Connect with us

ECONOMIE

Calendarul obligaţiilor fiscale pentru luna mai 2021

Publicat


Calendarul obligaţiilor fiscale pentru luna mai 2021. Care sunt obligaţiile fiscale pe care le au contribuabilii în această lună.

Data de 25 mai este cea mai aglomerată zi a lunii ca urmare a faptului că este data de depunere a formularelor 100/112/224/230/300/301/307/311/390, scrie Ziarul Financiar.

În această lună se vor efectua plata contribuţiei trimestriale pentru medicamente pentru trimestrul I 2021.

De asemenea, în data de 25 mai se face plata impozitului reţinut la sursă în luna precedentă pentru plătitorii următoarelor venituri: din drepturi de proprietate intelectuală, din salarii şi asimilate salariilor, din premii şi jocuri de noroc, obţinute de nerezidenţi, din alte surse.

Agenda fiscală a lunii mai 2021, aşa cum este publicată de ANAF, poate fi consultată gratuit pe site-ul instituţiei: https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/AsistentaContribuabili_r/Calendar/Calendar_obligatii_fiscale_2021.html

Sursa: Mediafax


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ACTUALITATE

Cum a reuşit Ethereum să crească anul acesta de trei ori mai repede decât Bitcoin-ul

Publicat

De

Ethereum a crescut cu peste 50% în ultima săptămână. În 2021, a doua cea mai valoroasă criptomonedă din lume a înregistrat un plus de circa 360% şi, de la declinul pieţei americane de capital din luna martie a anului trecut, Ethereum a crescut cu aproximativ 2.200%, scrie Fortune.

În timpul boom-ului crypto din 2017, Ethereum ajunsese la 1.400 de dolari, urmând să sufere ulterior o scădere de peste 90%. Acum, activul ajunge la circa 3.400 de dolari, scrie Ziarul Financiar

Şi Bitcoin-ul a raportat performanţe bune anul acesta, însă a crescut cu „doar” 100%.

Cum se explică astfel traseul impresionant al monedei create de Vitalik Buterin?

Bitcoin-ul are potenţialul de a deveni versiunea digitală a aurului, care a fost tranzacţionat timp de mii de ani, ajungând în prezent la o valoare estimată de piaţă de 10 trilioane de dolari.

Ascensiunea monedelor digitale din ultimul an prezintă două caracteristici ce nu au fost găsite în boom-ul din 2017: adoptarea instituţională şi posibilităţile oferite de aplicaţii. Conform Financial Times, exchange-ul Coinbase are în prezent peste 122 de miliarde de dolari în capital instituţional în cadrul platformei, de la 45 de miliarde spre sfârşitul lui 2020. Pentru o bună parte din existenţa sa, sectorul crypto a fost alimentat de indivizi şi retail, însă situaţia s-a schimbat radical în ultimele luni.

Ethereum este un blockchain asemănător Bitcoin-ului, însă iese în evidenţă prin faptul că este programabil. Astfel, dezvoltatorii pot scrie coduri, pot crea reguli prin intermediul platformei şi pot elabora aplicaţii. La rândul lor, aceste „contracte inteligente” pot fi folosite pentru a valida în condiţii de siguranţă un număr cât mai mare de acorduri.

Aplicaţiile construite pe Ethereum pot fi asemănate cu aplicaţiile dezvoltate pe App Store şi Google. Cea mai mare diferenţă constă în faptul că nu există niciun gigant tech care să controleze reţeaua Ethereum, fapt ce continuă să îi atragă pe fanii criptomonedelor, care pot crea reguli pentru dovada dreptului de proprietate. Datorită blockchain-ului, utilizatorii evită cu uşurinţă escrocheriile şi hack-urile pe care le prezintă alte reţele.

Conform The Wall Street Journal, peste 7 milioane de conturi noi care deţin solduri în Ethereum au fost create în primele patru luni din 2021, ducând totalul la peste 55 de milioane. Iar tranzacţiile au ajuns la 1,5 trilioane în T1, peste ultimele şapte trimestre la un loc.

Mai mult, finanţele descentralizate (DeFi) reprezintă un factor cheie în viitoarele creşteri ale Ethereum, însă o bună parte din oamenii nefamiliarizaţi cu monedele virtuale vor fi iniţiaţi în piaţa crypto cu ajutorul token-urilor nefungibile (NFT).

NFT-urile sunt un card de identitate pentru o operă de artă digitală care are propriile sale reguli pentru transferul drepturilor de proprietate. În consecinţă, poţi scrie într-un contract redactat pentru un obiect digital de artă vândut ca NFT că artistul din spatele operei va câştiga un anumit procentaj pentru viitoarele vânzări ale obiectului, mişcare ce reprezintă un pas uriaş pentru creatorii de conţinut virtual.

Cel mai faimos exemplu în acest sens este artistul britanic Beeple, care a vândut un tablou sub formă de NFT pentru aproape 70 de milioane de dolari.

Speranţa investitorilor şi fanilor crypto constă în faptul că aceste contracte „smart” vor înlocui sau vor funcţiona la un moment dat alături de serviciile şi practicile „tradiţionale”. Există o şansă destul de bună ca, pe viitor, să cumpărăm bilete la concerte sau să transferăm bani prin intermediul contractelor inteligente.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cea de-a 64 ediție a expoziției World Press Photo vine și la Cluj

Publicat

Cea de-a 64 ediție a expoziției internaționale anuale World Press Photo va putea fi vizitată și anul acesta, pentru a 10-a oară în România, în București, Timișoara și Cluj-Napoca, în perioada mai – iulie 2021.

Deschiderea expoziției din București are loc sâmbătă, 8 mai, de la ora 10:00, la Muzeului Național de Artă al României.

În premieră, începând cu acest an, expoziția va fi însoțită și de un proiect de conținut care va analiza rolul și impactul social al jurnalismului responsabil, fenomenul fake news și dezinformarea, urmând a fi anunțate în acest sens o serie de emisiuni, podcasturi și dezbateri care se vor derula pe tot parcursul verii.

Acestea vor fi realizate de co-organizatorii din acest an, Fundaţia Eidos și platforma Upgrade 100, cu sprijinul mai multor parteneri locali și internaționali.

Evenimentul din București face parte din expoziția anuală internațională World Press Photo, itinerantă în întreaga lume, fiind expusă în peste 100 de spații din peste 45 de țări și vizitată de peste 4,5 milioane de oameni la fiecare ediție.

„Ne bucurăm că avem oportunitatea de a duce o expoziție simbol pentru jurnalismul de calitate în România, pentru a X-a oară consecutiv, cu dorința de a crește interesul românilor pentru fotografia documentară. Anul acesta suntem mai puternici și mai hotărâți prin tot ceea ce vom aduce în fața comunității din România în lupta noastră împotriva fake news și a efectelor acestui fenomen”, a declarat Cristian Movilă, fondator Eidos Foundation și reprezentant World Press Photo în România.

„Competiția recunoaște fotojurnalismul de calitate și premiază imagini și povești din întreaga lume”

„Suntem onorați să redevenim parteneri strategici ai proiectului WPP în România, la exact 10 ani de la momentul în care am lansat, tot în co-producție, ediția cu numărul 1. Sprijinirea jurnalismului și a conținutului responsabil este parte din misiunea noastră pe termen lung”, a adăugat Dragoș Stanca, fondator Upgrade 100 și partener Thinkdigital – compania specializată care va administra parteneriatele comerciale ale WPP în acest an.

Competiția World Press Photo recunoaște fotojurnalismul de calitate și premiază imagini și povești din întreaga lume. Anul acesta, 4.315 fotografi din 130 de țări din întreaga lume au înscris 74.470 de imagini.

Câștigătorul concursului World Press Photo 2021 este fotojurnalistul Mads Nissen, care a surprins pentru Politiken/Panos Pictures una dintre imaginile-simbol ale anului: pacienta Rosa Luzia Lunardi (85 de ani) îmbrățișată de sora medicală Adriana Silva da Costa Souza, în azilul Viva Bem, din São Paulo, Brazilia – Povestea emoționantei imagini și de ce e intitulată “Prima Îmbrățișare”, aici.

După Capitală, expoziția va fi deschisă în Timișoara (30 iunie – 20 iulie) și Cluj-Napoca (2 – 20 iunie) iar detaliile fiecărui eveniment vor fi publicate pe pagina de Facebook a expoziției dar și prin intermediul altor parteneri strategici de comunicare.

Proiectul este sprijinit și de partenerii instituționali Ambasada SUA în România, UNICEF în România, British Council România, rețeaua de Institute Naționale pentru Cultură ale Uniunii Europene, Institutul Francez din România la București și Centrul Cultural Clujean.

Sursa: Mediafax

Citește mai departe

ECONOMIE

EXCLUSIV/ FOTO/ Hotelul Radisson Blu, de lângă Cluj Arena, va fi inaugurat în primăvara anului 2022

Publicat

Hotelul Radisson Blu din Cluj-Napoca, ridicat în locul Hotelului Sport lângă stadionul Cluj Arena, va fi inaugurat în primăvara anului viitor.

Reprezentanții lanțului hotelier Radisson au declarat pentru Cluj24 că, pe lângă amplasarea sa superbă în locul cel mai vibrant al orașului, Hotelul Radisson Blu Cluj-Napoca oferă un număr de 149 camere și apartamente cu un design contemporan, gata să-și primească oaspeții atât în camere standard, apartamente superioare, sau într-un luxos apartament VIP.

”Niciun detaliu nu e lăsat la întâmplare, elementele  contemporane ce se îmbină armonios cu eleganța atemporală, le promit oaspeților noștri o experiență aparte, completată de servicii impecabile. Facilitățile de cazare sunt completate de cele două restaurante, unul cu preparate din bucătăria internațională, dar și un restaurant de specialitate, în timp ce pentru întâlnirile de afaceri, se vor pune la dispoziție săli de conferințe dotate cu tehnologii de ultimă oră  și o sală generoasă Ballroom destinată diverselor tipuri de evenimente”, au spus aceștia.

Data estimată de deschidere este în primăvara anului viitor, 2022, dar aceasta depinde, desigur, de mai mulți factori.

Bar cosmopolit și terasă însorită

Ballroom Radisson Blu va avea o capacitate de 300 de locuri și va putea găzdui orice tip de eveniment, fiind complementul perfect pentru cele 5 săli de ședințe, fiecare cu o capacitate între 10-25  persoane.

”Așadar, veți putea alege să luați masa în restaurantul nostru de 80 de locuri sau în cel cu specific, ce poate acomoda cu ușurință un număr de 60 de persoane.

Iar la parter, barul cosmopolit, cu un design unic, își așteaptă oaspeții cu băuturi răcoritoare și cocktailuri savuroase, și relaxarea poate continua pe terasa însorită sau în lounge”, au mai transmis reprezentanții Radisson.

Pentru clienții care simt nevoia de mișcare și sport, sala de fitness situată la ultimul nivel al hotelului îi așteaptă ca să își reîncarce bateriile.

Clădirea, cumpărată de la SIF Moldova

Fostul Hotel Sport de lângă stadionul Cluj Arena a intrat în 2019 într-un proces de înnoire sub brandul Radisson Blu. Winners Park Invest, companie controlată de Horia Ciorcilă, preşedintele Banca Transilvania, a cumpărat de la SIF Moldova, hotelul Sport din Cluj-Napoca, într-o tranzacţie care s-a ridicat la suma de 3,6 milioane de euro.

 

 

Citește mai departe

ACTUALITATE

Doar 1,4% din aplicările pe eJobs din luna aprilie au fost pentru joburi din străinătate

Publicat

Numărul aplicărilor din luna aprilie pentru locurile de muncă din afara ţării publicate pe eJobs, de aproximativ 15.000, a reprezentat 1,4% din numărul total de aplicări înregistrate în această perioadă de platformă, potrivit unui comunicat remis joi de eJobs.

Angajatorii din străinătate publică în fiecare lună pe eJobs aproximativ 2.500 de anunţuri privind locuri de muncă noi, însă românii care îşi caută locuri de muncă sunt interesaţi, în această perioadă, aproape exclusiv de oferta de locuri de muncă din România, se menţionează în comunicatul eJobs.

În ceea ce priveşte numărul de locuri de muncă în străinătate publicate de angajatori în luna aprilie, din cele aproape 2.500 de poziţii disponibile, peste 600 aparţin angajatorilor din Spania, aproximativ 550 celor din Germania şi 350 celor din Olanda, urmate de locuri de muncă în Franţa, Marea Britanie, Ungaria şi Elveţia.

„Germania, Olanda, Franţa, Ungaria şi Belgia, cele mai căutate”

Italia, care era unul din marii angajatori străini în ultimii ani, a ajuns în prezent la mai puţin de 100 de joburi pentru candidaţii români.

De cealaltă parte, aplicanţii la locurile de muncă din străinătate sunt interesaţi în principal de poziţiile din Germania, Olanda, Franţa, Ungaria şi Belgia, în timp ce joburile din Italia şi Spania sunt mai puţin solicitate. De asemenea, dacă locurile de muncă din Marea Britanie erau, până anul trecut, în primele 5 destinaţii, acum Regatul Unite este abia pe locul al 8-lea în topul aplicărilor.

Directorul general al eJobs, Bogdan Badea, a arătat că cele mai multe aplicări la locuri de muncă în străinătate sunt efectuate de persoanele între 18 şi 35 de ani.

„Joburile full time sunt cele care atrag atenţia”

„Cele mai multe aplicări vin din segmentele de vârstă 25-35 de ani şi 18-24 de ani, iar domeniile spre care se orientează sunt construcţii, retail, transport, producţie şi industria alimentară. Dacă în lunile trecute vedeam mulţi IT-işti care aplicau pentru străinătate, acum cifrele sunt în scădere pentru această categorie, însă sunt în creştere pentru joburile pe care le au la dispoziţie în România.

De asemenea, chiar dacă vorbim despre candidaţi tineri, tot joburile full time sunt cele care le atrag atenţia, în timp ce proiectele sezoniere cumulează un număr relativ mic de aplicări”, a afirmat Bogdan Badea, citat în comunicatul eJobs.

Cele mai multe locuri de muncă în străinătate sunt pentru domeniile transport, construcţii, producţie, industria alimentară, medicină, prestări servicii şi retail, potrivit eJobs.

În prezent, peste 25.000 de locuri de muncă pentru România şi străinătate sunt disponibile pe eJobs, pentru care se înregistrează lunar între 1,1 milioane şi 1,5 milioane de aplicări.

Sursa: Agerpres

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate
Publicitate