Connect with us

ECONOMIE

Cozi și nervi la Registrul Comerțului Cluj. Serviciul, dat peste cap în toată țara după schimbarea sistemului informatic

Publicat


Registrul Comerțului Cluj

Sunt cozi la Registrul Comerțului Cluj, unul dintre cele mai solicitate din țară. Asta după ce sistemul informatic a fost schimbat, iar 10 zile nu a funcționat.

Mediul de afaceri are acum de suferit pentru că rezoluțiile vor veni cu mare întîrziere.

Cozi și nervi la Registrul Comerțului Cluj. Serviciul, dat peste cap în toată țara după schimbarea sistemul informatic

Noul sistemul informatic implementat la Registul Comerțului (ONRC), care a costat aproape 40 de milioane de euro, a dat totul peste cap. Sunt cozi și nervi în toate marile orașe, nu doar la Cluj.

De câteva zile oamenii stau la cozi cu orele, iar potrivit informațiilor Cluj24.ro, angajații din toată țara au fost chemați la serviciu incusiv în zilele de joi, 15 august și vineri, 16 august, care sunt zile libere în sistemul bugetar.

După izbucnirea scandalului, Alina Gorghiu, ministrul Justiției, în subordinea căruia se află ONRC, a declarat că va cere schimbarea directorului instituției, dacă problemele nu vor fi rezolvare.

Scuze de la conducerea ONRC

Conducerea ONRC și-a cerut scuze ”pentru disconfortul creat solicitanților, mediului de afaceri, profesioniștilor, dar implementarea noului portal era necesară pentru a asigura continuitatea serviciilor, având în vedere faptul că sistemul anterior nu mai putea fi utilizat, existând pericolul de pierdere a tuturor datelor de la nivelul instituției”.

Noul sistem informatic a fost lansat în data de 26 iulie, iar până acum, la nivel național, acesta a înregistrat peste 146.000 de de solicitări pentru Registrul Comerțului.

Cele mai multe, peste 87.000, au fost făcute prin portalul online.

Personal insuficient

Practic, este vorba despre un blocaj, având în vedere volumul foarte mare de dosare înregistrate în perioada în care activitatea a fost sistată.

”Numărul de solicitări primite în această perioadă, la nivel național, este aproximativ dublu față de aceeași perioadă a anului trecut, noul sistem informatic a rămas online și a rezistat accesărilor multiple, fiind realizate în permanență actualizări de sistem și corelare cu bazele de date istorice, cu istoricul fiecărui cont de utilizator, asigurarea în permanență a help-desk-ului în relație cu utilizatorul de cont, fiind înregistrat la nivelul portalului un număr de aproximativ 700.000 de utilizatori”, este ceea ce declară conducerea ONRC.

Solicitările pentru care este nevoie de intervenția operatorului uman sunt în număr de peste 77.000, iar ONRC are la nivel național aproximativ 1.200 de angajați.

La nivelul județului Cluj, în medie, sunt în jur de 150-200 de solicitări pe zi.

Termene prelungite

În această situație, conducerea centrală a ONRC a precizat că pentru a opera toate solicitările ce necesită intervenția operatorului uman, termenele vor fi prelungite până la finalul lunii septembrie.

Cererile vor fi soluționate etapizat, în funcție de data înregistrării, completitudinea, corectitudinea, coerența cererilor de înregistrare și a documentelor depuse în susținere, existența conformă a tuturor documentelor prevăzute de lege.

”Amploarea și complexitatea noului sistem informatic necesită o perioadă de tranziție pentru acomodarea tuturor utilizatorilor cu elementele de noutate. Conform estimărilor specialiștilor, din 30 septembrie, activitatea în relația cu beneficiarii va respecta termenele de înființare și înregistrare în Registrul Comerțului”, a mai arătat conducerea ONRC.

Ministrul Justiției, Alina Gorghiu, a declarat că blocajele au intervenit din cauza personalului insuficient, a perioadelor de concediu, dar și a numărului mare de solicitări care, spune ea, nu este un lucru specific acestei perioade.

„Aștept de la conducerea Registrului să comunice transparent și constant cu beneficiarii, să ceară scuze tuturor celor care au fost afectați de blocaje și să își asume rezolvarea problemelor într-un termen mult mai scurt. În cazul în care aceste probleme nu vor fi remediate, voi cere premierului schimbarea din funcție a directorului ONRC”, a declarat Alina Gorghiu pentru Economedia.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Dan

    august 17, 2024 la 2:38 pm

    Cum s-a făcut recepția sistemului, dacă nu funcționează?!
    La ce ne folosește demisia directoarei ONRC?! Doar să ne dovedească ce ministru intransigent avem?!
    Rezolva demisia ceva practic, primește ONRC banii înapoi, ca sa nu zic para-n-dărăt?!
    Dar dna ministru, dl. Ciolacu… când demisionează?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Primărița din Tureni, Daniela Mănăilă: Chiar dacă am făcut economii, Guvernul NU NE LASĂ să facem Sărbătoarea Buciu

Publicat

De

Tureni

Daniela Mănăilă, primărița din Tureni, și-a anunțat comunitatea că în acest an nu va avea loc Sărbătoarea Buciu, dar nici Fiii Satului.

Asta chiar dacă fondurile au fost cuprinse în bugetul pe acest an, iar oamenii așteptau aceste evenimente.

Primărița din Tureni, Daniela Mănăilă: Chiar dacă am făcut economii, Guvernul NU NE LASĂ să facem Sărbătoarea Buciu

Locuitorii comunei Tureni din județul Cluj tocmai au primit o veste proastă. Sărbătoarea Buciu nu va mai avea loc în acest an.

”Mulți dintre cetățeni ne-au întrebat când va avea loc Fiii Satului și Sărbătoarea Buciu. Răspunsul este simplu: în 2024 nu vom ține aceste sărbători”, a transmis Daniela Mănăilă, primar al comunei, din partea PNL.

Guvernul României ”pedepsește” primăriile care fac economii

Daniela Mănăilă a explicat că este vorba de o anomalie, dată ordonanța de urgență pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar.

”Prin adoptarea OUG 107/2024, Guvernul României <<pedepsește>> primăriile care fac economii. Astfel, cele care au cheltuit fonduri publice fără probleme în primele luni ale acestui an, vor putea face cheltuieli în limita a 10% din cheltuielile făcute în primele luni.

În schimb, primăriile care au făcut economii, nu pot să facă altceva decât să se limiteze!

Noi am prins în buget cheltuielile necesare organizării evenimentelor, dar Guvernul a spus <<NU>> și suntem obligați să ne conformăm”, a transmis primărița pe pagina de Facebook după ce mulți locuitori ai comunei au înrebat ce se întâmplă cu sărbătorile.

Daniela Mănăilă a primis, însă, că se vor face cadouri pentru copii după data de 1 ianuarie, iar în anul 2025, Primăria va cheltui cât mai multe fonduri pentru a nu mai fi „limitată” de Guvern.

Citește mai departe

ACTUALITATE

RADP Cluj-Napoca face ANGAJĂRI. Ce posturi sunt disponibile

Publicat

radp

RADP Cluj-Napoca recrutează personal în vederea angajării pe perioadă determinată pentru următoarele ocupații: 

– muncitor calificat/ necalificat la întreținerea de drumuri, șosele, poduri, baraje;

– maistru CFDP;

– șofer/ conducător auto categoria B, C, CE, C1E;

– mecanic auto/utilaje/ mașinist terasamente;

– agent pază;

– îngrijitor grup sanitar public.

RADP Cluj-Napoca face ANGAJĂRI. Ce posturi sunt disponibile

Cei interesați vor depune la secretariatul regiei sau pe e-mail (office@radpcj.ro) cerere de angajare / scrisoare de intenție, însoțită de un CV, copie după actul care atestă pregătirea profesională.

Informații  suplimentare la telefon 0264 552 666, interior 28, sau la sediul regiei din Cluj-Napoca, str. Calea Someseni, nr. 2.

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Accident la Huedin cu două mașini. O femeie și un copilaș de 2 ani, salvați de pompieri

Publicat

accident Huedin

Pompierii din cadrul Detașamentului Huedin au intervenit, marți, la un accident rutier petrecut între orașul Huedin și localitatea Șaula, pe DN1 E60.

”În accident au fost implicate două autoturisme, iar într-unul dintre acestea erau blocați o femeie și un copil de aproximativ 2 ani.

Salvatorii au folosit echipamentele de descarcerare pentru a-i ajuta să iasă afară și i-au predat echipajului SAJ, pentru evaluarea medicală. La misiune ia parte o autospecială cu modul de descarcerare”, au spus pompierii ISU Cluj.

accident Huedin

Citește mai departe

EVENIMENT

CJ Cluj a cerut acordul de mediu pentru realizarea pistelor de biciclete în zone protejate din Munții Apuseni

Publicat

De

Piste biciclete în Munții Apuseni

CJ Cluj a solcitat acordul de mediu pentru realizatea pistelor de biciclete din proiectul “Velo Apuseni”.

Acest proiect prevede realizarea a peste 92,4 kilometri de piste în județul Cluj, inclusiv în Munții Apuseni, iar lucrările ar putea începe anul viitor, potrivit lui Alin Tișe.

CJ Cluj a cerut acordul de mediu pentru realizarea pistelor de biciclete în zone protejate din Munții Apuseni

Consiliul Județean a depus o solicitare la Agenția pentru Protecția Mediului Cluj în vederea emiterii acordului de mediu necesar elaborării Studiului de Fezabilitate și a documentațiilor tehnice aferente proiectului inter-județean „Velo Apuseni”.

Solicitarea reprezintă un pas necesar având în vedere că zona de implementare a acestui proiect se suprapune cu ariile naturale protejate Parcul Natural Apuseni și Munții Apuseni-Vlădeasa.

Din acest motiv, legislația prevede o evaluare a impactului pe care proiectele publice de acest tip îl pot avea asupra mediului.

Alin Tișe: Anul viitor vom începe primele lucrări

Președintele CJ Cluj, Alin Tișe, spune că este un pas important pentru acest proiect.

“În acest moment suntem în etapa 1 a contractului privind proiectarea și asistența tehnică aferentă acstui proiect foarte important care va spori, fără îndoială, atractivitatea turistică a județului Cluj.

După obținerea acordului de mediu, precum și a celorlalte avize și acorduri solicitate prin certificatul de urbanism, vom demara elaborarea documentațiilor tehnice de autorizare și execuție a lucrărilor.

Suntem încrezători că în cursul anului viitor vom începe primele lucrări la piste”, a spus Alin Tișe.

Proiect de 110 milioane de lei

“Velo Apuseni” vizează realizarea a 227 de kilometri de piste de biciclete, pe teritoriile județelor Cluj, Bihor și Alba.

Peste 40% din pistele de biciclete, respectiv minim 92,4 kilometri, vor fi amenajate pe teritoriul județului Cluj.

Traseul propus prin proiect va traversa nu mai puțin de opt comune clujene.

Este vorba de Mărgău, Beliș, Mărișel, Rîșca, Călățele, Sâncraiu, Săcuieu și Poieni.

Valoarea contractului de finanțare este de 110 milioane de lei, iar banii sunt asigurați, în proporție de 100%, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Foto: Arhivă

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax