Connect with us

ACTUALITATE

Ce fac actorii Teatrului „Puck” Cluj-Napoca de Ziua Culturii Maghiare?

Publicat


În data de 22 ianuarie se sărbătorește Ziua Culturii Maghiare, ziua în care Kölcsey Ferenc a scris versurile imnului Ungariei, în 1823. Cu această ocazie, actorii secției maghiare de la Teatrul de Păpuși „Puck” din Cluj-Napoca au pregătit mici spectacole dedicate copiilor.

Mai precis, ei vor prezenta poezii, nuvele și cântece atât în școli cu predare în limba maghiară din Cluj Napoca, cât și în cadrul unor unități de învățământ din județul Cluj. Astfel vor fi celebrate cultura și tradițiile maghiare.

Programul zilei va fi următorul

Urmánczi Jenő, Bondár Tibor: Ady Endre – „Cântece despre terenul de joacă” (de la ora 9, la Liceul Teoretic „Báthory István” din Cluj Napoca).

Patka Ildikó, Kötő Áron: Móra Ferencz – „Regele Tremurici” (de la 9:44, la Liceul Waldorf din Cluj Napoca).

Giriti Réka, György László: Horváth István – „Am clădit un turn” (de la ora 11, la Liceul „Brassai Sámuel” din Cluj Napoca).

Balogh Dorottya, Mostis Balázs: Kosztolányi Dezső – „Vise cu cerneală colorată” (de la ora 9:45, la Școala „Avram Iancu” din Câmpia Turzii, iar de la ora 11 ka Școala „Jósika Miklós” din Turda).

Domokos Szabolcs, Domokos Előd: Petőfi Sándor – „Lui Arany Laci” (de la ora 10:20, la Colegiul Național „Andrei Mureșanu” din Dej).

Pünkösti Laura, Erdei Emese: Mikszáth Kálmán – „Mioara de odinioară” (de la ora 10, la Gherla).

Teatrul de Păpuşi „Puck” a fost înfiinţat în 1950 și se află în subordinea Consiliului Județean Cluj. Palmaresul instituției cuprinde peste 300 de premiere, atât la secţia română, cât şi la cea maghiară, precum și importante premii şi nominalizări.

Repertoriul actual al Teatrului de Păpuşi „Puck” este alcătuit din aproximativ 25 de titluri de spectacole pentru copii. Începând cu anul 2002, instituţia clujeană este gazda Festivalului Internaţional „Puck”, unul din evenimentele importante ale Clujului, iar din septembrie 2017 a inițiat Festivalul Stradal „WonderPuck”, un eveniment dedicat întregii familii.

 




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

Iulius Mall Cluj, lider pe piața locală. Experiența care fidelizează

Publicat

Un studiu realizat de agenţia MKOR în luna mai 2025, la cererea companiei IULIUS, confirmă atractivitatea Iulius Mall la nivel regional. Centrul comercial şi-a consolidat poziția de lider pe o piață matură, intens concurențială, pe care deține o cotă de 28,3%.

Clujenii manifestă un comportament de consum bine structurat, preferând activitățile urbane precum shoppingul și restaurantele, dar și activitățile în natură. Există o tendință în creștere (80%) pentru petrecerea timpului liber în localitatea de reședință, ceea ce indică o atractivitate locală tot mai consolidată. În acest context, Iulius Mall, care include şi o amplă zonă verde, capitalizează datorită experienței bogate oferite în timpul unei vizite la mall.

În materie de preferinţe de cumpărături, studiul evidențiază preferința clujenilor pentru magazinele specializate din mall (32%) și hypermarketuri (95%). Deși modelul omnichannel rămâne stabil (40%) și cumpărăturile online înregistrează o creștere moderată (14%), clujenii preferă în continuare experiența fizică în magazine (46%). Aceştia optează să cumpere din magazinele fizice atunci când vine vorba despre produse alimentare, fast-food, încălţăminte, bijuterii, articole sportive, îmbrăcăminte şi produse de îngrijire.

Mai mulți vizitatori fideli

Clujenii vin frecvent la mall – Iulius Mall are o medie de 1,4 vizite pe lună/ persoană, iar segmentul de vizitatori fideli (cel puțin o vizită săptămânală) a crescut de la 24% la 26%. Millennials, persoanele cu venituri peste medie și cele cu un stil de viață activ sunt cei mai fideli cumpărători.

„Studiul MKOR ne arată că publicul local preferă experiențele urbane, iar Iulius Mall este un pol de atractivitate. Rata de vizitare peste medie, creșterea numărului de vizitatori fideli și consolidarea poziției de lider de piață ne bucură și ne provoacă în același timp să continuăm să fim creativi pentru a oferi publicului experiențe inedite cu ocazia fiecărei vizite”, a spus Ştefan Roman, Shopping Center Manager Iulius Mall Cluj.

O destinație completă, intens experențială

Cu o cotă de piață de 28,3%, Iulius Mall se diferențiază tot mai clar de competiție prin mixul său comercial, oferta culinară și atmosfera generală. Studiul subliniază că Iulius Mall este perceput ca o destinație completă, cu un accent puternic pe experiența clientului. Oferta variată de fast-food și cafenele poziționează mall-ul ca un hub de socializare rapidă. Potrivit studiului, clujenii ies mai des la restaurant – 16% față de 11% media generală.

În cadrul studiului au fost intervievate 1.000 de persoane, marja de eroare fiind de +/-3.1%.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE. Incendiu la o hală, pe Bulevardul Muncii. Pompierii intervin cu trei autospeciale și autoscara

Publicat

incendiu 3

Un incendiu a izbucnit la o hală industrială de pe Bulevardul Muncii din Cluj-Napoca. Pompierii intervin pentru a stinge focul care ar fi izbucnit la un utilaj de debitare a tablei.

Din fericire, nu s-au înregistrat victime. Trei autospeciale și o autoscară acționează la fața locului pentru lichidarea incendiului.

„Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca intervin în aceste momente pentru a lichida un incendiu izbucnit în interiorul unei hale situate pe Bulevardul Muncii din municipiul Cluj-Napoca.

Din primele date, incendiul se manifestă la un utilaj de debitare a tablei, în zona ventilatorului. Din fericire, nu sunt anunțate persoane care să solicite îngrijiri medicale.

Pompierii lucrează pentru lichidarea incendiului, iar la misiune iau parte trei autospeciale de stingere și autoscara”, a transmis ISU Cluj.

Update

„Incendiul este localizat, fără posibilitate de extindere. 5 persoane s-au autoevacuat din interiorul halei și nu necesită îngrijiri medicale”, a completat ISU Cluj.

FOTO: Arhivă

Citește mai departe

EVENIMENT

Gestul surprinzător al lui Ilie Bolojan față de Alin Tișe, după Congresul PNL. Ce i-a spus prim-ministrul liberalului de la Cluj

Publicat

Alin Tișe, invitat la podcastul Contraste luni, 14 iulie, a dezvăluit culisele Congresului PNL desfășurat sâmbătă, unde a candidat pentru una dintre cele patru funcții de prim-vicepreședinte, însă a pierdut, clasându-se pe locul 6.

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a explicat că înfrângerea suferită la Congresul PNL are și o parte pozitivă: va rămâne la Cluj, concentrându-se pe proiectele administrative.

„Aceasta a fost oarecum consolarea mea majoră. Nu o să mă duc să fac politică la București o dată pe săptămână, rămân la Cluj și îmi fac proiectele mai departe. Tot ceea ce voi face acum cu toată energia va fi pentru a obține finanțările necesare Clujului și numai pentru asta mă voi bate zi de zi”, a declarat Tișe.

Alin Tișe, sunat de Ilie Bolojan după Congresul PNL

Acesta a povestit și despre un gest neașteptat venit din partea lui Ilie Bolojan, imediat după anunțarea rezultatelor. Deși nu a mai rămas în sală pentru discursurile câștigătorilor, fiind dezamăgit de rezultat, Tișe ar fi primit un apel chiar de la prim-ministru.

„Am vorbit deja cu domnul Bolojan. Ca fapt divers, trebuie să știți că am apreciat gestul dânsului și o să fac poate o indiscreție, poate n-ar trebui să o spun, faptul că dânsul m-a dorit în biroul național și că imediat după ce și-a ținut discursul de câștigător, m-a sunat. Eu eram plecat deja spre hotel, supărat fiind, nu am mai stat până la discursul cu cei aleși. Deci, imediat după ce a coborât după discursul de câștigător, m-a sunat. Mi-a spus că îi pare rău, că m-a dorit în echipă, îi pare rău că probabil dacă mergeam pe moțiuni era altă formulă și că astea au fost luptele lor și regretă, dar că mă încurajează să continu și că să sunt o persoană pe care partidul se poate baza și că știe ce-am făcut, știe experiența mea și așa mai departe”, a relatat Alin Tișe.

„Refuz să cred că a jucat la două capete”

Liberalul clujean a adăugat că refuză să creadă că Bolojan ar fi avut un dublu discurs: „ Deci, dincolo de toate, cred că m-ar fi dorit, nu a fost să fie, refuz să cred că a jucat la două capete în sensul de a spune că mă dorește… refuz să cred deocamdată. Bihorul m-a votat”, a mai spus Tișe.

Citește mai departe

ECONOMIE

E.ON Drive Infrastructure lansează, la Pitești, cel mai mare hub de încărcare a mașinilor electrice din România

Publicat

Începând de marți, 15 iulie, șoferii de vehicule electrice au acces la cel mai mare hub de încărcare din România, amplasat în parcarea centrului comercial VIVO! Pitești. Noul proiect marchează un moment important pentru dezvoltarea mobilității electrice în România și este parte din strategia E.ON Drive Infrastructure Romania de a extinde rețeaua de puncte de încărcare moderne, rapide și ușor accesibile.

  • Acesta este amplasat în Complexul Comercial Vivo! din Pitești și include 50 de puncte de încărcare de diferite puteri;
  • În ziua inaugurării, posesorii de vehicule electrice vor beneficia de încărcare gratuită;
  • Compania depășește astfel pragul de 400 de puncte de încărcare publice disponibile în România;
  • Inițiativa face parte din proiectul european DRIVE-E, care va implementa 1.400 de puncte de încărcare în 13 țări UE până în 2027.

50 de puncte de încărcare, cu puteri variate

Hubul include 50 de puncte de încărcare, cu puteri variate, după cum urmează:

  • 6 puncte de încărcare ultra-rapidă, cu putere maximă de până la 300 kW;
  • 12 puncte de încărcare rapidă, cu putere maximă de până la 50 kW;
  • 32 de puncte de încărcare AC, cu putere maximă de până la 11 kW.

Prin această combinație de tehnologii, hubul răspunde nevoilor variate ale utilizatorilor, fiind ideal atât pentru șoferii aflați în tranzit, datorită apropierii imediate de Autostrada A1 și prezenței stațiilor de încărcare ultra-rapidă, cât și pentru vizitatorii centrului comercial, care pot lăsa vehiculul la încărcat în timpul cumpărăturilor sau altor activități.

Toate punctele de încărcare rapidă și ultra-rapidă din rețeaua E.ON sunt dotate cu POS bancar, permițând plata directă cu cardul, fără aplicații, conturi sau abonamente. Plata sesiunilor de încărcare devine astfel mai ușoară și mai rapidă pentru toți utilizatorii.

Peste 400 de puncte de încărcare publice disponibile în România

Proiectul de la VIVO! Pitești face parte din inițiativa europeană DRIVE-E Global, una dintre cele 39 de inițiative inovatoare selectate recent de Uniunea Europeană pentru dezvoltarea infrastructurii de alimentare cu combustibili alternativi. În cadrul acestui proiect, vor fi instalate 1.400 de puncte de încărcare publice în 13 state membre UE până la sfârșitul anului 2027, dintre care 430 vor fi dedicate camioanelor comerciale grele, fiecare cu o putere de minimum 350 kW. DRIVE-E va contribui semnificativ la electrificarea transportului european de marfă și pasageri, accelerând tranziția către o mobilitate sustenabilă.

Odată cu deschiderea hubului de la VIVO! Pitești, E.ON Drive Infrastructure România depășește pragul de 400 de puncte de încărcare publice disponibile în țara noastră, continuându-și angajamentul de a susține mobilitatea electrică prin infrastructură accesibilă și performantă.

Despre E.ON Drive Infastructure

E.ON Drive Infrastructure (www.edri.com) este un jucător important pe piața europeană în domeniul mobilității electrice, operând peste 7.000 de puncte de încărcare publice în 11 țări europene: Suedia, Danemarca, Germania, Polonia, Norvegia, Marea Britanie, Cehia, Italia, Olanda, Ungaria și România.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate