Connect with us

EDUCATIE

Evaluarea Națională 2020 Cluj: Rezultatele după soluționarea contestațiilor. Mediile de 10 au crescut la 67

Publicat


Ministerul Educației și Cercetării, Inspectoratul Școlar Județean Cluj au centralizat rezultatele finale ale absolvenților clasei a VIII-a,  obținute în urma susținerii examenului de Evaluare Națională, sesiunea  2 – 27 iunie, 2020 și a finalizării soluționării contestațiilor.

Conform datelor înregistrate în urma reevaluării lucrărilor contestate, la nivelul județului Cluj procentul candidaților cu medii mai mari sau egale cu 5 (cinci) este de 88.73% (269 de candidați au solicitat reevaluarea lucrărilor prin contestație), ceea ce înseamnă o creștere a rezultatele inițiale cu 0,2 procente ( de la 88,71% la 88,73%).

Citește și ADMITERE LICEU 2020: Actele necesare pentru înscrierea elevilor pe locurile repartizate de la licee. Până când se depun dosarele

În urma soluționării contestațiilor a crescut, de asemenea, și numărul candidaților cu media generală 10, de la 66 de medii de 10, la 67 de medii, ca urmare a reevaluării lucrărilor scrise, în etapa de contestații.

Limba și literatura română

La proba de Limba și literatura română, din totalul celor 184 de contestații depuse, 135 de lucrări au fost soluționate favorabil, 41 de lucrări au fost reevaluate sub nota obținută inițial, iar 8 lucrări au înregistrat aceeași notă obținută inițial la examenul de Evaluare Națională, sesiunea iunie 2020. Procentual, la disciplina limba și literatura română se înregistreză o creștere a rezultatelor obținute de către elevii claselor a VIII-a, de la 92,89% la 92,93%, pentru cei 4.921 de elevi de clasa a VIII-a din județul Cluj, care s-au prezentat la această probă.

Matematică

La disciplina Matematică, 167 de candidați din județul Cluj au solicitat reevaluarea lucrărilor scrise, în etapa de  contestații. Astfel, în urma soluționării contestațiilor, 113 lucrări au înregistrat note mai mari, decât cele inițiale, 40  de lucrări au obținut note mai mici, în raport cu nota inițială, iar un număr de 14 lucrări au fost notate cu aceeași notă obținută inițial. La disciplina matematică numărul notelor mai mare sau egal cu 5 ( cinci) este de 84,45%, din totalul celor 4.907 de cadidați prezenți la această probă.

Contestații

În județul Cluj, la disciplina limba și literatura maternă au fost depuse 24 de contestații, dintre care 21 de de solicitări privind reevaluarea lucrărilor scrise au fost soluționate favorabil, iar 3 lucrări au înregistrat note mai mici, decât cele obținute în evaluarea inițială. Numărul notelor mai mare sau egal cu 5 (cinci) este de 96,47%, pentru candidații care au susținut proba la limba și literatura maternă.

Procentul de prezență

Rata de participare la examenul de Evaluare Națională, sesiunea iunie 2020, a fost de 93,76%: 4.921 de candidați prezenți, dintr-un total de 5.248 de candidați înscriși. Un singur  elev din județul Cluj a fost eliminat pentru  tentativă de fraudă, lucrarea acestuia fiind notată cu 1(unu).

Admiterea la liceu

Media de admitere în liceu constituie criteriu pentru admiterea în învățământul liceal de stat, fiind media ponderată între media generală obținută la evaluarea națională (cu o pondere de 80%) și media generală de absolvire a claselor din gimnaziu (cu o pondere de 20%).

Completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de către diriginții claselor a VIII-a, se va derula în perioada 2 – 6 iulie 2020 și va fi urmată de repartizarea computerizată în învățământul liceal de stat (10 iulie 2020).

Biroul de presă al I.Ș.J. Cluj

CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


EDUCATIE

Răzvan Cherecheș: Facultățile ar putea reîncepe tradițional când procentul de vaccinare trece de 40-50. Festivități? Mă îndoiesc

Publicat

Specialistul în sănătate publică Răzvan Cherecheș a vorbit despre posibilitatea revenirii tradiționale a studenților la facultăți. El este de părere că aceștia ar putea reveni în totalitate în amfiteatre în momentul în care procentul persoanelor vaccinate din România ajunge la minim 40. 

Răzvan Cherecheș a subliniat faptul că revenirea la facultate după ce 40% dintre români se vaccinează poate avea loc doar cu precauții, iar la precauții se poate renunța abia după ce procentul de vaccinare la nivel național ajunge undeva la 65-70.

„Aș zice că după ce procentul trece de 40-50. În Israel procentul de vaccinare a ajuns undeva la 40 și se vede. Numărul de internați pe secția de ATI scade. Undeva după ce am trecut de 40% cred că ne putem întoarce tradițional la facultate, dar cu precauții. La precauții putem renunța după ce procentul de imunizare ajunge undeva la 65-70”, a spus specialistul în sănătate publică în cadrul unei dezbateri organizate de CSUBB.

Citește și Medicii de familie din Cluj cer aprobarea să vaccineze anti-COVID bolnavii cronici la cabinetele proprii

În cadrul evenimentului, specialistul în sănătate publică a explicat și modul în care consideră el că se vor desfășura festivitățiile de absolvire din acest an.

„Mă îndoiesc că festivitățile de absolvire vor avea loc fizic. Este la limită în ideea în care în acea perioadă ritmul de vaccinare ar merge bine. Eu nu m-aș baza pe acest lucru. O festivitate înseamnă o grămadă de oameni adunați. Știu că este un moment magic de care peste 10 ani nu vă veți aduce aminte. Este magic acum. Nu cred că se va întâmpla acest lucru. Poate o festivitate gicantică în 2022 cu toți cei care au rămas restanți”, explică Răzvan Chereches.

Citește și IRESPONSABILITATE. Un frigider nou care s-a defectat A DISTRUS 240 de VACCINURI anti-COVID în Cluj

FOTO @ Facebook Răzvan Cherecheș

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cîțu: Decizia privind redeschiderea şcolilor va fi luată pe 2 februarie

Publicat

Luni, premierul Florin Cîţu a anunțat că decizia privind redeschiderea şcolilor va fi luată pe 2 februarie, menţionând că doreşte ca şcolile să fie redeschise, însă contează care este situaţia din punct de vedere al sănătăţii.

„Noi am spus, şi preşedintele României a spus, că vom lua o decizie fermă pe 2 februarie. Urmărim până în acel moment ce se întâmplă cu situaţia epidemiologică din România, dacă avem o înrăutăţirea situaţiei. Vom lua o decizie pe 2 februarie. Personal, bineînţeles că vreau, ca toată lumea, să fie deschise şcolile, şi economia să fie deschisă, dar nu contează ce vreau eu, contează care este situaţia din punct de vedere al sănătăţii, pentru că nu putem să relaxăm prea mult condiţiile şi apoi să avem o presiune pe sistemul de sănătate”, a afirmat Cîţu la Parlament, înaintea şedinţei liderilor coaliţiei de guvernare, potrivit Agerpres.

Campania de vaccinare ar putea permite relaxarea condiţiilor în perioada următoare, spune premierul.

Sursa: Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

INEDIT/ Psihologii clujeni studiază emoțiile induse de poezie. Se caută participanți

Publicat

Laboratorul de Neuroștiințe Cognitive al Universității ”Babeș-Bolyai” (UBB) Cluj-Napoca a început căutarea de participanți pentru unul dintre primele studii despre emoțiile induse de poezie.
”Vrem să înțelegem cum și de ce răspundem diferit la limbajul poetic și avem nevoie de ajutorul tău, dacă:
‣ Citești poezie, în prezent.
‣ Ai citit poezie, în trecut.
‣ Nu ai citit niciodată poezie, dar ești curios să afli cum ai răspunde la ea în contextul creat de noi”, au arătat psihologii clujeni.

Ce presupune studiul?

Studiul are loc on-line, în două etape care pot fi parcurse oricând.
”În prima parte, te vom întreba lucruri despre experiența ta, în general. În cea de-a doua, te vom întreba despre reacția spontană la poezii alese de tine, pe care le vei citi sau reciti cu această ocazie. Am separat cele două etape pentru a ne asigura că le poți parcurge atunci când ai destul timp, însă va fi nevoie să participi la ambele pentru ca răspunsurile tale să poată fi folosite”, au precizat reprezentanții Laboratorului de Neuroștiințe Cognitive.
Care este recompensa?
Participanții la studiu pot câștiga, prin tragere la sorți, un voucher Cărturești în valoare de 100 de lei, au prioritate la studiile ulterioare, în care va fi evaluată activitatea cerebrală in timpul cititului, și primesc un raport special creat pentru fiecare în parte, din care vor afla cum se compară experiența lor cu cea a celorlalți participanți.
Doritorii trebuie să urmeze instrucțiunile de aici: http://www.cognitive-neuroscience.ro/…/proiect…/studiu-1
Iar dacă au nevoie de informații suplimentare pot acccesa pagina proiectului: http://www.cognitive-neuroscience.ro/ro/proiect-poezie

Poezia împăcată cu pandemia

Directorul Laboratorului de Neuroștiințe Cognitive, Andrei C. Miu, inițiatorul studiului, susține că emoțiile induse de poezie sunt un subiect nou în psihologie, fiind doar 2-3 studii recente care au arătat că oamenii preferă versurile originale în comparație cu variante în care s-a alterat rima, de exemplu.

”Simina Pițur și cu mine avem planuri mai mari și dorim să aflăm ce emoții trăiesc oamenii când citesc poezie și care sunt mecanismele psihologice (ulterior, ne vom uita și la cele neurofiziologice) prin care acestea iau naștere.

Și vrem date ecologice, care ne spun ceva despre experiențele reale cu poezia, motiv pentru care am adaptat o procedură specială, exclusiv online în acest studiu, care să împace poezia cu… pandemia.

Vă dați seama că, interesați fiind de diferențe interindividuale, avem nevoie de cât mai mulți participanți, indiferent că obișnuiesc să citească poezie sau nu. Dacă puteți, ajutați-ne, vă rog, să distribuim acest anunț către cât mai mulți oameni, iar, dacă aveți cunoștințe care credeți că ar fi interesante, v-am fi recunoscători dacă le-ați spune de studiul nostru”, a transmis Miu.

Citește mai departe

ACTUALITATE

UBB Cluj-Napoca introduce realitatea virtuală în procesul de învățare

Publicat

De

Universitatea ”Babeș-Bolyai” (UBB) Cluj-Napoca, împreună cu compania americană EON Reality, a fondat UBB-EON-XR Center, o unitate academic dedicată  utilizării realității virtuale și augmentate în activitatea de predare/ învățare (anual pentru mii de studenți și sute de cadre didactice) și  dezvoltării de produse innovative către societate (mediul socio-economic).

Un exemplu de produs inovativ care se înscrie în expertiza Centrului este VR Mind, lansat deja în 2020 prin colaborarea dintre UBB și EON Reality.

Centru de referință în Europa

Rectorul UBB,  Daniel David, declară că “UBB a fost prima universitate din țară care a introdus la standarde internaționale de calitate învățământul la distanță.

Acum, prin utilizarea unor medii digitale mixte (XR – realități virtuale/ augmentate etc.), stabilim noi standard în educația modern și în dezvoltarea de produse și servicii innovative către societate, în strânsă legătură și cu proiectul de specializare inteligentă demarat de UBB pe linia InfoBioNano4Health.

Deși platforma EON Reality este deja utilizată la nivel internațional de mai mulți actori academici sau de alt tip și probabil va fi utilizată în viitor de mai multe instituții și în țară, am stability cu compania americană, în baza colaborării vechi și a profilului academic complex al UBB, că acest Centru va fi primul din țară și unul de referință pentru România și regiunile europene din zonă, prin complexitate și angajamentele reciproce pentru co-dezvoltări innovative în domeniu, care să fie apoi diseminate și altor actori interesați.

Într-adevăr, colaborarea dintre UBB și compania americană EON Reality este una veche, contribuind și la dezvoltarea Centrului AVALON din UBB (“Cubul Virtual”), inaugurat în 2010. Acum, prin UBB-EON-XR Center am dus colaborarea la un nivel mai complex”.

Compania americană, lider global în tehnologii virtuale

La rândul său, fondatorul EON Reality, Dan Lejerskar, afirmă că “programul este dedicate actorilor interesați în dezvoltarea de centre educaționale bazate pe XR, cu impact asupra studenților și comunităților. Centrul dezvoltat cu UBB se înscrie perfect în acest demers și suntem gata și încântați să-l implementăm”.

EON Reality este un lider global în tehnologii virtuale și de realitate augmentată, cu peste 20 de locații distribuite la nive linternațional.

Resursele în medii virtuale/ augmentate dedicate educației și industriilor sunt unele din cele mai complexe la nivel internațional, cu peste 8000 de aplicații și peste 40 de milioane de utilizatori.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate