EVENIMENT
Firmă a unui lider PSD Cluj-Napoca, 16.000 de euro pentru logo-ul stațiunii Mamaia. Logo-ul poate fi descărcat cu 15 euro pe net

Noul logo al stațiunii Mamaia a costat 16.000 de euro, deși este o imagine vectorială care poate fi descărcată cu câțiva euro de pe internet. Primăria și firma care a făcut brandul recunosc că imaginea este ”preluată” și ”fără criterii de exclusivitate”, informează Info sud-est.ro.
Spre exemplu, de pe freepik.com logo-ul poate fi descărcat în schimbul a 15 euro. Firma care a vândut brandul recunoaște că imaginea este ”preluată” pentru că a fost constrânsă de timp, conform publicației locale dobrogealive.ro.
Organizația de Management al Destinației (OMD) Mamaia-Constanța, înființată de administrația locală împreună cu alte trei asociații din Horeca și condusă de George Măndilă, unul din consilierii și apropiații primarului Vergil Chițac (PNL), a anunțat, vineri, că stațiunea Mamaia are un nou logo.
Achiziția a costat puțin peste 16.000 de euro (fără TVA) și a fost atribuită direct societății Blue Sky Advertising, din Cluj-Napoca, deținută de Maria Emanuela Huruială și Antreprevision Hub, care îi are ca asociați pe Mariana Ruscan și Radu Călin Lupaș, acesta din urmă fiind și administrator.
Lupaș a fost în anul 2000 candidat la Primărie din partea Partidului Republican, iar acum este prim-vicepreședinte al PSD Cluj-Napoca.
Logo identic cu o firmă imobiliară din Costa Rica
Logo-ul cumpărat și prezentat de primărie este, de fapt, o machetă vectorială care poate fi cumpărată de pe diferite site-uri de specialitate, unul dintre ele fiind freepik.com, și asupra căreia se pot face intervenții. Așa se face că logo-ul nu este original, special conceput pentru stațiunea Mamaia, ci este deja folosit pentru promovarea mai multor locuri sau business-uri, unul dintre ele fiind un dezvoltator imobiliar de lux din Costa Rica.
Referitor la situația semnalată, Primăria Constanța a transmis că deține licență de utilizare a logo-ului (orice utilizator are posibilitatea să folosească o imagine pe care o cumpără de pe site-urile de profil, n.red.):
”Menționăm că, în conformitate cu informațiile furnizate de societatea Blue Sky Advertising SRL, deținem licență și drepturi de utilizare pentru toate elementele grafice prezentate. Acestea au fost achiziționate de pe o platformă de profil, fără criterii de exclusivitate, urmând ca toate drepturile să fie transferate Organizației de Management al Destinației (OMD) Mamaia-Constanța. Totodată, subliniem faptul că acest element grafic a stat la baza construirii identității vizuale a OMD Mamaia Constanța, urmând să fie declinat în scopul promovării stațiunii”, a transmis Primăria Constanța.
Simbol preluat
Managerul firmei căreia i-a fost atribuit contractul de identitate de brand a recunoscut pentru dobrogealive.ro că logo-ul a fost cumpărat de pe site-urile de stock și nu ”realizat”, așa cum se menționează în descrierea achiziției de pe SEAP:
”Într-adevăr, acel simbol a fost preluat, dar am lucrat foarte mult la manualul de identitate. Am avut un anumit timp la dispoziție ca să livrăm tot brandingul. (…) Nu pot să vă spun cu cât am cumpărat sigla, este confidențial”, a declarat pentru ”Dobrogea Live” administratorul firmei Blue Sky Advertising, Maria Emanuela Huruială.
Logo retras
Primăria Constanța a anunțatcă retrage logo-ul controversat pentru că ”Mamaia nu poate avea un brand turistic similar cu un complex rezidențial din Spania” (Costa Rica, n.red.).
”În primul rand, le mulțumim tuturor celor care au sesizat similitudinea. Tocmai din acest motiv am comunicat public forma brandului. Valoarea logo-ului nu este de 16.000 de euro, ci de 800 de euro, aproximativ 5% din contract. Restul fondurilor sunt alocate către alte produse și servicii. Brandul înseamnă mult mai mult decât exprimarea sa grafică”, a trasmis Primăria Constanța.
Sursa: Info sud-est.ro & dobrogea.live
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger


Dacă mai aveați nevoie de vreo dovadă că la Cluj, hărnicia nu e doar vorbă, tocmai ați primit-o. Un clujean a postat în secțiunea de vânzări de pe Facebook că își oferă BMW-ul de lux la schimb pe un tractor Renault.
Un clujean din zona Ceanu Mare își oferă BMW-ul de lux la schimb pentru un tractor Renault de 80 de cai putere. Sau, dacă nu se găsește niciun gospodar dispus la troc, îl vinde direct, cu 11.750 de euro.
„Schimb cu tractor Renault de 80 cai putere sau îl vând la 11.750 euro”, sună anunțul.
Într-o lume în care toți vor cai putere ca să impresioneze la semafor, clujeanul nostru îi vrea pentru arat și urcat dealul. El dovedește că BMW-ul poate fi și o monedă de schimb pentru un viitor agricol.
Vremuri grele, soluții creative
Pe fondul scumpirilor și a crizei economice iminente, poate că omul știe ceva ce noi nu știm. Până una-alta, schimbul rămâne valabil: BMW pe tractor.
Și poate, cine știe, avem nevoie de mai mulți șoferi care să dea „liniuțele” pe brazde. Mai puțin fum pe străzi, mai multă muncă în câmp. Mai puțin claxonat, mai mult zgomot de motor la semănat.
CLUJ24 TV
VIDEO. Ce se întâmplă cu centura metropolitană, metroul și trenul metropolitan. Viceprimarul Dan Tarcea explică tot

Viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea, a fost prezent la podcastul ”Test de sinceritate” de pe Cluj24, realizat de jurnalistul Vasile Măgrădean, unde oferit detalii despre lucrările majore de investiții derulate în municipiu: centura metropolitană, metrou, trenul metropolitan, HUB-ul educațional din Borhanci.
”Tronsoul I al centurii metropolitane este o lucrare extrem de importantă pentru tot ecosistemul care îl avem în Florești și în Cluj-Napoca. Pentru că acest tronson Cluj-Napoca-Florești este cel mai aglomerat tronson din întreaga Românie.
Peste 70.000 de mașini circulă zilnic pe această bucată de drum.
De asemenea, este de o importanță extraordinară pentru că va face legătura Spitalului Regional de Urgență cu municipiul Cluj-Napoca. Pentru că nu vei putea să ajungi la Spitalul Regional mergând pe actualul drum, adică discutăm de un Spital Regional de Urgență unde se tratează urgențele și dacă discutăm de urgență asta înseamnă că ambulanța trebuie să ajungă într-un timp record acolo.
Ori prin lăgirea acestui drum se realizează două benzi suplimentare, câte una pe fiecare sens, pentru mașinile de urgență. Fie că discutăm de salvare, de pompieri, de poliție și foarte important, o bandă pentru transportul public. Deci, practic, vom reuși să facem acea bandă dedicată transportului public din Florești în municipiul Cluj-Napoca, prin care cei care folosesc alternative de transport pentru ca oamenii să poată să ajungă mai repede”.
Întârzieri la tronsonul I
”Noi avem o problemă cu ritmul lucrărilor, nu cu faptul că nu se lucrează acolo. Acolo este problema noastră. Sper că totuși, până la sfârșitul anului, cel care a câștigat licitația să poată să recupereze aceste întârzieri.
Știm că are capacitatea să recupereze aceste întârzieri, pentru că este o firmă serioasă și a făcut multe lucrări la nivelul României. Și dacă se mobilizează, are această capacitate să termine în termenul contractual, care este începutul anului 2026.
Noi le-am solicitat să ne dea un grafic de recuperare a acestor întârzieri, pentru că sunt câteva întârzieri acolo, sunt evidente. Așteptăm să ne dea acest grafic de recuperare, pentru că acolo se stabilesc clar etape, toate elementele care trebuie să fie”.
Tronson de un miliard de euro
”Am reușit să dăm ordinul de începere a lucrărilor și pentru tronsonul 2 a centurii metropolitane. Data este de 23 iunie, deci practic săptămâna viitoare de luni încep să curgă termenele pentru tronsonul 2 al centurii metropolitane.
Este acel tronson care depășește un miliard de euro. Se începe cu procedurile de autorizare pentru că trebuie să fie făcut proiectul pentru această bucată de centură.
Confort contractului, la începutul anului viitor ar trebui să fie gata acest proiect. Dar eu cred cu tărie că la începutul anului 2026 vor putea începe lucrările în teren și la tronsonul 2 al centurii metropolitan”.
”Pe lângă aceste lucrări noi am reușit să aprobăm studiile de fezabilitate la trei din cele opt drumuri de legătură. Lucrări pe care le vom face cu RADP-ul.
Suntem în proceduri de achiziții că trebuie să facem câteva achiziții pentru anumite elemente. Trebuie demarate și procedurile de expropriere pentru că trebuie să facem expropriere astfel încât în anul 2026 să începem și la aceste trei drumuri de legătură”.
Licitație pentru garniturile trenului metropolitan
”Am lansat prima licitație a trenului metropolitan. Termenul de depunere a ofertelor este 1 septembrie. Deci, practic, pentru prima etapă a trenului metropolitan, ceea ce înseamnă stații, ceea ce înseamnă linii suplimentare, ceea ce înseamnă infrastructură feroviară, avem o singură licitație și 1 septembrie este termen de depunere.
Sunt câțiva interesați deja pentru această licitație, am primit deja semnale de la constructori și întrebări. Deci asta înseamnă că există interes pentru acest proiect.
Iar în luna iulie vom lansa cea de-a doua licitație pentru cele șapte trenuri efective care vor opera și vor merge pe această cale ferată. Adică garniturile în sine. De aceea am împărțit această licitație în două.
Suntem cei mai avansați din România pe proiectul trenului metropolitan. Nu există nici o altă autoritate publică care să fi demarat vreun proiect pe trenul metropolitan. Suntem primii din România.
A fost și complicat pentru că a trebuit să fim deschizători de drumuri. A trebuit să facem anumite proceduri, pentru că nu existau proceduri din partea statului român, nemaifăcându-se astfel de obiective.
Peste 200 de milioane de euro este valoarea pentru licitația de trenuri”.
Cârtițele, montate ca piesele de Lego
”Proiectul de metrou este cel mai mare proiect pentru noi, pentru Cluj, cel mai complex. Dacă ar fi să lea într-o ordine, ar fi centura metropolitană, trenul metropolitan și după aceea metroul.
Este, de departe, cel mai greu și cel mai complicat proiect la care eu am asistat.
Mai avem foarte puțin până când vom putea avea calendarul, să spun așa, clar pentru toate stațiile, astfel încât să putem să-l afișăm pe perete.
Avem o imagine a acestui calendar și nu vreau să avansez încă niște date până nu avem și confirmarea din partea antreprenorului general.
Urmează în foarte scurt timp ca să putem lansa și calendarul pentru lansarea cârtițelor și pentru tunel, pentru că este foarte important. Puțul unde vor fi coborâte cârtițele poate să aibă 20 de metri adâncime, în momentul în care au intrat cârtițele, acolo discutăm de un avans de 8-10 metri pe zi.
Cârtițele se montează în interiorul acelui puț, se ia bucată cu bucată și se asamblează ca un Lego în interiorul acelui puț.
Acolo se va lucra 24 de ore din 24, fără întrerupere. Pericolul, dacă nu facem ceea ce trebuie, este să rămână cârtița blocată”.

Au fost publicate rezultatele primei sesiuni a examenului de Bacalaureat 2025.
În județul Cluj, niciun candidat nu a obținut media 10, înainte de contestații. Totuși județul este primul pe țară, în ceea ce privește promovabilitatea.
BAC 2025: Care este cea mai mare medie în județul Cluj
Cea mai mare medie obținută la examenul de Bacalaureat în județul Cluj este 9,98 — foarte aproape de 10 curat. Rezultatul aparține unui candidat de la Colegiul Național „Andrei Mureșanu” din Dej, promoția curentă, specializarea Matematică-Informatică.
De asemenea, alți 5 candidați au obținut media generală 9,95.
Premieră la BAC 2025: Vizualizarea lucrărilor înainte de contestații
După afișarea rezultatelor inițiale, elevii au posibilitatea, în premieră, să vizualizeze lucrările corectate, astăzi, în intervalul orar 14:00 – 18:00. Ulterior, pot depune contestații.
Contestațiile se mai pot depune și luni, 23 iunie, respectiv marți, 24 iunie.
Care este procentul de promovare a candidaților din promoția curentă
În județul Cluj, rata de promovare la BAC pentru candidații din promoția curentă este de 89,5%. Rezultatele sunt surprinzătoare și la nivel național. În acest an, s-a înregistrat cel mai mic număr de candidați cu media 10 din 2015 încoace, doar 24 de elevi, niciunul din Cluj, județ aflat constant în top în ultimii ani.
Totuși, județul Cluj rămâne pe primul loc, având în vedere că rata de promovare este mai mare decât cea la nivel național, care este de 74,3%.
UPDATE
Rata de promovare mai mică decât anul trecut, la nivel național
La nivel național, rata cumulată de promovare, respectiv pentru toate promoțiile, este în scădere față de anul trecut, când a fost de 76,4%, potrivit reprezentanților Ministeru;ui Educației.
Potrivit datelor înregistrate în aplicația de examen, au promovat, în total, 77.805 candidați dintre cei 104.675 de candidați prezenți. Dintre aceștia, 73.859 sunt din promoția curentă, iar 3.946 din promoțiile anterioare.
Pentru promoția curentă, rata de succes este de 79,9% (față de 81,5% anul trecut), în timp ce pentru promoțiile din anii anteriori, procentul este de 32,1% (față de 31,9% anul trecut).
Anul acesta, doar 24 de candidați au încheiat probele scrise cu media generală 10 (unul dintre ei a susținut examenele în sesiunea specială). Cei mai mulți elevi, 13.598 din toate promoțiile, au obținut medii situate pe segmentul 9 – 9,49.
De asemenea, 3.281 de candidați nu s-au prezentat la examen, iar 64 de candidați au fost eliminați din examen.
Notele de 10 obținute pe probe/discipline la nivel național sunt următoarele:
-
Limba și literatura română: 220 note de 10;
-
Limba și literatura maternă: 24 note de 10;
-
Proba obligatorie a profilului: 3.700 note de 10 (Matematică – 2.551, Istorie – 1.149);
-
Proba la alegere a profilului și a specializării: 3.221 note de 10, cele mai multe fiind la disciplina Logică și argumentare (914), au mai transmis reprezentanții ministerului.
Condiții pentru promovarea examenului de Bacalaureat
Rezultatele finale ale examenului de Bacalaureat 2025, după soluționarea contestațiilor, vor fi afișate în data de 30 iunie.
Pentru a promova examenul, un absolvent de liceu trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiții:
-
Să susțină toate probele de evaluare a competențelor lingvistice și digitale;
-
Să susțină toate probele scrise și să obțină cel puțin nota 5 la fiecare dintre acestea;
-
Să obțină cel puțin media 6 la probele scrise (media notelor).
ADMINISTRAȚIE
Primăria Cluj-Napoca a lansat licitația pentru concesiunea Aquapark-ului Grigorescu. Investiție estimată la 3,9 miliarde de lei

Municipalitatea a lansat procedura de concesiune pentru realizarea și operarea Complexului de Agrement Aquapark Ștrand Grigorescu, o investiție majoră derulată exclusiv cu fonduri private.
Contractul vizează concesiunea pe o perioadă de 49 de ani (588 luni) și are o valoare estimată de aproape 4 miliarde de lei (3.989.997.910,64 lei). Proiectul va fi finanțat integral de concesionar, în baza unui parteneriat public-privat ce lasă terenul în proprietatea orașului, dar transferă responsabilitatea implementării și operării către sectorul privat.
Ce presupune contractul
Licitația are ca obiect proiectarea, execuția, operarea, întreținerea și mentenanța unui aquapark modern, amplasat pe un teren de 50.560 mp, situat pe Bulevardul 1 Decembrie 1918, nr. 140A, în cartierul Grigorescu. Terenul aparține U.A.T. Municipiul Cluj-Napoca, iar obiectivul va fi realizat în conformitate cu Studiul de Fezabilitate aprobat prin HCL nr. 67/2025 și documentația PUZ aprobată prin HCL nr. 11/2025.
Proiectul prevede dezvoltarea unui complex cu zonă interioară funcțională tot timpul anului, incluzând vestiare, zone de alimentație publică, spații Wellness & Spa, sală de fitness, aerobic și cycling, precum și bazine acoperite. În sezonul cald, se va deschide și o zonă exterioară de agrement, cu piscine pentru copii și adulți, plajă, zone comerciale și alimentație publică, dar și o parcare subterană cu 249 de locuri.
Criterii de selecție
Data limită pentru depunerea ofertelor este 8 septembrie 2025, iar operatorii economici pot solicita clarificări cu cel mult 20 de zile anterior acestei date. Autoritatea contractantă va răspunde clarificărilor cu cel puțin 11 zile înainte de termenul limită.
Oferta câștigătoare va fi selectată pe baza celui mai bun raport calitate – preț, cu o structură de punctaj detaliată:
- Redevență fixă anuală (50%) – minimum 4% din valoarea de piață a terenului;
- Redevență variabilă și plan de afaceri (30%) – minimum 3% din cifra de afaceri și reduceri tarifare de minimum 20% pentru elevi, pensionari și persoane cu dizabilități;
- Metodologie de operare cu amprentă de carbon zero (20%) – accent pe sustenabilitate, inovație și digitalizare, cu obligația prezentării unui raport realizat de un expert ESG.
Pentru a fi eligibili, participanții trebuie să demonstreze experiență relevantă în realizarea de proiecte similare în ultimii 10 ani, în valoare cumulată de cel puțin 81,5 milioane lei fără TVA, din surse proprii.
Potrivit studiului de fundamentare, aquapark-ul va aduce venituri totale de peste 210 milioane de lei (fără TVA) la bugetul local, pe întreaga durată a concesiunii. Estimările indică o cifră de afaceri totală de 735 milioane lei, generată pe parcursul celor 49 de ani.
Complexul va avea o capacitate de deservire de aproximativ 3.000 de persoane pe zi în sezonul estival: 800 în zona interioară și 2.200 în cea exterioară. Proiectul este gândit să ofere clujenilor și turiștilor o experiență completă de relaxare și divertisment, cu infrastructură modernă și accesibilitate pentru toate categoriile de public.