Connect with us

EDUCATIE

E.ON România susține Asociația Zi de Bine care AMENAJEAZĂ un laborator de fizică și chimie pentru elevi și profesori

Publicat


laborator chimie

Noul an şcolar vine cu veşti bune pentru Școala Gimnazială nr. 1 din comuna Curcani, judeţul Călăraşi, unde va fi amenajat un laborator de științe de către Asociația Zi de Bine, proiectul fiind susţinut de E.ON România.

Laboratorul va avea și rolul de hub educațional și de creativitate pentru elevi și profesori. Proiectul „Chimia Binelui” a apărut în contextul în care cele mai recente note de la Evaluarea Națională arată că, în mediul rural, lipsa accesului la educația de calitate, s-a agravat în ultimii ani. Patru din zece elevi din mediul rural nu au promovat obținând sub nota 5, numărul fiind în creștere cu 10% față de anul trecut. În plus, aproape 20% dintre elevii care au intrat în școala primară acum nouă ani, nu au mai ajuns să susțină Evaluarea Națională.

„Proiectul „Chimia Binelui” pornește de la nevoia de a aduce educația la nivelul și cu metodele anilor pe care-i trăim. Chimia și fizica sunt nu doar teorie ci și creativitate, experiență la firul ierbii. Nu doar formule, ci și substanțe care se combină sub ochii noștri, procese pe care le înțelegem pe măsură ce le experimentăm. Profesorii au șansa de a împărtăși practic cunoștințele și de a-i atrage pe copii spre știință. Prin intermediul acestui proiect, ne propunem să contribuim la îmbunătățirea calității educației și la reducerea decalajului dintre mediul urban și cel rural”, au declarat Melania Medeleanu și Luciana Zaharia, fondatoarele Asociației Zi de BINE.

Proiectul va fi susținut de partenerii strategici ai Asociației Zi de Bine, Lidl România, Grupul E.ON România, UniCredit Bank și Leroy Merlin.

Călărași este al doilea județ cu cele mai slabe performanțe la Evaluarea Națională, însă tot aici începând din anul școlar 2021-2022, timp de patru ani, Școala Gimnazială nr. 1 din comuna Curcani, are statut de școală-pilot, fiind prima instituție de învățământ din mediul rural care accesează Ordinul de Ministru al Educației nr. 5161/2021. Concret, întreg procesul de predare-învățare pentru clasa a V-a a fost personalizat, începând cu modificarea curriculumului școlar. Transformarea de conținut a provocat echipa școlii să regândească complet modul în care lucrează.

„S-a renunțat la teze”

Primul pas a constat în folosirea unor instrumente digitale moderne, astfel, profesorii nu mai intră în clasă cu un catalog clasic, ci cu o tabletă, telefon sau laptop. Implementarea unui catalog electronic oferă părinților oportunitatea de a afla în timp real cum performează copilul său. Astfel, primesc automat notificări pe telefon, oriunde s-ar afla, dacă elevul este absent la o anumită oră, dacă a fost notat și care este acea notă.

În plus, s-a renunțat la teze, acestea au fost înlocuite cu un portofoliu semestrial în variantă digitală, sub formă de prezentări CapCut, video-uri scurte sau postere.

Totodată, majoritatea profesorilor și-au schimbat stilul de predat și, mai important decât atât, atunci când un copil nu are tema făcută, de exemplu, profesorii iau în considerare și faptul că poate elevul nu a înțeles ceva sau poate că i s-a întâmplat ceva acasă.

„Prin acest laborator aducem știința și experimentul la vârful degetelor unor copii care până acum experimentau lucrul în grădină, alături de părinți. Aici, știința va coborî din cărți și se va așterne pe masa de experimente, astfel încât să poată fi atinsă! Și copiii din mediul rural au nevoie să înțeleagă știința, făcând acest lucru prin experiment! Ei acasă, în curte, folosesc, inconștient, principiile fizicii fără să realizeze acest lucru. Hai cu experimentarea! Gata cu toceala!”, a declarat Viforel Dorobanțu, Directorul Școlii Gimnaziale, nr. 1, din comuna Curcani, jud. Călărași.

Rezultatele au arătat că această abordare este una de succes, în doi ani rata absenteismului a scăzut de la 40% la 10% și se menține. De asemenea, a scăzut procentul de corijenți la matematică, limba română, fizică, chimie și limbi străine, de la 30% la 15%. Mai mult decât atât, Viforel Dorobanțu, directorul școlii, a primit și premiul pentru “Directorul Anului 2022 pentru Inovare”, în cadrul Galei Premiilor AVE.

E.ON România se implică şi în acest an în cauzele Asociației Zi de Bine. În luna august, asociaţia a amenajat un cabinet stomatologic școlar pentru 1.800 de copii care au nevoie de îngrijiri stomatologice și a organizat ateliere educative pentru prevenirea problemelor de sănătate orală. Cabinetul se află în comuna Cătina, județul Cluj și va deservi și copiii aflați în comunele limitrofe. În cadrul proiectului „Zi cu Zâmbet” copiii au acces gratuit la ajutor specializat, asociația acoperind costurile tratamentelor pe o perioadă de 3-6 luni.

Despre E.ON România

Grupul german E.ON este unul dintre liderii pieței de energie, având în România o prezență consolidată de-a lungul a 18 ani. Companiile din cadrul grupului, Delgaz Grid, E.ON Energie România și E.ON Asist Complet desfășoară activități de distribuție, de furnizare energie și soluții energetice, respectiv tehnice pentru circa 3,4 milioane de clienți. De la intrarea pe piața din România, E.ON a investit peste 2,1 miliarde de euro, în principal în modernizarea rețelelor. Totodată, valoarea contribuțiilor virate la bugetul de stat și bugetele locale se ridică la 3 miliarde de euro.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate