Connect with us

ACTUALITATE

În 2017, Emil Boc considera că NU METROUL este cel mai important proiect al Clujului, ci trenul metropolitan, mult mai ieftin

Publicat


emil boc gratuit metrou tren metropolitan

Într-o declarație făcută în anul 2017, primarul Emil Boc preciza că nu metroul, ci trenul metropolitan este cel mai important proiect al Clujului. Motivele erau evidente: nu îndatora masiv bugetul local, calea ferată există, iar Primăria și-a dat acordul pentru realizarea unei pasarele între Gara Someșeni și Aeroport.

”Sper ca CFR -ul să nu blocheze proiectul de intermodal, de a lega Gara de Aeroport pe calea ferată. Ne stă la îndemână. Bani europeni există. Aici sper să nu se blocheze la București pentru că au fost obiecții la CFR Călători, care nu a vrut să pună banii pentru a cofinanța acest proiect.

Aeroportul ajunge acum la peste 2 milioane de pasageri. Vă dați seama ce util ar fi să avem o altă alternativă de a ajunge la Aeroport, decât pe ruta aceasta rutieră, de la Est la Vest. Eu îl consider un proiect mai important decât metroul, legarea Gării (Someșeni) de Aeroport. Ar răspunde unei nevoie actuale.

Calea ferată există și numai trebuie realizată legătura. Aici nu trebuie să găsești bani, să găsești locația pe unde să meargă metroul. Aici pur și simplu ai calea ferată și Primăria și-a dat acordul să realizeze o pasarelă de la gara din Someșeni și până la Aeroport. Ar costa 7 – 10 milioane de euro și noi am spus ”Da!” din primul moment”, spunea primarul Emil Boc.

Ideea era salutată și de către societatea civilă, care a atras atenția și asupra problemelor sociale din Someșeni.

„În sfârșit, primarul afirmă că trenul metropolitan e mai relevant decât metroul și de zeci de ori, poate sute, mai puțin costisitoare modernizarea infrastructurii feroviare decât construirea unui metrou care ar îndatora clujenii timp de decenii. Noi am susținut în campanie trenul metropolitan, nu metroul, drept unul dintre instrumentele care ar degreva traficul local.

Totuși, ce a împiedicat Primăria să promoveze masiv proiectul anii anteriori, când Emil Boc era prim-ministru sau în timpul guvernării Cioloș susținute de PNL? De ce este acum pasată vina la adresa guvernării actuale?

Mă voi implica în realizarea acestui proiect, susținut de specialiști în PUG și PMUD, dar cu o condiție: rezolvarea segregării rezidențiale a locuitorilor de pe str. Cantonului, cea mai mare colonie din Pata Rât. Pe str. Cantonului locuiesc aprox. 700 de oameni în condiții indecente, majoritatea evacuați de primărie în ghetou. Despre ei am scris în vol. „Pata”. Un astfel de proiect, extrem de necesar, de altfel, dacă s-ar realiza, riscă să-i evacueze încă o dată, pentru că oamenii au fost mutați lângă linia ferată.

Proiectul pasarelei dintre aeroport și gara din Someșeni trebuie să ia în calcul 1. realizarea de locuințe publice și 2. un proiect coerent de depozitare adecvată a deșeurilor pentru ca turiștii și clujenii care circula pe o astfel de pasarelă să nu vadă gropi, pardon, munți de gunoaie de 6 etaje, lucru vizibil deja din parcarea aeroportului. Să nu uităm că și zborurile sunt incomodate de fumul venit dinspre rampe”, preciza în 2017 deputatul clujean Adrian Dohotaru.

Și arhitectul Şerban Ţigănaş, preşedinte al Ordinului Arhitecţilor din România, declara că este mai logică protejarea și dezvoltarea unei linii ferate care deja există la suprafață decât realizarea liniei de metrou din subteran.

Între timp, proiectul metroului face pași înainte și se pregătește de licitație pentru proiectare și execuție (primele 9 stații, din Cluj-Napoca) deși costă peste 2 miliarde de euro, nu e fezabil financiar, iar municipiul primește prin PNRR doar 300 milioane de euro.

 




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate