Connect with us

ACTUALITATE

Calendarul înscrierii copiilor la creșă și grădiniță, pus în dezbatere publică. Câte grupe sunt la Cluj, la stat

Publicat


Calendarul înscrierii la creșă și grădiniță

Calendarul înscrierii copiilor la creșă, grădiniță și alte servicii de educație timpurie complementare, pentru anul școlar 2025-2026, a fost pus în dezbatere publică de Ministerul Educației.

Astfel, reînscrierile vor avea loc în luna mai, iar prima etapă a procesului de înscriere în mai-iunie. La Cluj, Inspectorratul Școlar a anunțat că vor fi locuri supliementare față de anul școlar în curs, doar la creșă.

Câte grupe de creșă și grădință sunt la Cluj, la stat

Pe lângă reînscrieri, conform calendarului propus de Ministerul Educației, vor fi două etape de înscrieri la creșă și grădiniță, dar și o etapă de ajustări. Tot procesul se va finaliza până la sfârșitul lunii august 2025, iar repartizarea copiilor se va face în data de 5 septembrie.

În județul Cluj, potrivit planului de școlarizare pentru anul școlar 2025-2026 au fost aprobate 152 de grupe la creșă, cu 12 mai multe față de anul școlar în curs. De asemenea, în învățământul preșcolar, respectiv la grădiniță, au fost aprobate 287 de grupe cu Program Normal, și 564 de grupe cu Program Prelungit.

Părinții clujeni care au copii care vor merge la creșă și grădiniță pot trimite propuneri și sugestii cu privire la proiectele supuse consultării în următoarele 10 zile calendaristice pe adresa de e-mail cristina.mangiurea@edu.gov.ro.

Calendarului înscrierii copiilor la creșă și grădiniță în anul școlar 2025 – 2026

Potrivit proiectului Ministerului Educației, programul începe cu reînscrierea copiilor, iar cei care trec de la creșă la grădiniță pot fi înscriși în aceeași unitate de învățământ, în cazul în care aceasta are și învățământ preșcolar.

19 – 23 mai 2025 – Etapa de reînscrieri.  Sunt reînscriși copiii care au frecventat unitatea de învățământ în anul școlar curent și care urmează să o frecventeze și în anul școlar următor, ca urmare a exprimării acestei opțiuni de către părinții/reprezentanții legali ai acestora, printr-o cerere scrisă. Pentru unitățile de învățământ care au și grupe de nivel antepreșcolar, în baza continuității, copiii de 3 ani din grupa mare de la creșă pot fi reînscriși în grupa mică de la grădiniță, în limita locurilor disponibile pentru acest nivel de vârstă și în ordinea descrescătoare a vârstei, dacă părinții solicită acest lucru.

În situația în care, prin aplicarea criteriului vârstei, numărul cererilor depășește numărul locurilor disponibile, departajarea se face prin aplicarea criteriilor generale, respectiv specifice de departajare, menționate la Art. 6 din Metodologia-cadru de înscriere a copiilor în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și în servicii de educație timpurie complementare, aprobată prin Ordinul Ministrului Educației nr. 4018/2024.

Afișarea rezultatului și a numărului de locuri libere după finalizarea etapei de reînscrieri va avea loc în 23 mai 2025, la ora 14.00.

Prima etapă de înscriere la creșă și grădiniță. Atenție, aveți trei opțiuni

Etapa I din cadrul procesului de înscrieri urmează să aibă loc în perioada 26 mai – 13 iunie 2025, conform proiectului Ministerului Educației.

Copiii sunt înscriși pe baza dosarelor depuse la unitățile de învățământ de către părinții/ reprezentanții legali ai acestora și a celor trei opțiuni exprimate, în limita locurilor din planul de școlarizare aprobat, după încheierea etapei de reînscrieri. Calendarul pe zile este următorul:

  • 26 – 30 mai 2025 – colectare cereri
  • 2 – 4 iunie 2025 – procesare cereri Faza I – prima opțiune
  • 5 – 10 iunie 2025 – procesare cereri Faza a II-a – a doua opțiune
  • 11 – 12 iunie 2025 – procesare cereri Faza a III-a – a treia opțiune
  • 13 iunie 2025, ora 14.00 – Afișarea rezultatului și a numărului de locuri libere rămase

Atenție! Și în etapa a II-a aveți trei opțiuni

Etapa a II-a din cadrul procesului de înscriere – 16 iunie – 7 iulie 2025. În această etapă se realizează înscrierea copiilor, pe locurile libere rămase în urma derulării primei etape, pe baza dosarelor depuse la unitățile de învățământ de către părinții/reprezentanții legali ai acestora și a celor trei opțiuni exprimate în noile cereri de înscriere depuse. Calendarul pe zile este următorul:

  • 16 – 20 iunie 2025 – colectare cereri
  • 24 – 26 iunie 2025 – procesare cereri Faza I – prima opțiune
  • 30 iunie – 2 iulie 2025 – procesare cereri Faza a II-a – a doua opțiune
  • 3 – 4 iulie 2025 – procesare cereri Faza a III-a – a treia opțiune.
  • 7 iulie 2025, ora 14.00 – Afișarea rezultatului și a numărului de locuri libere rămase după a doua etapă de înscrieri.

Înscrierea copiilor care nu au prins un loc sau nu au participat la primele două etape

Potrivit proiectului Ministerului Educației, etapa de ajustări va avea loc în perioada 18 – 28 august 2025. În această etapă se realizează înscrierea copiilor care nu au fost înscriși în primele două etape din lipsă de locuri ori din diferite alte motive sau care nu au participat la primele două etape, pe locurile rămase libere în urma derulării celei de-a doua etape a înscrierilor, pe baza unei proceduri specifice elaborate de ISJ/ISMB și pe baza dosarelor depuse de părinți la inspectoratul școlar. La această etapă au acces următoarele categorii de copii:

  • copiii care au rămas nerepartizați după derularea celor două etape anterioare, cu prioritate cei de 4 ani și de 5 ani;
  • copiii care au solicitat înscrierea în clasa pregătitoare din învățământul primar și nu au fost admiși ca urmare a avizului negativ al CJRAE/CMBRAE;
  • copiii de peste 2 ani care solicită înscrierea în grupa mică din învățământul preșcolar.

Afișarea rezultatului și a numărului de locuri libere după etapa de ajustări se va face în 29 august 2025, la ora 14.00. De asemenea, introducerea în sistem a tuturor copiilor înscriși în anul școlar 2025 – 2026, în unitățile de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și repartizarea pe formațiuni de studiu va avea loc în data de 5 septembrie 2025, la ora 14.00.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ADMINISTRAȚIE

FOTO. Clujul, CAPITALA handbalului european. Boc: Orașul nostru este din nou pe harta VALORILOR sportive

Publicat

handbal

Primarul Emil Boc a anunțat pe Facebook că în 2026, Cluj-Napoca va fi unul dintre orașele gazdă ale grupelor Campionatului European de Handbal.

„Am primit la cabinet vizita dlui Constantin Din, președintele Federației Române de Handbal. Am discutat despre susținerea Primăriei organizarea la Cluj-Napoca a unei grupe preliminare și a unei grupe principale din Campionatul European de Handbal Feminin Senioare 2026. L-am asigurat pe domnul președinte că Sala Polivalentă BT Arena este pregătită să găzduiasca în cele mai bune condiții grupele competiției continentale.

handbal

FOTO. Clujul, CAPITALA handbalului european. Boc: Orașul nostru este din nou pe harta VALORILOR sportive

Evenimentele de acest tip contribuie la promovarea unui stil de viață activ și sănătos, mai ales pentru tineri, încurajându-i să adopte valorile esențiale ale sportului: disciplina, determinarea, spiritul de echipă și respectul.

handbal

Mâine va avea loc, tot la Cluj, tragerea la sorți a grupelor de calificare pentru Campionatul European de Handbal Feminin 2026, iar la ceremonie vor fi prezenți oficiali europeni, președintele Federației Europene de Handbal (EHF), Michael Wiederer.

Turneul final al Campionatului European de Handbal Feminin se va desfășura între 3 și 20 decembrie 2026, în cinci țări: Polonia, România, Cehia, Slovacia și Turcia.

handbal

Orașul nostru este din nou pe harta handbalului european și a valorilor sportive. Vă invităm să fiți alături de echipa națională și să susținem împreună performanța sportivă. Hai România”, a scris edilul pe pagina sa de socializare.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Crosul Supereroilor de la Sports Festival Cluj sprijină Via Transilvanica. Jumătate din taxa de înscriere, donată proiectului

Publicat

Crosul Supereroilor, una dintre cele mai așteptate competiții din cadrul Sports Festival, revine pe Cluj Arena în 2025, și oferă participanților o nouă ocazie de a îmbina sportul cu dorința de a face bine comunității.

De această dată, traseul supereroilor se împletește cu drumul care unește. Jumătate din taxa de înscriere va fi donată către proiectul Via Transilvanica al Asociației Tășuleasa Social, un traseu turistic de 1.400 km care traversează România și conectează oameni și comunități prin mișcare.

Crosul Supereroilor susține proiectul Via Transilvanica

Fie că este parcurs pe jos sau cu bicicleta, Via Transilvanica oferă o călătorie prin natură și cultură, promovând același stil de viață activ și spirit de descoperire pe care Sports Festival le încurajează.

Crosul Supereroilor 2025 va avea loc duminică, 15 iunie, cu startul programat la ora 09:00.

„Anul acesta, prin sprijinul fiecărui alergător, susținem Via Transilvanica, un proiect care promovează natura, cultura și legătura autentică dintre oameni. Faptul că jumătate din taxa de înscriere merge direct către acest traseu unic este un mod simplu și concret prin care alergătorii devin parte dintr-un demers cu impact real”, a declarat Mirel Alexa, director executiv Sports Festival.

„Sunt unul dintre susținătorii Sports Festival încă de la prima ediție și mă bucur să văd că anul acesta Crosul Supereroilor susține Asociația Tășuleasa Social. Din poziția de ambasador al proiectului Via Transilvanica cred că ar trebui să existe tot mai multe astfel de inițiative care să colaboreze pentru a promova atât România, cât și un stil de viață activ în rândul oamenilor”, arată Tibi Ușeriu, coordonator și ambasador Via Transilvanica.

Pentru cei care doresc să sprijine și mai mult această inițiativă, există posibilitatea de a face donații suplimentare, fie online, pe https://www.viatransilvanica.com/ro/doneaza/, fie la fața locului.

Categoriile de concurs și premiile oferite

Crosul Supereroilor include două probe, una de 5 km, și alta de 10 km, dedicate alergătorilor amatori și pasionaților de sport. Premiile acordate pentru cele două categorii sunt:

Proba de 5 km (masculin și feminin):

  • Locul 1: 800 lei
  • Locul 2: 600 lei
  • Locul 3: 400 lei

Proba de 10 km (masculin și feminin):

  • Locul 1:200 lei
  • Locul 2: 900 lei
  • Locul 3: 700 lei

Înscrieri, taxe de participare și kit-ul de concurs

Înscrierile pentru Crosul Supereroilor sunt disponibile online, iar taxele de participare sunt diferențiate în funcție de perioada de înregistrare:

Până la 31 martie – Early Bird:

  • 10 km Open: 120 lei
  • 5 km Open: 100 lei

1 aprilie – 30 aprilie:

  • 10 km Open: 140 lei
  • 5 km Open: 120 lei

1 mai – 10 iunie:

  • 10 km Open: 180 lei
  • 5 km Open: 150 lei

Toți participanții vor primi un kit de concurs, care va putea fi ridicat în perioada 12-14 iunie de la punctul de distribuție din cadrul Sports Festival. Kitul va conține: numărul de concurs și cipul de cronometrare, tricoul oficial al evenimentului, săculeț sportiv, buff / bandană, 1 baton energizant și 1 sticlă de apă, acces la punctele de alimentare, medalie de participare la finalul cursei, surprize din partea partenerilor evenimentului.

Despre Crosul Supereroilor

Crosul Supereroilor a devenit una dintre cele mai îndrăgite competiții din cadrul Sports Festival, reunind anual participanți dornici să îmbine sportul cu sprijinirea unor cauze importante pentru comunitate.

În ultimii doi ani, peste 1.500 de supereroi s-au aliniat la start la fiecare ediție, demonstrând că alergarea poate avea un impact real. În 2023, cauza susținută a fost renovarea Clinicii de Obstetrică-Ginecologie “Dominic Stanca” din Cluj-Napoca, un proiect inițiat de Fundația Metropolis, în cadrul campaniei Spitale Publice din Bani Privați. În 2024, crosul a continuat această misiune, sprijinind renovarea secției de Neonatologie a aceleiași maternități, sub motto-ul „Alergăm pentru Cluj!”.

Despre Asociația Tășuleasa Social

Înființată în anul 2000, Asociația Tășuleasa Social desfășoară proiecte de voluntariat, educaționale, de mediu, sportive și socio-culturale, axate pe schimbarea mentalității tinerilor. De-a lungul celor 25 de ani de activitate, aceasta a implicat peste 100.000 de voluntari în proiectele sale.

În prezent, cel mai important este Via Transilvanica: primul traseu de lungă distanță din România. Acesta se întinde pe aproximativ 1.400 km de la Putna la Drobeta-Turnu Severin și traversează șapte zone istorice, zece județe și 12 situri UNESCO prin care se evidențiază diversitatea etnică, culturală și naturală a țării.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Primăria Florești: Joi, 20 martie 2025, se ÎNCHIDE strada Porii din cauza lucrărilor la METROU

Publicat

sens interzis

Primăria Florești anunță cetățenii că joi, 20 martie 2025, str. Porii va fi închisă din cauza unor lucrări la metrou.

„Vă informăm că în data de 20 martie 2025, între orele 09:30-16:00, se vor efectua lucrări pe strada Porii pentru proiectul magistralei de Metrou, iar aceasta va fi închisă circulației.

Primăria Florești: Joi, 20 martie 2025, se ÎNCHIDE strada Porii din cauza lucrărilor la METROU

Accesul în zonă se va realiza prin strada Teilor (în partea de sud) și intersecția Porii cu Urusagului.

porii

Vă rugăm să planificați din timp rutele alternative și ne cerem scuze pentru neplăcerile create de această situație.
Vă mulțumim pentru înțelegere”, a transmis Primăria Florești.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Prefectura Cluj: MODIFICĂRI în funcționarea Serviciului Public Comunitar Regim Permise și Înmatricularea Vehiculelor Cluj

Publicat

permise

Prefectura Cluj anunță că, începând cu 22 martie 2025, Serviciul Public Comunitar Regim Permise și Înmatricularea Vehiculelor Cluj, la sediul principal din Cluj-Napoca, își extinde programul pentru ghișeul de înmatriculări, care va funcționa ocazional în zilele de sâmbătă, între orele 08:00 și 14:00, programările fiind accesibile pe platforma Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări.

„Proba traseu va fi organizată în funcție de disponibilitate, programările făcându-se la ghișeul de reprogramare traseu.

Prefectura Cluj: MODIFICĂRI în funcționarea Serviciului Public Comunitar Regim Permise și Înmatricularea Vehiculelor Cluj

Principalele modificări privind sistemul de programare:

1. Anularea programărilor nu mai este posibilă- măsură implementată – începând cu data de 14.02.2025. Dispoziția vizează descurajarea programărilor fictive și asigurarea unui acces echitabil și eficient al cetățenilor la Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculări a Vehiculelor Cluj.
2. Flexibilitate pentru cetățeni – dacă o persoană nu se poate prezenta la data și ora la care are programare online, programare rămâne valabilă, din acel moment încă 2 zile lucrătoare, timp în care solicitantul poate reveni fără a efectua o nouă programare.
3. Erori minore permise- pentru a evita pierderea programării din cauza unor erori sunt acceptate la ghișeu programările cu cel mult două caractere greșite în seria de șasiu sau în numele titularului.

Situațiile excepționale în care solicitările pot fi procesate fără programare online:

• Preschimbarea urgentă a permisului de conducere pentru permise expirate sau care expiră până la data când este disponibilă prima programare,
• Conducătorii auto profesioniști care au nevoie de permis de conducere pentru exercitarea meseriei sau obținerea unor atestate,
• Persoanele vulnerabile sau cu nevoi speciale.
• Preluare solicitări autorizare provizorie din partea persoanelor juridice care au obiect de activitate principal si secundar comerț cu autovehicule în intervalul orar 13.00 -14.30 precum și 20.00-21.00 (în zilele de luni și marți);
• Preluare solicitări din partea societăților de leasing în intervalul orar 11.00 -14.30 (zilnic);
• Programul ghișeului de eliberare documente și numere de înmatriculare de la sediul serviciului își modifică programul pentru zilele de joi în intervalul 10:30 -18:30, programul în celelalte zile rămânând neschimbat.

Situațiile care NU necesită programări online:

• Eliberarea duplicatelor pentru certificatele de înmatriculare sau plăcuțe de înmatriculare (pierdute, furate, deteriorate);
• Păstrarea sau rezervarea unei combinații de număr preferențial;
• Crearea unui cont de utilizator pe site-ul dedicat;
• Examinarea candidaților care solicită redobândirea permisului de conducere ANULAT, în condițiile legii și reexaminarea la proba teoretică pentru candidații care au mai susținut proba și au fost respinși;
• Depunerea și eliberarea numerelor pentru probă sau autorizațiilor în alb (pentru societăți care comercializează vehicule noi);
• Soluționarea rebuturilor (certificate de înmatriculare și permise de conducere emise eronat);
• Programarea/Reprogramarea la proba practică în vederea obținerii permisului de conducere.

În limita timpului disponibil, pot fi depuse on-line cereri pentru înmatricularea/ transcrierea/ autorizarea provizorie în timpul programului de lucru la ghișeele de înmatriculări ale sediului principal. Înscrierea se face prin email, la adresa programariurgente@prefecturacluj.ro, specificând informațiile necesare (nume complet, CNP/CUI, seria șasiului, telefon) și preferința pentru dimineață sau după-amiază. Confirmarea programării va fi transmisă prin email, cu detalii despre dată și intervalul orar.

Menționăm că adresa de email este disponibilă strict pentru programările pe lista de așteptare cu un caracter urgent, care vor fi preluat în măsura disponibilității.

În contextul lipsei de personal și a volumului de muncă extrem de ridicat, doamna Maria Forna, prefectul județului Cluj, alături de aparatul de specialitate din cadrul instituției prefectului și a Serviciul Public Comunitar Regim Permise și Înmatricularea Vehiculelor Cluj, asigură tot sprijinul și deschiderea pentru a veni în ajutorul cetățenilor și pentru a îmbunătăți, în limitele capacităților, adresabilitatea serviciilor”, a transmis Prefectura Cluj.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate