Connect with us

EVENIMENT

FOTO. Constructorii metroului din Cluj, mare experiență internațională. Au finalizat metrouri în Paris, Istanbul, Dubai, Atena

Publicat


alstom

Constructorii metroului din Cluj au o mare experiență internațională și au finalizat proiecte similare în  orașe precum Paris, Istanbul, Dubai, Atena, Varșovia, Riadh sau Toulouse, fiind capabili  să proiecteze și să execute proiecte de metrou în orice condiții, indiferent cât de mare ar fi provocarea din punct de veedere tehnic.

Șerban Iorga, director de proiect Alstom pentru metroul din Cluj, a declarat, miercuri, la ceremonia de începere a lucrărilor de la prima stație din Florești, ”Țara Moților”, că Magistrala I de metrou Cluj este un proiect ambițios și inovator pentru România, fiind prima linie complet automatizată.

”Este un proiect de pionierat și cel mai mare proiect la cheie din țară și unul dintre cele mai mari din Europa.

Linia de metrou va fi în întregime subterană și va străbate zona metropolitană Cluj-Napoca pe o lungime de 21 de km, având 19 stații și un depou, fiind construită din două tuneluri circulare, fiecare având o cale de rulare și un diametru de 5,5 m.

Ambele tuneluri vor fi forate cu două echipamente specializate TBM, numite cârtițe sau șobolani în limbaj popular.

Tunel la 67 de metri adâncime

În prima parte a liniei de metrou, între stația Țara Moților și Mănăștur, tunelurile vor avea o adâncime între 26 și 67 de metri, iar plecând din stația Sfânta Maria până în Piața Mărăști și mai departe spre stația Europa Unită, tunelurile vor fi săpate la o adâncime ce variază între 16 și 27 de metri.

La cea de-a treia secțiune a metroului, între Piața Mărăști și Muncii, tunelurile vor fi  între 20 și 27 de metri adâncime”, a spus Iorga.

Acesta a explicat că sistemul de metrou la cheie va avea cea mai modernă tehnologie de automatizare a traficului și va include un centru de control integrat, care susține funcționarea fără mecanic, și servicii de transport de mare capacitate, între 15.000 și 21.000 de pasageri pe oră și pe sens, cu intervale de succedare a trenurilor de metrou de 90 de secunde.

Zeci de ani de experiență

”Asocierea noastră are o experiență de zeci de ani în proiecte de infrastructură și proiecte de metrou, construind linii de metrou în Paris, Istanbul, Atena, Varșovia. Toulouse, Riadh, Dubai, și alte proiecte, din India până în America de Nord și Centrală.

Toate acestea le-au permis specialiștilor noștri să dobândească o experiență valoroasă, fiind capabili  să proiecteze și să execute proiecte de metrou în orice condiții, indiferent cât de mare ar fi provocarea din punct de veedere tehnic.

Această primă magistrală a metroului clujean este și va fi un proiect de referință nu numai pentru acesi oameni care au avut determinarea și perseverența necesară pentru a-i da viață, nu numai pentru noi, oamenii din asociere, cei care împreună cu echipa de implementare și coordonarea proiectului vor face totul pentru a-l duce la bun sfârșit, ci este un proiect de referință și de importanță majoră pentru comunitate. pentru oamenii din Cluj, din Florești și din toată țara și pentru generațiile viitoare pentru că ei vor fi adevărații beneficiari ai acestui proiect”, a mai spus directorul de proiect Alstom pentru metroul din Cluj.

Licitația Primăriei Cluj-Napoca pentru proiectarea și construirea metroului din Cluj a fost câștigată de asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S (Turcia)., Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia, Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A.

Costurile totale ale proiectului depășesc 2 miliarde de euro, iar metroul va trebui să fie finalizat și să circule în 2031.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate