Connect with us
Advertisement
Advertisement

ACTUALITATE

EVOLUȚIA chiriilor în luna iulie în Cluj și în principalele orașe din țară. Acestea au CRESCUT cu 13% față de anul trecut

Publicat


storia.ro imagine generica (1920 x 1080) (1) (1)

Media prețurilor solicitate pentru chiriile din Cluj-Napoca și alte 9 orașe analizate a fost relativ constantă față de luna anterioară, înregistrându-se o creștere medie de 3% în luna iulie 2023. Totuși, prețurile solicitate pentru chirii au crescut, în medie, cu 13% de la un an la altul (iulie 2022 vs. iulie 2023), scrie Storia.ro.

Cum au evoluat prețurile chiriilor în București

Comparativ cu luna iulie 2022, prețurile medii pentru chirii au crescut cu 23% pentru apartamentele cu trei camere, cu 15% la apartamentele cu două camere și cu 6% în cazul garsonierelor. Analizând creșterile pe sectoare, se observă că prețurile medii pentru chirii au crescut pentru toate categoriile de locuințe, cele mai mari creșteri înregistrându-se la apartamentele cu trei camere, unde prețurile solicitate sunt mai ridicate cu 33% în sectorul 5 și cu 22% în sectorul 1 și 4.

În luna iulie a.c., chiriile medii pentru o garsonieră s-au încadrat între 300 de euro (în sectoarele 2, 3, 4, 5) și 389 de euro (sectorul 1). Prețurile medii ale apartamentelor cu două camere s-au aflat între 430 de euro (sectorul 4) și 650 de euro (sectorul 1). Apartamentele cu trei camere au avut prețuri medii cuprinse între 500 de euro (sectorul 6) și 950 de euro (sectorul 1).

preturi chirii storia.ro luna iulie (bucuresti)

Cum au evoluat chiriile în alte orașe mari din țară

Comparativ cu luna iulie a anului trecut, la nivelul țării s-au înregistrat mai multe creșteri ale prețului mediu solicitat pe toate categoriile de apartamente. În același timp, chiriile medii au crescut ușor față de luna iunie a.c., cea mai mare creștere înregistrându-se la Arad, la apartamentele cu două camere (+17%).

CLUJ-NAPOCA

În Cluj-Napoca, în luna iulie a.c., prețurile medii solicitate au crescut comparativ cu cele din luna anterioară. Dacă în luna iunie a.c. garsonierele se închiriau cu 320 de euro, în luna iulie a.c. acestea s-au închiriat, în medie, cu 350 de euro. În cazul apartamentelor cu două camere, în luna iulie a.c. prețul de închiriere a crescut la 549 euro de la 500 de euro, în timp ce apartamentele cu trei camere au ajuns să fie închiriate cu 700 de euro, în medie, de la 650 de euro în luna iunie a.c.

Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, prețurile medii ale chiriilor au crescut cu 27% în cazul apartamentelor cu trei camere, cu 22% pentru apartamentele cu două camere și cu 17% în categoria garsonierelor.

preturi chirii storia.ro luna iulie (4)

IAȘI

În Iași, prețurile medii solicitate au rămas relativ similare față de luna anterioară, singura creștere înregistrându-se la garsoniere (+7%). Comparativ cu luna iulie 2022, prețurile medii solicitate au crescut cu 20% pentru garsoniere, 14% pentru apartamentele cu două camere și cu 11% pentru apartamentele cu trei camere. În Iași, în luna iulie a.c., o garsonieră se închiriază, în medie, cu 300 de euro, un apartament cu două camere cu 400 de euro, în timp ce unul cu trei camere se închiriază cu 500 de euro.

preturi chirii storia.ro luna iulie (7)

BRAȘOV

În luna iulie a.c., prețurile medii solicitate pentru închiriere fluctuează comparativ cu luna anterioară. Dacă în luna iunie a.c. o garsonieră se închiria cu 320 de euro, în luna iulie a.c. prețul a scăzut cu 3% și a ajuns la 312 euro. Prețul de închiriere pentru apartamentele cu două camere a rămas la fel, de 450 de euro, în timp ce prețul pentru închirierea apartamentelor cu trei camere a crescut cu 2%, de la 600 de euro la 610 euro.

Comparativ cu aceeași lună a anului trecut, prețurile de închiriere au crescut, în medie, cu 25% pentru garsoniere, cu 22% pentru apartamentele cu trei camere și cu 15% pentru apartamentele cu două camere.

preturi chirii storia.ro luna iulie (2)

CONSTANȚA

În Constanța s-a observat o scădere a prețurilor medii, de 11% la apartamentele cu două camere și de 1% în cazul garsonierelor, în timp ce prețurile medii pentru apartamentele cu trei camere au rămas constante. Comparativ cu anul trecut, prețul mediu al chiriilor a crescut de la an la an pe toate segmentele de apartamente, cea mai mare creștere fiind înregistrată la apartamentele cu trei camere, urmată de garsoniere și apoi de apartamentele cu două camere.

preturi chirii storia.ro luna iulie (5)

TIMIȘOARA

Prețurile medii solicitate în luna iulie a.c. pentru închiriere au fost în creștere față de luna iunie a.c., cu 8% pentru garsoniere, cu 5% pentru apartamentele cu două camere și cu 2% pentru apartamentele cu trei camere.

Față de aceeași perioadă a anului trecut, chiriile medii sunt mai ridicate, cea mai semnificativă creștere regăsindu-se la garsoniere, de 19%. Dacă în iulie 2022 o garsonieră se închiria în medie cu 210 euro, în iulie a.c. chiria medie a fost de 250 de euro.

preturi chirii storia.ro luna iulie (10)

SIBIU

În Sibiu, prețurile medii solicitate au fost în creștere cu 4% în cazul garsonierelor și apartamentelor cu trei camere și cu 8% în cazul apartamentelor cu două camere.

Față de luna iulie a anului trecut, prețurile medii solicitate au crescut pe toate categoriile de apartamente – cu 26% pentru apartamentele cu două camere, cu 25% pentru apartamentele cu trei camere și cu 5% pentru garsoniere.

preturi chirii storia.ro luna iulie (9)

ORADEA

Comparativ cu luna iunie a.c., prețurile medii solicitate în luna iulie a.c. pentru închiriere au crescut cu 5% la garsoniere și cu 2% la apartamentele cu trei camere, dar au rămas constante la categoria apartamentelor cu două camere. Comparativ cu luna iulie a anului trecut, prețurile medii solicitate au crescut cu 17% în cazul apartamentelor cu două camere, cu 14% în categoria garsonierelor și cu 11% la apartamentele cu trei camere.

preturi chirii storia.ro luna iulie (8)

CRAIOVA

Și în Craiova prețurile medii au rămas relativ similare cu cele din luna precedentă, însă comparativ cu luna iulie 2022 s-au înregistrat creșteri ale prețului mediu la garsoniere (+19%), apartamente cu două camere (+17%) și la cele cu trei camere (+4%).

preturi chirii storia.ro luna iulie (6)

ARAD

În Arad, prețurile medii ale chiriilor au crescut în luna iulie a.c. comparativ cu luna iunie a.c., ajungând cu 17% mai mari în cazul apartamentelor cu două camere, cu 10% mai mari pentru apartamentele cu trei camere și cu 6% mai mari în cazul garsonierelor.

Față de luna iulie 2022, s-au observat creșteri de 29% la apartamentele cu trei camere și de 19% în cazul apartamentelor cu două camere, în timp ce în cazul garsonierelor creșterea a fost temperată, de 6%.

preturi chirii storia.ro luna iulie (1)



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ECONOMIE

INTERVIU CLUJ 24. Joszef Varadi (CEO Wizz Air): În vara anului 2025 flota noastră va avea avea în jur de 250 de avioane

Publicat

Wizz Air Varadi

Joszef Varadi, CEO Wizz Air, spune că în vara anului viitor, flota companiei aeriene pe care o conduce va avea în jur de 250 de avioane, preconizând că 2025 va fi un an cu o creștere însemnată.

Acesta a vorbit într-un interviu pentru Cluj24 despre oportunitățile create de pandemia COVID și despre faptul că Wizz Air a ajuns în 2023 la depășirea capacităților de dinainte de pandemie, ceea ce înseamnă o recuperare rapidă.

Întrebat dacă ruta Cluj-Budapesta face parte din planurile companiei, Varadi a lăsat să se înțeleagă că aceasta ar putea fi reintrodusă în viitor.

Jumătate din cota de piață în România

Rep: Domnule Varadi, referitor la anul precedent, vă rugăm să ne împărtășiți câteva informații despre traficul de pasageri, rezultatele financiare și cota de piață Wizz Air în România. Și care sunt așteptările pentru anul 2024.

J.V: Am crescut în mod substanțial în România și, de departe, suntem lideri de piață la nivelul țării. România este, pentru noi, o piață strategică și avem o configurație de operare extinsă.

Avem mai multe baze, cum sunt cele din București, Cluj, dar și alte orașe, astfel că putem acoperi, din punct de vedere geografic, întreaga țară.

Anul 2023 a fost un an bun pentru Wizz Air, iar 2024 este un pic diferit, având în vedere toate problemele pe care încercăm acum să le atenuăm, care decurg din lanțul de aprovizionare al industriei, în condițiile în care unele dintre motoarele noastre sunt supuse inspecțiilor și verificărilor, după cum se știe.

20% din flotă blocată la sol

Varadi Wizz Air

În urma acestui fapt, aproximativ 20% din flota noastră este blocată la sol în prezent.

Flota noastră continuă să crească și, de asemenea, trebuie să extindem o parte din capacitatea aeronavelor existente pentru a ne asigura că suntem acoperiți împotriva blocajelor.

Deci, noi considerăm că în acest an vom opera cam la aceeași capacitate ca în 2023, iar din toate cele pe care le-am expus mai sus rezultă că anul 2024 nu va fi un an de creștere, ci cred că va fi unul în care ne menținem liniile actuale.

Dar în ceea ce privește anul viitor, ne vom recupera motoarele avioanelor, iar flota noastră va continua să crească.

Să nu uităm că în fiecare an achiziționăm 30-40 de avioane noi, ceea ce face ca numărul lor total să fie acum de 209, doar modele Airbus. În vara anului 2025 vom avea în jur de 250 de avioane în flotă, deci vom crește și vom avea din ce în ce mai puține blocări de aeronave din cauza motoarelor în viitor, pe măsură ce le trecem prin procesul de inspecție.

Ca să rezum, ne așteptăm ca 2025 să fie un an an bun pentru compania noastră deoarece vom începe să creștem din nou.

Din punct de vedere al cotei de piață, avem 58% pe piața din Cluj și 49% la nivelul României, adică aproape jumătate. Am transportat în România aproape 100 de milioane de pasageri de când am venit în această țară.

Avem 27 de avioane în total în România, din care 5 sunt la baza din Cluj.

Recuperare post-COVID

Rep: În opinia dvs., când va fi completă recuperarea industriei aeriene după perioada pandemiei?

J.V: Dacă va uitați la vara trecută, a anului 2023, industria aeriană europeană a ajuns la un grad de operare de 96% din capacitatea pre-COVID. Wizz Air a operat la 150% din capacitatea pre-COVID, deci din punctul nostru de vedere suntem peste capacitatea de dinaintea pandemiei.

Așa încât eu cred că industria continuă să se recupereze, iar în această vară mă aștept ca industria aeriană europeană să ajungă la capacitatea înregistrată în perioada de dinaintea COVID. Așadar, aș spune că în 2024, era COVID va fi recuperată din punct de vedere al capacității.

Dar trebuie să vedeți că nu fiecare companie aeriană performează în același fel. Wizz Air este, în mod clar, unul dintre beneficiarii strategici ai pandemiei COVID, pentru că am reușit să schimbăm o parte din performanța noastră pe piață, o parte din prezența noastră pe piață. În plus, am fost capabili să cucerim noi piețe ca urmare a inversărilor din industrie.

Deci acum suntem mai mari cu 50% decât eram în perioada pre-COVID și cu toate acestea avem problemele legate de lanțul de aprovizionare, dar anul viitor vom continua să dezvoltăm afacerea în continuare.

Câștigurile strategice ale Wizz Air în pandemie

Rep: Pandemia COVID a reprezentat și o oportunitate pentru Wizz Air, nu-i așa?

J.V: A fost, absolut, pentru că întreaga industrie a făcut pași înapoi, lăsând multe goluri în piață, și noi am fost capabili să le umplem. Vreau să mă refer la cele cinci câștiguri strategice pentru Wizz Air în acea perioadă. În România a fost falimentul Blue Air,  intrarea pe piața albaneză și faptul că am devenit, peste noapte, lider de piață în Albania, sau achiziția unui portofoliu semnificativ de sloturi pe aeroportul London – Gatwick din Marea Britanie.

De asemenea, am intrat în Italia la nivel național și nu numai că am zburat în Italia, dar am început să activăm având baze operaționale în aceasă țară.

Iar al cincilea câștig este că am deschis o companie aeriană în Abu Dhabi ca un joint venture cu Guvernul din Emiratele Arabe Unite.

Pregătiri pentru sezonul de vară

Rep: Cum se pregătește Wizz Air pentru sezonul de vară și pentru a evita întârzierile și anulările zborurilor în România? Ce soluții aveți pentru a vă informa mai rapid pasagerii?

J.V: Cred că am învățat destule din ultimii doi ani deci, evident, a trebuit să facem față la două probleme, una fiind chiar propria noastră creștere, pentru că, așa cum spuneam, am crescut cu 50% față de capacitatea față de perioada pre-COVID.

Iar a doua a fost legată de provocările continue ale lanțului de aprovizionare, deoarece lanțul de aprovizionare nu este o provocare  doar din perspectiva producției de motoare, ci și din punct de vedere al resursei forței de muncă, a constrângerilor infrastructurii în mediul aeroportuar, în controlul traficului aerian. Și cred că cele două probleme, împreună, ne-au copleșit.

Iar sistemul nostru nu a fost conceput pentru a procesa toate problemele care decurg din acel mediu perturbator.

Între timp, ne-am reproiectat procedurile de operare, platforma noastră de operare, pentru a ne asigura că putem crea mai multe rezerve în sistem din punct de vedere al avioanelor și echipajelor. De asemenea, am reproiectat unele dintre programele noastre pentru a elimina zborurile riscante, care ar putea să ne ducă la pierderea unor echipaje la finalul turei.

Soluții la probleme

Imaginați-vă că există o limită legală de zbor cu echipajul de 10 ore. Dacă le programăm sarcinile la, nu știu, să zicem 9 ore și 30 de minute, dar există o întrerupere undeva care pune o oră de întârziere în program, am pierde ultimul sector, am pierde echipajul.

Și s-ar putea să găsim sau nu un echipaj de rezervă.

De aceea au reproiectat totul să ne asigurăm că putem opera compania fără probleme.

Dacă vă uitați la operațiunile noastre din prezent, să spunem din 2024 până acum, veți observa că finalizarea programului nostru este una dintre cele mai mari din Europa. Performanța noastră în ceee ce privește plecările sau sosirile la timp s-a îmbunătățit mult, iar acum ne aflăm între primii patru ai industriei europene.

Așadar, vedem că am abordat provocările lanțului de aprovizionare în mod sistemic, deci întrebarea pentru noi nu a fost numai cum să facem față pasagerilor afectați. ci cum să intervenim la rădăcina cauzelor care au afectat pasagerii. Și cred că am făcut pași semnificativi în acest sens.

Ca să vă dau un exemplu, în cele mai rele perioade am operat 97-98% din zborurile noastre, iar acum operăm 99,95% din zboruri. Deci, aceasta este o schimbare uriașă și, evident, are un impact mult mai mic asupra clienților.

Dar, bineînțeles, ne-am îmbunătățit și procesele. Dacă există o problemă despre cum informăm mai bine clienții, cum ne facem sistemul mai ușor, mai accesibil clienților, am îmbunătățit și aceste lucruri

Dar cred că marea îmbunătățire vine cu adevărat din cauzele fundamentale, că nu ar trebui să avem atât de multe întreruperi cum am avut înainte.

Revin 2 avioane la baza de la Cluj

Rep: Referitor la planurile de investiții Wizz Air – avioane, rute noi în 2024, vă rugăm să ne împărtășiți câteva detalii.

J.V: Cum am menționat, cred că 2024 va fi un an mai dificil pentru o creștere, astfel că, deja, privim spre 2025.

De exemplu, dacă a trebui să luăm de la Cluj o parte din capacități, acum refacem acea capacitate. Este un avion care revine în vară la baza de la Cluj și vedem cum să aducem altul la începutul anului viitor.

Așa că eu cred că până la începutul anului viitor, vom relua ceea ce aveam în termeni de capacitate și din vara lui 2025 vom crește rețeaua și ne gândim la noi destinații.

Rep: Și cum rămâne, în final, cu baza Wizz Air de la Cluj?

J.V: Deci vom readuce un avion la Cluj în această vară, astfel că vor fi 6 avioane, iar al 7-lea avion va va readus la începutul anului viitor, asfel că se se reface flota acestei baze.

Mulți dintre piloți și din echipajele de cabină au fost relocați de la Cluj, dar vrem să îi aducem acasă de îndată ce se întorc avioanele.

Ruta Cluj-Budapesta

Rep:  Mai face parte din planurile de viitor ale Wizz Air ruta Cluj-Budapesta?

J.V: Nu, cred că nu în acest moment. Vreau să spun că ne uităm după noi destinații și oportunități. Această rută a fost operată mai demult și sunt destul de sigur că, la un moment dat, am putea să o readucem cândva în viitor, dar nu vreau să fac nicio promisiune.

Pentru moment, cred că cea mai importantă problemă este să ne asigurăm că protejăm capacitatea noastră în măsura în care putem, având în vedere toate circumstanțele.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

METEO. Ploi la finalul săptămânii, urmate de temperaturi de până la 25 de grade

Publicat

Meteorologii anunță o ușoară creștere a temperaturilor în următoarele zile. Sunt așteptate ploi pe arii extinse de la finalul săptămânii.

Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a publicat prognoza meteo pentru intervalul 13-26 mai 2024. Potrivit meteorologilor, urmează o perioadă cu ploi aproape în fiecare zi, urmată de o creștere a temperaturilor până în jurul valorii de 25 de grade Celsius.

Prognoza meteo pentru luna mai

În Transilvania, în primele patru zile, valorile termice vor fi asemănătoare, media maximelor urmând a se situa în jurul a 18 grade, iar a minimelor în jurul a 5 grade. Va urma o încălzire, până la începutul celei de a doua săptămâni, de 4…5 grade. În următoarele două zile, temperaturile vor scădea ușor, pentru ca apoi să nu mai aibă modificări notabile și, în general, media maximelor să se situeze între 22 și 25 de grade, iar a minimelor între 9 și 12 grade.

Vor fi averse aproape în fiecare zi, pe arii mai extinse după data de 16 mai.

Cum va fi vremea la munte?

La munte, în primele patru zile media maximelor se va situa în jurul valorii de 7 grade, iar a minimelor în jurul pragului de îngheț. Până la începutul primei săptămâni se va încălzi cu 5…6 grade, apoi nu vor mai fi variații mari în evoluția câmpului termic.

Vremea la începutul lunii iunie

Potrivit prognozei lunare a ANM, în ultima săptămână din mai și la începutul lunii iunie, temperatura medie a aerului va avea valori în general apropiate de mediile multianuale în toată țara. Cantitățile de precipitații vor fi în general apropiate de cele specifice pentru această perioadă în majoritatea regiunilor, posibil ușor deficitare în vestul teritoriului.

În săptămâna 3-10 iunie 2024, mediile valorilor termice se vor situa ușor peste normele climatologice ale perioadei la nivelul întregii țări. Regimul pluviometric va fi în general apropiat de cel normal pentru acest interval în cea mai mare parte a țării, posibil ușor deficitar în regiunile sud-vestice.

Citește mai departe

EVENIMENT

Aeroportul Cluj anunță LICITAȚIE publică în vederea ÎNCHIRIERII unui spațiu comercial de alimentație publică

Publicat

aeroport

Aeroportul Cluj anunță o licitație publică în vederea închirierii unui spațiu comercial destinat desfăşurării activităţii de alimentație publică prevăzut cu loc de joacă pentru copii. Spațiul este situat în Terminal Pasageri PLECĂRI SCHENGEN, etaj, zonă de vest, vedere către pistă, în suprafață totală de 160 mp. Licitația va avea loc în data de 05.06.2024, ora 09:00.

1. Informații generale privind autoritatea contractantă, în special denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, numărul de telefon, fax și/sau adresa de e-mail, persoana de contact:

Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj R.A., Cluj-Napoca, str. Traian Vuia, nr. 149, înregistrat la ONRC nr. J12/3463/1992, CUI RO 2882425, telefon: 0264/307.500, e-mail: office@airportcluj.ro.

Aeroportul Cluj anunță LICITAȚIE publică în vederea ÎNCHIRIERII unui spațiu comercial de alimentație publică

2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie închiriat

Închirierea unui spațiu comercial destinat desfăşurării activităţii de alimentație publică, prevăzut cu loc de joacă pentru copii – identificat ca PSE_01 (FOOD 04), situat în Terminal Pasageri PLECĂRI SCHENGEN, etaj, zonă de vest, vedere către pistă, în suprafață totală de 160 mp., aparținând domeniului privat al Județului Cluj, aflat în administrarea regiei, închiriat conform Hotărârii Consiliului Județean Cluj nr. 112/28.05.2020 și în temeiul dispozițiilor O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, art. 332 – 333.

3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în fișa de date a procedurii, caietul de sarcini, clauzele contractuale obligatorii și formulare și modele de documente.

3.1. Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire:

– prin mijloace electronice sau pe suport de hârtie, de la sediul Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj R.A. Biroul Achiziții Publice, în urma unei solicitări scrise pe adresa de e-mail: office@airportcluj.ro.

3.2. Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul instituției de la care se poate obține un exemplar din documentația de atribuire:

-se pot obține de la sediul Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj R.A., Biroul Achiziții Publice, telefon: 0264/307.500, int. 429/430, e-mail: office@airportcluj.ro.

3.3. Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ:

– prețul documentației de atribuire pe suport hârtie este de 200 de lei (T.V.A. inclus) sau echivalentul în euro la cursul BNR din ziua plăţii. Plata se poate face în numerar, la casieria organizatorului, în zilele de luni până vineri, între orele 09:00 – 15:00, sau prin Ordin de plată, într-unul din conturile: RO12BTRL01301202919844XX Lei sau RO58BTRL01304202919844XX Euro, deschise la Banca Transilvania, CIF RO 2882425.

3.4. Data-limită pentru solicitarea clarificarilor: 23.05.2024, ora 16:00.

Informații privind ofertele:

4.1. Data-limită de depunere a ofertelor: 05.06.2024, ora 08:50.

4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: la sediul Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj R.A., str. Traian Vuia, nr. 149, Cluj-Napoca.

4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: Oferta se va depune în două exemplare, un exemplar în original și unul în copie.

Data și locul la care se va desfășura ședința publică de deschidere a ofertelor: 05.06.2024, ora 09:00, la sediul Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj R.A., str. Traian Vuia, nr. 149, Cluj-Napoca.

Denumirea, adresa, numărul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței:

Tribunalul Cluj, Calea Dorobanților nr. 2-4, Cluj-Napoca, județul Cluj, telefon 0264-596110, fax 0264-595844, email tr-cluj@just.ro.

Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate, în vederea publicării: 09.04.2024.

Citește mai departe

EDUCATIE

UBB introduce programul de licență Inginerie Medicală, în anul universitar 2024-2025

Publicat

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) va avea, începând din anul universitar 2024-2025, un program de licență în Inginerie Medicală

UBB  Cluj își întărește programul UBBMed printr-un nou program de Inginerie Medicală. Acesta va completa astfel programele UBBMed relevante pentru sănătate-medicină din cadrul UBB School of Health, după modele similare de programe de la universități internaționale de referință.

„Programul – cu accent inițial pe Centrul UBB din Reșița (dar nu numai) – va fi unul interdisciplinar, prin care excelența UBB în științe & tehnologie & sănătate va stimula atât un program ingineresc modern în educație, cât și unul care să genereze inovații tehnologice în domeniul medical/al sănătății”, declară rectorul UBB, prof. univ. dr. Daniel David.

Pregătire la cele mai înalte standarde academice

Programul va fi integrat și cu noua Platformă INSPIRE – InfoBioNano4Health&Biomedical Imaging, una dintre cele mai avansate platforme academice de acest tip la nivel internațional, studenții având astfel posibilitatea de a se pregăti la cele mai înalte standarde academice și profesionale în domeniu.

UBBMed a fost lansat recent, acoperind strategic trei arii clinice (1. sănătatea mintală; 2. boli netransmisibile – inițial mai ales cancer -; și 3. sănătate publică), alături de alte condiții medicale mai specifice (în funcție de proiectele existente) și doua abordări transversale strategice (1. inginerie & tehnologie medicală și 2. etica & psihosociologia medicinei), alături de alte demersuri interdisciplinare mai specifice.

Trei unități academice au fost dezvoltate până acum în cadrul UBBMed pentru a susține ariile strategice: (1) Platforma BrainQ – în relație mai ales cu sănătatea mintală; (2) Centrul Național de Competențe pentru Stilul de Viață Sănătos – în relație mai ales cu sănătatea publică și bolile netransmisibile și (3) Centrul Multidisciplinar de Cercetare și Abordare Comprehensivă a Cancerului – în relație cu oncologia. De asemenea,  Platforma INSPIRE și Centrul de Prevenție Covid-19 și alte Boli Infecțioase susțin arii clinice și mai specifice.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax