Connect with us

EVENIMENT

FOTO. Haos în traficul din Florești. Autobuze blocate ore întregi, călători nemulțumiți. CTP Cluj-Napoca cere bandă dedicată

Publicat


Trafic de coșmar în Florești

Demararea lucrărilor la Spitalul Regional de Urgenţă Cluj și începerea anului școlar au adus comuna Florești de lăngă Cluj-Napoca în pragul blocajului rutier, iar oamenii sunt extrem de nemulțumiți.

Compania de Transport Public Cluj-Napoca (CTP) anunță că autobuzele care fac legătura cu municipiul Cluj-Napoca circulă cu întârzieri uriașe, de până la două ore, blocajele fiind resimțite în special pe străzile Eroilor și Cetății.

Două ore pentru o distanță parcursă în mod normal în 31 de minute

Deși numărul mijloacelor de transport a fost suplimentat în repetate rânduri, situația nu s-a îmbunătățit, arată reprezentanții CTP Cluj-Napoca. Autobuzele rămân blocate în trafic, călătorii așteaptă zeci de minute în stații, iar la orele de vârf vehiculele circulă supraaglomerate.

Cei de la CTP mai spun că oamenii urcă în primul autobuz venit, deja supraaglomerat, iar celelalte autobuze care îl succed circulă goale în spatele lui. Iar, pe lângă nemulțumirea călătorilor care întârzie la serviciu și școli, CTP Cluj-Napoca înregistrează pierderi foarte mari având flota blocată zilnic în Florești la orele de vârf.

„În fiecare zi, la orele de vârf, sunt alocate minimum 40 de autobuze pentru Florești, cu o capacitate de 3.500–4.000 de pasageri. Acestea stau blocate cu zecile de minute în trafic, iar costurile de exploatare au crescut de patru ori”, transmite CTP Cluj-Napoca.

Un exemplu elocvent, între 8–12 septembrie, distanța dintre Cetatea Fetei și Cluj-Napoca s-a parcurs chiar și în două ore, deși în condiții normale drumul durează 31 de minute.

Soluțiile propuse de CTP Cluj: Benzi dedicate și noi linii de autobuz

Pentru a debloca circulația, reprezentanții CTP Cluj-Napoca au propus în 15 septembrie, în cadrul unei întâlniri cu Primăria și Poliția Locală Florești, trasarea unei benzi speciale pentru autobuze pe strada Eroilor. Soluția tehnică presupune trei benzi, una de coborâre pentru mașini, una comună pentru urcare (mașini și autobuze) și o bandă separată BUS pe sensul de coborâre, delimitată cu marcaje și stâlpișori.

“Măsura ar scoate autobuzele din coloana blocată, încurajând astfel mai mulți locuitori să renunțe la autoturism”, arată reprezentanții CTP Cluj-Napoca.

De asemenea, au fost demarate procedurile pentru înființarea a două noi linii. Una va fi pe traseul str. Răzoare – str. Crizantemelor – str. Sub Cetate – Baza Sportivă Florești și alta, cu microbuz, pentru locuitorii de pe strada Pădurii. În plus, CTP anunță că în perioada următoare în Florești vor fi introduse autobuze electrice articulate.

 




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate