ADMINISTRAȚIE
Boc: Zona Kogălniceanu va rămâne pietonală. Dacă o îngrămădim din nou cu mașini nu am făcut mare lucru

Primarul Clujului, Emil Boc, a dat asigurări că străzile din centrul orașului, pe care încă se mai fac finisaje, vor rămâne ale pietonilor.
Lucrările pe străzile Mihail Kogălniceanu, Universității și străzile adiacente sunt aproape gata. O bună parte din a ceastă zonă va fi interzisă mașinilor, drept pentru care dispar și parcările.
Boc: Zona Kogălniceanu va rămâne pietonală. Dacă o îngrămădim din nou cu mașini nu făcut mare lucru
„Propunerea mea este clară și anume ca zona modernizată Kogălniceanu, Universității și partea care ține de strada Iuliu Maniu să rămână zonă pietonală. Să fie o zonă de agrement și maximă intensitate cultural artistică și comunitara a Clujului. Pentru că dacă o îngrămădim din nou cu mașini nu am făcut nimic. Nu am făcut decât să continuăm politica de susținere a poluării în centrul orașului.
Dacă tot am investit milioane de euro, să le dăm cetățenilor șansa să se bucure de acest spațiu extraordinar, în detrimentul mașinilor. Știu că acest lucru nu este foarte popular, dar cineva trebuie să-și asume acestre direcții pe care oamenii le așteaptă”, a spus Emil Boc la Ziua Live.
Parking cu 400 de locuri
Astfel, a precizat primarul, circulația mașinilor va fi interzisă în această zonă, cu dreptul reiveranilor de a ieși și intra în curți.
Primăria are, de altfel, în proiect, construirea unui parking de 400 de locuri pe strada Avram Iancu, lângă cimitir, iar cei care lucrează în zonp sau își duc copii la școală vor trebui să parcheze mașinile pe locurile din centru existente acum.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

ECONOMIE
Preț de Cluuuj. Apartament cu o cameră în suprafață de 30 mp, de vânzare cu 114.000 de euro. Atenție, cică prețul e negociabil

O agenție imobiliară scoate la vânzare în Cluj-Napoca un apartament cu o cameră, cu o suprafață totală de 30 mp, situat la etajul 3, într-un imobil cu 7 etaje, având lift, edificat in anul 2014, pe str. Teodor Mihali, zona Iulius Mall.
Compartimentarea apartamentului este următoarea: hol, camera, baie, bucatarie, balcon.
Dispune de usa antiefractie, geamuri termopan, parchet, gresie, faianță. Se vinde mobilat si utilat cum se vede in fotografii. Incalzirea se realizeaza prin central de imobil si calorifere.
”Zona accesibila in imediata apropiere a punctelor de interes comun cum sunt mijloacele de transport in comun, magazine, Iulius Mall, FSEGA, centrele IT, Auchan, Lidl, Kaufland, Baza Sportiva Gheorgheni, parcul Iulius etc.
Este un apartament ideal pentru investitie in vederea inchirierii. Zona are o cerere mare pentru inchiriere.
Se accepta credite bancare.
Prețul de 114.000 de euro este negociabil”, se arată în anunț.
ECONOMIE
A fost semnat contractul pentru tronsonul Poarta Sălajului – Nușfalău de pe Autostrada Transilvania, cel mai SCUMP din România

După mai bine de două decenii, Autostrada Transilvania (A3) face un pas decisiv spre finalizare. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat joi, la Zalău, contractul pentru construcția ultimului tronson.
Joi, 10 aprilie, a fost semnat contractul pentru ultimul tronson al Autostrăzii Transilvania, între Poarta Sălajului și Nușfalău, care va include și cel mai lung tunel rutier din țară – Tunelul Meseș.
Pas decisiv pentru finalizarea lucrărilor la Autostrada Transilvania
Investiția este cea mai mare de până acum în infrastructura rutieră românească și aduce cu un pas mai aproape finalizarea unuia dintre cele mai ambițioase proiecte de autostradă din România.
„Pas decisiv pentru finalizarea construcției Autostrăzii Transilvania (#A3), după mai mult de 20 de ani! CNAIR a semnat astăzi contractul pentru construcția ultimului tronson al acestei autostrăzi foarte importante pentru economia României.
Cu o valoare de 6,62 miliarde lei (fără TVA), acesta este cel mai scump contract de infrastructură rutieră semnat până acum în România și va fi derulat de o asociere de constructori turci. Pe tronsonul de autostradă, cuprins între Poarta Sălajului și Nușfalău, cu o lungime totală de 41 km va fi construit și Tunelului Meseș (2,89 km), cel mai lung tunel rutier construit până acum în România”, a transmis ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Cel mai mare contract din istoria infrastructurii rutiere din România
Tronsonul va avea o lungime de 41 de kilometri, iar lucrările vor fi realizate de o asociere de antreprenori turci, Makyol și Ozaltin, în baza unui contract în valoare de 6,62 miliarde de lei (fără TVA), cel mai mare din istoria infrastructurii rutiere din România.
Printre elementele spectaculoase ale proiectului se numără și Tunelul Meseș, cu o lungime de 2,89 kilometri, care va deveni cel mai lung tunel rutier construit vreodată în România.
„Tronsonul Poarta Sălajului – Nușfalău, în lungime de 41 km, va fi construit de o Asociere de antreprenori turci (Makyol – Ozaltin), în termen de 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție). În cadrul contractului este prevăzută și construirea celui mai lung tunel rutier din Romania (Tunelul Meseș) care va avea o lungime de 2,89 km.
Proiectul, cu cea mai mare valoare de până acum (6,62 miliarde de lei, fără TVA), finanțat prin Programul Transport 2021-2027, include construcția a 65 de viaducte, poduri şi pasaje, cu o lungime totală de 13 km”, a declarat directorul general CNAIR, Cristian Pistol.
Proiectul, împărțit pe două secțiuni
Finanțarea este asigurată prin Programul Transport 2021–2027. Proiectul este împărțit în două secțiuni:
- Poarta Sălajului – Zalău (15,14 km), care include Tunelul Meseș
- Zalău – Nușfalău (25,86 km).
Construcția tronsonului de autostradă Poarta Sălajului-Nușfalău va asigura o legătură rutieră modernă între vestul, centrul și nordul României.
EVENIMENT
Peste 3.400 de părinți au apelat serviciul gratuit de telemedicină ALOPEDI în 2025. Tișe: Profesionalism, dăruire, eficiență

ALOPEDI – 0364 917 a fost apelat de peste 3.400 de ori în primul trimestru al anului 2025. Peste 70% dintre apeluri s-au finalizat cu recomandări pentru îngrijirea copilului la domiciliu, fără a fi necesară prezentarea la medic.
Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tişe, împreună cu reprezentanții Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii care gestionează serviciul de call-center ALOPEDI – 0364917, au realizat o analiză a activității derulate în trimestrul întâi al acestui an prin intermediul proiectului dedicat sfaturilor medicale pediatrice.
„Profesionalism, dăruire, eficiență și promptitudine sunt doar câteva dintre cuvintele ce definesc acest serviciu de telemedicină și specialiștii care deservesc ALOPEDI. Ne bucurăm că părinții au în continuare încredere în sfaturile și recomandările medicilor și le reamintim faptul că serviciul nostru de sfat pediatric telefonic este disponibil 24 de ore din 24, șapte zile din șapte”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.
Peste 70% din cazuri, finalizate cu recomandări de îngrijire la domiciliu
ALOPEDI – 0324917 a fost apelat în primul trimestru al anului 2025 de către 3.417 părinți. Majoritatea apelurilor, mai exact 71,76% dintre acestea, s-au finalizat cu recomandări ce au permis îngrijirea copiilor la domiciliu, iar părinților li s-au explicat care sunt semnele la apariția cărora este necesar consultul medical față în față.
De asemenea, pentru 253 de copii a fost recomandat consultul medical imediat, în primele două ore de la apel, iar în patru cazuri a fost necesară intervenția Serviciului de Ambulanță.
Febra și problemele respiratorii, cele mai frecvente probleme
Febra și problemele respiratorii au fost principalele motive pentru care părinții au apelat serviciul de call center pentru urgențe pediatrice ALOPEDI – 0324917, situație specifică sezonului rece.
Din totalul celor 3.417 apeluri primite în primele trei luni ale acestui an, 1.191 de solicitări au provenit de la părinți din alte județe decât județul Cluj, Bucureștiul fiind principalul apelant, iar 15 apeluri au fost preluate de la părinți români aflați în afara granițelor țării.
ADMINISTRAȚIE
Primul autobuz electric articulat a intrat în CIRCULAȚIE la Cluj după ce s-a rezolvat problema cu AUTONOMIA

Primul autobuz electric articulat a revenit pe străzile Clujului după ce s-a întors din service. El face parte dintr-un lot de 18 bucăți care au avut o problemă cu autonomia.
„Este vorba de primul dintr-un lot de 18 autobuze electrice articulate. Acestea au avut o problemă legat de autonomia de funcționare și prima tranșă de cinci a fost trimisă în service la București.
Primul autobuz electric articulat a intrat în CIRCULAȚIE la Cluj după ce s-a rezolvat problema cu AUTONOMIA
După ce se vor finaliza și celelalte patru, o nouă tranșă de cinci va fi expediată pentru rezolvarea problemei și tot așa, până la 18”, a declarat pentru Cluj24 Liviu Neag, directorul CTP Cluj.