ECONOMIE
În 2021, la Cluj s-au înmatriculat 6% din totalul MOTOCICLETELOR înscrise în țară

Înmatriculările totale de motociclete, ATV-uri, scutere şi microcar au crescut anul trecut cu 6,9% faţă de anul anterior, la 6.219 unităţi, ultimul trimestru din 2021 fiind în scădere, arată o analiză de piaţă, publicată de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor Auto (APIA).
„Anul 2021 a avut o evoluţie crescătoare, majoritatea lunilor fiind în teritoriu pozitiv faţă de anul 2020, ultimul trimestru din 2021 fiind în scădere. Cea mai mare creştere a fost înregistrată în luna aprilie (+267,1%), iar cea mai mare scădere fiind în decembrie (-62,6%). Analizând evoluţia segmentelor, datele comunicate de către DRPCIV şi prelucrate de către APIA, ne arată creşteri faţă de anul 2020 pe segmentele motociclete (+27,1%), scutere (+26,2%) şi microcar (+52,2%) şi scădere la categoria ATV (-10%)”, susţin reprezentanţii APIA.
Conform sursei citate, în ceea ce priveşte „top 5” pe mărci, la motociclete, primul loc este ocupat atât de Honda cât şi de BMW (cu 562 unităţi şi 20,7% cotă de piaţă fiecare), urmate de Yamaha (247 unităţi şi 9,1% cotă de piaţă), KTM (232 unităţi şi 9,1% cotă de piaţă) şi Kawasaki (170 unităţi şi 6,3% cotă de piaţă).
Totodată, categoria Scuter are pe primele 3 poziţii ale topului mărcile Piaggio (cu 138 unităţi), Yamaha (131 unităţi) şi Honda (80 unităţi). La ATV, CFMOTO este pe primul loc cu 2.038 de unităţi, Linhai pe locul 2 cu 447 de unităţi şi TGB pe locul 3 cu 198 unităţi.
Din punct de vedere al analizei teritoriale, judeţele în care s-au înmatriculat cele mai multe motociclete, sunt: Municipiul Bucureşti (cu 1.085 unităţi şi 39,9% din total), Ilfov (168 unităţi, pondere de 6,2%), Cluj (162 unităţi şi 6% din total, dar înregistrează cea mai mare creştere, respectiv +48,6%), Sibiu (98 unităţi, 3,6% pondere) şi Constanţa (94 unităţi şi o pondere din total de 3,5%).
Sursa: Agerpres
Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger


Cu ocazia sărbătorilor de Paște, marile supermarketuri își adaptează programul. Cei ce doresc să facă aprovizionarea sunt rugați s-o facă din timp.
Magazinele vor avea ore de lucru reduse sau vor fi închise în zilele de 20 și 21 aprilie.
Ce PROGRAM au supermarketurile de Paște
În Vinerea Mare, magazinele își scurtează programul de lucru față de restul săptămânii.
În Duminica Paștelui, cele mai multe supermarketuri vor fi închise. Anumite locații pot avea program redus sau pot păstra deschise secțiuni esențiale, cum ar fi lactatele, panificația sau băuturile.
LIDL
Magazinele Lidl vor lucra după un program special în perioada 19 – 21 aprilie.
Sâmbătă, 19 aprilie, magazinele vor funcționa între orele 07:00 – 18:00.
Duminică, 20 aprilie, în prima zi de Paște, toate locațiile vor fi închise.
Luni, 21 aprilie, Lidl va închide magazinele, oferind o zi liberă suplimentară angajaților.
AUCHAN
Sâmbătă, 19 aprilie, cele 24 de magazine Auchan vor fi deschise între orele 07:00 și 18:00.
Duminică, 20 aprilie, toate locațiile din rețea vor fi închise.
Luni, 21 aprilie, acestea vor funcționa între orele 10:00 și 22:00.
În celelalte zile, magazinele vor avea program normal, între orele 07:00 – 22:00.
KAUFLAND
În perioada 14 – 18 aprilie, Kaufland va deschide magazinele între orele 06:30 – 07:00 și va închide între 21:30 – 23:00.
Sâmbătă, 19 aprilie, majoritatea locațiilor vor funcționa în intervalul 06:30 – 18:00.
Duminică, 20 aprilie, magazinele vor fi închise în toată rețeaua Kaufland.
Luni, 21 aprilie, majoritatea unităților vor funcționa normal, unele fiind posibil închise.
CARREFOUR
Sâmbătă, 19 aprilie, magazinele Carrefour vor închide mai devreme, la ora 18:00.
Duminică, 20 aprilie, toate unitățile vor fi închise.
Luni, 21 aprilie, unele locații ar putea avea program redus sau să rămână închise.
MEGA IMAGE
Duminică, 20 aprilie, toate magazinele vor fi închise.
Luni, 21 aprilie, clienții vor putea face cumpărături între orele 09:00 – 18:00.
PENNY
Înte 14 și 18 aprilie, toate magazinele vor fi deschise între orele 07:00 și 22:00.
Sâmbătă, 19 aprilie, magazinele funcționează de la ora 07:00 până la 18:00.
Duminică, 20 aprilie, toate unitățile vor fi închise.
Luni, 21 aprilie, cumpărătorii vor avea acces în magazine între orele 10:00 și 17:00.
PROFI
Vineri, 18 aprilie, magazinele vor funcționa în intervalul 07:00 – 22:00.
Sâmbătă, 19 aprilie, acestea se vor închide la ora 19:00.
Duminică, 20 aprilie, toate magazinele vor fi închise.
Luni, 21 aprilie, programul va fi redus, între orele 07:00 – 18:00.
EVENIMENT
FOTO. Accident pe str. Barițiu din Cluj-Napoca. Un bărbat care conducea un motociclu a căzut pe carosabil

Un accident rutier a avut loc marți pe strada George Barițiu din Cluj-Napoca, iar din primele cercetări efectuate la fața locului de polițiști a reieșit faptul că, un bărbat de 38 de ani, din municipiu, care conducea un motociclu, ar fi pierdut controlul direcției de deplasare în condiții de carosabil umed, căzând pe partea carosabilă.
”În urma evenimentului rutier, a rezultat rănirea conducătorului de motociclu, acesta fiind transportat la o unitate medicală pentru acordarea îngrijirilor medicale de specialitate.
Testarea cu aparatul etilotest a indicat rezultat negativ”, au precizat polițiștii.
EVENIMENT
FOTO. Fapte bune. 400 de clujeni nevoiași au primit pachete de Paște de la mitropolitul Andrei

În Sfânta și Marea zi de Marți din Săptămâna Patimilor, 15 aprilie 2025, Înaltpreasfințitul Părinte Andrei, Arhiepiscopul Vadului, Feleacului și Clujului și Mitropolitul Clujului, Maramureșului și Sălajului, s-a întâlnit cu persoanele nevoiașe aflate în evidența Sectorului social-filantropic și misionar al Eparhiei, printre care se află și rromii de la Pata Rât, care au primit pachete, informează Radio Renașterea.
Astfel, în curtea Centrului Eparhial din Piața Avram Iancu, de la ora 12:00, Înaltpreasfințitul Părinte Andrei le-a adresat celor prezenți un cuvânt duhovnicesc, i-a binecuvântat și le-a oferit 400 de pachete cu alimente neperisabile pentru sărbătorile pascale.
În total, au fost pregătite 700 de pachete, celelalte urmând a fi împărțite în zilele următoare.
În prezent, Arhiepiscopia Clujului are 62 de proiecte și programe sociale, prin care oferă adăpost, hrană, îmbrăcăminte, medicamente, îngrijiri medicale și paliative, educație pentru copii și tineri, alinare pentru cei bolnavi și speranță acolo unde aceasta lipsește. Astfel, conform datelor de anul trecut, prin unitățile de cult, asociațiile și fundațiile eparhiale, au fost cheltuiți, în scop filantropic, 40.392.686 de lei, fiind ajutate 18.624 de persoane.
EVENIMENT
ANALIZĂ. Sociologul clujean Mircea Comșa: Intenția de vot la alegerile prezidențiale, cine poate intra în turul 2

Sociologul clujean Mircea Comșa de la Universitatea ”Babeș-Bolyai” (UBB) a făcut o primă analiză pe tema dinamicii intențiilor de vot la alegerile prezidențiale, cu mai bine de două săptămâni în urmă și a veneit, marți, cu o nouă analiză.
”Am făcut unele modificări importante: (1) i-au în calcul și estimările din sondajele apărute între timp, (2) prezint rezultatele a trei variante de modelare și (3) exclud două estimări în care lista candidaților prezentată respondenților a inclus-o și pe Diana Șoșoacă.
Foarte important, faptul că nu am exclus din analiză niciun sondaj public, indiferent cine l-a realizat și cât de diferite au fost estimările respective de estimările din alte sondaje, crește incertitudinea, respectiv, foarte probabil, reduce calitatea estimărilor agregate. Astfel, includerea în analiză a ultimelor sondaje publicate (Sociopol, CURS, DataEcho, FlashData și Noi, cetățenii), unele cu estimări foarte diferite, chiar a produs astfel de efecte.
Fără aceste sondaje, imaginea descrisă mai jos ar fi fost parțial diferită: George Simion ar fi avut o intenție de vot estimată mai mare, iar Nicușor Dan și Crin Antonescu mai mică.
A testat trei modele statistice
Pentru prima parte a anului există un număr redus de sondaje, realizate mai degrabă de același institut. Ulterior, apar mai multe sondaje, realizate de mai multe institute, folosind metodologii diferite. Mult mai important, în unele cazuri, apar diferențe foarte mari între estimările produse de sondaje.
Pentru a corecta parțial aceste probleme, am testat trei modele statistice care ar putea sta în spatele estimărilor produse de sondaje.
Rezultatul unei astfel de analize depinde în principal de modul în care modelăm relația dintre intenția de vot și numărul de zile până la alegeri, respectiv de diferențele dintre institutele de sondare („house effects”).
Cele trei grafice prezentate mai jos diferă prin modul în care am modelat relația dintre timp și intenția declarată de vot: liniar, non-liniar și non-liniar GAM (Generalized Additive Models). Modelarea non-liniară e de fapt o medie ponderată între liniar și non-liniar (funcție polinomială de grad 2 aici). Date fiind diferențele dintre estimările produse de sondaje, estimarea de tip liniar este probabil mai apropiată de dinamica generală reală. Însă, probabil, tendințele recente sunt surprinse mai corect de modelele non-liniare.
Valorile prezentate în grafice nu reprezintă predicții ale procentelor pe care le au cu adevărat candidații sau pe care le vor obține, ci o imagine care descrie sintetic, în baza unor asumpții, estimările din sondajele publice. Simplu spus, în loc să ne uităm la estimările din toate sondajele, ne putem uita la tendințele din graficele prezentate aici”, a spus Comșa.
Cum arată clasamentul
În comentariile scurte de mai jos acesta prezintă doar tendințele și a recomandat ca, pentru a lua în calcul și incertitudinea estimărilor, oameii să se uite și la ariile colorate asociate fiecărei estimări.
Considerând strict estimările din sondajele publice, modelarea propusă a intențiilor de vot conform sondajelor publicate arată astfel:
La data ultimului sondaj (13 aprilie), George Simion se situa pe prima poziție, cu o intenție de vot de 30-32%. La alegeri va obține probabil 32-33%. Funcție de model, trendul e ușor ascendent sau stabil.
Pe poziția secundă, la distanță de locul 1, se situa probabil Crin Antonescu (diferența față de Nicușor Dan e mai mică decât marja de eroare), cu o intenție de vot de aproximativ 22-24%. La alegeri va obține probabil 23% sau chiar mai mult, dat fiind trendul ascendent.
La data ultimului sondaj (13 aprilie), ultimul pe podium, se situa probabil Nicușor Dan, cu o intenție de vot de 22-24%. La alegeri va obține probabil 20-22%. Funcție de model, trendul e ușor descendent sau stabil. Sondajul DataEcho îl situează pe Nicușor Dan pe primul loc.
Pe locul patru se situa Victor Ponta, cu o intenție de vot de 13-14%. La alegeri va obține probabil la fel.
Funcție de model, trendul e mai degrabă ușor descendent sau stabil. Foarte important, sondajele prezintă estimări foarte diferite ale intențiilor de vot în cazul lui Victor Ponta.
Astfel, sondajele realizate de Sociopol și cele comandate de USR îl poziționează în zona locurilor doi-trei, cu aproximativ 20% intenție de vot, în timp ce aproape toate sondajele online (AtlasIntel, FlashData, DataEcho și Noi, cetățenii) îl văd pe locul patru, cu cel mult 10% intenție de vot.
Pe poziția cinci se situa Elena Lasconi, cu o intenție de vot de 7-8%. La alegeri va obține probabil 6-7%. Trendul e ușor descendent.
Primul tur ale alegerilor prezidențiale are loc în 4 mai, iar cel de-al doilea în 18 mai.