Connect with us

EVENIMENT

FOTO. Auchan România la aniversarea de 18 ani: peste 440 de magazine, prețuri mici și acțiuni pentru un comerț sustenabil (P)

Publicat


Auchan

La 18 ani de la deschiderea primului magazin– Auchan Titan, retailerul a dezvoltat o rețea multi-format având în prezent peste 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, MyAuchan și Simply care servesc zilnic, în medie, peste 350.000 de clienți. Primul retailer care a lansat în România conceptul de discount generalizat, Auchan își menține neclintita promisiune de a oferi românilor prețuri mici zi de zi, cu un accent puternic pe produse și producători locali, alimentație sănătoasă și responsabilitate față de mediul înconjurător.

Dezvoltare multi-format

În primii 9 ani, Auchan s-a concentrat pe dezvoltarea formatului de hipermarket, ajungând la 33 de magazine în 18 orașe până în 2015. În următorii 3 ani, a lansat formatul de proximitate și magazinul online, iar în 2019 a deschis primul supermarket. În 2023, Auchan finalizează unul dintre cele mai ample proiecte din retail, integrarea a aproximativ 400 de magazine MyAuchan în stațiile Petrom. Tot în 2023, a introdus conceptul de hiper-discount, prezent astăzi în magazinele ATAC Hiper Discount. Anul acesta. Auchan a marcat o premieră pe plan local prin inaugurarea primului magazin 100% autonom, Auchan Go. De asemenea, a lansat franciza Simply by Auchan.

În prezent, Auchan este prezent în toate județele, având o rețea formată din 26 de hipermarketuri, 7 hipermarketuri discount ATAC, 8 supermarketuri, 395 de magazine MyAuchan, majoritatea în stațiile Petrom, 4 magazine Simply by Auchan și o strategie client omnicanal.

„Este un moment de bucurie și de recunoștință pentru toți cei care au contribuit la ceea ce este Auchan România astăzi: angajați, partenerii furnizori și producătorii români, parteneri de dezvoltare și servicii, clienți, comunitate, autorități, concurenți.La 18 ani putem fi mândri că suntem o companie care creează valoare în România pentru români, alături de producători români, implicată în activități de responsabilitate, la nivel local sau național, și că ne-am construit un ADN de comerț sustenabil, cu prețuri mici care susțin cu adevărat puterea de cumpărare, cu game largicare permit o viață mai sănătoasă.

Facem lucrurile din convingere, din suflet, cu multă seriozitate, iar inovația ne-a caracterizat permanent în acești 18 ani, pe toate planurile.Împreună cu toți cei 7000 de colegii și alături de toți partenerii noștri rămânem motivați de viziunea noastră de a permite tuturor românilor să mănânce mai bine, să trăiască mai bine și împreună să protejăm planeta. La mulți ani, tuturor!”a precizat Ionuț Ardeleanu, Director General Auchan Retail România.

Parteneriate puternice cu producători locali și un sprijin permanent pentru mărcile românești

Auchan sprijină economia locală și producătorii români, gama alimentară fiind formată în proporție de peste 90% din produse de la companii din România. Pe rafturile hipermarketurilor Auchan se regăsesc aprox. 50.000 de produse, din care circa 1.300 sunt produse alimentare marcă proprie. Din acestea, peste 1000 sunt produse în România, cu producători locali.

Mai mult, Auchan a dezvoltat până în prezent 85 de filiere de produse agro-alimentare românești, respectiv colaborări pe termen lung cu 50 de producători locali, prin care Auchan pune la dispoziția clienților produse cu calitate și trasabilitate controlate, cu gust local, autentic.

Peste 7.000 de locuri de muncă create și peste 50 de meserii

Cu peste 7.000 de angajați care activează în peste 50 de meserii în ecosistemul Auchan, retailerul este unul dintre cei mai mari angajatori din țară și oferă un mediu de lucru incluziv, cu numeroase oportunități de promovare și programe de dezvoltare, alături de pachete competitive de beneficii și compensații, cu scopul de a sprijini permanent starea de bine a angajaților.

Vechimea medie în companie este de 8 ani, în timp ce aproape o treime dintre angajați lucrează la Auchan de 10 ani. Mai mult, peste 340 dintre aceștia fac parte din echipa Auchan încă de la înființarea companiei.

Business sustenabil și impact în comunitățile locale

Integrând grija pentru mediu în valorile sale fundamentale, Auchan investește puternic în proiecte de sustenabilitate. Compania desfășoară constant campanii de conștientizare pentru un consum responsabil și a implementat numeroase proiecte axate pe reciclare, combaterea risipei alimentare, reducerea plasticului și promovarea economiei circulare de-a lungul întregului lanț valoric.

În egală măsură, compania își reconfirmă angajamentul față de comunitățile locale prin sprijinirea anuală a numeroase proiecte sociale și campanii de solidaritate.

Cifre cheie sustenabilitate:

  • Peste 1,2 mil. de litri de ulei alimentar colectat și predat spre reciclare
  • Peste 130 de milioane de ambalaje PET /Alu/Sticlă reciclate, dintre care 32 de milioane colectate cu 7 luni înainte de startul SGR
  • Peste 20 de milioane de produse salvate prin programul Zero Risipă
  • Peste 200 de tone de textile colectate pentru donații și reciclare
  • 16 hipermarketuri dotate cu panouri fotovoltaice

Alte proiecte și inițiative marcante lansate de Auchan:

  • (2011) Primele aparate de tip RVM pentru recuperarea PET-urilor
  • (2018) Filmul documentar România neîmblânzită, vizionat de 80.000 spectatori, proiectat in peste 55 de tari din lume și premiat cu Delfinul de Aur la Cannes Corporate media & TV Awards
  • (2019) Programul de colectare și reciclare a uleiului alimentar uzat, lansat în premieră la nivel de piață, ajuns în prezent la 1,2 mil. litri colectați și transformați în bicombustibil
  • (2019) Semnarea parteneriatului pe termen lung cu Federația Română de Ciclism și susținerea Turului României
  • (2020) Clubul Mărcilor Emblematice Românești, un amplu proiect de promovare a mărcilor cu tradiție, înființate pe plan local
  • (2021) Programul de fidelitate MyCLUB Auchan, folosit în prezent de peste 1,8 mil. membri
  • (2021) În premieră în retail, Auchan lansează shop-in-shop-urile O nouă viață, proiect de responsabilitate socială axat pe economia circulară a hainelor
  • (2023) Crearea companiei Auchan Renewable Energy, având ca principal obiect de activitate producția, transportul și distribuția de energie electrică și o misiune-cheie în atingerea obiectivelor climatice ale Auchan România.
  • (2024) Primul magazin 100% automatizat, Auchan GO
  • (2024) Auchan Berceni, primul magazin aliniat standardelor internaționale privind accesul la cumpărături pentru persoanele cu dizabilități

Despre Auchan Romania

Auchan România are în portofoliu 440 de magazine, cuprinzând 26 de hipermarketuri clasice, 7 hipermarketuri ATAC Hiper Discount, 8 supermarketuri, magazinul inteligent Auchan Go, aproape 400 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care majoritatea în stațiile Petrom, 3 magazine în franciză Simply by Auchan, precum și magazinul online auchan.ro. Cu o cifră de afaceri cu taxe în 2023 de peste 1,6 miliarde de Euro, Auchan propune locuitorilor din orașele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ omnicanal, modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, în fiecare zi.

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EDUCATIE

VIDEO FOTO. Transylvania MEP: prima SIMULARE a Parlamentului European pentru elevi la Cluj-Napoca

Publicat

simulare

Transylvania Model European Parliament a avut premiera vineri, începând cu ora 16:00, în cadrul Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor, continuând să se desfășoare și în următoarele două zile în incinta Facultății de Business. Participarea elevilor a fost liberă, iar proiectul a stârnit un interes considerabil.

O inițiativă a educării politice în rândul tinerilor

„Ne dorim ca toți participanții să învețe cât mai multe și să conștientizeze importanța votului – chiar dacă procentajul de vot este momentan destul de mic în România, cu ajutorul acestor evenimente va putea să crească” ne spune Ioana Drânda, co-fondatoarea Transylvania MEP. În aceași notă, partenera ei, Iarina Man, are o viziune pozitivă asupra creșterii interesului politic în rândul tinerilor: ,,Cred că interesul tinerilor vizavi de politică va crește din ce în ce mai mult mai ales pentru că în ultimii ani acest subiect este tot mai promovat și mediatizat în rândul lor”.

simulare

VIDEO FOTO. Transylvania MEP: prima SIMULARE a Parlamentului European pentru elevi la Cluj-Napoca

Iarina și Ioana, eleve în clasa a XII-a la Liceul Teoretic „Avram Iancu” din Cluj Napoca, si-au descoperit pasiunea pentru politică și educație civică încă din anii anteriori, odată cu participarea în Comunitatea Tinerilor Lideri Europeni, proiect inițiat dintr-o nevoie vizibilă de a aborda o deconectare între tineri și Uniunea Europeană.

Astfel, motivate de dorința de a răspândi importanța politicii Parlamentului European și de a crește nivelul de conștientizare al tinerilor asupra problemelor europene, cele două organizatoare au reușit să pună în desfășurare un eveniment care să inspire și să informeze noile generații.

simulare

simulare

Dezbateri pe probleme sociale, economice și politice

În cadrul proiectului, participanții au avut ocazia să se înscrie în următoarele comisii: FEMM – ,,Accesul tinerelor femei la sănătate reproductivă și educație sexuală” ; DROI – ,,Drepturile refugiaților și migranților în Mediterană” și ECON – ,,Criptomonedele: mijloc de libertate sau principalul susținător al organizațiilor criminale”.

Dezbaterile se desfășoară după modelul celor din Parlamentul European, oferindu-le tinerilor oportunitatea de a experimenta procesul legislativ și de a propune soluții la probleme actuale, exprimându-și opiniile în mod liber. Experiența le oferă, astfel, o imagine reală asupra rolului și funcționării Parlamentului European, precum și asupra impactului pe care schimbările politice îl au în viața lor.

simulare

simulare

Întrebat despre experiența sa după o zi de la începerea proiectului și despre așteptările cu privire la zilele următoare, Bogdan Baciu, elev de clasa a XII-a care intenționează să-și continue studiile în cadrul Facultății de Relații Internaționale, ne spune: „Mi-a plăcut foarte mult faptul că această inițiativă e condusă numai și numai de tineri, iar așteptările mele sunt acelea de a vedea un debate productiv între delegați și de a afla cum percep tinerii soluțiile care se caută în astfel de concesii”.

Asemenea lui Bogdan, și Mălina Barta își dorește să urmeze pe viitor o carieră în diplomație: ,,De anul trecut am început să fiu foarte atrasă de politica Uniunii Europene, când am avut ocazia prin intermediul unui program EPAS să ajung în Parlamentul European la Strasburg, iar acum știu că aș vrea să continui pe acest domeniu”.

Programul educativ „Școli-ambasador ale Parlamentului European” (EPAS) își propune să îmbunătățească cunoștințele tinerilor despre Europa și democrația parlamentară europeană. În cadrul acestui program, elevii și cadrele didactice sunt informați despre drepturile și oportunitățile oferite de cetățenia europeană, precum și despre rolul important al Parlamentului European în procesul decizional al UE.

simulare

Proiect organizat de tineri pentru tineri

O parte considerabilă a elevilor din consiliul de organizare studiază, de asemenea, în școli care activează în cadrul programului EPAS, iar dispunând astfel de o anumită pregătire politică au reușit să pună bazele unui proiect de succes.

Din echipa de coordonare fac parte, astfel, Iarina Man și Ioana Drânda (co-fondatoare), Irina Șușcă (coordonatorul departamentului IT), Park Temin (coordonatorul departamentului media), Olivia Bulzan (coordonatorul departamentului financiar) și Daria Moșoiu (coordonatorul departamentului de comunicare).

O implicare semnificativă a avut și ,,the academic team” unde le găsim pe Miruna Ursache (secretar general) și Andreea Gruescu (secretar general adjunct), precum și pe Renata Tothăzan (președintele Adunării Generale) și Anelisse Preda (președinte adjunct al Adunării Generale). Pe lângă echipa de coordonare și cea academică, un rol esențial în succesul proiectului l-au avut și șefii celor trei comisii: ECON – condusă de către Codrin Lenghel și Petra Erdelyi ; DROI – condusă de Olivia Bulzan și Daria Ciufudean și FEMM – condusă de Maya Ionuțaș și Teodora Pisc.

simulare

Nicu Ștefănuță – o voce importantă pentru generația tânără

Spre finalul serii, tinerii au avut plăcerea de a participa la un discurs al europarlamentarului Nicu Ștefănuță, în care acesta le-a împărtășit nu doar experiențele sale profesionale, ci și lecții valoroase și sfaturi practice din parcursul său, oferindu-le perspective inspirate care să contribuie în alegerea drumului lor profesional: „În sala aceasta se găsesc viitori europarlamentari, miniștri, consilieri, juriști sau diplomați internaționali”.

Pentru Cluj24, europarlamentarul susține că învățarea a cât mai multor limbi străine ar putea să îi ajute considerabil pe cei care doresc să activeze într-o astfel de carieră deoarece „o limbă învățată diferă de experiența pe care o ai când ești ajutat de un traducător – căci limba nu este doar o cunoștiință, este și un vehicul cultural”.

simulare

„Multe aptitudini se învață”

Întrebat, totodată, cum ar putea fi mai bine educați cetățenii tineri cu privire la politică, acesta încurajează cât mai multă implicare activă: „Mersul la vot și interesul cu privire la anumite campanii locale sunt doar câteva dintre aspectele care te pot face să întelegi mai bine anumite lucruri și să iubești acest domeniu”. Iar cu privire la beneficiile implicării într-un eveniment ca Transylvania MEP, susține că este „un proiect serios în care reușești să înveți o meserie – înveți cum se negociază, cum câștigi un argument, dar și cum ajungi la un compromis… Multe aptitudini se învață.”

Încă de la alegerile europarlamentare, Ștefănuță a devenit un model de conduită morală și de inspirație profesională pentru generația tânără din România, prin angajamentul său neclintit de a se adresa problemelor și provocărilor cu care se confruntă această categorie de vârstă. Astfel, el s-a remarcat de-a lungul timpului prin promovarea activă a drepturilor în rândul tinerilor și a valorilor progresiste în România, aducând în prim-plan subiecte de interes major precum sănătatea mintală, drepturile comunității LGBTQIA+, dreptul la avort și educația sexuală.

Ștefănuță nu doar susține aceste valori în mod constant, ci și își dedică activitatea pentru a crea un mediu politic mai incluziv, favorizând dezvoltarea unei noi generații de lideri conștienți, motivați să contribuie activ la progresul țării și al Uniunii Europene.

simulare

Transylvania MEP: O premieră educativă pentru tineri, dedicată înțelegerii politicii europene și formării viitorilor lideri

Așadar, Transylvania MEP a reprezentat un pas important în educarea politică a tinerilor din România, oferindu-le acestora oportunitatea de a înțelege mai bine cum funcționează Parlamentul European și cum pot contribui la schimbările sociale, economice și politice.

Bianca Matei

Citește mai departe

EVENIMENT

Cât de POLUAT este aerul în Cluj-Napoca? Care sunt zonele cele mai AFECTATE și care sunt cele mai „verzi”

Publicat

rabla

Nu este o noutate faptul că Clujul este un oraș din ce în ce mai poluat. Deși a „scăpat” de industria poluantă, locul acesteia a fost luat de mașini. Creșterea exponențială a numărului acestora a făcut ca aerul să fie din ce în ce mai nesănătos.

Stațiile de monitorizare a calității aerului, amplasate în diferite zone din oraș, înregistrează zilnic, 24 din 24, valorile noxelor prezente în amestecul pe care-l respirăm.

Cât de POLUAT este aerul în Cluj-Napoca? Care sunt zonele cele mai AFECTATE și care sunt cele mai „verzi”

Ce influențează calitatea aerului? În primul rând noxele emise de eșapamentele mijloacelor de transport clasice. Deși s-au înmulțit automobilele electrice, numărul lor este insignifiant în raport cu celelalte. Un alt  factor ar fi incendiile de vegetație, fumul conținând particule de material vegetal carbonizat. Praful ridicat de roți în special în perioadele călduroase și lipsite de precipitații, contribuie la rândul lui la „aglomerarea” cu impurități a aerului. La toate acestea se mai adaugă șantierele, reziduurile generate de arderile pentru încălzirea rezidențială și fenomenele meteorologice, în special ceața, prezentă pe valea Someșului Mic.

Cum se prezintă aerul într-o duminică dimineața în Cluj-Napoca?

harta aer

Așa după cum reiese din această hartă, zona cea mai poluată, deși traficul ar trebui să fie foarte redus, având în vedere că e duminică, e centrul, în special Bdul Eroilor.

Cu cât ne îndreptăm mai spre periferie, calitatea aerului se îmbunătățește. Capătul Gheorgheniului spre str. Soporului este cea mai „verde” zonă a orașului. Deasemenea, zona Făgetului și ieșirea spre Feleac, precum și zona Bulgaria și Iris, spre Valea Chintăului.

Sursa harta: aqicn.org

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO. Dacă nu îți place CIOCOLATA ”Dubai”, noul trend în dulciuri, se poate afirma despre tine că ești bătrân

Publicat

ciocolata dubai

Dacă nu ați gustat sau auzit de acest produs, dacă nu ați cumpărat ciocolată ”Dubai”, nu sunteți pe val, cum se zice! Isteria legată de acest produs a început în urmă cu două luni și tot de atunci a ajuns și în vitrinele cu dulciuri din Cluj-Napoca. Este, de fapt, un produs simplu, care conține doar trei ingrediente principale: cataif, pastă de fistic/fistic mărunțit și ciocolată.

În sfârșitul lunii august au apărut primele postări pe TIK-TOK cu tabletele de ciocolată, denumite ”Dubai”, după localitatea în care a fost inventată rețeta. Povestea spune că o tânără însărcinată a poftit la combinația din cele trei ingrediente, iar cineva priceput a realizat rețeta.

ciocolata dubai

VIDEO FOTO. Dacă nu îți place CIOCOLATA ”Dubai”, noul trend în dulciuri, se poate afirma despre tine că ești bătrân

Aceasta este extrem de simplă, totul este să faci rost de ingrediente. Se amestecă cataiful (paste făcute din ou și făină) cu pasta sau fulgii de fistic, se toarnă ciocolată în forme, se așteptă să se răcească, se umple cu cele două ingrediente,  apoi se închide. Formele sunt de silicon pot fi de diferite forme, cum ar fi: semisferice, paralelipipedice, inimioare, iar pentru sărbătorile de iarnă s-au achiziționat deja unele în forme de steluțe sau globuri. Cataiful se poate cumpăra de la comercianții de origine arabă din oraș, la fel si fulgii de fistic. Manopera este ieftină, cel mai scump fiind fisticul, peste 300 de lei pe kilogram, dar pentru a scădea costul se poate folosi pasta de fistic, ușor mai ieftină.

Fii la modă, gustă ciocolata ”Dubai!

Nimeni nu poate să spună în gura mare că nu-i place această ciocolată. Toți cei mai tineri din încăpere, vor reacționa, considerând că ești depășit, de vremuri, de modă, prea conservator pentru zilele noastre! Pare, așadar, că acest produs ”a prins” în rândul oamenilor care au cont de TIk-T0k.

Cluj24.ro a stat de vorbă cu proprietara Cofetăriei Castel, pentru o părere din interior, cum se spune. A introdus ciocolata în ofertă doar de două săptămâni și asta pentru că a cerut-o foarte mulți clienți. Produce în laboratorul de pe strada Maramureșului din Cluj-Napoca, aproximativ două kilograme pe zi.

Cât costă o tabletă de ciocolată ”Dubai”?

O bucată de ciocolată Dubai poate fi cumpărată la prețuri cuprinse între 12 lei pentru 30 de grame și 25 de lei, pentru un gramaj mai mare. Destul de scump, ar spune unii? Da, dar este o ciocolată la modă, cu o poveste adusă din tărâmuri înderpărtate.

ciocolata dubai

Ioana Birău, proprietara Cofetăriei Castel, ne spune că a observat că persoanelor peste 60 de ani nu le place acest dulce, spun că noi avem rețete mult mai sofisticate și mai bune după gustul lor. Pensionarii preferă produsele tradiționale, cum ar fi amandina, cremeșul, refuzându-le chiar și pe cele introduse de cel puțin un deceniu, ca mousse-urile, pavlova, ori macaron.

Pe de altă parte, de la cofetăria ei, pleacă de câteva ori pe săptămână dulciuri către 60 de magazine din mediul rural, dar și către Turda sau Câmpia Turzii. A avut surpriza ca, de foarte multe ori aceste bucăți de ciocolată umplute cu cataif și fistic să se termine foarte repede. Deci, putem spune că nu există nicio diferență între oraș și sat, oamenii din mediul rural sunt informați, doresc să guste, iar multora le place ciocolata ”Dubai”.

ciocolata dubai

Copii adoră ciocolată Dubai, iar generațiile tinere, gustă și pot alege în cunoștință de cauză un răspuns, le place, mai puțin le place, nu mai cumpără niciodată. Deocamdată, toate laboratoarele din Cluj se întrec să facă și să vândă produsul nou, iar sezonul dulciurilor, adică perioada sărbătorilor de iarnă, nu a început încă.

Cristina Șendrea

Citește mai departe

EVENIMENT

UPDATE. L-ați VĂZUT? Băiat de 10 ani din Florești, DISPĂRUT de acasă. Sunați la 112

Publicat

hanu david

La data de 10 noiembrie a.c., ora 06.00, Poliția municipiului Cluj-Napoca a fost sesizată despre faptul că HANU DAVID EMANUEL, în vârstă de 10 de ani, în cursul zilei de 9 noiembrie a.c., în jurul orei 14.30, a plecat voluntar de la locuința situată în Florești, iar până în prezent nu a mai revenit.

SEMNALMENTE: Înălțime aproximativă – 1,40 inaltime, 32 kg, fața ovală, părul negru tuns scurt.

L-ați VĂZUT? Băiat de 10 ani din Florești, DISPĂRUT de acasă. Sunați la 112

În momentul plecării acesta purta o bluza de trening cu glugă de culoare albastră, pantaloni verde deschis și o pereche de adidasi de culoare roșie.

Persoanele care pot furniza orice informaţii despre persoana plecată voluntar, sunt rugate să se adreseze celei mai apropiate unităţi de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic de urgenţă 112!

Update:

Minorul a fost găsit. Pe durata plecării nu a fost victima vreunei infracțiuni.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax