EVENIMENT
FOTO. 5 TONE de mobilă şi saltele second hand, care trebuiau să ajungă la Cluj, oprite in VAMĂ. OPC: Sunt DEȘEURI

Un transport de produse second hand din Olanda, care trebuiau să ajungă la o societate comercială din Cluj, a fost oprit în Vama Petea.
Poliţiştii de frontieră sătmăreni în cooperare cu lucrători din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului nu au permis pur și simplu intrarea în ţară automarfarului, care era încărcat cu mobilier şi saltele second hand.
5 tone de mobilă şi saltele second hand, care trebuiau să ajungă la Cluj, oprite in vamă. OPC: Sunt deșeuri
În Punctul de Trecere a Frontierei Petea, judeţul Satu Mare, s-a prezentat pentru efectuarea formalităţilor de frontieră, pe sensul de intrare în ţară, un cetăţean român, în vârstă de 34 de ani, arată polițiștii de frontieră.
Bărbatul, care este din judeţului Satu Mare conducea un automarfar înmatriculat în România. Acesta transporta, conform documentelor de însoţire a mărfii, mobilier şi saltele second hand, de la o societate comercială din Olanda către o societate comercială de pe raza judeţului Cluj.
Existând suspiciuni cu privire la legalitatea acestui transfer de deşeuri, poliţiştii de frontieră au solicitat sprijin autorizat lucrătorilor Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Satu Mare, care au stabilit că bunurile transportate, în total 5.000 de kilograme, nu pot intra pe teritoriul României, întrucât marfa nu corespunde operaţiunilor de curăţare, dezinfecţie şi dezinsecţie.
În acest caz, autorităţile de control au dispus nepermiterea intrării pe teritoriul României a bunurilor transportate, fiind înapoiate pe teritoriul maghiar.
Foto: Poliţia de Frontieră, Sighetu Marmației
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

EVENIMENT
VIDEO. Emil Boc a participat la crosul caritabil RotaRUN for Charity: Am alergat pentru sănătate și pentru speranță

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a participat sâmbătă, 26 aprilie 2025, la prima ediție a crosului caritabil RotaRUN for Charity, organizat pe Platoul Sălii Sporturilor „Horia Demian”.
Evenimentul, desfășurat pe Promenada Someșului, a avut ca scop strângerea de fonduri pentru reabilitarea secției de Oncologie Pediatrică a Institutului Oncologic „Prof. dr. Ion Chiricuță” din Cluj-Napoca.
Emil Boc: „Îi felicit pe clujeni și le mulțumesc că au suflet mare”
Primarul Emil Boc a alergat și el în cursa de 3 kilometri, alături de sute de clujeni. Într-un clip filmat după terminarea cursei, el a subliniat importanța solidarității comunității locale pentru susținerea copiilor bolnavi de cancer și a activității fizice pentru sănătate.
„Am participat la crosul RotaRUN for Charity, este un cros de caritate. Fondurile adunate se duc la secția de Oncologie Pediatrică de la Institutul Oncologic din Cluj-Napoca. Am participat la cursa de 3 kilometri, alături de alte sute de clujeni, pe care îi felicit și cărora le mulțumesc că au suflet mare și prin pașii lor, contribuie la sănătatea unor copii curajoși, care au nevoie de speranță, care au nevoie de intervenția noastră”, a declarat Emil Boc.
„E o plăcere să alergi pe faleza Someșului”
Primarul a lăudat și infrastructura modernizată a falezei Someșului, pe care s-a desfășurat traseul competiției, descriind experiența drept una „de nivel european”.
„Am avut ocazia să vedem și în mișcare promenada aceasta de 3 kilometri a Someșului, am alergat până la capătul Grigorescului, după care am venit pe malul Someșului din nou până aici. E o plăcere să alergi pe faleza Someșului de nivel european ca și calitate, să văd atât de mulți oameni cu suflet, care își doresc să facă diferența”, a spus Boc.
Clujenii pot dona și online pentru copiii cu cancer
În mesajul său, edilul i-a îndemnat pe clujeni să continue să sprijine campania inițiată de Clubul Rotary Cluj-Napoca și să doneze pentru continuarea lucrărilor de modernizare a secției de oncologie pediatrică.
„Dragi clujeni, și dumneavoastră puteți face diferența, puteți dona la Clubul Rotary pentru această activitate, intrând pe site. Puteți ajuta copiii care se află la secția de Oncologie Pediatrică de la Institutul Oncologic. Astăzi, am alergat nu numai pentru sănătatea noastră, ci și pentru un viitor, pentru speranță pentru acești copii”, a adăugat Boc.
„Mișcarea este cea mai ieftină investiție în sănătate pe care o putem face”
Totodată, Emil Boc a încurajat practicarea sportului de la o vârstă fragedă, considerând mișcarea fizică „cea mai ieftină investiție în sănătate”.
„Am parcurs 3 kilometri în 15 minute și 20 de secunde, deci o medie de 5 minute și 10 secunde pe kilometru. Vă invit și pe dumneavoastră să faceți mișcare, dragi clujeni. Oriunde ați fii, nu renunțați la mișcare. Iar cei care sunteți la 20, 30 de ani, să nu așteptați să ajungeți la 50 de ani ca să faceți mișcare, pentru a avea o viață de calitate. Viața de calitate se pregătește de la 20 de ani, de la 30 de ani, prin mișcare, prin mâncare sănătoasă, prin atitudine pozitivă și prin socializare alături de prieteni și de cei dragi. Mișcarea este cea mai ieftină investiție în sănătate pe care o putem face”, a transmis primarul.
Zi de doliu național
Participarea la eveniment a avut loc într-o zi marcată de doliu național, în memoria Papei, căruia Emil Boc i-a adus un omagiu, amintind că activitățile sportive, inclusiv crosurile caritabile, sunt permise.
„Astăzi este zi de doliu național, și noi ne rugăm pentru Papa, acolo unde o fi el, în Ceruri. Activitățile sportive sunt permise, crosurile de caritate este permis să se desfășoare concomitent cu acest eveniment. Gândurile noastre se duc la Roma, se duc spre Papa, un om extraordinar care a făcut diferența în viața comunității mondiale, prin atitudine, prin credință și prin apropierea de cei în nevoie.”, a mai adăugat edilul.
RotaRUN for Charity, concurs caritabil de ALERGARE la Cluj-Napoca
Organizat de Clubul Rotary Cluj-Napoca în parteneriat cu mai multe asociații locale, RotaRUN for Charity are scopul de a strânge fonduri pentru Faza 2 a reabilitării secției de Oncologie Pediatrică a IOCN. Faza 1, inițiată în 2023, a constat în dotarea cu mobilier specific a spațiului utilizat pentru pregătirea și administrarea tratamentului oncologic în Oncopediatrie (sala de tratament și compartimentul de terapie intensivă) și reabilitatea Secției cu paturi pentru 41 de pacienți și, de asemenea, în lucrări ample de refacere a Secției cu instalații, zugrăveli, pardoseală etc., la standardele cerute pentru spații cu destinație de spital. Suma investită a fost de 348.626 lei.
Pentru continuarea acestui proiect, Oncopediatrie – Faza 2, constând în dotarea cu 24 de paturi, 33 de noptiere și, desigur, alte lucrări ample de instalații, zugrăveli, pardoseli, etc., precum și pentru etapele următoare dedicate altor necesități și dotări ale IOCN „Prof. dr. Ion Chiricuță” din Cluj-Napoca organizatorii au inițiat RotaRUN For Charity, eveniment la care sumele colectate din taxa de înscriere sunt 100% direcționate pentru finanțarea proiectul.
Participanții la RotaRUN au alergat pe o buclă de 3 kilometri pe Promenada Someșului, individual sau în echipe, fiecare pas reprezentând o speranță pentru copiii bolnavi de cancer.

Pompierii din Cluj-Napoca au intervenit, sâmbătă dimineață, pe Centura Apahida-Vâlcele, pentru stingerea unui incendiu izbucnit la un autoturism.
Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca au intervenit în această dimineață pentru a stinge un incendiu care s-a manifestat la un autoturism aflat pe centura Apahida-Vâlcele.
„Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca au intervenit în această dimineață pentru a stinge un incendiu care s-a manifestat preponderent la compartimentul motor al unui autoturism aflat pe centura Apahida-Vâlcele. Solicitarea a venit în jurul orei 06.50, iar incendiul a fost stins în limitele găsite. Din fericire, nu au existat persoane care să solicite îngrijiri medicale, flăcările izbucnind, cel mai probabil, din cauza unei defecțiuni electrice”, a transmis ISU Cluj.
EVENIMENT
Un nou COD GALBEN de vreme rea pentru Cluj. Ploi, vijelii și grindină în zona montană, până duminică

Vremea instabilă persistă la Cluj, în zona de munte.
Sunt așteptate ploi torențiale, vijelii, dar și căderi de grindină.
Un nou COD GALBEN de vreme rea pentru Cluj
Administrația Națională de Meteorologie a emis un nou Cod Galben de instabilitate atmosferică pentru zona montană a Clujului. Avertizarea este în vigoare începând de sâmbătă, 26 aprilie, ora 10.00 și până duminică, 27 aprilie, ora 10.00.
Potrivit meteorologilor, în această perioadă vor fi perioade cu instabilitate atmosferică accentuată. Aceasta se va manifesta prin averse torențiale, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului (viteze de 50-70 de kilometri pe oră, vijelii și căderi de grindină.
În intervale scurte de timp sau prin acumulare cantitățile de apă vor fi de 20-30 de litri pe metru pătrat și izolat de peste 50 de litri pe metru pătrat.

Un sistem de escrocare la scară largă a cumpărătorilor de mașini rulate face ravagii în Europa. Vânzătorii necinstiți au folosit bucăți de țesătură în loc de airbag-uri.
Aproximativ 16.000 de mașini – numărul de vehicule pe care gruparea infracțională le-a adus din Statele Unite și Canada în țările europene începând cu 2020. Evaziunea fiscală se ridică la peste 31 de milioane de euro, iar mașini care au suferit daune atât de importante încât pun în pericol viața șoferilor și a pasagerilor au fost vândute în diferite țări europene.
STUDIU. Sistem de ESCROCARE la scară largă a cumpărătorilor de mașini rulate din Europa
Autoritățile din Lituania și Germania și-au unit forțele și au identificat o metodă la scară largă de a escroca cumpărătorii de mașini rulate din Europa.
Escrocii operau în multe țări europene
Autoritățile din Lituania aduc la cunoștința publicului că gruparea infracțională activează în mai multe țări europene printre care și Germania, Lituania, Letonia, Estonia, România, Ungaria, Ucraina, Portugalia, Țările de Jos și Belgia.
Potrivit oamenilor legii, a fost declanșată o anchetă preliminară pentru evaziunea fiscală comisă de un grup infracțional. În cadrul anchetei s-a descoperit și că mașinile importate erau reparate foarte slab, resturi de țesături sau îmbrăcăminte fiind „instalate” în locul airbag-urilor. Câteva dintre aceste vehicule au fost deja identificate în Germania și scoase de pe drumuri, dar numărul exact de mașini de acest fel care sunt încă în uz rămâne necunoscut.
Daunele ascunse sunt încă o problemă răspândită în Europa de Est
Informațiile carVertical, companie de date istorice auto, arată că în cadrul tranzacțiilor transfrontaliere cu mașini second hand – reprezentând 1 din 20 de vehicule vândute în Europa – sunt șanse deosebit de mari să se comită fraude. Cercetările anuale ale carVertical pentru calcularea Indicelui de Transparență a Pieței au arătat că țările cele mai puțin transparente sunt Ucraina, Letonia, Lituania, România și Estonia.
O proporție mare de mașini care au kilometrajul dat înapoi și care au suferit daune, un parc de vehicule învechit și rate ridicate de import fac ca aceste piețe să fie considerate extrem de netransparente și riscante.
Consumatorii est-europeni au de obicei o putere de cumpărare mai mică în comparație cu cei din Europa de Vest. Prin urmare, există o cerere ridicată pentru mașini mai ieftine, cele rulate fiind deseori preferate în detrimentul celor noi. Importatorii și dealerii profită de acest tip de cerere aducând vehicule mai vechi sau deteriorate din țările europene mai bogate sau din SUA și vânzându-le la prețuri mai mici.
Datele carVertical evidențiază și faptul că aproximativ 7,2 % dintre mașinile importate în Europa provin din Statele Unite ale Americii. O parte semnificativă dintre acestea sunt vehicule avariate care au fost achiziționate la licitațiile susținute de companiile de asigurări, vehicule care sunt adesea reparate și revândute la prețuri atractive.
„Sunt dese cazurile în care o mașină este deteriorată într-o țară, reparată ieftin și apoi vândută în alta”
Statisticile și numărul cazurilor depistate de fraudă subliniază faptul că este esențial să verificați istoricul oricărei mașini rulate pe care vreți s-o achiziționați deoarece acestea v-ar putea pune viața în pericol din cauza daunelor suferite în trecut.
„Sunt dese cazurile în care o mașină este deteriorată într-o țară, reparată ieftin și apoi vândută în alta. Multe vehicule care au fost implicate în accidente majore în SUA sunt importate în Europa. Un raport care prezintă istoricul mașinii vă permite să aflați ce părți ale vehiculului au fost avariate și la cât au fost estimate costurile reparațiilor. Puteți împărtăși aceste informații cu un mecanic profesionist ca acesta să poată inspecta cu atenție modul în care au fost reparate zonele afectate”, spune Matas Buzelis, expert auto din cadrul carVertical.
Țările din Europa de Vest se confruntă cu pierderi mai mari
Ascunderea daunelor nu este singurul tip de înșelătorie pe care samsarii de mașini o folosesc pentru a profita de pe urma cumpărătorilor de vehicule second hand. În martie 2025 carVertical a estimat că fraudele care implică falsificarea kilometrajului costă țările europene în jur de 5,3 miliarde EUR anual, chiar și într-un scenariu conservator. Impactul real poate fi mai mare având în vedere că multe cazuri rămân nedetectate.
Chiar dacă modificarea odometrului este o problemă serioasă care costă economiile europene miliarde de euro în fiecare an, deciziile luate de guvernele anumitor țări sunt mai favorabile vânzătorilor de mașini necinstiți decât cumpărătorilor de mașini second hand. Acest lucru se datorează implementării fragmentate a GDPR, drepturilor de acces ale persoanelor vizate, dificultăților de schimb transfrontalier de date și altor dificultăți care complică în mod semnificativ accesul cumpărătorilor de mașini rulate la istoricul mașinilor pe care vor să le cumpere.
„Astăzi, informațiile esențiale din istoricul vehiculelor cum ar fi kilometrajul, accidentele, înregistrările de proprietate și numerele VIN rămân captive în bazele de date ale corporațiilor private sau în bazele de date naționale, creând condiții perfecte pentru comiterea de fraude în cadrul tranzacțiilor transfrontaliere”, spune Rokas Medonis, CEO al carVertical.
Cele mai recente cercetări au mai arătat că, deși fraudele care implică modificarea odometrului sunt o problemă larg răspândită, impactul lor financiar este mai mare în Europa de Vest comparativ cu țările din Europa de Est.
Evaluând numărul de mașini verificate de carVertical, valoarea lor medie de piață și rata de fraudă din fiecare țară, studiul estimează că Regatul Unit pierde anual în jur de 1,4 miliarde de euro din cauza manipulării odometrelor, Franța pierde 1,15 miliarde de euro, iar Germania 1,1 miliarde de euro.