Connect with us

ECONOMIE

Ce schimbări a adus criza de coronavirus în companii? Webinar organizat de ROCA X, în cadrul Techsylvania

Publicat


Fondatori ai unor companii susținute de ROCA X, alături de investitori cu experiență în zona de start-up și nu doar, au participat la un eveniment menit să pună în lumină particularitățile ecosistemului de afaceri tech la început de drum, așa cum arată el astăzi.

Folosind experiența personală, precum și o analiză a celor mai importante metrici obiective, speakerii au conturat principalele repere pentru o companie în dezvoltare, precum și portretul partenerului ideal în călătoria spre atingerea celor mai îndrăznețe obiective de business.

Ce schimbări a adus criza de coronavirus și cum ați reacționat la ele?

Bogdan Colceriu – co-fondator & CEO Frisbo

  • nicio companie nu a rămas unde era înainte de criză, avem multe industrii în portofoliul nostru și am putut analiza dinamica macro
    • Corona a lovit, toată lumea a devenit mai deschisă la online, am reușit să recrutăm din casele noastre, să integrăm clienții, să începem să livrăm mai eficient pe această piață
    • activăm în logistica specifică comerțului electronic, nu suntem într-o nișă scalabilă, dar de când comerțul electronic a explodat, munca noastră a devenit mai ușoară

Vasile Tamaș – co-fondator & CEO Beez

  • la început, printre clienții noștri au fost și CEOs care nu dețineau laptopuri, dar acum toată lumea înțelege rolul tehnologiei și că trebuie să fie pregătiți pentru schimbarea generată de aceasta
    • să nu lucrăm din același spațiu a fost cel mai greu în timpul crizei, înainte eram obișnuiți să lansăm idei permanent, acum a fost nevoie să programăm apeluri pentru asta

Mihai Lodoabă – co-fondator yeParking

  • în martie, după ce am asistat la un freeze general al consumului, s-a dovedit că economia comună este răspunsul
  • transportul public a scăzut, ceea ce a reprezentat o oportunitate contextuală pentru noi
    • parcarea ne costă la fel de mult ca articolele de lux, dar nu obținem beneficiul sau recompensa emoțională pe care am primi-o dintr-un bun de lux

Voicu Oprean – fondator & CEO AROBS Transilvania Software

  • aveam în plan câteva M&As pe care am decis să le oprim pentru a vedea ce se întâmplă
    • am supus companiile unor teste de stres pentru a le testa rezistența, dorința de a supraviețui, și doar în câteva cazuri am oferit capital
    • în unele cazuri, investitorii au pivotat, deoarece unele domenii noi au adus oportunități
    • am valorificat creșterea industriei digitale, pe care ne-am concentrat prin vânzarea produselor noastre online

Jacek Lubinski – Investment Manager MarketOne Capital

  • vizăm startupuri care se potrivesc profilului de tip network effects – marketplaceuri, platforme de date, prestatori de servicii
    • ne-am concentrat asupra portofoliului în primele luni de la Covid, cu investiții ulterioare în 5 dintre companii care au necesitat capital suplimentar pentru a supraviețui; abia după stabilizarea portofoliului, am analizat fluxul de tranzacții
    • ne-am uitat la companii fondate în criza trecută (cum ar fi Airbnb, Pinterest, Uber, Whatsapp), când oprirea investițiilor ar însemnat pierderea unora dintre cele mai de succes companii din istorie

Aurel Bernat – General Director, BT Asset Management SAI

  • în pandemie, investitorii individuali au devenit deznădăjduiți rapid, în special în zona de cash; partea de acțiuni a fost mai rezistentă, dar și recuperarea investitorilor individuali a fost destul de rapidă

Alexandru Bogdan – CEO ROCA X

  • startupurile sunt flexibile, adaptabile, astfel încât multe sunt capabile să pivoteze rapid, ceea ce a condus la adoptarea sporită și creșterea veniturilor
    • criza poate fi o oportunitate pentru că stimulează inovația și competitivitatea ceea ce aduce creștere și valoare adăugată per ansamblu în economia românească, care este necompetitivă în acest moment

Ce înseamnă să ai partenerii potriviți?

Mircea Popa – co-fondator & CEO MedicAI

  • cu fiecare proiect vor exista dificultăți. așadar, e important să știu dacă investitorul e o persoană cu care împart aceleași valori
  • ai nevoie de cineva de cealaltă parte a mesei cu care să poți vorbi. cunoaște industria? poate să-mi ofere acces la o rețea de contacte? mă interesează să primesc nu doar bani ci și timp. investitorul trebuie să îmi asigure cunoștințele de care am nevoie pentru a mă extinde

Mihai Lodoabă – co-fondator yeParking

  • la primul nostru apel telefonic după lockdown, l-am întrebat pe Alex de la ROCA X: ar trebui să continuăm? A fost liniștitor că răspunsul a fost da: pregătiți-vă pentru variații, planificați A, B și C, dar continuați

Vasile Tamaș – co-fondator & CEO Beez
• ROCA X ne-a dat încredere că, de cealaltă parte a schimbării, vom găsi o comunitate

Voicu Oprean – fondator & CEO AROBS Transilvania Software

  • ca investitori dacă puneți prea multă presiune asupra antreprenorilor, aceștia s-ar putea să vă perceapă ca fiind inamicii lor
    • antreprenorii au nevoie de 2 lucruri: timp, bani. când mi se cere o soluție, schimb paradigma și le cer fondatorilor top soluții din care să aleagă
    • dacă îl provocați prea mult pe antreprenor, acesta ar putea ceda. criză + provocări + piață = surmenaj. ca investitor, am încercat să fiu încurajator și să las ușa deschisă pentru orice cerințe

Aurel Bernat – General Director, BT Asset Management SAI

  • ROCA X se descurcă excelent la comunicare, ceea ce este foarte important în criză

Alexandru Bogdan – CEO ROCA X

  • este esențial să alimentezi ideile disruptive cu combustibil în timp real, atunci când vezi creșterea întâmplându-se
    • companiile emergente au nevoie de sfaturi despre cum să se adapteze atunci când cresc accelerat și nu au încă procese stabile implementate, este o provocare trecerea de la o echipă de 3 la o echipă de 20 care trebuie să lucreze și să livreze contra cronometru
    • este un moment foarte bun pentru startupuri, cu potențial ridicat, inovația atrage interesul, dar trebuie companiile emergente au nevoie de parteneri potriviți, cu aceleași valori, pentru o dezvoltare sustenabilă
    • partenerii potriviți împărtășesc informații și oferă păreri fundamentate. Iar investitorii care se implică într-un startup câștigă nu doar din punct de vedere financiar, ci atrag și inovația în afacerile lor, așa cum facem și noi în cadrul Impetum Group, unde creăm un marketplace pentru sinergii. Impetum Group reunește sute de companii, care odată aduse împreună formează parteneriate mutual avantajoase. Iar noi ne implicăm direct pe funcțiile suport, de marketing, legal, HR și astfel le dăm startupurilor un avans în piață

 

Cum arată dinamica actuală din piață?

Aurel Bernat – General Director, BT Asset Management SAI

  • din punctul de vedere al pieței de capital, aceasta va fi una dintre cele mai scurte recesiuni; dar, ca dezavantaj, investitorii se așteaptă ca businessurile să livreze mai mult pe termen lung

Voicu Oprean – fondator & CEO AROBS Transilvania Software

  • ecosistemul clujean este format din câțiva jucători: universități, companii, investitori, autorități locale. Văd eforturi din toate părțile, autoritățile locale încearcă să constituie un fond pentru creșterea ecosistemului

Jacek Lubinski – Investment Manager MarketOne Capital

  • avem în portofoliu 2 companii din domeniul turismului, printre care un furnizor global de mobilitate aeroportuară, precum Uber, dar concentrat pe transportul de la aeroport către centrul orașului.
  • Au luat decizii bune, au redus costurile. După ce Corona dispare, cel mai probabil oamenii vor călători din nou, anul viitor ar putea fi cel mai propice pentru călătorii, deoarece unele vacanțe au fost amânate

Alexandru Bogdan – CEO ROCA X

  • multe echipe par să fie pregătite să se întoarcă la birou și suntem destul de încrezători că lunile următoare vor fi benefice pentru YeParking

Care sunt particularitățile ecosistemului per ansamblu și a nișei voastre?

Mircea Popa – co-fondator & CEO MedicAI

  • toată lumea apelează la asistența medicală, dar sănătatea continuă să fie un domeniu conservator în care inovația este uneori privită cu neîncredere
  • • ținta noastră, pacienții cronici, sunt exact persoanele care trebuie ținute departe de spitale, ceea ce este ironic, fiind cei care au cea mai mare nevoie de tratament și supervizare
    • telemedicină = videocall + plată; de ce nu a fost implementat înainte?
    • vindem o platformă de servicii de sănătate, dar în termeni de vânzări, produsul nostru înseamnă de fapt schimbare organizațională, clinica trebuie să schimbe modul în care face lucrurile, sunt mulți pași administrativi implicați începând cu crearea de conturi pentru fiecare medic, până la stabilirea unui nou mod de interacțiune cu pacientul
    • este ineficient să începem să-i educăm pe late adoperts, așa că ne concentrăm să ajungem la early adopterși să îl înțelegem iar aceștia să declanșeze o reacție în lanț, ei devenind model pentru alți utilizatori
    Care sunt actualele KPIs, obiective, top priorități?

Bogdan Colceriu – co-fondator & CEO Frisbo

  • în ultimele luni ne-am concentrat să convertim userii offline în useri online
    • Covid a accelerat modul în care facem lucrurile, dar nu ne-a schimbat obiectivele
    • am atins rezultate care depășesc obiectivele noastre inițiale
    • UX cere o experiență a utilizatorului unitară, provocarea noastră a fost să-i aducem pe toți colaboratorii la aceleași standarde: manageri de depozite, curieri, vânzători

Vasile Tamaș – co-fondator & CEO Beez

  • prioritatea noastră principală este să câștigăm clientul prin UX într-o metodă subtilă și deja vedem rezultate mari

Voicu Oprean – fondator & CEO AROBS Transilvania Software

  • în cele din urmă, banii rămân o modalitate bună de a testa valoarea companiei
    • capacitatea de a se adapta și de a nu se opri, asta căutăm la startupuri: nu supraviețuiește cea mai puternică specie, ci aceea mai adaptabilă
  • limitați impactul crizei evitând concedierea oamenilor, cel mai mare atu al nostru sunt oamenii

Aurel Bernat – General Director, BT Asset Management SAI

  • rentabilitatea capitalului propriu rămâne cel mai important KPI
  • clienții sunt cea mai importantă parte a afacerilor noastre și includ atât IMM-uri, companii mari, precum și câteva companii puternic reglementate.
  • Acestea din urmă nu se pot reinventa în fiecare zi. Pentru noi, ca instituție, este necesar să ne menținem deschiși și să găsim soluții potrivite pentru fiecare tip de client.

Mircea Popa – co-fondator & CEO MedicAI

  • primii ani ai unui start-up sunt despre cota de piață
  • privim utilizatorii ca un mijloc pentru noi de a îmbunătăți produsul, proces care probabil nu se va termina niciodată

Alexandru Bogdan – CEO ROCA X

  • startupurile au nevoie să câștige cea mai mare cotă de piață pe care o pot obține în cea mai scurtă perioadă de timp.
  • De aceea noi folosim rețeaua de profesioniști la care avem acces prin apartenența la Impetum Group pentru a crea sinergii în care aplicațiile startupurilor noastre să se rodeze și să depășească cât mai rapid variantele alfa și beta, ca să ajungă pe piață într-o formă deja testată și optimizată

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Un biciclist pedalează 432 de km de la Cluj-Napoca la Iași. Strânge bani pentru ca Maria să poată DANSA din nou

Publicat

pentru maria

„432 km of DREAMs”, o aventură anuală pe bicicletă de la Cluj-Napoca la Iași se desfășoară anul acesta între 27 și 29 iulie. Acțiunea are ca scop strângerea de fonduri pentru clujeanca Maria, o fetiță de 10 ani care are nevoie de proteze la ambele picioare.

„Anul acesta, la cea de-a 5-a ediție, „432 km of DREAMs” revine cu o nouă provocare și o misiune specială: străbaterea celor 432 de kilometri de la Cluj-Napoca la Iași pentru a contribui la strângerea de fonduri necesare protezării picioarelor Mariei, o fetiță de 10 ani care visează să poată alerga și dansa.

pentru maria

„432 km of DREAMs”, o aventură anuală pe bicicletă de la Cluj-Napoca la Iași. Pentru ca Maria să poată DANSA din nou

Maria, elevă la o școală din Cluj-Napoca, s-a născut cu grave probleme locomotorii care îi îngreunează mersul. În ciuda acestor dificultăți, ea nu a încetat să zâmbească și să iubească dansul. Visul ei este să poată alerga și să se bucure de o viață activă. Singura ei șansă pentru o viață aproape normală constă în amputarea ambelor picioare și purtarea unor proteze speciale.

pentru maria

Prin această inițiativă, ne propunem să strângem fondurile necesare pentru a-i oferi Mariei o viață plină de bucurii și normalitate. Fiecare kilometru parcurs în cadrul „432 km of DREAMs” reprezintă un pas înainte către realizarea visului Mariei.

„Susțineți cauza Mariei printr-o donație”

„Între timp, 𝐢𝐧𝐭𝐞𝐫𝐯𝐞𝐧𝐭̦𝐢𝐚 𝐝𝐞 𝐚𝐦𝐩𝐮𝐭𝐚𝐫𝐞 𝐚 𝐮𝐧𝐮𝐢𝐚 𝐝𝐢𝐧𝐭𝐫𝐞 𝐩𝐢𝐜𝐢𝐨𝐚𝐫𝐞 𝐚 𝐝𝐞𝐜𝐮𝐫𝐬 𝐧𝐨𝐫𝐦𝐚𝐥. Medicii au fost mulțumiți de rezultat, iar Maria 𝐬𝐞 𝐫𝐞𝐜𝐮𝐩𝐞𝐫𝐞𝐚𝐳𝐚̆ 𝐛𝐢𝐧𝐞. Urmează acum cea 𝐝𝐞-𝐚 𝐝𝐨𝐮𝐚 𝐚𝐦𝐩𝐮𝐭𝐚𝐫𝐞, un pas necesar înainte de a începe procesul de recuperare și protezare a ambelor picioare. Fiecare kilometru parcurs este un pas mai aproape de visul ei de a alerga și de a dansa”, a declarat unul dintre organizatori.

pentru maria

Vă invităm să ne fiți alături în această călătorie și să susțineți cauza Mariei printr-o donație, AICI.  Orice contribuție este esențială și poate face o diferență semnificativă în viața Mariei”, au transmis cei de la Dream By Dream.

pentru maria

Cel care va pedala este Andrei Gubaș, Vicepreședintele Asociației Dream By Dream și nu se află la prima acțiune de acest gen. Contactat de Cluj24, acesta ne-a spus: „Voi porni sâmbătă dimineața probabil la ora 3 și în prima zi voi merge până la Vatra Dornei. Pe 29 iulie îmi propun să ajung la Iași. Nu e prima dată când fac asta. De această dată voi încerca să strâng cât mai mulți bani pentru Maria, o fetiță de 10 ani din Cluj-Napoca. I-a fost amputat un picior și urmează și al doilea iar protezele necesare vor trebui schimbate an de an timp de 10 ani, având în vedere că ea este în creștere. Suma anuală necesară se ridică undeva la 16-18.000 de euro.”

Citește mai departe

EVENIMENT

Universitatea Olimpia Cluj are un nou ANTRENOR. Este multiplu CAMPION Național cu grupele de juniori de la FC Universitatea

Publicat

u olimpia cluj

Universitatea Olimpia Cluj are un nou antrenor. Călin Sălăgean este multiplu Campion Național cu grupele de juniori de la FC Universitatea.

„Universitatea Olimpia Cluj anunță numirea domnului Sălăgean Călin în funcția de antrenor principal al primei echipe de fotbal feminin.

calin salagean

Universitatea Olimpia Cluj are un nou ANTRENOR. Este multiplu CAMPION Național cu grupele de juniori de la FC Universitatea

Domnul Sălăgean, antrenor cu licență UEFA A, are o bogată experiență în cadrul clubului FC Universitatea, fiind jucător al clubului, coordonator al centrului de copii și juniori, dar și antrenor la grupele U19 și U17.

Multiplu Campion Național cu grupele de juniori de la FC Universitatea, dl Sălăgean a activat în ultima perioadă și ca antenor în cadrul loturilor de juniori U19 și U15 ale Naționalelor României.

Despre această numire, dl. Alin Cioban, Președintele Executiv al clubului a declarat:
„Mă bucur că domnul Sălăgean a acceptat provocarea de a lucra cu sportivele noastre și sunt convins că este exact ceea ce acest club avea nevoie. Mă refer la seriozitate, profesionalism și efort colectiv spre un singur obiectiv, acela de a reda clubului titlul de Campioană a Romaniei.

Vreau să îi mulțumesc și domnului Liviu Ivasuc care ne-a ajutat într-un moment mai dificil și care a ales să rămână alături de familie la Satu Mare.

Începând de azi, ne apucăm din nou de treabă cu un lot tânăr, un antrenor perfecționist și sper să demonstrăm în teren că am ales cea mai bună opțiune.

Bine ai venit domnule Sălăgean și mult succes îți dorim alături de Universitatea Olimpia Cluj”, scrie pe pagina de Facebook U Olimpia Cluj.

Citește mai departe

POLITICA

Marius Lulea (AUR) către guvernul PSD-PNL: Nu mai UMILIȚI fermierii

Publicat

marius lulea

Prim-vicepreședintele AUR, Marius Lulea, a criticat soluția propusă de ministrul agriculturii, Florin Barbu, prin care ministerul să intervină cu un mecanism prin care să le fie amânate ratele la bănci o anumită perioadă fermierilor.

Marius Lulea consideră că, prin această măsură, datoria fermierilor va crește, subliniind că Guvernul dovedește că ține tot cu băncile, nu cu fermierii.

Marius Lulea (AUR) către guvernul PSD-PNL: Nu mai UMILIȚI fermierii

„Incredibil, sunt revoltat. Soluția guvernului la secetă este ca băncile să amâne plata ratelor fermierilor, adică să le crească datoria, astfel încât să nu mai iasă niciodată din ea. Dar ce, la anul vor obține de două ori mai mulți bani? Eu nu cred.

Soluția este una singură: ajutor de stat care să acopere pierderile și care să acopere toate costurile, inclusiv cele de creditare și forța de muncă.

Nu mai umiliți fermierii! Voi ați distrus sistemele de irigații și acum veniți cu propuneri în bătaie de joc? Deci tot cu băncile ține guvernul, nu cu fermierii”, a declarat Marius Lulea, prim-vicepreședintele AUR.

Citește mai departe

POLITICA

George Simion (AUR): Cerem românilor pentru realizarea PLANULUI SIMION un vot la alegerile parlamentare și prezidențiale

Publicat

Președintele AUR, George Simion, candidat la alegerile prezidențiale din acest an, a inaugurat luni, 22 iulie, sediul central de campanie. Acesta a ales drept locație Magazinul București. Cu ocazia inaugurării sediului de campanie, sute de persoane interesate de propunerile lansate de liderul AUR, privind locuințele la prețuri accesibile și refinanțarea creditelor imobiliare existente, cu implicarea statului, au fost prezente pentru a semna contractele de înscriere în program.

„Generația mea nu își mai permite o locuință, trebuie să se adreseze la bănci, să își facă rate cei care sunt eligibili, 33% din populația României este sub pragul sărăciei, nu sunt eligibili la bănci.

Lucrul acesta (n.r. Planul SIMION) este fezabil atâta timp cât statul se implică, asigurând terenurile și asigurând utilitățile și infrastructura. Firmele de utilități să tragă cele necesare, de la apă și curent, și infrastructura care ține de primării – drumuri de acces și așa mai departe – ajungem la un preț pe metru pătrat desfășurat de 500 de euro metru pătrat până la 600 de euro metru pătrat. Îi invit și pe
cei care cred că acest program nu este fezabil să vorbească cu constructorii”, a spus George Simion.

Locuințe de 35.000 de euro

Liderul AUR a adăugat că, prin măsurile privind locuințele de la 35.000 de euro, „rezolvăm mai multe probleme, cum ar fi imobilele care sunt cu risc seismic, familiile cu mai mulți copii care nu au unde să se mute și nu își permit să facă copii, multe cupluri de vârsta mea și românii din diaspora care s-ar întoarce acasă dacă ar avea o proprietate aici”.

George Simion a mai declarat că, pentru implementarea măsurilor din Planul SIMION, „avem nevoie de Parlament și Guvern, avem alegerile împreună – 24 noiembrie, 1 decembrie, 8 decembrie – și cerem românilor pentru realizarea acestui plan un vot la alegerile parlamentare și prezidențiale. Avem 200 de măsuri, una dintre măsuri este cea care vizează spațiul locativ”.

Bani sunt

Întrebat de unde va avea bani statul român pentru a susține măsurile din Planul SIMION, liderul AUR a răspuns: „de unde a avut bani și pentru scutul Patriot și pentru un milion de doze de vaccin și de unde are bani să cumpere mini-reactoare nucleare.

Toți banii aceștia sunt pur și simplu trimiși în străinătate și nu se mai întorc înapoi. Noi vrem să investim în piața forței de muncă locală, vrem să investim în materiale de construcții din care marea majoritate sunt cumpărate de aici, din
România. De fapt, cel mai mare avantaj al acestui program de construcții de locuințe este faptul că banii rămân în țară și repornim economia românească”.

Persoanele interesate să se înscrie în PLANUL SIMION vor putea semna contractul de înscriere zilnic la sediul de campanie de la Magazinul București (Bld. Ion C. Brătianu, Nr. 36) între orele 09:00 – 21:00. Ordinea de înscriere în Planul SIMION va fi și ordinea de prioritizare. În zilele următoare, George Simion va fi prezent la semnarea de contracte în Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Constanța.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax