Connect with us

EVENIMENT

De vineri, 24 martie 2023, START la înscrieri în programele RABLA și RABLA PLUS

Publicat


Începând de vineri, 24 martie, la ora 10:00, persoanele fizice se pot adresa producătorilor validaţi, în vederea îndeplinirii formalităţilor de înscriere în cadrul Programelor Rabla Clasic şi Rabla Plus, iar persoanele juridice pot încărca în aplicaţia informatică documentele necesare participării în cadrul celor două programe, informează miercuri seara Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), într-un comunicat citat de Agerpres.

Persoanele juridice care doresc participarea în cadrul Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional (Rabla Clasic) şi a Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante din punct de vedere energetic (Rabla Plus) vor putea accesa aplicaţia informatică pusă la dispoziţie de AFM, începând de joi, 23 martie 2023, doar pentru crearea conturilor de utilizator.

Conturile deja create şi utilizate pentru înscrierea în cadrul programelor AFM, rămân valabile şi pot fi utilizate pentru înscrierea în cadrul Programelor Rabla Clasic şi Rabla Plus 2023, precizează AFM.

„Am ajuns deja la a 19-a ediţie de derulare a Programului de stimulare a înoirii Parcului Auto naţional, Rabla Clasic fiind unul dintre cele mai longevive programe guvernamentale şi la al 8-lea an de când acordăm subvenţii pentru achiziţionarea de autovehicule electrice în cadrul Programului Rabla Plus. Consider că aceste programe contribuie la dezvoltarea unui transport mai puţin poluant şi la îmbunătăţirea calităţii aerului în aglomerările urbane.

„Bugetul alocat Programului Rabla Clasic 2023 este de 560 de milioane de lei”

Sumele acordate, precum şi modificările ghidurilor de finanţare din acest an, sunt menite să încurajeze toate categoriile de beneficiari să-şi achiziţioneze autoturisme noi cu tehnologii nepoluante care oferă o alternativă mai ecologică, economică şi convenabilă pentru transport, în special în contextul în care se doreşte reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră şi a dependenţei de combustibili fosili.”, a declarat preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu, Laurenţiu Adrian Neculaescu.

Bugetul alocat Programului Rabla Clasic 2023 este de 560 de milioane de lei şi pentru Programul Rabla Plus, bugetul alocat este de 780 de milioane de lei.

Programele se vor desfăşura în două etape, în limita sumelor alocate, prima etapă fiind organizată în perioada 24 martie – 30 iunie 2023. La Rabla Clasic, persoanele juridice u alocată suma de 130.000.000 lei, persoanele fizice – 235.000.000 lei, iar UAT-urile şi instituţiile publice – 27.000.000 lei.

„Programele vin cu o serie de modificări”

La Rabla Plus, persoanele juridice beneficiază de un buget de 200.000.000 lei, persoanele fizice – 300.000.000 lei, iar UAT-urile şi instituţiile publice – 46.000.000 lei.

În ediţia de anul acesta, programele vin cu o serie de modificări, precizează AFM. În ceea ce priveşte Programul Rabla Clasic, prima de casare a fost majorată la 7.000 lei, respectiv 10.000 lei în cazul predării a două autovehicule uzate. Prima de casare se acordă pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, al cărui sistem de propulsie generează maximum 155 g CO_2/km în sistem WLTP.

La prima de casare se pot adăuga următoarele ecobonusuri, astfel: ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, al cărui sistem de propulsie generează maximum 120 g CO2/km în sistem WLTP; ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, echipat cu motorizare GPL/GNC; ecobonus în valoare de 3.000 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou, exceptând motocicletele, echipat cu sistem de propulsie hibrid; ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru casarea fiecărui autovehicul uzat cu o vechime de cel puţin 15 ani de la data fabricaţiei şi/sau care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară.

Pentru achiziţionarea de motociclete noi al căror sistem de propulsie generează maximum 120 g CO_2/km în sistem WMTC, în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat, se acordă o primă de casare de 7.000 lei, la care se pot adăuga: un ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru autovehiculul nou motocicletă al cărui sistem de propulsie generează maximum 90 g CO2/km în sistem WMTC; ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru casarea unui autovehicul uzat cu o vechime de cel puţin 15 ani de la data fabricaţiei şi/sau care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară.

Instituţiile publice şi unităţile administrativ-teritoriale pot beneficia de prima de casare în cuantum de 7.000 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou, fără a fi obligate să predea spre casare un autovehicul uzat. În situaţia în care optează pentru achiziţionarea unui autovehicul nou în schimbul casării a două autovehicule uzate, vor beneficia de prima de casare de 10.000 lei.

Valabilitatea notei de înscriere în cadrul Programului Rabla Clasic este de 120 de zile de la data emiterii, timp în care beneficiarii vor derula toate procedurile specifice de achiziţie a autovehiculului nou.

În cadrul Programului Rabla Plus, solicitantul beneficiază de ecotichet la achiziţionarea unui autovehicul nou în schimbul predării spre casare a cel puţin unui autovehicul uzat. Se pot preda spre casare maximum două autovehicule uzate.

Cuantumul finanţării este de: 51.000 de lei pentru un autovehicul nou pur electric sau a unui autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen şi 26.000 de lei pentru un autovehicul nou electric hibrid plug-in, exceptând motocicleta, care generează maximum 80 g CO2/km în sistem WLTP, în schimbul casării unui autovehicul uzat; 54.000 de lei pentru un autovehicul nou pur electric sau a unui autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen şi 29.000 de lei pentru un autovehicul electric hibrid plug-in, care generează maximum 80 g CO2/km în sistem WLTP, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou, în schimbul casării a două autovehicule uzate; pentru fiecare autovehicul uzat mai vechi de 15 ani şi/sau care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară casat, se adăugă un ecobonus de 1.500 lei.

„Valabilitatea notei de înscriere în cadrul Programului Rabla Plus este de 120 de zile de la data emiterii”

Ecotichetul se acordă pentru achiziţionarea unui autovehicul electric a cărui valoare nu depăşeşte suma de 75.000 euro, cu TVA inclus.

Instituţiile publice şi unităţile administrativ-teritoriale beneficiază de ecotichet în cuantum de 120.000 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou, fără a fi obligate să predea spre casare un autovehicul uzat.

Ecotichetul pentru achiziţionarea unei motociclete electrice este 26.000 lei, la care se poate adăuga un ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru casarea unui autovehicul uzat cu o vechime de cel puţin 15 ani de la data fabricaţiei şi/sau care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară.

Valabilitatea notei de înscriere în cadrul Programului Rabla Plus este de 120 de zile de la data emiterii, timp în care beneficiarii vor derula toate procedurile specifice de achiziţie a autovehiculului nou, mai spune AFM.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

S-a deschis Bazinul Olimpic din Grigorescu. Care este programul de funcționare

Publicat

De

Bazinul Olimpic Grigorescu

Bazinul Olimpic din Grigorescu s-a deschis pentru public vineri, 29 martie, anunță RADP Cluj-Napooca.

Clienții care au abonamente achiziționate până la momentul închiderii bazinului, resepctiv 16 decembrie 2023, pot utiliza aceste abonamente până la epuizarea intrărilor neefectuate, dar maxim 2 luni.

S-a deschis Bazinul Olimpic din Grigorescu. Care este programul de funcționare

Potrivit reprezentanților RADP Cluj-Napoca, orarul de funcționare a bazinului rămâne neschimbat:

  • luni – vineri: în intervalul orar 06:00 – 21:45;
  • sâmbătă: în intervalul orar 07:00 – 16:45;
  • duminică: în intervalul orar 07:00 – 15:00.

Citește mai departe

EVENIMENT

RESTRICȚII de circulație în Ungaria pentru camioane din cauza sărbătorilor Pascale Catolice

Publicat

În perioada sărbătorilor Pascale Catolice (28 martie – 1 aprilie) vor fi instituite restricţii de circulaţie pe teritoriul Ungariei pentru autovehiculele de mare tonaj (peste 7,5 tone), anunță CNAIR.

În perioada 28 martie (joi), ora 22:00 – 29 martie (vineri), ora 22:00 și 30 martie (sâmbătă), ora 22 – 01 aprilie (luni), ora 22:00, circulaţia tuturor vehiculelor de transport marfă cu o capacitate mai mare de 7,5 tone va fi restricționată.

RESTRICȚII de circulație în Ungaria pentru camioane din cauza sărbătorilor Pascale Catolice

Restricţiile nu se referă la mijloacele de transport care efectuează transporturi de mărfuri periculoase, de animale vii, de produse alimentare perisabile ori celor supuse unui anumit regim de temperatură.

CNAIR recomandă conducătorilor auto ca la ridicarea restricţiilor să utilizeze toate punctele de trecere a frontierei existente la granița cu Ungaria, în vederea evitării blocajelor cauzate de afluxul mare de trafic.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Peste 300 de câini, gata de adopție la Cluj. Îi puteți cunoaște de Ziua Internațională a Animalelor Fără Stăpân

Publicat

De

300 de câini

Peste 300 de câini pot fi adoptați la Cluj-Napoca. Cei care doresc să îi vadă și poate să ducă acasa un patruped o pot face joi, 4 aprilie, de Ziua Internațională a Animalelor Fără Stăpân.

În această zi, Regia Autonomă a Domeniului Public, împreună cu Primăria Cluj-Napoca, organizează un eveniment dedicat câinilor fără stăpân. Vor participa și organizații care activează în domeniul protecției animalelor.

Peste 300 de câini, gata de adopție la Cluj. Îi puteți cunoaște de Ziua Internațională a Animalelor Fără Stăpân

Acțiunea se va desfășura la Centrul de Tratare și Întreținere Câini fără Stăpân și Animale Abandonate de pe str. Bobâlnei, nr.65, în intervalul orar 10:00 – 20:00.

Evenimentul are ca scop promovarea în rândul clujenilor a adopțiilor de câini, precum și conștientizarea și sensibilizarea populației cu privire la modul în care putem să le dăm o șansă la o viață într-o familie animalelor abandonate.

Clujenii interesați pot să viziteze centrul pe parcursul evenimentului și să interacționeze cu cei peste 300 de câini din adăpost, iar, dacă doresc, să și adopte un câine.

Mai mult, medicii veterinari ai centrului vor oferi asistență specializată celor interesați cu privire la îngrijirea animalelor.

Sfaturi privind sterilizarea și microciparea

Reprezentanți ai Federației pentru Drepturile Animalelor din Transilvania, asociații de protecția animalelor din judetul Cluj, cum sunt ASIPA, SIRIUS Animal Rescue, NUCA, Arca lui Noe, RAY Animal Rescue și Andreea & Benji’s Happy Dogs vor fi prezenți și ei la eveniment.

Aceștia vor oferi vizitatorilor sfaturi profesioniste referitoare la importanța sterilizării, a microcipării câinilor, precum și la efectele negative ale abandonului asupra câinilor.

Cum poți adopta un câine

Adopția este gratuită, iar solicitanții trebuie să dețină următoarele documente:

  • carte de identitate / pașaport),
  • act de spațiu (CF / contract de vânzare-cumpărare / dovadă plată impozit)
  • adeverință angajat sau cupon de pensie / dovada oricărei alte surse de venit.

În cadrul evenimentului, societățile Servicii Publice SA și Safepet.ro le vor acorda celor care adoptă un câine cadouri constând în hrană și accesorii destinate animalelor adoptate.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Primăria Cluj-Napoca: Ultimele zile pentru plata impozitelor locale cu reducere de 10%

Publicat

De

Primăria Cluj-Napoca

Primăria Cluj-Napoca anunță că locuitorii municipiu au posibilitatea de a-și achita impozitul integral până pe anul 2024 până în 1 aprilie, inclusiv, pentru a putea beneficia de bonificația de 10% din acesta. Prin urmare, Primăria Cluj-Napoca le recomandă cetățenilor să nu se înghesuie inutil la ghișeele instituției și să utilizeze variantele online puse la dispoziției.

ATENȚIE, clujeni. Ultimele zile pentru plata impozitelor locale cu bonificație

  • online, cu autentificare, pe site-ul www.e-primariaclujnapoca.ro(prin e-cont)
    • online, pe site-ul www.ghiseul.ro, atât pentru persoanele fizice, cât și pentru cele juridice. Spre deosebire de persoanele fizice, reprezentanții persoanelor juridice pot achita taxele și impozitele locale doar după autentificarea în contul de utilizator, atât pe ghiseul.ro, cât și pe www.primariaclujnapoca.ro.

Luni, ultima zi de plată

Luni, 1 aprilie 2024 este ultima zi în care clujenii își mai pot plăti impozitele locale pentru anul în curs și pot beneficia de bonificatia de 10% din valoarea acestora.

Clujenii au obligaţia, în conformitate cu Legea Codului Fiscal, ca până la sfârşitul lunii martie să-şi achite jumătate din impozitul pe anul în curs, iar cealaltă jumătate până la sfârşitul lunii septembrie.

Din cauză că 31 martie 2024, termenul scadent, cade în zi nelucrătoare, termenul se prelungește până în prima zi lucrătoare a lunii următoare (potrivit art. 75 din Codul de procedură fiscală, coroborat cu prevederile art. 181 din Codul procedură civilă).

Până în prezent, 66% dintre clujeni (persoane fizice) și 50% dintre firmele din oraș au achitat integral impozitele de la începutul anului și până la această dată.

 

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax