Connect with us

ACTUALITATE

EXCLUSIV. Copiii REFUGIAȚI ai Ucrainei, PRIMIȚI cu brațele deschise în ȘCOLILE și grădinițele din Cluj

Publicat


refugiati2

Au fugit de război cu doar câteva lucruri în rucsac, unii chiar fără părinți, fără mama, doar cu mătuși și bunici. Unii prea mici ca să înțeleagă ce se întâmplă, alții destul de mari ca să simtă spaima. Spaima că nu îi vor mai vedea pe cei dragi poate pentru multă vreme sau că atunci când se vor întoarce nimic nu va mai semăna cu acasă.

Sunt copiii refugiați ai Ucrainei, care au lăsat în urmă nu doar familii, ci și prieteni buni, colegi și profesori. Copii care au ajuns și la Cluj și pe care oameni mari, cu suflet bun, încearcă să îi integreze într-o societate unde, de cele mai multe ori, limba pe care o vorbesc poate fi o barieră. Dar nu este.

Deja sunt zeci de copii din Urcaina care au ajuns și au rămas la Cluj cu familiile și care au început să meargă la grădi și la școală. Toți au mare nevoie de asta, să aibă un program, să simtă că lucrurile pot fi normale și viața chiar frumoasă. Iar poveștile lor sunt impresionante.

Copiii vorbesc o „limbă universală”

Grădinița „Prichiland” din Florești a primit deja 3 copii din Ucraina. Doi au 4 anișori, iar unul are 5 ani. E o grădiniță care nu are pe nimeni care să vorbească limba ucraineană sau rusă, dar acest lucru nu mai contează.

„Este o provocare mare. O familie este din Cernăuți și oamenii vorbesc puțin românește, cu o familie vorbim în engleză, iar cu alta cu ajutorul Google Translate. Este mare toleranță de ambele părți și să știți că ne descurcăm ok”, a povestit pentru Cluj24 Claudia Timoce, managerul grădiniței.

Ea spune cu convingere că acești copii veniți din Ucraina sunt „minunați”.

„Ei nu știu că au plecat din cauza războiului. Ei știu că sunt plecați în vizită, o parte la rude, iar alții știu că sunt într-o călătorie prin România.

Dar sunt mai mult decât fantastici. Copiii ăștia au venit și s-au adaptat din prima. Nu au plâns, nu s-au agitat – cum sunt copiii noștri care vin în prima zi la grădi și plâng și se agită. Sunt mai robuști, nu atât de plângăcioși, sunt mai rezistenți, parcă”, spune Claudia Timoce.

Și sunt primiți cu căldură și de cei mari, dar și de cei mici.

„O fetiță explică în ucraineană, iar fetița română îi explică în limba ei și după aceea se iau de mână și pleacă mai departe. E chiar amuzant. S-au acomodat foarte bine, ca și cum ar fi fost la noi de o viață întreagă.

Chiar ieri una dintre mame a venit la închiderea programului – au lăsat-o la 8.00 și au venit pe la 6 după-masa pentru că au avut de rezolvat unele lucruri – și la plecare fetița m-a îmbrățișat dintr-o dată. Nu i-a venit nici mamei să creadă. A început ea să plângă și a spus că parcă fetița ei mă cunoaște de-o viață.

Să știți că mănâncă bine, dorm bine, se joacă și sunt destul de disciplinați, nu sunt răsfățați. E foarte ok cu ei, surprinzător”, a mai spus Claudia Timoce.

Integrați în colectiv din prima clipă

La Colegiul Național „Emil Racoviță” din Cluj-Napoca învață acum și o elevă din Ucraina. Ea vine din Cernăuți și vorbește româna.

„Învață acum la clasa a XI-a, la Știintețe naturii. Acolo era în clasă terminală și inițial a cerut sa fie în clasa a XII-a, dar și-a dat seama că e prea mare diferența de programă ca să poată să participe la examenul de bacalaureat și atunci s-a înscris ca auditor la clasa a XI-a. A făcut acolo școala la liceul în limba română. S-a integrat foarte bine și îi place”, a declarat pentru Cluj24 Emil Lobonț, directorul colegiului.

Este poate un copil mai norocos pentru că are o mătușă din Ucraina, care s-a stabilit la Cluj-Napoca cu câțiva ani în urmă și a venit la cineva din familie.

„Copiii imediat au integrat-o în colectiv. Este mai ușor pentru că vorbește limba română, chiar dacă e o română veche. Am stat de mai multe ori de vorba cu ea și este ok, vine la cursuri cu plăcere”, spune Emil Lobonț.

Colegiul Emil Racoviță e gata să integreze și alți elevi. Au și translatori. Copii de ucraineni stabiliți la noi în țară, cetățeni români, care vorbesc ucraineana.

Și Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” a primit primul elev din Ucraina. Este un băiețel de 15 ani, care acum merge la cursuri la clasa a VII-a. Și el este din Cernăuți și se descurcă în limba română.

„Îi place foarte mult la noi la școală. A venit cu mătușa lui, mama și tata au rămas acolo, au zis că vor să rămână acasă să apere țara. A plecat cu sora mamei, cu bunica și cu verișoara lui de 3 ani și i-au găzduit cei de la UBB la hotelul din parc, într-o cameră.

Toată lumea a sărit în ajutor, l-au întrebat ce nevoi au. A primit cărți, caiete și copiii l-au înconjurat cu drag, l-au întrebat cu ce îl pot ajuta. El se simte foarte confortabil că merge la cursuri și nu se gândește la alte necazuri”, spune Monica Bereș, directoarea Liceului „Onisifor Ghibu” din Cluj-Napoca.

Și acest liceu va prelua și alți elevi din Ucraina dacă va fi nevoie. Monica Bereș spune că are o colaborare cu o doamnă care vorbește limba ucraineană și care este gata să ajute.

Școala clujeană unde au fost primiți cu brațele deschise 75 de copii din Ucraina

Un caz mai aparte este Transylvania College din Cluj-Napoca, o școală internațională. Asta pentru că aici, marți, erau deja integrați în colectivitate nu mai puțin de 75 de copii cu vârste între 3 și 16 ani, refugiați din Ucraina.

Având în vedere numărul mare de copii, cei de aici au trebuit să se organizeze și încă foarte repede.

„Pentru cei care nu vorbesc engleză am organizat grupe cu profesori voluntari, veniți și ei din Ucraina, cărora le-am propus să coordoneze activități, cu sprijinul profesorilor din școala noastră.

Aceștia au fost împărțiți în grupuri de școala primară, de gimnaziu și liceu și au activități de luni până vineri, de la 9.30 la 11.30”, a spus pentru Cluj24 Anca Rusu, director de înscrieri la Transylvania College.

Aceștia fac ore de limba engleză, limba română și cursuri de artă.

„Ne-am dorit să le oferim un program cât mai consecvent, ca să le dea lor un sentiment de siguranță. Asta au spus ei că au nevoie. Siguranță. Să știe că poate fi bine, că poate fi frumos.

Mulți copii erau foarte speriați, iar cei mai mari erau foarte dependenți de telefon, ca mijloc de detașare. Parinții au rămas alături de ei în primele zile, s-au cunoscut între ei, le-am oferit și lor spațiu”, a spus Anca Rusu.

12 – 13 elevi, care au bază în limba eglează au fost deja integrați la ore.

„Deocamdată, vrem să fie o încercare, să vedem dacă fac față, pentru că la noi programul e de la 9.00 la 3.30 – 3.45. Pentru cineva care nu vorbește limba, să stai să te uiți pe pereți nu e ok, deci ne uităm constant ce putem face”, a mai spus Anca Rusu.

Elevii colegiului i-au primit pe copiii din Ucraina cu căldură și sunt foarte dornici să ajute. Mai mult, fiecare copil venit din Ucraina are un însoțitor.

„Practic, elevul nostru e <<lipit>> de cel din Ucraina toată ziua, îl ghidează. Iar asta dă un sentiment de siguranță”, a mai spus Anca Rusu.

Elevii primesc aici și masa de prânz, toate costurile fiind acoperite de școală. Clasele sunt deja  pline, dar se va face, în continuare, tot ce se poate pentru copiii refugiați.

Un pic de speranță

Anca Rusu și-a amintit și de primul elev refugiat din Ucraina care a venit la Transylvania College. Era chiar în primele zile ale războiului.

„Copilul nu a vrut să meargă la ore. Era foarte speriat. Are 13 ani și nu voia să fie prezentat ca și refugiat. Atunci i-am zis că noi tot timpul avem vizitatori la școala și că îl prezint și pe el așa, un vizitator, și abia atunci a fost de acord.

Dar primele zile a fost foarte greu. Nu făcea contact vizual. Nici nu pot să-mi imaginez ce experiență a avut”, spune Anca Rusu.

Băiatul și-a sunat tatăl, care a rămas în Ucraina. A vorbit cu el prin video call, iar tatăl lui l-a convins să meargă la cursuri, l-a convins că este o oportunitate.

„După o săptamână, o săptămână și jumătate a început să zâmbească, să interacționeze. Este foarte important și pentru noi să vedem ce impact are ajutorul acesta și cum prind un pic de speranță”, a mai spus Anca Rusu.

Și alte grădinițe, școli și licee din Cluj-Napoca, dar și școala din comuna Vad, au primit la clase, ca auditori, elevi din Ucraina. Mai mult, Inspectoratul Școlar Cluj a cooptat peste 80 de elevi vorbitori de limbă rusă sau ucraineană de orgine din Republica Moldova, care învață în școlile din județul Cluj pentru a ajuta.

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

Cargobicicleta pe care lumea o împarte, inaugurată la Cluj-Napoca. Poate fi închiriată gratuit, cu programare

Publicat

Mănășturul, cel mai mare cartier al Clujului, devine un model de mobilitate urbană sustenabilă printr-o inițiativă inovatoare: Cargobicicleta Comunitară Mănăștura.

„Mănăștura” – Cargobicicleta Comunitară Mănăștur este un proiect pornit din inițiativa unui grup de bicicliști din cartierul Mănăștur, Cluj-Napoca, în parteneriat cu Rastel.Io, creat pentru a oferi clujenilor o alternativă ecologică și eficientă la transportul auto, reducând aglomerația și poluarea din oraș.

De la idee la realitate

Observând numărul mare de mașini care transportă un singur pasager și impactul negativ al traficului asupra calității aerului, inițiatorii proiectului au căutat soluții sustenabile. Inspirați de modele de succes din orașe europene precum Bruxelles, Londra sau Dublin, au identificat cargobicicletele electrice ca fiind o alternativă viabilă și accesibilă. Cu sprijinul programului „În zona ta”, implementat de Fundația Comunitară Cluj și ING Bank România, proiectul a primit finanțare pentru achiziționarea unei cargobiciclete electrice profesionale.

Horia Toniuc, cofondatorul startup-ului clujean Rastel.io, a explicat, într-un interviu acordat Cluj24:

„Proiectul a apărut în contextul programului „În zona ta”, desfășurat de Fundația Comunitară Cluj și susținut de ING. A fost lansat un apel prin care mai multe inițiative de mediu, de mobilitate care privesc comunitățile din Cluj puteau fi finanțate. Proiectul nostru cu cargobicicleta comunitară este inițiat de un grup de rezidenți din Mănăștur, un grup de trei persoane, cărora li s-a alăturat ca partener și startup-ul clujean Rastel.io, unde sunt cofondator. Văzând în alte orașe din Europa că tipul acesta de mijloc de transport devine tot mai populară și este un mijloc de transport recomandat ca alternativă la mașină pentru a transporta diferite cumpărături, mărfuri, copii, ne-am gândit să încercăm chestia aceasta și la Cluj”.

Un sistem de bike-sharing comunitar

Inspirați de alte proiecte de succes care au susținut adopția acestui mijloc de transport, cum ar fi cAIRgo (Bruxelles), Cargo Bike Action Plan (Londra) sau Roadshow (Olanda), inițiatorii proiectului au căutat opțiuni de a încuraja această soluție și la Cluj. Conștienți că achiziția unei cargobiciclete poate fi costisitoare pentru o persoană obișnuită, echipa a conceput ideea unui sistem de bike-sharing comunitar, astfel încât întreaga comunitate să beneficieze de acest vehicul, fără un cost individual.

„Prețul pentru aceste biciclete nu este mic și de asta ne-am gândit că poate ar putea fi o idee să fie o idee bună o bicicletă care să poată fi folosită la comun de către comunitate. Am mai discutat cu cineva din Köln, unde au implementat acest lucru într-un cartier și de acolo a pornit ideea”, a mai arătat Horia Toniuc.

Investiție de 14.000 de euro

Cargobicicleta achiziționată prin acest proiect este un model electric modern, gândit special pentru a fi utilizat fără experiență anterioară. Printre caracteristicile sale se numără:

  • Capacitate de transport de până la 180 kg (inclusiv biciclistul);
  • Asistență electrică cu mai multe niveluri de intensitate, oferind o autonomie de aproximativ 200 km pe modul eco;
  • Accesorii: precum podea ușoară pentru marfă, banchetă pliabilă pentru copii, panouri laterale și copertină pentru vreme ploioasă;
  • Sisteme de siguranță: GPS integrat și două sisteme antifurt.

Valoarea totală a finanțării proiectului a fost de 14.000 de euro, din care aproximativ 7.000 de euro au fost investiți în achiziția bicicletei și a accesoriilor sale.

„Valoarea totală a finanțării a fost de 14.000 de euro. Din asta, mai bine de jumătate, în jur de 7.000 de euro, s-au dus pe achiziția cargobicicletei plus accesoriile ei: sistemul antifurt, copertine. O altă parte a mers pentru dezvoltarea aplicației și pentru serviciul de încărcare, care va fi disponibil în curând pe bază de panouri fotovoltaice. O altă parte a fost folosită pentru promovarea proiectului”, a mai explicat Horia Toniuc.

Cargobicicleta, la dispoziția clujenilor gratuit

Cargobicicleta poate fi folosită gratuit de oricine dorește să reducă amprenta de carbon a transportului personal. Bicicleta poate fi rezervată prin intermediul aplicația Rastel.io, disponibilă din browser, de pe orice dispozitiv mobil, care permite verificarea disponibilității și efectuarea rezervărilor. Bicicleta poate fi ridicată din garajul de biciclete din spatele blocului G4, de pe Calea Mănăștur nr. 101.

„Bicicleta se poate închiria gratuit din garajul din spatele blocului de pe Calea Mănăștur 101. Accesul în garaj și implicit accesul la bicicletă se face prin aplicația Rastel.io, o aplicație web disponibilă de pe orice telefon și din orice browser. Dacă bicicleta este disponibilă, pot să o închirieze imediat. Mai există un pas prin care utilizatorii își fac verificarea identității, cum e și în cazul aplicațiilor bancare, pentru un nivel de securitate mai ridicat, pe baza cărții de identitate și a unei fotografii. În aplicație trebuie să își facă un cont, pe bază de e-mail și parolă. Dacă bicicleta nu este disponibilă, se face programare pe o dată ulterioară, prin aplicație”, a mai explicat cofondatorul Rastel.Io.

Reguli de utilizare

Durata maximă de utilizare a cargobicicletei este de 4 ore, pentru a permite accesul unui număr cât mai mare de utilizatori. Rezervările se pot face cu o zi în avans, iar în lipsa unor rezervări prealabile, bicicleta poate fi utilizată imediat pe principiul „primul venit, primul servit”. Utilizatorii sunt responsabili pentru securizarea bicicletei pe durata utilizării.

„Nu sunt condiții speciale care trebuie acceptate sau respectate, este important ca utilizatorii să aibă grijă de bicicletă atunci când o folosesc, să nu meargă pe drumuri accidentate, să nu încerce să sară peste borduri, niște măsuri minime de utilizare. De asemenea, să aibă grijă de siguranța lor atunci când o folosesc, se conduce puțin mai diferit decât o bicicletă normală, deci le recomandăm utilizatorilor să își ia puțin timp pentru a se obișnui cu ea. Utilizatorii mai sunt rugați să nu depășească 4 ore de folosire a bicicletei, pentru a da șansa cât mai multor persoane să o folosească, dar nu este o limită strictă. Ideea este să o folosească atât timp cât au nevoie și când nu mai au nevoie să o returneze. De asemenea, recomandăm să securizeze bicicleta, dacă o parchează undeva prin oraș”, a mai arătat Toniuc.

Mănășturenii, entuziasmați de inițiativă

Deși proiectul este încă la început, mai bine de 10 persoane au testat deja bicicleta și feedback-ul a fost extrem de pozitiv. Mulți dintre aceștia și-au transportat copiii la școală, au dus cumpărături sau pur și simplu au explorat cartierul într-un mod eco-friendly.

„Au fost în jur de 10 utilizatori până acum, credem că este destul de bine, având în vedere că au fost și destul de multe zile ploioase. Feedback-ul a fost în general foarte bun, oamenii sunt mulțumiți. Am avut inclusiv persoane care și-au transportat copiii. Lumea este entuziasmată de subiect”.

Planuri de extindere și în alte cartiere din Cluj

Inițiatorii proiectului nu se opresc aici. Aceștia își doresc să transforme acest program-pilot într-un model replicabil la nivelul întregului oraș. Astfel, în viitor, se are în vedere extinderea proiectului prin achiziția mai multor cargobiciclete, adaptate pentru diverse nevoi, cât și prin replicarea inițiativei în alte cartiere ale orașului.

„Ne dorim ca acesta să fie un proiect-pilot, să dăm un exemplu cu el, care să fie replicat și în alte zone din oraș. Concret, nu există un orizont de timp pentru asta, nu e inclus nici în proiectul actual, dar ne-am dori să se găsească surse să replicăm proiectul și în alte locuri din oraș. Ne-ar plăcea să creștem și numărul bicicletelor, dar și alte modele de biciclete, sunt aspecte pe care le avem în vedere și am vrea să le implementăm”.

Cei interesați pot descoperi și testa cargobicicleta Mănăștura în cadrul unei întâlniri programate sâmbătă, 5 aprilie, de la ora 9, în Parcul Primăverii din cartierul Mănăștur.

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRAȚIE

Primăria Cluj anunță RESTRICȚII rutiere cu ocazia maratonului de duminică, 6 aprilie 2025

Publicat

sens interzis

Primăria Cluj anunță restricții rutiere cu ocazia maratonului ce se va desfășura duminică, 6 aprilie 2025.

„Duminică, 6 aprilie 2025, în intervalul orar 5.30 – 16.00, va avea loc ,,Maratonul Internațional Cluj-Napoca”, pe următorul traseu:

– Stadionul Cluj Arena (start) – str. Splaiul Independenței – str. Uzinei Electrice – Aleea Stadion – str. George Coșbuc – Calea Moților – str. Petru Maior – Piața Lucian Blaga – str. Napoca – str. Universității – str. Mihail Kogălniceanu – str. Baba Novac – str. I.C. Brătianu – str. Universității – Piața Unirii (latura de Sud) – Bulevardul Eroilor – str. Baba Novac – str. Iuliu Maniu – Piața Unirii (latura de Est și Sud) – str. Napoca – Piața Lucian Blaga – str. Petru Maior – str Memorandumului – Bulevardul 21 Decembrie 1989 (întoarcere la Instituția Prefectului – Județul Cluj) – str. Memorandumului – str. Emil Isac – str. Barițiu (întoarcere la intersecția cu str. Regele Ferdinand) – str. Cardinal Iuliu Hossu – str. George Coșbuc – aleea principală a Parcului Central Simion Bărnuțiu – str. George Coșbuc – str. Splaiul Independenței (întoarcere la Opera Maghiară) – Pod Napoca – Bulevardul 1 Decembrie 1918 (întoarcere la intersecție cu str. Miraslău) – str. Giuseppe Garibaldi – alee pietonală malul stâng a râului Someș – Pod Rozelor – alee pietonală malul drept a râului Someș – str. Pandurilor – str. Splaiul Independenței – Pod Garibaldi – str. Gavril Muzicescu – Bulevardul 1 Decembrie 1918 – Pod Napoca – str. Splaiul Independenței – Cluj Arena (Sosire).

Primăria Cluj anunță RESTRICȚII rutiere cu ocazia maratonului de duminică, 6 aprilie 2025

Cu această ocazie va fi închisă circulaţia rutieră, cu excepția CTP pe următoarele străzi:

– Bulevardul 21 Decembrie 1989

– latura de Nord a Pieței Unirii

– str. Memorandumului

– Calea Moților

Deschiderea circulaţiei rutiere este va avea loc astfel:

– pe tronsonul str. Napoca – Piaţa Unirii – Bulevardul Eroilor circulația se va deschide la ora 12.30; – pe tronsonul Calea Moților – str. Petru Maior – Piața Lucian Blaga deschiderea circulaţiei rutiere se va face începând cu ora 12.40;

– pe tronsonul Bulevardul 21 Decembrie 1989 – strada Memorandumului deschiderea circulației se va face începând cu ora 13.00”, anunță Primăria Cluj.

Citește mai departe

EVENIMENT

Emil Boc, după VIOLENȚELE în urma meciului dintre U și CFR Cluj: Nu există indicii cu conotație etnică

Publicat

De

Emil Boc

Emil Boc, primarul Clujului, a declarat joi că a cerut autorităților să investigheze de urgență manifestările de violență după derby-ul dintre echipele de fotbal U și CFR.

Boc spune că respinge cu convingere orice formă de violență.

Emil Boc, declaratie după violențele în urma meciului dintre U și CFR Cluj

“Am respins întodeauna și resping orice formă de violență, indiferent unde se manifestă și în orice domeniu, inclusiv în cel fotbalistic”, a declarat joi Emil Boc. Acesta a precizat că a cerut autorităților statului să se implice de urgență și profesionist în investigarea manifestării de violență care a apărut după meciul de fotbal, luni, la Cluj-Napoca.

Boc: “ Nu există indicii cu conotație etnică”

Emil Boc a precizat, de asemenea, că Clubul Universitatea Cluj a emis un comunicat de presă prin care respinge orice formă de violență și își exprima atașamentul față de valorile sportive bazate pe fair-play.

“Înțeleg îngrijorarea exprimată de unii reprezentanți ai comunității maghiare. Din analiza autorităților statului, până în acest moment, nu exista indicii cu conotație etnică, care să vizeze regretabilul act de violență. La Cluj, am promovat și promovăm politici și atitudini care să UNEASCĂ comunitatea noastră, nu să o dezbine, inclusiv pe motive etnice. Îi asigur pe toți ca orașul nu își întoarce fața spre trecut, ci își continuă parcursul european”, a mai spus Emil Boc.

Primarul a mai spus că în ultimii 3 ani s-au desfășurat la Cluj alte 8 partide intre U și CFR. Toate fără incidente de violență. “Aceasta este normalitatea pe care trebuie sa o promovăm în continuare. Violența trebuie respinsă și condamnată fără echivoc, iar Clujul trebuie să rămână un model de fair-play sportiv. Să ne bucurăm de reușitele noastre comune și să nu admitem nicio formă de violență care să umbrească succesul nostru comun. Împreună suntem Cluj!”, a transmis Emil Boc.

Mai multe acte de violență au avut loc la Cluj-Napoca după meciul dinte Universitatea și CFR. Aproape de miezul nopții, trei tineri maghiari, fani ai CFR au fost bătuți, iar unul a ajuns la spital. De asemenea, doi tineri au fost bătuți și în Parcul Central de pesoane încă necunoscute.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

CTP Cluj: Trasee DEVIATE cu ocazia Maratonului Internațional Cluj-Napoca

Publicat

ctp Cluj

Cu ocazia Maratonului International Cluj-Napoca – editia a XIV –a, duminică 6 aprilie 2025 în intervalul orar 05:00 – 15:00, sunt impuse restricții de circulație în zona centrală.

„Deschiderea circulaţiei rutiere pe tronsonul: str. Napoca – Piaţa Unirii – Bulevardul Eroilor se va face începând cu ora 12.30, iar pe tronsonul: Calea Moților – str. Petru Maior – Piața Lucian Blaga se va deschide începând cu ora 12.40.

CTP Cluj: Trasee DEVIATE cu ocazia Maratonului Internațional Cluj-Napoca

Liniile de transport in comun afectate vor circula pe trasee deviate, dupa cum urmeaza:

· Linia 9 ( str. Bucium – P-ța Gării):

TUR: Strada Memorandumului, B-dul 21 Decembrie 1989, Piața Avram Iancu, strada Cuza Vodă, Piața Mihai Viteazul, strada Horea, Piața Gării. Se suspendă stația Central. Se alocă stația Victoria.

RETUR: Traseul rămâne neschimbat.

· Linia 19 ( P-ța Mihai Viteazul – str. E. Quinet):

TUR: Strada Memorandumului, B-dul 21 Decembrie 1989, Piața Avram Iancu, strada Cuza Vodă, Piața Mihai Viteazul. Se suspendă stația Central. Se alocă stația Victoria.

RETUR: Traseul rămâne neschimbat.

· Linia 28B ( P-ța Mihai Viteazul – VIVO ):

TUR: B-dul 1 Decembrie 1918 – str. Fântânele – str. Alexandru Vlahuță – P-ța 14 Iulie – str. Octavian Goga – str. General Dragalina – P-ța M.Viteazul. Se suspendă stația Parcul Central. Se alocă stația Dragalina Sud.

RETUR: Traseu rămâne neschimbat.

· L29S – ( Drumul Sfântul Ioan – Piața Mihai Viteazul):

TUR: Strada Memorandumului, B-dul 21 Decembrie 1989, Piața Avram Iancu, strada Cuza Vodă, Piața Mihai Viteazul. Se suspendă stația Central. Se alocă stația Victoria.

RETUR: Traseul rămâne neschimbat.

· Linia 30 (Grigorescu – str. Aurel Vlaicu):

TUR: B-dul 1 Decembrie 1918 – str. Fântânele – str. Alexandru Vlahuță – P-ța 14 Iulie – str. Octavian Goga – str. General Dragalina – P-ța M. Viteazul – str. Cuza Vodă – B-dul 21 Decembrie 1989 – str. Aurel Vlaicu. Se suspendă următoarele stații: Aleea Stadionului, Hotel Sport, Calea Moților, Memorandumului Sud, Victoria. Se alocă stația Dragalina Sud, stația Piața Mihai Viteazu Sud.

RETUR: Din B-dul 21 Decembrie 1989, pe strada Regele Ferdinand – str. General Dragalina – strada Octavian Goga – Piața 14 Iulie – strada Alexandru Vlahuță – strada Fântânele – strada Mirăslău – strada Paul Ioan. Se suspendă următoarele stații: Memorandumului Nord, Spitalul de Copii, stația Chios, stația Cluj Arena și stația Sigismund Toduță. Se alocă stațiile: Central, Dragalina Nord, stația Octavian Goga și stația 14 Iulie.

· Linia 42 ( P-ța Mihai Viteazul – Câmpului):

TUR: Strada Memorandumului, B-dul 21 Decembrie 1989, Piața Avram Iancu, strada Cuza Vodă, Piața Mihai Viteazul. Se suspendă stația Central. Se alocă stația Victoria.

RETUR: Traseu rămâne neschimbat.

· Linia 44 ( Grigorescu – Unirii):

TUR: B-dul 1 Decembrie 1918 – str. Fântânele – str. Alexandru Vlahuță – P-ța 14 Iulie – str. Octavian Goga – str. General Dragalina – P-ța M.Viteazul – str. Cuza Vodă – P-ța Avram Iancu – str. Dorobanților – A Vaida Voievod – Unirii. Se suspendă stația parc Central. Se alocă stația Dragalina Sud.

RETUR: Traseu rămâne neschimbat.

· Linia M 26 ( Cetatea Fetei – P-ța Mihai Viteazul):

Pe ambele sensuri: Com. Florești – Calea Florești – Pod Calvaria (capăt linie). În această perioadă, abonamentul de Florești și biletul validat pe linia M26 rămâne valabilă pe L9, L29S, L24, L24B pe tronsonul Calea Florești – Memorandumului.

· Linia 101 ( Bucium – P-ța Gării) – curse efectuate cu autobuze pe linia 101A:

TUR: Bucium – Primăverii – Calea Mănăștur – Calea Moților – Memorandumului, B-dul 21 Decembrie 1989, Piața Avram Iancu, strada Cuza Vodă, Piața Mihai Viteazul – str. Horea – P-ța Gării. Se suspendă stațiile: Plopilor Sud, Uzinei Electrice, Cluj Arena, Parcul Central și stația George Barițiu. Se alocă stațiile: Calea Mănăștur, Agronomia, Calea Moților, Memorandumului și stația Victoria.

RETUR: Din P-ța Gării – str. I.L. Caragiale – str. Horea – str. Regele Ferdinand – B-dul 21 Decembrie 1989 – str. Memorandumului – Calea Moților – Calea Mănăștur – str. Primăverii – Bucium. Se suspendă stațiile: Opera Maghiara Est, Splaiul Independenței, Sala Sporturilor și stația Plopilor Nord. Se alocă stațiile: Memorandumului Nord, Spitalul de Copii, Fabrica de Bere, Grădini Mănăștur.

· Linia 102 se suspendă

· Pe linia 100 vor circula tramvaie

· Linia Cora 1 ( P-ța Mihai Viteazul – HiperMarket Cora):

TUR: Centrul Comercial Cora – B-dul 1 Decembrie 1918 – strada Mirăslău – str. Fântânele – strada Alexandru Vlahuță – P-ța 14 Iulie –– strada Octavian Goga – strada General Dragalina – P-ța Mihai Viteazul. Se suspendă stația 14 Iulie, stația Cluj Arena, stația Chios, Calea Moților, stația Memorandumului Sud, stația Central. Se alocă stația 14 Iuie Sud, stația Napoca și stația Dragalina Sud.

RETUR: Piața Mihai Viteazul – strada General Dragalina – – str. Octavian Goga – str. Alexandru Vlahuță – str. Fântânele – str. Mirăslău – B-dul 1 Decembrie 1918 – Centrul Comercial Cora. Se aloca stația Dragalina Nord”, a comunicat CTP Cluj.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate