Connect with us

CULTURA

Drumeții, Rock’n’Roll, petreceri, ateliere pentru copii și nu numai, la Cluj. TOP 10 evenimente din WEEKENDUL acesta

Publicat


carnival gbeb963a09 640

Rock’n’roll, drumeții, petreceri, ateliere de creație pentru copii și adulți, educație, concerte, acestea sunt doar câteva cuvinte cheie pentru ce se petrece weekendul acesta în Cluj-Napoca. Ți-am pregătit o listă cu 10 evenimente care vor avea loc la sfârșit de săptămână.

Sâmbătă, 22 octombrie

Show de improvizație în engleză cu Improbabilii, Urania Palace, 19:00 – 21:00

Dacă îți place engleza sau dacă ai prieteni din străinătate, show-ul de improvizație al Improbabililor este exact ce ai/aveți nevoie.

Vor improviza: Ștefan Dragomir, Adela Mureșan, Tudor Pogăcean, Andrei Trofin și Alex Zaharia.

Intrarea costă 30 de lei, iar plata se poate face doar cash la locație.

311083210 549189293678222 4857412570073846984 n

ROCKESTRA Live, JAXX, 19:00

La 10 ani de JAXX, locația readuce toate momentele faine și rock’n’roll trăite la locație, pe strada Emil Isac 25.

„Totul se întâmplă pe muzică live, cântată de Young Famous Orchestra care, alături de The Backtrackers, vor forma ROCKESTRA!”, anunță gazdele.

Intrarea este liberă.

311574556 7992145314193122 633059855205905113 n

Petrecere retro, Revolution Club, 23:00

La Revolution Club din Cluj-Napoca, pe strada Memorandumului 13, hiturile vechi se aud pe beat-uri noi.

„Petrecăreți din toate generațiile, vă așteptăm sâmbătă noaptea în Club Revolution, să petrecem până în zori pe cele mai tari hituri românești și internaționale din toate timpurile! Vom dansa și vom cânta pe melodiile preferate, toată noaptea.

P.S. vezi oferta ta în aplicația Omnipass. Dress code: smart casual”, spun organizatorii.

Biletele online costă 20 lei și se pot achiziționa cu un click aici. Cumpărate de la locație, acestea au prețul de 20 de lei pentru fete și de 30 de lei pentru băieți. Se pot face, de asemenea, rezervări prin mesaj la pagina de Facebook.

311454038 475792684576855 713377489856593211 n

Conferința „Educaţia acasă”, Deo Gloria Cluj, 9:00

Deo Gloria Cluj, cu sediul pe strada Fabricii de Zahăr 93, organizează Conferința Educația Acasă, ce se adresează atât persoanelor care doresc să afle mai multe despre acest domeniu, cât și familiilor care au ales școlarizarea de la domiciliu.

„Mișcarea homeschooling (a școlarizării acasă) a apărut în urmă cu câteva decenii în Statele Unite ale Americii și a devenit o opțiune tot mai viabilă și în rândul familiilor din România. Organizarea acestei conferințe a venit ca răspuns la interesul crescând al oamenilor la modul general și al mai multor familii tinere în mod particular.

Înscrierea este necesară pentru participarea la eveniment. Locurile sunt limitate!”, transmit gazdele evenimentului.

Programul conferinței este după cum urmează:

  • 8.00 – 9.00 – Check in
  • 9.00 – 9.30 – Călătoria educațională a familiei noastre – Gerald Huebner
  • 9.30 – 10.30 – De ce educația la domiciliu? – Gerald și Beverly Huebner
  • 10.45 – 11.45 – Rolul tatălui în educația la domiciliu – Gerald Huebner
  • 12.00 – 13.00 – De la mamă la mamă – Beverly Huebner
  • 13.00 – 14.00 – Pauză de prânz
  • 14.00 – 15.00 – Stiluri de învățare – Gerald Huebner
  • 15.10 – 15.30 – Aspecte juridice – avocat Marosi György
  • 15.30 – 16.00 – Întrebări și răspunsuri (Gerald, Beverly, Gabriel, György)

Biletele se achiziționează de aici. Prețul biletului (40 de lei pentru 1 adult sau 70 de lei pentru 2 adulți) include participarea și pauzele de masă. De pe platformă se poate alege și felul de mâncare dorit.

Există locuri de parcare gratuite la locația evenimentului.

310163743 138405928925773 4746171638412615721 n

Atelier de croșetat – căciulă unisex, Knit Happens (strada Bună Ziua 12), 11:00 – 13:00

Dacă ești pasionat de handmade, s-ar putea să îți surâdă ideea de a participa la un atelier de croșetat. Sâmbătă, la Knit Happens, participanții vor avea ocazia să învețe cum se croșetează o căciulă unisex moale și călduroasă cu fir gros.

„Materialul ales pentru proiect este un fir nou de la marca spaniolă Katia, un amestec de lână, alpaca și acrilic, disponibil pe o gamă variată de culori, de la cele mai pastelate la cele mai aprinse și neon.

Costul atelierului include firele necesare realizării unei căciuli. Croșetele vor fi puse la dispoziția participanților pe parcursul atelierului.

Numărul locurilor este limitat la 8 persoane, de aceea vă rugăm să vă rezervați locul din timp. Costul de participare este de 50 de lei. Activitatea este destinată adulților și copiilor mai mari de 12 ani”, informează gazdele.

Înscrierile se fac telefonic, la numărul 0744 798 008. Plata se face cu un click aici.

312437234 1752656168420744 6581196552282507676 n

Duminică, 23 octombrie

Concert „Le Dolce Vita” cu Riccardo Fogli, Elisabetta della Santa și Fabio Ciardella, Casa de Cultură a Studenților, 20:00

Duminică ești așteptat la un spectacol în exclusivitate, cu muzică lirică, pop și soul.

„Pentru prima dată în România, trio-ul italian <<Le Dolce Vita>> este gata să ne încânte sufletele și auzul cu superba muzică italiană, avându-i ca invitați speciali pe mult iubitul artist Riccardo Fogli, Elisabeta della Santa și Fabio Ciardella.

Până acum, Le Dolce Vita a susținut peste 300 de concerte în întreaga lume și a reușit să ofere publicului o experiență muzicală unică, prin îmbinarea a trei voci spectaculoase”, se arată în descrierea evenimentului.

Celebrul cântăreț italian Riccardo Fogli, care a devenit cunoscut în toată lumea prin hiturile sale, „Storie di tutti i giorni”, „Mondo” sau „Malinconia” va trezi nostalgia printre spectatori. Artistul a mai concertat în România de două ori, însă va fi pentru prima dată la Cluj.

Elisabeta della Santa & Fabio Ciardella vor urca pentru a treia oară pe o scenă clujeană.

Biletele pot fi achiziționate cu un click aici. Prețul variază între 90 și 190 de lei, în funcție de locul în sală.

307768981 401859715443208 4608100897888718005 n

Scufița Roșie, Cinema Dacia, 17:00 – 17:45

Va reuși Scufița Roșie să scape de lup? Vino cu copilul (sau cu copilul din tine) la Cinema Dacia pentru o adaptare inedită a textului, marca Anima Art, în regia Danei Bonțidean.

„Va fi o punere în scenă originală prin diferențele de stil în crearea acțiunii personajelor, susținută de o scenografie ingenioasă. De ce o altfel de Scufiță? Pentru că este nevoie întotdeauna de ceva nou! Pentru că tipul de atenție și reacțiile firești ale copiilor s-au modificat, iar teatrul de păpuși trebuie să răspundă prin spectacole care să le capteze interesul și să provoace râsul. Râsul înseamnă sănătate!”, se arată în descrierea evenimentului.

Spectacolul este recomandat copiilor cu vârsta peste 3 ani.

Biletul pentru copil costă 20 lei, iar pentru adult e 30 de lei. Acestea se achiziționează la fața locului, dar se pot rezerva locuri prin apel sau SMS la 0758 750 281 sau 0751 032 302.

„În cazul în care nu mai puteți ajunge la spectacol, vă rugăm să anulați rezervarea până sâmbătă la ora 18:00”, anunță personalul cinematografului.

311603069 604316894716473 8547546648802902233 n

Ateliere de creație pentru copii, EC Garden, 13:00 – 17:00

Părinții pot merge cu copiii la un atelier de creație înainte de Scufița Roșie (vezi evenimentul anterior), fiindcă cei mici au activități rezervate în EC Garden, unde accesul este gratuit.

„Duminică de la 13 la 17 petrecem timp împreună, la câteva ateliere de creație folosind materiale diverse – iar la final, copiii pot duce acasă creațiile lor! Anunță și alți părinți și haide să ne vedem duminică, pe strada Călărașilor 1D (lângă parcarea Belvedere)”, transmit organizatorii.

Programul este după cum urmează:

  • 13:00 – 14:00: Atelier creativ: „Un arici politicos”
  • 14:00 – 15:00: Povestea omuleților din conuri de brad
  • 15:00 – 17:00: Atelier creativ: Tablou de toamnă cu frunze uscate

312351030 477487357744576 6097209871612882958 n

Atelier de muzică pentru copii, Be Happy Art Studio, 14:00 – 16:00

Dacă ai un copil căruia îi place să cânte sau e instrumentist, e așteptat la un atelier de muzică la Be Happy Art Studio, pe Calea Dorobanților 42/11.

„În această toamnă vom pregăti împreună momente speciale muzicale, încununate cu o producție inedită de Halloween!

În cadrul atelierelor:

  • Vom cunoaște tainele muzicii prin exerciții și jocuri menite să stimuleze imaginația, urechea muzicală și simțul ritmic.
  • Vom învăța să ne armonizăm, cântând împreună pe voci sau la unison.
  • Ne vom îmbogăți cultura muzicală, învățând despre diverși artiști (clasici și moderni), adăugând multe piese la repertoriu, precum și concepte muzicale generale, pe înțelesul copiilor.
  • Vom deprinde uneltele necesare înțelegerii propriei voci, găsirii propriului stil și a pieselor potrivite vocii și personalității.
  • Ne vom exersa abilitățile actoricești, de prezență și mișcare scenică prin jocuri și exerciții realizate de profesioniștii din domeniu”, informează gazdele evenimentului.

Trainerul va fi Teodora Bârla, vocal coach, profesoară de muzică și solistă cu extra pregătire în artele teatrale și coregrafice.

Durata unei ședințe este de două ore, dar atelierele se vor desfășura zilnic, în vacanța din ultima săptămână din octombrie (luni – vineri: ateliere; sâmbătă: zi de filmări; duminică: petrecere).

Prețul unei ședințe este de 30 de lei. Petrecerea de duminică este opțională și se va tarifa separat, în funcție de numărul de participanți. Pentru mai multe detalii și alte oferte, sună la numărul de telefon: 0773 983 828 (Teodora Crișan).

312330496 2098457203677036 504951767546620689 n

Drumeție terapeutică în Făget, 13:00 – 16:00: Găsește-ți răspunsul

Adrian, ghid specializat în terapia pădurii, instructor de mindfulness 3Q și explorator în domeniul eco terapiei, te invită la o drumeție în Făget, evenimentul fiind unul potrivit pentru persoanele aflate în impas.

„Sunt un om care urmărește o chemare și pe drum împărtășește, învață și se bucură deopotrivă de aceste intersecții între oameni. Uneori, la răscruce de drumuri, am vrea să știm care este calea noastră, care este următorul pas, ce alegem.

Căutăm mereu câte un răspuns, căutăm mereu o cale mai bună care să ne aducă mai multă fericire și împlinire, iar uneori ne oprim cu totul din orice Căutare și găsim.

Starea aceasta de non Căutare, starea aceasta în care pasul se cere făcut și vine de la sine, starea în care liniștea te cuprinde… aceasta este în centrul întregii construcții la ExploratiO duminică.

Cum îți iei deciziile, ce faci când mintea doar te obosește cu opțiuni și variante, ce faci când pur și simplu nu știi?

Îți dorești să faci switch-ul spre o stare de prezență, spre calm sau, altfel spus, spre punctul în care totul curge natural și te bucuri de viață?

Te invit la ExploratiO să redescoperi conexiunea ta cu pădurea și cu tine. Explorăm un colț de pădure, explorăm o parte din noi, reclădim încrederea în legătura noastră cu natura, ne jucăm și trăim ce ne oferă momentul”, spune Adrian.

ExploratiO este un context de explorare și experimentare, ce aduce împreună principiile shinrin-yoku (forest bathing), noțiunile de mindfulness și jocul terapeutic.

Dacă simți că drumeția este pentru tine, înscrie-te cu un click aici. Costul este de 100 de lei.

311628832 646572907024901 3929778883516398259 n



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Urmașii REFUGIAȚILOR mai au de așteptat după indemnizații. Acordarea acestora a fost AMÂNATĂ din nou, pentru 2025

Publicat

plic bani

E deja de notorietate procrastinarea indemnizațiilor pe care ar trebui să le primească familiile românilor din Transilvania de Nord care au fost persecutați din motive etnice în timpul ocupației hortyste. Acestea mai au de așteptat până să li se facă dreptate. Printr-o Ordonanță de Urgență a Guvernului menită să reducă cheltuielile publice, urmașii persoanelor deportate, refugiate, strămutate sau evacuate din locuințe vor primi indemnizațiile, oricum modeste, abia din 2025.

Potrivit OUG 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, modificarea și completarea unor acte normative precum și prorogarea unor termene, plata drepturilor pentru copiii persoanelor deportate, strămutate ori refugiate a fost prorogată, adică amânată, pentru data de 1 ianuarie 2025.

Urmașii REFUGIAȚILOR mai au de așteptat după indemnizații. Acordarea acestora a fost AMÂNATĂ din nou, pentru 2025

Este pentru a treia oară când autoritățile amână plata acestor drepturi, prevăzute prin Legea 210/2022 și Legea 154/2021, chiar dacă sumele nu depășesc câteva sute de lei.

Peste 11.000 de persoane erau în această situație anul trecut. la nivel național.

Ce spune Casa de Pensii

Drepturile stabilite pentru copiii persoanelor care s-au aflat în una din situațiile prevăzute la art. 1 alin.(1) lit.c) și g) din Ordonanța Guvernului nr. 105/1999, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și pentru copiii prevăzuți la art.3 indice 1 alin. (1) din aceeași ordonanță, se acordă şi se plătesc începând cu data de 01 ianuarie 2025, în conformitate cu prevederile art.III lit.b) din Legea nr. 210/2022  pentru modificarea art. 1 alin. (2) din Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri şi pentru stabilirea unor măsuri necesare aplicării Ordonanţei Guvernului nr. 105/1999 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate de către regimurile instaurate în România cu începere de la 6 septembrie 1940 până la 6 martie 1945 din motive etnice  (modificată prin Ordonanța de Urgență nr. 115/2023).

ANEXA cu acte necesare indemnizație urmași (copil)

O.G.nr.105/1999 modificata prin Legea nr.154/2021

Acte solicitant:

– Cerere și declarații tip (se găsesc pe site la sectiunea Formulare/Pensii  sau la ghișeul instituției);
– Certificatul de deces al părintelui;
– Actul de identitate al solicitantului;
– Certificatul de naștere al solicitantului;
– Certificatul de căsătorie al solicitantului dacă s-a schimbat numele în urma căsătoriei;
– Hotărâri de divorț (dacă este cazul) și/sau certificate de căsătorie și deces pentru soții anteriori (dacă este cazul) pentru dovedirea evoluției numelui ;
– Hotărârea prin care s-a plătit indemnizația în drepturile prevăzute de Legea nr.189/2000 pentru părintele decedat;

Pentru depunerea acestor dosare documentele se prezintă în original.

OBS: În situația în care deși ați depus toate eforturile pentru a găsi măcar unul din actele enumerate ale părintelui decedat și sunteți în imposibilitatea de a le depune NU TREBUIE SĂ SOLICITAȚI COPIE DE LA CASA JUDEȚEANĂ DE PENSIE, dosarul poate fi depus, iar la momentul analizării acestuia vom încerca să identificăm actele din dosarele pasive părintelui dumneavoastră decedat pentru a putea fi soluționat.

– Declarație pe proprie răspundere pentru persoanele care nu mai dețin hotărârea ( original ) persoanei decedate ( părintele decedat) ;
– Extras de cont (dacă se plătește în cont);
– Declaratia pe propria raspundere că se respectă prevederile art.9 din Legea nr. 154/2021 „Prevederile prezentei ordonanţe nu se aplică persoanelor condamnate pentru infracţiuni contra păcii şi omenirii, celor care înainte de 23 august 1944 au desfăşurat o activitate fascistă în cadrul unei organizaţii sau mişcări de acest fel, celor care în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989 au făcut parte din aparatul de represiune, securitate, miliţie şi din instanţele militare care au instrumentat şi au judecat procese politice ale opozanţilor regimului comunist, precum şi copiilor acestora.”,

Cererile pentru acordarea drepturilor prevăzute de O.G.nr.105/1999, aprobată prin Legea 189/2000, modificată și completată prin Legea nr.154/2021 se depun personal  la Casa Județeană de Pensii Cluj, cu sediul în Cluj-Napoca, str. George Coșbuc, nr.2.

Citește mai departe

EVENIMENT

O experiență DELICIOASĂ te așteaptă la Iulius Mall Cluj. Vino și află câteva din tainele realizării PRALINELOR Coeur Framboise

Publicat

Eşti pasionat de ciocolată? Vrei să vezi live cum se prepară pralinele belgiene? Vino luni, 26 februarie 2024, în locația Leonidas din Iulius Mall Cluj, la un atelier delicios şi aromat susţinut de Maîtres Chocolatier Daniel Stallaert, star culinar în Belgia, recunoscut şi apreciat de Académie Culinaire de France.

O experiență delicioasă, de unde vei pleca nu doar cu zâmbetul pe buze, ci și cu gustul dulce al celei mai fine praline belgiene, te așteaptă în Iulius Mall. Luni, 26 februarie, în intervalul orar 14.00 – 21.00, maestrul ciocolatier Leonidas Daniel Stallaert va susține câteva sesiuni demonstrative „How it’s made”. Acesta va împărtăși cu cei curioși tainele realizării pralinelor Coeur Framboise. Atelierul are loc în zona Atrium din Iulius Mall.

O experiență DELICIOASĂ te așteaptă la Iulius Mall Cluj. Vino și află câteva din tainele realizării PRALINELOR Coeur Framboise

Maîtres Chocolatier Daniel Stallaert este cunoscut drept unul dintre cei mai buni artiști de ciocolată din lume, un star culinar, mai ales în Belgia. În fiecare lună, Daniel îi furniza Prințesei Diana aproximativ un kilogram de ciocolată artizanală. În februarie 2022, expertiza lui Daniel Stallaert a fost recunoscută și consacrată printr-o diplomă de la înalta autoritate a Académiei Culinaire de France, recunoașterea supremă pentru orice bucătar sau patiser.

Vino luni, în Iulius Mall și vezi live cum se fac cele mai speciale praline și descoperă poveștile spuse de unul dintre cei mai cunoscuți ciocolatieri la nivel internațional!

Citește mai departe

EVENIMENT

Pașapoarte 2024: MODIFICĂRI la eliberarea acestora pentru cetățenii români

Publicat

Condițiile vor fi mai stricte la eliberarea pașapoartelor temporare pentru cetățenii români în 2024, conform modificărilor aprobate de guvern.

De asemenea, sunt și reglementări în cazul pașapoartelor pentru minori și în situații întâlnite de români în străinătate.

Pașapoarte 2024: MODIFICĂRI la eliberarea acestora pentru cetățenii români

Pașaportul simplu temporar

Sunt revizuite condițiile în care poate fi eliberat pașaportul simplu temporar, în acord cu tendințele europene, a anunțat Guvernul.

În prezent, pașaportul simplu temporar este un document care nu cuprinde date biometrice. Se eliberează  într-un termen mai scurt:

– cel mult 3 zile lucrătoare de la data depunerii cererii.

Emiterea acestui document presupune exercitarea rapidă a dreptului la liberă circulație cetățenilor români care se găsesc în situații speciale, de excepție.

Anterior, erau incluse și situații ce nu reclamau urgențe concrete, dovedite corespunzător.

Prin urmare, oașaportul simplu temporar va fi emis doar în situații speciale, de excepție:

– care presupun o urgență în care este necesară deplasarea în străinătate sau  continuarea călătoriei
– sau reglementarea șederii/situației juridice a cetăţenilor români aflaţi în străinătate care nu mai posedă documente de călătorie valabile.

Situații în care se poate elibera pașaport simplu temporar

– când minorul urmează să se deplaseze în străinătate pentru studii / pentru a participa la concursuri oficiale / pentru a urma un tratament medical fără de care viaţa ori sănătatea îi este pusă în pericolşi nu există timpul necesar pentru obţinerea acordului celuilalt părinte
– pentru cetăţenii români aflaţi în străinătate care nu mai posedă documente de călătorie valabilecare declară că este necesar și urgent să îşi continue călătoria în străinătate
– sau să îşi reglementeze şederea/situația juridică pe teritoriul unui stat
– în situaţii obiective și urgente, în care este necesară prezenţa persoanei pe teritoriul altui statşi nu există timpul necesar pentru emiterea și eliberarea paşaportului simplu electronic
– sau acesta a fost depus pentru obținerea unor vize.

Situațiile trebuie dovedite, după caz, cu documente emise de instituţii.

Situaţiile obiective și urgente exclud situațiile în care deplasarea persoanei pe teritoriul altui stat are la bază rațiuni exclusiv turistice.

Cine poate elibera pașaport simplu temporar

Paşaportul simplu temporar se eliberează de către:

– serviciile publice comunitare de pașapoarte
– misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate la care au fost depuse cererile
pentru

  • cetăţenii români care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege şi care nu se află în una dintre situaţiilede suspendare a exercițiului dreptului la liberă circulație în străinătate
  • când instanța de judecată a impus obligația de a nu părăsi teritoriul României, în condițiile legii

Autoritățile evidențiază că ponderea pașapoartelor temporare eliberate era de 73% în anul 2009, de 42%, în anul 2010 și doar de 1,20%, în prezent.

”Există state care nu permit intrarea pe teritoriul lor național a titularilor de pașapoarte simple temporare, fapt ce creează numeroase inconveniente cetățenilor români aflați în astfel de situații.

Totodată, sunt și state care nu permit intrarea pe teritoriul lor național dacă documentul de călătorie nu este valabil cel puțin 6 luni de la intrarea în statul respective. Această situație este des întâlnită, având în vedere că pașaportul simplu temporar are o valabilitate redusă (12 luni)”, mai prevede documentul.

Datele biometrice preluate la consulate

Datele biometrice și datele cetățenilor români vor fi preluate o singură dată de personalul consular, la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României.

Acestea vor fi utilizate:

– atât pentru eliberarea pașaportului simplu electronic
– cât și pentru eliberarea titlului de călătorie sau a cărții electronice de identitate
– conform solicitărilor adresate de cetăţenii români.

Pașapoarte pentru minori

Executivul menționează că au existat situații în care hotărârile instanțelor de judecată de suplinire a acordului unuia dintre părinți pentru eliberarea pașaportului minorului lasă loc de interpretări.

Nu era clar dacă suplinirea a avut în vedere eliberarea unui singur document de călătorie sau eliberarea pașapoartelor până la dobândirea de către minor a capacității de exercițiu.

Prin modificarea de legislație se reglementează că:

– eliberarea succesivă a mai multor paşapoarte simple electronice pentru minori se facenumai dacă în cuprinsul hotărârii judecătorești sau al ordonanței președințiale de suplinire a acordului unuia dintre părinți, instanța a stabilit, în mod expres, acest aspect.

Pașapoarte 2024. Situații excepționale – două pașapoarte

Sunt reevaluate situațiile excepționale în care cetăţenii români vor putea deţine, concomitent:

– fie un paşaport simplu electronic şi un paşaport simplu temporar valabile
– fie două paşapoarte simple electronice valabile.

Sunt stabilite și obligațiile ce le revin acestora.

Cetăţenii români pot deţine, concomitent, două paşapoarte simple electronice valabile, numai în următoarele situații:

– când titularul declară în scris că urmează să călătorească în state între care există stare de beligeranţă ori conflict diplomatic şi are aplicată în paşaportul simplu electronic o ştampilă ori o viză eliberată de statul cu care ţara în care călătoreşte se află în conflict
– când titularul deţine paşaport simplu electronic, dar, ca urmare a epuizării filelor destinate aplicării vizelor, călătoria în statele pentru care este necesară aplicarea acestora nu mai este posibilă.

Cetăţenii români care sunt, concomitent, titulari ai unui paşaport simplu electronic şi ai unui paşaport simplu temporar valabile au obligaţia ca:

– în termen de 5 zile de la încetarea situaţiilor sau, după caz, de la întoarcerea în țară, să predea autorităţilor competente unul dintre cele două pașapoarte valabile deținute.

Cetăţenii români care sunt, concomitent, titulari ai două paşapoarte simple electronice valabile, au obligaţia ca:

– în termen de 5 zile de la încetarea situaţiilor sau, după caz, de la întoarcerea în țară, să predea autorităţilor competente unul dintre cele două pașapoarte valabile deținute

Anularea pașapoartelor

Actul mai prevede anularea informatică a pașapoartelor eliberate anterior persoanelor care au pierdut cetățenia română:

– în situația în care acestea nu au respectat obligația legală de a preda documentele de călătorie în termen de 5 zile de la data pierderii cetățeniei

Se reglementează și faptul că Direcția Generală de Pașapoarte este autoritatea care ține evidența cetățenilor români cu domiciliul în străinătate.

Aici, integral, modificările din lege.

Citește mai departe

ECONOMIE

Workshop ABSL la Cluj-Napoca: Digitalizarea și tehnologizarea SCHIMBĂ piața muncii la nivel local și național

Publicat

Asociația Business Service Leaders în România (ABSL) a organizat la Cluj-Napoca workshop-ul cu tema „Industria serviciilor pentru afaceri ține pasul cu schimbările din mediul socio-economic”, la care au participat peste 100 de specialiști din industria locală.

„În cadrul acestui eveniment, companiile au discutat despre efectele ultimelor modificări legislative și fiscale asupra pieței muncii, modul în care se transformă spațiile de lucru. Unul dintre cele mai importantante subiecte de pe agenda întâlnirii a fost cel legat de tehnologie în contextul pieței muncii.

Workshop ABSL la Cluj-Napoca: Digitalizarea și tehnologizarea SCHIMBĂ piața muncii la nivel local și național

Îmbinarea Inteligenței Artificiale generative cu toate celelalte tehnologii și automatizarea muncii ar putea adăuga până la 3,5 puncte procentuale anual la creșterea productivității. Cu toate acestea, angajații vor avea nevoie de sprijin pentru a dobândi noi competențe, în timp ce unele meserii/posturi se vor schimba semnificativ.

„În industria noastră, unde resursa umană este esențială, estimăm că până în 2030, 60% dintre necesitățile unui job se vor axa pe abilitati precum creativitatea, munca în echipă, proactivitatea, adaptabilitatea și cunoștințele digitale, fiind căutați în special angajații cu profil tehnic sau economic”, explică Ciprian Dan, Președinte ABSL.

Serviciile HR, financiare și de achiziții sunt cel mai frecvent oferite de către companiile din industria serviciilor de afaceri din Cluj, potrivit raportului ABSL de la finalul anului trecut, Evoluția angajaților care oferă aceste servicii este strâns corelată cu evoluția tehnologiei, acest aspect oferind numeroase perspective de dezvoltare profesională.

„Serviciile financiare vor avea un trend ascendent”

Cei care doresc o carieră în HR, în industria serviciilor de afaceri, vor avea tot mai multă nevoie de competențe digitale avansate. O serie de procese precum recrutarea, managementul beneficiilor, evaluarea performanțelor angajaților și remunerația acestora urmând să fie aproape complet automatizate.

Serviciile financiare vor avea un trend ascendent, iar acest lucru va determina o creștere a numărului de angajați din acest domeniu. În următorii ani, cererea pentru analiști financiari specializați în analiza datelor (BIG Data) va lua amploare.

Serviciile de achiziții vor fi din ce în ce mai automatizate în viitor, de la previziuni și analize de piață, la managementul furnizorilor și al contractelor.  Se estimează în continuare o creștere a cererii pentru specialiști în domenii precum inteligența artificială și securitatea cibernetică, implicit o dezvoltare continuă a competențelor specialiștilor din aceste domenii.

„Continuăm să recrutăm un spectru larg de joburi cu specializări pe finanțe, IT, marketing, inginerie. Ne așteptăm sa creștem cu aproximativ 10% în acest an, în Cluj. Inteligenta artificială va avea un impact asupra unor  slujbe, dar nu ne așteptăm să ducă la creșterea șomajului, si asta pentru că apar în permenanță joburi noi la care poate nici nu ne gândeam în urmă cu câțiva ani.

„În viitorul apropiat, 9 din 10 locuri de muncă vor necesita competențe digitale”

Observăm acest trend în ultimii ani, când deși tehnologile precum RPA  și machine learning au eliminat multe slujbe, rata șomajul nu a fost niciodată atât de mică (atât la nivel de Europa cât și în Romania).”, spune Adrian Dincă, HR Director Vertiv.

Conform Institutului Național de Statistică, nevoia de forță de muncă înalt calificată este foarte mare, astfel că între 2018-2030 va exista o creștere cu 60% a numărului de persoane calificate. 42% din orele de muncă vor fi efectuate cu ajutorul automatizării / digitalizării și 1 din 2 angajați va avea nevoie de o reconversie profesională.

„Se estimează că, în viitorul apropiat, 9 din 10 locuri de muncă vor necesita competențe digitale. Învățarea pe tot parcursul vieții și perfecționarea digitală continuă vor juca un rol important. La Genpact oferim angajaților o mulțime de resurse de învățare, prin intermediul platformei interne Genome, aceștia având acces la peste 700 de abilități diferite, dintre care 150 în zona digitală. Aproximativ 40% dintre angajații din România au finalizat aceste module în 2023”, spune Corina Câmpean, Cluj Site Leader, Genpact Romania.

Conform raportului ABSL, majoritatea companiilor (77%) au înregistrat rezultate mai bune în 2023 față de 2022, în timp ce creșterea numărului de angajați a fost de 10% în ultimii doi ani.

Dacă reușim să integrăm inteligența artificială în dezvoltarea produselor cu cea mai mare pondere în industria noastră (servicii financiare, IT și HR, achiziții) oferite de peste 65% din companiile respondente conform ultimului studiu ABSL) putem menține România într-o poziție competitivă în regiune”, spune Cătălin Iorgulescu, Vice-Președinte ABSL.

Aproximativ 200.000 de angajați lucrează în prezent în industria serviciilor pentru afaceri, din care aproximativ 10% se află în Cluj și se estimează că numărul acestora va crește cu 10% până la finalul acestui an”, se arată în comunicatul ABSL.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax