Connect with us

ACTUALITATE

CRED – un proiect oportun și necesar pentru implementarea școlii online

Publicat


Odată cu închiderea școlilor din cauza pandemiei de Covid-19 și trecerea la școala online, mai precis, odată cu încercarea de trecere la școala online și la școala de acasă (pentru că, realmente, sunt două sintagme și două procese diferite pe care încercăm cu greu și, deocamdată, haotic și fără succes, să le experimentăm!), școlile cărora le pasă de soarta învățământului și de elevii lor au inițiat implementarea unor programe (platforme, aplicații) alternative predării față în față, asaltate fiind și de oferte (unele cu plată) din partea unor firme sau ong-uri specializate sau nu pe programe și tehnologii digitale și pe activități online.

Nu vom discuta acum nici despre cât de oportune și de utile au fost sau sunt aceste oferte, nici dacă ele au servit (servesc) prioritar școlilor sau, dimpotrivă, dacă au fost și sunt doar acțiuni de promovare a unor firme sau organizații neguvernamentale, cu sau fără sprijinul inspectoratelor școlare sau al ministerului de resort. Dimpotrivă, ne propunem să vă prezentăm alternativa viabilă și oportună, la îndemână, instituțional vorbind, pentru experimentarea și implementarea cu succes a școlii online în România. Este vorba despre un proiect implementat chiar de Ministerul Educației și Cercetării, în parteneriat cu Institutul de Științe ale Educației, cu inspectoratele școlare ale județelor Bihor, Iași și București și cu casele corpului didactic din județele Botoșani, Brașov, Buzău, Cluj, Olt, Teleorman, Timiș și din municipiul București. Proiectul se numește ”Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți – CRED” și are, după cum se poate observa cu ușurință, o acoperire națională evidentă. Câteva detalii tehnice și de anvergură a impactului acestui proiect:

Proiectul CRED, cod SMIS 2014+:118327, este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020, Axa prioritară 6: Educație și competențe, Prioritatea de investiții 10.i Reducerea și prevenirea abandonului școlar timpuriu și promovarea accesului egal la învățământul preșcolar, primar și secundar de calitate, inclusiv la parcursuri de

învățare formale, nonformale și informale pentru reintegrarea în educație și formare, fiind parte integrantă a Strategiei Europa 2020 prin Strategia privind Reducerea Părăsirii Timpurii a Școlii și având la bază recomandările OECD și UNICEF incluse în documentul de poziție „România 2017 – Studii OCDE privind evaluarea şi examinarea în domeniul educației”. Bugetul alocat proiectului este de 196.586.777 lei prin finanțare din fonduri europene (POCU). Perioada implementării proiectului: 15.11.2017 – 14.11.2021. Proiectul și-a propus abilitarea curriculară a 55.000 de cadre didactice (15.000 din învățământul primar si 40.000 din învățământul gimnazial), în vederea unei abordări metodologice centrate pe competențe-cheie, prin organizarea a 2.750 grupe de formabili care să beneficieze de 330.000 de ore de formare la nivel național, implicând aportul a până la 900 de experți-formatori. De asemenea, proiectul prevede elaborarea a 18 ghiduri metodologice care să acopere toate disciplinele prevăzute în noile planuri-cadru pentru învățământul primar și gimnazial și crearea și încărcarea pe platforma dedicată a proiectului a 7.200 de resurse educaționale deschise (RED) pentru toate disciplinele din planurile de învățămnt ale ciclurilor primar și gimnazial.

Obiective specifice ale proiectului:

§ Facilitarea unei abordări curriculare unitare și coerente, centrate pe competențe în rândul decidenților și partenerilor educaționali, în vederea asigurării de oportunități egale pentru elevii aparținând grupurilor vulnerabile, inclusiv cei reintegrați în programe de tip a doua șansă;

§ Promovarea unor abordări didactice centrate pe competențe prin elaborarea și utilizarea de resurse educaționale deschise relevante pentru aplicarea la clasă a noului curriculum pentru învățământul primar și gimnazial;

§ Creșterea calității și relevanței activităților din școli cu populație vulnerabilă, în vederea reducerii părăsirii timpurii a școlii, prin implementarea de proiecte inovative centrate pe dezvoltarea competențelor-cheie a cel puțin 2.500 de elevi, în contexte de învățare curriculare și extracurriculare stimulative și motivaționale;

§ Realizarea de cercetări și studii tematice privind aplicarea noului curriculum din perspectiva dezvoltării competențelor-cheie (instrumente – broșuri de test), între care și documentul de politici educaționale ”Repere pentru proiectarea și actualizarea curriculumului național”.

Un proiect grandios și irealizabil în România, veți spune, având în vedere eșecul total al repetatelor ”reforme” educaționale ale celor 28 de miniștri ai educației din ultimii 30 de ani.

Și totuși, spre deosebire de alte două proiecte cu bani mulți ale ministerului, megaproiectul CRED, după un start întârziat, se profilează deja (semnele și rezultatele sunt, veți vedea ceva mai jos) ca un real succes în formarea profesională și a resurselor educaționale deschise pentru învățământul preuniversitar românesc.

CRED este un proiect grandios nu atât prin numărul mare de participanți, cât prin noutatea, eficacitatea și eficiența programelor de formare, prin structura, metodologia și instrumentele digitale de valorificare și obiectivare a formării, prin platformele, resursele educaționale deschise și prin exemplele de bune practici în implementarea de proiecte inovative centrate pe dezvoltarea competențelor-cheie, în contexte de învățare curriculare și extracurriculare stimulative și motivaționale și, ca elemente de noutate certă, promovarea și experimentarea de parcursuri de învățare formale, nonformale și informale pentru reintegrarea în educație și formare a copiilor și tinerilor care au părăsit timpuriu sau au abandonat școala pe parcursul învățământului obligatoriu, cu deosebire a elevilor din zonele sau regiunile defavorizate ale țării.

Cu o structură de formare de tip blended-learning (îmbinând activitățile față în față cu activitățile de învățare și dezvoltare online), ceea ce reprezintă în concepția experților în educație viitorul învățării școlare, la care se adaugă webinarele, utilizarea resurselor educaționale deschise din banca de date și din biblioteca virtuală proprie proiectului, beneficiind de asistență tehnică și educațională expertă și de implicarea activă a actorilor și partenerilor proiectului, CRED este, la aproape un an de activitate cu toate pânzele sus, cu mult mai mult decât un proiect și chiar decât un megaproiect. Este o comunitate educațională de tip digital ce însumează aproximativ 20.000 de membri activi. Dintre aceștia 18.390 de cadre didactice din primar și gimnazial (836 de grupe) sunt sau au fost cursanți, aproximativ 11.000 încheind deja programul de formare, restul fiind în curs de finalizare. Proiect de dimensiune națională, CRED integrează în structura sa formatori, experți și cursanți din toate județele țării. Pe harta formării de pe site-ul proiectului, la adresa https://www.educred.ro/formarile-cred/harta-formarilor/, se pot obține informații oficiale referitoare la numărul de cursanți, la structura acestora pe județe și distribuția lor pe discipline de predare și formare, inclusiv la categoria STEM.

Cunoscând din interior complexitatea și fundamentarea pedagogică și metodologică a proiectului, tipul și categoria de formare, competențele dobândite de cursanți și resursa extraordinară pe care o reprezintă cele 18.390 de cadre didactice care au absolvit sau sunt în curs de absolvire a programului, la care se adaugă superexpertiza specialiștilor de la (ex)Institutul de Științe ale Educației și managementul performativ al proiectului, putem înțelege și putem fi de acord cu ideea că proiectul CRED poate și trebuie să devină alternativa imediată, eficace și

eficientă pentru pregătirea expertă a implementării școlii online în aceste momente de criză și în învățământul românesc.

Desigur, proiectul CRED nu a fost gândit și conceput pentru această criză. Se întâmplă însă ca prin structură, modernitate și suportul puternic digitalizat al resurselor proiectului CRED acesta să fie în concordanță cu nevoile școlii noastre acum. Și nu numai în concordanță, ci și în participare, în implicare. Acesta este și motivul pentru care, după închiderea școlilor din cauza pandemiei de Covid-19, proiectul „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți – CRED” a organizat zilnic webinare, adresate cadrelor didactice din România, în care au prezentate, explicate și exersate programe, aplicații și instrumente de lucru și de predare online (inclusiv cu revenire, cu ”lecții” de recapitulare și consolidare), gratuite, utile pentru școala online/școala de acasă din această perioadă: Teams/Office365, Google Meet, Youtube live, Zoom, Livresq, Webex, Google Classroom, Moodle pentru învățarea colaborativă, Whiteboard, Sway, Paint 3D etc.

Ca recunoaștere a eficacității și eficienței proiectului CRED, la data de 25 martie a.c. Ministerul Educației și Cercetării a lansat portalul online digital.educred.ro, un spațiu creat pentru toate cadrele didactice din România implicate în activități de învățare la distanță cu elevii, portal dezvoltat de echipa proiectului „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED, cu sprijinul experților Institutului de Științe ale Educației (ISE), al formatorilor din proiect și al unor cadre didactice cu expertiză în utilizarea platformelor, programelor și instrumentelor online din învățământul nostru preuniversitar. În acest spațiu virtual sunt oferite informații despre tipuri de platforme, aplicații și instrumente digitale, împreună cu sugestii practice de utilizare, precum și exemple de resurse educaționale deschise (RED-uri) utile cadrelor didactice care proiectează și desfășoară activități online cu elevii. Prin acest portal oficial cadrele didactice sunt încurajate să se implice în colaborare și sprijin online la nivel național, să împărtășească cu colegii de breaslă resursele dezvoltate. În acest scop, portalul digital.educred.ro a inclus și o secțiune specială dedicată comunităților de învățare în care fiecare profesor poate primi sau oferi idei, experiențe și resurse digitale de învățare colaborativă. De menționat că toate resursele din portal sunt gratuite.

Prin OMEC nr. 4135/21.04.2020, Ministerul Educației și Cercetării a operaționalizat portalul digital educred.ro ca totalitate a programelor e-learning și a resurselor de învățare online asigurate, validate și recomandate de către Minister, destinate formării și susținerii cadrelor didactice în vederea proiectării, realizării, evaluării și gestionării activităților cu elevii pe platformele de învățare online. Decizie corectă și de esență.

Revenind, o informație de breaking news: de curând, proiectul CRED a fost promovat ca poveste de succes și, implicit, model de bună practică, din punctul de vedere al implementării la nivel național, prin propunerea înaintată de Ministerul Fondurilor Europene către Comisia Europeană – CE, urmând ca modelul de bune practici promovat de acest proeict să fie vizibil și valorificat la nivelul întregii Uniuni Europene.

Un semn bun și un motiv (puternic) în plus să CRED-em în Educație în România, chiar dacă mai sunt decidenți în domeniu care o consideră încă și o tratează ca pe o Cenușăreasă.

Mircea Bertea

*Prof. dr. MIRCEA  BERTEA este directorul Colegiului Naţional Pedagogic „Gh. Lazar” Cluj-Napoca, Profesor asociat Universitatea „Babeş-Bolyai” Cluj, Membru al Centrului Internaţional de Cercetări şi Studii Transdisciplinare Paris, Expert al Uniunii Europene pentru Educaţie şi Cultură



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




1 Comentariu

1 Comentariu

  1. TEOHAR MIHADAȘ

    aprilie 28, 2020 la 9:20 pm

    SPER PROIECT!
    AM ÎSĂ O ÎNTREBARE LA CARE NIMENI NU A RĂSPUNS ÎNCĂ: ” CUM MOTIVĂM ELEVII SĂ INTRE ȘI SĂ FIE ACTIVI PE PLATFORMELE E-LEARNING EXISTENTE CÂND EI NU SUNT ATENȚI ȘI COOPERANȚI NICI CÂND SUNT ÎN BĂNCI?”.
    AȘ PROPUNE ORGANIZAREA DE SESIUNI DE TIP BRAIN-STORMING PE ACEASTĂ TEMĂ.
    FĂRĂ EXISTENȚA UNOR MIJLOACE DE MOTIVARE ȘI CONTROL OBIECTIV TOTE PLATFORMELE LANSATE PE TEME DE ÎNVĂȚĂMÂNT SUNT INEFICIENTE.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

La loc comanda! Platforma pentru plata taxelor Ghișeul va redeveni FUNCȚIONALĂ în cursul zilei de vineri

Publicat

fruugo

Deși joi se anunțase că platformele administrate de ADR vor fi indisponibile până luni, 17 februarie, platforma pentru plata taxelor Ghișeul.ro va redeveni funcțională în cursul zilei de vineri, 14 februarie, după patru zile în care nu a fost disponibilă din cauza unor probleme tehnice care au afectat și alte sisteme IT publice gestionate de Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR).

Problemele au fost cauzate de fluctuații de curent electric, iar volumul de metadate de restaurat a fost de peste 200 TB, a declarat pentru HotNews.ro Dragoș Vlad, președintele ADR.

La loc comanda! Platforma pentru plata taxelor Ghișeul va redeveni FUNCȚIONALĂ în cursul zilei de vineri

Potrivit lui Dragoș Vlad, în urma unei succesiuni de căderi de tensiune, a ars condensatorul unuia dintre UPS-uri (aparat electric care furnizează energie electrică în caz de urgență, atunci când sursa principală de curent electric nu funcționează), fapt care a afectat și echipamentele de rețea.

„Fluctuațiile de curent au prins echipamentele (pe timp de noapte) în procese de back-up, iar un echipament foarte important nu a repornit când s-a trecut de pe o fază pe alta. Este vorba de serverul de tip DNS care nu poate fi accesat încă. Acesta are un rol de prezentare a numelor pe internet: ADR.gov.ro, Ghișeul.ro, e-licitație.ro etc. Nu este un atac. Este un efect de domino pornit de la fluctuații de curent cu efecte în lanț”, a mai declarat Dragoș Vlad.

Potrivit președintelui ADR, volumul de metadate de restaurat este foarte mare, de peste 200 TB.

„Restaurarea este la nivel de meta-date a unui echipament de stocare a mașinilor virtuale – componenta controler, cea care gestionează resursele unui server (nr de procesoare, nr de zone de stocare, plăci de rețea, etc)”, a mai precizat vineri, 14 februarie, președintele ADR.

Reamintim faptul că platforma Ghișeul.ro, Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), Punctul de Contact Unic Electronic (PCUE) și Sistemul Informatic de Atribuire Electronică în Transporturi (SIAE), aflate în gestionarea ADR, au devenit indisponibile de marți dimineață. Funcționarea platformei de licitații publice SEAP a fost restabilită joi.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Daniel David: Nu sunt suveranist. Nu îmi plac “ismele”, dar sunt pe linia unui patriotism românesc

Publicat

De

Daniel David, ministrul Educației

Clujeanu Daniel David, ministrul Educației, a declarat că își asumă explicit o orientarea euroatlantică și spune că sub nici o formă nu este suveranist.

Daniel David a făcut declarația pe pagina de Facebook a ministerului, unde are sesiuni de dicuții despre problemele din învățământ.

Daniel David: Nu sunt suveranist

Daniel David a venit, cu clarificări după ce, spune el, tot mai mult în ultimele zile a fost întrebat, fie direct, fie prin mesaje pe rețelele sociale care este orienatrea sa politică, dacă este proeuropean sau dacă va candida la alegerile prezidențiale.

Daniel David a declarat că își asumă explicit orientarea proeuropeană, mai exact euroatlantică, având în vedere că a studiat și în Statele Unite ale Americii. “Orientarea mea este de centru dreapta, dar am diverse atitudini mai de stânga, pe linia incluzivă, mai ales în zona sănătății și educației… Asta confuzeaza pe foarte multă lume, cei mai conservatori mă fac progresist, iar progresiștii mă fac conservator.

Evident ca nu sunt suveranist. Am respect pentru suveranismul european, instituțional, care există. Mie nu îmi plac ‘ismele’, așa că dacă trebuie să mă proiectez într-un anumit fel, mă văd mai degrabă ca fiind pe linia unui patriotism românesc, care vede o Românie suverană într-un spațiu euroatlantic”, a spus Daniel David.

Acesta a mai explicat faptul că “atitudea de stânga” vine din faptul că el nu crede că este drept ca să fie bolnavi sau copii care să nu-și permită servicii de sănătate sau educaționale pentru că vin din familii sărace.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. 296 de elevi de la Școala de Agenți de Poliție din Cluj-Napoca, între care 36 de fete, au depus JURĂMÂNTUL militar

Publicat

De

Jurămțnt militar la Școala de Poliție din Cluj-Napoca

Momente pline de emoție, vineri, la Școala de Agenți de Poliție ”Septimiu Mureșan” din Cluj-Napoca.

O nouă serie de elevi a depus jurământul militar, în prezența familiilor și a prietenilor, dar și a oficialităților.

296 de elevi de la Școala de Agenți de Poliție din Cluj-Napocaau depus jurământul

La festivitate a participat și Petru Bledea, subsecretar de stat în Ministerul Afacerilor Interne, alături de parteneri educaționali ai școlii din domeniul apărării și ordinii publice, administrației publice locale și județene, sistemului de învățământ preuniversitar și universitar.

A 26-a serie de elevi, Ianuarie – Decembrie 2025, respectiv 36 de fete și 260 de băieți, se pregătește pentru specializarea Ordine Publică, au precizat reperzentanții Școlii de Poliție din Cluj-Napoca.Elevii provin din județele Alba, Arad, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Caraș-Severin, Cluj, Gorj, Hunedoara, Maramureș, Mehedinți, Mureș, Neamț, Olt, Satu Mare, Sălaj, Sibiu, Suceava, Timiș și Vâlcea.

Înfiinţată în anul 2004, şcoala de poliţie clujeană a pregătit până acum peste 6.300 de agenţi de poliţie, alți 600 fiind pe băncile școlii sau în stagiul de practică.

Citește mai departe

EVENIMENT

Poliția Cluj, verificări în școli după ce au fost primite AMENINȚĂRI teroriste: Se fac cercetări pentru identificarea persoanei

Publicat

De

Alertă teroristă în școlile clujene

Mai multe echipaje ale poliției s-au deplasat de urgență la școlile din Cluj-Napoca, unde au fost trimise amenințări cu moartea pe adresele de e-mail.

O femeie a amenințat că se va înarma cu arme și că va deschide focul în mai multe unități de învățământ, cu intenția de a omorî cât mai mulți oameni.

Poliția Cluj, verificări în școli după ce au fost primite AMENINȚĂRI teroriste

Poliția municipiului Cluj-Napoca a fost sesizată de către reprezentanții unor unități școlare, situate în Cluj-Napoca, despre faptul că au primit pe adresa de e-mail a instituțiilor un mesaj de amenințare, vizând siguranța și integritatea persoanelor din acele spații, au transmis reprezentanții IPJ Cluj.

Mai multe echipaje ale poliției s-au deplasat cu operativitate la toate școlile unde au fost transmise amenințări, fiind implicate inclusiv societățile de pază care asigură securitatea unităților de învățâmânt. Până în prezent nu au fost descoperite elemente sau obiecte suspecte care ar putea pune în pericol siguranța persoanelor, situația expusă nefiind confirmată, au mai precizat polițiștii clujeni. Instituțiile abilitate desfășoară, în continuare, cercetări pentru identificarea persoanelor responsabile cu transmiterea mesajului și luarea măsurilor legale ce se impun.

O Alertă teroristă a fost declanșată vineri, la Cluj-Napoca, după ce mai multe școli de stat sau private din oraș, dar și UBB, au primit un mail din partea unei anume Edina Suciu care amenința că va veni la fiecare unitate înarmată cu mai multe arme de foc și vrea să ucidă cât mai mulți oameni.

Printre unitățile de învățământ vizate se numără Transylvania College, Royal School, UBB, Colegiul Național „George Coșbuc”, Școala Internațională Spectrum, Liceul de Informatică ”Tiberiu Popoviciu”.

Poliția Cluj face un apel la calm.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate