EVENIMENT
FOTO. Altă ”bătaie de joc” marca Wizz Air la adresa pasagerilor din Cluj. Pățania unei clujence care voia să ajungă în Italia

O clujeancă a relatat pățania cu compania aeriană Wizz Air care a stricat vacanța a sute de pe pasageri de pe Aeroportul Internațional ”Avram Iancu” Cluj.
VEZI ŞI:
Clujeancă revoltată: Blue Air vindea bilete la două ore după anularea zborurilor. M-au anunţat după 3 ore. E lipsă de respect
”Gata de vacanță, gata de muncă unii, gata de școală alții. Cuminți, mergem în aeroport cu 2-3 ore înainte, security check, cafea, îmbarcare pe la 6 dimineața.
VEZI ŞI:
Mii de persoane afectate de anularea zborurilor Blue Air. Doar din Cluj şi doar marţi au rămas „în aer” 1.000 de pasageri
De notat: eram în aeroportul din Cluj-Napoca de la 4 dimineața. Să avem un timeline pentru ce urmează.
Îmbarcare, all good. După aprox. 30 de minute de așteptare (din nou cuminți) în avion, am fost anunțați că este o problemă cu computerul de bord și se va rezolva curând.
Ok, noi tot cuminți. Nu s-a rezolvat, a fost chemată o echipă de ingineri care a făcut teste peste teste cu pasagerii în avion. Foarte nice căpitanul, a tot ieșit și ne-a anunțat că în cel mai rău caz o să fim transferați într-o altă aeronavă. Am zis foarte nice să nu zic că a mințit flagrant.
Am zis foarte nice ca să nu zic că l-am auzit când spunea „we are waiting for Budapest to flip the coin”. Adică sutele de euro pe care fiecare pasager le-a plătit pentru bilet, cazare în Italia, probleme la muncă, tot felul de chestiuni personale pentru care toți am vrut să zburăm în 4 septembrie la 6.35 spre Catania, depindeau de cum dau șefii cu banul.
Promisiuni peste promisiuni
Ok, am trecut și peste asta. Cuminți, da? Ne-au coborât din avion cu promisiunea că nu durează mult să ne transfere în altul. Aproximativ ora 8-9 dimineața, 4 septembrie. Am urcat în autobuze, înapoi la Sosiri. Acolo, frumos pe monitoare: „flight cancelled”. O coada de 200-300 de oameni la singurul ghișeu deschis pe care era lipită o coală A4 pe care scria WizzAir.
Nu a luat nimeni un microfon să transmită un mesaj oficial, stafful WizzAir a râs în nas oamenilor cu copii, bunicilor, tuturor: „Așteptați, hai calmați-vă”. Au chemat și poliția (nu înțeleg de ce). „Mi-a plăcut” polițistul care a fluierat la o doamnă, în stil „hai, taci”. Bine, boss.
Am stat 200+ persoane la coada respectivă pentru a ni se spune pe rând că nu sunt variante. Ok, am căutat fiecare pe internet.
Și zborul de Bari a fost amânat
Am găsit posibilitate de a ateriza în Roma (nu Catania, destinația inițială!) în aceeași zi sau în Bari. Am fost îndrumați să alegem Bari cu decolare în 4 septembrie la ora 19.35. Sau Catania, joi, 8 septembrie. Până atunci, fiecare – treaba lui ce face. Eventual să păstrăm ceva bonuri, vedem când și dacă decontează cineva ceva.
Destinația noastră era Catania, da? Din Bari am găsit un singur autobuz care mergea în Catania, 8-9 ore călătoria, 200 lei. Adjudecat, pe banii noștri. Busul pleca la ora 23 din Bari.
O zi în aeroport, vă imaginați. De la 4 dimineața. Pe la ora 20 am primit o altă veste afișată pe monitoare: your flight to Bari has been delayed. New estimated hour: 23.05
Ok. Dezamăgiți, dar tot cuminți. Important era să ajungem în Italia. Am pierdut banii plătiți pentru autobuz, am început să căutăm hotel, rent a car etc.
Sute de euro pierduți
Alți oameni au pierdut sute de euro plătite pentru alte bilete de avion (Bari-Palermo, 180 euro). Tot ce am cerut în timpul ăsta a fost să vină un reprezentant WizzAir cu un mesaj. Să ne spună dacă are sens să mai stăm alte 3 ore în aeroport, dacă mai plecăm, orice. După o discuție cu cineva din staff-ul aeroportului (nu WizzAir), toți acei oameni au primit pe la ora 22 o sticlă de apă și un corn. Eram de la 4 AM acolo, da? Au urmat alte anunțuri pe ecrane, delay până la 23.20, 23.40.
Noi tot cuminți. La 23.39: Ladies and gentlemen, on behalf of WizzAir we are sorry to inform you that your flight to Bari has been cancelled.
Wizz Air – I am sorry to inform you că nu m-a deranjat atât de tare oboseala, timpul pierdut, banii pierduți, hoția din aeroport (12.50 lei o apă la 0,5l), agitația, dezorganizarea, lipsa aerului condiționat și toate câte au fost. WizzAir, I am sorry to inform you că suferiți de lipsă de empatie gravă, că nu sunteți pregătiți, nu știți să comunicați, nu aveți respect pentru clienții care vă fac să existați.
Discuție cretină
Închei cu un pasaj din 4 septembrie, me vs. o domnișoară absolut cretină, reprezentant WizzAir. Conversație după ore în șir de așteptare și resemnare că aterizez în Bari, la aproape 10 ore de Catania, noaptea la 1. În loc să fiu de la 7.35 AM la destinație.
„Bună, mi se descarcă telefonul și aș vrea să mă ajutați cu check in-ul pentru zborul spre Bari. Vreau să știu că am biletul, vreau să mă ajutați cu asta”.
„Colegul meu v-a rezolvat pentru check in gratuit.”
„Nu m-ați înțeles. Vreau să faceți dvs. check in-ul, vă rog.”
„Colegul meu vă asigură că aveți check in gratuit.”
Aici am ridicat puțin tonul și am insistat să facă un amărât de check-in, din moment ce stă la masa de check-in.
Răspuns: „Hai, calmează-te și să ai o zi frumoasă”.
Wizz Air, n-am avut o zi frumoasă. Trebuia să fiu undeva în sudul Italiei, să nu arunc bani pe „garanția” voastră falsă că ajung în Bari. Ca mine, alții 200-300. Cu bebeluși, cu bătrâni, bolnavi de astm, cu mai mulți sau cu mai puțini bani pentru alternativele pe care voi nu le-ați oferit, ci pe care noi, câțiva pasageri, le-am căutat.
Aeroportul Avram Iancu- aveți probleme grave de management al staff-ului, am găsit un singur om efectiv dornic să ne ajute să găsim alt zbor, chiar dacă pierdem 2-3 zile și călătorim fie până în Viena, fie până în Budapesta”, a spus Ana-Iuliana.
Poziția oficială a Wizz Air
UPDATE. „Zborurile Wizz Air W6 3327 și W6 3328 de la Cluj-Napoca–Catania–Cluj-
Iar zborurile Wizz Air W6 3397 și W6 3398 de la Cluj-Napoca–Bari–Cluj-Napoca din 4 septembrie au fost anulate din rațiuni operaționale.
Pasagerilor afectați le-a fost oferită cazare, iar aceștia au fost informați cu privire la opțiunile disponibile, le-a fost oferit un program alternativ de zbor, în funcție de disponibilitate, rambursarea integrală a biletului sau li s-a oferit rambursarea a 120% din tariful inițial achitat, sub formă de credit de companie pentru rezervări viitoare. Wizz Air își cere scuze tuturor pasagerilor afectați, însă siguranța pasagerilor, a echipajului și a aeronavelor rămâne prioritatea noastră numărul unu”, au declarat reprezentanții Wizz Air.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger


SUV-urile au devenit printre cele mai căutate mașini din România. Convinși că o asemenea mașină le conferă un statut aparte, prestanță și mai multă „valoare”, românii au devenit clienți fideli pentru asemenea modele. Atunci când prețurile sunt prohibite, sunt bune și SUV-urile mai accesibile. Cele mai ieftine SUV-uri din România, în 2025, costă mai puțin decât Dacia Duster. Au dotări potrivite pentru mulți șoferi, la prețuri accesibile.
În România, Dacia Duster se numără printre cele mai populare autoturisme de tip SUV. Până de curând, era cel mai ieftin vehicul de acest tip. Între timp, alte modele au detronat mașina producătorului de la Mioveni, scrie Fanatik.
Care sunt cele mai IEFTINE SUV-uri din România
Este vorba despre Citroen C3 Aircross, dar și despre SUV-ul KGM Tivoli. Atât producătorul francez, cât și cel sud-coreean au adus pe piață două SUV-uri cu performanță similară ca cea pe care o are Dacia Duster. Prețurile sunt, însă, mai mici.
Cel mai ieftin model de Dacia Duster începe de la prețul de 19.250 de euro cu motorizarea de 1.0 GPL, cu 100 de cai putere. Versiunea standard a vehiculului dispune de aer condiționat, geamuri electrice și oglinzi reglabile electric.
Modelul este dotat și cu senzori de parcare și cu asistent pentru menținerea benzii, pilot automat și frânare automată, în cazul unei urgențe.
De curând, Citroen C3 Aircross a ajuns pe piața din România. Modelul are un motor de 1,2 litri benzină, transmisiune manuală, fără tracțiune integrală, dotată cu sistem de aer condiționat și oglinzi reglabile electric, precum și cu faruri LED și comenzi pe volan.
Pentru versiunea de bază a modelului SUV de la Citroen, prețul este de 18.4oo de euro, cu 750 de euro mai puțin decât Dacia Duster.
De asemenea, cei de la KGM, fostul SsangYong, au adus un SUV modern, cu motorul de 1,5 litri turbo, de 163 de cai putere. Tivoli se poate configura cu tracțiune față cu transmisie manuală sau automată. Există și opțiunea de automată sau tracțiune integrală, cu transmisie manuală sau automată.
SUV-ul de la KGM este dotat cu pilot automat și computer de bord, dar și cu climatizare manuală și jante din tablă. Prețul de bază al noului model este de 18.970 de euro. Este cu 280 de euro mai ieftin decât Dacia Duster.
Astfel, dacă îți dorești un SUV ieftin, asemănător ca performanță cu Dacia Duster, cele două modele sunt foarte potrivite.
EVENIMENT
VIDEO Boc, mesaj pentru diaspora: Alegeți, duminică, drumul european, susțineți primarul matematician. Să nu aterizăm la Moscova

Primarul Clujului, Emil Boc, aflat în Grande Place din Bruxelles, a transmis un mesaj pentru românii din diaspora cărora le-a spus să aleagă, duminică, drumul european, și să susțină la alegerile prezidențiale primarul mathematician, pe Nicușor Dan, ”care calculează viitorul cu rațiune și inimă pentru România”.
”Voi sunteți inima României care bate dincolo de granițe. Ați plecat din țară, cu dorul de casă în suflet, dar cu speranța unei vieți mai bune. Ați construit, ați muncit și ați arătat lumii întregi ce înseamnă să fii român, adică harnic, serios, demn.
România o duce mai bine astăzi și datorită muncii dvs. Acasă, familiile dvs trăiesc mai bine datorită vouă.
Dar, duminică, România are de ales între calea europeană și calea anti-europeană, sceptică.
Calea europeană ne ajută să menținem ce avem și corectează greșelile pe care le-am făcut. Calea antieuropeană deschide calea blocării fondurilor europene pentru România, deschide poarta ieșirii României din UE pe termen mediu și apropierii țării noastre de modelul din Rusia și Belarus.
Știți cum arăta România înainte de integrarea în UE, cum trăiam fiecare dintre noi.
Oricât de greu ne este astăzi, și nu este ușor, totuși viața noastră este, incomparabil, mai bună decât cea de dinaintea aderării României la UE.
UE și-a deschis porțile pentru noi. Nu este perfectă, dar este singura casă democratică pe care o avem.
70 de miliarde de euro au venit acasă de la UE pentru spitale, pentru drumuri, școli, spitale, grădinițe, locuri de muncă. Asta înseamnă Europa, solidaritate, nu sloganuri.
Votul antieuropean, România iese din UE
Dragi români de pretutindeni, să nu întoarcem duminică spatele UE, ei pot să trăiască bine și fără noi, dar noi o vom duce mult, mult mai greu fără Europa.
Acum, un vot antieuropean orientează busola țării noastre spre Rusia și Belarus.
Nu avem zboruri din Cluj spre Moscova sau Minsk, că nu merge nimeni, nici la muncă, nici la studii, nici măcar în vacanță.
Păstrați, dragi români de pretutindeni, direcția europeană a României. Am decolat spre Bruxelles, aveți grijă să nu aterizăm la Moscova. Nu schimbați ruta de zbor, alegeți doar pilotul potrivit pentru România.
Voi, cei care munciți departe, știți cum e să lupți pentru fiecare zi, Alegeți, duminică, drumul european, susțineți primarul matematician care calculează viitorul cu rațiune și inimă pentru România.
Mergeți la vot, alegeți Europa, alegeți viitorul”, a spus Boc.

„U” Cluj mai are două meciuri și încheie en fanfare un sezon în care s-a autodepășit. Vor urma despărțiri de unii jucători dar și noi achiziții, pentru că „U” își propune mai mult în viitorul sezon.
Vladislav Blănuță, atacantul echipei, își va încheia epopeea la clubul clujean, Adrian Mititelu având mai multe oferte pe masă pentru el.
Capăt de drum la „U” Cluj pentru Blănuță. Ce OFERTE a primit Mititelu
Finanțatorului de la FCU Craiova a numit echipele din străinătate cu care a negociat pentru transferul atacantului: Legia Varșovia, Rakow și Spartak Moscova. Mai mult, polonezii au înaintat și oferte concrete.
„Cu Rapid n-a mai existat nicio discuție pentru Blănuță. A fost ceva mai demult, dar nu ne-am înțeles. Tot atunci mi-a spus domnul Becali un preț, apoi a zis că mi-a spus la mișto. E un om cu care nu poți să discuți. A perturbat negocierile.
Și Legia Varșovia s-a interesat de Blănuță. Oferea o sumă bună, dar cu 7.000 de rate, o plată întinsă pe foarte mulți ani și nu m-a interesat. Și Rakow l-a vrut, tot din Polonia. Ei ofereau mai puțin, dar într-o tranșă sau două. Și Spartak Moscova l-a dorit foarte mult, dar cluburile din Rusia pot transfera doar jucători liber de contract”, a declarat Adrian Mititelu.
Vladislav Blănuță este în acest moment împrumutat la Universitatea Cluj, formația clasată pe locul 4 în play-off-ul Superligii. Atacantul este golgheterul „șepcilor roșii”: în 35 de meciuri a marcat 12 goluri și a oferit 4 pase decisive.
Conform GSP, „șepcile roșii” nu vor activa clauza de cumpărare pentru jucătorul de la FCU Craiova.

Săptămâna trecută, cursul euro a depășit pragul de 5 lei și a atins în 8 mai maximul istoric de 5,1222 lei. Treptat, media a trecut pe scădere, marți fiind atins un minim de 5,0991 lei, odată cu temperarea presiunilor din piață, după ce BNR ar fi vândut circa 6 miliarde de euro, conform unei analize a Erste Bank.
Miercurea aceasta, cursul a revenit peste pragul de 5,1 lei și a urcat la 5,1036 lei, în timp ce tranzacțiile din piață se realizau în culoarul 5,103 – 5,105 lei.
ANALIZĂ. Euro STAGNEAZĂ la 5,1 lei
Economia României se găsește într-un moment critic, așa cum au arătat-o și cele mai puternice camere de comerț străine, care au atras atenția asupra necesității menținerii țării în clubul euro-atlantic și și-au exprimat îngrijorarea cu privire deteriorarea rapidă a climatului investițional și a credibilității, după primul tur al alegerilor prezidențiale.
Situația finanțelor României se înrăutățește, având în vedere că datoria externă totală a crescut în perioada ianuarie – martie cu 514 milioane euro, până la 205,407 miliarde euro, iar deficitul de cont curent s-a majorat în aceeași perioadă la 7,6 miliarde euro, față de 4,2 miliarde euro în primul trimestru din 2024, conform BNR.
Pentru a stopa deprecierea monedei naționale, BNR a intervenit săptămâna trecută în piața monetară pentru a steriliza excesul de lichiditate și a scumpi leul. Totuși indicii ROBOR nu au depășit pragul de 7,50%, facilitatea de împrumut (rata Lombardă) prin care băncile comerciale pot atrage lei de la BNR.
„Intervențiile BNR s-au diminuat treptat”
Vinerea trecută, indicele la trei luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei contractate înainte de mai 2019, a atins un vârf de 7,31%, nivel care nu a mai fost atins din ianuarie 2023. Cel la șase luni, folosit la calcularea ratelor la creditele ipotecare, a urcat până la 7,45%, cel mai ridicat nivel din 13 februarie 2023, iar cel la 12 luni la 7,46%. Intervențiile BNR s-au diminuat treptat, astfel că miercurea aceasta indicii au scăzut la 7,20%, la 7,36%, respectiv 7,41%.
Calmarea pieței a permis ministerului de Finanţe să atragă marți 1,6 miliarde euro din piaţa locală, prin două emisiuni de titluri de stat care au avut o valoare programată totală de 500 milioane lei. Trezoreria a vândut certificate de trezorerie scadente în mai 2026 la un nivel mediu anual al randamentului de 3,52% și obligațiuni de stat scadente în decembrie 2026, la o dobândă medie anuală de 3,82%.
Scăderea limitată din aprilie a inflației (indicele IPC) din Statele Unite la 2,3% a permis euro să urce la 1,1180 – 1,1266 dolari, astfel că media monedei americane a coborât de la 4,5894 la 4,5335 lei.
Cursul lirei sterline a scăzut de la maximul istoric de 6,0646 lei la 6,0523 lei. După ce a atins joia trecută un record de 5,4930 lei, cursul francului elvețian a avut o evoluție descendentă, la care a contribuit începerea negocierilor comerciale dintre Statele Unite și China. El a coborât la jumătatea acestei săptămâni de 5,4568 la 5,4412 lei.
„Bitcoin s-a menținut peste pragul de 100.000 dolari”
Gramul de aur a scăzut miercurea aceasta de la 480,3618 lei la 471,3738 lei, evoluție la care contribuit deprecierea monedei americane și a metalului galben la 3.220,50 – 3.257,80 dolari/uncie. Prețul a atins în 8 mai un maxim istoric de 487,0692 lei.
În regiune, media monedei poloneze s-a apreciat la 4,2455 zloți/euro, în condițiile în care Polonia se pregătește să vândă obligațiuni în valoare de 9 miliarde de zloți (peste 2,1 miliarde euro). La rândul ei, cea maghiară s-a întărit la 404,22 forinți/euro.
În ultimele ședințe bitcoin s-a menținut peste pragul de 100.000 dolari iar ethereum s-a cantonat în jurul pragului de 2.600 dolari.
Radu Georgescu