Connect with us

EVENIMENT

Clujeni amendați pentru că circulau fără motiv după ora 23.00

Publicat


Poliţiştii din cadrul Poliţiei municipiului Cluj-Napoca, împreună cu jandarmi şi poliţişti locali din cadrul Primăriei Cluj-Napoca, au acţionat pe raza municipiului, în scopul menținerii unui climat de ordine şi siguranţă publică şi pentru punerea în aplicare a prevederilor legislației specifice stării de alertă şi a legislaţiei privind circulaţia pe drumurile publice.

În prima parte a acţiunii, desfăşurată în intervalul orar 17.00 – 19.00, forţele implicate au acţonat în Piaţa Gării, Piaţa Mihai Viteazul, dar şi în zona staţiilor de transport public.

Au fost legitimate 94 de persoane şi verificate 45 de autovehicule şi mijloace de transport persoane.

Neregulile constatate au impus aplicarea a 30 de sancţiuni contravenţionale, 18 dintre acestea fiind aplicate pentru nerespectarea prevederilor Legii 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea pandemiei de COVID-19, iar alte 12 au fost aplicate pentru abateri aduse prevederilor OUG 195/2002R privind circulaţia pe drumurile publice.

Acţiunea a continuat în intervalul orar 23.30 – 01.00, fiind dispuse filtre rutiere pe principalele artere de circulație.

Cu această ocazie, au fost legitimate 98 de persoane şi oprite pentru control în trafic 73 de autovehicule.

Astfel, au fost depistate 11 persoane care se deplasau pe drumul public fără motiv justificat, acestea fiind sancţionate contravenţional conform Legii 55/2020.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

CLUJ24 TV

VIDEO. Simina Bejenaru: Service Learning nu e despre a preda altceva. E despre a învăța altfel. Cu sens. Cu impact. Cu suflet

Publicat

Simina Bejenaru

Trăim într-o perioada în care reforma educației din România e mereu la știri, mereu în promisiunile comunității politice și academice. În acest episod, explorăm o inițiativă care trece de la vorbe la fapte: Service Learning. De ce învață copii? Cum aplica elevii abilitățile pe care le dobândesc în sala de clasă? În podcastul Memento Talks de pe Cluj24, Octavian Ghișa o are invitată pe Simina Bejenaru, profesoară și membru al Asociației Selegro – una dintre cele mai active voci în promovarea Service Learning-ului în România.

Dincolo de concepte teoretice, Bejenaru vine cu exemple, convingeri și un mesaj clar: „Educația fără aplicabilitate e irelevantă.”

Service learning

„Nu doar le dai peștele, ci îi înveți să pescuiască. Îi înveți că pot să se ridice singuri”, spune Bejenaru. 

Service Learning e prin definiție o legatura dintre curriculum și nevoile reale ale comunității. Metodologia oferă un sens practic învățării, transformând astfel fiecare materie în unelte pentru a face bine.

Elevii astfel sunt încurajați să simtă că pot schimba ceva – fiind mai motivați prin înțelegerea aplicabilității unui subiect. Matematica ne învață cum sa ne facem un buget, româna cum să scriem cereri, biologia cum putem întreține un spațiu verde și așa mai departe. 

Proiectele coordonate promovează documentarea tradițiilor prin istorie orală, construirea de spații sociale, ecologizarea, campanii pentru educație digitală în medii defavorizate și multe altele.

Cine se implică? 

„Dacă aștepți reforme de sus, se pierd pe drum. Service Learning pornește de jos, de la firul ierbii. Din clasă”, precizează Simina Bejenaru

Copii cresc cu astfel de proiecte inclusiv de la grădiniță.

Orice dascăl cu o dorință și curajul de a ieși dintr-o programa rigidă poate sa aducă o schimbare prin simpla legare a lecției de o nevoie locală. Nu e nevoie de aprobări ministeriale, ci implicarea activă a profesorilor, părinților și a comunității.

Viitorul Educației

„Ne-am mai deșteptat în ultimii ani. Am învățat de la alții, am adaptat idei bune. Dar Service Learning e o speranță reală. Și n-ar trebui pierdută”, afirmă profesoara în legătură cu starea educației din România.

Deja există rețele internaționale, competiții europene, manuale și cursuri de formare. Tot mai multe școli – de stat sau private – prind curaj. Și, poate cel mai important, tot mai mulți copii descoperă că vocea lor contează: „Am văzut oameni din sistemul educațional susținând ideea, chiar dacă nu o numesc Service Learning. Îi încurajez să meargă mai departe. Să sprijine, să mediatizeze, să aprecieze aceste inițiative la adevărata lor valoare”

O reflecție despre ce aduce acest episod: o nouă perspectivă și o invitație la retrospectivă. Schimbarea nu vine peste noapte, dar frontul sau e ajutat de oricine simte că are o voce în comunitatea sa.

 

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Alin Tișe a pierdut funcția de prim-vicepreședinte al PNL. Daniel Buda a pierdut conducerea Curții de Arbitraj a partidului

Publicat

De

Tișe

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a pierdut, sâmbătă, la Congresul partidului, funcția de prim-vicepreședinte al PNL, acesta clasându-se pe locul 6 dintre cei 9 candidați liberali, cu 418 voturi.

Tișe a candidat pentru una dintre cele 4 funcții de prim-vicepreședinte, ocupate după vot de Nicoleta Pauliuc, Cătălin Predoiu, Adrian Veștea și Ciprian Ciucu.

De asemenea, și președintele PNL Cluj, eurodeputatul Daniel Buda, a pierdut conducerea Curții de Arbitraj a PNL, pe care a condus-o până acum.

Pentru această funcție, Buda a candidat alături de alți 2 membri ai partidului – Costică Lupușoru – PNL Bacău şi Ciprian Dobre – PNL Mureș, ultimul fiind ales președinte.

Ilie Bolojan a fost ales președinte al PNL cu 976 de voturi

Citește mai departe

EVENIMENT

Osanalele lui Papahagi de la Cluj pentru Bolojan și sfaturi pentru Nicușor Dan, să-i ia consilieri pe prietenii săi

Publicat

papahagi
Universitarul clujean Adrian Papahagi a lansat osanale premierului Ilie Bolojan după anunțarea celui de-al doilea pachet de reformă, dar i-a transmis și sfaturi președintelui Nicușor Dan, să-i ia consilieri pe nimeni alții decât pe niște prieteni de-ai săi. 
”Ilie Bolojan are șansa să devină cel mai bun prim-ministru al României de la Iuliu Maniu (1933) încoace.
Nu de alta, dar el poate încheia definitiv tranziția de la un stat abuziv, totalitar sau cvasi-totalitar, clientelar și corupt spre un stat modern, cu o administrație restrânsă și eficientă, aflată în slujba cetățeanului.
Nicușor Dan va avea de lucru să-l bată pe Băsescu și să devină cel mai bun șef de stat din – țineți-vă bine! – 1927 încoace. Tot ce a fost între Ferdinand și Nicușor, cu excepția lui Băsescu, a fost sau sinistru (Carol II, Dej, Ceaușescu, Iliescu, Iohannis), sau slăbuț (Mihai I, Constantinescu).
Așa că îi criticăm, ca să nu li se urce la cap, dar îi și sprijinim, fiindcă sunt tot ce poate da mai bun România în acest moment!

Prietenii lui, consilieri la Cotroceni

PS: Notă proastă pentru Nicușor pentru că nu a participat la summit-ul de la Roma dedicat reconstrucției Ucrainei (să scape odată de expirații Odobescu și Diaconescu, și să-și ia consilieri pe externe curajoși, liberi și deștepți, ca prietenii mei Baconschi, Voinescu, Goșu sau cine crede el!!!); nota 10 pentru a doua etapă a reformei lui Ilie Bolojan”, a scris Papahagi pe o rețea socială.

Citește mai departe

EDUCATIE

Ce medalii a câștigat România la Olimpiada Central Europeană de Informatică 2025 (CEOI) de la Cluj-Napoca

Publicat

De

Medalii

România a obținut trei medalii de aur, cinci de argint și două de bronz la Olimpiada Central Europeană de Informatică 2025 (CEOI), desfășurată la Cluj-Napoca în perioada 7-13 iulie.

Care sunt medaliile

Mihai Valeriu Voicu – Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – Medalie de Aur
Roland Petrean – Colegiul Național “Silvania”, Zalău – Medalie de Aur
Mircea Maxim Rebengiuc – Colegiul Național de Informatică “Tudor Vianu”, București – Medalie de Aur
Rareș Andrei Neculau – Colegiul Național “Vasile Alecsandri”, Galați – Medalie de Argint
Luca Mihai Ilie – Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – Medalie de Argint
Rareș Felix Tudose – Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – Medalie de Argint
Iulian George Arsenoiu – Colegiul Național “Ion Luca Caragiale”, Ploiești – Medalie de Argint
Andrei Paul Iorgulescu – Colegiul Național de Informatică “Tudor Vianu”, București – Medalie de Argint
Luca Valentin Mureșan – Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – Medalie de Bronz
Tudor Ștefan Mușat – Colegiul Național de Informatică “Tudor Vianu”, București – Medalie de Bronz

Olimpiadă din 1994

Olimpiada Central Europeană de Informatică (CEOI) este una dintre cele mai vechi și prestigioase competiții internaționale dedicate informaticii competiționale. România se găsește printre țările fondatoare, organizând prima ediție în 1994.

Ajunsă la a 32-a ediție, a revenit cu organizarea în același oraș, ca la început: Cluj Napoca, în perioada 07-13 iulie 2025.

65 de elevi din 15 țări

În acest an, au participat 65 de elevi din 15 țări: Austria, Bulgaria, Cehia, Croația, Elveția, Georgia, Germania, Moldova, Polonia, România, Serbia, Slovacia, Slovenia, Ucraina, Ungaria.

Olimpiada a fost organizată în colaborare de Ministerul Educației și Cercetării, Societatea pentru Excelență și Performanță în Informatică (SEPI), Inspectoratul Școlar Județean Cluj și Universitatea Tehnică Cluj Napoca.

Cele două echipe ale României i-au avut ca lideri pe Casian Pătrășcanu, profesor la Liceul Teoretic Internațional de Informatică (ICHB) București, și pe Claudiu Gorea – Zamfir, inspector școlar la Inspectoratul Școlar Iași.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate