Connect with us

ACTUALITATE

CRED – un proiect oportun și necesar pentru implementarea școlii online

Publicat


Odată cu închiderea școlilor din cauza pandemiei de Covid-19 și trecerea la școala online, mai precis, odată cu încercarea de trecere la școala online și la școala de acasă (pentru că, realmente, sunt două sintagme și două procese diferite pe care încercăm cu greu și, deocamdată, haotic și fără succes, să le experimentăm!), școlile cărora le pasă de soarta învățământului și de elevii lor au inițiat implementarea unor programe (platforme, aplicații) alternative predării față în față, asaltate fiind și de oferte (unele cu plată) din partea unor firme sau ong-uri specializate sau nu pe programe și tehnologii digitale și pe activități online.

Nu vom discuta acum nici despre cât de oportune și de utile au fost sau sunt aceste oferte, nici dacă ele au servit (servesc) prioritar școlilor sau, dimpotrivă, dacă au fost și sunt doar acțiuni de promovare a unor firme sau organizații neguvernamentale, cu sau fără sprijinul inspectoratelor școlare sau al ministerului de resort. Dimpotrivă, ne propunem să vă prezentăm alternativa viabilă și oportună, la îndemână, instituțional vorbind, pentru experimentarea și implementarea cu succes a școlii online în România. Este vorba despre un proiect implementat chiar de Ministerul Educației și Cercetării, în parteneriat cu Institutul de Științe ale Educației, cu inspectoratele școlare ale județelor Bihor, Iași și București și cu casele corpului didactic din județele Botoșani, Brașov, Buzău, Cluj, Olt, Teleorman, Timiș și din municipiul București. Proiectul se numește ”Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți – CRED” și are, după cum se poate observa cu ușurință, o acoperire națională evidentă. Câteva detalii tehnice și de anvergură a impactului acestui proiect:

Proiectul CRED, cod SMIS 2014+:118327, este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020, Axa prioritară 6: Educație și competențe, Prioritatea de investiții 10.i Reducerea și prevenirea abandonului școlar timpuriu și promovarea accesului egal la învățământul preșcolar, primar și secundar de calitate, inclusiv la parcursuri de

învățare formale, nonformale și informale pentru reintegrarea în educație și formare, fiind parte integrantă a Strategiei Europa 2020 prin Strategia privind Reducerea Părăsirii Timpurii a Școlii și având la bază recomandările OECD și UNICEF incluse în documentul de poziție „România 2017 – Studii OCDE privind evaluarea şi examinarea în domeniul educației”. Bugetul alocat proiectului este de 196.586.777 lei prin finanțare din fonduri europene (POCU). Perioada implementării proiectului: 15.11.2017 – 14.11.2021. Proiectul și-a propus abilitarea curriculară a 55.000 de cadre didactice (15.000 din învățământul primar si 40.000 din învățământul gimnazial), în vederea unei abordări metodologice centrate pe competențe-cheie, prin organizarea a 2.750 grupe de formabili care să beneficieze de 330.000 de ore de formare la nivel național, implicând aportul a până la 900 de experți-formatori. De asemenea, proiectul prevede elaborarea a 18 ghiduri metodologice care să acopere toate disciplinele prevăzute în noile planuri-cadru pentru învățământul primar și gimnazial și crearea și încărcarea pe platforma dedicată a proiectului a 7.200 de resurse educaționale deschise (RED) pentru toate disciplinele din planurile de învățămnt ale ciclurilor primar și gimnazial.

Obiective specifice ale proiectului:

§ Facilitarea unei abordări curriculare unitare și coerente, centrate pe competențe în rândul decidenților și partenerilor educaționali, în vederea asigurării de oportunități egale pentru elevii aparținând grupurilor vulnerabile, inclusiv cei reintegrați în programe de tip a doua șansă;

§ Promovarea unor abordări didactice centrate pe competențe prin elaborarea și utilizarea de resurse educaționale deschise relevante pentru aplicarea la clasă a noului curriculum pentru învățământul primar și gimnazial;

§ Creșterea calității și relevanței activităților din școli cu populație vulnerabilă, în vederea reducerii părăsirii timpurii a școlii, prin implementarea de proiecte inovative centrate pe dezvoltarea competențelor-cheie a cel puțin 2.500 de elevi, în contexte de învățare curriculare și extracurriculare stimulative și motivaționale;

§ Realizarea de cercetări și studii tematice privind aplicarea noului curriculum din perspectiva dezvoltării competențelor-cheie (instrumente – broșuri de test), între care și documentul de politici educaționale ”Repere pentru proiectarea și actualizarea curriculumului național”.

Un proiect grandios și irealizabil în România, veți spune, având în vedere eșecul total al repetatelor ”reforme” educaționale ale celor 28 de miniștri ai educației din ultimii 30 de ani.

Și totuși, spre deosebire de alte două proiecte cu bani mulți ale ministerului, megaproiectul CRED, după un start întârziat, se profilează deja (semnele și rezultatele sunt, veți vedea ceva mai jos) ca un real succes în formarea profesională și a resurselor educaționale deschise pentru învățământul preuniversitar românesc.

CRED este un proiect grandios nu atât prin numărul mare de participanți, cât prin noutatea, eficacitatea și eficiența programelor de formare, prin structura, metodologia și instrumentele digitale de valorificare și obiectivare a formării, prin platformele, resursele educaționale deschise și prin exemplele de bune practici în implementarea de proiecte inovative centrate pe dezvoltarea competențelor-cheie, în contexte de învățare curriculare și extracurriculare stimulative și motivaționale și, ca elemente de noutate certă, promovarea și experimentarea de parcursuri de învățare formale, nonformale și informale pentru reintegrarea în educație și formare a copiilor și tinerilor care au părăsit timpuriu sau au abandonat școala pe parcursul învățământului obligatoriu, cu deosebire a elevilor din zonele sau regiunile defavorizate ale țării.

Cu o structură de formare de tip blended-learning (îmbinând activitățile față în față cu activitățile de învățare și dezvoltare online), ceea ce reprezintă în concepția experților în educație viitorul învățării școlare, la care se adaugă webinarele, utilizarea resurselor educaționale deschise din banca de date și din biblioteca virtuală proprie proiectului, beneficiind de asistență tehnică și educațională expertă și de implicarea activă a actorilor și partenerilor proiectului, CRED este, la aproape un an de activitate cu toate pânzele sus, cu mult mai mult decât un proiect și chiar decât un megaproiect. Este o comunitate educațională de tip digital ce însumează aproximativ 20.000 de membri activi. Dintre aceștia 18.390 de cadre didactice din primar și gimnazial (836 de grupe) sunt sau au fost cursanți, aproximativ 11.000 încheind deja programul de formare, restul fiind în curs de finalizare. Proiect de dimensiune națională, CRED integrează în structura sa formatori, experți și cursanți din toate județele țării. Pe harta formării de pe site-ul proiectului, la adresa https://www.educred.ro/formarile-cred/harta-formarilor/, se pot obține informații oficiale referitoare la numărul de cursanți, la structura acestora pe județe și distribuția lor pe discipline de predare și formare, inclusiv la categoria STEM.

Cunoscând din interior complexitatea și fundamentarea pedagogică și metodologică a proiectului, tipul și categoria de formare, competențele dobândite de cursanți și resursa extraordinară pe care o reprezintă cele 18.390 de cadre didactice care au absolvit sau sunt în curs de absolvire a programului, la care se adaugă superexpertiza specialiștilor de la (ex)Institutul de Științe ale Educației și managementul performativ al proiectului, putem înțelege și putem fi de acord cu ideea că proiectul CRED poate și trebuie să devină alternativa imediată, eficace și

eficientă pentru pregătirea expertă a implementării școlii online în aceste momente de criză și în învățământul românesc.

Desigur, proiectul CRED nu a fost gândit și conceput pentru această criză. Se întâmplă însă ca prin structură, modernitate și suportul puternic digitalizat al resurselor proiectului CRED acesta să fie în concordanță cu nevoile școlii noastre acum. Și nu numai în concordanță, ci și în participare, în implicare. Acesta este și motivul pentru care, după închiderea școlilor din cauza pandemiei de Covid-19, proiectul „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți – CRED” a organizat zilnic webinare, adresate cadrelor didactice din România, în care au prezentate, explicate și exersate programe, aplicații și instrumente de lucru și de predare online (inclusiv cu revenire, cu ”lecții” de recapitulare și consolidare), gratuite, utile pentru școala online/școala de acasă din această perioadă: Teams/Office365, Google Meet, Youtube live, Zoom, Livresq, Webex, Google Classroom, Moodle pentru învățarea colaborativă, Whiteboard, Sway, Paint 3D etc.

Ca recunoaștere a eficacității și eficienței proiectului CRED, la data de 25 martie a.c. Ministerul Educației și Cercetării a lansat portalul online digital.educred.ro, un spațiu creat pentru toate cadrele didactice din România implicate în activități de învățare la distanță cu elevii, portal dezvoltat de echipa proiectului „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED, cu sprijinul experților Institutului de Științe ale Educației (ISE), al formatorilor din proiect și al unor cadre didactice cu expertiză în utilizarea platformelor, programelor și instrumentelor online din învățământul nostru preuniversitar. În acest spațiu virtual sunt oferite informații despre tipuri de platforme, aplicații și instrumente digitale, împreună cu sugestii practice de utilizare, precum și exemple de resurse educaționale deschise (RED-uri) utile cadrelor didactice care proiectează și desfășoară activități online cu elevii. Prin acest portal oficial cadrele didactice sunt încurajate să se implice în colaborare și sprijin online la nivel național, să împărtășească cu colegii de breaslă resursele dezvoltate. În acest scop, portalul digital.educred.ro a inclus și o secțiune specială dedicată comunităților de învățare în care fiecare profesor poate primi sau oferi idei, experiențe și resurse digitale de învățare colaborativă. De menționat că toate resursele din portal sunt gratuite.

Prin OMEC nr. 4135/21.04.2020, Ministerul Educației și Cercetării a operaționalizat portalul digital educred.ro ca totalitate a programelor e-learning și a resurselor de învățare online asigurate, validate și recomandate de către Minister, destinate formării și susținerii cadrelor didactice în vederea proiectării, realizării, evaluării și gestionării activităților cu elevii pe platformele de învățare online. Decizie corectă și de esență.

Revenind, o informație de breaking news: de curând, proiectul CRED a fost promovat ca poveste de succes și, implicit, model de bună practică, din punctul de vedere al implementării la nivel național, prin propunerea înaintată de Ministerul Fondurilor Europene către Comisia Europeană – CE, urmând ca modelul de bune practici promovat de acest proeict să fie vizibil și valorificat la nivelul întregii Uniuni Europene.

Un semn bun și un motiv (puternic) în plus să CRED-em în Educație în România, chiar dacă mai sunt decidenți în domeniu care o consideră încă și o tratează ca pe o Cenușăreasă.

Mircea Bertea

*Prof. dr. MIRCEA  BERTEA este directorul Colegiului Naţional Pedagogic „Gh. Lazar” Cluj-Napoca, Profesor asociat Universitatea „Babeş-Bolyai” Cluj, Membru al Centrului Internaţional de Cercetări şi Studii Transdisciplinare Paris, Expert al Uniunii Europene pentru Educaţie şi Cultură



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




1 Comentariu

1 Comentariu

  1. TEOHAR MIHADAȘ

    aprilie 28, 2020 la 9:20 pm

    SPER PROIECT!
    AM ÎSĂ O ÎNTREBARE LA CARE NIMENI NU A RĂSPUNS ÎNCĂ: ” CUM MOTIVĂM ELEVII SĂ INTRE ȘI SĂ FIE ACTIVI PE PLATFORMELE E-LEARNING EXISTENTE CÂND EI NU SUNT ATENȚI ȘI COOPERANȚI NICI CÂND SUNT ÎN BĂNCI?”.
    AȘ PROPUNE ORGANIZAREA DE SESIUNI DE TIP BRAIN-STORMING PE ACEASTĂ TEMĂ.
    FĂRĂ EXISTENȚA UNOR MIJLOACE DE MOTIVARE ȘI CONTROL OBIECTIV TOTE PLATFORMELE LANSATE PE TEME DE ÎNVĂȚĂMÂNT SUNT INEFICIENTE.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

POLITICA

Gheorghe Piperea (AUR): Programe de construcție de locuințe IEFTINE, cu sprijin de la stat, există peste tot în Europa

Publicat

gheorghe piperea

Europarlamentarul AUR, avocatul Gheorghe Piperea, a declarat că acele forțe politice, PNL și USR, care astăzi diabolizează Planul Simion sunt tocmai cele care au susținut de-a lungul timpului programe de construcție de locuințe ieftine, cu sprijin de la stat și cu implicarea statului. Acesta a dat exemplul băncilor pentru locuințe practic și în România de mai multe instituții bancare.

„Programe de construcție de locuințe ieftine, cu sprijin de la stat și cu implicarea statului, există peste tot în Europa și au existat și în România. Nu le-a constestat, nu le blamează nimeni pe motiv că ar fi comuniste, iluzorii, frauduloase etc. Nu le-a torpilat nimeni în presă – dimpotrivă, au fost atât de eficient promovate încât, în hora celor două bănci au intrat 360 de mii de clienți.

Gheorghe Piperea (AUR): Programe de construcție de locuințe IEFTINE, cu sprijin de la stat, există peste tot în Europa

Când s-a descoperit că băncile fură, înșeală consumatorii și fraudează statul, nu numai că nu a fost niciun scandal, dar avocații (ex)politicieni s-au implicat în „optimizări judiciare”, la fel cum au făcut-o și lobby-știi, ambasadele, influencerii și presa plătită să furnizeze știri pozitive. Acest sistem (pervertit prin fraudă de cele 2 bănci austriece) a fost aplaudat de acele forțe politice – PNL și USR – care azi diabolizează Planul Simion. Nimeni nu a făcut meme-uri cu cele 2 bănci de locuințe, nimeni nu a sesizat parchetul”, a afirmat Gheorghe Piperea.

Acesta arată că în Germania și Austria funcționează un sistem de economisire – creditare în vederea construcției sau achiziției de locuințe, denumit bauspar, prin care persoanele fizice majore pot depune progresiv sume de bani într-un cont de economii și, după 8 ani, pot contracta un credit pentru construcția sau achiziția de locuințe. Pe toată perioada celor 8 ani de economisire, statul bonifică o dobândă anuală care se adaugă dobânzii la depozit plătită de bancă.

„Bonificația nu se plătește deponentului, ci băncii”

„Acest sistem a fost implementat și în România, dar a fost pervertit de cele două bănci austriece care l-au pus în practică: Raiffeisen – banca pentru locuințe și BCR – banca pentru locuințe. Când a fost lansat, sistemul a avut un imediat și uriaș succes. Nu mai puțin de 360 de mii de persoane fizice au devenit clienți ai acestor bănci, fără a ști cu exactitate ce anume au contractat.

Deponenții au fost lăsați să creadă că bonificația de la stat, în cuantum de 25% pe an, era o dobândă la depozit. În realitate, așa cum am spus mai sus, bonificația nu se plătește deponentului, ci băncii, ca parte din avansul necesar creditului, care trebuia contractat după minim 8 ani de acumulare, exclusiv pentru construcția sau achiziția unei locuințe. În practică, clienți au fost chiar și bebeluși sau pensionari în vârstă de peste 70 de ani.

Aproape toți clienții (minus câteva sute, din 360 de mii) au pus bani în acele bănci pentru a câștiga 25% pe ani, bani de la stat. Dobânzile și bonificația nu au fost niciodată achitate. Ba, mai mult, nici banii proprii depuși în sistem nu s-au mai încasat înapoi. Încă sunt pe rol litigii cu cele două bănci (aflate acum în lichidare). Cu toate acestea, cele două bănci pentru locuințe au încasat toată bonificația de la stat, deși au fost semnate doar câteva zeci de contracte”, arată europarlamentarul AUR.

„În Parlament s-a încercat schimbarea legii”

Gheorghe Piperea a precizat că, printr-un raport foarte dur, Curtea de Conturi a dispus restituirea acestor sume preluate ilegal de bănci, cu titlu de bonificație de dobândă, fiind vorba de peste 300 de milioane de euro.

„Băncile au contestat raportul și, într-o primă fază, Curtea de Apel București l-a anulat. Apărătorul băncilor, în acest litigiu, a fost profesorul profesorului de optimizare fiscală. Numai că, la ÎCCJ, în recurs, a avut câștig de cauză Curtea de Conturi. Băncile au fost obligate să restituie statului cei 300 de milioane de euro. Executarea obligației de restituire a fost anevoioasă.

Au fost implicate în blocarea executării cele mai „strălucite” minți ale optimizării fiscale, ambasadele, precum și companiile de consultanță și lobby. În Parlament s-a încercat schimbarea legii, în așa fel încât băncile să iasă basma curată. Până la urmă, totuși, cele două banci au achitat suma, după care au intrat în lichidare”, a subliniat eurodeputatul AUR.

Gheorghe Piperea a adăugat că, până la urmă, „Dreptatea a triumfat”. „Aceeași Dreptate care trebuie să triumfe și în plan economic și social printr-un Plan Simion”, a conchis avocatul.

Citește mai departe

EVENIMENT

Gigi Becali s-a dezlănțuit împotiva UNTOLD: Stadioanele sunt pentru fotbal, nu pentru droguri și sataniști. Vrea lege

Publicat

Festivalul UNTOLD

Gigi Becali, patronul FCSB, a avut o reacție virulentă la adresa Untold, festival care are loc la Cluj-Napoca, și pe care l-a catalogat ca fiind pentru “drogați și sataniști”.

Becali, care spune că stadioanele sunt pentru fotbal și vrea lege care să le interzică.

Gigi Becali s-a dezlănțuit împotiva UNTOLD: Stadioanele sunt pentru fotbal, nu pentru droguri și sataniști. Vrea lege

Festivalul UNTOLD care e pe cale să înceapă la Cluj-Napoca pe stadionul Cluj Arena îl deranjează pe Gigi Becali.

„Să mai facă ei Untold pe stadioane? Stadioanele sunt pentru fotbal! Nu pentru droguri, staniști! Cocaină, marijuana. Ce să facă statul român? Acolo sunt mii și mii! Cocaină și hașiș.

La ăia n-ai ce să le faci. Dacă ei bagă cocaină pe scenă, direct în nas, ce să le mai faci?”, a declarat Gigi Becali, într-o emisiune de la DigiSport, scrie Pro Sport.

Gigi Becali promite o lege care să interzică concerte de acest gen pe stadioane

Becali a continuat și a spus că am adoptat ce era mai rău din Europa, deși susține că e bine că suntem parte a uniunii.

Citește și: Unde se dispută DERBY-ul Clujului? Festivalul UNTOLD blochează Cluj Arena

„Normal ar trebui să nu mai facem concerte de drogangeală, de cocaină. O să fac eu legea asta!”, a mai spus Gigi Becali.

UNTOLD a ajuns la a noua ediție

Festivalul UNTOLD, care are un buget de câteva zeci de milioane de euro, aduce în România „crema” DJ-ilor internaționali și alți artiști în vogă, dar și mii de turiști la Cluj.

Festivalul naște în ficecare an polemici în rândul clujenilor, în special din cauza zgomotului produs și care se aude tare toată noaptea în proximitatea stadionului, dar și în alte zone din oraș.

În acest an, UNTOLD are loc între 8 și 11 august.

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO. Cum arată PLAJA din Grigorescu? Copii și adulți se bucură de festivalul Vamos a la Playa

Publicat

plaja

Vineri a început cea de-a șasea ediție a festivalului Vamos a la Playa. Timp de 10 zile, între 26 iulie și 4 august, litoralul se mută pe malul Someșului Mic, pe plaja din Grigorescu.

Copii și adulți s-au bucurat încă din prima zi de momentele de relaxare oferite de vremea frumoasă și răcoarea apei.

plaja

plaja

VIDEO FOTO. Cum arată PLAJA din Grigorescu? Copii și adulți se bucură de festivalul Vamos a la Playa

Sâmbătă, la ora 17 are loc deschiderea campionatului de table, iar de la 18 va urca pe scenă trupa Dean Klooge. De la 20, pe malul Someșului vor cânta cei de la Luna Amară.

plaja

plaja

plaja

Duminică, tot de la ora 17, va avea loc finala campionatului de table, iar atmosfera va fi întreținută de Bogdan Roșca.

De la 20, va avea loc concertul celor de la Om la lună.

plaja

plaja

plaja

Festivalul continuă cu activități interesante și diverse pe parcursul întregii săptămâni. Sunt programate întâlniri, ateliere și dezbateri, iar weekend-ul viitor aduce noi trupe și spectacole pe scena din Grigorescu. Programul integral poate fi vizualizat aici.

plaja

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO. Cine e traficantul de DROGURI prins la Cluj. E un temut MAFIOT italian

Publicat

mafiot

Procurorii DIICOT anunțau, vineri, că un bărbat, cetățean străin, a fost prins în flagrant în timp ce vindea cocaină în Cluj-Napoca. Acesta a fost arestat preventiv pentru 30 de zile.

mafiot

Este vorba de un sicilian, Vito Cocimano, membru al temutei mafii siciliene, care încerca să-și facă o piață de desfacere în România, vânzând cocaină la jumătate de preț.

VIDEO FOTO. Cine e traficantul de DROGURI prins la Cluj. E un temut MAFIOT italian

mafiot

Sicilianul a fost depistat de către un polițist sub acoperire pe când încerca să-și piardă urma la Hunedoara. Din cercetările efectuate a reieșit faptul că italianul a procurat drogul din Italia și l-a introdus în țară prin intermediul unei firme de curierat.

mafiot

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax