Connect with us

ACTUALITATE

Cum pot beneficia de ȘOMAJ tehnic salariații firmelor a căror activitate este SUSPENDATĂ

Publicat


Salariații companiilor a căror activitate este suspendată, total sau parțial, în contextul creșterii numărului de îmbolnăviri cu Covid-19, restricțiilor și prelungirii stării de alertă, pot beneficia de șomaj tehnic, arată Irina Marinescu, Director PwC România.

Guvernul a reintrodus măsura șomajului tehnic, până la 31 decembrie 2021, prin OUG nr. 111/2021.

Aceste prevederi sunt aplicate și în cazul suspendării temporare a contractului individual de muncă, din inițiativa angajatorului, ca urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2 sau ca urmare a anchetelor epidemiologice. Excepție fac salariațiii aflați în concediu medical și care primesc indemnizația de asigurări sociale aferentă.

Cuantumul indemnizațiilor este de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat și se suportă din bugetul asigurărilor pentru șomaj, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut, prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2021.

„Plata indemnizațiilor se efectuează din bugetul asigurărilor de șomaj către angajatori în termen de cel mult 15 zile de la depunerea documentelor”

Pentru a putea acorda astfel de indemnizații angajaților, angajatorii depun la agențiile pentru ocuparea forței de muncă, prin poșta electronică, o cerere însoțită de o declarație pe propria răspundere și de lista persoanelor ce beneficiază de indemnizație.

Plata indemnizațiilor se efectuează din bugetul asigurărilor de șomaj către angajatori în termen de cel mult 15 zile de la depunerea documentelor. Odată primite, angajatorii efectuează plata indemnizațiilor către angajați în cel mult 3 zile lucrătoare.

Indemnizația se calculează pentru numărul de zile în care activitatea a fost suspendată, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2021 și este supusă impozitării și plății contribuțiilor sociale obligatorii.

Calculul, reținerea și plata impozitului pe venit, a contribuției de asigurări sociale de stat și a contribuției de asigurări sociale de sănătate se realizează de către angajator din indemnizațiile încasate din bugetul asigurărilor pentru șomaj. Pentru aceste indemnizații se menține exceptarea de la plata contribuției asiguratorie pentru muncă a angajatorului.

„Indemnizația pentru șomaj tehnic poate fi suplimentată de angajator”

Angajații care au încheiate mai multe contracte individuale de muncă din care cel puțin un contract este activ pe perioadele menționate mai sus din care obțin venituri la nivelul indemnizației nu beneficiază de indemnizația pentru șomaj tehnic.

În cazul în care toate contractele de muncă sunt suspendate, angajații beneficiază de indemnizația pentru șomaj tehnic aferentă contractului individual de muncă cu drepturile salariale cele mai avantajoase.

Dacă bugetul angajatorului pentru plata cheltuielilor de personal permite, indemnizația pentru șomaj tehnic poate fi suplimentată de angajator.

Această indemnizație (de cel mult 75% din câștigul salarial mediu brut) se acordă similar și profesioniștilor, persoane autorizate, persoanelor fizice care obțin venituri din drepturi de autor sau drepturi conexe.

Plata se efectuează de către agențiile teritoriale exclusiv în conturile bancare deschise de beneficiarii indemnizației, în termen de maximum 30 de zile de la data depunerii prin poșta electronică, a cererii, declarație pe propria răspundere, însoțită de documentul care atestă întreruperea temporară a activității, total sau parțial.

Persoanele fizice care beneficiază de astfel de indemnizații suportate din bugetul asigurărilor pentru șomaj, respectiv din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii și Protecției Sociale, nu pot dispune de suma de până la 3,5% din impozitul pe venit aferent indemnizațiilor, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult, precum și pentru acordarea de burse private.

Nu beneficiază de indemnizația pentru șomaj tehnic salariații următorilor angajatori: instituții și autorități publice, firme care la data solicitării indemnizației se află în faliment, dizolvare, lichidare sau care au activitățile suspendate sau au impuse restricții din alte motive decât cele generate de răspândirea SARS-CoV-2.

Sursa: Mediafax

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Șofer prins BEAT la volan în Câmpia Turzii, reținut pentru 24 de ore. Ce alcoolemie avea

Publicat

proof g3ba02bf57 640

Polițiștii din cadrul Poliției municipiului Câmpia Turzii au reținut în data de 18 august, pentru 24 de ore, un bărbat în vârstă de 54 de ani, depistat la volanul unui autoturism, în timp ce se afla sub influența băuturilor alcoolice.

„A fost depistat de polițiști la data de 16 august a.c., în jurul orei 18.00, în timp ce se deplasa cu autoturismul pe strada Avram Iancu, din municipiul Câmpia Turzii.

În urma testării cu aparatul alcooltest a rezultat o valoare de 1,31 mg/l alcool pur în aerul expirat, motiv pentru bărbatul a fost condus la o unitate medicală, în vederea recoltării probelor biologice”, spun autoritățile.

Cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducere a unui vehicul sub influența alcoolului.

 

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Incendiu mare în Gheorgheni. O hală a ars complet. Pompierii clujeni au limitat extinderea focului

Publicat

De

Un incendiu a izbucnit, vineri, în localitatea clujeană Gheorgheni.

„Pompierii din cadrul Detașamentelor 1 și 2 Cluj-Napoca intervin în aceste momente pentru stingerea unui incendiu care a cuprins o hală cu o suprafață de cca 300mp din localitatea Gheorgheni, comuna Feleacu.

În momentul sosirii la fața locului pompierii au găsit hala cuprinsă în totalitate de flăcări și exista pericolul de a se extinde la vecinătăți.

Se acționează cu un dispozitiv mărit de intervenție, constituit din patru autospeciale pentru stins incendii, o autoscară, o mașină suport logistic și, preventiv, un echipaj SAJ. Nu au fost persoane care să solicite consult medical până în prezent, iar extinderea flăcărilor a fost limitată de către echipajele prezente la locul incendiului”, informează ISU Cluj.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Clujul Verde. 9 milioane de euro în Parcul Feroviarilor. Boc: clujenii vor beneficia de un nou spațiu verde de calitate

Publicat

De

clujul verde

Primarul Emil Boc arată că investiţia din Parcul Feroviarilor, de 9 milioane de euro, va asigura clujenilor un spaţiu verde de calitate.

Clujul Verde – investiție de 9 milioane de euro: Parcul Feroviarilor – 5,3 hectare în proces de modernizare

clujul verde 4

„Lucrările continuă la Parcul Feroviarilor pentru reamenajarea integrală a suprafeței de 5,3 ha. În proiectul „Revitalizarea și activarea Parcului Feroviarilor din municipiul Cluj-Napoca” sunt prevăzute 4 obiective de investiții:

– Obiectiv 1. Reabilitare Parcul Feroviarilor – 53.457 mp – desființare corp C1, construire pavilioane, sistem irigații, sistem iluminat public, mobilier urban, reconfigurare alei

clujul verde 2

– Obiectiv 2. Amenajare Strada Parcul Feroviarilor – 8.496 mp
– Obiectiv 3. Amenajarea malurilor râului Someș – 2.906 mp
– Obiectiv 4. Realizare pasarele pietonale peste râul Someș – 4.421 mp”, arată primarul Emil Boc.

Spaţiu verde de calitate

„Prin acest proiect clujenii vor beneficia de un nou spațiu verde de calitate. Amenajarea presupune un nivel ridicat de biodiversitate, oferind un cadru propice atât pentru floră cât și pentru faună temporară. În acest sens, vegetația existentă va fi suplimentată prin plantarea a 535 noi arbori, 3686 arbuști din specii de foioase și 1258 arbuști din specii de conifere.

clujul verde 3

În ceea ce privește zonele de relaxare, promenadă și alte activități, proiectul cuprinde zone de fitness și locuri de joacă pentru copii, mobilieru urban modern – atât în zona parcului, cât și în zona malurilor Someșului – (bănci, coșuri de gunoi, cuburi ș.a.), instalarea de cișmele, sistem de irigații automatizat și rastele pentru biciclete la cele două intrări principale din parc. Sistemul de iluminat va fi modernizat cu tehnologie LED.

clujul verde

Strada Parcul Feroviarilor va căpăta o nouă imagine în urma modernizării fiind cuprinsă în proiect amenajarea de piste de biciclete care să le ofere bicicliștilor o conexiune rapidă, sigură și comodă prin interconectarea rețelei de piste de biciclete din oraș. Totodată sunt prevăzute stații de încărcare pentru biciclete și trotinete electrice.

Pentru facilitarea accesului pietonal și velo în parc și în zona de promenadă și relaxare de-a lungul malurilor Someșului se construiesc două pasarele pietonale peste râu, din oțel și beton, care vor putea fi utilizate inclusiv de persoanele cu dizabilități locomotorii. Valoarea lucrărilor este de 43.999.114,63 lei cu TVA, iar termenul de finalizare este decembrie 2023″, mai arată Emil Boc.

 

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

FOTO. Proiect IMPACT în comuna Iara. Voluntarii au vopsit garduri ale vârstnicilor și porțile bisericii

Publicat

De

iara 2

Tinerii din comuna clujeană Iara au făcut voluntariat, cursuri tematice, întâlniri cu consilierii locali și un eveniment cultural sportiv.

Un grup de tineri de la Iara au reușit să finalizeze un proiect finanțat prin fonduri SEE cu obiectiv principal de a implica un număr de 35 de tineri și alti membrii ai comunității în activității de coeziune socială.

“Ne-am dorit ca după o perioada de pandemie în care relațiile între oameni s-au răcit să redăm tuturor speranța că lucrurile vor reveni la normal iar cea mai buna modalitate de a face acest lucru a fost prin întâlniri, dezbateri, voluntariat și evenimente festive la care au participat oameni din toată comunitatea din Iara”, a spus Gabriel Todoran, președintele Asociației Ecologice Valea Arieșului (Noi suntem IMPACT Iara!)

iara

În cadrul întâlnirilor tematice cei 35 de tineri participanți au selectat probleme și nevoi din comunitate și au realizat o prezentare care a conținut și soluții la acestea. Prezentarea a fost discutată și dezbătută la o ședință de consiliu local, urmărind ridicarea barierelor între cetățeni și dezidentii locali.

Acțiuni de voluntariat

Mai apoi cei 35 de tineri cât și copiii de la Școala Iara au participat la acțiuni de voluntariat în satele comunei în care au vopsit și recondiționat garduri pentru persoane vârstnice, porți ale lăcașelor de cult sau locuri de joacă pentru copii. Tot copiii de la Școala Iara au participat la cinema în aer liber iar problematicele din filmele vizionate au fost dezbătute împreună cu dezidenti locali.

Toată informația teoretică și practică a fost sintetizată de echipa de proiect într-un Manual de implicare civică care a fost împărțit membrilor comunității, bibliotecii și școlii în număr de 500 de exemplare.

iara 3

i

Evenimente sportive

Proiectul s-a încheiat cu un eveniment desfășurat în inima comunei, în Parcul Mare, dedicat comunității la care au participat peste 400 de oameni. S-au desfășurat evenimente sportive pentru copii, s-au premiat tinerii implicați iar comunitatea s-a bucurat de muzica și voie bună.

“Pentru noi acest proiect a fost o foarte mare provocare, cred că ne-am depășit niște limite de care nici acum nu suntem conștienți că le-am depășit. Am reușit într-un an de zile printre restictii să mobilizăm copiii și tineri în acțiuni pe care acum vrem să le facem rutină și poate un exemplu pentru alte comunități rurale din țară.

Am învățat că opiniile diferite sunt constructive cât timp există dialog, că sunt multe probleme într-o comunitate rurală dar acestea au și soluții iar în următorii ani ne dorim să construim și mai mult împreună cu oameni din comunitate, cu Școala Iara, cu istituțiile publice și private din comună” , a mai spus Gabriel Todoran.

Despre Programul Active Citizens Fund România

Programul Active Citizens Fund România este finanțat prin Granturile SEE 2014-2021. Obiectivul general al Granturilor este de a reduce disparitățile economice și sociale și a consolida relațiile bilaterale dintre cele 15 state beneficiare și statele donatoare (Islanda, Liechtenstein, Norvegia).

Programul este administrat de către consorțiul compus din Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile, Fundația pentru Parteneriat, Centrul de Resurse pentru Comunitățile de Romi, Fundația PACT și Frivillighet Norge, care acționează în calitate de Operator de Fond desemnat de către FMO – Oficiul Mecanismului Financiar al Granturilor SEE și Norvegiene. Active Citizens Fund România vizează consolidarea societății civile și a cetățeniei active și creșterea capacității grupurilor vulnerabile.

Cu o alocare totală de 46.000.000 euro, programul urmărește dezvoltarea pe termen lung a sustenabilității și capacității sectorului societății civile, intensificând rolul său în promovarea participării democratice, a cetățeniei active și a drepturilor omului și consolidând în același timp relațiile bilaterale cu statele donatoare Islanda, Liechtenstein și Norvegia.

 

 

 

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate