ADMINISTRAȚIE
Dimex 2000 a câștigat licitația pentru lotul 2 din centura metropolitană a Clujului

Asocierea formată din Dimex-2000 Company (lider), Hydrostroy Ad (Bulgaria), Integral Inzenjering AD Laktasi (Muntenegru) și alți 19 subcontractanți sunt cei care vor realiza lotul 2 al centurii metropolitane a Clujului.
Conform datelor disponibile pe portalul SEAP și informațiilor Asociației Pro Infrastructură, marți, 18 februarie, a fost desemnat câștigătorul pentru proiectarea și execuția tronsonului cuprins între nodurile 5 și 18 al Centurii Metropolitane Cluj-Napoca. Asocierea este singurul ofertant, iar realizarea lucrărilor stă acum la mâna Guvernului care trebuie să aprobe noile costuri ale tronsonului, estimat inițial la un milirad de euro.
Dimex 2000 a câștigat licitația pentru lotul 2 din centura metropolitană a Clujului
Potrivit reprezentanților Asociației Pro Infrastructură, la prima vedere, vestea e îmbucurătoare, dar, la o analiză mai atentă, sunt mai multe motive serioase de îngrijorare.
Aceștia vorbesc despre “(in)capacitatea antreprenorului Dimex, riscul de pierdere a fondurilor europeneși costurile neeligibile enorme care trebuie plătite de stat.
“Din păcate, Dimex este o dezamăgire pe mini-lotul drumului expres de 5 kilometri de la Tureni, conexiunea dintre Autostrada A3 și DN1. Promisiuni optimiste, inaugurare în decembrie 2024, termen contractual (februarie 2025) depășit cu luni bune. Sperăm ca tranzitarea Turdei să devină istorie în mai-iunie. Dar nu pariem pe asta. Dacă asta este ‘performanța’ Dimex pe un ciot cu dificultate medie, avem mari dubii că pot duce la bun sfârșit, într-un termen rezonabil, un proiect de vreo 10 ori mai complex tehnic, birocratic și financiar. Greu de crezut că bistrițenii vor avea puterea financiară să ducă șantierul la final în condițiile în care…”, arată aceștia.
API: România riscă să plătească toate costurile din buzunar
Asta este o problemă având în vedere că centura a fost scoasă la licitație prima dată cu un preț mult subevaluat și nu a atras niciun constructor, arată cei de la Asociația Pro Infrastructură care dau vina pe Emil Boc pentru acest lucru.
“În a doua rundă tot Dimex (cu Con-A) a depus singura ofertă, declarată inadmisibilă de primărie după vreo 4 luni de cugetări intense. În timpul celei de-a treia încercări, actuala, primăria a crescut valoarea estimată cu 15% după ce ofertele (singura de fapt, Dimex) au fost depuse. Deși legală, această manevră administrativă nu este acceptată de Comisia Europeană deoarece denaturează concurența. Și pe bună dreptate. Nu poți schimba regulile în timpul jocului. Foarte probabil, un cost cu 15% mai mare ar fi atras și alți competitori. Așa, a fost unul singur care, coincidență, are o ofertă cu… 15% peste valoarea estimată inițial”, mai arată sursa citată.
Astfel, arată speciliști în infrastructură, la fel ca la metroul Clujului, banii din PNRR se pot pierde, iar alternativa este realizarea centurii cu finanțare de la bugetul de stat.
“Ca să evităm pierderea fondurilor europene, o posibilă soluție, care acum pare tardivă, ar fi fost anularea licitației și relansarea ei la preț +15% din capul locului, în speranța că așa vor veni și constructori (mai) puternici”, au mai arătat cei de la Asociația Pro Infrastructură.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

ADMINISTRAȚIE
Emil Boc: Lucrările la pasajul din Florești și la supralărgirea drumului spre Cluj-Napoca trebuie să fie gata la finalul anului

Emil Boc a declarat marți că mai este nevoie de un aviz pentru a începe lucrările la pasajul din Florești, parte din construcția primului tronson al centurii metropolitane.
Pasajul trebuie finalizat, conform contractului, până la finalul acestui an.
Vor fi modificări în trafic pentru construcția centurii
Vor fi modificări în trafic în localitatea clujeană Florești. Un pasaj va fi construit în zona Unității Militare și a viitorului Spital Regional de Urgență, după care se va trece la lărgirea drumului Cluj-Napoca – Florești de la 4 la 6 benzi.
„Acest pasaj face parte din tronsonul 1 al centurii și asigură accesul la spital… Ieri (luni, n.r.) au sosit macaralele mari și sunt amplasate pe bretelele care asigură traficul deviat. Azi sau mâine trebuie să primim și avizul de la Poliția Română. Când vine acest aviz, se trece la lucru și traficul se deviază pe două benzi ajutătoare”, a declarat Emil Boc la Ziua Live.
Astfel, a explicat primarul, se va trece la construcția pasajului, iar apoi lucrările vor continua cu lărgirea drumului dintre Cluj-Napoca și Florești. Emil Boc a mai precizat că „lucrările globale” trebuie să se încheie, conform contractului, până la 31 decembrie 2025. Asta înseamnă atât pasajul, cât și supralărgirea drumului la 6 benzi.

CFR Cluj și Rapid au încheiat la egalitate, 1-1, meciul care a închis etapa a 4-a a play-off-ului Superligii de fotbal. Damjan Djokovic, mijlocașul clujenilor, a tras concluziile după partidă.
„Prima repriză a fost a noastră, iar a doua a lor. Eram obligați să câștigăm, dar din păcate nu am reușit. E un egal bun pentru ambele echipe, la cum a decurs meciul, la cum s-a jucat în cele două reprize.
Djokovic (CFR Cluj): E un egal BUN pentru ambele echipe
Au revenit foarte bine ei. Au mai băgat un atacant, au avut doi pivoți în teren, iar noi am picat fizic în partea secundă.
Am trăit cu emoție acea fază, cu off-side-ul. Câteodată ai emoții pozitive, alteori stai cu emoții. Face parte din fotbal. Lunile aprilie și mai sunt cele mai importante. Cu FCSB o să fie un meci care pe care. E o contracandidată la titlu! Trebuie câștigat și cu ei, dar și cu Farul”, a declarat Damjan Djokovic.
EVENIMENT
Bărbat intoxicat cu monoxid de carbon, într-un imobil al UTCN de pe strada Observatorului. Pompierii au evacuat 20 de persoane

Pompierii din Cluj-Napoca au evacuat o clădire de pe strada Observatorului aparținând Universității Tehnice din Cluj-Napoca, după ce un bărbat s-a intoxicat cu monoxid de carbon.
Pompierii clujeni au intervenit marți, la ora prânzului, la o clădire de pe strada Observatorului, aparținând UTCN, după ce un bărbat s-ar fi intoxicat cu monoxid de carbon.Acesta a fost preluat de SMURD, fiind conștient și cooperant.
Măsurătorile au confirmat o concentrație peste limitele normale a gazului menționat, astfel că pompierii au evacuat 20 de persoane din clădire.
„Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca au fost solicitați în urmă cu puține momente să intervină pe strada Observatorului, într-un imobil aparținând Universității Tehnice, unde un bărbat s-ar fi intoxicat cu monoxid de carbon. Victima a fost preluată de către echipajul SMURD, fiind conștientă și cooperantă.
În paralel, pompierii au efectuat măsurători specifice cu aparatura din dotare, rezultând o concentrație din gazul menționat anterior care depășește normele de siguranță. Astfel, s-a impus evacuarea a 20 de persoane”, a transmis ISU Cluj.
UPDATE
„Ca măsură de precauție, aproximativ 150 de persoane s-au autoevacuat. Din fericire, niciuna nu necesită îngrijiri medicale”, a mai arătat ISU Cluj.
ADMINISTRAȚIE
CJ Cluj va moderniza DJ 161C Corneni-Pintic. Tișe: Variantă alternativă pentru evitarea blocajelor pe Centura Gherlii-Livada

Consiliul Județean Cluj va moderniza drumul județean DJ 161C Corneni-Pintic. A fost emis certificatul de urbanism.
Consiliul Județean Cluj a emis certificatul de urbanism necesar modernizării drumului județean DJ 161C Corneni-Pintic, în lungime de circa 5 kilometri.
Alternativă pentru evitarea blocajelor pe Centura Gherlii-Livada
„Acest sector de drum ce leagă Corneniul de municipiul Dej este, practic, utlimul ce mai trebuie modernizat din întreg drumul județean DJ 161C. După finalizarea lui, întregul drum judeșean care se desprinde din Iclod și se conectează, prin Ocna Dejului, din nou la drumul național DN 1C, în zona trecerii cu calea ferată de la intrarea în Dej, va constitui o variantă alternativă de transport pentru evitarea blocajelor care apar pe relația Centura Gherlii-Livada”, a declarat Alin Tișe, președintele CJ Cluj.
Ce lucrări vor avea loc?
Lucrările vor viza, în principal, reprofilări ale căii de rulare, așternere de piatră spartă cu cilindrare, aducerea la profil și completarea acostamentelor cu material, înlocuirea podețelor transversale, realizarea de rigole carosabile, tăierea lăstărișului și a vegetației din zona drumului, precum și, în etapa finală, așternerea covorului asfaltic.
Prin modernizarea acestui sector de drum se vor îmbunătăți substanțial condițiile de circulație și transport, precum și fluența traficului rutier. De asemenea, asfaltarea acestui drum va crea o serie de beneficii economice și sociale evidente pentru clujenii și operatorii economici din această zonă.
Investiție prin Programul „Anghel Saligny”
Conform devizului general aprobat de Consiliul Județean Cluj, lucrările de modernizare au o valoare de 13.427.547 lei, din care 97% reprezintă finanțarea asigurată prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”, cofinanțarea fiind asigurată din bugetul forului administrativ județean.