Connect with us
"

EDUCATIE

BACALAUREAT. Clujul, pe primul loc! 77,79 promovabilitatea. 10 medii de 10. Sute de note de 10

Publicat


Rata de promovabilitate la examenul de Bacalaureat în judeţul Cluj este de 77,79%. Au fost consemnate zece medii de 10, dar şi câteva sute de note de 10.

Rata de promovare 83.69% la promoţia din acest an

“Inspectoratul Școlar Județean Cluj, Ministerul Educației și Cercetării au finalizat centralizarea rezultatelor pentru candidații care au susținut probele scrise din cadrul examenului național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2020.

În județul Cluj, rata de promovare (înainte de contestații) înregistrată de absolvenții studiilor liceale care au susținut probele examenului de Bacalaureat, în sesiunea iunie-iulie 2020, este de 77.79%.

Pentru absolvenții din promoția curentă, rata de promovare este 83.69%, iar pentru candidații din promoțiile anterioare, rata de promovare este 36.22 %.

În sesiunea iunie-iulie 2020, au promovat 3.474 de candidați, dintr-un total de 4.466 candidați prezenți. Dintre aceștia, 3.911 candidați sunt din promoția curentă, iar 555 de candidați sunt din promoțiile anterioare. Precizăm că 112 candidați au absentat, iar 4 candidați au fost eliminați pentru fraudă sau tentativă de fraudă. Aceștia nu se vor putea înscrie la următoarele două sesiuni ale examenului național de Bacalaureat.

Ploaie de note de 10

La nivelul județului Cluj,

10 candidați au obținut media 10;

125 au obținut nota 10 la proba de Limba și literatura română;

26 au obținut nota 10 la proba de Limba și literatura maternă;

305 au obținut nota 10 la proba obligatorie a profilului;

359 au obținut nota 10 la proba la alegere a profilului și a specializării.

Precizăm faptul că nota minimă de promovare, pentru fiecare disciplină, este 5 (cinci), iar media finală pentru promovarea examenului național de Bacalaureat este minimum 6 (șase). Procentul de promovare este calculat din totalul candidaților prezenți, incluzând în această categorie și candidații eliminați.

Rezultatele (înainte de contestații) au fost afișate astăzi, 30 iunie 2020, la ora 12:00, atât în centrele de examen, cât și pe pagina web dedicată, bacalaureat.edu.ro.

În conformitate cu prevederile art. 5 și ale art. 6 din Regulamentul UE 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor – RGPD), precum și cu solicitarea Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, Ministerul Educației și Cercetării a publicat rezultatele elevilor prin anonimizarea numelui și a prenumelui.

Contestațiile pot fi depuse atât în format fizic, cât și electronic, în zilele de 30 iunie 2020, în intervalul orar 16:00-20:00 și pe data de 1 iulie 2020, în intervalul orar 8:00-12:00. În acest caz, candidații completează, semnează și depun/transmit electronic și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora.

Rezultatele finale vor fi anunțate duminică, 5 iulie 2020″, informează ISJ Cluj.

ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Cluj24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ACTUALITATE

UBB Cluj-Napoca anunță peste 13.600 de preînscrieri după primele zile de Admitere

Publicat

Peste 13.600 de absolvenți de liceu și facultate au trecut de prima etapă a procesului de admitere online la Universitatea Babeș-Bolyai după primele zile de la deschidere a platformei de înscrieri.

Aceștia au încheiat etapa obligatorie de preînscriere, iar peste 11.300 dintre ei au finalizat deja și depunerea online a dosarului de admitere. Cea mai căutată facultate este, după primele zile de înscriere, Facultatea de Matematică şi Informatică, unde au fost validate 1.632 de dosare pentru studiile de licenţă,
urmată de Facultatea de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor – cu 1.437 de dosare pentru studiile de licenţă, Facultatea de Drept – cu 1.216 de dosare depuse, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei – cu 853 de dosare, Facultatea de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării, unde au fost depuse 702 de dosare de înscriere, respectiv Facultatea de Litere, care a avut, în primele zile de înscriere, 612 candidaţi.

„Confirmarea locurilor de către candidații admiși va fi realizată tot online”

Principala noutate a Admiterii 2020 la Universitatea Babeș-Bolyai este aceea că întregul proces de înscriere va fi realizat exclusiv online, pe platforma https://academicinfo.ubbcluj.ro/admitere/ , unde candidații își vor putea încărca toate documentele necesare. La finalul perioadei de admitere, după afișarea rezultatelor finale, confirmarea locurilor de către candidații admiși va fi realizată tot online.

Perioada de admitere pentru noul an universitar este cuprinsă între 9 și 30 iulie 2020. Calendarul admiterii cuprinde perioada de înscrieri, probele de concurs, afişarea rezultatelor, depunerea contestațiilor, confirmarea locurilor, perioada de redistribuire a locurilor rămase disponibile şi a fost stabilit la nivelul fiecărei facultăţi din cadrul UBB.

Pentru mai multe detalii puteţi accesa link-ul: http://admitere.ubbcluj.ro/ro/.

Universitatea Babeş-Bolyai oferă, pentru anul universitar 2020-2021, un număr de 4.875 de locuri bugetate destinate absolvenților de liceu, peste 10.000 de locuri în regim cu taxă și 2.550 de locuri pentru învățământ la distanță și învățământ cu frecvență redusă pentru studii universitare de nivel licenţă.

La nivel master, UBB scoate la concurs, pentru anul universitar 2020-2021, un număr de 3.500 de locuri la buget şi 6.158 de locuri la taxă în cadrul celor 228 de programe de master (învățământ cu frecvență sau frecvență redusă).

Citește mai departe

ACTUALITATE

Tristețea acestei vacanțe mari

Publicat

În vremuri normale, rândurile ce urmează ar fi avut un alt titlu, elogiind prin cuvântul scris bilanțul unui an școlar rodnic și bucuria intrării în vacanța mare, vacanță magică pentru copilăria noastră mai mult sau mai puțin îndepărtată. Numai că, iată, vacanța mare actuală e una tristă, încărcată de întrebări și nedumeriri, cu un bilanț negativ, în ciuda rezultatelor exprimate în note bune și foarte bune la examene, rezultate ce mențin județul nostru și în acest an pe locul întâi la nivel național.

„Încercarea eșuată de trecere la școala online ne-a demonstrat cu evidență cine suntem cu adevărat”

De ce bilanț negativ, de vreme ce rezultatele noastre și ale multor altor școli și licee din țară par să fie, în condițiile date, excepționale? Pentru că pandemia de Covid-19 a fost și încă este sursa principală de probleme și consecințe negative pentru școala românească ați putea răspunde dumneavoastră, cititorii acestor rânduri. Într-un fel, pe bună dreptate! Doar că intrarea în criza pandemică prin închiderea școlilor la jumătatea lui martie a.c. și încercarea eșuată de trecere la școala online ne-a demonstrat cu evidență cine suntem cu adevărat și de ce suntem sau nu suntem în stare.

Oglinda pandemică a învățământului românesc ne-a arătat o dată în plus, mult mai clar de această dată, cât de puțin pregătită din punct de vedere material și tehnic, chiar și uman (metodic, și pedagogic) este școala românească pentru asemenea încercări, cu deosebire în zonele dezavantajate economic și social (ruralul/urbanul subdezvoltat), scoțând dramatic în evidență cât de puțin le-a păsat și le pasă cu adevărat politicienilor de școală și de oamenii ei și, mai ales, cât de centralizat și ineficient este așa-zisul management al sistemului de învățământ românesc.

„Un ”management” educațional fără principii și educație”

Un ”management” doar cu numele și cu paloarea imitativă a modelelor occidentale. Cu consecințe dezastruoase. S-a văzut bine acest lucru încă de la începutul pandemiei, nu numai în învățământ, ci și la nivelul sistemului de sănătate, sistemul cel mai lovit de consecințele pandemiei, un sistem nevoit să-l înlocuiască în punctele sale fierbinți cu rigoarea ierarhiei și a ordinii militare.

Un ”management” educațional fără principii și educație, în realitate o lipsă cronicizată de management, al unui sistem de învățământ structurat încă pe modele și tipare comuniste, pe egalitarismul nemotivant și pe salarizarea uniformă la aceeași încadrare, vechime și grad didactic, indiferent de performanța și motivația cadrelor didactice și a personalului din școli, deși, teoretic, România a abolit comunismul în urmă cu aproape 30 de ani.

Ca și cum toate acestea nu ar fi suficiente, o păguboasă politică educațională populistă a subminat autoritatea cadrelor didactice, transformând școala de acasă din perioada pandemiei în preambulul acestei vacanțe lungi și triste. Niciodată în ultimii 30 de ani de învățământ nu am avut o așa de lungă tăcere și lipsă de reacție și de măsuri la nivelul de minister al educației ca în lunile martie și aprilie ale acestui an, deși țara era în stare de urgență, necesitând, prin urmare, și în educație măsuri de urgență…

„Profesorul și școala ca instituție socială fundamentală (…) umiliți prin aservirea totală voinței părintelui și elevului”

Și când, în sfârșit, aceste măsuri au venit, legalizând parțial școala de acasă/școala online, ezitările și declarațiile controversate din birourile ministeriale sau din studiourile televiziunilor de știri au transformat obligatoriul în benevol, apoi benevolul în negociat, pentru ca, până la urmă, profesorul (cadrul didactic) și școala ca instituție socială fundamentală să fie umiliți prin aservirea totală voinței parintelui și elevului care au putut hotărî dacă va fi notat/evaluat pe semestrul al doilea pentru activitatea online din cele aproape trei luni de școală de acasă și cum va fi notat/ce notă va lua (a se citi cu ce notă va fi de acord/va pretinde) sau, dimpotrivă, dacă preferă să i se încheie media anuală cu media semestrului întâi.

Ar fi foarte interesantă aici statistica acestor situații de notare și de încheiere de medii pe/pentru semestrul II și/sau anuale, din moment ce anul școlar nu a fost înghețat (așadar, învățarea și școala, ca reflectare în documentele oficiale, au continuat de acasă), aceasta în ciuda faptului că de la închiderea școlilor din motive pandemice nu s-au mai predat conținuturi noi, materia nepredată în perioada martie-mai-iunie urmând să fie recuperată în septembrie, la redeschiderea probabilă a cursurilor noului an școlar.

O situație, ca management educațional și reglementare (respectiv de-reglementare), nepercepută la modul tragic de elevi, părinți și profesori, panica de covid epuizând atunci stările noastre emoționale, făcându-ne astfel mai puțin receptivi la începutul de dramă a scolii online din învățământul nostru.

„Au supraîncărcat elevii cu teme și cu sarcini împovărătoare”

Ca să nu fie nemulțumiri în masă, elevilor li s-a scos din programa de examen materia semestrului II de la toate evaluările și examenele curente și naționale (bucurie mare pentru cei care au dat bacul din istorie, spre exemplu, avand doar puțina materie din sem. I al clasei a XII-a!), anul școlar li s-a considerat întreg tuturor, de la mic la mare, idiferent dacă au participat sau nu au participat la nicio activitate online și chiar dacă pentru școala lor autoritățile locale și inspectoratele școlare au asigurat în această perioadă accesul gratuit și deplin al elevilor la cursurile online (cazul lăudabil al școlilor aparținătoare Primăriei Municipiului Cluj-Napoca și Inspectoratului Școlar Județean Cluj, spre exemplu!).

Nici cadrele didactice și personalul didactic auxiliar și nedidactic din școli nu au fost uitați, ministerul asigurând (incorect, în opinia noastră!) salarii integrale pentru toți, adică pentru personalul didactic, didactic auxiliar și nedidactic, pe toată perioada, ca în vremuri normale, deși, precum elevii, și o bună parte a acestora (prin fișa postului, din oportunitate, din lipsa competențelor digitale și a inițierii în pedagogia acestor activități specifice) au participat nesemnificativ la școala online sau, dimpotrivă, au supraîncărcat elevii cu teme și cu sarcini împovărătoare, uneori de-a dreptul stresante.

Cât despre sindicate, ele au tăcut și tac cuminți, pentru că liderii lor au asigurate nu numai păstrarea posturilor/catedrelor, ci și plata salariilor cuvenite acestor posturi, deși nu desfășoară activitate în școală, fiind degrevați total sau parțial de normă, plus salariile de la sindicat, privilegii pe care nici măcar inspectorii generali ai inspectoratelor școlare județene și nici inspectorii generali din ministerul de resort nu le au încă!

„Să fi fost organizate cursuri pentru cadrele didactice în folosirea tehnicii digitale și de inițiere în pedagogia școlii online”

Nu aș dori să se înțeleagă din rândurile de mai sus că am fi pledat pentru înghețarea anului școlar preuniversitar. Dimpotrivă, ne-am fi dorit măsuri imediate, eficace și eficiente pentru o școală online cu atât mai responsabilă (incluzând aici minister, inspectorate, scoli, elevi și părinții acestora) cu cât am fost si suntem într-o criză profundă cauzată de pandemia globală, măsuri care să se aplice regional, zonal sau măcar local, acolo unde școlile au putut asigura elevilor tehnica și conectarea la internet pentru lecțiile online.

Apoi, o mobilizare bugetară exemplară a guvernului pentru a asigura dotarea tehnică și conexiunea la internet pentru toate școlile, pentru toți elevii și pentru toate cadrele didactice. Avem acum și lege în acest sens. În paralel, să fi fost organizate cursuri pentru cadrele didactice în folosirea tehnicii digitale și de inițiere în pedagogia școlii online, în e-learning, blended learning și flipped learning, știindu-se cu certitudine că lecțiile clasice filmate și transmise pe internet nu înseamnă nici lecție, nici educație online. Poate, cu anumite condiționări, doar învățare online.

S-au irosit luni bune în acest sens și avem, din păcate, toate șansele să ne prindă luna septembrie la fel de nepregătiți și de neputincioși. Situație în care cadrele didactice ar trebui obligatoriu implicate în activități intensive de formare și autoformare pentru învățarea digitală, deoarece șomajul tehnic (ca variantă de austeritate bugetară) sau continuarea școlii dezorganizate de tip ”online fără online” din perioada aprilei-iunie a.c., variantă de agonie a sistemului, ar reprezenta în reluare o adevărată catastrofă.

„Educația autentică se face cu profesori bine pregătiți, motivați și remunerați ca atare”

La acestea trebuie adăgată gândirea, modelarea și simularea unor scenarii posibile și fezabile în realitatea concretă a fiecărei școli din țară, pentru situațiile în care întoarcerea elevilor în totalitate în sălile de clasă nu va fi posibilă. Scenarii ale sistemului educațional care trebuie să iasă de sub tutela Ministerului Sănătății, cu care va trebui de acum doar să colaboreze, deciziile revenind la Ministerul Educației, desigur sub rezerva asigurării condițiilor de securitate sanitară.

Un minister al Educației care trebuie scos din izolare/autoizolare și determinat să-și asume rolul său statutar. Și, o spunem direct și deschis: un minister care trebuie să înțeleagă că Educația autentică (și chiar scenariile posibile de școală bună pentru viitorul apropiat și de perspectivă) nu se fac nici cu declarații televizate, nici cu legi și reglementări contradictorii, cu vloggeri, ong-uri sau cu părinți, ci cu Profesori, deși toate aceste categorii sociale sunt stimabile și onorabile la locul și în rolul lor firesc.

Subliniem, Educația autentică se face cu profesori bine pregătiți, motivați și remunerați ca atare. Căci, numai din mâna, mintea și dăruirea profesorilor buni ies elevi buni. Dacă ministerul vrea rezultate, trebuie să se concentreze pe asigurarea infrastructurii moderne a școlilor, a ambientului educațional și, în același timp și cu aceeași măsură, pe formarea, motivarea și activitatea profesorilor/cadrelor didactice.

Altfel, ca popor, vom continua să ne furăm singuri căciula educațională și să umblăm în continuare cu ea în mâini și cu capul plecat, tristețea acestei vacanțe mari fiind, din păcate, doar începutul unei noi perioade de tristețe a învățământului românesc. (Mircea Bertea)

*Prof. dr. MIRCEA  BERTEA este directorul Colegiului Naţional Pedagogic “Gh. Lazar” Cluj-Napoca, Profesor asociat Universitatea “Babeş-Bolyai” Cluj, Membru al Centrului Internaţional de Cercetări şi Studii Transdisciplinare Paris, Expert al Uniunii Europene pentru Educaţie şi Cultură

Citește mai departe

ACTUALITATE

S-a mai dus un doctor! Lui Victor Ponta i-a fost retras titlul de doctor în drept

Publicat

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a respins definitiv cererea prin care fostul premier Victor Ponta a solicitat anularea ordinului ministrului Educaţiei prin care i-a fost retras în anul 2016 titlul de doctor în drept.

Instanţa supremă a respins luni recursul lui Victor Ponta şi a menţinut o decizie a Curţii de Apel Bucureşti din februarie 2017, instanţa care a confirmat atunci retragerea titlului de doctor.

“Respinge recursul declarat de recurentul-reclamant PONTA VICTOR VIOREL, împotriva Sentinţei civile nr. 363 din 07 februarie 2017, a Curţii de Apel Bucureşti – Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal, ca nefondat. Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică, astăzi, 13 iulie 2020”, se arată în decizia Instanţei supreme.

Pe 1 august 2016, ministrul Educaţiei la acea vreme, Mircea Dumitru, a semnat ordinul de retragere a titlului ştiinţific de doctor în drept în cazul lui Victor Ponta.

“Se retrage titlul ştiinţific de doctor în domeniul drept acordat domnului Ponta V. Victor Viorel de către Universitatea din Bucureşti, conferit prin Ordinul ministrului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului nr. 5.663 din 15.12.2003”, se arăta în ordinul emis de Mircea Dumitru.

Ordinul ministrului Educaţiei a venit ca urmare a deciziei luate de CNATDCU în data de 27 iulie 2016, prin care s-a confirmat că Victor Ponta a plagiat în teza de doctorat.

Ponta a deschis atunci două procese în instanţă, în care a cerut suspendarea, respectiv anularea ordinului ministrului Educaţiei, însă acţiunile sale au fost respinse.

Sursa: Hotnews

Citește mai departe

ACTUALITATE

Absolvenții instituțiilor de învățământ care au peste 16 ani pot primi bani pentru o perioadă determinată

Publicat

Agenţia Municipală pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bucureşti (AMOFM) transmite că absolvenții în vârstă de minim 16 ani pot primi pentru șase luni indemnizație de șomaj. Aceasta va fi 50% din valoarea indicatorului social de referință.

Pentru a beneficia de această formă de venit este obligatorie înregistrarea la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă la maxim 60 de zile de la data în care au absolvit.

Actele necesare pentru înregistrarea absolventului la Agenţiile Locale pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ALOFM), ca persoană în căutarea unui loc de muncă, sunt:

– actul de identitate, actele de studii şi de calificare sau adeverinţa din care să rezulte data absolvirii şi declaraţie pe proprie răspundere privind starea de sănătate.

Aceste acte pot fi depuse online la adresa de e-mail a ALOFM de sector, menționează Agerpres.

Karla Fanea

Citește mai departe