Connect with us

EDUCATIE

Copiii României învață mult și prost. Semnal de alarmă tras de Federația părinților și aparținătorilor legali

Publicat


Învățămțnt simultan Cluj

Reprezentanții Fepal – Federația părinților și aparținătorilor legali din România, trag un semnal de alarmă și arată că în sistemul de educație din țara noastră nu copilul este în centru, așa cum ar trebui. Fepal citează un studiu care arată timpul alocat pentru instruirea copiilor în țările europene.

Potrivit acestuia, România are cel mai mare număr de ore alocat timpului de instruire, 11.650, dar și cea mai lungă perioadă de învățământ obligatoriu din Europa, respectiv 13 ani.

Copiii României învață mult și prost. Semnal de alarmă tras de Federația părinților și aparținătorilor legali

Concluzia reprezentanților Fepal este, însă, că în România copiii învață mult și prost, având în vedere că, în continuare, jumătate dintre ei se zbat „în analfabetism funcțional”.

Fepal citează studiul „Recommended Annual Instruction Time in Full-time Compulsory Education in Europe 2022/2023 Eurydice – Facts and Figures”, care arată care este timpul recomandat pentru insturirea copiilor în învățământul obligatoriu.

Potrivit acestuia, media numărului total de ore recomandate în învățământul general obligatoriu este de 7.930.

„Totalul este sub medie în 23 de sisteme de învățământ. În aproape toate acestea, învățământul general obligatoriu durează doar opt sau nouă ani, cu excepția Lituaniei, Ungariei, Slovaciei, Islandei și Norvegiei, unde durează 10 ani, și a Macedoniei de Nord, unde durează 11 ani.

În cele 13 sisteme de învățământ în care învățământul general obligatoriu durează zece ani, timpul recomandat de instruire se întinde între 7.616 ore în Islanda și 10.600 de ore în Danemarca.

În sistemele/ rutele de învățământ în care învățământul general obligatoriu se întinde pe 11 sau 12 ani, timpul minim de instruire variază între 6.942 de ore în Macedonia de Nord și 11.340 de ore (în circuitul VWO din Țările de Jos – un flux de șase ani de educație, cu accent pe cunoștințele teoretice, care pregătește studenții să acceadă spre o diplomă de licență (WO) la o universitate de cercetare).

Deci copiii noștri învață mult și prost”, arată reprezentanții Federației părinților și aparținătorilor legali din România.

invatamant studiu

Problema: eficiența conținuturilor și a formării cadrelor didactice

O altă constatarea acestora este că avem printre cele mai mari alocări de timp pentru deprinderea scrisului, cititului și literatură în clasele primare din Europa.

„Cu toate acestea, jumătate din copii se zbate în analfabetism funcțional. La fel stăm și la matematică sau la științe.

Deci nu timpul este problema, ci eficiența conținuturilor și a formării cadrelor didactice. Acest studiu este o altă oglindă în care sistemul de educație din România poate vedea că nu copilul este în centrul său”, este concluzia Fepal.

Foto: Arhivă




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate