comunitate mică, dar activă de maghiari.

Citește mai departe

EDUCATIE

VIDEO FOTO. Târgul OFERTELOR educaționale: 42 de licee și colegii, întrunite la Cluj Arena

Publicat

targ de oferte educationale

Un târg de prezentare și promovare a liceelor și colegiilor, organizat de Inspectoratul Școlar Județean Cluj, a avut loc miercuri, 17 aprilie la Cluj Arena, începând cu ora 10:00.

În cadrul evenimentului, elevii de clasa a VIII-a, din județul Cluj, au avut oportunitatea de a primi informații privind oferta educațională pentru anul 2024-2025. Manifestarea a fost privită cu mult entuziasm de către elevi, fiindu-le prezentate o multitudine de licee – 42 la număr, dar și numeroase informații despre acestea. Aceste școli au acoperit, astfel, o diversitate de ramuri academice, începând de la instituții teoretice și practice, până la școli de artă și licee cu orientare creștină.

targ de oferte educationale

VIDEO FOTO. Târgul OFERTELOR educaționale: 42 de licee și colegii, întrunite la Cluj Arena

Totodată, de anul trecut, târgul a început să își extindă porțile și pentru elevii din împrejurimile Clujului, conform purtătorului de cuvânt IȘJ Cluj, Amalia Gurzău: ,,Este al doilea an în care
organizăm activitatea, înainte de pandemie se organiza doar în municipiul Cluj-Napoca un astfel de eveniment.

targ de oferte educationale

Însă am considerat că este util și pentru copiii din celelalte zone ale județului să aibă posibilitatea de a găsi într-un singur loc oferta educațională din zona lor deoarece aceștia nu sunt întotdeauna foarte bine informați în momentul în care trebuie să își completeze fișele de opțiuni pentru înscrierea la liceu sau la învățământul profesional.

Dincolo de broșura pe care o primesc cu numărul de locuri și datele școlii, consider că este important pentru copii să vadă și ceva din specificul școlilor respective, să interacționeze cu liceenii și profesorii”.

Așadar, evenimente similare au fost organizate zilele trecute la Turda, Câmpia Turzii, Gherla și Dej pentru a oferi tuturor copiilor din județ oportunitatea de a se informa bine cu privire la pasul important care urmează.

targ de oferte educationale

Ce ne spun voluntarii și participanții

,,Unde vom merge la liceu?” este întrebarea care îi preocupă pe elevii clasei a VIII-a, iar târgul din dimineața zilei de miercuri a reușit să furnizeze informații esențiale care să îi ajute în alegerea
parcursului educațional.

targ de oferte educationale

„Acest târg este o idee inovativă. M-a ajutat foarte mult să mă lămuresc cu privire la diversele proiecte pe care le au liceele din Cluj. (…) Am venit aici având o idee de liceu, dar după ce am văzut și ofertele celorlalte, rămâne să mă mai gândesc”, spune Patricia, elevă în clasa a opta.

Cu același entuziasm au privit acest eveniment și elevii de liceu, care au avut ocazia de fi pentru o zi reprezentanți ai instituției lor de învățământ: „Simt că e în datoria mea să-mi reprezint liceul.

targ de oferte educationale

În plus, e liceul la care am ales să merg, nesilit de nimeni și consider că ar trebui să-mi împărtășesc experiența și colegilor mei mai mici, care sunt indeciși sau nu știu la ce liceu să meargă.

Totodată mi se pare o inițiativă foarte bună, pentru că ajută elevii să se decidă, mai mult decât au făcut-o până acum. Practic e o piață liberă – asta ar trebui să fie liceul. Ar trebui ca elevii să aleagă singuri, iar târgurile de acest gen îi ajută să vadă perspective diferite”, spune Tudor, reprezentant al liceului Nicolae Bălcescu din Cluj-Napoca.

targ de oferte educationale

Despre licee

Conform unui clasament realizat de către www.bacplus.ro în anul 2023, Colegiul Național ,,Emil Racoviță” s-a situat în fruntea listei privind atât media examenului de admitere, cât și cea a
examenului de bacalaureat. Rezultate foarte bune au fost obtinute și pe plan extra-curricular, unde elevii din cluburile de teatru și robotică s-au remarcat prin clasificarea la olimpiadele naționale.

targ de oferte educationale

Îndreptându-ne spre profilele umaniste, Colegiul Național ,,George Barițiu” promite pregătirea la un nivel intensiv al elevilor în ceea ce privește studiul limbilor străine: italiana, franceza și engleza. De asemenea, acestora li se oferă oportunitatea de a-și testa cunoștiintele în cadrul centrelor de
pregătire Cambridge și CELI, colegiul Barițiu fiind singurul din Transilvania dotat cu un centru de pregătire al examenului CELI.

targ de oferte educationale

Printr-o trecere de la teorie la practică, la târg s-a remarcat și „Colegiul Tehnic Energetic” care a reușit să acapareze atenția participanților prin mașinării și experimente științifice, pe care Andrei, reprezentantul școlii, le-a prezentat pe larg pentru pasionați.

Un alt domeniu de interes pentru cei din clasa a VIII-a îl reprezintă școlile de artă care le oferă tinerilor prilejul ideal de a-și dezvolta creativitatea și aptitudinile artistice. Printre cele mai optate se enumeră astfel Colegiul de Muzică ,,Sigismund Toduță” și Liceul de Coregrafie și Artă Dramatică „Octavian Stroia”, despre care Amalia Gurzău susține că ,,sunt reprezentative la nivel național”.

targ de oferte educationale

„Admiterea la liceele de artă este considerată dificilă”

Purtătorul de cuvânt a subliniat și faptul că anul trecut Colegiul de Muzică a obținut cele mai multe
premii la olimpiadele de muzică instrumentală & canto, în timp ce Liceul de Coregrafie și Artă Dramatică, în acest an, grație rezultatelor obținute de copii, găzduiește olimpiada națională de
coregrafie la Cluj-Napoca.

Deși liceele de artă sunt recunoscute pentru atmosfera lor vibrantă și plină de creativitate, admiterea în aceste instituții este considerată dificilă de către elevi din cauza complexității procesului de admitere.

targ de oferte educationale

Un exemplu în acest sens îl constituie admiterea pentru secția de teatru a Liceului „Octavian Stroia”, desfășurată în data de 21 mai, care constă în recitarea a două poezii, cântarea unei piese, o povestire și o fabulă prezentate toate în fața unei comisii, probe precedate de susținerea unui interviu.

Astfel, târgul desfășurat la Cluj Arena a oferit elevilor informațiile necesare cu privire la o varietate de oferte educaționale pentru a putea lua cele mai potrivite decizii privind viitorul lor academic.

Daria Mustea

Bianca Matei

Citește mai departe

EVENIMENT

Curtea de Apel Cluj respinge contestația în anulare a lui Cătălin Cherecheș, condamnat la închisoare pentru luare de mită

Publicat

Curtea de Apel Cluj a respins, joi, ca neîntemeiată, contestația în anulare a fostului primar de Baia Mare, Cătălin Cherecheș, condamnat la 5 ani de închisoare pentru luare de mită, decizia fiind definitivă. 

Instanța a rămas în pronunțare după ce la termenul anterior din 5 aprilie a decis să admită, în principiu, contestația.

”În temeiul art. 475 Cod procedură penală, respinge cererea contestatorului C.C. de sesizare a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie în vederea pronunţării unei hotărâri prealabile pentru dezlegarea chestiunii de drept invocate cu privire la momentul de la care începe să curgă termenul de prescripţie a răspunderii penale în cazul infracţiunii unice de luare de mită prevăzute de art. 289 Cod penal, în ipoteza în care sunt realizate, la date diferite, mai multe modalităţi alternative ale elementului material.

În temeiul art. 432 Cod procedură penală, respinge ca neîntemeiată contestaţia în anulare formulată de contestatorul-condamnat C.C., împotriva deciziei penale nr. 1704/A/24.11.2023, pronunţată de Curtea de Apel Cluj în dosarul nr. 2537/117/2016. În temeiul art. 275 alin. (2) C.pr.pen., obligă contestatorul la plata către stat a sumei de 800 lei, cu titlul de cheltuieli judiciare.

Definitivă”, se arată în sentința Curții de Apel Cluj.

Ce e contestația în anulare

Contestația în anulare reprezintă o cale de atac extraordinară, și poate să fie folosită numai în cazurile și în condițiile expres prevăzute de lege, prin a cărei exercitare se urmărește anularea hotărârii atacate și rejudecarea cauzei ori completarea judecății.

Cherecheș a încercat, prin această contestație depusă, să anuleze condamnarea la 5 ani de închisoare pentru luare de mită luată tot de Curtea de Apel Cluj în 24 noiembrie 2023.

Între timp, fostul primar din Baia Mare a fugit din țară, dar a fost prins în Germania, de unde a fost readus și încarcerat în 20 martie la Penitenciarul Rahova,

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax