Connect with us

Aberații de România

Bătaie de joc. Clujean: Mizerii umane. Jungla taximetriştilor din Aeroport. David Ciceo: Este ruşinos, ţepari ne fac imaginea

Publicat


Nu sunt rare cazurile în care clujeni simpli, şoferi, pietoni etc se plâng de serviciile şi de comportamentul taximetriştilor clujeni, dar în special ale celor din Aeroportul Avram Iancu. Încă un clujean, Ciprian Morcan, este „beneifciarul” serviciilor taximetriştilor din aeroportul Cluj.

Mizerii umane. Jungla taximetriştilor din Aeroportul Cluj

„MAȘINI PE POST DE TAXI CU MIZERII UMANE PE POST DE ȘOFERI.
Sunt ani de zile de când am văzut la alții și am experimentat chiar personal nimicnicia taximetriștilor care ocupă primele locuri în Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca. Și am tot sperat că, fiind un fenomen atât de cunoscut, vor fi printre cei responsabili care să ia atitudinea și să schimbe imaginea asta deplorabilă și să înceteze bataia de joc la care suntem supuși periodic.

Așadar, una dintre principalele porți de intrare în marea urbe, capitala transilvaneană, a doua din țară și… hai, mai ziceți voi!… tolerează modul execrabil în care se comportă o mână de oameni cu interese exclusiv pecuniare și care au totală lipsă de respect în primul rând pentru cei mai vulnerabili: persoane în vârstă, părinți cu copii în brațe, cu multe bagaje și multe ore de drumuri, dar și alți oameni care vin pentru prima oră în Cluj-Napoca sau se întorc acasă…

Dacă unii sunteți străini de subiect, vă dau câteva exemple: „Nu, nu… mă duc mai departe… <centrul orașului fiind foarte aproape>… azi aveau doar curse în Dej, Bitrița”, alții strigă, mai tare sau mai discret, în funcție de cât le e nesimțirea: „… doar curse lungi, doar curse lungi!”, alții zic că „doar în euro fac curse… unde mergeți, hai sa ne întelegem?”… și multe alte astfel de mizerii, părăsind mașinile dacă îi iei la întrebări, înjurând și bolborosind amenințări, blocând accesul altor taximetriști, iar oamenilor obosiți, cu bagaje, cu copii etc… le rămâne doar să se roage de ei sau să îi tot ignore și să caute alte ieșiri din aeroport… Da’, până când?
Pe scurt, dacă tot se perpetuează mizeria asta de comportament de mai mulți ani, cine ma ajută să obțin suspendarea licențelor de taximetrie pentru cei cu mașinile din imagine care erau acum app. 1 oră în aeroport, cu o greață de nedescris, de parcă era a lor aeroportul și cu abordarile descrise mai sus?… vă asigur că doar azi se pot obține mai multe plângeri față de aceștia.

Apoi, pentru cei care se gândesc la acest oraș, să nu zic doar aeroport, ce ziceți de mesaje peste tot în aeroport și care să atragă atenția asupra acestor comportamente și un număr de telefon la care să fie reclamați simplu și apoi să-i vedem dispăruți? E atât de greu?
OK, nu știu acum și nici nu vreau să împart responsabilități dar, mă gândesc la o presiune publică și vă cer ajutor, că altfel rămânem doar cu lamentările și speranțele de mai bine… Știu, servicii de calitate, ca în orice oraș civilizat dar, până atunci, hai să stârpim mizeria asta!

L.E. După 24 de ore de la postare am decis să elimin pozele cu numerele mașinilor de ieri pentru că nu oprobriu la persoană a fost intenția postării ci, pe cât posibil, diminuarea acestor comportamente prin semnalizarea publică și o idee despre dimensiunea fenomenului. Mulțumesc pentru împărtășirea experiențelor voastre și pentru propuneri, iar cei care puteți preveni sau schimba „jungla” din aeroport, spor la treabă!”, susţine, revoltat, Ciprian Morcan.

David Ciceo: Este ruşinos, ţepari ne fac imaginea

Directorul general al Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj, David Ciceo, spune că este foarte ruşinos ce se întâmplă, dar că rezolvarea problemei ţine de Consiliul Judeţean Cluj şi de firma Goto, căreia i-a fost acordată administrarea parcării de ecătre forul judeţean.

„Sunt situaţii foarte neplăcute legate de taximetrişti. Din păcate, nu este ograda noastră. Noi nu avem nicio pârghie, parcarea din faţa terminalului este gestionată de Consiliul Judeţean prin firma Goto. Noi am sesizat în mod repetat ConsiliulJudeţean Cluj, Poliţia Transporturi. Da, sunt mulţi taximetrişti care nu iau decât străini, numai curse lungi. Este foarte ruşinos ce se întâmplă cu taximetriştii. Pentru mulţi străini este prima intrare în România şi au de a face cu nişte ţepari. Este imaginea Clujului.

Nu am mai întâlnit astfel de situaţii pe alte aeroporturi ale lumii, pentru că se iau măsuri. Consiliul Judeţean ar trebui să stabilească un regulament clar pentru taximetrişti, să impună Goto un regulament foarte clar, ar trebui ca Poliţia Transporturi să verifice şi firma Goto, care administrează parcarea şi care ia bani de la taximetrişti ar trebui să le impună acest regulament şi să-i excludă pe cei care nu se comportă corect. Orice taximetrist ar trebui să accepte orice client, chiar dacă e român sau străin, chiar dacă e cursa scurtă sau lungă”, a spus David Ciceo la TVR Cluj.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




5 Comentarii

1 Comentariu

  1. Tomos

    aprilie 8, 2023 la 12:34 pm

    „Teparii” , cu doi de i, va fac imaginea. E grea limba romana….

    • MaAv

      aprilie 8, 2023 la 1:07 pm

      Mai cercetaţi… E ca la proşti vs proştii. Ex: Proşti sunt destui vs Proştii se cred deştepţi… Numai bine!

  2. Vasile

    aprilie 8, 2023 la 6:48 pm

    De ce-i numiti taximetristi pe ce-i de la ACTIV?
    Puteti sa le spuneti simplu stapanii parcarii. Acolo este stat in stat RECHINII de la activ stau la cafea (cu politistii) cate 2 ore pana aterizeaza avionul.
    Se poate rezolva simplu punand niste afise cu nr tel pt taxi si scosi toti afara langa vama iar de acolo vine numai la comanda. Refuza cursă reclamatie la primarie licenta retrasa.
    Inca ceva a-ti vazut macar o data un Activ in stand in oras?

  3. Radu Antoniu Negru

    aprilie 8, 2023 la 6:51 pm

    D-l director
    Comentariul ( explicând intervențiile la Consiliul Județean ) este lamentabil !
    Domnule , ordinăriile acestor „prestatori de servicii ” în ograda pe care o guvernați vă privește direct chiar dacă nu este în
    atribuțiile de serviciu pentru un ” post atât de mare ” !
    Păi ce ești domnule ?! Director sau tufă !?
    Postez în calitate de „pățitor” cu acești ordinari cu cerere expresă în a rezolva situația !
    Că nu vă pasă de eticheta ” Aeroport internațional ” vă privește dar acești mizerabili trebuiesc sancționați !

  4. Bogdan

    aprilie 10, 2023 la 2:16 pm

    Încă un clujean, Ciprian Morcan, este „beneifciarul” serviciilor

    Este totuși greu cu gramatica:). Va recomand o verificare înainte de publica orice…
    sau să activați spell check in Word înainte.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ANUNȚURI PUBLICE

Post de asistent director, scos la concurs la Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest Cluj-Napoca. Este pe doi ani

Publicat

Agenția de Dezvoltare Regională

Agenția de Dezvoltare Regională (ADR) Nord-Vest scoate la concurs un post vacant de Asistent director în cadrul Cabinetului Directorial – Direcţia Generală, pe perioada determinată de 24 luni, cu normă întreagă.

Responsabilități cheie și atribuțiile sunt:

Organizează agenda întâlnirilor directorului general al agenţiei,
Procesează informaţiile şi documentele adresate conducerii agenţiei,
Transmite sarcini către angajaţi conform deciziilor Directorului general şi monitorizează modul de executare a acestora,
Asigură legătura directorului general cu colaboratorii săi şi cu terţii,
Asigură primirea persoanelor din afara agenţiei şi îndrumarea acestora către persoanele competente din cadrul departamentelor specializate,
Întocmeşte situaţii/rapoarte solicitate de către directorul general adjunct;
Contribuie la asigurarea fluxului de comunicare în interiorul şi înspre exteriorul agenţiei,
Furnizează informaţii solicitate de către solicitanţi din exteriorul agenţiei,
Participă la prevenția riscurilor și la acțiunile de gestiune a neregulilor,
Asigură păstrarea în bune condiții a documentelor (arhivare) și securitatea informațiilor specifice.
Cerinţe:

Educaţie şi calificări

Studii superioare absolvite cu diplomă de licență

Experienţa: Minimum 1 an experiență în muncă, în activităţi de secretariat, asistent director, back-office, protocol, organizare de evenimente şi/ sau comunicare.

Cunoştinţe/abilităţi/competenţe:

Capacitate de planificare şi control;
Capacitate de analiză şi sinteză;
Capacitate de organizare (google calendar);
Multitasking;
Rapiditate în luarea deciziilor;
Memorie bună;
Atenţie distributivă;
Eficienţă în condiţii de presiune;
Cunoștințe de operare PC, minim Office Word, Excel, PowerPoint.
Cunoştinţe bune de limba Engleză
Cunoştinţe minime de protocol şi organizare de evenimente
Abilităţi de comunicare formală şi informală
Apreciem: Inițiativa, capacitatea de adaptare, rezistența la stres, răbdarea, diplomația, responsabilitatea, capacitatea de concentrare, atenția și spiritul de echipă.

Bibliografia pentru concurs

Legea nr.315/2004 privind dezvoltarea regională în România;

Informaţii organizatorice:

Anunţul privind concursul organizat va fi transmis la AJOFM și va fi postat pe site-ul ADR Nord-Vest în data de 15.07.2024.
Persoanele interesate, care întrunesc cerinţele obligatorii specificate, vor transmite până în data de 29.07.2024, ora 16.00 următoarele documente pe email la adresa resurse.umane@nord-vest.ro:copie document de identitate;

CV datat şi semnat;
scrisoarea de intenţie cu data depunerii şi semnătura;
copii după documentele de studii;
copii după documentele care atestă experienţa profesională (conform cerinţelor), semnate, cu număr de înregistrare de la angajator;
copii după orice documente oficiale legale, relevante pentru dovedirea formărilor/certificărilor şi/sau a cunoştinţelor dobândite (semnate şi cu număr de înregistrare);
cazierul judiciar (valabil 6 luni de la data eliberării) sau declaraţie pe propria răspundere că nu există înscrisuri în cazierul judiciar.
Comunicarea rezultatelor privind eligibilitatea candidaților se va face telefonic și/sau pe email până la data 31.07.2024, până la ora 16.00; candidații care întrunesc cerinţele obligatorii ale postului vor fi invitați să se prezinte la proba scrisă.
Proba scrisă (testare scrisă a cunoştinţelor din domeniul de specialitate conform bibliografiei, testul de cunoştinţe operare PC-Word şi Excel, testul scris de limba Engleză) se va desfăşura la sediul secundar al A.D.R. Nord-Vest de la adresa din Cluj-Napoca, str. Donath nr. 53 A, Cluj în data de 02.08.2024, începând cu ora 10.00. Durata examinării este în medie de 3 ore.

Rezultatul, în august

Comunicarea rezultatelor obţinute la proba scrisă (test scris, test de operare PC si test de limba Engleză) se va face telefonic și/sau pe email până la data de 06.08.2024, ora 16:00.

Interviurile de selecţie se vor desfăşura în data de 08.08.2024, la ora comunicată de către comisie, la sediul secundar al A.D.R. Nord-Vest de la adresa din Cluj-Napoca, str. Donath nr. 53 A, Jud. Cluj. La interviul de selecţie vor participa doar candidaţii care au obţinut punctajul minim necesar pentru promovarea în etapa de interviu.

Comunicarea rezultatelor obţinute la interviul de selecţie şi respectiv rezultatele finale ale concursului se va face până la data de 12.08.2024, după finalizarea lucrărilor comisiei de recrutare şi selecţie.

Citește mai departe

EVENIMENT

Angajatorii, OBLIGAȚI să asigure măsuri de protecție a angajaților pe CANICULĂ

Publicat

angajati

Angajatorii au obligaţia să asigure, în perioadele cu caniculă, o serie de măsuri minimale de protecţie a angajaţilor, conform prevederilor legale, informează Inspectoratul Teritorial de Muncă.

Astfel, în zilele caniculare, pentru ameliorarea condiţiilor de muncă, trebuie luate următoarele măsuri: reducerea intensităţii şi a ritmului activităţilor fizice; asigurarea ventilaţiei la locurile de muncă; alternarea efortului dinamic cu cel static; alternarea perioadelor de lucru cu perioadele de repaus în locuri umbrite, cu curenţi de aer, scrie Agerpres.

Angajatorii, OBLIGAȚI să asigure măsuri de protecție a angajaților pe CANICULĂ

De asemenea, pentru menţinerea stării de sănătate a angajaţilor este nevoie de asigurarea apei minerale adecvate (câte 2-4 litri/persoană/schimb), asigurarea echipamentului individual de protecţie, asigurarea de duşuri.

Reprezentanţii ITM menţionează că angajatorii care nu pot asigura condiţiile prevăzute de lege vor putea lua, de comun acord cu reprezentanţii sindicatelor sau cu reprezentanţii aleşi ai salariaţilor, după caz, măsuri precum: reducerea duratei zilei de lucru; eşalonarea pe două perioade a zilei de lucru (până la ora 11:00 şi după ora 17:00); întreruperea colectivă a lucrului cu asigurarea continuităţii activităţii în locurile în care aceasta nu poate fi întreruptă, în conformitate cu prevederile legale.

„Angajatorul trebuie să asigurare examenul medical la angajare”

Măsurile din perioada cu temperaturi extreme se vor stabili dacă aceste valori se menţin pe o perioadă de cel puţin două zile consecutiv.

„Angajatorii, de comun acord cu reprezentanţii sindicatelor sau cu reprezentanţii aleşi ai salariaţilor, precum şi ordonatorii de credite sau conducătorii instituţiilor finanţate din fonduri extrabugetare, după caz, vor stabili modalităţile de recuperare a timpului nelucrat şi modalităţile de plată”, notează instituţia.

Potrivit sursei citate, în vederea prevenirii unor îmbolnăviri determinate de munca în condiţii de temperaturi extreme, angajatorul trebuie să asigurare examenul medical la angajare şi controlul medical periodic, urmărind depistarea precoce a contraindicaţiilor pentru munca la temperaturi crescute sau scăzute.

În plus,va fi nevoie de asigurarea primului ajutor şi a transportului la cea mai apropiată unitate sanitară a persoanelor afectate, precum şi trecerea, după posibilităţi, în alte posturi sau reducerea programului de lucru pentru persoanele cu afecţiuni, care au contraindicaţii privind munca la temperaturi extreme.

Citește mai departe

POLITICA

AUR: România este cu spatele la zid: astăzi va plăti cea mai SCUMPĂ electricitate din Europa! Dacă va avea de unde să o cumpere

Publicat

curent

România este cu spatele la zid, spune AUR: astăzi va plăti cea mai scumpă electricitate din Europa. Dacă va avea de unde să o cumpere.

În vremea asta, ministrul energiei, fiul lui Burduja de la Bancorex și protejatul lui Iohannis, ne spune că va face niște reactoare modulare mici prin 2034 și mii de panouri fotovoltaice prin 2030. Numai ce va face mâine nu ne poate spune.

AUR: România este cu spatele la zid: astăzi va plăti cea mai SCUMPĂ electricitate din Europa! Dacă va avea de unde să o cumpere

În lumea reală, de când e Burduja ministru se putea termina centrala cu pompă invers de la Tarnița Lăpușești și problema de mâine nu ar mai fi existat.

curent

Dar guvernul Ciolacu preferă să cheltuie 10 miliarde în 10 ani în loc să cheltuie 1 miliard într-un an și să rezolve fix aceeași problemă!

Avem, de asemenea, hidrocentrale nefinalizate și resurse pentru a demara noi proiecte majore în energie verde și ieftină, dar adaptate la realitățile din România.

Dar guvernul nu are niciun plan!

Citește mai departe

EVENIMENT

Contract pe 8 ani pentru cei care doresc să devină cadre MILITARE. Lege promulgată

Publicat

armata nato

Legea promulgată, luni, de preşedintele Klaus Iohannis arată că persoanele care urmează să devină cadre militare, la admiterea într-o instituţie de învăţământ pentru formarea ofiţerilor, a maiştrilor militari sau a subofiţerilor în activitate, încheie cu Ministerul Apărării Naţionale contracte cu durata de opt ani de la numirea lor în prima funcţie, potrivit normelor stabilite prin ordin al ministrului Apărării Naţionale. 

Respectivul act normativ aprobă Ordonanţa de Urgenţă (OUG) pentru modificarea şi completarea Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare.

Contract pe 8 ani pentru cei care doresc să devină cadre MILITARE. Lege promulgată

În preambulul OUG sunt evocate necesitatea asigurării resursei umane pentru forţele armate şi faptul că „deficitul de personal militar specializat nu poate fi acoperit imediat”.

Guvernul a precizat, la momentul emiterii Ordonanţei, că numărul demisiilor personalului din armată s-a dublat în anul 2021 faţă de anul 2020, în anul 2022 a crescut la peste 2.700 de militari, iar în anul 2023 s-a menţinut la cote ridicate, în mod deosebit în ceea ce priveşte soldaţii şi gradaţii profesionişti, „categoria cea mai afectată de creşterea inflaţiei în anii menţionaţi, situaţie care afectează îndeplinirea misiunilor şi obiectivelor specifice instituţiei militare şi care trebuie stopată în condiţiile în care exigenţele sunt sporite sub auspiciul tensiunilor în creştere, determinate de războiul din Ucraina”.

Legea arată că ofiţerii pot fi şi absolvenţi cu diplomă de licenţă ai instituţiilor civile de învăţământ superior sau absolvenţi ai anului IV de studii din cadrul instituţiilor civile de învăţământ superior cu durata studiilor mai mare de patru ani, şcolarizaţi pentru nevoi ale instituţiilor de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, în condiţii stabilite prin ordin al conducătorului instituţiei.

„Nu se aplică limita de vârstă de 45 de ani”

Potrivit modificărilor, în Ministerul Afacerilor Interne, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, Serviciul Român de Informaţii, Serviciul de Informaţii Externe şi Serviciul de Protecţie şi Pază, nu se aplică limita de vârstă de cel mult 45 de ani pentru a deveni ofiţeri.

De asemenea, subofiţerii în activitate provin şi din absolvenţi ai învăţământului superior medical la programele de licenţă „Asistent medical generalist” cu diplomă de licenţă sau ai şcolilor sanitare postliceale cu diplomă de bacalaureat şi certificat de calificare profesională, organizate în cadrul instituţiilor civile de învăţământ, şcolarizaţi pentru nevoi ale Ministerului Apărării Naţionale, în condiţii stabilite prin ordin al ministrului apărării naţionale. Lor li se alătură soldaţi şi gradaţi profesionişti în activitate, în rezervă sau cu statut de rezervist voluntar, absolvenţi ai studiilor liceale cu diplomă de bacalaureat sau postliceale ori superioare, corespunzătoare specialităţilor militare, şi ai cursului de formare a subofiţerilor, în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului Apărării Naţionale.

În acest caz, în Ministerul Afacerilor Interne, Serviciul Român de Informaţii, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, Serviciul de Informaţii Externe şi Serviciul de Protecţie şi Pază nu se aplică limita de vârstă de 45 de ani.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax