Connect with us

EVENIMENT

Cu jalba la Prefectura Cluj. Patronii din HORECA: Pachetul de măsuri fiscale riscă să genereze un șoc economic devastator

Publicat


Horeca

Organizația Patronală HORECA Cluj-Napoca își manifestă îngrijorarea maximă pentru viabilitatea industriei ospitalității și susține că recentul pachet de măsuri fiscale anunțat la nivel național, în special majorările cotelor de TVA, ”riscă să genereze un șoc economic devastator asupra unui sector deja fragilizat de crize succesive”.

Într-un memoriu transmis Prefecturii Cluj, în cadrul unei întâlniri cu prefectul Maria Forna, patronii de restaurante și localuri avertizează că măsurile vor conduce inevitabil la o contracție a consumului, la închiderea de afaceri și la pierderea locurilor de muncă.

”Faptul că aceste avertismente nu au fost luate în considerare în deciziile finale ne plasează într-o situație critică.
În acest context național extrem de dificil, problemele administrative și birocratice preexistente la nivel local devin bariere insurmontabile, care amenință direct supraviețuirea multor afaceri corecte. De aceea, apelăm la sprijinul și la atribuțiile legale ale Instituției Prefectului pentru a analiza și media soluționarea mai multor provocări majore”, se arată în memoriu.

Birocrația excesivă

Astfel, în ceea ce privește forța de muncă, patronii din HORECA reclamă durata extinsă și birocrația excesivă în procedurile de angajare a personalului extracomunitar, vital pentru funcționarea sectorului nostru, iar legat de actul de control, sesizează lipsa de predictibilitate, uniformitate și uneori transparență în modul de desfășurare a controalelor efectuate de diverse organisme ale statului.

”În ceea ce privește autorizarea generală de funcționare, birocrația disproporționată impusă de administrația locală din Cluj-Napoca în procesul de autorizare, demonstrată printr-o analiză comparativă cu alte mari municipii, care contravine direct spiritului legislației naționale de simplificare (ex: Legea nr. 310/2024).

Tratament discriminatoriu

De asemenea, legat de autorizarea specifică a teraselor sezoniere, sesizăm tratamentul neunitar și discriminatoriu în regimul de autorizare a teraselor de pe domeniul public, unde se impun costuri și proceduri (precum Autorizația de Construire anuală) mult mai împovărătoare pentru o categorie de operatori față de alta”, precizează Organizația Patronală HORECA Cluj.

Reprezentanții acesteia consideră că o colaborare strânsă între mediul de afaceri și autoritățile publice, facilitată de Prefectura Cluj, ”este esențială pentru a corecta aceste disfuncționalități și pentru a asigura un climat economic echitabil și predictibil”.

Simplificarea birocrației

Prefectul Clujului, Maria Forna, a afirmat că discuțiile s-au axat pe identificarea soluțiilor comune la provocările cu care se confruntă industria ospitalității, iar printre principalele subiecte abordate s-au numărat problematica angajării lucrătorilor extracomunitari, eficientizarea procesului de autorizare a activităților HORECA, simplificarea birocrației și armonizarea legislației locale și naționale cu nevoile specifice ale sectorului.

De asemenea, s-a discutat despre importanța evenimentelor culturale și gastronomice în promovarea turistică a județului.

”Am ascultat doleanțele și propunerile reprezentanților Organizației Patronale a Industriei Ospitalității și am subliniat angajamentul Instituției Prefectului de a sprijini dezvoltarea sănătoasă a mediului de afaceri. În cadrul întâlnirii s-a stabilit un calendar de acțiuni concrete, inclusiv întâlniri de lucru pentru a se identifica soluții la problematicile semnalate.
Un dialog constant între autorități și reprezentanții mediului de afaceri este crucial pentru dezvoltarea economică a județului nostru”, a menționat Forna.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate