Connect with us

EVENIMENT

Boc, după semnarea contractului de execuție al centurii metropolitane:Ne apucăm de treabă, cel mai important proiect după metrou

Publicat


Primarul Emil Boc a semnat, luni, la Ministerul Transporturilor, contractul de execuție al centurii metropolitane cu asocierea formată în jurul companiei Dimex 2000 și a spus că acest proiect de infrastructură este cel mai important după ce al metroului. 

”Mă aflu la Ministerul Transporturilor unde, împreună cu directorul Direcției Tehnice din Primăria Cluj-Napoca, Virgil Poruțiu,  am semnat, în prezența ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, contractul pentru realizarea centurii metropolitane a Clujului, de peste 1,1 miliarde de euro.

Ne bucurăm că am ajuns la acest moment de finalizare a licitației, de semnare a contractului de execuție. De astăzi, după semnare, ne apucăm de treabă și trecem și la implementarea acestui proiect major de infrastructură, cel mai important după metrou”, a spus Boc.

Test de maturitate pentru Dimex 2000

Potrivit acestuia, a semnat unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură a Clujului, care va face diferența în viața clujenilor.

”Cea mai aglomerată rută din România este Cluj-Napoca – Florești, cu peste 70.000 de mașini pe zi. Acest proiect rezolvă această problemă. Proiectul de 1,1 miliarde de euro are 24 de km, încă 20 de km de drumuri de legătură, 20 de noduri de legătură, 5 tuneluri, traversează Făgetul. Avem un proiect temeinic.

Știu că nu va fi ușor, dar am încredere că se va realiza la standardele menționate”, a spus Boc.

Citește și: FOTO. Tronsoanele 2 și 3 din centura metropolitană: Peste 40 de kilometri de șosea și 5 tuneluri în Făget și Pădurea Hoia

Acesta a mulțumit echipelor de la Ministerul Transporturilor și CNAIR pentru implicarea în derularea acestui proiect,

”Vreau să felicit firma Dimex, care are un test acum, să termine la timp, în iulie, conectarea Clujului la autostradă. Testul maturității depline a firmei este proiectul de centură metropolitană a Clujului.

Mulțumesc și UE, pentru că fără sprijinul și implicarea Europei, Clujul ar fi fost vitregit de o grămadă de proiecte de infrastructură. Când cineva întreabă unde este Europa, putem spune că Europa este aici, prin aceste proiecte de infrastructură.

Cum se spune în Ardeal, <<Dumnezeu îți dă, dar nu îți bagă în straiță>>. Fără acești oameni de aici, fără dl. ministru Grindeanu și viziunea domniei sale și fără echipa din preajma sa, aceste lucruri nu ar fi devenit realitate”, a spus Boc.

 Grindeanu: Proiecte provocatoare pentru municipalitate

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a spus că proiectul este unul important pentru Cluj, mai ales pentru traficul dintre Cluj-Napoca și Florești.

”Ca timișorean, m-am simțit puțin invidios față de clujeni, fiindcă au știu tot timpul, și primarul Boc a știut tot timpul, să meargă înainte cu proiecte provocatoare pentru municipalitate. Nu numai pentru Cluj-Napoca și și pentru zona limitrofă și pentru Transilvania.

S-a râs mult în urmă cu câțiva ani și s-a crezut că este SF proiectul de metrou și uite că nu e”, a spus Grindeanu.

Contractul prevede proiectarea centurii metropolitane într-un an și execuția în 3 ani, astfel că proiectul ar trebui finalizat în 2029.

Finanțare din fonduri europene

Tronsonul 2 al Centurii Metropolitane din Cluj, respectiv Gilău – A3 – Cluj- Napoca – Apahida – DX4, este finanțat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, din fonduri alocate prin Programul Transport 2021-2027.

Contractul este semnat de Primăria Cluj-Napoca și Asocierea DIMEX-2000 COMPANY (Leader), HYDROSTROY AD (Asociat), INTEGRAL INZENJERING A.D. LAKTASI.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate