Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Boc: Lucrez de 4 ani la centura metropolitană, este în procedură guvernamentală. Puteam să nu fac nimic, să nu îmi cadă părul

Publicat


emil boc 2

Primarul Emil Boc susține că, în momentul de față, proiectul centurii metropolitane a Clujului se află în procedurile guvernamentale de aprobare pentru a fi scos la licitație, cu asigurarea finanțării, și, din această cauză, nu poate estima când vor începe lucrările și nici când vor termina. ”Centura se va face”, a dat asigurări primarul.

Boc a declarat joi la Napoca Live că dacă proiectul ar fi beneficiat de o parte din finanțare prin PNRR, lucrurile ar fi stat altfel, dar alocarea banilor a fost blocată de fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă.

Citește și Centura metropolitană a Clujului a primit ULTIMUL aviz. Boc: Va duce Clujul la un alt nivel

”Această centură se va face, am făcut și Autostrada Transilvania, centura Vâlcele-Apahida, prelungirea B-dului Muncii – Apahida, discutați cu un om care a făcut, nu care povestește.

Mă bazez pe niște lucruri pe care le-am făcut în Cluj și care se văd.

La acest proiect lucrez de 4 ani de zile ca să pregătesc o soluție pentru Clujul metropolitan. Puteam foarte bine să stau liniștit, să nu îmi cadă părul și să mă enervez și să mă agit.

De 4 ani nu am avut liniște, eu și colegii mei, ca să vedem astăzi acest proiect extraordinar al Clujului”, a spus Boc.

Primarul a precizat că centura metropolitană va duce dezvoltarea Clujului până în 2030.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EDUCATIE

Atenție, ABSOLVENȚI de liceu! A început ADMITEREA de vară la UBB Cluj-Napoca. Aproape 28.000 de locuri sunt scoase la CONCURS

Publicat

ubb3

A început admiterea de vară la UBB Cluj-Napoca. Aproape 28.000 de locuri sunt scoase la concurs, începând de luni, 15 iulie 2024, pentru cei care doresc să se înscrie la programele de licență, master și doctorat ale Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB).

„UBB scoate la concurs, pentru anul universitar 2024-2025, un număr de 5.298 de locuri bugetate destinate absolvenților de liceu care vor să se înscrie la facultate, 9.977 de locuri în regim cu taxă și 2.300 de locuri pentru învățământ la distanță și cu frecvență redusă pentru studii universitare de nivel licenţă. Din locurile bugetate scoase la concurs de UBB, 35 sunt locuri speciale alocate pentru candidaţii de etnie rromă, 169 sunt destinate absolvenţilor de licee situate în mediul rural, 25 se alocă pentru candidații proveniți din sistemul de protecție socială, în timp ce alte 201 de locuri au fost alocate etnicilor români din afara granițelor țării.

Atenție, ABSOLVENȚI de liceu! A început ADMITEREA de vară la UBB Cluj-Napoca. Aproape 28.000 de locuri sunt scoase la CONCURS

Cei care vor să se înscrie la programele de master ale UBB au la dispoziție, în această sesiune de admitere, 3.583 de locuri la buget şi 6.024 de locuri la taxă. Un număr de 238 dintre locurile bugetate sunt alocate domeniilor prioritare, 50 sunt dedicate masteratului didactic, 25 locuri sunt alocate pentru candidații cu dizabilități, iar 25 locuri sunt alocate pentru candidații proveniți din sistemul de protecție socială. De asemenea, 83 de locuri sunt destinate etnicilor români din afara granițelor țării.

Candidații pot alege între cele 257 de programe de licență (învățământ cu frecvență și învățământ la distanță și cu frecvență redusă), respectiv cele 219 de programe de master (învățământ cu frecvență sau frecvență redusă).

„Candidații la master au la dispoziție patru programe noi de studiu”

Pentru admiterea în anul universitar 2024-2025 UBB propune patru specializări noi la nivel licență: trei specializări la Facultatea de Matematică și Informatică (Ingineria informației, 4 ani, cu predare în limba engleză; Ingineria informației, 4 ani, cu predare în limba maghiară; Inteligență artificială, 3 ani, cu predare în limba engleză) și una la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării (Servicii și politici de sănătate publică – 3 ani, cu frecvență, în limba română)

În același timp, candidații la master au la dispoziție patru programe noi de studiu– la Facultatea de Litere (Studii și cercetări est-asiatice/East Asian Studies and Research – 2 ani, cu frecvență – în limbile română, chineză, coreeană, japoneză), Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (Health Economics – 2 ani, cu frecvență – în limba engleză, respectiv Management bazat pe date – 2 ani, cu frecvență, în limba maghiară) și Facultatea de Istorie și Filosofie (Securitate globală și politicile privind drepturile omului/ Global security and human rights policies – 2 ani, cu frecvență – în limba engleză).

Informațiile complete cu privire la admiterea din acest an la UBB pot fi consultate AICI”, se arată în comunicatul UBB.

Citește mai departe

CULTURA

Începe Electric Castle 2024! Va fi cea mai BUNĂ ediție de până acum

Publicat

electric castle

Între 17 și 21 iulie se va desfășura, la Bonțida, în Cluj, festivalul Electric Castle. Va fi cea mai bună ediție de până acum! Evenimentul pe care mii de participanți îl așteaptă un an întreg este pregătit de start. Campingul a fost, deja, deschis pentru a-i primi pe cei 18.000 de locuitori ce vor popula EC Village pentru următoarea săptămână, iar organizatorii au pregătit soluții pentru acces rapid, simplificat și în siguranță.

„Festivalul se deschide, oficial, miercuri, 17 iulie, ora 14:00. Până în acel moment, participanții pot să rezolve, deja, de la distanță, cea mai mare parte dintre procedurile de acces: brățările pot fi ridicate, fizic, din locații dedicate din București și Cluj-Napoca sau pot fi livrate prin curier. Conectate cu un cont bancar, acestea vor fi „portofelul” de festival al festivalierilor, cea mai practică metodă de plată pentru cei ce nu vor să aibă grija banilor cash sau a cardurilor fizice.

electric castle

Începe Electric Castle 2024! Va fi cea mai BUNĂ ediție de până acum

Tot online, participanții își pot achiziționa biletele de tren și autobuz, mijloacele de transport recomandate pentru a ajunge în Bonțida. Eficiente și sustenabile, acestea oferă varianta cea mai practică în special pentru cei care se vor deplasa zilnic înspre/dinspre festival, din stațiile amenajate în Cluj-Napoca, la Iulius Mall și Expo Transilvania. Electric Castle a suplimentat cu 25% numărul autobuzelor față de ediția precedentă, timpul maxim de așteptare estimat pentru îmbarcarea fiind de 30 de minute.

Organizatorii au publicat și rutele auto de acces, mașinile care vin cu toate locurile ocupate beneficiind de gratuitate pe unul dintre cele peste 3.000 de locuri de parcare disponibile. Accesul în parking poate fi și el achitat online, înainte de a ajunge în aria festivalului.

Peste 1.500 de oameni se vor ocupa de siguranța participanților, echipe proprii ale festivalului și ale autorităților. Electric Castle are propriul număr de urgență 0733 070 026 disponibil non stop și 3 puncte de prim-ajutor. Rămâne în vigoare și codul “Angel shot” ce poate fi folosit la orice bar pentru a primi ajutor. Pentru prima dată, în festival pot fi accesate punctele G-Info Spot unde sunt puse la dispoziție informații și resurse pentru siguranță sexuală. MedLife oferă gratuit posibilitatea de testare BTS iar medicii specialiști ginecologi, urologi, psihologi și psihiatrii sunt prezenți, în festival, pentru consiliere, în baza unui program prestabilit.

electric castle

„Organizatorii pun la dispoziție și un ghid”

Două stații de hidratare gratuite sunt pregătite pentru zilele caniculare ce se anunță. Festivalierii își pot aduce propriile sticle reutilizabile și sunt încurajați să profite la maxim de zonele umbrite din festival. Punctele de hidratare, scenele și toate activitățile de la EC 10 pot fi găsite pe harta festivalului, disponibilă pe EC app. Tot acolo, participanții își pot crea programul, primind notificări înainte de show-urile lor preferate. Organizatorii pun la dispoziție și un ghid care include toate informațiile necesare pentru o experiență lipsită de griji.

Ediția cu numărul 10 a festivalului aduce câteva schimbări în ceea ce privește amplasarea scenelor. Scena Hangar, a doua ca dimensiune și locul preferat de iubitorii concertelor rock live și show-urilor drum & bass, va fi amplasată în apropierea castelului, iar Radio Stage îi preia locul. Drip Stage are o nouă înfățișare, devenind un hub pentru cultura urbană și locul în care participanții pot vedea artiști hip-hop, rap și trap de pe scenele europene, alături de cei locali.

Toate detaliile despre eveniment și biletele pot fi găsite AICI”, anunță organizatorii.

Citește mai departe

ECONOMIE

OFICIAL. Banca Transilvania preia OTP Bank România. Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția

Publicat

De

banca transilvania

Consiliul Concurenței a autorizat, luni, tranzacția prin care Banca Transilvania S.A. intenționează să preia companiile OTP Bank România S.A., OTP Leasing România IFN S.A., OTP Asset Management România S.A.I. S.A., OTP Factoring S.R.L. și subsidiarele acesteia, OTP Consulting România S.R.L, OTP Advisors S.R.L și Fundația OTP Bank România.

Potrivit informațiilor transmise de BT, tranzacția se ridică la 347,5 milioane de euro.

Banca Transilvania S.A. este principala companie a Grupului Financiar Banca Transilvania, care oferă servicii financiare în România, precum servicii bancare, servicii de investiții, servicii de administrare a portofoliilor și leasing.

OTP Bank România, OTP Leasing România IFN S.A., OTP Asset Management România S.A.I. S.A., OTP Factoring S.R.L. și subsidiarele acesteia, OTP Consulting România S.R.L., OTP Advisors S.R.L. și Fundația OTP Bank România fac parte din Grupul OTP, oferind produse și servicii financiar-bancare.

Nu sunt obstacole

”În urma analizei, Consiliul Concurenței a constatat că această operațiune nu ridică obstacole semnificative în calea concurenței efective pe piața românească sau pe o parte substanțială a acesteia și că nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurențial normal”, transmite Consiliul Concurenței.

Ce spunea Horia Ciorcilă

Președintele Consiliului de Administrație al Băncii Transilvania, Horia Ciorcilă, declara în luna februarie 2014 că pentru Grupul Banca Transilvania, achiziția afacerii OTP Group în România ”este o oportunitate de a ne întări poziția de lider pe piață și de a contribui la consolidarea pieței bancare din România”.

”Continuăm planurile noastre ambițioase pentru creșterea organică a băncii, cu menținerea interesului pentru viitoare oportunități de achiziții. Mulțumim echipei OTP Group pentru ceea ce a construit în țara noastră și pentru discuțiile pragmatice, care au dus la rezultate pozitive. Le spunem bun venit la BT clienților și angajaților OTP Bank România”, preciza Ciorcilă.

OTP Bank România are aproape 100 de sucursale

OTP Bank România este o bancă universală. Din 2004, OTP Bank, unul dintre grupurile bancare cu cea mai rapidă creștere din Europa Centrală și de Est, a fost acționarul semnificativ al OTP Bank România. OTP Bank România are 2,64% cotă de piață în funcție de active, aproape 420.000 de clienți persoane fizice, peste 22.000 de clienți Corporate și IMM, 1.800 de angajați și 96 de sucursale.

Banca Transilvania este cea mai mare bancă din Europa de Sud-Est. Ca bancă universală, acoperă toate segmentele și liniile de business din domeniul financiar. Are 20% cotă de piață, peste 4 milioane de clienți, aproximativ 10.000 de angajați, soluții de banking online de ultimă generație și o rețea puternică de agenții la nivel național.

Consultanții Băncii Transilvania în această tranzacție au fost: Barclays Bank Ireland PLC (consultant financiar), Filip & Company (consultant juri

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. ACCIDENT la Sucutard, în Cluj. Două mașini implicate. Două persoane duse la SPITAL

Publicat

accident sucutard

Un accident rutier a avut loc, luni, pe raza localității Sucutard din jud. Cluj. În eveniment au fost implicate două mașini. Două persoane au fost duse la spital.

„Pompierii din cadrul Detașamentului Dej au intervenit în urmă cu puține momente la un accident rutier petrecut pe raza localității Sucutard, comuna Geaca. La fața locului s-a deplasat echipajul de la Punctul de Lucru Mociu, iar în accident au fost implicate două autoturisme.

FOTO. ACCIDENT la Sucutard, în Cluj. Două mașini implicate. Două persoane duse la SPITAL

Nu au existat persoane încarcerate, însă un minor de 15 ani și o femeie de aproximativ 20 de ani au primit îngrijiri medicale. În cele din urmă, cei doi au fost transportați la spital de către echipajul SMURD al Punctului de Lucru Gherla”, a transmis ISU Cluj.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax