Connect with us

ADMINISTRAȚIE

EXCLUSIV. Explozie a numărului de mașini Uber și Bolt la Cluj-Napoca. Mai multe ca taxiurile. 80% dintre șoferi nu sunt din oraș

Publicat


bolt 2

Companiile de transport alternativ Bolt și Uber fac o concurență serioasă firmelor mai vechi de taximetrie din Cluj-Napoca și afectează afacerile acestora. Pe lângă faptul că sunt înregistrate în municipiu mai multe mașini ale celor două firme decât ale firmelor de taxi, peste 80% dintre șoferii Bolt și Uber nu sunt localnici, astfel că majoritatea sumelor încasate nu rămân pe plan local.

Autoritatea Rutieră Română (ARR) a transmis pentru Cluj24 că a emis în cursul anului 2021 un număr de 605 ecusoane de transport alternativ pentru platforma digitală Bolt și 479 ecusoane de transport alternativ pentru platforma digitala Uber, adică un total de 1.084, iar în cursul anului 2022 afacerea a explodat, astfel că numărul ecusoanelor s-a dublat.

Astfel, anul trecut au fost emise 1432 ecusoane de transport alternativ pentru platforma digitală Bolt și 1233 ecusoane de transport alternativ pentru platforma digitală Uber, ceea ce ridică numărul acestora la 2.665.

Numărul de ecusoane pentru Bolt și Uber este mai mare decât autorizațiile de taxi emise de Primăria Cluj-Napoca, și anume 2.468.

”De asemenea, în anul 2021 au fost 248 solicitanți din municipiul Cluj-Napoca pentru platformele digitale Bolt și Uber, iar în anul 2022 au existat 506 solicitanți din municipiul Cluj-Napoca pentru aceleași platforme”, au precizat reprezentanții ARR.

Asta înseamnă că restul de 2.105 ecusoane, adică peste 80%, aparțin unor șoferi care nu sunt din Cluj-Napoca.

Potrivit ARR, ecusoanele se eliberează pentru fiecare autoturism al operatorului de transport, pentru care a fost emisă in prealabil copia conformă, după prezentarea de către operatorul de transport alternativ a unui contract de afiliere incheiat cu cel puțin un operator al unei platforme digitale.

În vederea eliberării ecusoanelor, operatorul de transport altemativ va depune o cerere însoțită de contractele de afiliere, în copie, incheiate cu cel puțin un operator al unei platforme digitale.

În vederea autorizării pentru transportul altemativ și in vederea obținerii ecusoanelor, operatorul de transport alternativ va depune documentele la agenția teritorială ARR din județul sau municipiul București unde iși are sediul sau domiciliul, după caz.

Condiții pentru a deveni șofer Bolt/ Uber

Să ai permis de conducere categoria B de cel puțin doi ani de zile;

Să ai 21 de ani împliniți;

Să deții un atestat profesional de conducător auto profesionist;

Mașina pe care o conduci să fie cu 4 portiere și să nu fie mai veche de 15 ani;

Să nu ai cazier judiciar.

Tarife mai mici față de taxi, dar…

Tarifele practicate de Bolt și Uber sunt diferentiate, sunt mai mici decât cele ale firmelor de taxi, în jur de 3 lei/ km, dar nu de puține ori, din varii motive, unele curse costă mult mai mult decât cele efectuate cu taxiul.

Astfel, sunt clujeni care au plătit 80 de lei o cursă de la Cluj Arena până în zona Minerva din Mănăștur, sau 60 de lei pentru o distanță de 2 km.

În schimb, tarifele practicate de firmele de taxi sunt fixe și sunt aprobate de Consiliul Local Cluj-Napoca, iar acestea sunt următoarele:

-pornirea este 4,05 lei pe timp de zi și 4,75 lei pe timp de noapte, iar pentru un kilometru se percep tot 4,05 lei pe timp de zi și 4,75 de lei pe timp de noapte.

-staționarea este 40,50 de lei/ oră pe timp de zi și 47,50 de lei/ oră pe timp de noapte.

Apel la Primăria Cluj-Napoca

În fața acestei adevărate explozii a transportului alternativ, firmele de taxi din Cluj-Napoca au cerut Primăriei Cluj-Napoca să intervină și să facă ordine.

Taximetriștii au cerut limitarea ecusoanelor pentru transportul alternativ, obligativitatea obținerii autorizației de transport alternativ de la consiliul local de pe teritoriul căruia dorește sa și desfășoare activitatea și interzicerea desfășurării activității de ride sharing societăților comerciale care nu au sediul pe raza municipiului Cluj-Napoca (condiție obligatorie pentru operatorii de transport în regim de taxi).

”Vine un student cu mașină din alt județ și face Bolt sau Uber la Cluj-Napoca. Nu au cerințele drastice ale Primăriei Cluj-Napoca pentru transport persoane pe care trebuie să le îndeplinim noi. Nu este normal. Orice șofer poate face Bolt sau Uber, dar nu orice șofer poate face taxi”, a spus șeful unei firme de taxi pentru Cluj24.

Potrivit Consiliului Concurenței, în cazul Uber și Bolt, contravaloarea curselor este încasată direct de companiile din afara țării (Olanda, în cazul Uber, respectiv Estonia, în cazul Bolt), iar în țară rămân banii pentru șoferi, plus ce se alocă pentru administrarea celor două companii înregistrate în România.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




3 Comentarii

1 Comentariu

  1. Vasile

    aprilie 28, 2023 la 5:50 pm

    Pe gunoaiele astea nui poate opri nimeni,atâta timp cât fica știți voi cui ii mare măhără la bolt

  2. Cristetiu Marius

    aprilie 28, 2023 la 7:05 pm

    La fel și în Timișoara

  3. Seba

    aprilie 29, 2023 la 9:27 am

    Foarte bun repoortajul. Sunt sofer de Uber, din Cluj. Taxe, impozite, masina… Totul e din Cluj. Sunt de acord ca toti cei care practica astfel de servicii sa fie din Cluj. Cel putin masinile sa fie inmatriculate in Cluj si atunci altfel sta treaba. Pe de alta parte mai este o categorie de soferi care fac Uber/Bolt, si care nu vor sa lase locul si celor tineri sau celor care fac asta ca un job full time. Pensionarii. Cred ca si aici se poate face ceva.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

AVERTIZARE de vreme rea la Cluj. Vânt puternic și precipitații. Ninsoare și viscol la munte

Publicat

De

Zăpadă și viscol la Cluj

Administrația Națională de Meteorologie a emis noi avertizări de vreme rea pentru toată țara, inclusiv județul Cluj. În zona montană va ninge viscolit.

Pentru județul Cluj, ANM a emis două avertizări, între care un cod portocaliu pentru zona montană înaltă.

AVERTIZARE de vreme rea la Cluj. Zăpadă de peste 30 de centimetri în zona montană înaltă

Meteorolgii au emis o avertizare cod portocaliu pentru zona de munte a județului Cluj, valabil până vineri, 22 noiembrie, ora 20.00.

În zona înaltă vântul va sufla tare, cu rafale de 80 – 120 de kilometri pe oră. Va ninge viscolit, se va depune strat de zăpadă consistent, local de peste 30 de centimetri, va fi vizibilitate foarte redusă și zăpada troienită.

Atenție! Depuneri de polei

Intensificări ale vântului, ninsori, precipitații mixte și polei se vor semnala în tot județul Cluj începând de joi, 21 noiembrie, ora 23.00 și până vineri, 22 noiembrie, la ora 20.00.

Astfel, potrivit meteorologilor, vântul va bate cu viteze de 50-70 de kilometri pe oră. În tot județul vor fi precipitații mixte, pe arii restrânse cu depuneri de polei.

Foto: Arhivă

 

Citește mai departe

EVENIMENT

ALEGERI PREZIDENȚIALE. Program special de lucru pentru eliberarea cărților de identitate la Cluj

Publicat

De

Direcția de Evidență Persoanelor Cluj

Duminică, 24 noiembrie, are loc primul tur de scurtin al alegerilor prezidențiale.

Clujenii care nu au încă un act de identitate valabil, necesar pentru a-și exercita dreptul la vot, îl vor putea ridica inclusiv duminică, în ziua scrutinului.

ALEGERI PREZIDENȚIALE. Program special de lucru pentru eliberarea cărților de identitate la Cluj

Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor (DJEP) Cluj, anunță persoanele cu drept de vot, interesate de obținerea documentelor de identitate, că își adaptrează programul cu publicul, astfel încât să fie rezolvate în mod operativ solicitările privind eliberarea acestora.

Program special de lucru la Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor este următorul:

  • Sâmbătă, 23 noiembrie 2024 – între orele 8.00 – 16.00
  • Duminică, 24 noiembrie – între orele 7.00 – 19.00 pentru depunerea documentelor în vederea eliberării actelor de identitate și între orele 7.00 – 21.00 pentru eliberări acte de identitate.

Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Cluj recomandă cetăţenilor care şi-au depus actele necesare pentru eliberarea cărţii de identitate sau a cărţii de identitate provizorii, ale căror documente sunt emise şi neridicate, să se deplaseze la sediul serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor la care sunt arondaţi, pentru ridicarea actelor de identitate, în vederea exercitării dreptului de vot.

Informaţii suplimentare pot fi obținute AICI.

 

Citește mai departe

ECONOMIE

La sfârșitul lunii noiembrie va fi lansat Patronatul Societăților din Construcții, Filiala Transilvania

Publicat

constructii

Evenimentul va avea loc în data de 28 noiembrie și va marca o etapă importantă în creșterea reprezentativității asociației în zona de centru și nord.

Patronatul Societăților din Construcții – Filiala Transilvania este o subdiviziune care se ocupă de specificul pieței și al regiunii Transilvania, care include județele din centrul și nordul țării și reprezintă interesele angajatorilor din domeniul construcțiilor din zona Transilvaniei, unii dintre cei mai importanți actori din industria construcțiilor la nivel regional.

”Împreună pentru protejarea valorilor breslei”

PSC a luat ființă din necesitatea de asociere a companiilor care activează în domeniul construcțiilor și din dorința de a colabora mai bine pentru a asigura un mediu de afaceri sănătos. Patronatul se dorește a fi reprezentativ în domeniu, atât în interiorul României cât și în afara granițelor țării, fiind promotor activ pentru protejarea valorilor acestui domeniu.

alexandra stoica

La sfârșitul lunii noiembrie va fi lansat Patronatul Societăților din Construcții, Filiala Transilvania

Motto-ul PSC este “Împreună pentru protejarea valorilor breslei” și reprezintă direcția în care ne dorim să mergem în continuare, a declarat președintele Alexandra Stoica. De asemenea, exprimă spiritul organizației și felul în care interacționăm cu membrii, autoritățile, media sau alte organizații”, a mai adăugat Stoica.

Patronatul Societăților din Construcții – PSC este membru fondator al Federației Patronatelor Societăților din Construcții – FPSC, singura federație reprezentativă la nivel de Sector de activitate, în domeniul Construcțiilor civile și industriale.

Citește mai departe

EVENIMENT

IMPORTANT. Clădirea UPU Cluj-Napoca intră o lună în reparații. Cum vor fi afectați pacienții. Ce alternative au

Publicat

UPU

Clădirea Unității de Primiri Urgențe (UPU) de pe strada Clinicilor din Cluj-Napoca va intra, de joi, 21 noiembrie, timp de o lună, până în 22 decembrie, într-un proiect de de lucrări de reparații, întreținere și igienizare, anunță Spitalul Clinic Județean de Urgență. 

Lucrările se desfășoară în sectorul de evaluare și tratament imediat pentru urgențe de cod galben, în compartimentul tampon de observație/ventilație, în camera de resuscitare, în camera de izolare pentru pacienții critici și în holul de acces către aparatura de radiologie și către lifturi.

”În mod concret, se va repara pardoseala prin înlocuirea rășinii existente cu tarchet rezistent, se va zugravi și igieniza fiecare spațiu în parte, se vor reface tavanele și se vor înlocui ușile de acces.

Prezentele lucrări le contină pe cele efectuate în perioada 26.02-04.03.2024, în zona de primire și triaj a pacienților.

Lucrările se vor desfășura etapizat pe zone, iar pacienții vor fi relocați, în funcție de codul lor de triaj, în celelalte compartimente ale secției”, arată spitalul.

Capacitate redusă de preluare a pacienților

Din cauza reducerii substanțiale a spațiului functional, în perioada menționată, UPU va avea o capacitate redusă de preluare a pacienților, astfel că se va asigura asistența medicală de urgență, cu prioritate cazurile critice, de cod rosu și, în funcție de spatiul disponibil, se vor prelua urgențele de cod galben și verde.

Pe durata efectuării lucrărilor, accesul în UPU se va face pe intrarea principală a clădirii.

”Pentru punerea în practică a lucrărilor de renovare și igienizare, rugăm pacienții și aparținătorii să dea dovadă de înțelegere”, transmit reprezentanții spitalului.

Alternative pentru clujeni

Clujenii care vor avea probleme de sănătate în această perioadă se vor putea îndrepta spre Compartimentele de Primiri Urgențe care funcționează la Spitalul Militar și la Spital Municipal Clujana.

Care este procedura la UPU

Un pacient care vine la UPU sau este adus cu ambulanța trebuie să știe că prima dată va evaluat de asistentul de triaj, căruia va trebui să-i comunice ce îl supără, ce alte probleme de sănătate a mai avut, ce medicaţie a luat la domiciliu şi să-i prezinte actele medicale (carnet de sănătate, bilete de ieşire din spital, scrisori medicale, rezultate ale investigaţiilor paraclinice); acesta îi va măsura tensiunea arteriala, frecvenţa cardiacă, frecvenţa respiratorie,temperatura.
După aceste proceduri va primi un cod de urgenţă în funcţie de severitatea afecţiunii pe care o prezintă, iar în funcţie de acest cod, de numărul de pacienţi existenţi concomitent în serviciu şi de numărul de medici disponibili va fi preluat de un medic de urgenţă;

Dacă severitatea bolii este mai mică decât a unui pacient venit ulterior, sau sunt oameni aduși în urma unor accidente,  pacientul inițial va trebui să aștepte până să fie consultat de medic.

Recoltarea de analize

După consultul medical de specialitate, pacientul va fi preluat în una din ariile specifice: mici intervenţii chirurgicale, urgenţe minore, resuscitare, urgenţe majore cu risc vital. Cei care au riscul de a li se opri inima vor intra direct în camera de resuscitare indiferent câţi pacienţi au venit înaintea dânsilor la triaj.

După examinarea făcută de medicul de urgenţă, aceste va decide dacă se vor recolta analize şi se vor efectua investigaţii radiologice (radiografii, computer tomografii etc) pentru a putea definitiva diagnosticul. Efectuarea acestea poate dura mai mult sau mai puțin, în funcţie de complexitate şi de numărul de pacienţi ce trebuie  să se supună aceleiaşi investigaţii.

În urma examenului clinic, a rezultatelor explorărilor făcute, a monitorizării, și a răspunsului la terapia de urgenţă se va lua decizia de: internare, trimitere spre medicul de familie cu recomăndari de investigaţii prin ambulator sau trimiterea la domiciliu cu indicaţii de dispensarizare prin medicul de familie.

În cursul anului trecut, peste 110.000 de pacienți s-au prezentat la UPU și la camerele de gardă ale Spitalului Clinic Județean de Urgență Cluj-Napoca.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax