Connect with us

EVENIMENT

FOTO/ Serviciile pentru care se înghesuie clujenii în pandemie. Îmbulzeală și nervi vs. Eficiență și promptitudine

Publicat


 În plină pandemie de coronavirus, clujenii se înghesuie pentru a beneficia de unele servicii, în cursul zilei de 17 august. Unii au preferat să poarte masca de protecție în timpul așteptării, în timp ce alții au considerat că nu este nevoie, din moment ce se află în aer liber. Totuși, distanțarea socială a fost înlocuită de îmbulzeală, așteptarea punând la grea încercare nervii cetățenilor.

Direcția pentru Evidența Populației din cadrul Primărei (strada Calea Moților nr.5)

Această instituție se ocupă cu procesarea documentelor de stare civilă și stabilirea domiciliului pentru locuitorii municipiului Cluj-Napoca.

De altfel, site-ul Primăriei pune înghesuiala din fața Direcției pentru Evidența Populației în seama specificului muncii cu datele personale ale cetățenilor ce „obligă ca realizarea acestor servicii publice să se facă exclusiv în prezența solicitanților și, după caz, a altor persoane, pentru a certifica în fața ofițerului de stare civilă sau a funcționarului de evidența populației veridicitatea documentelor prezentate și a situațiilor asumate”.

Prin „completarea și listarea (n.r.: documentelor de la domiciliu), înainte de a vă prezenta la ghișee pentru a depune solicitarea și actele aferente acesteia” clujenii îi pot ajuta pe funcționarii Primăriei, scâzând timpul de așteptare.

Direcția pentru Evidența Populației din cadrul Primărei (strada Calea Moților nr.5)

 

Oficiul Poștal nr. 9 Cluj-Napoca, strada Liviu Rebreanu nr.52

Când vine vorba de trimis colete prin Poșta Română, totul durează destul de mult timp de la cântărirea pachetului până la completarea avizului de expediție.

În plus, aglomerația se poate explica prin numărul mare de comenzi online care trebuiesc ridicate, din moment ce costurile sunt mult mai mici în comparație cu cele ale firmelor de curierat.

Oficiul Poștal nr. 9 Cluj-Napoca, strada Liviu Rebreanu nr.52

Biroul Societății Energetice Electrica, de pe strada Samuil Micu nr.2

În ciuda introducerii unui număr ridicat de servicii online (serviciul My Electrica care include achitarea facturii online sau a aplicației pentru telefoanele mobile), cetățenii sunt nevoiți să meargă la ghișeu pentru a încheia un nou contract de furnizare de servicii sau pentru a achita eventualele restanțe, astfel încât să evite deconectarea de la rețeaua electrică. 

Pe de altă parte, vârstnicii nu sunt obișnuiți cu folosirea Internetului, darămite cu efectuarea plăților electronice.

Biroul Societății Energetice Electrica, de pe strada Samuil Micu nr.2

Cabinetul medical care efectuează analizele necesare înscrierii la școala de șoferi, de pe strada Albac

Un șir destul de lung de persoane s-a format la primele ore ale dimineții, iar un doctor încerca să organizeze mulțimea de oameni adunați în fața cabinetului. De remarcat este existența unui tunel de dezinfectare înaintea accesului în unitatea medicală.

Cabinetul medical care efectuează analizele necesare înscrierii la școala de șoferi, de pe strada Albac

Serviciul Public Comunitare de Pașapoarte, strada Zrinyi Miklós nr. 10

La polul opus se prezintă Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte, care prezintă opțiunea programării online a datei și a orei la care un cetățean poate să intre pe porțile instituției publice, prin portalul www.epasapoarte.ro. De asemenea, se poate selecta tipul de document de care nevoie solicitantul, maxim 4 persoane fiind incluse într-o programare. Neprezentarea la data și ora stabilite duce la anularea rezervării.

Serviciul Public Comunitare de Pașapoarte, strada Zrinyi Miklós nr. 10

Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor, Str. Aviator Bădescu, nr. 7-9

Precum Serviciul Public Comunitare de Pașapoarte, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor prevede posibilitatea programării online, atât pentru depunerea actelor necesare pentru eliberarea cărții de identitate, cât și pentru ridicarea sa.

„Persoanele care sunt programate trebuie să se prezinte la ora de programare și să evite așteptarea suplimentară în spațiile destinate publicului, respectiv accesul a 4 persoane  (2 persoane la ghișeu și 2 persoane în spațiul destinat publicului), menținând distanța de 2 m între persoane, precum și între ele și angajații DJEP Cluj de la ghișeu. Solicitantul actului de identitate va înlătura masca de protecție în momentul preluării imaginii”, se arată pe site-ul instituției.

Doritorii pot accesa link-ul: http://djepcluj.agentiawebmagnat.ro/programare-carte-identitate.html

Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor, Str. Aviator Bădescu, nr. 7-9



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO. Doi clujeni care au orchestrat un jaf, prinși în Florești. Polițiștii au prins și un traficant de droguri la percheziții

Publicat

De

Tâlhari prinși la Cluj

Doi clujeni bănuiți de săvârșirea unei tâlhării în Târgu Mureș au fost prinși în urma a trei percheziții domiciliare, efectuate în județul Cluj de polițiștii Biroului de Investigații Criminale Târgu Mureș.

Aceștia au identificat un clujean care era urmărit național pentru trafic de droguri.

Percheziții la Cluj într-un caz de talhărie

În dimineața de 6 februarie, polițiștii Biroului de Investigați Criminale din cadrul Poliției municipiului Târgu Mureș, sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria Târgu Mureș, au pus în executare 3 mandate de percheziție domiciliară, toate în localitatea Florești, într-un dosar penal de tâlhărie.

Cercetările au fost demarate la data de 26 ianuarie, când două persoane necunoscute ar fi încercat să sustragă bunuri în valoare de peste 3.000 de lei dintr-o societate comercială din Târgu Mureș, una dintre acestea agresând fizic un agent de pază pentru a-și asigura scăparea.

Tălharii sunt clujeni

Urmare a investigațiilor efectuate, persoanele au fost identificate de polițiști în persoana unui bărbat de 27 de ani, din Cluj-Napoca, precum și a unui bărbat 34 de ani, din Florești.

Astăzi, la percheziții, cei doi au fost depistați și conduși la sediul unității de poliție pentru audieri.

De asemenea, la una dintre locațiile percheziționate, polițiștii au depistat și un bărbat de 30 de ani, din Cluj-Napoca, față de care Tribunalul Cluj a emis un mandat de executare a pedepsei cu închisoarea de 4 ani și 4 luni, pentru trafic de droguri. Acesta a fost preluat, de asemenea, și condus în vederea depunerii într-o unitate de detenție.

Duși în arest la Târgu Mureș

Față de cei doi bărbați bănuiți de săvârșirea infracțiunii de tâlhărie a fost dispusă măsura reținerii în baza probatoriului administrat, aceștia fiind conduși sub escortă și predați Centrului de Reținere și Arestare Preventivă din cadrul IPJ Mureș.

Activitatile au beneficiat de sprijinul Secției 6 Poliție Rurală Florești, Serviciului pentru Acțiuni Speciale Cluj, Grupării de Jandarmi Mobile Cluj-Napoca si Serviciului Criminalistic Mureș.

Cercetările continuă pentru documentarea întregii activități infracționale, sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria Târgu Mureș.

Citește mai departe

EVENIMENT

Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila: Se ELIMINĂ taxele plătite de proprietari pentru extrasele de carte funciară

Publicat

cseke

Cseke Attila, ministrul Dezvoltării, anunță eliminarea taxelor plătite de proprietari pentru extrasele de carte funciară: „Statul este pentru cetățean, nu cetățeanul pentru stat”, spune acesta.

„Statul este pentru cetățean, nu cetățeanul pentru stat! Serviciile publice trebuie să fie servicii acordate cetățenilor, nu activități generatoare de profit”, a precizat ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, Cseke Attila, în conferința de presă susținută joi, în Capitală.

Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila: Se ELIMINĂ taxele plătite de proprietari pentru extrasele de carte funciară

El a anunțat abrogarea unor tarife plătite de cetățeni pentru un serviciu public, prestat de o instituție aflată în subordinea ministerului.

Este vorba despre scutirea de la plată a tarifului pentru obținerea extrasului de carte funciară pentru informare, atunci când solicitantul este însuși proprietarul imobilului. Pentru implementarea măsurii în sistemul on-line este necesar un termen de cel mult 5 luni, iar fizic, la ghișeu, măsura se va implementa în cel mult 2 luni, astfel, din 10 aprilie, aceste servicii devin gratuite pentru proprietari din primăvară, respectiv din vara acestui an, a precizat ministrul, adăugând că vor fi abrogate și tarifele de extras de plan cadastral și cele de primă înregistrare.

„Acest serviciu va fi gratuit pentru proprietarii terenurilor și imobilelor”

În 2024, au fost eliberate 3.5 milioane de extrase de carte funciară pentru informare, pentru care Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), instituție aflată în subordinea Ministerului Dezvoltării, a încasat 60 milioane de lei de la cetățeni.

„Atunci când cerem un extras de carte funciară trebuie să plătim pentru acest serviciu, deși ne adresăm unei instituții publice, finanțate din bani publici, iar serviciul este prestat de un angajat plătit din fonduri publice. Astăzi, această taxă este de 20 și 25 de lei, și se adună anual aproape 60 de milioane de lei de la cetățeni. Eliminăm această taxă! Acest serviciu va fi gratuit pentru proprietarii terenurilor și imobilelor! Mai mult respect pentru cetățenii care plătesc taxe!”, a declarat ministrul Cseke Attila.

Ministrul a mai adăugat: taxa va fi în continuare plătită de dezvoltatorii imobiliari care cer date cadastrale pentru proprietăți multiple, sau pentru persoanele care solicită extras de carte funciară pentru imobile care sunt în proprietatea altei persoane.

Citește mai departe

EVENIMENT

Un medic de pe o ambulanță din Cluj-Napoca a cerut rudelor unui pacient MAGHIAR să vorbească în limba română

Publicat

Tănăr căzut de la etaj

O familie de maghiari din Cluj-Napoca s-a plâns de faptul că un medic de pe ambulanță le-ar fi cerut să vorbească numai în limba română în prezența sa, în timp ce trata un pacient suspectat de AVC.

Conform ziare.com, incidentul a avut loc duminică, 2 februarie, iar avocatul Csoma Botond, deputat UDMR de Cluj, a transmis plângerea lor către serviciul de ambulanță.

Un medic de pe o ambulanță din Cluj-Napoca a cerut rudelor unui pacient MAGHIAR să vorbească în limba română

„Am fost copleşită de un sentiment de vulnerabilitate, deoarece medicul curant care solicita folosirea limbii române tocmai ce trata un om care era aproape în inconştienţă. Am fost supusă umilinţei şi discriminării lingvistice de către o persoană pe care noi am chemat-o în ajutor. Simt că a abuzat de această situaţie. Mă întreb cu câte alte persoane vârstnice a mai făcut la fel?”, a spus una dintre rudele bărbatului luat de ambulanță, citată de hirado.hu.

Medicul ar fi insistat de două ori ca familia bărbatului suspectat de AVC să vorbească numai în limba română.

Deputatul UDMR susține nevoia prevenirii unor astfel de incidente

Horia Simu, directorul Serviciului Judeţean de Ambulanţă Cluj, a anunțat o anchetă, dar a explicat presei din Ungaria și cum vede deocamdată situația.

Medicul de ambulanţă şi-ar fi îndeplinit „impecabil” atribuţiile, iar motivul pentru care a solicitat rudelor prezente să vorbească în română a fost în scopul de a avea acces la toate informațiile relevante, în interesul pacientului.

Deputatul UDMR susține nevoia prevenirii unor astfel de incidente „într-un oraş în care locuiesc mulţi pensionari vorbitori de limbă maghiară, precum şi alte minorităţi, cum ar fi şi romii, muncitorii din Pakistan sau India, dar şi refugiaţi de război ucraineni”.

 

Citește mai departe

ECONOMIE

E.ON țintește 1 milion de CLIENȚI pe segmentul soluțiilor și serviciilor energetice, până la finele anului

Publicat

eon

E.ON Energie România a continuat să-și dezvolte, anul trecut, afacerile pe segmentul soluțiilor și serviciilor energetice, adițional serviciilor de furnizare de gaze naturale și energie electrică, numărul clienților depășind 860.000, de la intrarea companiei pe acest segment, în 2016.

·         100.000 de clienți au optat pentru soluții de încălzire, răcire, producere de energie verde și mobilitate electrică;

·         760.000 de clienți au ales pachete de servicii tehnice;

E.ON țintește 1 milion de CLIENȚI pe segmentul soluțiilor și serviciilor energetice, până la finele anului

Din acest total, 100.000 de clienți au ales soluții energetice pentru încălzirea și răcirea locuințelor cu centrale termice sau pompe de căldură, sisteme fotovoltaice pentru producția de energie verde, stații de încărcare pentru mașini electrice.

Dintre aceștia, circa 60% au ales soluția de încălzire cu centrale cu condensare (E.ON Life), care au o eficiență de 108% și pot aduce o economie la consum de până la 30%, în anumite condiții de utilizare. De exemplu, anul trecut, compania a montat, în medie, circa 23 de centrale termice pe zi.

eon

„Am depășit definitiv momentul când E.ON Energie România era doar un furnizor de gaze naturale și energie electrică. Anul acesta ne așteptăm să depășim 1 milion de clienți care au optat pentru soluțiile și serviciile noastre energetice, aducând plusvaloare afacerilor noastre. Doresc să-i asigur că vom continua să le oferim cele mai bune soluții energetice și de furnizare”, a declarat Claudia Griech, directorul general al E.ON Energie România.

Totodată, soluțiile de răcire cu aparate de aer condiționat cu tehnologie Inverter (E.ON Cool), cu consum mai mic de energie electrică de până la 33% comparativ cu cele clasice, sunt populare printre clienții companiei, circa 30.000 dintre aceștia optând, în ultimii patru ani, pentru această soluție. De exemplu, anul trecut, cererea pentru soluțiile de răcire a companiei a crescut cu peste 50% față de 2023, fiind montate zilnic 25 de aparate, în medie.

„Peste 120 de puncte de încărcare pentru mașini electrice, publice și private”

Compania a înregistrat recorduri și în ceea ce privește instalările de sisteme PV (E.ON Solar Home), peste 4.700 de clienți preferând soluțiile și serviciile de instalare ale E.ON pentru a-și produce singuri energia necesară. Anul trecut, specialiștii companiei au instalat 3.600 de sisteme, câte zece pe zi și de nouă ori mai multe față de 2023, acoperind cu succes toți clienții cu dosar validat AFM (Administrația Fondului pentru Mediu) care au selectat E.ON în sesiunea 2023.

Și pe partea de e-mobility au fost consemnate progrese semnificative, compania instalând anul trecut peste 120 de puncte de încărcare pentru mașini electrice, publice și private, depășind astfel 560 de unități instalate până acum în România. Dacă înainte de 2020 erau instalate, în medie, între 20 și 30 de puncte de încărcare pentru mașini electrice anual, ulterior ritmul a crescut la peste 100, deci de aproximativ 4-5 ori mai mult.

O performanță remarcabilă s-a înregistrat, de asemenea, pe partea de servicii tehnice (E.ON ServExpres), numai anul trecut compania câștigând 160.000 de clienți noi. În prezent, 760.000 de clienți beneficiază de pachete de servicii care includ verificările tehnice periodice obligatorii, mentenanță și intervenții de urgență pentru centralele termice și instalațiile de gaz și electricitate, pentru echipamentele de aer condiționat și pentru sistemele fotovoltaice, toate acestea fiind prestate de către specialiștii E.ON.

Despre E.ON Energie România

E.ON Energie România este furnizor integrat de gaze naturale, electricitate şi soluţii energetice, având un portofoliu variat format din circa 3,5 milioane de clienţi, atât rezidenţiali, cât şi companii şi municipalităţi. Grupul E.ON este unul dintre liderii pieţei de energie, având în România o prezenţă consolidată de-a lungul a 20 ani. De la intrarea pe piaţa din România, E.ON a investit circa 2,5 miliarde de euro, în principal în modernizarea reţelelor. Totodată, valoarea contribuţiilor virate la bugetul de stat şi bugetele locale se ridică la 3,8 miliarde de euro.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate