Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Clujul pentru toţi. EVALUAREA PROGRAMELOR CANDIDAŢILOR la funcţia de PRIMAR şi Consilier local al Municipiului Cluj-Napoca

Publicat


Dupa primirea programelor electorale de la candidati s-au organizat intalniri cu cei ce au raspuns invitatiei de a dialoga cu reprezentantii CCLcj – Consiliului Civic Local Cluj-Napoca si cluj24.ro, pe marginea acestui subiect.

Aceste interviuri precum si documentele de lucru le puteti revedea si examina la:

 

In cadrul reuniunii CCLcj on line din 17SEPT2020 s-a dezbatut acest raport realizat de Dl. ec. Iosif Pop impreuna cu un grup de experti clujeni de renume din universitati, institutii de cercetare, imm-uri, ong-uri, comunitatea civica. Evaluarea finala va fi concluzionata de votul clujenilor.

Citește și Metrou la Cluj: 19 stații, trenuri fără mecanic, 30.000 de mașini trase pe dreapta. SONDAJ: Va fi gata în 10 ani?

Acest document va face ca cetatenii Clujului, societatea civica si politicienii sa cunoasca o opinie avizata a clujenilor impartiali si dedicati urbei, legata de gradul de suprapunere a propunerilor de PROIECTE ale CETATENILOR cu cele ale CANDIDATILOR prezentati mai jos:

 

Nr Subiectele discutate cu candidatii Cuantificari Calificativ Obs.

SORIN-VALERIU NAS – PARTIDUL FORTA NATIONALA

  1. Calitatile care il recomanda pe candidat la functia de primar: FOARTE BINE.

R:Experienta indelungata in admin. locala si centrala.

Expertiza multa in mediul privat si in piata de capital.

2.Gradul de acoperire a asteptarii clujenilor prin programul propus:   23 %.       SATISFACATOR

3.Gradul de suprapunere a propunerilor peste cele ale clujenilor:         4%         SLAB

Explicatiile candidatului: Cunoaste calea dialogului cu oamenii.

4.Acoperirea cu resurse banesti a programului propus de candidat:                    FOARTE BINE

Explicatiile candidatului: practica bugetara pe termen lung.

Stie sa atraga fonduri de pe piata de capital sau sa constituie un

Fond suveran.

5.Echipa executiva cu care atinge programul :                                                          BINE.

R:Desfinteaza postul de manager local si face restructurare auditata.

6.Modul de comunicare cu cetatenii clujeni:                                                             BINE.

R: Prin discutii si consultari directe.

7.Sustinerea  firmelor pe care isi bazeaza veniturile bugetului:                            SATISFACATOR.

R:Incubatoare de afaceri, sustinere financiara prin fondul suveran local.

8.Periodicitatea comunicarii rezultatelor cu cetatenii:                                            BINE.

R:Periodic, prin mass-media, intalniri, comunicari directe, on line.

9.Informatizarea si numarul angajatilor ramasi in primarie:                                  BINE.

R:Unificare baze de date si digitalizare.

10.Piroritatile candidatului pt. comunitatea clujana:                                              BINE.

-modernizarea infrastructurii in sanatate si servicii: 1

-reabilitare/modernizare spatii publice:1

-locuri de munca in plus si bine platite:

-locuri de parcare suficiente: 1

-modernizarea infrastructurii educationale: 1

-modernizare strazi ,intersectii, sensuri giratorii: 1

-termoizolarea, fatadizarea, reabilitarea incalzirii: 1

-imbunatatirea transportului public: 1

-retea speciala pentru pietoni si biciclete: 1

-recuperarea/reabilitarea cladirilor istorice: 1

-sustinerea evenimentelor culturale si sportive: 1

 

DAN CRISTIAN CODREAN-PARTIDUL PRO ROMANIA

 

1.Calitatile care il recomanda pe candidat la functia de primar :                               BINE.

R: Avantul, Energia, Vigoarea, Viziunea

 

2.Gradul de acoperire a asteptarii clujenilor prin programul propus:   54 %.       FOARTE BINE.

 

3.Gradul de suprapunere a propunerilor peste cele ale clujenilor:         4%            SLAB.

Explicatiile candidatului: Crede ca poate adauga in program

toate asteptarile  clujenilor.

 

4.Acoperirea cu resurse banesti a programului propus de candidat:                       FOARTE BINE.

Explicatiile candidatului: Venituri locale, Buget central, Fonduri

europene, Granturi, etc.

 

5.Echipa executiva cu care atinge programul :                                                                BINE.

R:Echipa proprie si alti specialisti de incredere.

 

6.Modul de comunicare cu cetatenii clujeni:

Direct si prin intemediul aplicatiilor on line.                                                                       FOARTE BINE.

 

7.Sustinerea  firmelor pe care isi bazeaza veniturile bugetului:

R:Sustinere cu bani din bugetul de stat in caz extrem.                                                      SATISFACATOR.

 

8.Periodicitatea comunicarii rezultatelor cu cetatenii:                                                       BINE.

R;Raport anual.

 

9.Informatizarea si numarul angajatilor ramasi in primarie:

R:Este infavoarea reducerii  numarului, dupa informatizare, fara cuantificari.             BINE.

 

10.Prioritatile candidatului pt. comunitatea clujana:                                                         BINE.

 

-modernizarea infrastructurii in sanatate si servicii:  Prioritatea extrem de greu de ierarhizat.

 

-reabilitare/modernizare spatii publice:                      IDEM

 

-locuri de munca in plus si bine platite:                       IDEM

 

-locuri de parcare suficiente :                                        IDEM

 

-modernizarea infrastructurii  educationale:              IDEM

 

-modernizare strazi, intersectii, sensuri giratorii:      IDEM

 

-termoizolarea, fatadizarea ,reabilitarea incalzirii:   IDEM

 

-retea speciala pentru pietoni si biciclete:                  IDEM

 

-recuperarea/reabilitarea cladirilor istorice:              IDEM

 

-sustinerea evenimentelor culturale si sportive:       IDEM

 

EMIL BOC – PNL

Nota: Candidatul a evitat discutiile pe programul trimis si invitatia la dezbaterile cu expertii si  cetatenii in cadrul:  CLUJUL pentru TOTI / CJ-4-All.

 

1.Calitatile care il recomanda pe candidat la functia de primar:                             Primar in functie

 

2.Gradul de acoperire a asteptarii clujenilor prin programul propus:   55%        FOARTE BINE.

 

3.Gradul de suprapunere a propunerilor peste cele ale clujenilor:        14%       SATISFACATOR.

 

EMANUEL- DUMITRU UNGUREANU-USR PLUS.

 1.Calitatile care il recomanda pe candidat la functia de primar:                            BINE.

R:experienta din ONG-uri si din administratia publica.

 

2.Gradul de acoperire a asteptarii clujenilor prin programul propus:   76 %.   FOARTE BINE.

 

3.Gradul de suprapunere a propunerilor peste cele ale clujenilor:         13%      SLAB

Explicatiile candidatului: Nu ofera explicatii clare.

 

4.Acoperirea cu resurse banesti a programului propus de candidat:                     BINE.

Explicatiile candidatului: Fonduri europene si din economia locala.

 

5.Echipa executiva cu care atinge programul :                                                           BINE.

R:Selectie de personal pe baza de concurs.

 

6.Modul de comunicare cu cetatenii clujeni:                                                             FOARTE BINE.

R:Accesul clujenilor la agenda zilnica proprie. Dialog direct cu oricine.

 

7.Sustinerea  firmelor pe care isi bazeaza veniturile bugetului:                              SATISFACATOR.

R:Prin comunicarea in Consiliul Local cu mediul privat.

 

8.Periodicitatea comunicarii rezultatelor cu cetatenii:                                              FOARTE BINE.

R:Informare zilnica a cetatenilor prin agenda proprie publica.

 

9.Informatizarea si numarul angajatilor ramasi in primarie:                                     BINE.

R:Ajustare naturala in raport cu gradul de digitalizare.

Preia profesionalisti pentru accesarea fondurilor europene.

 

10.Prioritatile candidatului pt.comunitatea clujana:                                                   –

R:Nu returneaza chestionarului – doar din discutii:

 

-modernizarea infrastructurii in sanatate si servicii: 1

 

-reabilitare/modernizare spatii publice: 1

 

-locuri de munca in plus si bine platite:

 

-locuri de parcare suficiente:

 

-modernizarea infrastructurii  educationale: 1

 

-modernizare strazi, intersectii, sensuri giratorii: 1

 

-termoizolarea, fatadizarea, reabilitarea incalzirii:

 

-imbunatatirea transportului public: 1

 

-retea speciala pentru pietoni si biciclete: 1

 

-recuperarea/reabilitarea cladirilor istorice:

 

-sustinerea evenimentelor culturale si sportive: 1

 

CSOMA BOTOND-UDMR.

 

1.Calitatile care il recomanda pe candidat la functia de primar:                              FOARTE BINE.

R:Cunoaste problemele orasului ca fost consilier local.

 

2.Gradul de acoperire a asteptarii clujenilor prin programul propus:   36 %.          BINE.

R:A consultat doar o parte dintre clujeni.

 

3.Gradul de suprapunere a propunerilor peste cele ale clujenilor:         4%             FOARTE SLAB.

Explicatiile candidatului:Preia propunerile bune ale clujenilor.

 

4.Acoperirea cu resurse banesti a programului propus de candidat:                         BINE.

Explicatiile candidatului:Din bani europeni si bani locali.

 

5.Echipa executiva cu care atinge programul :                                                               BINE.

R:Cu City manager bun profesionist.

 

6.Modul de comunicare cu cetatenii clujeni:                                                                 FOARTE BINE.

R;On line si intalniri directe.

 

7.Sustinerea  firmelor pe care isi bazeaza veniturile bugetului:                                 BINE.

R;Facilitati fiscale sau de alta natura iar in situatii speciale prin interventii

specifice.

 

8.Periodicitatea comunicarii rezultatelor cu cetatenii:                                               SATISFACATOR.

R:Asuma un raport anual.

 

9.Informatizarea si numarul angajatilor ramasi in primarie:                                      SATISFACATOR.

R:Necesita o evaluare.

 

10.Prioritatile candidatului pt.comunitatea clujana:                                                    BINE.

 

-modernizarea infrastructurii in sanatate si servicii: 1

 

-reabilitare/modernizare spatii publice: 1

 

-locuri de munca in plus si bine platite: 1

 

-locuri de parcare suficiente: 1

 

-modernizarea infrastructurii  educationale: 1

 

-modernizare strazi,intersectii,sensuri giratorii: 1

 

-termoizolarea,fatadizarea,reabilitarea incalzirii: 1

 

-imbunatatirea transportului public: 3

 

-retea speciala pentru pietoni si biciclete: 1

 

-recuperarea/reabilitarea cladirilor istorice: 1

 

-sustinerea evenimentelor culturale si sportive: 1

 

AVRAM FITIU-PARTIDUL MISCAREA POPULARA.

 

1.Calitatile care il recomnda pe candidat la functia de primar:                                   BINE.

R:Anduranta,profesionalism,coerenta.

 

2.Gradul de acoperire a asteptarii clujenilor prin programul propus:   65%.           FOARTE BINE

 

3.Gradul de suprapunere a propunerilor peste cele ale clujenilor:         12%          SLAB.

Explicatiile candidatului:Gata sa preia propunerile clujenilor in program.

 

4.Acoperirea cu resurse banesti a programului propus de candidat:                       FOATR BINE.

Explicatiile candidatului:Veniturile bugetului local,fonduri europene,

parteneriat public-privat,sustinerea afacerilor locale.

 

5.Echipa executiva cu care atinge programul :                                                              FOARTE BINE.

City manager si bun profesionist cu echipa proprie.

 

6.Modul de comunicare cu cetatenii clujeni:                                                                 BINE.

R:Organizare de audiente la primariile de cartier.

 

7.Sustinerea  firmelor pe care isi bazeaza veniturile bugetului:                                 FOARTE BINE.

R:Incubatoare de afaceri pentru crearea de afaceri noi,facilitati fiscale

si scutiri temporare.

 

8.Periodicitatea comunicarii rezultatelor cu cetatenii:                                                FOARTE BINE.

R:Raport anual pe programul definitivat cu cetatenii si punctual pe situatii.

 

9.Informatizarea si numarul angajatilor ramasi in primarie:                                      FOARTE BINE.

R:Informatizare rapida, redirectionare personal pe proiecte cu finantare

UE si limitarea la 200-300 angajati in primarie.

 

10.Prioritatile candidatului pt. comunitatea clujana:                                                  FOARTE BINE.

 

-modernizarea infrastructurii in sanatate si servicii:  9

 

-reabilitare/modernizare spatii publice: 10

 

-locuri de munca in plus si bine platite: 2

 

-locuri de parcare suficiente: 8

 

-modernizarea infrastructurii  educationale: 4

 

-modernizare strazi, intersectii, sensuri giratorii:  3

 

-termoizolarea, fatadizarea, reabilitarea incalzirii:  6

 

-imbunatatirea transportului public: 1

 

-retea speciala pentru pietoni si biciclete: 5

 

-recuperarea/reabilitarea cladirilor istorice: 11

 

-sustinerea evenimentelor culturale si sportive: 7

 

VALENTIN CLAUDIU CUIBUS-PSD.

