EVENIMENT
FOTO/ Serviciile pentru care se înghesuie clujenii în pandemie. Îmbulzeală și nervi vs. Eficiență și promptitudine
În plină pandemie de coronavirus, clujenii se înghesuie pentru a beneficia de unele servicii, în cursul zilei de 17 august. Unii au preferat să poarte masca de protecție în timpul așteptării, în timp ce alții au considerat că nu este nevoie, din moment ce se află în aer liber. Totuși, distanțarea socială a fost înlocuită de îmbulzeală, așteptarea punând la grea încercare nervii cetățenilor.
Direcția pentru Evidența Populației din cadrul Primărei (strada Calea Moților nr.5)
Această instituție se ocupă cu procesarea documentelor de stare civilă și stabilirea domiciliului pentru locuitorii municipiului Cluj-Napoca.
De altfel, site-ul Primăriei pune înghesuiala din fața Direcției pentru Evidența Populației în seama specificului muncii cu datele personale ale cetățenilor ce „obligă ca realizarea acestor servicii publice să se facă exclusiv în prezența solicitanților și, după caz, a altor persoane, pentru a certifica în fața ofițerului de stare civilă sau a funcționarului de evidența populației veridicitatea documentelor prezentate și a situațiilor asumate”.
Prin „completarea și listarea (n.r.: documentelor de la domiciliu), înainte de a vă prezenta la ghișee pentru a depune solicitarea și actele aferente acesteia” clujenii îi pot ajuta pe funcționarii Primăriei, scâzând timpul de așteptare.
Direcția pentru Evidența Populației din cadrul Primărei (strada Calea Moților nr.5)
Oficiul Poștal nr. 9 Cluj-Napoca, strada Liviu Rebreanu nr.52
Când vine vorba de trimis colete prin Poșta Română, totul durează destul de mult timp de la cântărirea pachetului până la completarea avizului de expediție.
În plus, aglomerația se poate explica prin numărul mare de comenzi online care trebuiesc ridicate, din moment ce costurile sunt mult mai mici în comparație cu cele ale firmelor de curierat.
Oficiul Poștal nr. 9 Cluj-Napoca, strada Liviu Rebreanu nr.52
Biroul Societății Energetice Electrica, de pe strada Samuil Micu nr.2
În ciuda introducerii unui număr ridicat de servicii online (serviciul My Electrica care include achitarea facturii online sau a aplicației pentru telefoanele mobile), cetățenii sunt nevoiți să meargă la ghișeu pentru a încheia un nou contract de furnizare de servicii sau pentru a achita eventualele restanțe, astfel încât să evite deconectarea de la rețeaua electrică.
Pe de altă parte, vârstnicii nu sunt obișnuiți cu folosirea Internetului, darămite cu efectuarea plăților electronice.
Biroul Societății Energetice Electrica, de pe strada Samuil Micu nr.2
Cabinetul medical care efectuează analizele necesare înscrierii la școala de șoferi, de pe strada Albac
Un șir destul de lung de persoane s-a format la primele ore ale dimineții, iar un doctor încerca să organizeze mulțimea de oameni adunați în fața cabinetului. De remarcat este existența unui tunel de dezinfectare înaintea accesului în unitatea medicală.
Cabinetul medical care efectuează analizele necesare înscrierii la școala de șoferi, de pe strada Albac
Serviciul Public Comunitare de Pașapoarte, strada Zrinyi Miklós nr. 10
La polul opus se prezintă Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte, care prezintă opțiunea programării online a datei și a orei la care un cetățean poate să intre pe porțile instituției publice, prin portalul www.epasapoarte.ro. De asemenea, se poate selecta tipul de document de care nevoie solicitantul, maxim 4 persoane fiind incluse într-o programare. Neprezentarea la data și ora stabilite duce la anularea rezervării.
Serviciul Public Comunitare de Pașapoarte, strada Zrinyi Miklós nr. 10
Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor, Str. Aviator Bădescu, nr. 7-9
Precum Serviciul Public Comunitare de Pașapoarte, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor prevede posibilitatea programării online, atât pentru depunerea actelor necesare pentru eliberarea cărții de identitate, cât și pentru ridicarea sa.
„Persoanele care sunt programate trebuie să se prezinte la ora de programare și să evite așteptarea suplimentară în spațiile destinate publicului, respectiv accesul a 4 persoane (2 persoane la ghișeu și 2 persoane în spațiul destinat publicului), menținând distanța de 2 m între persoane, precum și între ele și angajații DJEP Cluj de la ghișeu. Solicitantul actului de identitate va înlătura masca de protecție în momentul preluării imaginii”, se arată pe site-ul instituției.
Doritorii pot accesa link-ul: http://djepcluj.agentiawebmagnat.ro/programare-carte-identitate.html
Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor, Str. Aviator Bădescu, nr. 7-9
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






