ADMINISTRAȚIE
Emil Boc: „În luna mai, vom lansa lilcitația pentru lucrările la trenul metropolitan din Cluj”
Primarul Emil Boc a anunțat că în luna mai va fi lansată în SEAP licitația pentru lucrările de infrastructură, iar în iunie va urma și licitația pentru achiziția trenurilor.
Primăria Cluj-Napoca va lansa în luna mai licitația pentru lucrările aferente proiectului ambițios al trenului metropolitan, a anunțat primarul Emil Boc.
Licitația pentru lucrări la trenul metropolitan, lansată luna viitoare
În paralel, autoritățile mai așteaptă avizele finale de la CFR și hotărârile de consiliu local din comunele implicate, pentru a încheia asocierea necesară implementării proiectului. Acestea nu vor bloca însă demararea procedurilor, a spus edilul.
„În luna mai, vom trimite în SEAP pentru a scoate la licitație lucrările pentru trenul metropolitan. Mai avem nevoie de avizele de la CFR și hotărârile de consiliu local de la Cluj-Napoca și restul localităților implicate pentru asocierea finală. În paralel, putem să dăm drumul la licitație, cu clauză suspensivă, pentru că acum avem toate documentele să putem da drumul la licitație. Acești ultimi doi pași ne permit să scoatem la licitație trenul metropolitan. În luna mai va pleca spre licitație în SEAP lucrările pentru trenul metropolitan”, a declarat Emil Bo, la Ziua Live.
Două licitații distincte
Proiectul este structurat în două licitații distincte:
- prima, pentru lucrările de infrastructură, care includ construcția stațiilor, pasajelor și tunelurilor;
- a doua, programată pentru luna iunie, pentru achiziția trenurilor care vor opera pe această rută extinsă.
„În luna iunie, vom scoate la licitație contractul pentru achiziționarea de trenuri necesare trenului metropolitan. Sunt două licitații distincte – prima, care înseamnă lucrările de infrastructură, stațiile, pasajele, tunelurile”, a explicat edilul.
Două pasaje subterane, realizate la Cluj-Napoca
Printre lucrările-cheie se numără pasajul subteran de la strada Fabricii, în Cluj-Napoca, care va permite trenului metropolitan să circule fără a opri traficul rutier, dar și un tunel de 700 de metri în zona Aeroportului Internațional „Avram Iancu”, care va permite accesul direct din stația de tren spre aeroport.
„Vom avea un pasaj aici, în Cluj-Napoca, la Fabricii, un pasaj subteran, care va permite trafic constant și neîntrerupt al trenului, care astăzi se oprește pentru că el trece la nivel. Vom băga traficul pe dedesubt, construind un pasaj subteran, care va permite ca trenul metropolitan să circule din 30 în 30 de minute pe o rută de aproape 100 de kilometri dreapta-stânga Clujului și să ajungi în 30 de minute din Bonțida în centrul Clujului, mai repede decât dintr-un cartier mai îndepărtat al Clujului.
De asemenea, proiectul presupune realizarea unui pasaj-tunel la aeroport, de vreo 700 de metri, care va permite să ai stație la aeroport, să cobori la aeroport din tren și să iei avionul, fără să mai fii nevoit să vii prin traficul din Cluj-Napoca, va fi o lucrare foarte importantă. Este un proiect de 250 de milioane de euro în total, lucrări de infrastructură plus achiziție de trenuri”, a mai spus Boc.
Investiție de 250 de milioane de euro
Valoarea totală a proiectului este estimată la 250 de milioane de euro, bani care acoperă atât lucrările de infrastructură, cât și achiziția garniturilor de tren.
Odată finalizat, trenul metropolitan va deveni una dintre cele mai importante alternative de transport pentru locuitorii din zona metropolitană a Clujului, reducând presiunea asupra traficului rutier și oferind conexiuni rapide între comunele din jur și centrul orașului.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






