Connect with us

ACTUALITATE

CRED – un proiect oportun și necesar pentru implementarea școlii online

Publicat


Odată cu închiderea școlilor din cauza pandemiei de Covid-19 și trecerea la școala online, mai precis, odată cu încercarea de trecere la școala online și la școala de acasă (pentru că, realmente, sunt două sintagme și două procese diferite pe care încercăm cu greu și, deocamdată, haotic și fără succes, să le experimentăm!), școlile cărora le pasă de soarta învățământului și de elevii lor au inițiat implementarea unor programe (platforme, aplicații) alternative predării față în față, asaltate fiind și de oferte (unele cu plată) din partea unor firme sau ong-uri specializate sau nu pe programe și tehnologii digitale și pe activități online.

Nu vom discuta acum nici despre cât de oportune și de utile au fost sau sunt aceste oferte, nici dacă ele au servit (servesc) prioritar școlilor sau, dimpotrivă, dacă au fost și sunt doar acțiuni de promovare a unor firme sau organizații neguvernamentale, cu sau fără sprijinul inspectoratelor școlare sau al ministerului de resort. Dimpotrivă, ne propunem să vă prezentăm alternativa viabilă și oportună, la îndemână, instituțional vorbind, pentru experimentarea și implementarea cu succes a școlii online în România. Este vorba despre un proiect implementat chiar de Ministerul Educației și Cercetării, în parteneriat cu Institutul de Științe ale Educației, cu inspectoratele școlare ale județelor Bihor, Iași și București și cu casele corpului didactic din județele Botoșani, Brașov, Buzău, Cluj, Olt, Teleorman, Timiș și din municipiul București. Proiectul se numește ”Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți – CRED” și are, după cum se poate observa cu ușurință, o acoperire națională evidentă. Câteva detalii tehnice și de anvergură a impactului acestui proiect:

Proiectul CRED, cod SMIS 2014+:118327, este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020, Axa prioritară 6: Educație și competențe, Prioritatea de investiții 10.i Reducerea și prevenirea abandonului școlar timpuriu și promovarea accesului egal la învățământul preșcolar, primar și secundar de calitate, inclusiv la parcursuri de

învățare formale, nonformale și informale pentru reintegrarea în educație și formare, fiind parte integrantă a Strategiei Europa 2020 prin Strategia privind Reducerea Părăsirii Timpurii a Școlii și având la bază recomandările OECD și UNICEF incluse în documentul de poziție „România 2017 – Studii OCDE privind evaluarea şi examinarea în domeniul educației”. Bugetul alocat proiectului este de 196.586.777 lei prin finanțare din fonduri europene (POCU). Perioada implementării proiectului: 15.11.2017 – 14.11.2021. Proiectul și-a propus abilitarea curriculară a 55.000 de cadre didactice (15.000 din învățământul primar si 40.000 din învățământul gimnazial), în vederea unei abordări metodologice centrate pe competențe-cheie, prin organizarea a 2.750 grupe de formabili care să beneficieze de 330.000 de ore de formare la nivel național, implicând aportul a până la 900 de experți-formatori. De asemenea, proiectul prevede elaborarea a 18 ghiduri metodologice care să acopere toate disciplinele prevăzute în noile planuri-cadru pentru învățământul primar și gimnazial și crearea și încărcarea pe platforma dedicată a proiectului a 7.200 de resurse educaționale deschise (RED) pentru toate disciplinele din planurile de învățămnt ale ciclurilor primar și gimnazial.

Obiective specifice ale proiectului:

§ Facilitarea unei abordări curriculare unitare și coerente, centrate pe competențe în rândul decidenților și partenerilor educaționali, în vederea asigurării de oportunități egale pentru elevii aparținând grupurilor vulnerabile, inclusiv cei reintegrați în programe de tip a doua șansă;

§ Promovarea unor abordări didactice centrate pe competențe prin elaborarea și utilizarea de resurse educaționale deschise relevante pentru aplicarea la clasă a noului curriculum pentru învățământul primar și gimnazial;

§ Creșterea calității și relevanței activităților din școli cu populație vulnerabilă, în vederea reducerii părăsirii timpurii a școlii, prin implementarea de proiecte inovative centrate pe dezvoltarea competențelor-cheie a cel puțin 2.500 de elevi, în contexte de învățare curriculare și extracurriculare stimulative și motivaționale;

§ Realizarea de cercetări și studii tematice privind aplicarea noului curriculum din perspectiva dezvoltării competențelor-cheie (instrumente – broșuri de test), între care și documentul de politici educaționale ”Repere pentru proiectarea și actualizarea curriculumului național”.

Un proiect grandios și irealizabil în România, veți spune, având în vedere eșecul total al repetatelor ”reforme” educaționale ale celor 28 de miniștri ai educației din ultimii 30 de ani.

Și totuși, spre deosebire de alte două proiecte cu bani mulți ale ministerului, megaproiectul CRED, după un start întârziat, se profilează deja (semnele și rezultatele sunt, veți vedea ceva mai jos) ca un real succes în formarea profesională și a resurselor educaționale deschise pentru învățământul preuniversitar românesc.

CRED este un proiect grandios nu atât prin numărul mare de participanți, cât prin noutatea, eficacitatea și eficiența programelor de formare, prin structura, metodologia și instrumentele digitale de valorificare și obiectivare a formării, prin platformele, resursele educaționale deschise și prin exemplele de bune practici în implementarea de proiecte inovative centrate pe dezvoltarea competențelor-cheie, în contexte de învățare curriculare și extracurriculare stimulative și motivaționale și, ca elemente de noutate certă, promovarea și experimentarea de parcursuri de învățare formale, nonformale și informale pentru reintegrarea în educație și formare a copiilor și tinerilor care au părăsit timpuriu sau au abandonat școala pe parcursul învățământului obligatoriu, cu deosebire a elevilor din zonele sau regiunile defavorizate ale țării.

Cu o structură de formare de tip blended-learning (îmbinând activitățile față în față cu activitățile de învățare și dezvoltare online), ceea ce reprezintă în concepția experților în educație viitorul învățării școlare, la care se adaugă webinarele, utilizarea resurselor educaționale deschise din banca de date și din biblioteca virtuală proprie proiectului, beneficiind de asistență tehnică și educațională expertă și de implicarea activă a actorilor și partenerilor proiectului, CRED este, la aproape un an de activitate cu toate pânzele sus, cu mult mai mult decât un proiect și chiar decât un megaproiect. Este o comunitate educațională de tip digital ce însumează aproximativ 20.000 de membri activi. Dintre aceștia 18.390 de cadre didactice din primar și gimnazial (836 de grupe) sunt sau au fost cursanți, aproximativ 11.000 încheind deja programul de formare, restul fiind în curs de finalizare. Proiect de dimensiune națională, CRED integrează în structura sa formatori, experți și cursanți din toate județele țării. Pe harta formării de pe site-ul proiectului, la adresa https://www.educred.ro/formarile-cred/harta-formarilor/, se pot obține informații oficiale referitoare la numărul de cursanți, la structura acestora pe județe și distribuția lor pe discipline de predare și formare, inclusiv la categoria STEM.

Cunoscând din interior complexitatea și fundamentarea pedagogică și metodologică a proiectului, tipul și categoria de formare, competențele dobândite de cursanți și resursa extraordinară pe care o reprezintă cele 18.390 de cadre didactice care au absolvit sau sunt în curs de absolvire a programului, la care se adaugă superexpertiza specialiștilor de la (ex)Institutul de Științe ale Educației și managementul performativ al proiectului, putem înțelege și putem fi de acord cu ideea că proiectul CRED poate și trebuie să devină alternativa imediată, eficace și

eficientă pentru pregătirea expertă a implementării școlii online în aceste momente de criză și în învățământul românesc.

Desigur, proiectul CRED nu a fost gândit și conceput pentru această criză. Se întâmplă însă ca prin structură, modernitate și suportul puternic digitalizat al resurselor proiectului CRED acesta să fie în concordanță cu nevoile școlii noastre acum. Și nu numai în concordanță, ci și în participare, în implicare. Acesta este și motivul pentru care, după închiderea școlilor din cauza pandemiei de Covid-19, proiectul „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți – CRED” a organizat zilnic webinare, adresate cadrelor didactice din România, în care au prezentate, explicate și exersate programe, aplicații și instrumente de lucru și de predare online (inclusiv cu revenire, cu ”lecții” de recapitulare și consolidare), gratuite, utile pentru școala online/școala de acasă din această perioadă: Teams/Office365, Google Meet, Youtube live, Zoom, Livresq, Webex, Google Classroom, Moodle pentru învățarea colaborativă, Whiteboard, Sway, Paint 3D etc.

Ca recunoaștere a eficacității și eficienței proiectului CRED, la data de 25 martie a.c. Ministerul Educației și Cercetării a lansat portalul online digital.educred.ro, un spațiu creat pentru toate cadrele didactice din România implicate în activități de învățare la distanță cu elevii, portal dezvoltat de echipa proiectului „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED, cu sprijinul experților Institutului de Științe ale Educației (ISE), al formatorilor din proiect și al unor cadre didactice cu expertiză în utilizarea platformelor, programelor și instrumentelor online din învățământul nostru preuniversitar. În acest spațiu virtual sunt oferite informații despre tipuri de platforme, aplicații și instrumente digitale, împreună cu sugestii practice de utilizare, precum și exemple de resurse educaționale deschise (RED-uri) utile cadrelor didactice care proiectează și desfășoară activități online cu elevii. Prin acest portal oficial cadrele didactice sunt încurajate să se implice în colaborare și sprijin online la nivel național, să împărtășească cu colegii de breaslă resursele dezvoltate. În acest scop, portalul digital.educred.ro a inclus și o secțiune specială dedicată comunităților de învățare în care fiecare profesor poate primi sau oferi idei, experiențe și resurse digitale de învățare colaborativă. De menționat că toate resursele din portal sunt gratuite.

Prin OMEC nr. 4135/21.04.2020, Ministerul Educației și Cercetării a operaționalizat portalul digital educred.ro ca totalitate a programelor e-learning și a resurselor de învățare online asigurate, validate și recomandate de către Minister, destinate formării și susținerii cadrelor didactice în vederea proiectării, realizării, evaluării și gestionării activităților cu elevii pe platformele de învățare online. Decizie corectă și de esență.

Revenind, o informație de breaking news: de curând, proiectul CRED a fost promovat ca poveste de succes și, implicit, model de bună practică, din punctul de vedere al implementării la nivel național, prin propunerea înaintată de Ministerul Fondurilor Europene către Comisia Europeană – CE, urmând ca modelul de bune practici promovat de acest proeict să fie vizibil și valorificat la nivelul întregii Uniuni Europene.

Un semn bun și un motiv (puternic) în plus să CRED-em în Educație în România, chiar dacă mai sunt decidenți în domeniu care o consideră încă și o tratează ca pe o Cenușăreasă.

Mircea Bertea

*Prof. dr. MIRCEA  BERTEA este directorul Colegiului Naţional Pedagogic „Gh. Lazar” Cluj-Napoca, Profesor asociat Universitatea „Babeş-Bolyai” Cluj, Membru al Centrului Internaţional de Cercetări şi Studii Transdisciplinare Paris, Expert al Uniunii Europene pentru Educaţie şi Cultură



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




1 Comentariu

1 Comentariu

  1. TEOHAR MIHADAȘ

    aprilie 28, 2020 la 9:20 pm

    SPER PROIECT!
    AM ÎSĂ O ÎNTREBARE LA CARE NIMENI NU A RĂSPUNS ÎNCĂ: ” CUM MOTIVĂM ELEVII SĂ INTRE ȘI SĂ FIE ACTIVI PE PLATFORMELE E-LEARNING EXISTENTE CÂND EI NU SUNT ATENȚI ȘI COOPERANȚI NICI CÂND SUNT ÎN BĂNCI?”.
    AȘ PROPUNE ORGANIZAREA DE SESIUNI DE TIP BRAIN-STORMING PE ACEASTĂ TEMĂ.
    FĂRĂ EXISTENȚA UNOR MIJLOACE DE MOTIVARE ȘI CONTROL OBIECTIV TOTE PLATFORMELE LANSATE PE TEME DE ÎNVĂȚĂMÂNT SUNT INEFICIENTE.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO. Incendiu de amploare la Gilău. Trei case afectate și un grajd. Doi cai nu au putut fi salvați

Publicat

grajd Gilău

Un incendiu de amploare a izbucnit în noaptea de marți spre miercuri la o casă în comuna Gilău, iar focul s-a extins la alte două  case din vecinătate, dar si la un grajd cu cai.

Incendiul a fost lichidat de pompierii clujeni după câteva ore de luptă cu flăcările.

”Au ars in total aproximativ 400 mp acoperiș de la o casă cu 2 camere, bucătărie de vară și un grajd cu cai.

Trei cai au fost evacuați.

Doi cai nu au mai putut fi scoși din grajd

Incendiul s-a extins și la acoperișul casei învecinate, fiind afectați aproximativ 30 mp, iar la a treia casa învecinată a fost afectat un geam si un gard.

Doi cai nu au mai fi putut scoși din incendiu”, arată pompierii ISU Cluj.

Citește mai departe

ECONOMIE

ANALIZĂ. Radu Georgescu: Euro s-a apropiat la 0,2 bani de maximul istoric

Publicat

De

Euro se apropie de maximul istoric

Posibilitatea extinderii conflictului militar dintre Israel și Iran la nivelul întregului Orient Mijlociu, a redus cererea de active riscante, în timp ce dolarul a cunoscut o apreciere consistentă.

Euro s-a depreciat marți la 1,0602 – 1,0648 dolari ceea ce a ridicat media monedei americane de la 4,6664 la 4,6818 lei, un curs mai ridicat fiind înregistrat în 1 noiembrie trecut.

ANALIZĂ. Radu Georgescu: Euro s-a apropiat la 0,2 bani de maximul istoric

Moneda unică se tranzacționa în piața locală în culoarul 4,974 – 4,977 lei iar media ei a crescut de la 4,9737 la 4,9763 lei, la 0,2 bani de maximul istoric atins în urmă cu 11 luni.

Marți, a fost publicată minuta ședinței de politică monetară a BNR, care atenționează asupra faptului că „riscurile la adresa comportamentului cursului de schimb leu/euro sunt în continuare ridicate, au susținut membrii Consiliului, evocând dezechilibrul extern considerabil și tendința recentă de reaccentuare a acestuia, precum și execuția bugetară din primele două luni ale anului și incertitudinile asociate procesului de consolidare fiscală, dar și actualele tensiuni geopolitice.

S-a apreciat că în perspectivă apropiată dominante ca influență vor rămâne totuși atractivitatea relativă încă ridicată a plasamentelor în monedă națională și expectațiile privind perspectiva ratelor dobânzilor reprezentative ale băncilor centrale majore”.

România, la un pas de de categoria junk

Standard & Poor’s a reconfirmat, la sfârșitul săptămânii trecute, ratingul aferent datoriei guvernamentale a României la BBB-/A3 pentru datoria pe termen lung şi scurt în valută, precum şi perspectiva stabilă, note care se află la un singur pas de categoria junk (gunoi).

Cu o lună înainte de următoarea ședință de politică monetară a BNR, de la care se așteaptă o decizie de tăiere cu un sfert de punct procentual a ratei de referință, indicele ROBOR la trei luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei contractate înainte de mai 2019, a stagnat la 6,05%, cel la șase luni, folosit la calcularea ratelor la creditele ipotecare, la 6,07% iar cel la 12 luni la 6,08%.

Prețul aurului a urcat din nou

Majorarea cererii de monedă elvețiană a apreciat-o pe aceasta față de euro iar cursul ei a urcat de la 5,1094 la 5,1289 lei. Media lirei sterline a crescut marginal la 5,8284 lei.

Prețul gramului de aur a urcat la 356,8240 lei, creșterea fiind limitată de faptul că metalul galben se tranzacționa în culoarul 2.362,40 – 2.389,30 dolari, sub recordul de 2.431,90 dolari atins vinerea trecută, când prețul a atins maximul istoric de 359,6861 lei.

În regiune, media monedei maghiare s-a depreciat la 394,88 forinți/euro iar a celei poloneze la 4,3197 zloți/euro.

Încrederea în criptomonede s-a erodat iar bitcoin s-a depreciat marți la 61.773 – 63.906 dolari iar ethereum la 3.000 – 3.126 dolari.

Sunt folosite date și informații disponibile până marți, la ora 14:00

Foto: pixabay.com

Citește mai departe

POLITICA

Georgiana Teodorescu (AUR): România a avut comisar european pentru Transporturi timp de 5 ani.Rezultatele? Zero pe toate liniile

Publicat

georgiana teodorescu

Georgiana Teodorescu, candidat AUR pentru Parlamentul European, o acuză pe Adina Vălean, comisar european pentru Transporturi, că nu a făcut aproape nimic în mandatul său de 5 ani la Bruxelles.

„Toți românii știu că suntem în urmă cu infrastructura. Zi de zi de ne confruntăm cu șantiere care ajung în scurt timp să aibă 34 de ani de la inaugurare.

Mortalitatea pe șoselele României este printre cele mai mari din Uniunea Europeană. Acestea sunt doar câteva dintre problemele de zi cu zi ale românilor, unele pentru care mulți au avut speranța că se va găsi o soluție dacă țara noastră va avea comisar european pentru transporturi.

Doar că planurile din 2019 nu s-au concretizat. Adina Vălean a urmărit mai degrabă interesele Ursulei von der Leyen și ale prietenilor ei din PPE.

Cu ce rămânem la finalul mandatului de comisar european al Adinei Vălean?

Probleme rămase

Cu multe probleme, în mare parte aceleași. În raportul său recent, Curtea Europeană de Conturi (CEC) examinează cauzele numărului crescut al deceselor în urma accidentelor în traficul rutier în UE. În acest document, UE arată cu degetul spre țara noastră ca fiind fruntașă la rata mortalității în transportul rutier, cu 86 decese la 1 milion de locuitori, în 2022.

Motivele sunt cunoscute de toți: infrastructura la pământ, lipsa investițiilor în transportul feroviar, rutier sau naval.

Există numeroase exemple legate de cum ar fi putut doamna Vălean să își ajute țara.

Vă dau un exemplu: Canalul Rin-Main-Dunăre care este un coridor vital pentru transportul de mărfuri în Europa și ar fi avut nevoie de o consolidare a rețelei transeuropene pentru a îmbunătăți inter modalitatea și conectivitatea cu alte regiuni, precum Marea Neagră.

Acest canal putea să fie modernizat și declarat operabil, cu ajutorul doamnei Vălean, ceea ce ar fi adus multiple beneficii României.

Modernizarea și extinderea infrastructurii de transport ar fi putut stimula dezvoltarea economică în regiunile din apropierea Dunării și Mării Negre, generând locuri de muncă și creștere economică în zonele rurale și urbane deopotrivă.

De asemenea, modernizarea și funcționarea canalului ar fi dus la îmbunătățirea infrastructurii de transport maritim și fluvial, ceea ce ar facilita accesul la piețele europene și internaționale pentru produsele românești.

Canal în paragină

Nu mai spunem că transportul fluvial ar fi ajutat la decarbonizarea Europei ceea ce ar fi dus la aprecierea doamnei Vălean în grupul ei de prieteni „ecologiști” de la Bruxelles.

Însă, tot transportul românesc, inclusiv canalul cu pricina, a fost lăsat în paragină și dat uitării pentru că doamna Vălean are treburi mai importante – se ocupă de extinderea rețelei TEN-T către Ucraina și Moldova.

România a avut în ultimii 10 ani comisari europeni pentru dezvoltare regională și transport. Cu ce ne-a ajutat deținerea acestor funcții? Cu nimic!

Dimpotrivă, există un decalaj uriaș între regiuni din România și cele din statele vestice din Uniunea Europeană, iar la nivelul infrastructurii de transport suntem, probabil, singura țară europeană care nu are capitala conectată la celelalte capitale europene printr-o autostradă.

Cam aceasta e realitatea cu care ne confruntăm!

Pe 9 iunie avem șansa de a avea europarlamentari patrioți, care să apere cu adevărat interesele românilor și, de ce nu, în sfârșit un comisar european care să se lupte pentru propria țară, nu pentru păpușarii pe care îi are în spate la Bruxelles!”, a declarat Georgiana Teodorescu, candidat AUR pentru Parlamentul European.

 

 

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Emil Boc: 4,5 milioane de euro alocați pentru sportul clujean. Cu 25% mai mult decât anul trecut. Ce sumă a primit U Cluj

Publicat

De

Finanțări cluburi sportive Cluj

4,5 miloane de euro, fonduri nerambursabile, au fost alocați, marți, pentru 37 de asociații și structuri care activează în domeniul sportului în Cluj-Napoca.

Finanțările pentru sportul clujean au crescut de 7 ori din 2012 până acum, potrivit primarului Emil Boc.

Emil Boc: 4,5 milioane de euro alocați pentru sportul clujean. Cu 25% mai mult decât anul trecut. Ce sumă a primit U Cluj

Suma din acest an, 21.875.000 lde ei, care reprezintă aproximativ 4,5 milopane de euro, este cea mai mare de până acum pentru susținerea activităților sportive.

„Investițiile în sport sunt prioritare pentru Primăria Cluj-Napoca, iar clujenii au creat de-a lungul timpului o comunitate care iubește și respectă sportul.

Finanțările nerambursabile pentru structuri sportive se adaugă investițiilor pe care municipalitatea le-a făcut în ultimii ani pentru susținerea sportului de masă: bazele sportive cu acces gratuit, zone cu aparate de fitness prin toate cartierele orașului, piste de biciclete, zone cu terenuri de sport în noile proiecte de parcuri, extinderea zonelor verzi etc.

Dacă în 2012, alocările pentru sport au fost în valoare de 600.000 de euro, suma a crescut de 7 ori în 2024, la 4,5 milioane de euro”, a transmis Emil Boc.

Cine a primit cei mai mulți bani

Clubul de Fotbal Universitatea Cluj a primit peste 12,2 milioane de lei, cea mai mare sumă, iar Asociația Club Sportiv U-BT a primit 2,6 milioane de lei.

De asemeena, Clubul Sportiv Universitatea a primit 3,5 milioane de lei, Clubul Sportiv CFR Cluj a primit 110.000 de lei

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax