EVENIMENT
Iar începe nebunia. Wizz Air a anulat zborul Cluj-Bologna din motive tehnice. Ce pot face pasagerii
Compania aeriană Wizz Air a anulat, marți, zborul de pe Aeroportul Internațional ”Avram Iancu” Cluj spre Bologna (Italia), lăsând pasagerii cu ochii în soare.
Cursa trebuia să decoleze la ora 6,55.
”Am făcut check-in-ul, nu a fost nicio problemă. Ne-au urcat pe toți pasagerii în autobuze, avionul era acolo, dar apoi ne-au anunțat că zborul s-a anulat.
Cu Wizz Air niciodată nu știi dacă pleci, dacă ajungi la destinație și ce soluții ai, din păcate”, a spus un pasager nemulțumit că a pornit în concediu cu stângul din cauza companiei loe cost
Potrivit acestuia, oamenii au fost anunțați că anularea este cauzată de probleme tehnice.
De asemenea, a fost anulat și zborul de retur care urma să aterizeze de la Bologna la Cluj la ora 11,20.
Ce pot face pasagerii
Potrivit site-ul Wizz Air, în cazul întârzierii și anulării unui zbor de către companie, pasagerii au la dispoziție următoarele soluții:
1)Puteți să rezervați din nou următorul zbor disponibil pe aceeași rută sau pe una similară. Sau, în cazul în care nu există zboruri disponibile în aceeași zi sau în următoarea zi (și datele ulterioare disponibile nu sunt potrivite, având în vedere scopul călătoriei dumneavoastră), vă puteți planifica singur(ă) călătoria cu altă companie aeriană sau cu un alt mijloc de transport corespunzător (și anume tren, autobuz sau mașină închiriată).
Rețineți că orice mijloc de transport alternativ trebuie să ofere condiții de transport comparabile către destinația dumneavoastră. Costurile și cheltuielile aferente, însoțite de documente justificative, pot fi trimise pentru a fi rambursate de către noi prin intermediul wizzair.com.
Prin urmare, nu uitați să păstrați și să trimiteți toate chitanțele și facturile relevante legate de costurile unei astfel de călătorii alternative (de exemplu, bilet sau combustibil); sau
2)Puteți anula rezervarea și puteți solicita în contul dumneavoastră WIZZ o rambursare sub formă de credite WIZZ pentru zborul anulat și pentru sectorul de întoarcere, dacă este cazul; sau, ulterior, veți putea face o cerere pentru o rambursare prin metoda de plată inițială în locul creditelor WIZZ.
Dacă doriți să vă modificați opțiunea, puteți face acest lucru în conformitate cu regulile generale și după plata taxelor aferente.
Rețineți că pentru Serviciile suplimentare, în cazul anulării, se aplică politicile privind anularea și rambursarea ale furnizorului terță parte.
Pentru a avea acces la aceste opțiuni, conectați-vă și alegeți o opțiune din profilul dumneavoastră WIZZ (în calitate de titular al rezervării). Dacă întâmpinați dificultăți, contactați Centrul telefonic Wizz Air.
În afară de opțiunile menționate mai sus, vă vom oferi posibilitatea de a efectua două apeluri telefonice în mod gratuit (sau puteți alege telex, fax sau e-mail) sau, în situațiile în care nu este posibil ca Wizz Air să vă pună la dispoziție aceste servicii, vă vom rambursa contravaloarea acestor comunicări.
Cazare la hotel
În cazul schimbării zborului, atunci când data de plecare a noului zbor este ziua de după cea în care era planificat inițial zborul anulat, vă vom pune la dispoziție cazare la hotel și transport între aeroport și hotel, în mod gratuit. În situațiile în care nu este posibil ca Wizz Air să vă pună la dispoziție aceste servicii, vă vom rambursa costurile pentru masă, cazare la hotel și transport între aeroport și hotel.
Rețineți că rambursarea costurilor de asistență specificate mai sus se va face în limita unei sume rezonabile și neapărat pe baza chitanțelor prezentate de dumneavoastră.
Compensații de la Wizz
În plus, Wizz Air va plăti compensații conform Articolului 7 din Regulament:
250 euro- până la 1.500 km dacă vi s-a oferit un zbor nou și ora sosirii acestuia nu depășește cu 2 ore ora de sosire programată a zborului pe care îl aveați rezervat, această sumă va fi redusă cu 50%
400 euro -între 1.501 și 3.500 km în cazul tuturor zborurilor intracomunitare (UE – SEE)
Dacă vi s-a oferit un zbor nou și ora sosirii acestuia nu depășește cu 3 ore ora de sosire programată a zborului pe care îl aveați rezervat, această sumă va fi redusă cu 50%
600 euro – peste 3.500 km (se aplică numai pentru zborurile non-intracomunitare (UE – SEE)
Dacă vi s-a oferit un zbor nou și ora sosirii acestuia nu depășește cu 4 ore ora de sosire programată a zborului pe care îl aveați rezervat, această sumă va fi redusă cu 50%
Când nu se plătesc banii
Compensația de mai sus nu va fi plătită dacă ați fost informați în legătură cu anularea:
cu 2 săptămâni înainte de ora de decolare programată a zborului (OPP);
cu 2 săptămâni până la 7 zile înainte de OPP și vi se oferă un zbor Wizz Air alternativ, care să vă permită să plecați cu cel mult două ore înainte de OPP și să ajungeți la destinația finală în mai puțin de patru ore după ora de sosire programată (OSP);
cu mai puțin de 7 zile înainte de OPP și vi se oferă un zbor Wizz Air alternativ, care să vă permită să plecați cu cel mult o oră înainte de OPP și să ajungeți la destinația finală în mai puțin de două ore după OSP.
Rețineți că nu vom fi obligați la plata compensațiilor dacă se poate demonstra că anularea este cauzată de circumstanțe extraordinare, ce nu ar fi putut fi evitate în pofida aplicării tuturor măsurilor rezonabile.
Circumstanțele extraordinare includ, dar fără limitare, următoarele cauze: controlul traficului aerian, starea vremii, greve în industria aviatică (altele decât greve ale angajaților companiei Wizz Air), alerte teroriste sau motive de securitate, închiderea aeroportului sau a pistei, tulburări sociale, catastrofe naturale, motive de securitate a zborului.
Fiecare caz va fi evaluat individual pentru a se stabili dacă există circumstanțe extraordinare de neevitat.
Dacă aveți nemulțumiri legate de punerea în aplicare a drepturilor dumneavoastră conform Regulamentului, puteți contacta instituția națională de aplicare a legii din locația de plecare (http://apr.europa.eu).
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






