EVENIMENT
E.ON și alpitronic promovează MOBILITATEA electrică: 4.500 de stații suplimentare de ÎNCĂRCARE rapidă până în 2025
Răspândirea vehiculelor electrice în Europa avansează într-un ritm rapid – la fel și nevoia de stații de încărcare. Prin urmare, E.ON investește continuu în construirea de noi puncte de încărcare ultra-rapidă, în toată Europa. Compania a comandat 4.500 de stații suplimentare de încărcare rapidă de la producătorul alpitronic. Acestea urmează să fie utilizate în proiectele dedicate clienților și pentru zonele publice de încărcare, până în 2025.
· Puteri de până la 400 kW pentru dezvoltarea infrastructurii de încărcare ultra-rapidă pentru autoturisme și vehicule comerciale grele în Europa;
· Primele amplasamente pilot pentru încărcarea camioanelor electrice vor fi înființate până în 2024;
Patrick Lammers, membru al Consiliului de Administrație al E.ON, responsabil de aria soluții pentru clienți: „În transport, tranziția energetică spre mobilitatea electrică este în plină desfășurare. Condusul electric este ușor, fără emisii de CO2 și devine interesant pentru tot mai mulți oameni. La E.ON, oferim clienților noștri tot ceea ce au nevoie pentru a face schimbarea, atât în scop privat, individual, cât și pentru afaceri. Parteneriatul nostru de lungă durată și de succes cu alpitronic este un element central în acest sens. Ne permite să promovăm în continuare extinderea infrastructurii europene de încărcare și să asigurăm astfel mai multă protecție a mediului în ceea ce pri-vește transportul.”
Philipp Senoner, CEO și co-fondator alpitronic, adaugă: „O schimbare verde, ecologică în transporturi va avea succes, deoarece va convinge clienții finali, dar necesită o rețea densă de puncte de încărcare fiabile. Parteneriatul nostru cu E.ON, care a crescut de-a lungul anilor, face acest lucru posibil. În calitate de specialiști în electronică, linia noastră de produse de hiperîncărcare oferă soluția sigură, eficientă și de viitor pentru partenerul nostru E.ON în extinderea infrastructurii de încărcare în toată Europa.”
Cel puțin 15 milioane de vehicule electrice urmează să fie înmatriculate în Germania până în 2030. În consecință, infrastructura de încărcare a Europei trebuie să se dezvolte corespunzător. E.ON și-a stabilit obiectivul de a contribui la modelarea acestei creșteri și de a facilita încărcarea vehiculelor electronice în locuri publice, la serviciu și acasă. Cu cele 4.500 de stații noi de încărcare rapidă de la alpitronic, E.ON își va extinde în continuare propria rețea de încărcare și va ajuta clienții din întreaga Europă să treacă la electromobilitate.
Se vor folosi, în acest sens, stații de încărcare rapidă alpitronic de ultimă generație, cu puteri între 50 și 400 kW. Acestea acoperă o gamă largă de nevoi de încărcare – de la încărcare la locul de muncă sau la cumpărături, până la încărcare ultrarapidă pe autostradă sau încărcarea pentru vehiculele comerciale grele.
Pe lângă extinderea infrastructurii de încărcare, E.ON și alpitronic doresc să îmbunătățească și mai mult experiența clienților la stația de încărcare. Aici se pune accent pe optimizarea tehnică a interacțiunii dintre vehicul, stația de încărcare rapidă și sistemul de facturare, precum și Plug&Charge. Toate stațiile de încărcare noi sunt echipate pentru încărcare ad-hoc prin card de credit, debit sau virament bancar obișnuit și îndeplinesc astfel cerințele noii ordonanțe privind stațiile de încărcare (LSV) din Germania.
De asemenea, partenerii își pun la comun experiența pentru introducerea soluțiilor de încărcare pentru vehiculele comerciale grele și încărcarea, în viitor, în megawați. Primele amplasamente pilot cu infrastructură curentă de încărcare rapidă pentru camioane urmează să fie înființate în diferite locații europene până în 2024. Pentru clienții săi posesori de camioane, E.ON își asigură deja capacități de la viitoarele linii de producție alpitronic, care sunt special adaptate pentru încărcarea vehiculelor comerciale grele în depozit sau pe șosele.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
Editorial Opinii
OPINIE. Dragoș Damian: Vrei să salvezi economia Europei? În 2025 cumpără o mașină nouă fabricată în Comunitatea Europeană
”Poate că știți, poate că nu, economia Uniunii Europene este la pământ. Producția industrială este la pământ, a pierdut enorm din competitivitate în ultimii 5 ani. Cea mai afectată este industria auto”, susține CEO Terapia, Dragoș Damian, care are și o soluție.
”Iubitorii de natură care conduc Europa încă de dinainte de pandemie au pus pe masa miliarde – 1.000 de miliarde de euro, mai precis – pentru Green Deal, sperând, de altfel cu cele mai bune intenții pentru mediul înconjurător, că pot crește competitivitatea Uniunii Europene folosind energie extrasă din soare, vânt si apă.
Toate celelalte puteri ale lumii s-au industrializat la foc continuu fabricând absolut orice la prețuri imbatabile. Nu au riscat nimic, au extras energie mai departe din petrol, cărbune și gaz.
Le-a păsat foarte puțin de sustenabilitate, consecințe ecologice, decarbonizare, cele patru stadii de tratament al apelor reziduale, etc. Murdar, nemilos, iresponsabil, veți spune pe bună dreptate – dar a dat roade.
Statele Unite, Rusia, China, India, țările din Peninsula Arabă, Asia Emergentă, chiar și cele din Africa de Nord, au devenit super-industrializate. După care au exportat la prețuri fără concurenta către bătrânul continent.
Plan de reindustrializare
Primul strigăt de ajutor al industriașilor europeni a fost in 2017, când 125 de asociații reunite într-o singură voce cereau un plan ambițios de reindustrializare a continentului.
Din păcate însă, lucrurile s-au agravat, au urmat criză după criză, pandemia, criza energetica, inflația, războiul. Și, în sfârșit, anul acesta, după declarația de la Anvers a celor 75 de asociații industriale din 20 de sectoare strategice, care au cerut un pact european industrial, a fost scos din mânecă Mario Draghi care vorbește pe 500 de pagini și 800 miliarde de euro despre reindustrializarea Uniunii Europene. Și s-a pus un pic pe linie moartă Green Deal-ul.
Așadar, au trecut șapte ani bătuți pe muchie ca să te prinzi că inovarea în Europa nu este superioară celei din America sau Asia, că nu te poți baza pe soare, vânt și apă, că mulți coloși europeni sunt cumpărați de companii din afara continentului de unde vin și marile investiții industriale, că depinzi de resursele naturale și lanțurile de aprovizionare ale altora și că nu faci fată produselor ieftine care te invadează.
Că economia Europei este la pământ. Și voi care credeați că România are politicieni incompetenți…..
Dar haideți să-i lăsăm pe politicienii de la noi sau de dincolo în amarul lor.
Haideți să salvăm industria în uniune. Și să începem cu industria care practic a fost inventată în Europa, care creează sute de mii de slujbe pe verticală și orizontală și care a fost cea mai afectata în ultimii ani. Industria pe care o iubim.
Industria auto
Industria dusă de nas cu banii din Green Deal, prostită că viitorul este electric, apoi îngenunchiată de mașinile electrice ieftine din Asia. Ironic, nu?
România, complet dependentă de scăderea cererii din Europa, este victimă neputincioasă a declinului industriei auto. Sute de restructurări voluntare sau nu, șomaj tehnic, spectrul închiderii de fabrici întregi și proiecte noi blocate.
Așadar, haideți să salvăm industria auto. Gata cu rablele second-hand, cu poluantele cu volanul pe dreapta sau cu electricele alimentate la prize de curent fabricat din petrol, cărbune și gaz.
În 2025 să cumpăram, fiecare dintre noi, o mașină nouă ieșită de pe porțile unei fabrici din Uniunea Europeană.
De fiecare dată când cumpăram o mașină nouă tragem după noi industria chimică, industria siderurgică, industria construcțiilor, industria pieselor de schimb, industria aplicațiilor IT, industria serviciilor auto. Sute de mii de locuri de muncă, ale rudelor, prietenilor și cunoștințelor noastre.
Haideți să facem noi treaba politicienilor care habar n-au să guverneze economia, care sunt incapabili sa își pună prioritățile în ordine, care nu pot înțelege că industria de prelucrare este singurul motor de creștere economică de cursă lungă pe care merită să-l susții. Haideți să râdem în față politicienilor care ironizează conceptul de reindustrializare a României.
Haideți ca la anul să cumpărăm o mașină nouă fabricată în Uniunea Europeană”, a spus Damian.
EVENIMENT
FOTO. Sportivii clubului Premier Karate Dojo Cluj-Napoca, 8 medalii la Campionatul European de Karate din Polonia
Sportivii de la Premier Karate Dojo Cluj-Napoca s-au întors acasă cu nu mai puțin de 8 medalii de la Campionatul European de Karate din Polonia.
Sportivii de la Premier Karate Dojo Cluj-Napoca au avut o evoluție strălucită la Campionatul European de Karate din Polonia, aducând acasă un număr impresionant de medalii.
Ce rezultate au avut sportivii clujeni?
Mureșan Tudor s-a remarcat cu o medalie de aur la kumite individual, categoria 14-15 ani, alături de un loc 5 la kumite open și locul 3 la kumite pe echipe. Asandei Ciprian a ocupat locul 2 la kumite pe echipe pentru categoria +13 ani.
Printre medaliați se numără și Torok Mihok Tamaș, care a obținut locul 2 la kata, 12 ani, și locul 3 la kumite echipe pentru 11-12 ani. Câmpeanu Daria a urcat de două ori pe podium, obținând locul 2 la kumite individual +10 ani și locul 3 la kata shotokan pentru aceeași categorie de vârstă. De asemenea, Popa Selena a adus acasă medalia de argint la kata shotokan, 9 ani.
Muncă, talent și determinare
Evoluții foarte bune au avut și sportivii Deac Șerban (kumite, 14-15 ani), Deac Daria (kata shotokan, 11 ani), Poenar Vlad (kumite, 11 ani) și Gligan Daniel (kumite, 10 ani).
„Premier Karate Dojo Cluj-Napoca se mândrește cu performantele excepționale ale sportivilor săi la recentul Campionat European de Karate din Polonia, unde au obtinut un număr impresionant de 8 medalii. Aceste rezultate reflectă munca, talentul și determinarea sportivilor de a urca pe podium. Felicitări pentru efortul depus și vă dorim succes la competițiile viitoare”, au transmis reprezentanții clubului.
Un bărbat din Dej este căutat de Poliție după ce, sâmbătă seara, a zgâriat peste 20 de mașini pe strada Gutinului și Piața Ștefan cel Mare.
Acesta a fost surprins de camerele de supraveghere din zonă în timp de trecea pe lângă mașinile parcate și le zgâria.
Pe capota uneia dintre ele a lăsat și un mesaj scris ”Ass hole”.
Proprietarii păgubiți au făcut sesizări la Poliția Dej.
EVENIMENT
Un șofer a intrat cu mașina într-un stâlp, în parcarea unui supermarket de pe Calea Someșeni. A solicitat asistență medicală
Accident în parcarea unui supermarket de pe Calea Someșeni. Un autoturism a intrat într-un stâlp, iar șoferul a solicitat asistență medicală.
Pompierii Detașamentului 1 Cluj-Napoca intervin luni la un accident petrecut în parcarea unui supermarket de pe Calea Someșeni, după ce un autoturism a intrat într-un stâlp.
Accident în parcarea unui magazin de pe Calea Someșeni
Șoferul mașinii acuză dureri la nivelul membrelor inferioare și nu poate ieși singur din mașină. Deși acesta nu este încarcerat, salvatorii intervin pentru a evita agravarea posibilelor leziuni.
„Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca intervin în aceste momente într-o parcare situată pe Calea Someșeni, unde un autoturism a intrat într-un stâlp. În interior se află un bărbat, care nu poate ieși singur afară, acuzând dureri la nivelul membrelor inferioare. Acesta nu este încarcerat și va fi extras în siguranță de către salvatori, pentru a nu agrava posibilele leziuni. La misiune iau parte două autospeciale și o ambulanță SMURD de terapie intensivă mobilă”, a transmis ISU Cluj.