1.Calitatile care il recomanda pe candidat la functia de primar:                                          BINE.

R:Experienta acumulata in timp si capacitatea de a face echipa.

 

2.Gradul de acoperire a asteptarii clujenilor prin programul propus:   45 %.                  BINE.

 

3.Gradul de suprapunere a propunerilor peste cele ale clujenilor:         9%                     SLAB.

Explicatiile candidatului: Timpul intarziat al nominalizarii la functie.

Va prelua propunerile clujenilor.

 

4.Acoperirea cu resurse banesti a programului propus de candidat:                               BINE.

Explicatiile candidatului: De asigurat bani din fonduri UE, resurse locale

si Bugetul central. Dificultatea acoperirii cere prioritizari.

 

5.Echipa executiva cu care atinge programul :                                                                      BINE.

R:Completare cu profesionisti, firme de consultanta si city manager.

 

6.Modul de comunicare cu cetatenii clujeni:                                                                         FOARTE BINE.

R:Comunicare directa si extinsa cu clujenii,intalniri cu presa, intalniri

Frecvente pe cartiere.

 

7.Sustinerea  firmelor pe care isi bazeaza veniturile bugetului:                                         FOARTE BINE.

R;Accesul la forta de munca, invatamant dual si facilitati fiscale.

 

8.Periodicitatea comunicarii rezultatelor cu cetatenii:                                                        FOARTE BINE.

R;Zilnic si saptamanal, prin presa si on line.

 

9.Informatizarea si numarul angajatilor ramasi in primarie:                                               BINE.

R:Evaluare pe organigrama,informatizare,redistribuire,informatizare.

 

10.Prioritatile candidatului pt.comunitatea clujana:                                                            SATISFACATOR.

 

-modernizarea infrastructurii in sanatate si servicii:

 

-reabilitare/modernizare spatii publice:  5

 

-locuri de munca in plus si bine platite: 1

 

-locuri de parcare suficiente: 2

 

-modernizarea infrastructurii  educationale: 6

 

-modernizare strazi,intersectii,sensuri giratorii: 3

 

-termoizolarea,fatadizarea,reabilitarea incalzirii:

 

-imbunatatirea transportului public: 1

 

-retea speciala pentru pietoni si biciclete:

 

-recuperarea/reabilitarea cladirilor istorice:

 

-sustinerea evenimentelor culturale si sportive:

 

RADU CALIN LUPAS-PARTIDUL REPUBLICAN.

1.Calitatile care il recomanda pe candidat la functia de primar:                                 BINE.

R:Tineretea,energia,capacitatede invatare si adaptare.

 

2.Gradul de acoperire a asteptarii clujenilor prin programul propus:   64%             FOARTE BINE.

 

3.Gradul de suprapunere a propunerilor peste cele ale clujenilor:        11%            SLAB

Explicatiile candidatului:Deschis sa preia setul de propuneri CCL.

 

4.Acoperirea cu resurse banesti a programului propus de candidat:                        FOARTE BINE.

Explicatiile candidatului: Bugetul statului, parteneriate public-privat,

Investitii proprii, fonduri UE.

 

5.Echipa executiva cu care atinge programul :                                                               BINE.

R:Cei potriviti din structura acuala, inlocuire cei nepotriviti, evaluari, selectii

prin concurs.

 

6.Modul de comunicare cu cetatenii clujeni:                                                                  SATISFACATOR.

R:Personal, cu sprijin CCLcj si cetateni.

 

7.Sustinerea  firmelor pe care isi bazeaza veniturile bugetului:                                  BINE.

R:Forme variate de sprijin antreprenorial.

 

8.Periodicitatea comunicarii rezultatelor cu cetatenii:                                                SATISFACATOR.

R :Da, Anual.

9.Informatizarea si numarul angajatilor ramasi in primarie:                                       SATISFACATOR.

R;Informatizarea  actuala este primitiva. Este nevoie de schimbare profunda.

Nu se pronunta la nr.de angajati.

 

10.Proiritatatile candidatului pt.comunitatea clujana:                                             FOARTE SLAB.

R:Nu se pronunta la ierarhizarea din chestionar.

 

-modernizarea infrastructurii in sanatate si servicii:

 

-reabilitare/modernizare spatii publice:

 

-locuri de munca in plus si bine platite:

 

-locuri de parcare suficiente :

 

-modernizarea infrastructurii  educationale:

 

-modernizare strazi,intersectii,sensuri giratorii:

 

-termoizolarea,fatadizarea,reabilitarea incalzirii:

 

-imbunatatirea transportului public:

 

-retea speciala pentru pietoni si biciclete:

 

-recuperarea/reabilitarea cladirilor istorice:

 

-sustinerea evenimentelor culturale si sportive:

 

CALIN VALENTIN COZMA-INDEPENDENT.  

 1.Calitatile care il recomanda pe candidat la functia de primar:                                      BINE.

R;Experienta dobandita in diverse activitati, in tara si afara.

 

2.Gradul de acoperire a asteptarii clujenilor prin programul propus:   5 %.                SLAB.

 

3.Gradul de suprapunere a propunerilor peste cele ale clujenilor:         1%                FOARTE SLAB

Explicatiile candidatului: Au primat interesele de partid.

 

4.Acoperirea cu resurse banesti a programului propus de candidat:                           SATISFACATOR.

Explicatiile candidatului: Poate raspunde dupa preluarea propunerilor

si programelor.

 

5.Echipa executiva cu care atinge programul :                                                                   BINE.

Dupa consultarea cu CCL si apelarea la specialisti.

 

6.Modul de comunicare cu cetatenii clujeni:                                                                    SATISFACATOR.

R:Platforma de comunicare permanenta pe fiecare proiect in parte.

 

7.Sustinerea  firmelor pe care isi bazeaza veniturile bugetului:                                     SATISFACATOR.

R:Dezvoltarea generatiilor viitoare de tineri prin educatie in scoli.

 

8.Periodicitatea comunicarii rezultatelor cu cetatenii:                                                    FOARTE BINE.

R:Rapoarte permanente pe platforma proprie de comunicare.

 

9.Informatizarea si numarul angajatilor ramasi in primarie:                                          BINE.

R;Va prelua experientele si practicile din orase ale UE.

 

10.Prioritatile candidatului pt.comunitatea clujana:                                                        FOARTE SLAB.

R:Nu se pronunta,nu raspunde chestionarului.

 

-modernizarea infrastructurii in sanatate si servicii:

 

-reabilitare/modernizare spatii publice:

 

-locuri de munca in plus si bine platite:

 

-locuri de parcare suficiente :

 

-modernizarea infrastructurii  educationale:

 

-modernizare strazi,intersectii,sensuri giratorii:

 

-termoizolarea,fatadizarea,reabilitarea incalzirii:

 

-imbunatatirea transportului public:

 

-retea speciala pentru pietoni si biciclete:

 

-recuperarea/reabilitarea cladirilor istorice:

 

-sustinerea evenimentelor culturale si sportive:

 

PAUL EUGEN SISERMAN-PARTIDUL ALIANTA LIBERALILOR SI DEMOCRATILOR.                    

1.Calitatile care il recomanda pe candidat la functia de primar:                                BINE.

R:Bun manager, succesele profesionale si de afaceri.

 

2.Gradul de acoperire a asteptarii clujenilor prin programul propus: 5 %.                SLAB.

 

3.Gradul de suprapunere a propunerilor peste cele ale clujenilor:      2%                FOARTE SLAB.

Explicatiile candidatului: Fara explicatii.

 

4.Acoperirea cu resurse banesti a programului propus de candidat:                          FOARTE BINE.

Explicatiile candidatului: Fonduri din: bugetul local,  central, fonduri UE, investitii.

 

5.Echipa executiva cu care atinge programul :                                                                 BINE.

R:Echipa actuala din primarie si colaborari cu specialisti.

 

6.Modul de comunicare cu cetatenii clujeni:                                                                    FOARTE BINE.

R:presa,audiente,intalniri in teren,retele sociale.

 

7.Sustinerea  firmelor pe care isi bazeaza veniturile bugetului:                                     SATISFACATOR.

R:Focalizare pe IMM-uri si ONG-uri vechi si noi.

 

8.Periodicitatea comunicarii rezultatelor cu cetatenii:                                                     SATISFACATOR.

Da. Anual.

 

9.Informatizarea si numarul angajatilor ramasi in primarie:                                            FOARTE BINE.

R:Aliniere la practicila din Berlin; 10% din ce are primaria azi.

 

10.Prioritatile candidatului pt.comunitatea clujana:                                                              BINE.

 

-modernizarea infrastructurii in sanatate si servicii:  1

 

-reabilitare/modernizare spatii publice: 1

 

-locuri de munca in plus si bine platite: 1

 

-locuri de parcare suficiente: 1

 

-modernizarea infrastructurii  educationale: 1

 

-modernizare strazi,intersectii,sensuri giratorii: 1

 

-termoizolarea,fatadizarea,reabilitarea incalzirii: 1

 

-imbunatatirea transportului public:

 

-retea speciala pentru pietoni si biciclete: 1

 

-recuperarea/reabilitarea cladirilor istorice:1

 

-sustinerea evenimentelor culturale si sportive: 1

 

SIMONA-TEODORA ROSCA NEACSU-ALIANTA PENTRU UNIREA ROMANILOR.

 

1.Calitatile care il recomanda pe candidat la functia de primar:                                   BINE,

R;Studiile, experienta antreprenoriala, voluntariatul.

 

2.Gradul de acoperire a asteptarii clujenilor prin programul propus:   20 %.           SATISFACATOR

 

3.Gradul de suprapunere a propunerilor peste cele ale clujenilor:         5%              SLAB

Explicatiile candidatului: A simplificat si contopit propunerile.

 

4.Acoperirea cu resurse banesti a programului propus de candidat:                          SATISFACATOR.

Explicatiile candidatului: A acordat prioritate dezvoltarii mediului de afaceri.

 

5.Echipa executiva cu care atinge programul :                                                                 SATISFACATOR.

R;Consilieri de profil si specialisti.

 

6.Modul de comunicare cu cetatenii clujeni:                                                                    FOARTE BINE.

R:Consultare directa si on line.

 

7.Sustinerea  firmelor pe care isi bazeaza veniturile bugetului:                                    BINE.

R:Sustine revenirea diasporei, facilitati la chirii si concesiuni.

 

8.Periodicitatea comunicarii rezultatelor cu cetatenii:                                                   SATISFACATOR.

R:Da, Raport annual public.

 

9.Informatizarea si numarul angajatilor ramasi in primarie:                                         BINE.

R:Va analiza departementele, urmate de masuri reale. Fara cuantificari.

 

10.Prioritatile candidatului pt.comunitatea clujana:                                                      BINE.

 

-modernizarea infrastructurii in sanatate si servicii: 1

 

-reabilitare/modernizare spatii publice: 1

 

-locuri de munca in plus si bine platite: 6

 

-locuri de parcare suficiente: 2

 

-modernizarea infrastructurii  educationale: 7

 

-modernizare strazi,intersectii,sensuri giratorii: 3

 

-termoizolarea,fatadizarea,reabilitarea incalzirii:  11

 

-imbunatatirea transportului public: 8

 

-retea speciala pentru pietoni si biciclete: 10

 

-recuperarea/reabilitarea cladirilor istorice: 9

 

-sustinerea evenimentelor culturale si sportive: 5

 

ADELA DORINA MARZA-PARTIDUL ALTERNATIVA DREAPTA.

 

Nota: Candidata a evitat discutiile pe programul trimis de CCLcj si invitatia la dezbateri.

 

2.Gradul de acoperire a asteptarii clujenilor prin programul propus:   31 %.            BINE.

 

3.Gradul de suprapunere a propunerilor peste cele ale clujenilor:         7%              SLAB.

 

DANIELA GIFU-PARTIDUL ROMANIA MARE.

 

 Nota: Candidata a evitat discutiile pe programul trimis de CCLcj si invitatia la dezbateri.

 

 

2.Gradul de acoperire a asteptarii clujenilor prin programul propus:   16 %.               SLAB.

 

3.Gradul de suprapunere a propunerilor peste cele ale clujenilor:       1%                 FOARTE SLAB.

 

 

 GARBOVAN BOGDAN-PARTIDUL VERDE.

 

Nota:Candidatul a evitat discutiile si invitatiile transmise prin colegii de partid.

 

– – –

CATEVA CONCLUZII PRELIMINARE:

 1.Toti candidatii prezenti la dezbateri s-au declarat in favoarea proiectului de <tren metropolitan> pe actuala cale ferata construita cu aproape 100 de ani in urma> (simpla modernizare a statiilor existente si cererea catre MERSUL TRENURILOR de oprire a celor 40 de trenuri ce tranziteaza ZILNIC Clujul la un interval mediu de 15 minute) si

De asemena, au fost impotriva proiectului de METROU (ce nu este acum oportun, fezabil/rentabil decat atunci cand zona parcursa va avea in jur de 1 milion de locuitori,  se vor gasi fonduri importante pentru o magistrala de adancime pe sub Centrul Istoric (+) acoperirea cheltuielilor mari cu stabilizarea dealurilor si intretinerea, precum si alte argumente tehnico-economice importante,  legarea directa cu nodurile de cale ferata si autostrada la suprafata).

 

  1. Candidatii au evocat traficul infernal si poluant creat si organizat in ultimii 15 ani. Unii au emis solutii privind atenuarea si eliminarea acestui flagel ce a cuprins Clujul, afectand puternic calitatea vietii si provocand multa nemultumire zilnica, nu doar din partea soferilor dar si a cetatenilor: pietoni, biciclisti, trotinetisti, oameni cu dizabilitati, batrani sau bolnavi cronici.

 

  1. Aria metropolitana a intrunit pozitia unanima de zona pentru dezvoltatea viitoare a Clujului. Insa, infrastructura privind centurile si legarea lor de autostrada, in diferitele puncte, sunt o sarcina a Guvernului Romaniei pentru care Primaria si Consiliul Judetean trebuie sa faca un puternic loby necesar luarii in considerare a proiectelor. Fara acesta aprobare sustinuta cu fonduri nationale sau europene ZONA METROPOLITANA ramane un simplu demers electoral, ca pana acum.

 

  1. Lipsa de comunicare si de consultare cu cetatenii este vizibila la toti candidatii, o dovada clara a suficientei politice.

 

Demersul CCLcj-CLUJ24 prin proiectul <CLUJUL pentru TOTI/ CJ-4-ALL> a fost apreciat de toti participantii, atat ca sursa de informatii civice cat si sprijin in viitorul mandat.

 

  1. Disponibilitatea de preluare a propunerilor facute de clujeni este afirmativa dar niciunul dintre candidatii prezenti nu are o bugetare globala multianuala.

 

  1. Exista multe propuneri de substanta in programele candidatilor care ar trebui motivate si mediatizate iar apoi discutate cu cetatenii.

 

  1. Nevoia schimbarii relatiei de comunicare cu cetatenii poate fi la indemana alegatorilor pentru cel putin 3-4 dintre candidati, domnii: Avram Fitiu, Dan Cristian Codrean, Valentin Claudiu Cuibus, Nas Sorin Valeriu.

 

  1. Informatizarea si integrarea bazelor de date ale primariei si ale institutiilor statului este solutia avansata de candidati pentru debirocratizare si directionarea fondurilor cu salariile si asimilatele functionarilor publici catre dezvoltare.

 

  1. Sustinerea cu parghii reale si directe ale mediului de afaceri, precum si coperarea pe marile proiecte sociale, esta calea de evolutie invocata de candidati pentru zona Cluj.

 

  1. Proiectele sociale mari, cu finantare din fonduri europene, necesita personal specializat si dedicat cat si alt ritm de executie decat acum.

 

  1. Din evaluarile de programe si de candidati, am inteles interesul a cel putin 80-85% dintre acestia pentru pozitia de consilier si nu de primar (vezi inregistrarile video la https://cluj24.ro/categorie/clujul-pentru-toti).

 

  1. In mare parte candidatii au declarant ca vor isi vor imbunatati programul si lista de proiecte, luand in considerare proiectele propuse de cetateni si colectate de CCLcj – Consiliul Civic Local Cluj (vezi http://consiliulciviclocal.ro/proiecte-si-propuneri-ale-ccl-cluj-pentru-candidatii-la-functia-de-primar-si-consilier-local).

 

  1. Fara a stabili un clasament, in opinia CCLcj si a cetatenilor consultati, primii 5 candidati cu cele mai multe nivele superioare de evaluare (BINE si FOARTE BINE) dar, si cu programe deschise spre obiectivele, cerintele, dorintele si necesitatile cetatenilor sunt domnii:

 

  • Avram Fitiu: 7 FB si 2 B,

 

  • Csoma Botond: 2 FB si 5 B,

 

  • Claudiu Valentin Cuibus: 3 FB si 5 B,

 

  • Dan Cristian Codrean: 3 FB si 5 B,

 

  • Emanuel Dumitru Ungureanu: 3 FB si 4 B.

Asupra candidatului Emil Boc nu putem face o evaluare completa si nici sa ne pronuntam intrucat a evitat orice dialog cu comunitatea civica si academica legat de propriul program electoral si realizarile/nerealizarile din ultimii 16 ani.

 

Secretariatul CCL,                                                                                                            Cluj-Napoca; 16.09.2020.

 

– – –

REACTII ale cetatenilor

 

Primele reactii ale cetatenilor s-au manifestat in timpul reuniunii on line, prezentate mai jos:

 

Dl. Draghiciu, a cerut o ierarhizare a proiectelor prioritare si discutii dupa alegeri cu cei alesi de clujeni.

Isi exprima dezamagirea pentru lipsa de reactie si nefolosirea dreptului de preemtiune in cumpararea cladirii Hotel Melody si hotelului Continental, emblematice pentru municipiul Cluj-Napoca.

A semnalat situatia financiara dificila in care se afla echipa de rugby clujeana, cerand sprijinul autoritatilor locale pentru a interveni .

 

Dl. Marcel Heroiu, si-a manifestat disponibilitatea de a participa on line la reuniunea CCLcj urmatoare din octombrie, consacrata concluziilor finale dupa alegerile locale,in scopul cunoasterii pozitiei clujenilor in finalizarea “Strategiei Integrata de Dezvoltare Urnana a Cluj-Napoca(SIDU” .

 

Dl. Mlesnita a exprimat regretul clusterelor/ONG-urilor asociate proiectului CLUJUL pentru TOTI/ CJ-4-ALL pentru refuzul actualului primar si candidat, la invitatia CCLcj de a dezbate programul si proiectele sale cu reprezentantii cetatenilor: CCLcj-Cluj24. Aceasta mai ales ca Dansul a initiat un alt proiect: UN SINGUR CLUJ ce aduna alte clustere/ONG-uri sau institutii clujene finantate de primarie – bugetare participativa.

 

D-na Lutas, a apreciat ca acest raport intermediar poate fi dat publicitatii prin presa si retelele sociale.

Dl. Elkan, considera ca toti candidati sunt convinsi ca orice lucrare spatiala sau constructie se poate autoriza pe teritoriul administrativ dar, in acelasi  timp se pot gasi si argumente sa nu se emita avizele sau/si autorizatiile legale. “Nu am sesizat interes pentru a incepe activitatea de primar cunoscand absolut toate propunerile de dezvoltare cuprinse in PUG valabil legal, si sa aiba vreun interes pentru a fi convins ca planificarea spatiala a municipiului nostru nu are disfunctionalitati si daca sunt masuri va lua”.

N.B. – Oricine doreste sa: completeze, comenteze, critice, emita solutii sau sa-si exprime puncte de vedere, este invitat sa le transmita prin:

 

Email:  consiliulcivic@gmail.com                                                                   Site:  https://cluj24.ro/clujul-pentru-toti

FaceBooK: https://www.facebook.com/pages/category/Community/CCL-Consiliul-Civic-Local-Cluj-Napoca-1161052770607282

Detalii: https://drive.google.com/file/d/1t2DaLucLALls4fVvNlMfwDmX3jv47j-8/view

Proiectul „Clujul pentru toţi”

*Consiliul Civic Local (CCL) Cluj-Napoca şi redacţia www.cluj24.ro au lansat proiectul „Clujul pentru toţi”. Este vorba de un demers civic, fără influenţe  politice. Scopul proiectului esta ca, alături de clujeni, să-i determinăm pe candidaţii la funcţia de primar şi la posturile de consilieri locali să-şi asume proiecte importante pentru oraş. Proiectele sunt propuse de specialişti în domeniile respective, dar şi de populaţie.

*Consiliul Civic Local Cluj-Napoca este o organizaţie civică şi apolitică fondată în 2004 de către Cluburile Lions şi 38 de ONG-uri. În prezent, această iniţiativă civică este susţinută de 50 de ONG-uri.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Sunt interzise ANVELOPELE all-season? RAR: Vă anunțăm din timp când vor apărea NOUTĂȚI legislative

Publicat

anvelope

În vară, presa prelua o informație din mass-media europeană legată de faptul că de la 1 octombrie 2024, așa numitele anvelope all-season vor fi interzise.

„Începând cu 1 octombrie 2024, șoferii se pot confrunta cu amenzi dacă nu respectă noile reglementări referitoare la anvelope. O regulă importantă este schimbarea cauciucurilor de două ori pe an. Deși anvelopele all-season oferă o opțiune convenabilă pentru a evita aceste schimbări, o nouă reglementare interzice anumite tipuri de anvelope începând cu aceeași dată”, scria Capital.

Sunt interzise ANVELOPELE all-season? RAR: Vă anunțăm din timp când vor apărea NOUTĂȚI legislative

„Anvelopele de tip all-season nu sunt foarte sigure pe timpul sezonului rece, sunt de părere specialiștii. O serie de studii arată că șoferii aflați la volanul unor vehicule astfel echipate au produs mai multe accidente. Conform statisticilor, anvelopele de tip all-season reprezintă un compromis”, scria Evenimentul Zilei.

Cu alte cuvinte, anvelopele all-season nu că ar fi bune și vara și iarna, ele n-ar fi bune nici vara, nici iarna.

Conform presei, sursa acestei informații ar fi chiar Uniunea Europeană, care consideră că majoritatea accidentelor ar fi fost provocate din cauza echipării mașinilor cu acest tip de anvelope.

„Nu există o perioadă stabilită în care trebuie utilizate anvelopele de iarnă”

Cluj24 a solicitat un răspuns singurului for din România abilitat să ia o asemenea decizie, și anume RAR:

„Primele ninsori aduc și primele întrebări despre ce pneuri trebuie montate pe autovehicule în sezonul rece, despre marcajele de pe anvelope sau despre data de la care acestea devin obligatorii. Vă înțelegem nelămuririle, pentru că în fiecare an sunteți bombardați cu informații nereale, menite să genereze panică printre cei care se tem că au omis să citească modificările legislative. Din acest motiv vă spunem noi tot ce trebuie să știți despre anvelopele de iarnă.

Pe scurt, dacă nu vreți să citiți până la capăt (deși vă recomandăm să o faceți), trebuie să știți că legislația din România nu s-a modificat! TOATE anvelopele, indiferent de denumirea lor comercială, care sunt marcate cu literele M şi S (însemnând noroi <<mud>> și zăpadă <<snow>>), sub forma M+S, M.S. sau M&S, îndeplinesc cerințele de utilizare în condiţiile specifice de iarnă prevăzute în legislaţia națională. Totodată, nu există o perioadă stabilită în care trebuie utilizate anvelopele de iarnă, acestea fiind obligatorii atunci când autovehiculul circulă pe un drum public acoperit cu gheață, zăpadă sau polei.

Acum, mai în detaliu, reamintim că legea din România nu merge dincolo de marcajul format din literele M și S, respectiv dincolo de definiția anvelopelor de iarnă/zăpadă din legislația de omologare a anvelopelor. Textul OG nr. 5/2011, prin care se modifică OG nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, utilizează termenul „anvelope de iarnă”, anvelope care se identifică prin utilizarea literelor M şi S.

Denumirea de anvelopă “all-season” este o denumire comercială care nu defineşte cu exactitate tipul de anvelopă omologată pentru utilizarea pe timp de iarnă conform OG nr. 5/2011.

„Nu ignorați importanța anvelopelor de iarnă în sezonul rece”

Singurul criteriu care certifică faptul că anvelopa este omologată în acest sens este inscripţia literelor M şi S, sub una dintre formele menționate.

Prin urmare, dacă posesorii de autovehicule respectă legislația în vigoare și folosesc pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, anvelopele marcate cu literele M și S nu se aplică sancțiuni!

Registrul Auto Român vă recomandă să nu ignorați importanța anvelopelor de iarnă în sezonul rece, deoarece acestea sunt concepute ca la o temperatură de sub 7-8 grade Celsius să rămână moi, spre deosebire de cele de vară, pentru a păstra aderența la carosabil.

Înainte de a monta anvelopele, vă recomandăm să verificați anul fabricației (DOT) și adâncimea profilului. Dacă anvelopele au o vechime de peste 4-5 ani, solicitați părerea unui specialist, care să observe dacă există urme specifice de uzură.

Este important de știut că o anvelopă de iarnă, aflată în condiții optime, crește aderența pe carosabilul acoperit cu zăpadă și scade distanța de frânare.

Precizăm că amenda pentru lipsa anvelopelor de iarnă, în condițiile specificate de lege, se încadrează în clasa a IV-a de sancţiuni (9-20 puncte-amendă).

În final, vă asigurăm că am citit și noi știrile despre “anvelopele care vor fi interzise din 2024”, dar rămâne cum am stabilit: vă anunțăm din timp când vor apărea noutăți legislative care pot avea impact asupra deținătorilor de vehicule din România”.

Zvon sau nu, cert este că o asemenea știre are și o componentă comercială. Cui prodest? Cui folosește un asemenea gen de dezinformare? Evident, vânzătorilor de anvelope care, se pare, și-au crescut vânzările la categoria anvelope de iarnă…

Citește mai departe

ECONOMIE

Dragoș Damian: N-ai chef, timp sau bani să investești în resursa umană? Participă la un târg de cariere și fură de la competiție

Publicat

Dragoș Damian, CEO Terapia

CEO Terapia, Dragoș Damian, critică lipsa de investiție reală în formarea resursei umane de către companii și o practică frecventă: recrutarea agresivă de la competitori.

„N-ai chef, timp sau bani să investești în resursa umană? În învățământ dual? În burse și practică pentru studenți? În laboratoare scumpe în facultăți? Nici o problemă! Participă la un târg de cariere și fură de la competiție câți angajați ai nevoie!

Povești de adormit mediul de afaceri

Urmărește o conferință la care iau parte șefii departamentelor de resurse umane și vei realiza ce profesioniști desăvârșiți sunt. Stăpânesc cu măiestrie o mulțime de formulări complicate care te conving cât de mult timp și bani alocă pentru atragerea, retenția și dezvoltarea oamenilor din organizația lor, cât de mult se investește în resursa umană, ce beneficii cuprinzătoare sunt acordate.

Ce nu știi însă este că toate lăudăroșeniile lor sunt povești de adormit mediul de afaceri pentru că, singurul lucru pe care îl fac este să fure angajați de la competiție. Păi are cineva chef, bani și timp să investească în angajați? Are cineva chef, bani și timp să dezvolte un director financiar sau economic, un specialist de calitate, de la director la analist, un specialist în operațiuni industriale de la director la ingineri la supervizori la operatori mașini alfa-numerice, un specialist în planificarea producției, un specialist în lanțul de aprovizionare, un specialist de mediu?

Instructajul costă sute de mii de lei

Uite. Un director financiar se pregătește în 5-10 ani, instructajul costă sute de mii de lei. Specialiști de calitate și de operațiuni industriale nu există, ei trebuie luați de pe băncile facultății, durează 1-3 ani pregătirea lor, tot sute de mii de lei. Specialiști de planificare, de aprovizionare, de mediu, la fel, nu există, costă mii și mii de lei pregătirea lor.

Pentru pregătirea unor astfel de specialiști este necesară muncă asiduă în interiorul organizației, parteneriate cu instituțiile de învățământ, donații de echipamente scumpe către universități în așa fel încât instruirea să se facă de pe băncile facultății, etc.

Mergem la competiție și furăm

Prostii! Timp și bani dați de pomană. Așadar, mergem la competiție și furăm. Luăm oameni gata pregătiți de fraierii din alte companii, care cred bazaconii de tipul învățământ dual preuniversitar și universitar sau pierd vremea în pregătirea angajaților prin parteneriate cu facultățile. Sunt unii angajatori fraieri care cred în rolul angajatorilor de a ajuta societatea să progreseze prin dezvoltarea generațiilor Y și Z.

Cât de fraieri pot fi?

Furtul de angajați este soluția perfectă pentru orice șef de resurse umane:

  1. Poți da salarii mai mari sau beneficii de altă natură pentru că nu te costă nimic pregătirea lor;
  2. Nu există nici o lege împotriva furtului de angajați, dimpotrivă, Codul Muncii „încurajează” furtul de angajați prin prevederi ambigue. Astfel încât poți fura 1, 2, 5, 10, 20 de angajați. Poți fura atâția angajați de la competiție până o închizi și tot nu pățești nimic, degeaba reclamăa unii aceasta practică;
  3. În plus:
  • Bonus 1: merită să vezi fețele directorilor cărora le furi angajații, sunt de neprețuit supărarea și frustrarea lor după ce au consumat timp și bani cu munca susținută în interiorul organizației, parteneriate cu instituțiile de învățământ, donații de echipamente scumpe către universități în așa fel încât instruirea să se facă încă de pe băncile facultății. Niște fraieri, merită să râzi de ei;
  • Bonus 2: daca angajatul furat nu se inseră în organizația ta, îl dai afara fără probleme, fără să fi consumat timp și bani pentru a-l pregăti. Și rămâi cu satisfacția că ai destabilizat competitorul de unde l-ai furat, care trebuie să consume timp și bani ca să pregătească pe altcineva.

Singura cale ieftină, să furi angajați de la competiție

Așadar, fură un angajat de la competiție, fură 2, 5, 10.

Totuși, fii un pic prudent, respectă niște reguli de bază:

  1. mergi tot timpul la conferințe ca să arați publicului că de fapt ești un angajator de top care investește timp și bani în pregătirea resursei umane. Și mai bine, cumpăra un loc într-un anuar ”Angajatori de Top”, e maxim 5.000 de Euro, dă bine;
  2. folosește anunțuri pe situl propriu, târguri de cariere, platforme de recrutare, companii de plasare de forța de muncă și vânători de capete, astfel încât să eviți orice risc ca planurile tale să fie dezvăluite;
  3. lipește afișe de recrutare pe stâlpi sau plasează banere în jurul locației competitorului pe care îl asediezi ca să-i furi angajații, demonstrezi astfel că ai publicat la loc vizibil intenția de angajare.

Singura cale ieftină și rapidă de dezvoltare a organizației tale este să furi angajați de la competiție. Succes!”, a spus Damian.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Trenul metropolitan, „undă verde” de la Consiliul Județean Cluj. Aviz favorabil în Comisia de Urbanism

Publicat

tren gara bun 1

Consiliul Județean Cluj a avizat realizarea trenului metropolitan, în ședința Comisiei de Urbanism de joi, 21 noiembrie.

Comisia Tehnică de Urbanism și Amenajarea Teritoriului (CTATU) din cadrul Consiliului Județean Cluj a avizat favorabil, cu condiționări, Planul Urbanistic Zonal (PUZ) al viitorului Tren Metropolitan Cluj.

Trenul metropolitan va rezolva problema mobilității urbane

„Pentru ca acest important proiect să poată merge mai departe, în sensul depunerii și obținerii finanțării europene, am decis să aprobăm, cu anumite modificări, documentația prezentată în comisie. Este necesar ca proiectul viitorului tren metropolitan să fie corelat cu toate proiectele de infrastructură publice și private aprobate deja pe traseul propus prin PUZ.

Această nouă investiție este una extrem de importantă din perspectiva rezolvării problemei de mobilitate urbană pentru cei aproximativ 500 de mii de clujeni care trăiesc și muncesc în Zona Metropolitană Cluj”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj și al Comisiei CTATU.

Ultima etapă a fazei de proiectare

Elaborarea PUZ-ului aferent Trenului Metropolitan Cluj, ca etapă finală a fazei de proiectare, a fost necesară în vederea stabilirii reglementărilor urbanistice pentru realizarea obiectivelor noi propuse în cadrul acestui proiect de infrastructură, reguli care nu au fost cuprinse, anterior, în cadrul PUG-urilor aflate în vigoare.

Proiectul Trenului Metropolitan constă în introducerea unui serviciu de transport public de călători de-a lungul infrastructurii de cale ferată existentă deja între localitățile Gârbău și Bonțida, via Cluj-Napoca, cu nu mai puțin de 23 de stații. Astfel, de-a lungul celor 48,8 km de traseu, vor fi amenajate noi peroane, un pasaj rutier subteran, trotuare, piste biciclete, parcări auto/moto/velo și stații de autobus.

Citește mai departe

EDUCATIE

VIDEO FOTO. Ciocolată Dubai, preparată de elevii Școlii Profesionale Speciale Samus Cluj. Va fi vândută la târgul de Crăciun

Publicat

Dubai

Elevii Școlii Profesionale Speciale Samus Cluj-Napoca au preparat, pentru prima dată, ciocolată Dubai, pe care o vor vinde în luna decembrie în cadrul târgului de Crăciun care va fi organizat în instituție.

Claudiu, Alex și Ramona, care sunt în clasa a X-a la specializarea Cofetărie-Patiserie, s-au ocupat de prepararea ciocolatei, asistați de profesorul de instruire practică și teorie Pompilia Lopes, care se ocupă de clasele de patiserie.

Rețetă adaptată de ciocolată Dubai Samus

”Noi tot timpul experimentăm la Samus rețete noi, poate și deoarece avem tot timpul ingrediente noi. Ne-am gândit să facem și ciocolată Dubai, pentru că este în trend și toată lumea vorbește despre ea.

Ne-am inspirat din rețetele de pe internet și am pregătit noi totul, inclusiv crema de fistic.

Am folosit trei rețete diferite de ciocolată, iar ultima ne-a ieșit cea mai bună.

Am folosit ciocolată neagră, pe care am amestecat-o cu ciocolată albă și am diluat-o cu frișcă din lapte, pentru a o putea topi. După care a urmat umplutura. Am prăjit separat cataiful în puțin unt, cam cum facem la pesmetul prăjit.

Separat am pregătit crema de fistic, care nu a fost ușoară.

Fisticul a trebuit decojit, opărit, am îndepărtat pielițele de pe el, după care l-am măcinat și amestecat cu lapte condensat, iar apoi l-am amestecat cu cataiful, dar am plusat și cu puțină esență de fistic, să se simtă mai pregnant gustul.

Am turnat amestecul între două foi de ciocolată, iar deasupra am făcut un strat colorat cu verde și am presărat, deasupra, bucățele de fistic, pentru decor.

Este o rețetă adaptată de ciocolată Dubai Samus”, a spus Pompilia Lopes pentru Cluj24.

Potrivit acesteia, ciocolata Dubai a fost prima tentativă de a pregăti ciocolată împreună cu elevii.

”Ce am constatat diferit este cataiful care face produsul mai crocant. Gustul final este deosebit, iar aromele sunt plăcute. Această rețetă nu are deloc zahăr”, a precizat profesoara de la Samus.

Experiență inedită pentru elevi

Claudiu a auzit de ciocolata Dubai de pe internet și consideră că participarea la pregătirea acesteia a fost o experiență care i-a plăcut.

”Am curățat fisticul, l-am opărit, l-am curățat de pieliță, după care l-am măcinat. Gustul final a fost foarte bun și mă bucur că a ieșit așa ceva din mâinile mele.

Am vrut să mă fac patiser pentru că îmi place meseria asta, să fac prăjituri și dulciuri”, a spus elevul.

Colegii săi, Alex și Ramona, nu auziseră înainte de ciocolata Dubai, dar recunosc că le-a plăcut să participe la crearea unui produs devenit celebru.

”Mie îmi place să fac preparate de cofetărie, prăjituri, în special cu mere sau brânzoici. Iar acum am trecut la ciocolată Dubai, iar gustul a ieșit foarte bun”, a precizat Alex.

Ramona are ceva mai multă experiență, după ce a fost anul trecut, printr-un program Erasmus, în Portugalia, într-un schimb de experiență de două săptămâni, unde a lucrat într-un restaurant.

”Îmi place să fac orice din domeniul cofetărie-patiserie, nu am unul preferat. Dar a fost interesant să lucrez la ciocolata Dubai, unde, printre altele, m-am ocupat de amestecarea cataifului la partea de prăjit”, a completat Ramona.

Cei trei elevi speră ca, după absolvire și după ce primesc o diplomă recunoscută de Ministerul Educației, să se angajeze într-o patiserie sau cofetărie din județul Cluj.

Produs nou pentru târgul de Crăciun

Directorul adjunct al Școlii Profesionale Samus, Teofana Sferle, a menționat că pentru târgul de Crăciun organizat în luna decembrie la școală, una dintre surprize va fi ciocolata Dubai, care va fi vândută de elevi.

”În fiecare an la târg vom avea produse realizate de către elevii noștri și abia aștept să vedem ce succes vom avea cu noul produs. Banii rezultați în urma târgului vor fi folosiți pentru finanțarea diferitelor activități. Mergem la un film sau la karting, de exemplu”, a spus Sferle.

O bucată de ciocolată Dubai Samus de 100 de g va fi vândută la târgul de Crăciun cu 20 de lei.

Copiii, angajați după absolvire

Dubai

Școala Profesională Specială Samus pregătește elevi cu cerințe speciale pentru meseria de cofetar-patiser, urmând să fie făcute demersuri și pentru autorizarea meseriei de bucătar, care este foarte căutată acum pe piața muncii.

”Avem și resurse materiale și umane. În ateliere – școală avem trei spații diferite unde elevii învață, în cei patru ani de studiu, să pregătească diverse preparate culinare.

La finalul clasei a XII-a se organizează un examen de certificare a competențelor profesionale, elevii vor fi evaluați și vor trebui să gătească un preparat tras la sorți.

Copiilor le crește stima de sine când văd cât de bine le iese, din mâinile lor, un preparat bun”, a explicat Sferle.

Potrivit acesteia, sunt, deja, absolvenți de la Samus angajați în domeniul cofetărie- patiserie la firme de profil din Cluj-Napoca.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax