Connect with us

ACTUALITATE

Boc, PRIMAR peste CLUJ, Floreşti, BACIU. Primarii localităţilor limitrofe, VICEPRIMARI de Cluj-Napoca

Publicat


Un proiect legislativ de regionalizare ar urma să fie adoptat în acest an. El îşi propune să unifice zone urbane mai mari, cum este cazul municipiului Cluj-Napoca, cu localităţi limitrofe mai mici, cum ar fi Floreşti sau Baciu. În schimbul acceptului lor, primarii localităţilor mai mici ar urma să devină viceprimari ai şi mai marelui municipiu. Iar primarul municipiului va deveni primar peste mai multe localităţi. Deja un referendum de unificare va avea loc în septembrie. Îîntre municipiul Buzău şi o localitate limitrofă.

Dacă nu s-a făcut de sus în jos, facem reforma de jos în sus

Primarul Emil Boc, care este şi preşedintele Asociaţiei municipiilor din România, a oferit câteva date despre proiectul propus, de mică regionalizare. Proiectul este în dezbatere publică şi presupune unificarea administrativă a municipiilor cu unităţi limitrofe.

„Dacă nu s-a făcut reforma administrativă de sus în jos şi 53 de ani au trecut şi nu s-a întâmplat nimic din 1968, noi, cei din Asociaţia municipiilor am venit cu o propunere. Să încurajăm această reformă de jos în sus. Şi am cerut modificarea legislaţiei. Astfel încât să oferim stimulente legislative unităţilor administrativ-teritoriale care ar dori să facă acest lucru. Şi am pornit de la exemplul Buzăului. Unde Primăria municipiului Buzău are în 26 septembrie un referendum pentru unificare voluntară cu o unitate administrativ-teritorială de lângă Buzău. Iar dacă acel referendum va reuşi, şi trebuie să reuşească în ambele localităţi, poate fi un imbold şi pentru alte autorităţi locale din România să treacă la nivelul următor.

Noi am venit şi am spus că la acele fuziuni care se fac pe parcursul mandatului 2020-2024, să fie câteva stimulente. De genul, primarul unităţii care fuzionează devine viceprimar până în 2024 la unitatea cu care fuzionează. De asemenea, impozitele şi taxele locale se reglementează în 8 ani să se omogenizeze. Nu imediat. Pentru a nu exista temerea acelora care se unesc cu municipiul că ar creşte taxele şi impozitele peste noapte”, a spus Emil Boc.

Cîţu ne susţine proiectul

El a mai spus că s-au făcut deja demersuri către partidele politice, în special către Florin Cîţu, despre care crede că va fi viitorul preşedinte al PNL.

„Noi ne-am adresat tuturor partidelor politice pentru a susţine un asemenea demers voluntar. Am primit deja din partea premierului Cîţu şi, sperăm noi, viitorul preşedinte PNL, susţinere pentru aceste demersuri de comasare voluntară şi ca în parlament să se adopte o modificare legislativă. Dar nu renunţăm noi la ideea de reorganizare administrativ-teritorială a ţării şi de constituire a zonelor metropolitane ca proces fundamental de reformare a acestei ţări. (…) Noi nu avem niciun proiect în acest sens la Cluj-Napoca, vom vedea. Dacă legislaţia se va modifica, vom trece la nivelul următor. Nimic nu ne opreşte însă ca voluntar să colaborezi.

Noi avem acord pentru realizarea centurii metropolitane, a trenului metropolitan, a metroului, a spitalului regional de urgenţă, a construcţiei de creşe. În Floreşti avem un primar care este deschis la această colaborare voluntară. Iar transportul în comun este de asemenea asigurat de municipiul Cluj-Napoca deja. Noi facem paşii aceştia ca să pregătim la un moment dat cadrul legal pentru o zonă metropolitană extinsă. Ce se întâmplă cu cei 70.000 de locuitori din Floreşti are un impact direct şi ne interesează, pentru că toţi sunt clujeni”, a completat Emil Boc.

PNL şi coaliţia să-şi asume riscurile

Emil Boc mai crede că partidul său, PNL, precum şi coaliţia de la guvernare trebuie să-şi asume asemenea proiecte. Chiar dacă ele presupun costuri politice, electorale.

„Marea reformă administrativ-teritorială a ţării nu trebuie uitată. Polonia a făcut două reforme, de la 46 de regiuni au redus la 33, apoi la 16. Au 16 motoare de dezvoltare economică. Noi stăm într-un singur motor, Bucureştiul. Toată lumea trebuie să meargă la Bucureşti pentru toate proiectele, fie europene, fi de dezvoltare, când ai putea avea cel puţin 8 motoare regionale extrem de puternice. (…)

Pentru ce înseamnă post 2024, ne trebuie o decizie politică asumată şi un curaj al coaliţiei de a duce România mai departe, chiar dacă implică costuri politice. Această coaliţie n-a fost aleasă să gestioneze doar lucrurile existente. A fost aleasă să modernizeze România. Şi trebuie să-şi asume proiecte curajoase care să schimbe în bine calitatea vieţii oamenilor, chiar dacă pentru început le par nepopulare”, a punctat Emil Boc.

Tentative de regionalizare

Regionalizarea României şi reforma administrativ-teritorială a fost tot fluturată de politicieni de peste 20 de ani, dar ea a tot fost schimbată şi abandonată apoi.

Un prim pas concret, dar, totuşi, formal, s-a realizat în 1998, când au fost făcut planul celor 8 regiuni de dezvoltare.

Apoi, pauză. În 2012, de exemplu, Liviu Dragnea. El spunea: „Din păcate, în România, de 23 de ani sistemul administrativ a fost blocat. L-am moştenit aşa de dinainte de revoluţie şi am rămas cu el în aceeaşi formă. Vrem să facem un sistem funcţional, un sistem care să ajute cetăţeanul să o ducă mai bine. Regionalizarea are două obiective: reducerea decalajului de dezvoltare dintre sat şi oraş, dintre regiunile slab dezvoltate şi cele dezvoltate şi asigurarea unor standarde de calitate înaltă a serviciilor publice pentru cetăţeni”.

Doi-trei ani mai târziu, în campania electorală din 2015, prezidenţiabilul Klaus Iohannis a vorbit şi el despre regionalizare. Dar n-a făcut nimic de 6 ani.

„Ca Președinte al României, voi susține reluarea unei discuții serioase cu privire la regionalizare și descentralizare. Actuala împărțire administrative teritorială a României datează din perioada comunistă și transformările prin care a trecut nu i-au alterat fondul”, susţinea Klaus Iohannis în programul electoral cu care a câştigat Preşedinţia României.

(MaAv)


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ACTUALITATE

Italia, prima țară din UE care ia o asemenea măsură. Certificatul verde COVID devine obligatoriu la serviciu

Publicat

De

Consiliul de Miniștri din Italia a aprobat decretul-lege pentru obligativitatea prezentării certificatului verde la toate locurile de muncă. După 5 zile fără prezentarea certificatului se suspendă contractul de muncă.

Certificatul verde va deveni obligatoriu la serviciu cel mai probabil din 15 octombrie, pentru toți angajații din sistemul public sau privat.

Persoanele vindecate de COVID nu vor mai fi nevoite să aștepte 15 zile de la prima doză de vaccin pentru a obține certificatul verde, ci îl vor obține imediat după prima administrare.

Contractul de muncă și implicit salariul se suspendă după 5 zile de acces la muncă fără certificatul verde.

Cel mai probabil, farmaciile vor fi obligate să reducă prețurile pentru testele COVID.

Obligatoriu și pentru asociațiile de voluntari

Obligativitatea green pass-ului va fi extinsă și pentru cei care lucrează în asociații de voluntari.

Regiunile din Italia au cerut extinderea valabilității testelor de la 48 de zile la 72.

Scopul guvernului italian este acela de a atinge cel puțin pragul de „siguranță” de 80% din populație vaccinată. Prin urmare, premierul Mario Draghi spune despre certificatul verde că funcționează și este o soluție „comodă”.

Astfel, de la jumătatea lunii octombrie italienii vor trebui să se vaccineze, s17ă aibă un test negativ sau să se fi vindecat de COVID ca să intre în birouri publice și private.

În Italia, conform datelor guvernamentale, 13,9 milioane de angajați au deja certificatul verde, iar 4,1 milioane nu. Măsura ar afecta, așadar, un total de aproximativ 18 milioane de oameni.

Sursa: Mediafax

Citește mai departe

ACTUALITATE

ACCIDENT la Bologa. Două persoane au fost RĂNITE

Publicat

La data de 16 septembrie a.c., în jurul orei 11.00, pe DN1 E60, intersecție cu DC 126, pe raza comunei Poieni, în afara localității Bologa, a avut loc un eveniment rutier în urma căruia două persoane au fost transportate pentru îngrijiri medicale.

Conform primelor informații, impactul s-a produs între o autoutilitară, condusă de un bărbat de 23 de ani, din municipiul București, care se deplasa pe DN1 E60, din direcția Cluj-Napoca spre Oradea, aflată în efectuarea manevrei de depășire, și un autoturism condus de o femeie de 65 de ani, din Huedin, aflată în efectuarea virajului stânga pentru a pătrunde pe DC 126.

Urmare a impactului, conducătoarea autoturismului, alături de un bărbat de 83 de ani, pasager în autoturism, au fost transportați la o unitate medicală în vederea acordării îngrijirilor de specialitate.

Testările cu aparatul etilotest au fost negative.

Sursa: IPJ Cluj

Citește mai departe

ACTUALITATE

Clujul e GALBEN. Ce restricții intră în vigoare

Publicat

Hotărârea nr. 180 din 16 septembrie 2021 privind stabilirea unor măsuri de diminuare a impactului tipului de risc, în aplicarea H.G. nr. 932/09.09.2021, în municipiul Cluj-Napoca și în comunele Florești, Săndulești, Săvădisla județul Cluj.

– În următoarele unități administrativ-teritoriale: municipiul Cluj-Napoca (2.15‰), comuna Florești (2.21‰) și comuna Săvădisla (2.67‰) unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mare de 2/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, se dispun, începând cu data de 17.09.2021, pe o perioadă de 14 zile, următoarele măsuri:

a) în spațiile închise sau deschise, competițiile sportive se pot desfășura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei distanțe de minimum 1 metru între persoane. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 43 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

b) organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 70% din capacitatea maximă a spațiului și cu purtarea măștii de protecție;

c) organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai dacă ocupanții unui autovehicul sunt membrii aceleiași familii sau reprezintă grupuri de până la 4 persoane. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS- CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.;

d) organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 2.500 de spectatori și cu purtarea măștii de protecție. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare. Persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

e) se permit activitățile recreative și sportive desfășurate în aer liber, cu participarea a cel mult 30 de persoane care nu locuiesc împreună, stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, după caz, cu ministrul tineretului și sportului, ministrul mediului, apelor și pădurilor sau ministrul agriculturii și dezvoltării rurale.

f) se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) cu un număr de participanți de maximum 150 de persoane în exterior sau de maximum 100 de persoane în interior, cu respectarea normelor de protecție sanitară. La stabilirea numărului de persoane în exterior și/sau în interior nu sunt luate în calcul persoanele care au vârsta mai mică de 16 ani;

g) se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri) cu un număr de participanți de maximum 300 de persoane în interior și cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

h) se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri) până la capacitatea maximă a spațiului în exterior, în localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore sau se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;

i) se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spațiului în interior, în localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

j) se permite organizarea de evenimente private aferente meselor festive, cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spațiului în exterior sau în interior, în localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

k) se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, cu un număr de participanți de maximum 150 de persoane în interior și de maximum 200 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății;

l) se permite organizarea de conferințe cu un număr de participanți de maximum 150 de persoane în interior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății;

m) se permite, în condițiile Legii nr. 60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice, republicată, organizarea de mitinguri și demonstrații cu un număr de maximum 100 de persoane cu respectarea anumitor măsuri;

n) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum și la terase este permisă până la capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 05:00-02:00;

o) activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, precum și la terasele acestora este permisă până la capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 05:00-02:00;

p) măsurile prevăzute la lit. n) și lit. o) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

q) în situația în care activitatea operatorilor economici prevăzuți la lit. n) și lit. o) este restricționată sau închisă se permit prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

r) operatorii economici prevăzuți la lit. n) și lit. o) vor respecta obligațiile stabilite prin ordin al ministrului sănătății și al ministrului economiei, antreprenoriatului și turismului, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

s) prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. p), cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, al ministrului economiei, antreprenoriatului și turismului și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

t) activitatea în baruri, cluburi și discoteci este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 05:00-02:00 dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

u) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activitatea în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 7 mp pentru fiecare persoană;

v) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activitatea în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARSCoV2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

w) activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă până la capacitatea maximă a spațiului; operatorii economici care desfășoară activități de jocuri de noroc au obligația să respecte orarul de lucru cu publicul și restricțiile stabilite prin hotărâre a Comitetului Național pentru Situații de Urgență, la propunerea Grupului de suport tehnico-științific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României;

x) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de administrare a piscinelor interioare este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului;

y) activitatea operatorilor economici care administrează săli de jocuri este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 05:00-02:00 dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

– În unitatea administrativ-teritorială comuna Săndulești (3.19‰), unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 a depășit pragul de 3/1000 de locuitori, se dispun, începând cu data de 17.09.2021, pe o perioadă de 14 zile, următoarele măsuri:

a) organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt interzise;

b) organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt interzise;

c) organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt interzise;

d) activitățile recreative și sportive desfășurate în aer liber sunt interzise;

e) organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) sunt interzise;

f) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum și la terase este interzisă;

g) activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, precum și la terasele acestora este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

h) măsurile prevăzute la lit. f) și lit. g) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

i) în situația în care activitatea operatorilor economici prevăzuți la lit. f) și lit. g) este restricționată sau închisă se permit prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

j) prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit h), cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, al ministrului economiei, antreprenoriatului și turismului și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

k) activitățile în baruri, cluburi și discoteci sunt interzise;

l) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activitatea în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori și mai mică de 4/1.000 de locuitori cu asigurarea unei suprafețe de minimum 7 mp pentru fiecare persoană;

m) activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă.

n) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de administrare a piscinelor interioare este interzisă.

Hotărârea nr. 180 o puteți găsi aici: https://cj.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/37/2021/09/HCJSU-nr-180-din-16.09.2021.pdf

Hotărârea nr. 182 din 16 septembrie 2021 privind stabilirea unor măsuri de diminuare a impactului tipului de risc, în aplicarea art. 2, art. 7 și art. 9 din Anexa nr 3 la H.G. nr. 932/09.09.2021, pe raza comunelor Cătina și Ploscoș, județului Cluj.

– În unitatea administrativ-teritorială comuna Ploscoș (6,43‰) unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 4/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, se dispun, începând cu data de 17 septembrie 2021, următoarele măsuri:

1. se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în zilele de vineri, sâmbătă și duminică în intervalul orar 20.00-05.00, cu anumite excepții;
2. se instituie obligația pentru operatorii economici care desfășoară activități de comerț/prestări de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, să își organizeze și să își desfășoare activitatea în zilele de vineri, sâmbătă și duminică în intervalul orar 0500-1800. Prin excepție, în intervalul orar 1800-0500, operatorii economici pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;
3. se suspendă activitatea operatorilor economici desfășurată în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness.

– În unitatea administrativ-teritorială comuna Cătina (7,78‰), unde incidența cumulată la 14 zile a depășit pragul de 7,5/1.000 de locuitori, se dispun, începând cu data de 17 septembrie 2021, următoarele măsuri:
1. se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 20.00-05.00cu anumite excepții;
2. se instituie obligația pentru operatorii economici care desfășoară activități de comerț/prestări de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, să își organizeze și să își desfășoare activitatea în intervalul orar 05.00-18.00. Prin excepție, în intervalul orar 18.00-05.00 operatorii economici pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;
3. se suspendă activitatea operatorilor economici desfășurată în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness.

Hotărârea nr. 182 o puteți găsi aici: https://cj.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/37/2021/09/HCJSU-nr-182-din-16.09.2021.pdf

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cal nesupravegheat, ridicat la Florești. Ieșise la plimbare pe strada Porii

Publicat

De

cal flo
Un nou animal lăsat nesupravegheat pe domeniul public al comunei Florești a fost ridicat de Poliția Locală, ceea ce arată că proprietarii animalelor mari din comună se pare că nu au înțeles că Primăria e decisă să facă ordine.

„Astăzi a fost ridicat un cal din zona Străzii Porii, care părea nesupravegheat, fiind un pericol public în cazul unei sperieturi.

Pe lângă faptul că acest animal a fost lăsat nesupravegheat, așa cum reiese din imaginile atașate, acest animal nu a fost îngrijit corespunzător, având leziuni în zona copitelor.

Am mai spus faptul că Florești-ul nu este grajdul nimănui, astfel vă încurajez pe toți să faceți sesizări către Poliția Locală Florești (0727809866) în situația în care observați animale nesupravegheate pe domeniul public”, a anunțat consilierul local PNL Bogdan Claudiu Moga.

Citește și: Au fost ridicați primii cai nesupravegheați de pe domeniul public din Florești

Proprietarul va trebui să plătească o amendă dacă mai vrea să își ducă acasă calul.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

    Publicitate
    Publicitate