Connect with us

EVENIMENT

Ce servicii pot fi acordate la distanță, fără să fie nevoie de card de sănătate. Noi reglementări, în contextul epidemiei

Publicat


Executivul a aprobat două acte normative care reglementează condiţiile de acordare a serviciilor medicale în sistemul de sănătate în trimestru II al anului 2021. Actele normative asigură cadrul legal pentru decontarea serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale contractate, potrivit unui comunicat de presă al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS).

De asemenea, până la data de 1 iulie 2021 vor fi elaborate şi aprobate actele normative necesare pentru punerea în aplicare a unor noi reglementări, potrivit reprezentanților CANS.

 

Consultaţiile

 

Actele normative aprobate de Guvern asigură cadrul legal pentru decontarea serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale contractate, precum și reglementările aplicabile în contextul epidemiei cu virusul SARS-CoV-2, pentru trimestrul II al anului 2021, printre care se numără următoarele

– Consultaţiile medicale acordate în asistenţa medicală primară şi în ambulatoriul de specialitate clinic, inclusiv serviciile conexe actului medical furnizate de psiholog şi logoped, pot fi acordate şi la distanţă, utilizând orice mijloace de comunicare.

– Consultaţiile medicale la distanţă se acordă şi se validează fără a fi necesară utilizarea cardului naţional de asigurări sociale de sănătate sau a documentelor înlocuitoare ale acestuia; toate celelalte servicii medicale vor fi validate cu cardul de sănătate.

– Consultaţiile la distanţă din ambulatoriul de specialitate pentru specialităţile clinice, inclusiv pentru specialitatea clinică medicină fizică şi de reabilitare, precum şi cele de îngrijiri paliative în ambulatoriu se acordă fără a fi necesară prezentarea biletului de trimitere. Pentru toate celelalte consultaţii este necesar biletul de trimitere.

 

Ce pot face medicii de familie

 

– Medicii de familie pot prescrie în continuare pentru pacienţii cronici inclusiv medicamentele restricţionate din lista de medicamente compensate şi gratuite care se acordă în cadrul programelor naţionale de sănătate, cu menţiunea că pentru medicamentele care se eliberează în baza unor protocoale terapeutice şi a unor formulare specifice este necesară evaluarea periodică a medicului de specialitate pentru a confirma sau modifica schema de tratament, la termenele prevăzute în protocoalele terapeutice sau în scrisorile medicale.

– Medicii de familie iniţiază tratamentul specific şi în absenţa unei scrisori medicale emise de medicul din ambulatoriul de specialitate/spital pentru medicamentele notate cu * din Lista de medicamente compensate şi gratuite, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008.

– Medicii de familie pot emite prescripţie medicală în continuare pentru pacienţii cu boli cronice cu schemă terapeutică stabilă, în baza documentelor medicale care au fost emise pacientului de către medicul specialist – scrisoare medicală şi/sau confirmarea înregistrării formularului specific de prescriere, şi pentru medicamentele care se prescriu de către medicii specialişti în conformitate cu limitările de prescriere prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 720/2008.

– Pentru situaţiile care necesită prezentarea de documente casei de asigurări de sănătate de către asigurat, documentele pot fi transmise prin mijloace electronice de comunicare sau pot fi depuse în numele asiguratului de orice persoană. Mijloacele electronice de comunicare se pot folosi şi pentru transmiterea de către casele de asigurări de sănătate a documentelor eliberate necesare asiguraţilor.

Ce documente, care au fost prelungite deja, își pierd valabilitatea de la data de 31 martie

O serie de documente, a căror valabilitate a fost prelungită în repetate rânduri pe perioada stării de alertă, îşi vor pierde valabilitatea în data de 31 martie, fiind necesară o nouă evaluare a medicului specialist pentru emiterea de noi documente:

– biletele de trimitere pentru specialităţi clinice, inclusiv pentru specialitatea medicină fizică şi de reabilitare;

– biletele de trimitere pentru specialităţi paraclinice;

– recomandările medicale pentru dispozitive medicale, tehnologii şi dispozitive asistive ce se depun/se transmit la casa de asigurări de sănătate;

– deciziile de aprobare pentru procurarea dispozitivului medical, tehnologiilor şi dispozitivelor asistive.

 

Perioada de valabilitate

 

Conform reglementărilor în vigoare, perioada de valabilitate a acestor documente este următoarea:

– Biletul de trimitere pentru specialităţi clinice are o valabilitate de maximum 30 de zile calendaristice de la data emiterii. Excepţii:

* Pentru toate bolile cronice, biletele de trimitere pentru specialităţile clinice şi pentru îngrijiri paliative în ambulatoriu au valabilitate de până la 90 de zile calendaristice.

* Biletul de trimitere pentru specialităţi clinice recomandate de medicul de familie, care are evidenţiat „management de caz”, are o valabilitate de 90 de zile calendaristice.

– Biletul de trimitere pentru specialitatea clinică medicină fizică şi de reabilitare are o valabilitate de maximum 60 de zile calendaristice de la data emiterii.

– Biletul de trimitere pentru specialităţi paraclinice are o valabilitate de maximum 30 de zile calendaristice de la data emiterii. Prin excepţie:

* Pentru toate bolile cronice, valabilitatea biletului de trimitere pentru investigaţii paraclinice este de până la 90 de zile calendaristice.

* Biletul de trimitere pentru investigaţii paraclinice – examinări histopatologice şi citologice are termen de valabilitate 90 de zile calendaristice.

* Biletul de trimitere pentru investigaţii paraclinice recomandate de medicul de familie/medicul de specialitate din ambulatoriu, care are evidenţiat „management de caz”, are o valabilitate de 90 de zile calendaristice.

* Biletul de trimitere pentru investigaţii medicale paraclinice de înaltă performanţă (RMN, CT, scintigrafie şi angiografie) are valabilitate 90 de zile.

 

Precizări

 

– Recomandarea medicală pentru dispozitive medicale, tehnologii şi dispozitive asistive îşi pierde valabilitatea dacă nu este depusă la casa de asigurări de sănătate în termen de 30 de zile calendaristice de la data emiterii. Precizări:

* În situaţia pacienţilor cu stome permanente, pentru obţinerea dispozitivelor de protezare stomii, prescripţia medicală se depune împreună cu cererea la casa de asigurări de sănătate o singură dată pentru un interval de maximum 12 luni consecutive.

* În situaţia pacienţilor cu incontinenţă urinară permanentă, pentru obţinerea dispozitivelor de incontinenţă urinară, prescripţia medicală se depune împreună cu cererea la casa de asigurări de sănătate o singură dată pentru un interval de maximum 12 luni consecutive.

 

* Pentru echipamentele pentru oxigenoterapie

 

şi ventilare noninvazivă prescripţia medicală se depune împreună cu cererea la casa de asigurări de sănătate o singură dată pentru un interval de maximum 90/91/92 de zile, în funcţie de starea clinică şi evoluţia afecţiunii pentru persoanele care nu sunt încadrate în grad de handicap şi de maximum 12 luni pentru persoanele care sunt încadrate în grad de handicap accentuat sau grav.

– Decizia de aprobare pentru procurarea dispozitivului medical are un termen de valabilitate de 30 de zile calendaristice de la data emiterii de către casa de asigurări de sănătate, cu excepţia următoarelor situaţii:

* Decizia de aprobare pentru procurarea dispozitivelor de protezare stomii şi incontinenţă urinară este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripţia medicală, care nu poate fi mai mare de 90/91/92 de zile calendaristice sau maximum 12 luni consecutive, după caz. Decizia de aprobare pentru procurarea dispozitivelor de protezare stomii şi incontinenţă urinară este însoţită de o anexă cu 3 taloane sau 12 taloane, după caz, corespunzător perioadelor lunare, pentru perioada prevăzută în prescripţia medicală.

* Decizia de aprobare pentru închirierea fotoliilor rulante este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripţia medicală, care nu poate fi mai mare de 90/91/92 de zile calendaristice.

* Pentru echipamentele pentru oxigenoterapie decizia de aprobare este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripţia medicală, respectiv maximum 90/91/92 de zile calendaristice sau maximum 12 luni consecutive, după caz.

* Pentru aparatele de ventilaţie noninvazivă decizia de aprobare este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripţia medicală şi nu poate fi mai mare de 90/91/92 de zile calendaristice sau maximum 12 luni consecutive, după caz.

* Decizia de aprobare pentru închirierea fotoliilor rulante, aparatelor pentru administrarea continuă cu oxigen şi ventilaţie noninvazivă este însoţită de o anexă cu 3 sau 12 taloane, după caz, corespunzător perioadelor lunare, pentru perioada prevăzută în prescripţia medicală.

 

Noile măsuri asigură accesul nediscriminatoriu

 

„În condiţiile determinate de evoluţia situaţiei epidemiologice, aceste noi măsuri asigură accesul neîntrerupt şi nediscriminatoriu al asiguraţilor la servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale necesare pentru diagnosticarea, tratarea şi monitorizarea bolilor, inclusiv a celor cu impact major asupra stării de sănătate”, a declarat Adrian Gheorghe, preşedintele CNAS.

Reglementările fac obiectul celor două acte normative aprobate de guvern în data de 25 martie 2021: Hotărârea de Guvern care prevede prelungirea termenului de aplicare a prevederilor HG nr. 140/2018 şi Ordonanţa de Urgenţă pentru stabilirea unor măsuri în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate în contextul evoluţiei situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru abrogarea unor prevederi din OUG nr. 70/2020.

Sursa: CNAS

Foto: Arhivă



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

CFR Cluj-Sepsi OSK, 2-1. Avem doi oameni în PLUS, ce facem cu ei

Publicat

CFR Cluj

CFR Cluj a întâlnit, duminică seara, pe Sepsi OSK, într-un meci care încheia etapa a 7-a a play-off-ului Superligii de fotbal. Clujenii, cu evoluții oscilante, erau pe locul 3 înaintea meciului, având 34p., în timp ce covăsnenii erau pe 6, cu 28p. După o partidă în care a avut dublă superioritate numerică mai mult de o repriză, CFR câștigă cu 2-1, goluri marcate de Muhar (min.6 și 97), respectiv Alimi (min.20, pen.).

cfr-sepsi

Echipe de start:

CFR Cluj: Sava – Mogoș, Boben, Kresic, Camora – Muhar, Keita, Tachtsidis – Deac, Michael, Fica
Rezerve: Hindrich, Bălgrădean, Manea, Abeid, A. Radu, Aussi, R. Filip, El Kaddouri, Avonou, Otele, Serebe, Bîrligea
Antrenor: Francisc Dican

CFR Cluj-Sepsi OSK, 2-1. Avem doi oameni în PLUS, ce facem cu ei

Sepsi: Niczuly – Oroian, D. Ciobotariu, Ninaj, A. Dumitrescu – M. Ștefănescu, Alimi, Kallaku, Fl. Ștefan – Safranko, K. Varga
Rezerve: D. Moldovan, Gedo, Aganovic, Rența, R. Varga, C. Matei, Popsa, Batzula, Debeljuh
Antrenor: Bernd Storck

Arbitru: Marcel Bîrsan, A1: Valentin Avram, A2: Sebastian Gheorghe, VAR: Sorin Costreie, AVAR: Raul Ghiciulescu

cfr-sepsi

Început bun de partidă, cu CFR având 2 mari ocazii, prin Mogoș și Tachtsidis, după care vine și golul lui Muhar din min.6, pentru 1-0.

Contrar cursului jocului, în min.20 Alimi egalează dintr-un penalty acordat cu VAR, după un fault al lui Fică asupra lui Ștefănescu. Oroian este eliminat pentru al doilea galben iar spre finalul reprizei și Ștefan vede roșu după un fault din postură de ultim apărător asupra lui Michael.

cfr-sepsi

Repriza a doua a însemnat un asalt continuu asupra porții lui Niczuly. Cu doi oameni în plus, CFR n-a știu gestiona meciul. A avut aproape 30 de șuturi la poartă, două bare, prin Otele și Bîrligea și un singur gol în superioritate. Din ciclu: avem doi oameni în plus, ce facem cu ei?

Mai mult de-atât, în minutele de prelungiri, Sepsi a fost aproape să dea lovitura însă Aganovici pierde mingea.

După câteva ratări incredibile, vine și minutul 97, când Muhar face 2-1, după o pasă excelentă a lui El Kaddouri și salvează o partidă mai mult decât dificilă, cu un adversar care, în 9 oameni, le-a făcut viața grea clujenilor.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Fotolii de masaj pe Aeroportul ”Avram Iancu” Cluj. Licitație pentru închirierea spațiilor

Publicat

fotoliu masaj

Aeroportul ”Avram Iancu” Cluj organizează la jumătatea lunii mai o licitație publică pentru închirierea de spații comerciale destinate amplasării unor fotolii pentru masaj.

Reprezentanții aeroportului au arătat că, în total, este nevoie de 5 astfel de fotolii de masaj pentru relaxarea pasagerilor.

Două fotolii ar trebui amplasate în clădirea Terminal Pasageri Plecări Internaționale, parter, zona restricționată, salon VIP , spațiul având o suprafață de 2 mp, unul în clădirea Terminal Pasageri Plecări Internaționale Schengen parter, zona restricționată, al patrulea în clădirea Terminal Pasageri Plecări Internaționale, Schengen etaj, zona restricționată, lângă Business Lounge, iar ultimul tot în clădirea Terminal Pasageri Plecări Internaționale, Non-Schnegen etaj, zona restricționată, lângă camera tehnică.

Deschiderea ofertelor la licitație va avea loc în 15 mai la ora 9, la sediul Aeroportului Internaţional ”Avram Iancu” Cluj,

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Clujul „în verde”. Noile spații pietonale și parcuri, magnet pentru clujeni

Publicat

De

Weekendul și vremea frumoasă i-au scos din casă pe clujeni, care s-au îndreptat spre noile parcuri și pietonale amenajate de Primărie.

Clujenii se bucură de vremea caldă în aer liber, iar principalele atracții sunt zonele recent reamenajate. Fie că vorbim de malurile Someșului, de spațiile pietonale din centru sau de Parcul Feroviarilor, noile spații verzi sunt „magnet” pentru localnici.

Clujul, îmbrăcat în „verde”

Cu ocazia sărbătorii de Florii, primarul Emil Boc s-a adresat clujenilor, cărora le-a transmis urări de sănătate, pace și bucurie. În postarea pe rețelele de socializare, edilul a publicat și o serie de fotografii care surprind frumusețea orașului, „îmbrăcat” în verde crud.

„Cu ocazia Sărbătorii Floriilor, vă transmit urări de sănătate, pace și bucurie! Această zi specială, care marchează intrarea triumfală a lui Iisus în Ierusalim, să vă aducă speranță și reînnoire.

Să petreceți aceste momente alături de cei dragi, să vă bucurați de renașterea naturii și să primiți cu inimile deschise binecuvântările acestei primăveri La mulți ani și o primăvară plină de flori și lumină!”, a transmis primarul Emil Boc.

Redăm mai jos câteva dintre fotografii:

Noi spații pietonale pe străzile Universității și M. Kogălniceanu

Parcul Feroviarilor

Malurile Someșului, în cartierul Grigorescu

Citește mai departe

EVENIMENT

Prefectura Cluj: Stare de alertă pe str. Uliului. Pot fi afectate rețele de utilități. Ce măsuri se iau

Publicat

De

Alunecările de teren de pe strada Uliului nu pun în pericol construcțiile din zonă „până la acest moment”, a arătat Prefectura Cluj, însă există riscul ca rețelele edilitare să fie afectate. S-a decis declararea stării de alertă în zonă. 

Instituția Prefectului Județul Cluj a informat duminică, referitor la alunecarea de teren de vineri noapte, că locuințele de pe strada Uliului nu sunt puse în pericol în acest moment, însă rețelele edilitare au fost afectate parțial sau total.

„Conform Notei Tehnice de Constatare nr. 290 / 27.04.2024 privind rezistența mecanică și de stabilitate, s-a constatat că alunecările de teren de tip retrogresiv, rapid nu pun în pericol, până la acest moment, construcțiile din aval de drum, dar există riscul ca rețelele edilitare să fie afectate”, transmite Instituția Prefectului Cluj.

A fost declarată stare de urgență în zona afectată

Ținând cont de nota de constatare a expertizei geotehnice realizate de Geodesign SRL, prefectul Clujului, Irina Munteanu, a declarat stare de alertă în zona afectată, se mai arată în comunicat.

Comitetul Local pentru Situații de Urgență al municipiului Cluj-Napoca a emis Hotărârea nr. 8 din 27.04.2024, care prevede următoarele:

  • Declararea stării de alerta pe strada Uliului în zona afectată de alunecări de teren;
  • Închiderea circulației auto pe str. Uliului pe tronsonul afectat de alunecarea de teren;
  • Semnalizarea corespunzătoare a zonei afectate de alunecarea de teren;
  • Asigurarea permanenței cu echipaje ale poliției locale;
  • Identificarea unor rute alternative de acces. În situația în care soluția identificată presupune  realizarea unor lucrări de amenajare, se mandatează RADP să intervină în regim de urgență pentru amenajarea acesteia pe raza municipiului, cu asigurarea de resurse financiare în vederea implementării acestor lucrări;
  • În situația în care ruta alternativă identificată depășește raza administrativ-teritorială a municipiului Cluj-Napoca, va fi sesizat în regim de urgență Comitetul Județean pentru Situații de Urgență.

Rețelele edilitare, afectate parțial sau total

Astăzi, comisia de specialitate a desfășurat verificări, constatând următoarele:

  • pe o lungime de cca. 20-30 metri se constată alunecarea taluzului care a produs cedarea carosabilului și dislocarea fundației drumului (fiind afectată banda stângă în totalitate și o mare parte din banda dreaptă a străzii pe sensul de urcare);
  • se constată afectarea parțială sau totală a rețelelor edilitare (apă, canal, gaz);
  • se constată blocarea căilor de acces pe ambele sensuri (de la nr. 90).

Măsuri pentru refacerea drumului

Tot astăzi, Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Cluj, reunit online în ședință extraordinară, a emis Hotărârea nr. 3 pentru stabilirea următoarelor măsuri pentru remedierea situației din teren:

„Art. 1 Comitetul Local pentru Situații de Urgență al municipiului Cluj-Napoca va dispune în regim de urgență, potrivit procedurilor legale în vigoare, măsurile și acțiunile necesare pentru înlăturarea efectelor produse de alunecarea de teren de pe strada Uliului nr. 90, pentru refacerea obiectivelor de infrastructură și eliminarea unor potențiale pericole pentru populație și bunurile acesteia.

Art. 2

(1) Comitetului Local pentru Situații de Urgență al municipiului Cluj-Napoca, cu sprijinul nemijlocit al autorităților publice locale din comuna Florești, va stabili varianta ocolitoare de acces auto, necesară pentru riverani și pentru asigurarea serviciilor medicale de urgență și pompieri, eliminând astfel izolarea zonei afectate de alunecarea de teren;

(2) Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Cluj va identifica în regim de urgență, posibilii proprietari/administratori de teren de pe traseul rutei ocolitoare stabilite;

(3) Comitetului Local pentru Situații de Urgență  al municipiului Cluj-Napoca va dispune măsurile și acțiunile necesare pentru delimitarea, semnalizarea și securizarea perimetrului afectat.

Furnizorii de utilități vor monitoriza perimetrul

Art. 3 Furnizorii de utilități respectiv societatea DELGAZ Grid S.A., Sucursala Cluj-Napoca – Distribuție Energie Electrică România și Compania de Apă Someș S.A., vor asigura monitorizarea permanentă a perimetrului afectat pentru preîntâmpinarea oricărui incident care ar putea pune în pericol viața și sănătatea populației și a bunurilor acesteia, măsura urmând a fi ridicată odată cu revenirea la normalitate a situației din teren.

Art. 4 Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Cluj va sprijini, ori de câte ori este necesar, autoritățile administrației publice locale din municipiul Cluj-Napoca, iar Instituția Prefectului Județul Cluj va iniția, dacă va fi nevoie, demersurile legale corespunzătoare către structurile centrale de decizie pentru rezolvarea problemei apărute.

Art. 5 Cu comunicarea dispozițiilor prezentei hotărâri celor interesați se încredințează Secretariatul tehnic permanent al Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Cluj”, se mai arată în comunicat.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax